1 wyczyść silnik krokowy możliwe że się zacina http://astra.autokacik.pl/technika/napra... 2 sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera) (znajdziesz go w okolicach kolektora dolotowego) 3 jeśli w czasie pracy zapala się kontrolka z silnikiem i błyskawicą to sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Robiłem ostatnio astrę objawy te same,przyczyna to pęknięty wąż serwa na wejściu do kolektora ssącego.Na zimnym jak cię mogę na gorącym nie palił wcale.
Witam, mam Astrę J 2012 1.4 Turbo 120 KM, problem polegał na wyskoczeniu błędu P0171 (uboga mieszanka), a następnie obroty na biegu jałowym podnosiły się do poziomu 1500 obr/min, zauważyłem również zwiększone zużycie paliwa. Okazało się, że czujnik oparów benzyny zbiornika, który najprawdopodobniej (nie jestem specjalistą, a taką informację dostałem...
Kilka lat temu walczyłem z podobnymi objawami tyle że z astrą. Objawy ustąpiły po dodaniu dodatkowej masy od akumulatora do kolektora ssącego modułu zapłomowego i komputera.
Witam Mam ten sam problem. Kupiłem astrę i oddałem do mechanika w celu wymienienia kolektora wydechowego, po odebraniu od mechanika nie działa mi połowa przycisków, a połowa działa pod innymi przyciskami. Wczoraj samo sie naprawiło, a gdy dzisiaj odpaliłem auto to znów nie działało i nawet nie mogę przyciszyć/podgłosić. Co mogło się stać?
Witam, mam problem z Oplem Astrą H 1.9 120 KM. Wyskakuje błąd P1125, sterownik przepustnicy. Samochód chodzi dosłownie jak ciągnik, długo kręci. Rozkręciłem przepustnicę, wyczyściłem i nic. Kupiłem na złomie też nic, wyczyściłem czujnik w kolektorze dolotowym, też nic. Już nie mam pomysłu, co by to mogło być. Był też problem, bo izolacja z kabli odpadła...
Pewnie leje na kolektor z pod pokrywy ,albo gdzie na wydech pod miską. Znajomy ma opla astrę z 2001 ale on to on się boji jechać dalej niż 20km. Jak dba tak ma. Znajomy objechał kilka razy Francję laguną 2 1.9 DCI . I co można ?
Witam wszystkich, posiadam astrę g z 2005 roku z silnikiem 1.6 16v xep u mnie występuje podobny problem z palącą się kontrolką ,,samochodzika,, spowodowany błędem p1113. Jestem z okolic Częstochowy i szukam kontaktu z kimś kto da mi namiar na mechanika który upora się z tym problemem. Wszyscy których dotychczas spotkałem od razu chcą wymieniać kolektor...
Witam. Posiadam Opla Astrę z silnikiem 1,6 Z16XE1 w którym zamontowana jest instalacja gazowa. Samochód posiada kolektor dolotowy z tworzywa, wyposażony w system twinport. Przy okazji czyszczenia kanałów recylkulacji spalin zdemontowałem kolektor dolotowy i okazało się, że gazownik podczas montażu instalacji wkręcił dwie wkrętki gazowe w kanały kolektora...
mam astrę 1,6 wielopukt 2002 r.mój problem polega na tym że strzela w kolektor ssacy,ale tylko jak jadę powiedzmy 60 km na godz.i gwałtownie chcę przyspieszyć.byłem już na regulacji gazu,wymieniłem świece,przewody i dalej to samo.macie jakieś pomysły?gaz to reduktor brc tecno,sterownik gazu bingo s
http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76... poczytaj może coś znajdziesz dla siebie ciekawego :)
Nie jestem załamany tylko przeniosłem temat na inne forum i chociaż i tam zdania są podzielone sama dyskusja jest bardziej przyjazna. Dla chętnych co z tej dyskusji wynikło zostawiam link http://astro-forum.org/Forum/index.php?s...
zgadza się, miałem podobny przypadek też takiego "brzęczenia" przy przyspieszaniu ale w Astrze F i tam było to spowodowane klapką termostatu w obudowie filtra powietrza taką która przełącza ciepłe powietrze z nad kolektora na ssaniu na zimne przy rozgrzanym silniku i ta klapka mała luzy i tak brzęczała, wywaliłem ją całkiem bo Astrą jeżdżę w zasadzie...
Witam, teraz mnie dopadł ten problem mam astrę H 1.6 XEP, twiinport 105 kucy. rocznik 2006 przebieg 24000, samochód służy głównie do poruszania się po mieście\ gdzie znajdę ten siłownik do wyczyszczenia? czy jest on widoczny bezpośrednio po otwarciu maski czy też trzeba zdemontować jakaś osłonę?
Witam, Posiadam Opla astrę 2g 1.6 16v 101KM 98r. Chciałbym dowiedzieć się, czy zmiana kolektora na sportowy coś da? Bo jak na 101KM astra nie idzie tak jak powinna.. Wymienione zostały wszystkie filtry, wyczyszczona przepustnica i nic się nie zmieniło, chociaż po stanie starych filtrów można było stwierdzić, że nowe coś dadzą, ale żadne zmiany nie są...
