Mostek do wymiany, na bank.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Przekaznika w benzynie chyba niema w prawym słupku,miały takowy ople ale diesle isuzu.Jak masz alternator Delco to dioda wywalona w mostku prostowniczym.
Witam. Mam problem z astra J 1.7 diesel auto z 2011roku. Po odpaleniu ładowanie jest w granicach 14.8 v , ale po około minucie spada stopniowo do 12.5v. Kupiłem drugi alternator i nic się nie zmieniło, problem nadal występuje. Gdzie szukać przyczyny. Kontrolka ładowania nie zapala się.
A po zwróceniu uwagi jakie obruszenie.....
sprawdz przewody przy rozruszniku
sprawdze i dam znac
kolego sprawdz sobie moze napiecie paska czy dobrze jest napiety i zobacz jeszcze przewody czy nie ma na nich korozji, sprawdz sobie jeszcze czy masz dabra mase najlepiej podaj bezposrednio na alternator np przewodem do odpalania, przedewszystkim sprawdz sobie miernikiem jakie masz ładowanie na akumulatorze i bezpośrednio na alternatorze,
A może tak sprawdzić napięcie ładowania??
Lampka zasuwa przez przekaźnik, regulator ma wyptowadzenia BSRLFE i: B to battery, idzie do plusa mostka S to Send R na diody wzbudzenia L to Lamp ( kontrola ładowania F to Field ( pole)-idzie na jedną ze szczotek E to Earth ( masa).
Przesledz przebieg przewodu prądowego, albo go silniej pociąg jak urwany to będziesz wiedział gdzie, ewentualnie na kostkach rozpięty w Dieslu.
Ostatnio ktoś się chwalił na elce, że odpiął tak aku w astrze diesel, ponoć nawet wyświetlacz od zegara się spalił...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Często na 3 pinie jest sygnał RPM w Starszych Dieslach.
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Podłącz drugi naładowany akumulator i spróbuj odpalić (jak akku jest wyładowane to na byle jakie kable diesla nie odpalisz), a jak odpali to zmierz czy jest ładowanie bo to wygląda na padnięty alternator ...
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
To jest diesel ?, jak tak, to na prawym słupku jest przekaźnik kontrolki
Chlopie, napnij pasek, wiem co mowie, mialem to samo po wymianie paska. Pokazywal jalowe obroty, potem skakal na 3500, i wtedy ladowal, tylko poco tak diesla rwac?
test pod obciążeniem ,sprawdzenie ładowania ,sprawdzenie poboru prądu ,już tak znowu się nie zapali ,nie strasz go
Nie czepiają się tego 10h to nie ma znaczenia. Alternator tak nie ładuje. By naładować do pełna akumulator Ca to trzeba i tak go lekko gotować. Czyli napięcie ponad 16V przez minimum 1h. A jak ci dobrze miernik mierzy to masz Diesla. Zmierz na koniec jazdy jak będzie zagrzany i wyłączy świece.
Opel Astra f 96r 1.7 diesel 68km i 50kw, świeci się kontrolka z airbacku i elektryka świruje, w znaczeniu że: wyłącza się radio nawiew działa na na jakieś 50% jeden z przekaźników tyka [w skrzyneczce zaraz obok akumulatora] oświetlenie zewnętrzne też słabnie wskaźnik paliwa prawie spada na rezerwę podczas włączania zapłonu ta kontrolka od airbacku świeci...
Po pierwsze - samochód z silnikiem Diesla nie nadaje się do miasta. Po drugie ojciec w Astrze też tak miał, elektryk też twierdził, że tak ma być. Po oczyszczeniu końcówek oczkowych kabla od alternatora, "się naprawiło"... ale Ty nadal uparcie nie chcesz wykonać pomiaru spadku napięcia na tym przewodzie.
