Naprawdę chcesz psikać jakimś gównem w dolot żeby Twój silnik zjadł to razem ze smołą? Ciężko wyczyścić jak masz zdemontowany na stole, a co dopiero na pracującym silniku...
Odpal niech sobie pracuje na wolnych i naginaj wszystko co się da i jest podłączone do kolektora
Bo żeby prawidłowo wywalić klapy trzeba mapę powietrza i zapłonu zmodyfikować, w mt35e lepiej kolektor wymienić.
A kolega to podcisnienie to dobrze wpiol, bo znajac zycie odpinal go od strony kolektora:P, spradz to podcisnienie ma isc bezposrednio do kolektora ssacego nie zadnego elektrozaworku:P:P
Olej pewnie dostał się do kolektora ssącego.
Teoretycznie mogło coś się dostać poprzez kolektor ssący do silnika,ale to duży znak zapytania.
Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym.
Naprawiles już ten samochód? te kawałki podobne są zupełnie do niczego. Nie ma tam dysz kierunkowych do gazu? Ewentualnie wciągnął coś egr, albo po prostu świecą się rozpadła.
Przeczytaj to co ci podałem.
Ociz, a nie patrzałeś czy nie przybyło oleju na bagnecie i czy nie wonieje benzyną? Miałem kiedys tak, pekła membrama w regulatorze ciśnienia i waliło szlauchikiem do kolektora.
Jak dymi po odpaleniu to uszczelniacze, jak dymi gdy popracuje 10-15 minut na wolnych obrotach to pierścienie. Pierścienie możesz sprawdzić robiąc próbę olejową. Fabryczna norma sprężania to 14-16 barów.
Umów się z firmą regenerującą że dorzucisz im kaucję do ceny zregenerowanego a swój odeślesz po wymianie i tyle.
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
Zapewne klapki w kolektorze...
Kupujesz dysze wtryskową LPG, wiercisz dziurę w kolektorze i ją podłączasz a do niej wężyk nanometra. Nie ma znaczenia w którym miejscu podepniesz wężyk na kolektorze, możesz dac w na wężu między kolektorem a intercoolerem.
To jest właśnie twinport.
Ktory czujnik wymieniles? Ktory rok astry? Astra F czujnik ma niebieski za kolektorem ssacym od ECU a drugi u gory od wskazowki. Pozdrawiam!
no to wygląda że będzie działać chyba ze grzyb sie przytnie albo faktycznie zawalony kolektor da sie we znaki
O ma gaz, i nie wozi wiele w zbiorniku. Ne wiem czy widziałeś w parametrach, ECU widzi poziom paliwa w baku.Więc wydaje mi się, że chwilą gdy ECU stwierdzi wypadanie zapłonów, a stwierdzi też to, że w baku jest posucha, to konkluduje że owo wypadanie jest właśnie kwestią tego. Mnie się wydaje, ze nie domyka się któryś zawór, bo z chwilą jak silnik traktorował,...
Kolego Ardzio05 podał byś mi namiary na fachowca który zajmował Ci się regeneracją kolektora ;]
Integrator zrobił 128 kroków, czyli teoretycznie skończył się zakres regulacji dla pracy sondy.Możliwe przyczyny to dziura w kolektorze ssącym,niskie ciśnienie paliwa, uszkodzony przepływomierz.
Okolice wtrysku, kolektor ssący, na jednym przewodzie, wsuwany konektorek.
Problem z klapami wirowymi w kolektorze ssącym.
Gdybyś sobie zdał sprawę z głupoty jaką napisałeś to byś sie zapadł pod ziemię. OK TYLKO CZEMU AUTOR POSTU PISZE ŻE : szczelność serwa i przewodu dochodzącego sprawdzona Podyskutuj jeszcze trochę. Tam jest jeden moduł wzmacniacza iskry dla wszystkich cylindrów - czemu miały nie działać tylko dla 4-go? Vectra b (x16sz) to nie to samo co Astra c18nz....
Złącze czujnika stukowego jest pod górną częścią kolektora, dopiero po zdjęciu widać
Uszczelkę kolektora ssącego sprawdź bardzo dokładnie. Robiłem identyczny przypadek.
