W mojej jest Delco Remy. Jezeli cie to interesuje nadal to napisze tak. Alternator w astrze zeby dzialal prawidlowo i zebys ty sie cieszyl dobrym ladowaniem bez wzgledu na pore roku ;) musi mies wykonane 3 rzeczy i to porzadnie przez jego wlasciciela. 1. Wymien przewod plusowy miedzy alternatorem iakumulatorem. tzn utnik tamten stary i koniecznie zaizolij...
witam. mam pytanko do kolegów ,czy w oplu astrze I 1.6 92r sa wymienne tuleje silnika czy też nie??? Dodano po 55 i co, ktoś z was wie może czy są wymienne
Daj spokuj tuleje wyrobione, trza było zalać 10w40 miernej jakośći by się pierscienie dotarły ...... a tak na serio l albo jezdzij jak jest albo wyzłomuj.
Witam, czeka mnie wymiana tulei tylnich wachaczy (metalowo gumowe) z dwóch stron. Jak się do tego zabrać za pomocą narzędzi garażowych. Proszę o krótki opis wymiany tych tulei.
Zawiecha tylna w twoim aucie to nic innego jak belka wleczona zawieszona do budy na dwuch tulejach metalowo gumowych.Jeśli amorki są ok to pozostają jedynie te tuleje. Chyba że auto było bite i naprzykład ta belka jest skrzywiona. Pozdrawiam
To wychodzi tylko na to, ze musisz kupic dobrej jakosci pasek. U mnie srednio 2 razy w roku wymienialem. Nie zrywal sie, ale juz po paru tysiacach km rozwarstwialy sie, lub widoczne byly pkniecia od srodka paska. Obecnie zalozylem jakis podobno wzmacniany Gatesa. Ten radzi sobie dobrze w kazdych warunkach. Kilka lat temu z musu do Omegi musialem kupic...
Tak. Dobrze jest, żeby mechanik który robi głowicę dobrze obejrzał uszczelkę. Czasem od razu widać że dała ciała, ale niekiedy lepiej jest jak przy okazji planowania szlifierz sprawdził szczelność głwicy. Aaaa.... Poza tym jeśli to silnik isuzu to może być więcej niespodzianek. Ostatnio taki robiłem. W głowicy znajdują się tuleje z uszczelniaczami w...
Łącznik stabilizatora, tuleja stabilizatora, tuleja wahacza, sworzeń wahacza, najlepiej udać się na okręgówkę i zbadać zawias na szarpakach, po ściągnięciu koła ciężko Ci to będzie zdiagnozować, bo wszystko będzie naprężone.
Jak masz alufelgi i tuleje plastikowe to centrowanie koła na piaście , wymień tuleje centrującą alufelgę.
Cześć wszystkim. Mam problem z cewką zapłonową. Czy ktoś może kojarzy gdzie dostanę same tuleje do cewki jak na zdjęciu? - 20181229_170747-1 Akurat ta tuleja została wytoczona z miedzi. Co ciekawe auto pali i jeździ ale nie wiadomo jak długo jeszcze. Niestety w żadnym sklepie / u mechanika nikt nie jest w stanie namierzyć tej części np. numeru tak aby...
W mojej astrze podobne objawy - szarpania miałem przy uszkodzonym module aparatu zapłonowego. Ale ten motyw ze skręcaniem totalnie do tego nie pasuje. Może łapie lewe powietrze. C16nz jest to bardzo prosta konstrukcja wiec nie ma co za bardzo sie popsuć i to w tak dziwny sposób. Jak masz możliwość podmień kable WN bo wbrew pozorą w astrach często siadają...
Wobec tego jedynie wina moze spasc na akumulator. Ale nie moze byc tak, ze na alternatorze masz 14V , a na akumulatorze jest ponizej 13V. Na akumulatorze i alternatorze musi byc taki samo napiecie. Ewidentnie tu tkwi przyczyna. Dopoki nie wyjasnisz tej sytuacji - inne kombinacje nic ci nie dadza. Jak wyglada sprawa masy miedzy blokiem silnika, a alternatorem....