Sytuacja prawdziwa: Znajomy przez kilka miesięcy dociekał dlaczego regularnie co 2 tygodnie nie może odpalić Astry z silnikiem Isuzu. W tym przypadku alternator obciążony świecami żarowymi nie wyrabiał z produkcją prądu poniżej 2tys rpm (jeśli w ogóle). Po długiej obserwacji znajomy doszedł że Astra musi jechać co majmniej 8min żeby aku się nie rozładowywał....
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
ok.zgadza się zasugerowałem się dieslem,ale jak z tym kompem ,przepatrzony ? Jeszcze nie, dziś w pracy prześwietle go Xray'em, jak nic nie da to wysyłam do sprawdzenia, szkoda że zamykany na silikon. Sprawdź ładowanie , czy przypadkiem alternator nie pada i nie siada napięcie. Sprawdzałem i było dobre.
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Często wzrost napięcia (rozjaśnienie świateł) jest widoczny cały czas w momencie "wyjścia z wolnych obrotów". Pamiętajmy że to diesel i na wolnych obrotach alternator ładuje, ale ma nie więcej jak około 20% znamionowej mocy. poproś kogoś o pomoc i sprawdź ładowanie przy 1500-2000 obr/min. Ale myślę że jest ok.
Wtyczki jeszcze nie wypinałem, bo dojście do alternatora jest praktycznie tylko od dołu po zdjęciu osłony silnika. Wczoraj wróciłem z trasy w sumie około 2800 km, i już w drodze powrotnej nie falowało, po dojechaniu na miejsce tak samo, równo pracował. Dzisiaj po nagrzaniu znowu faluje. Silnik w trasie zachowywał się normalnie, miał moc, nie dymił,...
Alternatory DELCO REMY to zwykly zlom ktorego nie powinno sie naprawiac.Ja mialem taki w astrze 1 na poczatku ladowal 12,2V to bylo malo i co miesiac aku do ladowania bo diesel juz nie ukrecil.Wymienilem regulator napiecia i bylo od 13,3 do 17,5V to bylo juz strasznie duzo.Zrobilem eksperyment i zamontowalem ten regulator pod alternator chyba bosch...
To proste. Jezeli pisze, że napięcie ładowania może mieć tolerancję 10%, w takim wypadku może wynosić 12v z groszami, czyli tyle, ile napięcie akumulatora w stanie spoczynku, albo nieco ponad 15, czyli tyle, kiedy zacznie gazować. Nie jest to też wina regulatora.
To szczególnie pomocna informacja. Sądzę że nikt by się nie domyslił, że to hitachi siedzi właśnie w dieslu z isuzu, każdy by się motał i zastanawiał jakiż to ten opel ma silnik. Takie info czy wtyczka przyłączeniowa jest okrągła z czterema bolcami , czy płaska na 2 na nikim by wrażenia nie zrobiła i każdy by ją zignorował.
Witam Mam pytanie dlaczego wyjmowałeś alternator? Zgadzam się z kolegą z ostatniego postu. Miałem taki problem opisze dokładniej... Astra 1.7 diesel+turbo okazało się że alternator :Djest tak dobrze mocowany na tulejkach gumowych że nie ma masy. U mnie była doprowadzona przez płaski miedziany (przewód plecionka) i przykręcona do karoserii. Tak jak w...
Na pierwszym miejscu ( fota 1, od lewej) dwa te co się najczęsciej wymienia, czyli bosch siatkowy i mondeo -diesel. Na ostatnim delco siatkowe, i rzeczywiście-rzadko lecą. Viper, na trzecim miejscu powinny być z valeo siatkowca a nie bosche dwudziestki ósemki. No i nie ma tam Lucasów ( Transit) :)
Nie ma żadnego przekaźnika, kolega Pawel wawa zapewne myślał że chodzi o diesla Isuzu. Temat, choć banalny, wałkowany wielokrotnie na forum. Podpowiem tylko tyle. Zewrzyj przewód niebieski z białym paskiem od masy, kontrolka będzie świecić to szukaj usterki w/przy alternatorze, nie będzie to w instalacji lub liczniku. Zamykam.
