http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.
Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
Witam, dlaczego w Astrze G pęka pasek alternatora?? Alternator jest OK, koła pasowe wyglądają dobrze a pasek klinowy rwie... Dlaczego?
Wymień koło alternatora i pasek.
Filtr powietrza, pasek, górny wspornik ze śrubą,dolna śruba , przewody i wylatuje.Wszystko widać jak na dłoni..
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
zobacz jak coś jeszcze naciąg paska alternatora Załącznik skasowano, był bez związku z tematem <E>
Z okolic paska to może być np. alternator, albo zwarcie w instalacji. dokładnie jeszcze nie zlokalizowałem To zlokalizuj albo oddaj do warsztatu, jak nie chcesz go puścić z dymem.
Jedyne co raczej możesz sam zrobić to sprawdzić jeszcze raz ładowanie przejrzeć kable no i zrzucić pasek i zobaczyć czy się lekko kręci alternator czy przypadkiem gdzieś się nie blokuje nie obciera, no może być jeszcze sam mógł wymienić regulator napięcia ale to bez sensu jak nie będziesz pewny że uszkodzony. Tak że sprawdź połączenia ładowanie i po...
Wymień ten alternator na inny - będzie najtaniej
Pytanie za 100 pkt-w jakiej to astrze naciąga się napiacz paska alternatora? Wszelkie jakie znam to albo rolki napinacza nie maja jak jest zwykly pasek klinowy, albo mają samonapinacz ramieniowy jak jest pas płaski.
Też mi sie tak wydaje
Witam! W silnikach diesla obrotomierz jest sterowany właśnie z alternatora. Jeśli zaniża wskazania obrotów silnika tzn. pokazuje mniejsze niż są w rzeczywistości to najprawdopodobniej jest wina paska napędzającego alternator. Sprawdź naprężenie tego paska.
Jaki pasek ma ta astra, klinowy czy mikro ?
Ale jaki alternator? Bosch, Delco Remy?
a może ktoś cie oszukał przy wymianie rozrządu i pompy wodnej nie wymienił... jedno wiem napewno po tym co zobaczyłem nie kupię w życiu paska GATESa
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Może to być przyczyna paska... powinien to być dość wysoki pisk... taki jak czasem mają niektóre auta "piszczące" podczas dodawania gazu... Pompa jest koło paska klinowego i to on ją napędza... Jest to po prawej stronie samochodu. Sama pompa wygląda tak: http://allegro.pl/item505878606_pompa_ws... http://allegro.pl/item503027361_pompa_ws...
Sprawdź połączenie kabli oraz naciąg paska klinowego.
Pasek klinowy ma pewnien luz, ale wydaje mi się, że jest w porządku. Na pewno nie piszczy jak to robia słabo naciągniete paski.
pasek naciągnięty?
Sprawdź też czy pasek jest odpowiednio napięty.
To w astrze z 91 też występuje szeroki pasek a alternator zwykły.P
Nie wal tylko podważ. Tak jakbyś napinał pasek alternatorem bez samonapinacza ;)
kolo pasowe te co jest na dole od wału co po nim chodzi pasek czy to kolo od alternatora ?? pasek mam 5 rowkowy jeśli to jakaś różnica
Bywały przypadki zużytego koła pasowego alternatora i piszczał pasek na tym kole.
Astra nie ma zadnego bezpiecznika. Jesli pasek jest ok sprawdz napiecie bezposrednio na alternatorze. Jak jest to samo wyjmij alternator i sprawdz go na stole czy laduje.
Zatarta sprężarka prędzej uszkodziłaby pasek napędzający. Nie chce mi się za bardzo wierzyć, żeby doszło do takich zniszczeń (pasek jest przecież mniej twardy :) ). Pytanie, czy ktoś wyjmując alternator do regeneracji nie wsadził zbyt miękkich śrub (np. 5.6 lub jeszcze gorzej...). Poza tym patrząc na rozmieszczenie elementów wydaje mi się to jeszcze...
że dzieje się to podczas "pobierania prądu" Zerknij na koło pasowe na alternatorze. Sprawdź osprzęt paska.
