Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Witam. Mam problem z alternatorem w astrze f 1.7 TD z silnikiem isuzu. Alternator nie doładowuje, napięcie wynosi 12.5V(pomiar przy wyłączonych wszystkich odbiornikach oraz po rozłączeniu świec). Cała instalacja została sprawdzona i wszystkie styki przeczyszczone.Akumulator jest nowy. Problem musi leżeć w alternatorze. W alternatorze wymieniłem regulator...
Witam. Po zaprowadzeniu do mechanika mojego Opla, elektromechanik stwierdził (to co przypuszczałem) uszkodziły się diody w alternatorze. Podobno jeszcze coś tam wymienił... No dobra, wziął te 380 zł i ładnie mu podziękowałem. Dał gwarancje na 6 miesięcy. Pojeździłem miesiąc. Tydzień temu ponownie to samo się stało, więc zawiozłem samochód. Dziś dzwoni...
Witam. Objaw: brak ladowania akumulatora,lampka kontrolna zapala sie dopiero po obnizeniu napiecia do ok 8V.Stwierdzono uszkodzenie regulatora napiecia alternatora HITACHI.Alternator trafil do naprawy w specjalistycznym zakladzie,po zainstalowaniu nadal brak ladowania a urzadzenie diagnostyczne pokazuje usterke''Brak polaczenia z zaciskiem F alternatora....
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Cytat: pokazuje 13.5 - 13.6 V czyli chyba w porzadku Kolego albo masz uwalony regulator ładowania albo popełniłeś błąd 1V przy pisaniu posta. To raczej nie jest takie oczywiste, bo to jakie jest napięcie, w pewnym sensie narzuca stopień naładowania akumulatora, a jak już jest bliski pełnego naładowania, to wtedy o napięciu decyduje regulator, a tu...
Nie są takie same bo wystepowały też Magneti Marelli. Napraw swój lub dobierz wg .typu silnika. Jaki wogóle tam siedzi? robię regenerację koszt 30 zł No tak a szczotki ,pierścienie?? Ew. cały mostek , regulator. Nie wiadomo co padło u autora.
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Daj masę na obudowę alternatora. Jak żarzy to równie dobrze regulator mogł paść. Delco najpewniej z Opla Vectra A/Astra F.
Witam. Mam taki problem - robiłem ostatnio projekt o regulatorze napięcia w alternatorze Bosch (jak na schemacie). Prosiłbym was o "drogę" prądu (w sensie jak przepływa) od punktu zaznaczonego na schemacie na czerwono czyli od +. Bardzo proszę o napisanie drogi prądu ew. co się dzieje po drodze również będzie mile widziane. Pozdrawiam :)
Hej. W Astrze padło ładowanie. Chciałem wymienić regulator napięcia, albo najlepiej cały regulator wraz z diodami, jednak nie jestem pewien jakie części powinienem kupić do alternatora o oznaczeniu 93189496. Czy ktoś z Was posiada może jakiś katalog i jest w stanie podać prawidłowe oznaczenia? Z tego co wyczytałem są jakieś dwa rodzaje regulatorów z...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Witam mam taki sam problem jak na początku postu, po naprawie alternatora [diody z mostkiem i regulator napiecia] zostały wymienione kosztowało mnie to 220 zł z naprawą. teraz po tyg jazdy znowu to samo, alternator padł i wspomaganie po przekręceniu na pierwszy stopien zapłonu kluczykiem zaczyna[rozpędzać sie] wydaje taki dzwięk i pracować, co jest...
Witam serdecznie, Po usunięciu jednego problemu z moją astra II 1,7 Isuzu 2001r pojawił się kolejny. Problem pierwszy rozwiązałem dzięki forum elektroda.pl ( mimo, że mechanicy stawiali inną diagnozę - i się mylili.) W mojej astrze był wyciągany i naprawiany alternator ( diody i regulator ). Przy okazji olej i filtr wymieniony. Wspomnę jeszcze, że początkowo...