Witam, zakupiłem Opla Astrę 2.0DTL z 1999r. Przyjechałem do domu i chciałem zrobić jej przegląd. Rozebrałem kolektor dolotowy, wyczyściłem cały nagar, poskładałem wszystko do kupy i próba odpalenia. Auto odpaliło ale pracuje tak jakby na 3 gary. Tylko co może być powodem takiego działania jak przed czyszczeniem było wszystko ok? Strasznie dymi i nie...
Czy o to chodzi : http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... lub http://automatyka.ndl.pl/opel/podzespoly... jeśli nie to to proponuję popytać na forach specjalistycznych Opla np. http://www.astra.auto.pl/content/view/25... http://forum.opel24.com/ http://astracoupe.pl/forum/
Witam. Chciałbym się podłączyć do tematu. Otóż mam identyczną Astrę LS 1,6 8V 99r. z klimą, i nie mogę znaleźć czujnika temperatury który pokazuje temperaturę na desce a nie mam takiego czujnika jednopinowego w kolektorze ssącym obok alternatora i nigdzie indziej też nie mogę znaleźć, a mam tylko taki dwupinowy z tyłu kolektora. Jak odłączę tę czujnik...
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
1.Termostat - jeżeli sprawny to ciepła chłodnica po jego otwarciu. Jeżeli zimna chłodnica czyli trochę rozbierania - pod rozrządem schowany termostat. 2.Czujnik temperatury - odczyt na liczniku - z kolektora ssawnego na wsuwkę. 3.Czujnik z silnika do komputera. W tym przypadku na 99% walnięty włącznik wentylatora znajdujący się na kolektorze chłodnicy....
To skad wiesz za masz Z14 ? Wiem stąd ponieważ iż kolektor wydechowy jest z wbudowanym katalizatorem wtryski podstawa EGR i egr jest taki jaki powinien, głowica też się minilanie różni jest koło oraz czujnik walka rozrządu taki jak być w z14xe stąd wiem że mam z14xe a dla porównania mam jeszcze jedna astrę z silnikiem x14xe i dla nawet porównania widać...
Na początku Witam wszystkich serdecznie. Posiadam Opla astrę j z silnikiem 1.4 t oznaczenie 1.4net i borykam się z problemem a mianowicie na zgaszonym silniku przy włączonym zapłonie wczytuję się błąd p0236 i nie daje się skasować, a po odpalaniu auta błąd się kasuje i nie powraca do momentu zgaszenia auta i ponownego włączenia zapłonu. Czujniki w kolektorze...
Mam problem z Astrą F `92r, silnik 60KM dławi się przy wysokich obrotach, podjazdach nawet pod niewielką górę. Zapala się lampka z układu elektronicznego silnika. Odzczytałem kody błędów 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie, 45-Sonda lambda - bogata mieszanka. Co może być przyczyną? Dodam, że mechanik wymienił silniczek pompy paliwa...
witam wszystkich to mój pierwszy temat, wiec proszę o wyrozumiałość. pytałem na wielu forach samochodowych, bez rezultatu :( mam astrę f z silnikiem c16se, bez gazu. problem wygląda tak, po przekręceniu kluczyka w pozycje włączania zapłonu słychać huk pod maską - strzeli w kolektor ssący. nie zdarza sie to za każdym przekręceniem kluczyka. na wolnych...
Witam, mam podobny problem ze swoją Astrą 1.7 DTI 2004r. Po kolei... Zaczęło się od dłuższego kręcenia przy odpalaniu. Z czasem na zimnym silniku auto odpalało od razu a po krótkich postojach ok. 30-40 min to już nie chciało odpalać za nic. Zdarzało się, że rozładowywałem akumulator i nadal nie odpaliłem. Wtedy odpalałem na popych, za każdym razem bez...
Witam.Posiadam astrę g 2.0 DTL i mam problem że słabo reaguję na pedał gazu,auto było podłączone pod komputer i żadnych błędów z odpalaniem zimnym czy ciepłym silnikiem nieme problemu kolektor dolotowy wyczyszczony jak i zawór egr przewody podciśnieniowe sprawne hamulce są super dodam że posiadam tempomat i jak dodaję gazu tempomatem to jest nie to...
Miałem dokładnie to samo, gdy jeszcze jeździłem Astrą tak samo C14NZ. Problem tkwił w uszkodzonym czujniku temperatury cieczy chłodzącej (tym który się wykręca w celu odpowietrzenia układu chłodzenia podczas napełniania). Znajduje się on (patrząc od przodu) po lewej stronie na kolektorze ssącym. Wymiana wyeliminowała usterkę, a wcześniej kombinowałem...
koledzy mam problem z astrą 1.4 dopóki się nie zagrzeje jest wszystko ok a kiedy się zagrzeje ma nie równe obroty i w okolicy wtrysku słychać syczenie jak w turbo sprężarce powietrza dzieje się tak po przełożeniu silnika ma założony kolektor od starego silnika :?: :cry:
To co na swapa potrzebne ... silnik z kompletnym osprzętem (kolektory, rozrusznik, alternator). Łapa tylnia powinna podejść, ta z przodu też). Jedynie trzeba będzie ewentualnie tą od strony rozrzadu zmienić. Ja tak czy inaczej wolał bym kupić astrę 1 anglika z takim silnikiem i po prostu brać co potrzebne, a resztę albo sprzedać na graty lub w całości...
