Piąty, czyli oba wiatraki cała naprzód, tak ? Hm, jeżeli on wykrywa "prawidłowość działania", a ze schematu widzę że nie ma czujników obrotów w wiatrakach, to musi mierzyć prąd. I tu pewnie mu się coś nie zgadza. "Druga prędkość kosmiczna" to są jak mi się zdaje oba wiatraki szeregowo, bez opornika. Hm, przyjżałbym się czy zasilanie dobre, czy spadku...
No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
Kontrolka modułu chłodzenia silnika. Holuj to do dprytnego elektryka który posiada przynajmniej KTS'a
Nic sam nie zrobisz, polegniesz na module chłodzenia silnika. Jeżeli wzrastają obroty to znaczy że sterownik silnika dostał sygnał żądania klimatyzacji.
A ściślej jest to moduł chłodzenia silnika.
Swieci się kontrolka modułu chłodzenia silnika?
Np w module chlodzenia silnika,albo w czujniku temperatury silnika,albo brak komunikacji pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia silnika.
Gpower. kontakt do styków plus test czujnika wentylatorów chłodnicy. Powaznie? A ja biedaczek zawsze sądziłem, że wiatraki w astrze g załącza moduł chłodzenia silnika bądź sterownik wtrysku jak nie ma modułu. A tu proszę- jest czujnik wentylatorów.
piszaesz o kontrolce ukl. chlodzenia czy usunąłeś problem z rozruchem-ukl. odpowietrzony rozumiem sinik odpala bez problemu. jeśli podczas pracy silnika konrolka nadal się świeci to poleciłbym diagnoze ukl. techem bo tak można sobie tylko gdybać (często uszkodzone są wtyki od modułu chłodzenia - często po stłuczkach. ale to tylko gdybanie napisz czy...
Zostaw to, wiatrak włącza tam moduł chłodzenia silnika.
Przekaźnik jest module chłodzenia silnika.
zalał się moduł chłodzenia silnika.
Tak czy siak-wskazana diagnoza modułu chłodzenia silnika.
Jakie sa błędy w module chłodzenia silnika
czyli nic nie sprawdzałeś,euroscan nie gada z modułem chłodzenia silnika.
jeden czyjnik,sygnał idzie do ECU silnika,z niego na moduł chłodzenia. Jeżeli pali się tylko lampka kontrolnaukładu chłodzenia to jest błąd pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia.
Więc zdiagnozuj Techem 2 komponent "moduł chłodzenia silnika"
Zmień program i interfejs. Do Opla to przynajmniej Opel Scanner.
Moduł i lego wtyki sprawdzone w pierwszej kolejności... Nie jest taki prosty ten układ, klimatronic komunikuje się z komputerem silnika, z modułem chłodzenia. Już wiem że błąd mam gdzieś pomiędzy sterownikiem silnika a modułem chłodzenia...
Moduł chłodzenia Behr czy Delphi?
Roman, ale on chyba pyta o przekaxniki w module chłodzenia silnika...
Wtedy się włącza kiedy mu każe moduł chłodzenia silnika.
W Astrze G w większości modeli ( jeśli nie we wszystkich) masz moduł sterujący ogrzewaniem/chłodzeniem silnika/klimatyzacją Beru albo Delphi. Zdiagnozuj testerem powinno rozjaśnić sytuację.
1.Zmień wsad licznika. Drugi problem to emulator chlodnic... potrzebuje go aby zalączyly sie chlodnice w okreslonej temperaturze a nie jak teraz chodza non stop. Jeśli masz moduł chłodzenia pod lewym nadkolem to go wywal, i zepnij instalacje na nowo na 2 progowym czujniku temperatury w vw golfa II.
Ster silnika, kable, moduł chłodzenia, czujniki ciś. od klimy i temp płynu. Myślę że jeszcze jedna sprawa, a mianowicie stacyjka może nie rozłączać zasilania i takie cyrki mogą być.
Jest moduł chłodzenia silnika czy go nie ma?
Sterownik silnika to hybryda???