Nie chodzi o pasek tylko o mostek w alternatorze.
Witam. Mam problem w mojej Astrze swieci sie podczas jazdy kontrolka od ladownia i nie mam wspomagania. co robić? czy padł alternator? Pasek nie jest luzny.
nie wymieniaj żadnej pompy. to nie jej wina obstawiam że to na 99 procent wina alternatora miałem kilka takich przypadków. alternator podaje prąd do pompy wspomagania (ale nie we wszystkich astrach!!) musiał bym mieć nr VIN to bym pomógł. zdejmij ew pasek od alternatora i zobacz czy wspomaganie chodzi. jeśli nie to plus przychodzi własnie z alternatora.
Jeśli piszczy przy skręcie kołami może być winny pasek od pompy wspomagania, nie od alternatora. Jeśli chodzi o napięcie, obiło mi się coś o uszy, że w Twojej astrze zamiast klasycznej pompki wspomagania na pasek montowali elektryczne pompki wspomagania, stąd przy skręcie kołami obciążenie dla alternatora :)
Na alternatorze jest 14,6v na tym grubym kablu który wychodzi z niego. Pasek jest nowy i nie ślizga się.
słuchaj,zrób tak-jak silnik nie pracuje,złap dłonia za wentylator,i zobacz,czy da się nim obrócic tak,aby poprzez pasek nie ruszyło koło pasowe silnika. Te alternatory maja wytłaczane z blach koła pasowe,które się wycieraja (tracą zarys trapezu). Mimo, że pasek naciągniety-slizga.
Strzępy paska mogły się dostać do rozrządu i przestawiony. To znaczy ? Pedał wpada w podłogę, czy jest twardy ? Twardy, tam jest pompa vacuum na alternatorze.
Witam. Sprawdź szczotki w alternatorze i naciąg paska klinowego.
Byc może że wada jest w pompie wspomagania, z drugiej strony jeżeli masz alternator bosch to robią takie cuda. No i obowiązkowo kontrola naciągu paska.
Mam właśnie taki przypadek, że elektryczna pompa tak hałasuje. Po zdjęciu paska cisza, gdyż sterownik silnika w przypadku braku ładowania jej nie załącza. Po wyjęciu bezpiecznika 80 A nastała cisza. Nie znaczy to jednak, że u Ciebie jest ta sama sytuacja. Tak jak radzi przedmówca sprawdził bym pompę wody, rolkę napinacza i alternator. Pozdrawiam
witam to chyba wina paska od alternatora dokładnie do obejrzałem i jest do kitu brak takich ząbków ok 50% to chyba to. wymieniam pasek i sprawdzę? Dziękuje i pozdrawiam napisze co było
No jak nic się nie zmienia. Częstotliwość się powinna zmieniać. Jeżeli się nei zmienia, naczy że alternator kręci się cały czas z tymi samymi obrotami -> problem mechaniczny w napędzie alternatora - luźny pasek ? luźne kółko pasowe ?
Czy pasek jest dobrze naciągnięty?
cos z ładowaniem. Sprawdzic naciag paska, sprawdzic klemy, + na alternatorze, masy.
Spawdź naciąg paska klinowego na alternatorze.
Witam.Po naprawie alternatora wystąpił problem z odpaleniem auta(opel astra 1,4 1992r).Po kilku próbach odpalił,ale pracował nierówno, a najciekawsze jest to,że po zdjęciu paska z alternatora niema problemu z rozruchem i pracą silnika. Czy jest możliwe żeby alternator powodował problem ?
Kontrolka alternatora, czy akumulatora ( ładowania) poluzowany pasek (napnij lub wymień na nowy ) , uszkodzony sam alternator, uszkodzony układ reg.napięcia)
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
dodatkowo ślizga się pasek na alternatorze. Jaka może być wina i jak rozwiązać ten problem. Napnij pasek.