Witam. Od dłuższego czasu zmagam się z zbyt dużym spalaniem w mojej Astrze. Byłem już u 5 mechaników żaden nie wpadł na przyczynę dużego spalania. Spalanie wynosi 12,5 l w mieście. Co już mam sprawdzone: lambda wymieniona. czujnik wymieniony temp na kompa sprawdzone przewody paliwowe mapsesnor sprawny rozrząd sprawdzony przepustnica wyczyszczona jak...
witam . sam mam Astrę 1,4 na jednopunktowym wtrysku miałem dokładnie ten sam problem, mimo że jeździłem na gazie paliła również bęzynę i to sporo choć nie tyle ile tobie pali. Moja astra paliła około 5-6 litrów na 100 km. Okazało się że miałem nieszczelny wtryskiwacz i silnik poprostu wysysal benzynę z przewodów ..... instalacje posiadają co prawda...
Największym problemem podczas jazdy na gazie jest ta zapalająca się w trakcie jazdy kontrolka. Wtedy to nie ma w ogóle przyspieszenia. Tak jak by go coś hamowało. Obroty to tylko do 2500 dochodzą, żeby coś więcej z niego wyciągnąć to trzeba się mocno namęczyć, a i tak po wrzuceniu 5 obroty spadają do 2500. Po przełączeniu na benzynę nie ma różnicy....
trzy lata jeździłem astrą II 1,4 16V 66KW/90KM z tym silnikiem autko śmigało przyzwoicie nie miałem z nim problemów, miałem wersję hatchback i po powiększeniu się rodziny musiałem sprzedać gdyż zrobił się przyciasny zwróć uwagę gdyż niektóre modele nie miały klimy (nawet manualnej) na pewno można było trafić na autko bez klimy przy silnikach 1,4 16V...
Witam, mam problem z moją Astrą (automat). Raz na jakiś czas (co tydzień - dwa tygodnie) auto potrafi nagle zgasnąć gdy ściągam nogę z hamulca i chcę jechać do przodu. Zapalają się wszystkie kontrolki i pojawia się litera "F", gdy próbuje samochód ponownie odpalić, w ogóle nie reaguje i wciąż mruga litera "F". Po kilku minutach samochód odpala i jeździ...
Witam! Posiadam Opla Astrę h z silnikiem 1.3 cdti (Z13DTH) bez dpf. Problem jest następujący. Po regeneracji turba i wymianie intercoolera bo był dziurawy samochód wkręca się tylko do 4000 obrotów i nie ma mocy. Turbo pompuje, mieszek chodzi, czujnik ciśnienia doładowania wymieniony, filtr paliwa wymieniony, wszystkie czujniki podmienione i sprawdzone,...
ja w Astrze F nigdy nic nie resetowałem czyszcząc silniczek krokowy/wymieniając go czy wymieniając całą przepustnicę a nawet i cały silnik :) sprawdź czy czegoś nie spartoliłeś, widziałem różne cuda np w jednej z moich Astr ktoś założył silniczek krokowy na odwrót!! nie wiem jak to zrobił bo on odwrotnie nie pasuje, ale był odwrotnie i aż uszy powyginane...
posiadam astrę z18xe i czujnik wału jest przy łączeniu bloku ze skrzynią, dokładnie kilka cm nad miską olejowej z prawej strony stojąc przed samochodem, w x18xe1 jest przy kole pasowym, problem w tym że występuje różnica w kącie mocowania prawie 180 stopni, a co za tym idzie sterownik może źle policzyć do punkty kontrolnego (przerwa w zębach) i będzie...
Witam. Mam Astrę rocznik 92 wersja CD z silnikiem c16nz który się sypnął (problemy z odpalaniem, spala olej gdzieś litr na 600km, i dużo by jeszcze wymieniać). Więc sądzę że najlepszym wyjściem jest wymiana całego silnika który można kupić już za 500zł. Otóż mam pytanie czy w miejsce tego silnika mogę włożyć inny silnik np. c18nz lub C20NE. Czy ktoś...
5 APP Sensor 2 0.47 V 6 Calculated Pedal Position 0 % 7 APP at Idle Position Active 8 TP Sensor 1 0.55 V 9 TP Sensor 2 4.41 V 10 Calculated Throttle Position 6 % 11 Throttle Position Idle Calculated Pedal Position 15 % 7 APP at Idle Position Inactive 8 TP Sensor 1 0.96 V 9 TP Sensor 2 4.00 V 10 Calculated Throttle Position 16 % 11 Throttle Position...
temat ogarnięty już fabrycznie... Silnik x17dtl wywodzi się prosto z twojego wolnossaka multum części identycznych... Wg mnie kupujesz kolektory z turbiną, robisz sobie FMIC bo nie ma co się bawić w zwykły IC i do tego dajesz pompę z LDA tylko ja bym dał z isuzu bo ona jest 10mm a my mamy 9mm czyli słabsza plus do tego pompa w dtelu jest wykastrowana...