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
(...)jestem laikiem w sprawach samochodowych (...)moje pytanie brzmi czy to mostek prostowniczy jest spalony czy może coś z regulatorem nie tak? Nie ma możliwości podania jednoznacznej odpowiedzi bez wyjęcia, rozebrania i pomierzenia alternatora. Proponuję abyś podjechał do warsztatu. Na 90% sam sobie nie poradzisz z tą usterką.
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo 14,4 V. Zostawiłem samochód pod szkołą na 3h chciałem odpalić...
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje i osiąga 14,5 V, a po zamontowaniu do samochodu zaledwie 13,5...
Problem po wymianie regulatora napięcia alternatora. Pacjent Opel astra h 1.4 benzyna 2005 r. Witam, wymieniłem łożyska w alternatorze i regulator napięcia, ponieważ połamałem szczotkę. Ładowanie na postoju jest 14,4V i wszystko działa, ale lekko mruży wyświetlacz komputera, po dodaniu gazu do ok. 2 tys obrotów wyłącza się radio. Jeśli obciążenie poprzez...
Witam Walnięte były diody. Wymieniłem cały ukłąd prostowniczy i regulator napięcia, wszystko za ok 100 zł (zamienniki) i śmiga że ho ho Dziękuję wszystkim i zamykam temat Pozdrawiam
Nie nie,tam nie jest koło dwumasowe,ani frajlaufszajba. Zwykłe koło na pas mikrorowkowy,nie ślizga,bo dotykałem dłonią i nie było gorące,jak przy poslizgu.Za napięcie pasa odpowiada samonapinacz,więc to nie to. Sadku napięcia na zaciśnięciu klemy z kablem nie ma,przekłówałem się przez izolację o pomiędzy kablami a klemą mam spadek napięcie 0,03 V podczas...
Norbert ma racje powinienes zdjąc klemę , ładowanie z alternatora jest zabezpieczone regulatorem napiecia i pozom jest odcinany w przedziale 14 - 14,4V w wiekszosci prostowników w ostatniej fazie ładowania napecie może dochodzic do 16 Volt /nie dotyczy to prostowników automatycznych z zabezpieczeniem/
witam sprawdz alternator odkręć regulator,tw nim są szczotki zobacz czy w ogóle są a najlepiej wymień cały regler i powinno być ok
Kolego stawiam na regulator sam tak miałem w swoim alternatorze.
Tak diody gdyby kontrolka nie żarzyła był by to regulator.P
Podaj który rocznik i jaka pojemnośc silnika, były stosowane różne rozwiązania. Podaj jaki typ typ alternatora. Przepraszam za odświeżenie tematu. Mam dokładnie taki sam problem, tylko w astrze 1,4 v8 60KM z 92r alternator Delco Remy. Czy tez muszę wymienić mostek i regulator napięcia?? Pozdrawiam
Hola! Ja w Oplu Astrze '95 miałem alternator Delco Remy i miałem napięcie coś 13,8V przy włączonych światłach. W nowych autach gdzie jest dużo elektryki jest faktycznie 14,4V. W maluchu miałem zaś ciekawy regulator 14,8V. Mierzyłeś na włączonych światłach? Pozdro S.
Witam posiadam opla astrę II 1.8 16v komfort 99r i problem polega na tym iż ładuje nadmiernie akumulator 16,5 v wymieniłem w alternatorze regulator napięcia +mostek diodowy i nadal jest to samo co może być przyczyna pozdrawiam.
wyglada na to ze alternator albo regulator napiecia
Zależy w jaki obroty wprowadziłeś silnik.Alternator nie poskromiony regulatorem, potrafi przywalić ponad 20 v.
To proste. Jezeli pisze, że napięcie ładowania może mieć tolerancję 10%, w takim wypadku może wynosić 12v z groszami, czyli tyle, ile napięcie akumulatora w stanie spoczynku, albo nieco ponad 15, czyli tyle, kiedy zacznie gazować. Nie jest to też wina regulatora.
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
usterka zlokalizowano po około 2 godzinach sprawdzania,okazało się że co jakiś czas występuje bark ładowania tylko co może boleć ten alternator chyba że regulator zaczyna coś fiksować.Temat zamykam.