Nic nie zawoź tylko podjedź autem do tego fahury i sprawdzi wszystko i zadecyduje co robić.Ale pasek możesz sam naciągnąć. Pozdrawiam.
wystarczy że twój akumulator jest bardzo słaby (uszkodzona cela)lub brak zasilania stałego na zacisku 30(słaby styk) może uszkodzić alternator. Sprawdź gruby przewód . Dodano po 2 Sprawdź jeszcze naciąg paska.
kontrolka jest informacją że padło ładowanie alternatora, najprawdopodobniej zerwał się pasek klinowy lub wystąpił problem ze szczotkami w alternatorze Bzdury piszesz. Paski się tam nie zrywają, szczotki też wytrzymują kupę. Lecą mostki.
|No to jeśli pasek nie ma uślizgu alternator do poprawki. Sprawdz jeszcze bezpośrednio napięcie + i - na alternatorze.
Sprawdz napięcie ładowania pod obciążeniem. Może ślizgać pasek. Jednak najlepiej było by to usłyszeć. Pozdrawiam.
Ściągnąłem pasek klinowy próbujac wykluczyć alternator i piszczy zawsze pasek: przyczyna najczęściej wyrobiona guma na napinaczu oraz koło na alternatorze. To nie była mądra porada.
Wyjaśnione, rolka od paska alternatora się poluźniła i latała obijając się o silnik...
sprawdziłem też ze sprzęgłem i to samo zrzuciłem pasek od alternatora i pompy wspomagania efektu brak
Witam od kilku tygodni mam problem ze wspomaganiem kierownicy przy skręcie bardzo ciężko się skręca najgorzej jest jak jadę tak wolno to najciężej się skręca przy szybkiej jeździe już jest dużo lepiej ale nie działa tak jak kiedyś tak leciutko obracało się kierownicą na postoju to już w ogóle trzeba użyć siły żeby skręcić kierownica a kiedyś to na postoju...
Pasek,koło alternatora, lub za duże koło. Dlatego słabo ładuje na wolnych.
Wczoraj wieczorem zobaczylem ze ten pasek jest luzny a alternator kest naciagniety na maksa czy trudno jest wymienic kola pasowe czy dam rade sam?
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Sprawdź pasek wielorowkowy, jego naciągnięcie? Może się ślizga (spalenizna)? Po jego poluzowaniu sprawdź łożyska alternatora.
Jeżeli jest wyciek oleju to prawdopodobnie pasek klinowy się ślizga - sprawdź i jak trzeba to wymień.
Problem pojawił się po wymianie paska klinowego Tam alternator jest mocowany na poduszkach gumowych i masę zapewnia mu kabel, którego końcówka jest pod śrubą napinającą pasek
Jak jest miejsca a maszyna ma pracować a nie być kolekcjonerskim egzemplarzem i jest miejsce to wymienił by prądnicę na alternator . Zmiana mocowań kółka można dokupić na dowolny pasek 17mm czy 19 mm. Alternator z golfa 4 czy passata B5 czy opla corsy astry można dostać za 50 pln (Oplowskie są lepsze bo mają podłączenie wzbudzenia na oczko). Wymaga...
czy miałby ktoś zdjęcie lub schemacik w jaki sposób poplątać ten pasek na tych wszystkich kółkach żeby dobrze działało?
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
Jak jest elektryczny układ wspomagania to tak jak kolega napisał, jeśli układ z pompą proponuje sprawdzić naciąg paska klinowego.
Sprawdź czy jest właściwie naciągnięty pasek klinowy.Sprawdź ładowanie przy włączonych odbiornikach(światła, dmuchawa).
Witam. Muszę wymienić łożyska w alternatorze w astrze f z 92 1.4 8v 82KM tylko nie wiem jakie mają być. Na nim znalazłem tylko oznaczenia :706 5x13 2 70A RN firmy denso nie widzę dokładnie ale jest coś XXswn (XX nie wiem co tam jest napisane) wiem tylko ze jest na wąski pasek. Samochód jest w ciągłej eksploatacji więc nie mogę sam sprawdzić jakie łożyska...
Akumulator masz dobry? Sprawdz jeszcze pasek klinowy napedzajacy alternator. Jak jest popekany to czy tak czy tak musisz wymienic.