Witam, mam problem z Astrą F 1.6 16V X16XEL, wszystko zaczęło się dziać po pęknięciu przewodu cieczy. Musiałem zdjąć górną część kolektora dolotowego by go wymienić, przy okazji został zdjęty kolektor wydechowy i pospawany, oczywiście zostały wymienione wszystkie uszczelki w układzie wydechowym. Ponieważ stał samochód przez jakiś czas na kanale to postanowiłem...
Witam. Mam problem z moją Astrą od pewnego czasu podczas uruchamiania silnika zapala się kontrolka "Check engine" (ciężko pali lub odpala i gaśnie) 80% uruchamiania silnika (check engine). Czasem uda odpalić się normalnie auto i nie ma problemu. Gdy kontrolka się świeci auto trochę szarpie, brakuje mu mocy i wkręca się max do kolo 4000 obr/min. Dodam,...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
Witam. Posiadam Astrę 1.4 z silnikiem C14nz. Mój problem polega na tym, iż Astra łapie mi chyba lewe powietrze. W czasie jazdy zarówno na gazie jak i na benzynie zapala mi się "Check engine". Zapala się i gaśnie w sumie to przeważnie się pali. Także obroty oscylują w przedziale 900/1500 obr. Czuć wyraźnie, że silnik jest słabszy. Sprawdzałem wszystkie...
To w ogóle wygląda na zwarcie gdzieś- nie koniecznie na jakimś urządzeniu np. alternatorze. Ja miałem nieprzyjemna sytuacje, gdy jeździłem starym Iveco Daily. Wyglądało to następująco. Wybrałem się w drogę. Nagle zaczęły migać kontrolki, widoczne było pulsowanie świateł i takie tam. Zatrzymałem i zgasiłem silnik. Nic nie znalazłem. Wszystko trochę ostygło,...
Witam, kupiłem Astrę G 2.0DTL z 1999r i chciałem jej od razu zrobić przegląd bo kupiłem ją w dobrych pieniądzach. Rozebrałem cały kolektor dolotowy aby wszystko wyczyścić. Po rozebraniu pompy VACUM był olej w pompie. Podmieniłem ją obecnie na jakąś inną. Wszystko działa poprawnie i jest ok. Rozebrałem każde koło i wyczyściłem te zaciski po których pracują...
Witam, Kupiłem opla astrę f TD '95 isuzu. Problem jest następujący: W kolektorze dolotowym jest zamontowana grzałka (chyba to jest grzałka), ale nie ma ona połączenia. Podobno grzałka jest potrzebna do podgrzania powietrza, tak? Proszę o pomoc gdzie i jak ją podłączyć. Proszę o bardzo jasną odpowiedź. Podejrzewam również, że nie jest podgrzewane paliwo....
Witam Wiem, że dyskusja toczy się o "Diesel wspomagany (dop. przegrzaną) parą" . Czy zastosować to można do silnika benzynowego. Na myśli mam astrę I silnik 1,4 8V 60 KM 199k km mam zamiar dobrać się do niej w tym tygodniu, jak będzie po wszystkim.... zobaczymy. Jeżeli doprowadzimy przegrzaną parę do kolektora dolotowego kilka cm od mocowania w głowicy...
Witaj paweł o Mam ASTRĘ G z silnikiem 14 16V X14XE LPG sterownik BINGO M ,gdy ją kupiłem borykałem się z takim samym problemem jak ty. Jeździłem po różnych mechanikach i gazownikach ,twierdzili że mam nieszczelny dolot uszczelka pod kolektorem ssącym lub uszczelniacze na wtryskach, wymiana nic nie pomogła. Więc dałem se spokój z ala fachowcami !!! Kupiłem...
Witam, Na wstępie proszę o nie zamykanie tematu, gdyż przeczytałem już wiele postów, jak się okazało podobnych, ale nie rozwiązujących mojego problemu. Posiadam Astrę jak w temacie o przebiegu 65tyś. Przed zimą miałem stłuczkę, prosto pod zderzak wybiegł mi 100kg dzik, który wyrządził niezłe szkody. Dokonałem niezbędnych napraw (wymiana maski, reflektorów,...
Robiłem u siebie. Z18XE podobno dobrze znosi gaz. Jeden z ostatnich silników Opla. A więc potrzebujesz: 1. Zaiweszenie z Corsy 1.8 2. Hamulce z Corsy 1.8 (260mm) 3. Teraz dopiero możesz mówić o silniku ! 4. Silnik musisz kupić z kolektorem od Merivy lub Corsy C. Większy się nie zmieści. Łapa pod kompresor klimy z Astry G. 5. Czeka Cię kodowanie przekładni...
witam ponownie ,jest nieżle asterka zapaliła z tym że muszę ją odpalać ze wciśniętym pedałem przyspieszenia ,jak myślicie co może być tego przyczyną i chyba ma przedmuch między kolektorem wydechowym a rurą nie wiem czy to może mieć jakiś wpływ na to czekam na jakieś wskazówki !!!!!