Alternator w Astrze F jest odizolowany od bloku silnika.(tuleje gumowo metalowe) Mase dostaje na górną śrubę z głowicy silnika.I jak zawsze tam jest spadek na masie i to spory!
Ja wymieniłem oringi i tuleje. Koszt samych oringów to groszowe sprawy, natomiast za jedną tuleję płaciłem bodajże 60 zł. Potrzeba ich 4 szt. Na początku miałem tylko czarny osad na ściankach zbiorniczka. Można by przypuszczać że mogły być to spaliny. Problem zaczął się nasilać, gdy robiłem długie trasy. Wtedy już po ostygnięciu silnika powyżej płynu...
Nie wiem, może auta z mojego podwórka są jakieś cudowne. Nie rdzewieją a i nie psują się. Poza rzeczami eksploatacyjnymi (rozrząd, oleje filtry) czasem trzeba wymienić np. piastę za 100 zł albo tuleje zawieszenia po 20 czy 30 zł. Co jest takiego drogiego w utrzymaniu w astrze G? Może trafiłeś na zrujnowany egzemplarz?
Witam. Chciał bym zapytać jak w Oplu Astrze F powyjmować z foteli tuleje trzymające zagłówki żeby lekko je naciąć i założyć na nie pokrowce. A także jak wyjąć z tylniej kanapy uchwyty rozkładania kanapy i u dołu te plastikowe zaczepy takie zapinki co przypina się na nie uchwyty do zapinania pasów żaby nie leżały tylko byłt przypięte do kanapy. Dodano...
Proponuję sprawdzić jak wygląda poduszka gumowa amortyzatora, może jest już wypracowana guma i wystaje środkowa tuleja za bardzo do góry. Co do kąta pochylenia sworznia to w astrze F jest on nie regulowany i jeżeli nie ma luzów na wahaczu i poduszka amortyzatora jest OK. to pozostaje wymiana amortyzatora.Niestety amortyzatory powinno wymieniać się parami.
A tam nie było 3ch śrub przypadkiem? Zamiast 2ch długich przelotowych, jedna długa i 2 krótkie? Jak wszystko na pewno odkręcone to podważ go łomem czy czymś, mógł się "zaprasować" tulejami śrub do uchwytu na silniku.
Użytkuję Zafirę już od ponad 8 lat, tylko że wersję z silnikiem diesla z 2005r. Zawieszenie do bólu proste i trwałe - przez 100kkm wymieniłem tylko tuleje tylnej belki i tylne amortyzatory a z przodu łączniki stabilizatora. Blacha w nowych oplach jest już znacznie poprawiona względem poprzedników. U mnie w 15-letnim aucie z przebiegiem ponad 300 tysięcy...
Jakieś 2 miesiące temu dałem swój traktor - Astra H Z17DTL 2005r - do warsztatu na wymianę wszystkich sprężyn (2 pęknięte), przednie wraz z łożyskami amortyzatorów, do tego tuleje belki z tyłu i wszystkie podkładki pod sprężynami. Na części nie żałowałem kasy i o ile mnie warsztat nie wy**chał to powinny być pozakładane zamienniki dobrej jakości. Po...
Temat jest złożony i wszystko co tutaj napisane to domysły. Usunięcie sitek nic nie daje jak są czyste, jest to po prostu głupie. Pierwsza czynność jaka powinna być wykonana to pomiar ciśnienia oleju. Druga to obserwacja parametrów tzn rzeczywistego położenia wałków.Klekot na zimnym może być od kół ZFZ owszem. Ale równie dobrze od braku ciśnienia oleju,czy...
Lusterko to prosta sprawa, są tam dwa silniczki z przekładniami slimakowymi. Jak są problemy, to zdejmij szkło i wyjmij silniki. Przeczyść wszystkie styki, przesmaruj przekładnie i tuleje wirnika, zakonserwuj wazelina techniczna i bedzie jak nowe!
Można dokupić plastikowe tuleje dystansowe i zastosować dowolne głośniki 16cm (przód). Koszt tych plastików to ok. 12 zł. Ja bym polecał oryginalne ale Nokii, grają wspaniale, sam takie używam z radiem Sony Explod. Oryginały Blaupunkta rzeczywiście są mizerne.