Witam ja rozwiazałem problem ze wspomaganiem zakładajac sektor kierowniczy z lublina II i mialem problem z montażem pompy dlatego ze zakladajac go niżej alternatora pasek by mi tarł po wporniku. Rozwazałem montaż elektrycznej pompy z Astry II ale znajomy mechanik odradził mi ponieważ pompy elektryczne nie są przystosowane do pracy ciągłej .Wiec przerobiłem...
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
Zdejmij pasek klinowy zapal i będzie wiadomo czy alternator chyba że woisz od razu lawetę.
Witam mam taki problem z autem opel astra 1.6 rok produkcji 1994r, przed wczoraj spadł mi pasek wielorowkowy od alternatora itd. jak go zakładam po swojemu to jest o jakieś 5-10 cm za długi nie wiem jak prawidłowo powinien leżeć proszę o jakiś schemat lub podpowiedz.Szukałem w google i nic nie znalazłem do opla astry.
Alternator jest firmy Bosch....Napinacz paska jest automatyczny więc nie mam mowy o slizganiu...
Problem rozwiazany.... Okazalo sie ze to pasek od alternatora jest luzny... Takze przewod od masy byl uszkodzony.... Do zamkniecia.
8 zaworówka ( X16SZ, SZR) bez klimy tak. Pasek 925, taki sam jak do poloneza. Klinowy ma też Astra G 1,7 DTL.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie). Hmm, czy ty ma jakiś związek? Z ładowaniem nie było problemu. Ostatnio pękł mi pasek ale tak to wszystko dobrze. Myślisz ze alternator złom?
witam.. mam problem z ładowaniem w asterce z silnikiem 1,7 isuzu. Kontrolka ladowaniea swieci jasnym swiatlem nie przygasa etc.. Zastanawiam sie nad przyczyną.. Alternator przeszedl niedawno przeglad w warsztacie, cos tam wymieniono, wyczyszczono itd powinien dzialac.. i tak bylo do czasu.. Wczesniej przed serwisem chwilowo rowniez ladowania nie bylo.....
A nie piszczy Ci przypadkiem pasek napędzający alternator?Może jest trochę za luźny i kiedy jest namarznięty to się ślizga po kole pasowym.
Alternator nie działa, konkretnie regulator napięcia w nim. Zakładam, że pasek był sprawdzony i nie jest pęknięty.
Kółko kupisz na allegro. Mocowanie trzeba przerobić przespawać z płaskownika uszy (nowe kosztuje jakieś 30 zł). Alternator polecam z fabii, polo 9n , golf 4 , astra 2. Jak pisałem wcześniej benzynowe silniki. Mają 70-90A (są słabsze choć to i tak 2x więcej od oryginału) jest za to nakrętka której potem nie trzeba dorabiać przy wymianie koła na pasek...
Witam Panowie, Mogą mnie Panowie znać z innego tematu o Astrze G gdzie męczyłem was swoimi pytaniami i chciałem wszystkim podziękować za udzielone rady i ofiarowaną wiedzę. Otóż kupiłem kolejnego gruza tym razem jest to Honda CR-V 2.0 benzyna, automat, 4x4 rocznik 2000. Oczywiście jest robota do zrobienia i chciałbym zadać kilka pytań. 1. Termostat....
Trzeba sie wziasc za to ladowanie, to jest alternator do kontroli, KOLO PASOWE, aku do ladowania i naciag paska klinowego. Po odpaleniu klimy spada napiecie i zapala kontrolke.
cwierkanie to moze byc pasek klinowy napedzajacy np alternator i pompe wody jak jest luzny do piszczy przy dodawaniu gazu
Witam.Idziesz dobrym krokiem podejrzewając alternator , ponieważ pod zwiększonym obciążeniem poślizguje się łożysko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora i występuje specyficzne chrobotanie .Przetestuj czy nasila się po maksymalnym obciążeniu alternatora (światła dmuchawa na maxa, szyba grzana itp,Sprawdź też czy po zdjęciu paska koło pasowe nie...
sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć sam miałem taką usterke Dodano po 31 sprawdz czy masz dobrze napięty pasek bo jeżeli nie świeci się kontr. to przy większym obciążeniu alternatora pasek zacznie ślizgać i nie musi przy tym piszczeć...