Witam, poszukuję schematu klimatyzacji do Astry G 2004 1,4 16V. U mnie jest układ bez modułu chłodzenia pod lewą lampą, komputer silnika steruje bezpośrednio przekaźnikami w skrzynce. Klimatyzacja manualna. Z góry dziękuję za pomoc
Nie będą pracowały wszystkie etapy mocy, jest ich przeważnie 4 albo 5 zależnie od sterownika ( Behr lub Delphi), a więc praca szeregowa, prawca równoległa pierwszego ze zredukowaną prędkością, praca równoległa drugiego ze zredukowaną, praca mieszana. Grozi to przegrzaniem silnika, bo w pewnych sytuacjach wentylator pracowal nie będzie. Ale łatwo to...
z uszkodzonym czujnikiem, z uszkodzonym modułem chłodzenia silnika, z uszkodzonym sterownikiem silnika
[quote="Voytu$"]Nie wiem jak w Astrze, ale na przykład w Vectrze, to masz 3 czujniki temperatury. /quote] Jeden jest, układ jest prosty, z czujnika do sterownika silnika, a ze sterownika na zegary i moduł chłodzenia.
...Symbol autka z kluczykiem oznacza awarię układu elektrycznego samochodu. Pytanie tylko co ma z tym wspólnego kontrolka układu chłodzenia? Jeśli jest tzw."moduł chłodzenia" wystarczy że nie dostał sygnału obr/min silnika z ECU . A bez diagnozy komputerowej to faktycznie zostaje wróżenie.
Witek, a ile masz wiatraków? I jeszcze-jest moduł chłodzenia czy nie ma?
Nie ma innej opcji jak odpytać moduł chłodzenia na błędy.
check silnika i "chłodniczka" A moduł chłodzenia silnika jakie błędy wali?
Ja to się wam dziwię, że tak bezstresowo udzielacie porad. A wiecie czy tam jest moduł chłodzenia silnika, czy go nie ma?
No tu się to może różnie rozbiegać jeśli mamy na myśli astrę G, ale pasowało by wiedzieć czy ma zamontowany moduł chłodzenia silnika czy nie.
Klimatyzację i wentylatory obsługuje moduł chłodzenia silnika-za lewym błotnikiem.
To zrób test przekaźnika sprężarki. Poza tym odpytaj na błedy sterownik silnika i moduł chłodzenia.
Domyślam sie że jest to silnik SZR .Typowa usterka sterownika wtrysku.ECU do naprawy albo wymiany.Załączanie się wentylatorów jest wynikiem złego obrabiania przez ECU temp. cieczy chłodzącej.Sterwnik zwany moduł chłodzenia jest sprawny.
za mało danych-moduł chłodzenia silnika Behr czy Delphi?
Kolego jest to niemożliwe , trzeba diagnozować nie silnik a moduł wentylatorów.
Znalazłem na innym forum, że, jest kilka linii diagnostycznych (piny 3, 7 i 12) i w opel scanner jest drabinka rezystorowa i słabo to przerzuca. Jak ręcznie połączyć przewody aby było ok? Dla właściwego rozpoznania dodam, że interfejs łączy się z autem 3 kabelkami: - zasilanie +12V to pin 16, - masa to pin 4,5 - linia K diagnostyczna, przełączana...
Co ma moduł chłodzenia do temperatury zasysanego powietrza przez silnik????
Jeśli ktoś może to ponawiam prośbe o schemat ,miedzy ECU silnika ,a modułem i deską rozdzielczą
Zrób diagnostykę modułu chłodzenia silnika. Jeśli zapaliła się kontrolka, musi być błąd w sterowniku.
W który miejscu wynalazłeś ten czujnik??? Źle napisałem numer bezpiecznika-F38:10A. Sterownik w lewym nadkolu nie ma nic do oświetlenia, to moduł chłodzenia silnika. Jedyna elektronika do oświetlenia, jak była w tych astrach i to w opcji, to moduł kontroli sprawności oświetlenia. Włącznik świateł stop siedzi nad pedałem hamulca i nie ma w nim żadnej...