Sprawdź nap z kompa na potencjometr powinno być 5V Jest 5.12v Jakie ciśnienie masz w kolektorze ssącym na wolnuch obrotach? Sprawdź szczelność kolektora ssącego i egr, czasem uszczelka pod egr przepuszcza, i jeszcze jedna sprawa, ten zaworek na filtrze powietrza czy działa poprawnie? Zaworek na filtrze powietrza służy do odpowietrzania baku tak? Sugerujesz,...
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Alternator lub regulator mogl pasc!
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Witam. Dzisiaj zapalila się kontrolka od skrzyni biegów. Samochód rusza z miejsca jak by chciał a nie mógł jak przeskoczy na odpowiednią prędkość jest ok. Drugi problem polega na miganiu zegara i świateł tzn tylko przy wciśnięciu hamulca jak jedzie jest ok. W ostatnim miesiącu wymiana końcówki drążka układu kierowniczego, paska od alternatora i regulator...
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
W spoczynku ma 15,4 V a po włączeniu silnika 19 V. Może to też ma jakiś wplyw? Ugotowany akumulator :O Miernik sprawny? Jeśli tak, to daj do sprawdzenia alternator > regulator napięcia.
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Obstawiam to co napisał kolega Peter134 -akumulator.Sam miałem podobną sytuację w moim Citroenie.Słabe ładowanie,wymieniłem regulator-chwilę było dobrze i to samo.Potem musiałem wymienić cały alternator.Jak się okazało akumulator "wybierał się już na złom'(a miał nie całe 2 lata) i przywierał.Naderwała się jedna z cel uszkadzając mi przy tym wspomniany...
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
W grupie VW, w samochodach które mają skrzynkę bezpieczników blaszkowych na akumulatorze Dokładnie tak, i ta skrzynka w T4 też się pali, ople o ,których wspomniałeś Astra G szczególnie. To można nazywać naprawą natomiast podbijanie napięcia bez znalezienia przyczyny to droga w złą stronę (mówiąc grzecznie). Po tym zabiegu dosłownie wszystko jest lepiej,...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Witam, Mam problem z alternatorem. Wymieniłem mostek(8 diodowy) regulator napięcia(2 piny) , wrzucam z powrotem do samochodu nie ładuje Sprawdzam 2 piny które idą do regulatora napięcia pokazuje 5.5-5.6 V czy tak powinno być? Prześledziłem schemat z Autodaty 2 piny do regulatora napięcia idą bezpośrednio z komputera (pin nr 19 i 72). natomiast w samochodzie...
Witam. Co to jest za część i jak się nazywa. Na tym elemencie jest napisane coś takiego, niestety pełnej nazwy nie jestem w stanie odczytać bo jest pościerana: FeT SG 5uF 9004092?? albo 900 4D 92?? Ten element jest zamontowany przy alternetorze, od dołu tam niedaleko szczotek z regulatorem. Prosze o podanie jak nazywa się ta cześc i gdzie jąmogę kupić....
Nie radzę kupować alternatora nowego za 500zł. Ja miałem duże problemy z tym alternatorem więc dam Ci parę rad. Znajdź dobry serwis i niech zregenerują ten. Są chyba dwa rodzaje mostków do tego alternatora. Kup ten droższy - lepszej jakości. Cena mostka z tego co pamiętam około 120zł (nie pamiętam już dokładnie). Jak już będziesz płacił za robociznę...
Witam. Spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania to było główną przyczyną. Ponadto po 3 wizytach u mechanika wymienil mi właściwie cały alternator tj. szczotki, regulator napięcia na końcu facet nie widział co jest grane i dał inny alternator koszt 250,00 PLN. Po wstawieniu operacji obrotomierz zaczął chodzić, ładowania kontrolka ładowania nadal się...
Czy alternator bez obciazenia (akumulatora) moze ladowac takim napieciem? Alternator bez akumulatora nie może ładować - to oczywiste - nie ma przecież czego ładować. Nadto uruchamianie alternatora bez założonego akumulatora grozi uszkodzeniem wszelkiej elektroniki w samochodzie (szpilki napięciowe). Nawet przy sprawnym regulatorze w takich warunkach...
