DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Nie sądzę, że ster uszkodzony. Raczej inny typ regulatora.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Regulator ,mostek ,oryginał?
Jak masz Boscha alternator to jakiś chiński gówniany regulator pewnie ktoś założył. I nie wzbudzi się z ecu.
miałem taki sam problem w swoim nissanie okazało sie iż przyczyną jest odlutowana dioda na regulatorze napiecia w alternatorze
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
To nie wina pompy tylko alternatora. Zmieniałeś regulator i zapewne założyłeś od nowszego modelu albo alternator ma ukrytą wadę. Kup alternator z wyprowadzeniami L oraz W. Nr alternatora JA1521.
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
A pomiary kolega wykonywał pod obciążeniem czy bez obciążenia ? Włącz światła nadmuch i np podgrzewanie szyby i wtedy wykonaj pomiar . Jeśli lampka świeci to coś jest nie tak mogą być uszkodzone diody w alternatorze ,może być wina regulatora bądź szczotek .
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
Jak dobrać regulator napięcia w alternatorze
Jeżeli mostek w alternatorze sprawny a to można samemu sprawdzić to walnięy regulator lub brak szczotek, pod warunkiem sprawnej instalacji.
sprawdź szczotki w alternatorze
wyglada na to ze alternator albo regulator napiecia
Czasami jak zdychają szczotki w alternatorze lub regulator to kontrolka się nie zapala, oczywiście alternator do sprawdzenia.
Tak. Są dwie wersję ale L jest takie samo. Starsza L/W czyli obroty nowsza L/F czyli sygnał obciążenia z Ecu. Te nowsze o ile regulator oryginał powinien mieć niebieską kropkę w gnieździe.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
sprawdzić mostek i jeśli ok to drugi regulator
ten alternator 14.4V na BOSCHOWSKIM regulatorze
Z tymi obrotami w mojej asterce to trochę się źle wyraziłem:) Sytuacja wygląda następująco: Kiedy włącze sporo odbiorników obroty silnika spadają do ok. 500 po czym rosną do normalnych 950, po chwili znowu spadaja do 500 i rosną. I tak w kółko do momentu zwiększenia obrotów silnika. Chcę tylko przypomnieć że dzieje się tak tylko przy dużum obciążeniu...
Typowy objaw regulatora napięcia.
Meteo33, wiesz może jakie napięcie jest na D+ (biało niebieski) na tym alternatorze przy uruchomionym silniku? Bo u mnie tylko 12,5V, ale ładuje dobrze 14,2V Może ktoś wie czy tam dodatkowo są jakieś diody wzbudzenia czy to już w regulatorze są.
To czarne plastikowe? to osłona regulatora napięcia przy alternatorze.
Alternatory, oba do sprawdzenia na stół.
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator.
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
Nie ten alternator. Masz mieć typ z regulatorem F L. Założyłeś L W
W takim razie powiem koledze że musi szukać także nowego koła na wał silnika. Na złomie to chyba i tak będzie nieduży koszt. Jeżeli chodzi o sam regulator to w międzyczasie zglebiłem sobie temat zewnętrznych regulatorów do alternatorów i może zamiast tego fabrycznego z astry zastosować regulator RNC 12? Byłby on dobry po pewnych przeróbkach nowego alternatora...
A przypadkiem nie chodzi o uszkodzony regulator alternatora?
Alternator lub regulator mogl pasc!
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku?
Miałem podobny przypadek w takiej asterce, około dwa tygodnie po naprawie alternatora puścił uszczelniacz od strony pompy vacu i olej poszedł na regulator.
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Zobacz szczotki przy regulatorze od alternatora.
sprawdz dokładnie masę ,jak zła masa to się wysypują regulatory.
wymień regulator
w najlepszym przypadku diody i regulator
Jeśli diody będą sprawne i wirnik to większość alternatorów które miałem okazje naprawiać to miały uszkodzone regulatory .
W spoczynku ma 15,4 V a po włączeniu silnika 19 V. Może to też ma jakiś wplyw? Ugotowany akumulator :O Miernik sprawny? Jeśli tak, to daj do sprawdzenia alternator > regulator napięcia.