Witam jestem tu nowy.Mam problem z oplem astrą 1.6i c16NZ.Wymieniłem kopułkę,przewody wysokiego napięcia,modół i cewkę w aparacie,czujnik temperatury ten do sterownika,świece.Cewka wysokiego napięcia sprawdzona jest ok.Problem jest taki że auto nie miało iskry na popych paliło teraz po wymianie iskra jest. Auto pali ale w czasie jazdy a tagże na postoju...
Witam, mam problem z astrą, na benzynie szarpie podczas jazdy, czasami trudno się uruchamia, na gazie nie ma tych problemów... Przeszedłem już po 4 różnych warsztatach w ciągu ostatnich 2miesięcy i nic poza kosztami (3x zwykłe + 1x w desperacji ASO) Co wymieniono: Cewka, świecie, kable, silniczek krokowy, sprawdzono i uszczelniono podciśnienie, wymiana...
Siłowniki wszystkie chodzą tylko właśnie wydaje mi się, że podciśnienie w tym układzie jest za niskie żeby je ruszyć... i chciałbym się zapytać jak je sprawdzić i jakie ma być. Jeśli ktoś ma Astrę, Zafirę lub Vectrę z takim silnikiem to czy mógłby zdjąć ten rozdzielacz z króćca na pompie i sprawdzić jakie ona wytwarza podciśnienie (jeśli to w ogóle...
Witam miałem podobny problem z gaśnięciem silnika szczególnie kiedy hamowałem i zdejmowałem nogę z gazu problem się pojawił zaraz po zamontowaniu instalacji gazowej, okazało się, że usterką był zbyt otwarty dolot powietrza do silnika przez filtr powietrza, po zaślepieniu rury z atrapy autko zaczeło śmigać bez żadnych problemów, Piszesz, że masz filtr...
Witam, Poniższy opis dotyczy silnika, który jest oznaczony na klapie bagażnika zieloną literką "i". Informacja ta jest zapożyczona ze strony http://astra.autokacik.pl/ "Jest to silnik 8-zaworowy, z jednopunktowym wtryskiem paliwa Multec firmy Delco-Remy. Silnik ten o oznaczeniu X16SZ był stosowany od lutego 1994. Powstał przez zmodyfikowanie silnika...
Witam Posiadam Astrę G 1,6 16v x16xel z 2000r z lpg AG Compact , jakiś miesiąc temu auto zaczęło spalać duże ilości benzyny ,czasem zapalał się check ...po przełączeniu na lpg i przejechaniu ok kilometra , po chwili gasł i ok, po podpięciu pod koma okazała się sonda , wymieniłem przy okazji też pęknięty kolektor wydechowy i po kilku dniach przy odpaleniu...
witam Tak jak pisałem posiadam opla astrę z silnikiem 1.4 symbol c14nz benzyna+gaz Problem z tym samochodem jest dla mnie bardzo uporczywy i ciągnie się już ponad miesiąca, a mianowicie kiedy odpalam rano samochód jast wszystko ok. Przejadę nim trasę około 5-10 km silnik zaczyna przerywać czasami strzeli w rurę albo w kolektor tak jakby zapłon się przestawiał,...
Witam, to nie jest takie proste. Myslę, że lepiej kupic "gotową" Astrę 1.7 D... No, ale to Twoja decyzja. Pytasz o niespodzianki. Trochę ich będzie. Widzę, że wiesz już o skrzyni biegów i półosiach. Rzeczywiście, skrzynia biegów od 1.4 benz do 1.7 D nie pasuje. W komorze silnika czekają cię przeróbki instalacji elektrycznej. Wymiana chłodnicy z wentylatorem...
Silnik jest po remoncie (wymienione pierścienie, panewki, wtryski). Nigdy nie ciągnął dobrze z dołu. Kolektor nie był zatkany, klapy sprawne (choć ostatnio wymieniałem przepływkę i vacupompę, bo nie dawała żadnego podciśnienia na sterowanie klapami, EGR i turbiną /obejściem/). Oczywiście to jest pojęcie względne... ja to porównuję do swojego Punta 75...
ten kabel od elektrozaworka to była pierwotna przyczyna z którą kupiłem mojego busa za 600zł+ dorzuciłem Astrę bez gazu, mi zapalał z urwanym tym kabelkiem ale nie wkręcał się powyżej 1500 obrotów i tak przyjechałem 20km do domu ;) kabelek znalazłem potem, izolacja była ok ale żyła się utryndoliła przy oczku elektrozaworka pompy, też świecił STOP i...
Witam mam taki problem w mojej asterce wylalił sie katalizator i musiałem go wydłubac ale mam dwie sady przed i za katalizatorem nie ma zamiennikow a koszt nowego to ponad 1900 zł i moje pytanie zostawie obudowe starego katalizatora bo jest w całosci z kolektorem i wspawam uniwersalny katalizator eko 3 i druga sade przedłuze i zamatuje za katalizatorem...
Piszę ponieważ mam problem z moją Astrą H 1,9 CDTI 110kW. Od blisko roku mam problem z pojawiającym się błędem P0001 - za niskie ciśnienie szyny. Błąd pojawia się jak silnik jest zimny lecz okazało się ostatnio, że i to nie jest regułą. Czasami cały tydzień można jeździć i nic sie nie dzieje. Zazwyczaj ma to miejsce podczas mocniejszego przyspieszczanie...