Witam W mojej astrze w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania i zginęło wspomaganie elektro mechanik stwierdził że jest uzwojenie spalone w alternatorze a więc zakupiłem nowy alternator i jest tak samo jak na starym alternatorze i dodam jeszcze że sprawdziłem ładowanie i na starym było 13.8v-13,9v. Jak ktoś miał taki przypadek to proszę o pomoc.
No po oddaniu samochodu do mechanika, któremu zleciłem naprawę alternatora, odkręcił go i sprawdził i powiedział że jest OK. i świece też mimo to nie ma ładowania. co może być jakieś przewody?? czy schemat elektryczny do silnika benz. jest taki sam jak do diesla( chodzi mi o sam akumulator, alternator i rozrusznik)?? Aha a cala rzecz w tym ze na mrozie...
Po ominięciu elektrozwaorka od turbo przy ok.3000rpm.wywala błąd "P1125 -usterka układu krytycznego 2" . Niestety po ominięciu zaworka sterującego turbo brak poprawy więc problemem nie jest ani podciśnienie ani brak doładowania a uszkodzona przepływka? Jaka powinna mieć parametry?moja ma 320mg/suw na postoju i ok.600-700mg/suw w czasie jazdy. EDIT:...
Skoro mechanik mówi o ciśnieniu sprężana to zapytaj go jaką ma wartość? W tym silniku luz zaworowy reguluje się podkładkami. Jeżeli kiepsko spręża zacząłbym od regulacji luzu zaworowego. Piszesz,że autem jeździsz wiele lat to pewnie luz już do regulacji (jeśli nie był robiony). I nie porównuj odpalania diesla gdy ciepło i gdy zimno. Co do alternatora...
Zimny diesel po uruchomieniu bedzie dogrzewal silnik swiecami. Jesli nic Ci to nie mowi - zastosuj sie do tego: 1. Podlacz kontrolke (zarowka 1W-50W) miedzy minus a zasilanie swiec. 2. Uruchom silnik 3. Poczekaj az zarowka zgasnie (moze to trwac kilka/nascie minut) 4. Podnies obroty na 1500 obr/min 5. Wlacz swiatla (mijania) 6. Zmierz V na akumulatorze...
To w ogóle wygląda na zwarcie gdzieś- nie koniecznie na jakimś urządzeniu np. alternatorze. Ja miałem nieprzyjemna sytuacje, gdy jeździłem starym Iveco Daily. Wyglądało to następująco. Wybrałem się w drogę. Nagle zaczęły migać kontrolki, widoczne było pulsowanie świateł i takie tam. Zatrzymałem i zgasiłem silnik. Nic nie znalazłem. Wszystko trochę ostygło,...
Tak tak, 13 V ale w czasie spoczynku, a np po odpaleniu napewno spada do jakies wartosci A moze tak byc ze 1 kanal w ogole sie nie laduje ? Np blaszki sa nawet nawet ale jak spojrzalem z ukosa to jest taka gruba blaszka najwieksza i ona cala siwa jest od takiego grubego nalotu. I w takim razie ladowanie nie przyniesie juz zadnego efektu, prostownik...
Po czym wnosisz że jest brak ładowania? Wedle napięcia? Mierzyłeś cęgami jaki prąd płynie z alternatora? Przez kilkadziesiąt sekund po odpaleniu alternator może po prostu nie wyrabiać, akumulator pobiera kilkadziesiąt amper do tego dodaj resztę odbiorników i na wolnych obrotach to tak średnio będzie ładował. Tyle że kilkadziesiąt sekund to nie powód...
za 13 tyś u sąsiadów kupisz a4 z 2000 roku pokaż mi diesla tej klasy który będzie miał mniej... Druga sprawa ten samochód przejedzie drugie tyle blacha w ocynku (jeszcze porządnym nie to co teraz) Kolega i tak kupi co będzie mu odpowiadało odradzam jednak wszelkiego rodzaju ople signum astra i podobne to się sypie od wyjazdu z salonu sam posiadam signum...