Człowieku, co ty robisz? Podstawy, później zabierasz się za robotę. Jeden czujnik i z niego korzysta sterownik silnika, deska i moduł chłodzenia silnika. O specyfice połączeń nie będę pisał bo temat pewnie by się rozrósł jak ten o corsie.
Jest moduł chłodzenia czy nie ma? Ps-pozdrów swoją panią od polskiego.
Chodzi o sterownik wentylatora?? To dlatego się włącza kontrolka, czy chodzi o to ze nie mogę sczytać danych z modułu układu chłodzenia silnika oraz co mam tam sprawdzić połączenia czy coś jeszcze??
Tam nie trzeba nic sprawdzać, trasa sygnału jest prosta- z czujnika na sterownik silnika, ze sterownika na deskę i moduł chłodzenia.
kolego-sprawdza się obie opornice, bo wentylatory mają 4 reżimy pracy, np praca szeregowa. Drugie to lipny ten elepśtryk, bo wszystko sobie sprawdzi zaraz we wtyczce modułu chłodzenia silnika. To tylko 10 minut roboty.
A tam masz moduł chłodzenia silnika i on steruje sprężarką i wiatrakakmi. Jest on w lewym przednim narożu, pod zderzakiem.
Czy jest klima?, jakie oznaczenie silnika Z14XE? Jeśli jest moduł chłodzenia silnika (lewe nadkole) to zdaża się że są zaśniedziałe złącza lub zalane wodą.
Serio ten silnik był montowany w astrze G? Po drugie zobacz , skoro piszesz o module to weź do jasnej....... miernik w łapę i sprawdź czy sterowanie kontrolki wychodzi z modułu chłodzenia , czy tez masz uszkodzenie w wiązce lub masac.
Z włączoną klimatyzacją powinien pracować cały czas na niskim biegu, włącza się cyklicznie bo ciśnienie czynnika rośnie bez chłodzenia. wejść w moduł wentylatora Tam nie ma czegoś takiego, tylko w starszych modelach, w tym wentylator załącza sterownik silnika.
Pierwsza wtyczka: 1 - 12V stałe 2 - masa 3 - masa 4 - 12V po stacyjce 5 - multitimer 7 - przekaźnik ogrzewania tylnej szyby (zasilanie) 14 - ogrzewanie postojowe 15 - multitimer 16 - ogrzewanie tylnej szyby (grzałka) 17 - regulator obrotów dmuchawy 18 - regulator obrotów dmuchawy 19 - sterownik silnika 20 - moduł chłodzenia silnika 21 - sygnał prędkości...
Ja też-jest moduł chłodzenia czy nie? Dwa-czy któryś z podzespołów, tzn sterwonik silnika, moduł chłodzenia, przyrząd ( deska rozdzielcza) zgłasza błąd "czujnik temepratury chłodziwa-częstotliwośc zmian poza zakresem"?
Jest jeden czujnik... najlepiej się podłączyć z diagnozą i zobaczyć jaka temperaturę widzą zegary, jaką silnik, a jaką moduł sterowania chłodzeniem (występuje w wersji z klimą)
, zobacz przekażniki I ty myślisz,że on da sobie radę ze sprawdzeniem modułu chłodzenia silnika? Obsługa i naprawa AC w modelu Astra G jest łatwa,prosta i przyjemna. Warunek-nie zabierać się za to ze zwykłą lampką probierczą. Apropo-chetnie wysłucham jak w tym modelu można w warunkach podwórkowych sprawdzić czujnik ciśnienia :)
Nie jestem pewien czy w 1.6 jest też taki sam moduł chłodzenia co w 2.0/2.2 diesel. W dieslu moduł jest tak skonstruowany, że muszą być sprawne dwa osobno podłączone wentylatory. Układ przekaźników łączy wentylatory szeregowo (mniejsze obroty) lub równolegle (wyższe obroty) i ew. przez rezystor szeregowy zmniejszający obroty. Nie można więc połączyć...