Witam. Dzisjaj rano gdy odpalilem auto zaswiecila mi sie kontrolka ladowania no i tak to sie zaczelo :-). Jak wiemy brak ladowania = brak wspomagania i daleko nie zajechalem ale po przejechaniu jakis 400m kontrolka zgasla i wszysko sie naprawilo. po kilku godzinach gdy odpalilem znowu autko, kontrolka juz nie zgasla i alternator zaczął dziwnie pracowac...
Najwyraźniej akumulator dostał zwarcia. Włóż sprawny i się przejedź. Jeśli nowy będzie się rozładowywał, może to być wina regulatora napięcia w alternatorze. Prawdopodobnie dodatkowo trzeba będzie udać się na usunięcie błędów z komputera, jeśli przy okazji zwarć się lekko nie zważył bo i tak bywa.
Witam Dwa dni temu wieczorem zapaliła mi się kontrolka Airbag w Opel Astra 1,7tds Isuzu 96r. Zauważyłem jednak, że przygasa jak obroty spadają pon 1400 obr/min. Z rana kiedy chciałem odpalić okazało się ze akumulator rozładowany. Myślałem, że to wina tego, że paliła się żarówka bo zostawiłem maskę niezamkniętą na noc. Wieczorem jak wróciłem po pracy...
mam 100A alternator już trzeci wymieniony bo wsztstko wskazuje na alternator albo regulator ktory jest w alternatorze. prąd na postoju ze zgaszonym silnikiem był mierzony amperomierzem i wyszlo 0,03
mi się tutaj w ogóle coś nie zgadza. Przemierzyłem wspomnianą diode miernikiem- wygląda na sprawną. Nie wiem czy nie jest coś czasem popierniczone z instalacją. Kabel od przekaźnika idący z instalcaji ma barwe zółtą z czerwoenym paskiem. Po stronie alternatora ma barwę białą z niebieskim paskiem. Idąc dalej wpada na listwe z trzema diodami wzbudzenia...
Rzecz dotyczy astry 1.7td z silnikiem isuzu. Wymieniłem niedawno alternator na nowy z gwarancją bo w starym padly diody i regulator. Dzisiaj jest cieplo na dworze 38C, wiec z ciekawosci sprawdzilem alternator i przy pelnym obciazeniu (mozliwie wszystko powlaczane) po pracy 20min nagrzewa sie aż do rownych 100C - zmierzylem miernikiem elektronicznym,...
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym razem inaczej - po pierwsze mimo lekkiego "przygazowania" pasek nie przestał...
W tym obwodzie dioda nie ma większego znaczenia jak dla mnie jest podłączona do przewodu od alternatora wyłączającego kontrolkę czyli po wzbudzeniu alternatora regulator podaje napięcie do przekaźnika kontrolki z którego podłączono się do sterownika świec żarowych aby wyeliminować dogrzewanie.P
Może udałoby ci się tam wcisnąć jakiś alternator Valeo serii FG... (4 generacja ze zintegrowanym wentylatorem) maja po 180A znamionowo, ładują nawet 230A gabarytowo nie są dużo większe, nie wiem tylko jak mocowaniem. Są też tej samej wielkości maszyny Valeo serii ST... wykorzystywane jako maszyny odwracalne w C3 z systemem STARS, udało mi się z takiego...
Witam, mam problem z układem ładowania w samochodzie opel astra f 1,7 td typ silnika (x17tdl). problem polega na tym że podczas pracy silnika na wolnych obrotach bez obciążenia napięcie ładowania wynosi od 13,5 do 14 V a po włączeniu nawiewu świateł spada nawet do ok. 12-12,8 V. Na obecną chwile poprawiłem masę silnika i wymieniłem szczotki z regulatorem...
Problem może być związany z ładowaniem - sprawdź szczotki w alternatorze. Możesz też sprawdzić czy zaraz po odpaleniu auta i dodaniu gazu kontrolki gasną od razu , jeżeli tak to najprawdopodobniej usterka szczotek ewentualnie regulator napięcia.