Obawiam się że mechanicznie nie jest "ok". Dodano po 4 Najlepiej podepnij analogowy vacuometr i zobacz czy ci ten czujnik kłamie czy faktycznie jest tak marnie z ciśnieniem. Czujnik nie kłamie. Rozrząd się rozjechał - czerwony kolektor wydechowy :)
Kolektor kupiony nowy (pewnie chiński zamiennik), ale auto odzyskało jakieś 40 koni :)
I pojeździłem z odpiętą wtyczką objawy te same. sigwa18 to mówisz o szczelności uszczelki kolektora wydechowego bo sonda jest w kolektorze to co zmienić uszczelkę kolektora?
Dolot suchy? Przyjżyj sie odmie czy nie wyrzuca za duzo oleju w kolektor.
standard w XEP ,uszkodzony czujnik połozenia klap kolektora
Z16XEP nie ma przepływomierza.Te dwa przewody to czujnik temperatury zasysanego powietrza.Do obliczenia dawki korzysta z czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze ssącym i jeszcze paru parametrów.Pozdrawiam.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Przepraszam za lamerskie pytanie, ale czy opel astra I 1.6 16V ma kolektor plastikowy?
http://www.astra-g.pl/viewtopic.php?f=76... poczytaj może coś znajdziesz dla siebie ciekawego :)
do tego wozu nadaje się tylko sekwencja, każda inna się nie sprawdzi lepiej żebyś nie musiał się o tym przekonać na włssnej skórze
nie zawory EGR a poprzecierane szlauchiki. Poza tym nie widziałem jeszcze w DTH padniętej duchawki, to nie ten syf co TDI. Jak nie ciągnie to albo przepywka, albo nie dziala EGR, albo problem z klapami zawirowania, a najczęsciej to zawalony kolektor ssący czarnym szmolcem.
Zobacz odczyt sondy i podcisnienia w kolektorze.
W kolektor są wkręcone wkrętki,a dysze masz w listwie wtryskowej.
Zdejmij pokrywę i popatrz w kolektorze dolotowym.
Sprawdz szczelność kolektora dolotu.
Wygląda nieźle. Nie wiem dlaczego gazownicy nie stosują tego rozwiązania tylko wiercą kolektory jak popadnie.
na kolektorze ssącym na IV jest króciec serwa hamulców, sprawdź czy nie ciągnie lewego powietrza
Jedyne usterki regulatora ciśnienia z którymi się spotkałem, to uszkodzenie membrany, paliwo leci wtedy wężykiem podciśnieniowym bezpośrednio do kolektora ssącego i zalewa silnik.
Jak to jest uszkodzony kolektor dolotowy ? Pękł ?
Pierwsza kolumna, wskazanie 5 (podciśnienie w kolektorze)- wartość zła. Tym się zajmij wpierw.
No tak. To jeszcze sprawdź kolektor czy np serwo nie dziurawe lub jego połączenie. Bo chyba idzie na czwarty gar. Klapki w kolektorze dobre?
No tak choć u mnie nie ma kompletnie spadku mocy żadnego. Sprawdzę ciegno od klapek na kolektorze.
Xep to jak się nie mylę to ZFR5F( jak się mylę to mnie poprawcie). Kiedyś przez ten błąd ubilo 2 cewki Dodano po 3 Należy Jeszcze sprawdzić szczelność kolektora ssącego. Bo jeżeli np gumki pod wtrskiwczami będą nieszczelne lub gdzieś lewe będzie na kolektorze to też będzie zapłon wypadał.
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
okazało się ze to była uszczelka pod kolektorem...
Wspominali....
W 2 gen nie ma wtrysku. Widzę dwa wyjścia - albo przeliczanie czasu z wtryskiwacza benzynowego (sterownik nadal go generuje mimo pracy na gazie), albo pomiar podciśnienia w kolektorze ssącym. Obie metody są raczej szacunkowe.
Zastosuj zawór z forda lub astry G , mają taką logikę jakiej potrzebujesz.
Tak wlasnie zrobilem. Kasa oddana lecz nastepna diagnoza jeszcze lepsza kolektor ssacy koszt 3000 zl.