Poczytaj sobie co to w Astrze G moduł chłodzenia pod lewym reflektorem Żeby on był pod reflektorem. Jest na samym dole nadkola, pod zbiornikiem płynu do spryskiwaczy. I niestety jest to miejsce mocno narażone na wodę przez co niekiedy moduł pada od zalania albo gniją jego styki. https://obrazki.elektroda.pl/1062418300_... Ale skoro...
A może byś napisal -ma moduł chłodzenia silnika -nie ma. Poza tym większośc astr G jakie znam ma dwa motory dmuchawy-dmuchający ( mniejszy) przed chłodnicą i zasysający ( większy) za.
Trochę niedobrze. Myślałem że gdzieś ty będzie przerwa. To wszystkie połączenia ze sterownikiem wentylatorów są OK. Albo sterownik albo ECU. Nie masz poglądu teraz na błędy? Zielony i niebieski to sygnały o temperaturze i prędkości. Czy wentylator chłodzący silnik uruchamia się jak auto się zagrzeje? Jest ostatni sposób. Odpalić klimatyzację "na krótko"...
a czujnik położenia wału?. Zawsze wywalała błąd P0335. Tam jest inna przyczyna. Ps-dużo by pomogło odpytanie na błędy modułu chłodzenia silnika, czy czasem aby nie ma błędu "czujnik temp. silnika -częstotliwość zmian poza zakresem"
To jest kontrolka modułu chłodzenia silnika , trzeba podpiąć jaki skaner i przyjrzeć się parametrom czujnika temperatury. generalnie trza sczytać usterki i będzie wiadomo gdzie go boli.
Ta kontrolka świadczy o tym, że moduł chłodzenia silnika wykrył usterkę. Nie pytaj mnie jaką, jest z 30 możliwości, a ja cienki jestem w zagadkach. Zresztą inni tez ci nie wywróżą.
ma też Astrę G Mam pewne skojarzenia ...... a zwłaszcza to ''G''. A klima to kara za kupno tego samochodu. Ciągle zepsuta. Jak nie sprężarka, to parownik, moduł chłodzenia , opornica, okablowanie......... jedno naprawisz , drugie sie wysypie.
z tego co piszesz to możesz mieć problem z czujnikiem temperatury - brak sygnału z niego powoduje załączenie się natychmiast wentylatorów i problem z rozruchem silnika. sprawdź czy nie masz uszkodzonych wtyków od modułu chłodzenia silnika - poniżej akumulatora na podłużnicy. najlepiej podjedź gdzieś na diagnostykę tech. jarek
Zlikwidowane, bo raziły po oczach i źle komponowały się z myślą o sprzedaży auta. Poczytać silnik i moduł chłodzenia dobrym sprzętem (nie jakieś fejsy typu op-coś tam) i coś już będzie wiadomo. Klima jest ale pewnie martwa?
Kolego elektrit dzieki za szybką wskazówke. Mam opel tech2 z tym że jestem w tym temacie nie za mocny i mój kolega który dziś wyjechał czytał te błędy. Jednakże troche podglądałem i sprobuje to zrobić tylko w jakich opcjach programu opel tech2, czy w tym samym miejscu gdzie zczytuje błedy (elektronika-moduł chłodzenia silnika)? jeśli w innym to prosze...
Tak,to jest moduł chłodzenia silnika. Schemat w rękę i do dzieła. Świeci się lampka usterek silnika,lub układu chłodzenia? Właczenie przycisku żądania klimatyzacji powoduje wzrost prędkości silnika? Wentylator dmuchający chłodnicy spracowuje?
Odnośnie błędu 17 to jest to błąd sygnalizujący brak obrotów silnika - czyli robiliście test modułu chłodzenia silnika przy wyłączonym silniku ( z tego co piszesz to nie mogłeś odpalić więc ten błąd to normalka) nie skasujesz go, sam znika jak uruchomisz auto i moduł chłodzenia dostanie sygnał z bodajże czujnika położenia wału że są już obroty-wtedy...