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
To zaraza te alternatory,ma 100% uszkodzony mostek,regulator,i duża szansa że wirnik
Zrób zdjęcie. Pozdr.
Witam, alternator juz zregenerowałem. Był uszkodzony regulator napięcia. Wszystko chodzi ok. Pozdrawiam.
Obstawiam regulator napięcia.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
diody napewno sprawne masy też walnięty jest regulator napięcia temat zamykam dzięki za podpowiedzi
W tych alternatorach słabym punktem był tylko regulator i oczywiście zdarzały się pęknięcia połączeń lutowanych.P
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
Nowy regulator nie znaczy ze dobry.
Wyciągaj alternator i sprawdzaj wszystko po kolei, wirnik, stojan, szczotki, diody i regulator, nic innego tam niema.
Jaki alternator?
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Regulator jest w alternatorze czy osobno?
Stawiam na regulator
Temat nie dotyczy alternatora twojego ,opisz usterkę.P
Te pulsowanie swiatel prawdopodobnie spowodowane jest uszkodzeniem regulatora napiecia w alternatorze ....
napewno siedzi regulator znajduje sie on w alternatorze
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Witam na 100% alternator- poszly diody, moze tez regulator.
Panowie odswierze temat troche. Wiec zalozylem ten alternator od astry z regulatorem wbudowanym tak jak mowilem 70A ladowanie wynosi 14.5v czyli ok ale problem jest taki ze po pol godzinnej jezdzie w akumulatorach robia sie banki tak jak w przypadku ladownia prostownikiem i teraz nie wiem czy to normalne zjawisko czy alternator jest zbyt duzy? Co wy...
A jak zachowywała się kontrolka od ładowania i jakie było ładowanie. Dla mnie wygląda na uszkodzony (przerwany) przewód ten cienki niebieski lub na skutek naruszenia jego izolacji padały regulatory w alternatorze.
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Daj masę na obudowę alternatora. Jak żarzy to równie dobrze regulator mogł paść. Delco najpewniej z Opla Vectra A/Astra F.
Założyłeś regler LW zamiast LF :) Wyglądają tak samo ale inaczej sa wzbudzane.Załóż 238691 Cargo i będzie ok
mozliwe ze rozłancza podgrzewanie swiec po 5 minutach jakis przekaznik moze byc nadpalony lub alternator regulator i szczotki
Dziekuje serdecznie za wszystkie odpowiedzi. Niestety nie mialem dostępu do kompa wczesniej. Dzis zrobiłem.. Padł regulator w alternatorze... POZDRAWIAM
Jak dobrać regulator do takiego alternatora, taki co podałem??
sprawdż ładowanie,regulator i szczotki w alternatorze
A jak alternator ma coś nie tak z regulatorem to spali tą żarówkę i później siebie , robiąć 80v.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Spawdź naciąg paska klinowego na alternatorze.
Dzień dobry. Mam pytanie odnośnie mocniejszego alternatora do mojego samochodu Opla Corsy D z silnikiem 1.7 CDTI 125 KM. Obecnie w samochodzie mam alternator 100 A, ale występowały też wersję 140 A i taki też potrzebuję zamontować. Czy wystarczy tylko wymienić regulator napięcia, czy muszę wymienić cały alternator? Jeżeli tak, to czy alternator będzie...
Kolego stawiam na regulator sam tak miałem w swoim alternatorze.
Podane przez Ciebie wartości napięć ładowania są niewystarczające.Prawdopodobnie niesprawny regulator napięcia,ale możliwe że alternator też nie jest w najlepszej kondycji(trzeba sprawdzić). Pozdrawiam.
Kurczę chodziło mi o regulator sorki
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
alternator aster aster alternator aster regulator
awaria netia naprawa sterownika turbiny mondeo usterka silnik
płyta indukcyjna płyta indukcyjna
Avast Free blokuje strony na wszystkich przeglądarkach Schemat podłączenia czujnika poziomu wody w pralce Beko HTE8614YBST