...problem masz z tym, że nie pali czy nie kręci bo nie mogę wywnioskować. Jeżeli chodzi o kręcenie to mogą być uwalone np. tuleje w rozruszniku, albo np. zalewa silnik i rozrusznik nie daje rady. Jeśli chodzi o to, że nie pali to może być właściwie wszystko (aparat zapłonowy, przewody w/n, ecu, okablowanie, immo, pompa paliwa, filtr paliwa itd.) Napisz...
Ja na Twoim miejscu tego bym nie ruszał. O ile się wiem to regulacja dawki paliwa odbywa się po rozebraniu pompy i przestawieniu zębatego kółka sterującego względem tulei regulacyjnej. Dzięki temu zapewniona jest możliwość takiego ustawienia objętości dawki, aby bieg silnika był równomierny i do każdego cylindra była wtryskiwana zawsze taka sama objętość...
turbo to swoja droga. ale sprawdź olej jeżeli jest jakiś dziwny "za żadki" to znaczy ze poszła uszczelka pod głowicą lub oringi na tulei.
Pasek tarł o przednią osłonę, była za mocno dociągnięta, osłona ma tuleje gumowe pod nakrętkami, albo poddały się za bardzo, albo ich nie ma. Miałem kiedyś podobny przypadek, odkręciła się sruba mocująca czujnik wałka rozrządu, spadła na dolne koło o też zmieliło pasek.
jeśli nie wymienisz tulei sam oring nie wiele zrobi bo problem wróci za jakiś czas koszt orginalnego oringa to 10 zł a tulei 25 zł gorzej jest z robocizną to jest umowne
dziękuje wszystkim za odpowiedzi. a uto jest u mech. Gdyby byla to uszczelka pod głowicą to bylbym szczesliwy. okazalo sie ze jest pęknięta tuleja na 4 bloku. musialem kupic silnik. lałem wodę bo mieszkam w Irlandii i temp oscyluje w granicach 5 stopni. jeszcze raz dziękuję pozdrawiam
jeżeli chodzi o zawieszenie zespołu napędowego to może być to np. wybita tuleja przedniego wahacza ? i przez to przenosi drgania na podwozie ? biegi chodzą Mi dobrze .
Powodem latania może być gumowa tuleja, widać ją ja zdejmiesz mieszek od lewarka.
Słuchaj, nie wiem gdzie miał dokładnie to pęknięcie, ale jeśli by było na zaworze wylotowym to woda (płyn) szłaby od razu w tłumik i wiele by nic nie było widać. Nie zapominaj o uszczelniaczach zaworów, one też dzielą od oleju... i jak są zużyte to będzie brać olej. Korek... wlewu ? to by raczej uciekał olej z silnik i wilgoć także. Ps. Jak już ma się...
az tak to ci sie nie rozszezy wloz pierscien do cylindra i sprawdz najprostszy sposób to włożenie żyletki jeśli nie wejdzie w ta przestrzeń pierścień możne pęknąć przy wkładaniu tłoka w cylinder jeśli będzie za duża czyli tuleje już są częściowo wydarte sprawdź jakie masz progi i czy widać rysy po honowaniu bo jeśli ich nie ma to same pierścienie na...
Podczas odpalania dusi go i krztusi. Nie wchodzi w obroty. Ma ich tylko pół tysiąca. Bardzo dymi. Dodam iż silnik jest po remoncie następujących części: -pierścienie -oleje -tuleje -zawory -uszczelniacze zaworów Cóż może być problemem i jak go rozwiązać? Z góry dziękuje za odpowiedź i pozdrawiam.
Już napisałem że się da, ale po co? Wybij tego McPhersona na wiszącym zawieszeniu, toż trzeba sobie zdawać, że w coś się wali. Opis jest całkiem do dupy, przyleciał kolejny pomógł czy punkty zarobić. Oddam sam sporo, tylko bzdur nie piszcie. Przecież ten opis to tylko na forum się nadaje, jak coś rozpierniczyć, chociaż by o łączniku stabilizatora napisał....