Jak podłączysz próbówkę do cieńkiego kabelka ale odłacz go od altka,i będzie kontrolka to wyjmikj alternator i zmień płytkę i regler w kpl od razuhttp://allegro.pl/alternator-opel-re... np. ,koszty nie są kosmiczne a ew.nerwy i robota 2x.Płytke posmaruj pastą silikonową od spodu.Alternator Delco Remy?
100A jest wymagany.A w tym co masz zmień mostek i regulator. Chyba że padł wirnik to sie już nie opłaca.
Witam! Mam problem z ładowaniem w astrze f. Problem pojawił się po wymianie paska klinowego. Nie świeci się kontrolka ładowania. Pomiar alternatora na wyłączonym silniku jak i zapalonym wskazuje tyle samo co akumulator czyli ok 12,46. Dodatkowo na uruchomionym silniku stopniowo spada. Wymieniłem w alternatorze szczotki, diody, regulator napięcia mimo...
Po wymianie mostka prostowniczego i regulatora napięcia olej z pompy zalewa mi alternator. Dodam,że uszczelniacz został wymieniony. Jest sposób żeby coś z tym zrobić czy pozostaje nowy komplet - alternator z pompą. Wg pana który wymieniał na wale były juz rysy.
Generic OBD Error Code Details for P0621 Generator Lamp/L Terminal Circuit What does this mean? OBD Code P0621refers to The Engine Control Module (ECM) or Powertrain Control Module (PCM) uses the generator turn on signal circuit to control the load of the generator on the engine. A high side driver in the ECM/PCM applies a voltage to the voltage regulator....
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym się w regulatorze napięcia a głębiej w alternatorze. Dziękuję, na dniach właśnie będę tak robił. Jak coś wyjdzie to dam oczywiście znać. Chociaż...
To czarne plastikowe? to osłona regulatora napięcia przy alternatorze.
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź Nie, nie grzała się nigdy, bo też o tym czytałem, kiedy walczyłem z problemem. Sprawdziłem, między plusową śrubą alternatora, a plusem akumulatora napięcie, był spadek 1V, co było nie do przyjęcia. Dołożenie plusa(25mm²) rozwiązało problem ładowania, a...
W praktyce wężyk należało wymienić na nowy i byłby spokój na lata. U nas Opel miał w sprzedaży takie oryginalne wężyki w normalnej cenie (koło 30-40 zł). Praca na Lpg w niczym nie skraca pracy takiego wężyka, nieważne czy regulator jest w pompie (w sensie w koszu), filtrze czy listwie wtryskowej. Jedyne gdzie może się przydać odcięcie, to w Renówkach....
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator. Tak jak pisałem regulator wymieniałem jakiś miesiąc temu bo cały czas było ładowanie 13,50 na pusto i 13,00 na światłach. A jak mogę sprawdzić wirnik? a jeśli chodzi o diody to trzeba je odlutować od uzwojenia żeby je sprawdzić?ewentualnie które to są...
Troche po czasie ale odpowiem. Wina lezala po stronie alternatora. Znalazlem drugi w domu bo kiedys byl przekladany silnik w tej astrze i na tym problem znikl. Sprawdzalem szczotki i jest ich jeszcze ok 1cm do tego wyprowadzonego przewodu. Regulatora nie podmienialem takze dokladnie nie wiem co bylo przyczyna tej usterki. Dzieki za pomoc w rozwiazaniu...
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Przyczyna awari byl uszkodzony regulator napiecia. Przy okazji zregenerowalem alternator. Dzieki za pomoc
Zobacz szczotki przy regulatorze od alternatora.
Również mam Astrę i u mnie ściemniają się nieznacznie. Sprawdź napięcie na aku, być może regulator napięcia w alternatorze siada. Nie powinno bardzo ściemniać zegarów. Jak Kolega wyjaśni zależność regulator- ściemnianie deski ostrzeżenie anuluję. 3.1.11. Nie wysyłaj wiadomości, które nic nie wnoszą do dyskusji. Wprowadzają w błąd, są niebezpieczne czy...