Witam! Na dniach mój kolega kupił Opla Astrę F z silnikiem 1.4 8V z '97 roku, z instalacją gazową od 2004 roku i ma z nią pewien problem, którego próba naprawy tylko pogorszyła sprawę. Problem polega na tym że samochód był zakupiony z druciarsko modyfikowanym dolotem. Do filtru powietrza docierają dwie rury, jedna z powietrzem ciepłym z kolektora wydechowego...
w Astrze F czujnik jest w zegarach a zegary są na linkę, jednakże on niema wpływu na gaśnięcie, choć obniża obroty po zatrzymaniu, więc może obniża Ci za bardzo, choć ja tam podejrzewam że masz np poparciałe wężyki pod zespołem przepustnicy, albo ten do mapsensora, ten od mapsensora MUSI być dobry i szczelny, a te pozostałe co tam pod przepustnicą są...
"silnik krokowy pobiera powietrze z obudowy filtra nie z obudowy przepustnicy" nie dałoby się zrobić aby silnik krokowy pobierał powietrze z obudowy przepustnicy ? Wszystko jest do zrobienia tylko problem nie lezy w poprowadzeniu zasilania wolnych obrotow.Wiekszosc autek ma pobierane powietrze w ten sposob.Na upartego mozna wwiercic sie do komory mixera...
Witam, Wiem, że temat wałkowany był mnóstwo razy, ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi na dolegliwości mojego samochodu a być może komuś z użytkowników po tylu latach udało się problem rozwiązać. Astra F, 1.6 8V, 1993 r B+G. Mianowicie, Astra gaśnie na wolnych obrotach, dzieje się tak tylko wtedy, kiedy hamuje silnikiem, obroty spadają do około 400-500...
też mam ten problem po założeniu gazu do 1.6 75 KM po nagrzaniu sie nie utrzymywała asterka wolnych obrotów, gość montujący gaz stwierdził że wydech nieszczelny na połączeniu za sondom Lambda zrobiłem było pęknięcie i dalej to samo patrze dalej hmmm kolektor popękany, wymiana kolektora załatwiła wszystkie problemy;-)
Witam wszystkich szczęśliwców :) Chętnie się z wami podzielę moimi przygodami z astrą 1.8 16v 116 koników miałem właśnie takie szarpanie podczas przyśpieszania po zmianie biegów :/ do szału mnie to doprowadzało. Bo zaraz po kupnie taka niespodzianka :/ mam przejechane 120 tyś km rok 1999 z tego że jestem mechanikiem postanowiłem się sam za to zabrać...
Witam!Mam nastepujacy problem ze swoja Astra.W ostatnim czasie padly mi juz dwie cewki .Znajomy elektronik stwierdzil ze to wszystko dzieje sie przez centralke gazową Bingo M ktora pobiera impuls z cewki (2 i 3 cylinder kabel zółto - czarny).Jak ostatnio padala mi cewka to auto w ogole nie chcialo zapalic .Odpalilo dopiero po podaniu impulsu z akumulatora...
W kolektorze dolotowym po lewej stronie koło alternatora....
Witam, u mnie sytuacja wygląda następująco: Opel Astra II 1.8 16V X18XE1, 1999, benzyna BEZ LPG. Od pewnego czasu, w momencie dłuższego postoju na luzie ( korek, kolejka - wszystko na włączonym silniku ) zaczął pojawiać się CHECK. Po odczytaniu błędów - P0130 - czyli błąd sensora o2. W miarę upływu czasu sytuacja pogarszała się - zimny silnik, wszystko...
Witam wszystkich mam problem ze swoją asterką 1.4 8v x14nz+lpg od jakiegoś czasu po odpaleniu które jest bezproblemowe chodzi równiutko przez 2-3min.następnie potrafi falować na obrotach i zgaśnie lub szarpnie i zacznie chodzić jakby na 3-cylindrach i tak kilka razy aż zgaśnie.Po ponownym odpaleniu wchodzi na normalne obroty i dopiero po 1-2 min.znowu...
No wlasnie, od jakiegos czasu zapalala sie po dluzszej jezdzie lub uruchmieniu silnika (po krotkim postoju) ta lampka. Ostatnio lampka zapala sie za kazdym razem, wiec siegnalem do informacji z astra.autokacik.pl i odzytalem kod bledu - 0130 (czyli sonda lambda). Auto ma instalacje LPG Landi Renzo III Generacji (z druga, wlasna sonda i komputerem)....
where is the modulation switch? https://obrazki.elektroda.pl/9268486400_... Ustaw w pozycji: FM i zmierz napięcie na; kolektorach Q7 i Q8.
Czujnik do ecu jest prostopadle do tego, który wymieniłeś, w kolektorze ssącym nad alternatorem
Witam, Posiadam asterkę g, 1.6 16V 16XE z katem przy kolektorze 2001r, właśnie mi się uszkodził zatykając odprowadzenie spalin, wydłubałem kata całkowicie i samochodzik jakby dostał nowe życie, ciągnie jak rakieta i odziwo mimo dwóch sond nie wywala żadnego błędy, kontrolka działa na 100%, pali dużo mniej jak z katem, asterkę mam 8 lat i przebieg 170tyś....