Witam, od ostatniego czasu borykam się z brakiem mocy w moim Oplu. Miesiąc temu wymieniłem uszczelki pod pompowtryskiwaczami oraz wszystkie przewody doprowadzające do turbiny (do zaworu podciśnienia itd.). Wszystko było dobrze. Kilka dni temu błąd się ponowił. Rozważam, że może być to uszkodzony zawór podciśnienia (zawór elektromagnetyczny) bądź też...
Więc sa dwie pewnie standartowo jest tam 70A lub jak masz trochę bogatszą wersje wyposażenia to 90A ale stawiam na 70A . Dobrą opcją byłoby wymiana na 100A z jakiegoś Diesla astry z tego samego rocznika . To daje nam podstawy do rozmowy o porządnym ładowaniu . Idąc dalej , dołożenie dodatkowego kabla plusowego pomiędzy alternatorem a akumulatorem ,...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
Nie (może błędnie?). Co sprawdziłem? Zrobiłem obserwacje: 1. W Skodzie podczas pracy silnika na wolnych obrotach niewiele sobie robi ze zmian obciążenia (pstrykanie światłami), dopiero zabawa elektrycznymi szybami daje efekt przygasania. Porównałem z 4 innymi samochodami - Audi 80 benzyna, Yaris 2 Diesel, Panda 2 benzyna i e46 benzyna. W każdym zjawisko...
Eh, z widzi mi się ojca nie jest źle - nie chce żebym kupił Fiata Tempry, Uno, Punto, Sieny, Palio, Opla Astry, Vectry, Corsy (ale już na ładną Omegę 2.5 TDS chce dołożyć mi jeszcze więcej), Toyot (bo części za drogie), Nissanów (bo rdza) i Renault Laguny. Ogólnie nawet sporo palący silnik diesla to dla mnie dobry pomysł bo nie będę się przejmował jego...
Oprócz lepszego (w stosunku do tradycyjnej benzyny) spalania, nie otrzymujemy nic innego, żadnych ulg czy preferencji. Za 25 000 zł, można kupić już dość fajne auto. Osobiście pomyślałbym nad: - Octavia II (bez FSI,TSI i 2.0TDI) - Golf V (Bez FSI,TSI i 2.0TDI) - Yaris II - Fiat Bravo II - Civic UFO (jeśli podoba Ci się ten styl i klimat auta - mi nie...
Te pomiary sa warte..o kant wiesz czego rozbicia.Nie potrzebujesz zadny mikro czy calych procesorow zeby ladowac baterie.Twoj alternator tez go nie ma...i laduje. Wiec do rzeczy...prostownik(jesli go nie masz to prawdopodobnie nie wywiazales sie z warunkow gwarancji okresowego doladowywania akumulatora)ktorym ladujesz akumulator az do gazowania.Odstawiasz...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
Witam, Posiadam Astrę '93 w dieselu. Od razu na wstępię chciałbym zaznaczyć, że jeśli chodzi o samochody to nie znam się na nich najlepiej, dlatego wybaczcie jeśli problem opiszę "niebranżowo". Od jakiegoś czasu zauważyłem, że przy starcie samochodu świeci mi się kontrolka braku ładowania akumulatora i obrotomierz wskazuje "0". Dopiero jak zacznę jechać...
Spalanie przy spokojnej jeździe wynosi ok. 11l/100km. w trasie ok. 8l/100km. DPF według komputer ok. 30% ostatnie wypalanie 130km temu Skąd takie spalanie ? Druga sprawa samochód ma fabrycznie 100km a zbiera się jak by miał 130km+ samochód nie miał żadnego chipa W czym może być problem ? Dane z komputera: OP-COM 100219a - program diagnostyczny pracujący...
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
diesel aster aster diesel aster ładować
pozycyjne astra drukarki wyrównanie epson silniczek regulacji temperatury
bieznia kettler montaz czujnikow
Jak podłączyć głośnik dwudrożny współosiowy w samochodzie? Sea Green ESA 5000 nie reaguje na manetkę gazu po wymianie baterii