Witam.A napiszę bo może komuś się przyda.Masz do pompy 2 kable grube +/- i dwa cienkie jeden po stacyjce,drugi z alternatora z mostka pomocniczego(to ten cienki kabelek co idzie do żarówki w zegarach) co za tym idzie napięcie na nim pojawia się kiedy alternator zaczyna ładować(jest tam napięcie znikome,bo przez szeregowo połączoną żarówkę płynie prąd...
Witam! Miesiąc temu regenerowali mi alternatora i niby wszystko powymieniane ( regulator...itp) nie znam się na tym dlatego pytam. Czy podczas jazdy Jet to normalne że komputer pokazuje mi napięcie 13,2- 13,5 przy włączonych światłach radiu i kamerce? Na postoju bez świateł ok 13,6- 13,7 dopiero jak naładuje aku to na postoju ok 13,9 moje trasy to dziennie...
Dzień dobry, mam taki problem, ponieważ po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i samochód nie ładuje (brak wspomagania) w Oplu Astrze G 2003.12 (Z17DTL). Po tych ~10sek lekko auto zadrży i wraca ładowanie, kontrolka znika. Co mogło się zepsuć? Mam taki mini miernik w aucie i pokazuje ~14 V ładowania po zniknięciu kontrolki. Z tego co czytałem...
sory ale jak widze takie jaja to mi się szkoda robi...... też jeżdże takim asterfifxem z hitahi , ale co by nie było w samochodzie to ma być powyżej 13,8V aczkolwiek w tym aucie chyba jak grzeją świece i podgrzewacz to jest obniżane napięcie ładowania żeby nie zjarać alternatora; to są szczeguły na ciepłym ma być powyżej 13,8V a to co masz popisane...
Dziekuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Niestety nie mialem dostępu do kompa wczesniej. Dzis zrobiłem.. Padł regulator w alternatorze... POZDRAWIAM
Spalona dioda w mostku ,zrób to szybko bo pójdzie regulator.Mostek 50zł , a alternator na 99% delcoremy
Tak jak w tytule w moim aucie nie było ładowania więc wymontowałem alternator i zawiozłem do elektryka.Stwierdził że do wymiany są diody i regulator.Wymienił je skasował mnie na 330 zł.PO wmontowaniu go do samochodu i odpaleniu ładowanie było jednak po przejechaniu kilku kilometrów problem powrócił a elektryk nie chce uznac reklamacji. Co mam robic...
Witam!!!! To jest mój pierwszy post na elektrodzie (chyba lamerski ale sie dopiero ucze).Mam problem z alternatorem firmy delco remy astra f 1.6.po sprawdzeniu napięć na alternatorze multimetrem w zakresie dc brak na pięcia a na zakresie ac 19 v czy to wskazuje na uszkodzenie diod prostowniczych czy można to tak zmieżyć.Po zdemontowaniu alternatora...
Niestety te alternatory lubią się psuć - padają regulatory napięcia. Jeżeli jest to oczywiście Hitachi. Nie wiem czy warto próbować samodzielnych napraw z powodu ceny całego nowego modułu mostek-regulator . Sam to przerabiałem koszt nowego z gwarancją na 2 lata to 95 zł. Oczywiście cena pewnie zależy od modelu alternatora a są 3 modele.
Na wstępie witam serdecznie.Mam problem z ładowaniem w astrze 1.6 benzyna 94rok.Sprawdziłem ładowanie okazało się że jest prawie 17volt więc zdemontowałem alternator sprawdziłem mostek diodowy jest ok.uzwojenie i wirnik również.Zmieniłem regulator napiecia i po wymianie przestał wogóle ładować.Czy jest to nadal wina regulatora czy może być jakaś jeszcze...
Jezeli zle go podłączyłem to mozesz mi opisac na podstawie rysunku jak to zrobic dokładnie? Chcialbym miec jakas pewnosc co co stanu regulatora. Pozatym sprawdziłem trzy male diody wzbudzenia i sa dobre. Pozostaje mostek.