Witam. Mam problem z Oplem Astrą II Z16XE 2002 rok. Zaczęło się od tego, że auto przyjechało z Warszawy ok 3 miesięcy temu. Problemem wtedy było wypadanie zapłony cylinder 2. Okej, zacząłem od mniej kosztownych czynności (ponieważ czytałem ze ten silnik lubi zbierać nagar na zaworach i następuje nie całkowite spalenie mieszanki a komputer wyrzuca wtedy...
nawet nie wiedziałem że SE ma aż 100 koni! nieźle :) w sumie to różni się tylko kolektorem ssącym kompletnym z czujnikami i przepustnicą, wiązką i komputerem do tego, mam taki zestaw wykręcony na złomie :) i komputer stary-bez immo :) No widzisz, coś tak mi się wydawało, że ma lock-up :) oczywiście, że kody automatu można wymigać, tutaj opisywałem swoją...
Muszę Cię chyba zmartwić. Niektóre wersje silników Opla mają dokładnie takie objawy jakie opisałeś. Wynika to przede wszystkim z dbałości producenta o czystość spalin. Sam jeżdżę Asterką 1,6 i na paliwie jest tak samo. Po przełączeniu na gaz tego efektu nie ma. Jeżeli efekt jest bardzo głęboki to sprawdź filtr powietrza i sterowanie klapą zimne-ciepłe...
Witam, Posiadam Opla Astrę II D Kombi, 1999 r. i szukam pomocy, ponieważ dotychczasowi mechanicy, którzy się nim zajmowali wymienili mi pół silnika, nie wiedzą co mu dolega. Od początku gdy go kupiłem wydawało mi się, że jest bardzo słaby. Jak na 2.0 silnik był strasznie mułowaty i jego moc była porównywalna z mocą mojego wcześniejszego samochodu czyli...
Gaz BINGO M na monowtrysku. Filtry powietrza, paliwowy i gazu są nowe. No pisałem że byłem u gościa na diagnostyce i żadnych błędów nie wykazało i miał program do mojego silnika X16SZR. Pytałem o MAP sensor (czujnik podciśnienia w kolektorze) to powiedział że wg wskazań na kompie jest ok. Jeśli macie jakiegoś dobrego mechanika który zna się na rzeczy...
Wiatam, jestem nowym uzytkownikiem forum wiec prosze o wyrozumialosc. Asterke posiadam juz 3 lata 2 lata temu regenerowana byla pompa autko smigalo bez zarzutow ostatnim czasem auto zaczelo przerywac tak jak by sie zapowietrzal lub nie wiem mechanik wyczyscil mi wszystkie doloty powietrza kolektor ssacy itp itd ponac bylo mnostwo syfu do tego powiedzial...
Ogólnie nie rozumiem tego pomysłu z uswaniem klapek. Jeśli są uszkodzone, może należałoby wymienić kolektor na nowy? Kup nowy to zrozumiesz. Kupowałem, bo wpadła mi klapka do 5 cylindra w e65. Chyba kupujac limuzynę klasy premium, pieniądze nie są problemem? W przeciwnym razie proponuje Fabię, a nie drutowanie auta i zastanawianie się skąd spadki mocy....
Wymień reduktor gazowy, to on powoduje problemy w twojej asterce. Dodano po 8 Wiele problemów z rozruchem na zimnym lub po dłuższym postoju. Niesprawny reduktor gazowy puszcza gaz do kolektora ssącego, gdzie dochodzi do nieprawidłowej mieszanki paliwowo-powietrznej. Skutkiem tego jest szarpanie na biegu jałowym i wyświetla się komunikat "czek".
popsikaj plakiem do okoła kolektora ssącego na łączeniu z głowicą (od góry i od dołu) na pracującym silniku, jeśli będzie się poprawiać lub zmieniać praca silnika to uszczelka kolektora ssącego do wymiany, miałem tak w jednej z moich Asterek jak nie to to jeszcze możesz zatkać wąż podciśnieniowy do serwa, też potrafi nim ciągnąć lewe powietrze
Pomóżcie! Moja 15-letnia asterka od miesiąca dziwnie sie zachowuje. Gdy silnik jest nagrzany, a w zasadzie od ok. 50 st. C, obroty zaczynają pulsować (nie ma obrotomierza) z częstością ok. 2/s. Same obroty są ok. 900/min. Bardziej to słychać z rury wydechowej niż z samego silnika. Ponieważ układ wydechowy nie był ruszany od nowości, a pojawiły się dziury,...