Przecież może zobaczyć czy coś nie stawia oporów mechanicznych, jak zdjął pasek i zapaliło to może zatarty alternator? Albo to co częste w oplach-nie łączą kable z klemach.
Kontrolka zapala się przy włączeniu zapłonu a po odpaleniu auta gaśnie. Pasek się nie ślizga. Jutro wymontuję altka i zawiozę do sprawdzenia.
Nie wiem jak ma sie to do benzyniakow , ale jezdzac dieslami i to slabymi tez to kilkukrotnie zaobserwowalem. Na poczatek polecam podstawy, czyli: - wymiana filtra powietrza -wymiana filtra/filtrow paliwa -dokladne zdjagnozowanie sprawnosci alternatora( naciag paska) . Moze byc tak, ze gdy cos jest wilgotne to alternator niedomaga. Nie zawsze bedzie...
Wszystko pięknie pasuje. Auto odpalone, biegi terz chodzą tylko czekam na napinacz paska wielorowkowego. Bo bez alternatora nie da się jeździć.
Nic nie piszesz o przebiegu auta i typie silnika. W 1,6 16V pompa wodna o ile pamiętam powinna być bezwzględnie wymieniana przy wymianie rozrządu a to 60 kkm. Napędzana jest z paska zębatego rozrządu a nie z paska wielorowkowego, który napędza pompę wspomagania, sprężarkę klimatyzacji oraz alternator. Pozdrawiam
Zdejmij pasek i wtedy go osłuchaj jeśli łożyska są uwalone to wymień bo mogą narobić ambarasu typu uszkodzony stojan itp.
Bosch albo Delco, Ale bosch nie robił 70A więc masz nieszczęsne Delco. Koła oryginalnie są lekko przekoszone, ale problem może być inny-w delco koła są z wytłoczek blaszanych i się wycierają-miejsce w ktorym pracuje pasek przybiera kształt litery U
Witam, w astrze zapaliła mi się kontrolka ładowania, a po chwili wspomaganie przestało działać. Obroty podniosły się do 1000-1100. Wcześniej około 850. Astra odpala bez problemu, pasek klinowy cały. Czy może to być wina akumulatora???? Czy też może alternator? Na jakie koszty się szykować ? i czy można bez obaw kupić alternetor z allegro nowy za około...
Problem z migającymi światłami można rozwiązać montująć sprzęgło alternatora (koło jednokierunkowe/ wolne koło) producenta INA, niestety fabrycznie jakiego sprzęgła tam nie ma i trzeba dobrać coś 'z półki'. Fabryczne koło alternatora jest wykonane z chyba duraluminum, szybko się wyciera i robi poślizg - mimo, że pasek nie piszczy.
Sprawdziłeś bezpieczniki?Jaki to silnik? Sprawdż masy w okolicy alternatora(chyba ze trzy brązowy przewody pod śrubę fi 8 ),koło paska rozrządu na górze.
A ta druga mase jak podlonczyc no altrrnator na gumowych tulejkach mam mocowany od dolu od gory naciag paska i tam idzie masa tak a te pozostale czyli plus masa i to cos czrnego co jest przykrecone do alternatora
mam nadzieje ze pasek klinowy jest naciagniety inie zaoliwiony trzeba zmierzyc napiecie na alternatorze jezeli bedzie niskie to uszkodzony moze byc regulator napiecia
pasek alternator aster alternator aster aster alternator
podłączenie komputer honda accord serwis pozna wzmacniacz opinie mastech
mikrokomputer cobra1 czarna lista zasilaczy
Najlepszy bezpłatny firewall 2024: Windows Defender, Comodo, ZoneAlarm Zamiennik NE5532 o wyższych parametrach: OPA1612, LME49720, AD8599