Te alternatory są jakieś dziwne,tak jakby miał zabezpieczenie nadprądowe.Zauważyłem to w Astrze G,kiedy da się max skręt (a więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) że napięcie też siada poniżej 12V.Wymieniałem regulatory,wymieniałem wirniki,mostki,nic do nie dawalo.Chyba ten typ tak ma :)
Ostatnio wymieniłem regulator w alternatorze (Astra II 1.7dti). Po dłuższym postoju, zanim silnik i reszta się nie podgrzeją, między obrotami 800 do 2000 widać na elektryce wzrost napięcia (rozjaśniją się światła przy wzroście obrotów, przygasają przy spadku), nawet przy najniższych obrotach ładowanie aku się nie zapala, jak wszystko się podgrzeje napięcie...
Ta cena to chyba z kosmosu. Cenę którą podali ci w servisie dotyczy zapewne całego alternatora, gdyż regulator znajduje się wewnątrz altka, a altek jest z pompą podciśnieniową i stąd ta cena, ale chyba i tak chcą zedrzeć. Zobaczę dzisiaj jak to wygląda.
mam podejżany regulator wyciągniety z altka delco remy, model to VRD674H, a astry F, reszta była ok diody, uzwojenia. wiec został regiel do przebadania. ma ktoś jakąś receptę ??, chce sprawdzić regiel luzem
jest to altelnato hitachi w regulatorze napiecia jest podwójna wtyka prosilbym o opis tych dwóch pinów który do czego służy bo przywieżli wyciagniety rozebrałem niby wszystko ok wiec chcem sprawdzi go na stole tylko nie jestem pewien jak ten regulator podpiac a góry wielki dzieki
To miernik w dłoń i sprawdzaj diody prostownicze i wzbudzenia tylko najlepiej po odlutowaniu uzwojeń , wirnik sprawdz na ciągłość uzwojeń a jak wszystko dobre to został jedynie regulator .Regulator to koszt ok 45 - 50 zł zależy od dostawcy
Witam! Jak juz wspomnialem w tytule mam problem z alternatorem w moim opelku. chodzi o to, ze delikatnie swieci sie kontrolka ladowania na desce rozdzielczej. swieci mocniej gdy mam wlaczone kilka odbiornikow (radio, swiatla.. ). wymienilem juz regulator napiecia, ale nie przynioslo to zadnej poprawy. szkoda akumulatora poniewaz ma kilka miesiecy a...
Witam . Ostatnio robiłem sobie taki alternator , bo skończyło się ładowanie i wyły łożyska . Rozebrałem zmieniłem szczotki łożyska przetoczyłem delikatnie wirnik ale był prawie idealny . Główna usterka wydawał się źle naciąnięty pasek ponieważ uszkodzone było jarzmo napinania . I co sie teraz dzieje . Auto odpala i nie ma ładowania przegazówka i ładowanie...
Witam. Problem jak w temacie. Auto - Opel Astra 94'. W pozycji zapłon żaróweczka świeci normalnie, po odpaleniu silnika rozbłyska mocno i się przepala. Na wolnych obrotach na zacisku D+ alternatora występuje napięcie 18 V. Regulator wymieniłem (bez oznaczeń- chyba Uni point), usterka nie zniknęła. Mostek sprawdzałem miernikiem oraz zasilaczem i żarówką...
witam wszystkich, po 2 latach problem powrócił z tym jednak, że wychwyciłem go na samym poczatku. Po wymienie 2 lata temu mostka z regulatorem i szczotkotrzymaczem wszystko było ok. Juz wiosną zauważyłem, że znów zaczynają przygasać swiatła. Latem było ok ale teraz znów światła mrugaja delikatnie na wolnych obrotach (te w kabinie - deska i wyświetlacz...
No wg twojego numeru powinieneś mieć regulator tylko z śrubką wyjścia kontrolki, ale jeżeli masz wtyczkę która jest z jednej strony prosta a z drugiej półokrągła to styk od strony półokrągłej to podłączenie kontrolki a od strony prostej to styk DFM - CPU Control czyli obciążenie alternatora.P