Sprawa prosta jak drut, podkrecasz dawke i cisnienie, wystarczą zwykle narzedzia, dobierasz sie do pompy, tzn sciagasz kapturek zaslaniajacy srubke, srubka jest na srubokret plaski i jest skontrowana nakretką 13, poluzowujesz nakretke wkrecasz srubke o 1 obrot, zapalasz silnik, ustawiasz wolne obroty i trzeba przeciac rurke przy turbinie i wstawic zaworek,...
nie pomogło. wentylator nadal szaleje Nic nie piszesz jaki tm jest układ zasilający, czy gaźnik czy wtrysk, ale wtych samochodach był zastosowany dodatkowy czujnik temperatury komory silnika [ taki z pojedynczą wsuwką w gaźniku zamontowany na gaźniku a we wtrysku to koło kolektora sącego. I on właśnie przejmuje działanie po wyłączeniu stacyjki, poprostu...
Witam Znajomy poprosił mnie o zabranie głosu w sprawie jego problemu z samochodem. cytuję: Witam. Mam następjujący problem z obrotami: jadąc np. 90 km/h i wrzucając luz obroty nie spadają na nominalne 900obr/min, tylko pozostają na poziomie 1200obr/min a czasem wyżej. I tak sobie jadę aż po kilku (kilkunastu) sekundach się to unormuje i spadnie. Podonie...
A skąd ta wiedza ? Z obserwacji rynku. Po pierwsze widziałem już kilka kotłów V klasy, które konstrukcyjnie różniły się od modeli bez atestu jedynie lasem zawirowywaczy w kanałach spalinowych, albo zapisem w DTR o konieczności montażu bufora ciepła, no i usunięciem rusztu awaryjnego, bo paląc na awaryjce trudno osiągnąć kryteria V klasowe równie łatwo...
Witam Wszystkich, widzę, że kolega boryka się z podobnym problemem jak ja... Mój astrolot ma najechane troszeczkę więcej bo 196tys.km, nie mam pojęcia ile na gazie - używam go jako samochodu zastępczego wiec przez ostatnie 2 lata zrobiłem nim max 2,5 tys km. Z tego ponad tysiąc w ciągu ostatnich 2 miesięcy gdyż w moim drugim autku padło sprzęgiełko...
http://astra.autokacik.pl/ tu masz dokładny opis błędów z tego co piszesz to wygląda na czujnik temp. do kompa-stąd może być wyższe spalanie z drugiej strony 530km na 50 l to daje ok 9,5 l więc jak na Ecoteca do nieźle-no zależy czy to spalanie na mieście,średnie czy na trasie dla dwóch pierwszych to możne być ale jeśli trasa to za dużo WYKRYJ TO SAM!...
Szarpie jak diabli na zimnym, przy schodzeniu z obrotów, w okolicach 1500 i nie ma na to żadnego rozwiązania. ALe jak to się objawia , bo jezdziłem 1000 aut i nie spotkałem takiego czegoś żeby po puszczeniu gazu silnik szarpał. Jedynie jak gaz strzela w kolektor , wtedy szarpie bo silnik gaśnie na sekunde lub dwie.
Panowie/Panie....mam mały problem : Astra1.7 CDTI , 2005 , czyściłem EGR i kolektor ssący...musiałem wyjąć czujnik ciśnienia pompy wtryskowej....po ponownym wkręceniu leci z niego paliwo???? czy tam jest jakaś uszczelka i mi wyleciała ??? boję się go dokręcić na max żeby nie urwać gwintu ???? proszę o pomoc.....
Nareszcie problem rozwiązany. Przyczyny były dwie. Po pierwsze kolektor dolotowy miał małe pęknięcie bardzo drobne ale widać skuteczne a druga sprawa to wlałem do zbiornika doktorka do wtrysków i dziś ku mojemu zaskoczeniu asterka chodzi :) Dzięki za zainteresowanie i pomoc Temat uważam za zamknięty
Troche dziwne. Tez sie z podobna rzezcza w mondku meczylem, ale to nie mialo zwizku z elektronika. Tez piszczalo na okreslonych obrotach. Wyszlo na to, ze to byly uszczelki pod kolektorem ssacym (nie wiem, ktora bo wymienilem obie naraz, ale to niewazne), a w Twoim przypadku to nie wiem.
Podczas jazdy zapalila sie kontrolka samochodu z kluczem i auto zgaslo i nie da sie odpalic. Wymienili mi kolektor ssacy i usterka zniknela z tym ze dalej nie pali. Powiedzieli mi ze pompa nie daje paliwa, poma zostala sprawdzona i jest sprawna tylko dalej nie da sie auta odpalic. Ktos mial podobny problem? Samochód jest na warsztacie? Bo nie bardzo...
Zamiast tego silnika mozna wsadzic reduktorek z zaworkiem regulowanym recznie. Mozna takie kupic od byle instalacji za jakies 4pln. Jesli jest ten klapkomikser, to obejrzyj to dokladnie - ta opaska musi naprawde dobrze przylegac w kazdym miejscu. Jesli da sie klapke odlaczyc od miksera, to tez mozna wyjac na probe. Zawsze jeszcze guma od klapki do kolektora...
kolektor aster kolektor ssać aster aster uszczelka kolektor
serwis saeco incanto czynności obsługowy podłączenia elektryczne bojlera
miernik sygnału satelitarnego gatolift sm600
Renault Laguna 2 1.8V 2004 - licznik nie wskazuje kilometrów Jak zatrzymać pulsujące podświetlenie klawiatury?