Witam, mam problem z odpaleniem astry G z silnikiem X16szr; Silnik kręci, ale auto nie odpala. Przepustnica zalewana jest paliwem. Myślałem, że to może regulator ciśnienia paliwa. Wyjąłem go i okazało się, że poprzedni właściciel coś kombinował bo dodał do niego uszczelkę własnej roboty i całość mocno wysmarował silikonem. Kupiłem nowy regulator, zamontowałem...
Witam , Opel astra II, Wentylatory wariują , włączają się po włączeniu zapłonu, diagnoza komputerowa brak błędów w silniku i temperatura silnika prawidłowa. Diagnoza Modułu chłodzenia i błędy: 00051 - Uszkodzony EEPROM - wymienić moduł sterujący Sporadyczny 00057 - Żądanie odcięcia systemu klimatyzacji, brak sygnału 00004 - Czujnik ciśnienia systemu...
Panowie mam ten sam problem. Zamontowałem klime tylko ze silnik Y17DT, sygnał dociera do ECU ale juz z niego nie wychodzi. Próbowalem ominąć ECU zwierając ze sobą przewody Brazowo zielony oraz Brazowo fioletowy wychodzące z modułu chłodzenia silnika - klima się załączała (chłodziła wnętrze) ale na wskaźniku pojawiał się błąd (żółta kontrolka od chłodzenia...
Witam mam astre II z silnikiem 1.6 16V, z manualną klimą. Czy ktoś posiada schemat ukladu sterowania wentylatorami: chłodzenia i klimatyzacji dla tego autka. Jest u mnie moduł chłodzenia który steruje tymi wiatrakami. Nie interesuje mnie blokowy, tylko ideowy. Inne pytanko, może ktoś wie kiedy moduł włącza poszczególne wiatraki i ich biegi ( obroty)...
https://obrazki.elektroda.pl/9085013800_... Skoro się pali kontrolka wygląda jak problem z chłodzeniem lub brakiem płynu w chłodnicy to tym bardziej powinien być zapisany jakiś błąd w komputerze o ile akurat układ chłodzenia jest podpięty do komputera bo możliwe że dany czujnik tylko zapala bezpośrednio kontrolkę na desce. Kontrolka...
Witam! Próbowałem na własną rękę szukać rozwiązania mojego problemu, ale niestety nie udało się.. Mam nadzieję, że u Was się uda :) A mianowicie mam problem ogólnie mówiąc z układem chłodzenia i tym, że nie włączają się wentylatory.. Jako, że mam Opel Scanner podpiąłem auto i po wejściu w Engine Cooling wyskoczyły 2 błędy 11 i 163. 11 udało mi się znaleść...
Coś mi się zdaje, że w tym roczniku i modelu była też wersja bez modułu chłodzenia, była to wersja bez AC. Raczej nie bo wszystkie miały dwubiegowy wentylator nawet najsłabsze jednostki która brat posiada 16SZR ma moduł, i chyba dla tego ze astry G sterownik silnika włączał wentylatory kontrolował je. A jaki masz problem? Pewnie kontrolka kanister...
Zapewne już dawno bym wymienił moduł chłodzenia, jednak zwiódł mnie pewien elektronik i wskazał na sterownik silnika Niestety ten elektronik może mieć rację. Te błędy wastępują przeważnie gdy silnik a tym samym sterownik jest nagrzany.
Prawdopodobnie powodem jest zbyt niska wydajność układu chłodzenia. Włączenie klimatyzacji powoduje taki wzrost obciążenia, że układ chłodzenia zwyczajnie nie daje sobie rady - szczególnie w starszym silniku, i przy tej pogodzie. Proponuję usunąć stary płyn z układu chłodzenia, wykonać przegląd i płukanie Kolego proszę nie wypowiadaj się o rzeczach...
