jest kolizyjny,jeśli uszkodzi się rozrząd .
Silnik kolizyjny. Zacznij od pomiaru ciśnienia w cylindrach.
Silnik 8V, 16V miały 90KM, silnik kolizyjny, bezkolizyjne zaczynały się od 1,6 wzwyż.
Zgadza się, to silnik kolizyjny. Głowica do roboty.
Ustawiasz, zakładasz pasek i jazda, to silnik bezkolizyjny. Nie prawda. Silnik kolizyjny.
Kolizyjny.
http://astra.autokacik.pl/ Astra 1.4 to silnik kolizyjny(było by BUMMM)w sprawie rozrządu. Czy auto posiada instalacje gazową ? Jeśli to silnik NZ i posiadasz lampę stroboskopową to zapłon ustawisz sam.
1.6 a 1,4 to te same głowice więc raczej nic nie powinno się stać. Na Twoim miejscu zakładałbym nowy pasek i obrócił wałem dwa obroty jeżeli wszystko ok to odpadaj :) te silniki nie były kolizyjne. Pozdrawiam
Prawdopodobnie masz już luz na kole pasowym wału, a zaraz całkowicie zetnie klin koła rozrządu na wale. Silnik 1,4 jest kolizyjny.
Ok. Ja źle przeczytałem :D i się zapędziłem z tym C14NZ bo te akurat były kolizyjne.
Silnik kolizyjny to może już po ptokach być
Rozrząd ople mają silniki bez kolizyjne i objaw może być taki
Mam pytanie do znawców tematu: co może być powodem metalicznego stuku w momencie puszczania pedału sprzęgła w Astrze H 1,7CDTI 2004r.? Stuk pojawia się przy dość energicznym puszczeniu pedału w początkowej fazie ruchu pedału. Czy te samochody też mają koło zamachowe dwu masowe? I przy okazji zapytam jeszcze, czy ten silnik jest kolizyjny?
BANANvanDYK: to właśnie Ty oglądałeś silnik Isuzu, drugiej generacji, bo wcześniejsze Isuzu też były na zwykłej pompie Bosch na linkę (Astra F, Corsa B...) swoją drogą to bardzo ciekawe, po co wsadzali silniki Isuzu skoro mieli własne, tej samej pojemności i podobnej mocy... szczególnie, że te Isuzowe wcale nie są rewelacyjne, głowice pękają, wywalać...
najczesciej tego typu usterka to modul zaplonowy sprobuj na cieplym silniku z popychu (mam taki sam problem ale nie wystepuje on nagminnie ) TO JEST 16V - KOLIZYJNY!!!!!!!!!!!!! kilka popychow i pasek rozrzadu moze pojsc sie pasc , remocik to pare K PLN maciekini: Ja mam taki sam, to jest standardowy problem. Poszukaj na forach np. tu www.tigra-team.pl/forum
ścięło klin bo koło było niedokręcone jak należy (ogólnie to w zasadzie jedyna przyczyna ściętego klina) - mrozy niewiele mają z tym wspólnego a z głowicą to ci się udało bo ten silnik jest kolizyjny
Zapewne masz obecnie silnik 8 zaworowy a ten nowszy to może być 16 zaworów. Jeśli jest to 16, skrzynia będzie pasować i mocowania, ale musisz mieć cały osprzęt, wiązkę, ecu, klucz, układ wydechowy. Do tego 16 są bardziej awaryjne, biorą olej, rozrzad jest kolizyjny. Robiłem kiedyś taka przekładkę i żałowałem, że nie zrobiłem remontu tamtego starego...
a kompresja ci nie ucieka w wode albo olej??? Ty widzałeś 16v w oplu nie kolizyjny??????????????????? To zobacz tu ;
Silnik jak najbardziej kolizyjny polaciala glowica i wylamalo sie ucho pompy oleju mocujáce napinacz paska czyli wszystko wiesz.
co do silnika jest bezkolizyjny. Gdybyś zrobił jeden motor 1.4 8v po kolizji zaworów z tłokami, to bzdur byś nie pisał. No chyba, że nie była jeszcze głowica planowana. Co ma do tego planowanie? Silnik 1.4 jest kolizyjny i tyle.
Dzięki non e vero italiano, bardzo trafnie określiłeś odgłos podobny do pracującej wiertarki. Mam do Was panowie pytanie, czy ten model silnika jest kolizyjny i mogły ulec uszkodzeniu zawory. Jeżeli, to czy w warunkach amatorskich można samemu naprawić rozrząd. Pozdrawiam, Richman
To chyba ja będę musiał ciebie poprosić o wytłumaczenie dlaczego ma być niekolizyjny ?? Skoro twierdzisz że benzynowe ósemki są bezkolizyjne to podaj przykład i opisz dlaczego są wyjątki kolizyjnych?? Możesz podać cytat z książki nawet :D. Ja mogę na palcach jednej ręki policzyć bezkolizyjne i odpowiedzieć w jednym zdaniu (dla laika) dlaczego pozostałe...
To jest kolizyjny silnik, jakby coś przeskoczyło w rozrządzie to byłoby pozamiatane, a auto na bank nie jeździłoby normalnie i byłby problem z rozruchem o ile dałoby się odpalić...
Wiesz, mi się zawsze zdawało że te małe są wszystkie kolizyjne. Masz wątpliwości, pożycz ciśnieniomierz i sprawdź. Tymczasem możesz zdjąć dekiel, zobacz czy przypadkiem od razu nie będzie widać.
możesz podać adres? możesz mieć bezkolizyjny silnik , zawory nie spotykają się z tłokiem,przestawienie rozrządu ile wynosiło ,ząbki do przodu-tyłu? jak wiesz to poproszę. nie wierzę aby 2mm klina uratowało twój silnik .dobry klin ile wystaje? różnica oznacza bezkolizyjność.wtedy drugi pasek i śmigamy dalej.do tej pory byłem przekonany że tylko mój silnik...