Okazało się ze w tym aucie była robiona głowica i ktoś założył zła uszczelkę pod kolektorem:)
Ma sobie tykać ,jest to elektrozawór odpowietrzenia kanistra [opary paliwka są kierowane za jego pośrednictwem do kolektora ssącego i poddawane RECYKLINGOWI (bardzo ładne słowo) :D ]
Więc od czego mam zaczac? Od sprawdzenia podciśnienia w kolektorze. Wykluczysz w ten sposób dziurę w dolocie. To najtańsza metoda.
29 olać, 35-przeciek powietrza, pewnie uszczelka pomiędzy korpusem a kolektorem, i żadne durne, ale popularne na tym forum czyszczenie silniczka.
A czy ktoś czyścił w silniku X17DTL? Bo jak patrzę to chyba turbo trzeba by zdjąć bo nie wyjdzie?
Kolektor ssący. Wymienić.
witam Miałem ten sam problem w Astrze. Niekoniecznie trzeba wymieniać kolektor ssący. W moim przypadku wystarczyło wyczyścic siłownik, który steruje tymi klapkami od kolektora ssącego. koszstowało mnie to 80zł, a nie 2000zl, jak powiedzieli w ASO
Miałem wczoraj taki przypadek w Z14XEP. Zapisywał DTC P0170 i P0171. Problem leżał po stronie oberwanego cięgna klapy kolektora ssącego. Sprawdź może klapy na kolektorze.
Proponuję sprawdzić stan tłumików,połączeń oraz pierścień ślizgowy.Widoczne czarne ślady okopcenia na układzie wydechowym świadczą o jego nieszczelności.Tłumik końcowy na czas próby szczelności można zatkać i na pracującym silniku sprawdzić skąd wydobywają się spaliny.Osłonę kolektora wydechowego zdjął bym dopiero wtedy gdy w jej okolicy występują przedmuchy...
To w tej wersji by nie było tego czujnika? To jest twinport - zmienna faza kolektora dolotowego.
Wyczyść kolektor dolotowy zero reakcji Dodano po 2 To jeszcze zapytam o Stosunek pulsów zaworu elektromagnetycz nego regulacji poziomu zawirowania: normalne, że cały czas jest 0 ? Wyczyść Dodano po 23 Z tego co wiem klapy zamkniente na chwile mają za zadanie zwiększyć chwilowe ciśnienie poto rzeby czujnik doładowania widział większe chwilowe ciśnienie...
Czy wie ktoś jaką rolę pełni rurka wychodząca z osłony kolektora wydechowego, oznaczona na zdjęciu strzałką?
Czyli masz gdzieś nieszczelność, wcześniej była mała że gwizdało ale po przygazowaniu rozszczelniło się na tyle że wywala P0171. Posprawdzaj wszystko co ruszałeś przy wymianie kolektora.
Najczęściej takie objawy daje uszkodzona kopułka lub palec rozdzielacza. Obniża się ciśnienie w kolektorze to iskry sobie latają we wszystkie strony. Rozrząd sprawdź a nie zgadujesz.
Ja bym polaczyl rurke z dolnego kolanka pompy do silownika po lewej stronie pompy na kolektorze ssacym wtedy bedziesz widzial czy silownik sie ruszy z pominieciem elektrozaworu :bye:
Napisz może coś więcej o silniku , wtedy coś zaczniemy radzić, ja bym nie zawężał poszukiwań do sondy, czy sterownika. Bardzo ważną sprawą jest szczelność kolektorów dolotowego i wydechowego i od tego proponuję zacząć. Powodzenia
A czy moze byc to spowodowane zla praca klap w kolektorze ssacym?
Sprawdź sobie jeszcze czujnik podciśnienia kolektora.
manifold absolutly pressure czujnik cisnie nia w kolektorze
sprawdz dobrze układ zapłonowy kolejnosci no i nieszczelnośc kolektora
To są węże odmy, cienki idzie do kolektora ssącego Jak króciec przy pokrywie zaworów się ułamał, to trzeba ją wymienić, albo zawieźć komuś, kto spawa aluminium
Nie sugeruj się opisem z aukcji, to nie ma nic wspólnego z turbiną, to podciśnieniowy nastawnik klap gaszących w kolektorze dolotowym.
Tak można. Wiesz dlaczego to jest wskazane? Nie tylko dla tego że mogą wpaść do kolektora.