Witam. Mam problem z chłodzeniem silnika, mianowicie chodzi o żółtą kontrolkę która się pali cały czas na komputerze, pokazuje błąd układu chłodzenia. Stan płynu ok. zmieniłem też moduł od wiatraków ale nic nie pomogło, dodam ze nie włączają się wiatraki od chłodnicy i tez od klimy. Czy ktoś wie gdzie może być przyczyna? Wiatrak od chłodnicy sprawny...
witam mam dokładnie to samo, byłem dziś na diagnostyce, 4 bledy: P0400 układ recyrkulacji spalin- błędny przepływ, synał zbyt wysoki P0725 obwód wejściowy prędkości silnika- usterka P1335 moduł kontroli pompy- usterka P1635 układ kontroli świec żarowych- uszkodzenie zaproponowali wymiane czujnika wału, na jutro ale nie jest pewne czy to na pewno pomoze...
Witam, auto jak w temacie Astra 2 z silnikiem 1.7 DTI 2002rocznik, Problem jest z systemem chłodzenia . Wentylatory włączały sie po zgaszeniu silnika i chodziły kilka minut. Zacząłem od odczytania błędów : W silniku : P0481 - Za słaby sygnał przekaźnika 2 wentylatora / obwód otwarty (04) - Obecny P0480 - Za słaby sygnał przekaźnika 1 wentylatora / obwód...
tak ale moduł chłodzenia dostaje info z ECU o temperaturze silnika i odpala wentylatory.. Jeżeli chodzi o sprężarkie to nawet jej właczenie w kabinie (Klimatyzacji) idzie do ECU (pin A63) i dopiero pinami 34 i 49 idzie sygnał na moduł wentylatorów. teraz ECU obsługuje piny a35 i a51 które odpowiadają za pierwszy i drugi bieg wentylatora (bez klimatyzacji)
Witam mam problem z astrą G 14 16v z 2001r. po nocy kiedy chcę uruchomić silnik po parokrotnym kręceniu silnik nie odpala po wyjęciu kluczyka ze stacyjki włącza się wentylator ( -20 stopni )przy plusowej temper.było wszystko ok komputer pokazuje( opel tech 2 ) błąd 17 i 166 w module chłodzenia zapomniałem po przekręceniu kluczyka nie słychać pompki...
Witam, doświadczyłem podobnego zjawiska. Samochód Opel Meriva B 1.4 140KM. Pojawił się wyciek z króćca wody przykręconego do głowicy silnika od strony akumulatora (nie jest to obudowa termostatu). W związku że wyciek musiał być od dawna bardzo mały a nie od razu określiłem jego lokalizację oryginalny płyn uzupełniałem wodą destylowaną. Wymieniłem króciec...
Witam, Mam oto taki problem w ASTRA G X16XEL (wersja COMFORT z klimatyzacją) i nie za bardzo wiem, co dokładnie może być jego przyczyną. Dlatego też pozwoliłem sobie napisać na forum objawy, z którymi ktoś z Was może już się spotkał. Podczas rutynowej kontroli bezpieczników, zauważyłem, iż w komorze silnika mam spalony 30A bezpiecznik nr 8 (od wentylatora)....
witam Problem z tym autkiem pojawił się po uszkodzeniu chłodnicy układu chłodzenia,pali się pomarańczowa lampka od kładu chłodzenia.Ale to pestka bo po uruchomieniu silnika uruchamiają się wentylatory na zimnym silniku!Błędy które były to zbyt wysoka temp.silnika,i czujnik temperatury uszkodzony-czujnik wymieniony a problem pozostał.I nie pokazuje temperatury...
Mając dostęp do OPCOM-a połącz sie za jego pomocą ze sterownikiem wentylatorow(nie ze sterownikiem silnika)-odczytaj w nim błędy i podglądnij parametry.Sterownik wentylatorow powinien Ci wskazać przyczynę załączania sie wentylatorów,bo to on bezpośrednio nimi steruje.Moze on wogole nie widzi temperatury silnika,ciśnienia w układzie klimatyzacji itd....
Witam, jak ten czujnik sprawdzić czujnik na 3 piny,a gdzie ten czujnik mierzący temperaturę chłodzenia myślę(wyłączający sprężarkę).Mam do weryfikacji Astrę z silnikiem 2.0 ale z innym sterownikiem i tam wentylator załącza się tuż po włączeniu klimy.A gdzie jest ten czujnik cisnieniena stronie tłocznej(w chłodnicy)załancza sie i wyłancza jak cisnienie...