Ja wymieniałem przy 60000km, był już lekko naderwany. W ASO Opla powiedzieli że instrukcja zaleca co 90000, ale oni wymieniają przy max 60000 bo lubiły pękać, a niestety ten silnik jest kolizyjny tzn jak pęknie pasek to 16 zaworów do wymiany. I również polecam wymiane pompy wody oraz uszczelniaczy na wale i wałkach, oraz dokręcić i sprawdzić wszystkie...
Witam, W prawdzie nie mam Astry tylko Corse B z silnikiem 1.4 podobnym. Czy ten silnik ma wtrysk wielopunktowy? Co rozumiesz przez "nie miało mocy przestało reagować na gaz. gdy zgasiłem..."? Jesteś pewien, że silnik sam nie zgasł? Czy zanim przekręciłeś stacyjkę w pozycję "off" by zgasić silnik, zapaliła się kontrolka ładowania? I co rozumiesz przez...
Na plaku nie ruszył tylko się podusił moment ale nie zaskoczył. Jak sprawdzić rozrząd i to drugie? Czyli pompy nie ma w baku? Nie ma co otwierać. To jest silnik Isuzu 17DTH jak dobrze pamiętam. Dodano po 7 Aaa, jeszcze jedno. Obwód oznaczony w książce jako pompa paliwa czyli bezpiecznik nr 24 (15A) idzie do baku paliwa poprzez przekaźnik nr 13. Czy...
Nie ma bezkolizyjnych silników. Pozdrawiam. Np. Suzuki swift 93 rok 1, 1,3 L, Opel Astra 1.3 ,są bez kolizyjne . i nie pisz głupot!! Dodano po 1 Wiesz czemu komputer pokazał taki błąd? - bo ktoś źle ustawił rozrząd. Jeden ustawił na pałę a drugi nawet tego nie sprawdził. Kolega pisz dobrze i tu jest błąd.
Ten silnik jest awaryjny czy bezawaryjny??? Wszystkie są awaryjne hehe, pewnie chodzi ci o kolizyjny czy nie - ten silnik JEST kolizyjny więc pewnie do domu nie pojedziesz a naprawa pewnie bardzo droga itd - jak to biedacy zagraniczni zwykle twierdzą. Dodano po 2 proponuję sprawdzić stan koła dolnego od paska rozrządu. To ono mogło być przyczyną powyrywania...
Kup sobie Astrę F 1.6 albo 1.8 tylko koniecznie 8V. Za tyle kasy to już bez problemu znajdziesz ładną niezgnitą i zadbaną od jakiegoś dziadka i będzie jeździc 10 lat bez problemu :) dodatkowo te silniki są bezkolizyjne więc nawet rozrządu nie musisz wymieniać, jak się urwie to nowy pasek 50zł i dalej w drogę (uwaga! 1.4 są kolizyjne oraz wszystkie 16v,...
Coś z tym Twoim Puntem jest bardzo nie tak (ile za niego dałeś tyle jest warte... egzemplarz w dobrym stanie musi swoje kosztować - tj. ~5000zł), skoro 1.7TD w Astrze ma lepsze przyspieszenie, tyle że w Puncie jak chcesz mieć przyspieszenie to musisz kręcić silnik, przy 50-60km/h spokojnie możesz zredukować do II biegu, ten silnik bardzo ładnie ciągnie...
Witam. Mam astrę 1,4/16V Ecotek. Ostatnio pękł mi wałek od pompy "wodnej" Rozrząd kolizyjny ale już naprawiony. Wymienione chyba wszystko (zawory ,popychacze,szlif gniazd). Po naprawie pali mi się kontrolka z piorunem. Z kodów wyczytałem że to czujnik wałka rozrządu. (ASO na techu potwierdziło i zaleciło wymianę czujnika) Po wymianie czujnika kontrolka...
Może astrę G z silnikiem x16sz? silnik 1,6 8 zaworów, bez kolizyjny rozrząd silnik bez problemów będzie pracować na instalacji mieszalnikowej.
Według mnie to, wjechałeś w kałuże z wodą, dolot bo rura jest na dole po prawej stronie która zassya powietrze (mozesz sprawdzić pod pudłem z filtrem powietrza) zassało wode, wprost do dolotu. Musiałobyć jej sporo gdyż najprawdopodbniej wpadła do cylindrów, zwiększyło to objetość tak jakby tłoka (woda na tloku a tam szczelnie jest) zgniotła zawory które...
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 55KW X16SZR Benzyna 1999r. Spadki obrotów na biegu jałowym od 20 do 50 szarpanie podczas ruszania lub jazdy na 1-2 biegu bez gazu losowo czasem jest ok czasem szarpie łapanie muła od ok 1600 do 2200 mimo rosnących obrotów auto nie przyśpiesza dynamicznie w losowych momentach. Częste chodzenie...
A ja bym załozył nowy pasek i sprawdził stopień sprężania, pękł kiedys pewnemu gościowi pasek w astrze (wprawdzie benzyna), ale po założeniu nowego paska(który i tak będziesz musiał kupić) okazało się,ze nic się nie stało (głupi to ma zawsze szczęście!)
silnik kolizyjny astra silnik kolizyjny astra kolizyjny
eminence odwrotka bezpieczniki octavia lm358 histereza
kontrolkę poduszki powietrznej pralka electrolux panel sterowania
Kolumny głośnikowe: bezpośrednio na podłodze czy z filcowymi podkładkami? Prawidłowe ciśnienie w kolektorze dolotowym VW Passat B5 1.9 TDI AVB