Przewód pompy gorący płyn cienkimi przewodami zbiorniczka widać gania to by była pąpa? a powiedzcie czy uszczelki kolektora ssącego mają coś do tego bo robiłem kolektor ze 2 miesiące temu
Poza elektryką , bardzo często powodem wypadania zaplonów na jednym cylindrze jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
1 wyczyść silnik krokowy możliwe że się zacina http://astra.autokacik.pl/technika/napra... 2 sprawdź czujnik temperatury (ten co daje sygnał do komputera) (znajdziesz go w okolicach kolektora dolotowego) 3 jeśli w czasie pracy zapala się kontrolka z silnikiem i błyskawicą to sprawdź kody błędów http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Czujnik temperatury dla ECU powinien być z tyłu silnika na kolektorze dolotowym, z tego co pamiętam to niebieska lub biała wtyczka.wartości podam jutro (odpięty to -40 stopni :) ).
Problem rozwiązany, membrana w pokrywie zaworów + zaworek w kolektorze dolotowym , regeneracji 700 zł :(
Kolektor ssacy x2 do demontażu (dolna część i górna ) + czyszczenie kanałów egra ( w kolektorze ) x4 ......
Musiałbyś odczytać błędy, ale w tej bryce masz do przeglądu lub wyczyszczenia: czujnik doładowania w kolektorze, ewentualnie kolektor, egr oraz sterowanie (kierownicę) turbiny lub sama turbinę - (niestety w tych autach to powszechne) i przy tej okazji wszystkie te czynniki mają taki skutek, ale najbardziej prawdopodobny jest zasyfiony kolektor oraz...
Albo problem w wtryskiwaczem lub przedmuchana uszczelka pod kolektorem.
Witam masz uszkodzony sterownik silnika. W sterowniku uszkadza się połączenia. Do pewności zrób zdjęcie sterownika silnika. Sterownik silnika znajduje się od skrzyni biegów koło kolektora silnika.
To jest wężyk od odmy.I założę się że króciec w kolektorze jest zapchany.
A zasilanie DISa w ogóle jest? Bo skoro upaliły się kable, to pewnie razem z cienkimi masowymi, przykręcanymi w okolicy kolektora.
Wlej tak kapkę benzyny do kolektora.
dziękuję Właśnie ostatnio czyściłem kolektor i teraz się zastanawiam, czy nie "pozbyć" się EGR.
MAP sensor w samochodzie osobowym pełni rolę czujnika ciśnienia doładowania bezwzględnego, ulokowanego w kolektorze . N75 to elektromagnetyczny zawór regulujący ciśnienie doładowania turbosprężarki. Służy do regulacji ciśnienia podawanego do turbosprężarki w celu uzyskania optymalnej mocy silnika oraz oszczędności paliwa
a po mojemu to tylko wąż do serwa ale niestety mam niepamięć w którym dokładnie miejscu jest wkręcony w kolektor
Kolektor wymieniony....
Witam, bardzo bym prosił o udostępnienie jeśli ktoś posiada, schematu układu sterującego powietrzem i wtryskiem do kolektora dla Opel Astra 1.4 NZ.
Jak odłączysz akumulator nic nie powinno się stać .
Osłona termiczna na kolektorze wydechowym?
sprawdź czy z odmy nie dostaje się woda do kolektora ssącego.
Witam.Jak dla mnie czujnik MAP pokazuje za wysokie podcisnienie w kolektorze ssącym,na wolnych obrotach ma być 0,30-0,35 bara.Przypominam ze jest to MULTEC i całe oblczanie dawki paliwa opiera sie głownie o ten czujnik.Ja bym zmierzył podcisnienie w kolektorze ssącym i porownał z TECHEM.Byc moze jakas nieszczelność zaworów ssących powoduje wzrost tego...
Witam Mam pytanie o instalacje gazową w astrze 1,4 2004 ktoś mi powiedział że mam aluminiowy kolektor i nie musze wstawiać o wiele droższego wtrysku gazu
kolektor aster kolektor ssać aster aster kolektor ssać
pompa pęknięty poziomować światła wykrywac metali
regulator napiecia regulator napiecia skuter
Omijanie inteligentnej klemy w Audi A4 B8 3.2 FSI Samsung EcoBubble 10kg - Ikona wagi przy pustym bębnie