Czołem wszystkim , Zapala mi się podczas jazdy kontrolka elektronicznego sterowania układu chłodzenia silnika, czy to oznacza, że termostat jest zepsuty:?: Mam podobny problem. Rzeczona kontrolka zaczyna świecić w momencie włączenia się wentylatora chłodnicy wody i nie gaśnie aż do momentu wyłączenia zapłonu. Co (nie) ciekawe, po uruchomieniu klimatyzacji...
To co z tą płytką, bo mam ten sam problem P1530 i nie działa. Przy uruchomieniu A/C zapala się kontrolka na panelu startuje wentylator kabiny i silnik zmienia delikatnie obroty, po za tym sprężarka nie startuje. Klima nabita presostat sprawdziłem, podłączyłem też na krótko sprzęgło i klima chłodzi. Przedzwoniłem okablowanie pomiędzy wtyczkami a złączem...
była robiona diagnostyka przez OP COM i przy diagnostyce silnika ECU nie ma błędów , są błędy w module sterowania chłodzenia silnika ale to pewnie dlatego ze jest moduł uszkodzony bo one lubią siadać Dodano po 4 wiem tylko tyle że paliwo na pewno nie cofa się . świece żarowe działają . temperatury na czujnikach są ok tzn np: czujnik temperatury cieczy...
Witam, mam kłopot z astrą G 1,8 16v ( X18XE1) wersja z ręczną klimą BEHR, otoż : kiedy silnik przekroczy temperaturę 90 stopni wiatrak nie załącza się, załącza się tuż potem ( wskażnik jest nieco za bardzo wychylony w prawo ) oba wentylatory są sprawne, działa tylko wiatrak na chłodnicy wody i tylko na drugim biegu. klima jest sprawna ale nie nabita....
Opis do schematu: ENZ17DTJA Silnik Z17DTJ, DECE1 ENZ17DTRA Silnik Z17DTR, DECE1 Elementy składowe A84 Moduł sterujący silnika L2C Wtryskiwacz, cylinder 3 A111 Element nastawczy przepustnicy L2D Wtryskiwacz, cylinder 4 B175 Czujnik ciśnienia spalin Y142 Zawór elektromagnet. regulacji ciśnienia doładowania B176 Czujnik - ciśnienie szyny paliwowej Y145...
Jeśli nie przeszkadza Ci brak klimy to warto. Astry G są pancerne w konstrukcji i bardzo tanie w eksploatacji oraz naprawach. Sprawdź czy nie ma za dużej korozji. Już od 2001 Astry G nie wychodziły w pełnym ocynku, dla oszczędności robili tylko częściowy. A wersję Classic (a jesli to 2006 to właśnie Classic) tym bardziej są "oszczędnościowe". Z elektryką...
I jak kontrola "smaku" spalin?Co do wody w wydechu to oczywiście jest to możliwe ale wtedy po porządnym nagrzaniu silnika i przeciągnęciu go po obrotach w czasie dość dynamicznej jazdy dymienie powinno się zmniejszać.Ciśnienie spalin plus temperatura = co nie wyparuje to wypluje ;-). Co do wycieku to pod przód auta można podłożyć kawał tektury i sprawdzić...
Też miałem problem z wiązką przewodów do sterownika klimy - jest on schowany za lewym przednik błotnikiem, ale błoto na niego czasem chlapnie. U mnie zaśniedziało kilka przewodów i poprzerywały się, nawet się Tech2 nie mógł z nim połączyć. Wymieniłem wszystkie przewody i wypucowałem złącza w sterowniku - kilka godzin lutowania i czyszczenia - i jest...
chłodzić silnik aster chłodzić aster moduł silnik aster
regulacja nacisku igły oleju skrzyni biegów sharan cewka pompa
falownik elektronix siłowniki force
Whirlpool ADG875 - Błąd F6 E4 - Przyczyny i Naprawa Silnik i bateria do hulajnogi elektrycznej 50 km/h