Gumy te z gory juz wymieniłem. A jak sprawdzic luz w tulejach dolnych? Bo jak chce poruszyc amorki reka to ani drgna. Sprezyny zalozylem wzmocnione, bo jak mialem z tylu 2 pasazerów to tłumik jechal po glebie prawie, a teraz siadaja 3 i jest ok. Tylko to stukanie ciagle mnie martwi...a nie chce niepotrzebnie wydawac pieniedzy.
A tam nie są ruchome uchwyty tylnego zawieszenia ? Nie. Belka ma jedną możliwość zamontowania i żadnej regulacji. Nie chodzi o regulacje , a o montaż i o luz na tulejach .
a ja stawiam na tuleje w tylnej belce
Ja bym bez namysłu zmieniał na X18XE1 bo z tym X16SZR to nawet wyprzedzić bezpiecznie się nie da, X16XEL też już da się po ludzku jeździć ale tym to za bardzo olej zasmakował i bardziej awaryjne niż 1.8 a spalanie też nie mniejsze jak nie większe nawet. Po co mieszasz. X16SZr to 75 KM - da się całkiem fajnie w Astrze jeździć. Wymiana na inny to ładowanie...
Witam, Mialem do wymiany tuleje belki, bo auto skrecalo troche tylem, mechanik diagnozowl jeszcze lozysko tylnego prawego kola, wymiana nie przyniosla efektu, a jest, auto ma silne wibracje i wezykuje. Nie byla ustawiana zbieznosc, amortyzatory po 90%, nie ma zadnych luzow. Pomozcie
Poduszki - górne podpory "makpersonów" + tuleje stalowo gumowe wahaczy. Koła są w tej chwili "rozkraczone", dlatego kierownica ma problemy z wracaniem na środek i różne wyniki zbieżności wychodzą.
Witam Z moją Astrą F ( rocznik 96, 1,6 benzyna, wspomaganie ) jest coś nie tak, gdy ruszam łagodnie jest w miarę OK, nic nie słychać, ewentualnie jedno stumione stuknięcie, natomiast gdy puszczę sprzęgło szybko( tak na sportowo) gdzieś z okolic kół przednich słychać przez moment intensywne stuki, coś jakby łomotało. To samo słychać przy agresywnej redukcji...
Jak dobrze pamiętam to w tym silniku jeszcze tuleje i oringi od wtrysków wchodziły w grę przy takich objawach.
zdemontuj mechanizm wycieraczek,wyczyść tuleje bo sa zatarte,zakonserwuj,i bedzie wszystko chodziło ;-)
Ceny części do A3 8L nie są wcale wysokie np. Amortyzator przód Bilstein b4 (bardzo dobry) to koszt ok. 130zł/szt. do Fiata Punto Kayaba (bardzo dobry) ok. 120zł/szt. Łożysko koła przód Audi a3 SKF 120zł, Fiat Punto II ok. 120zł. Tuleje tylnej belki do A3 tańsze niż "zestaw naprawczy" wahacza tył w Punto itd.
Witam potrzebuje informacji o częściach "tuleja i sruba" potrzebne do zamontowania silownika na uchwycie slupka poniewaz nie posiadam a serwis sprzedaje w kompletach z uchwytami dosc drogo bo za 140zl moze ktos moze mi pomoc zwymiarowany wzor tych czesci lub zakup w dobrej cenie?
Witam po remoncie silnika moja astra strasznie dymi od razu po odpaleniu czy to zimna czy ciepła bez różnicy. kupiłem dół silnika ( kompletny blok bez głowicy) wyjąłem pierwszy tłok zobaczyć jak wygląda, pierścienie super tłok czysty jak nowy oraz pierścienie tez jak nowe ciśnienie komór cylindrów to 15 i 14 Atmosfer. Siateczka idealna na gładzi tulei....
tylko co padło? Gdy nie odpala podłączam nowy aku na kable i bez problemu odpala, czyli wykluczamy tuleje. Jedyne co to podczas jazdy robi coś zwarcie , albo cewka klimy, albo cewka rozrusznika, ale jak to sprawdzić bez kupowania rozrusznika
...I stało się,wizyta u mechanika za mną. Do wymiany mam tuleje wahacza,które wiem że do wymiany się nie kwalifikują. Ale do naprawy/wymiany mam te elementy które odpowiadają za pracę sprężyny,czyli to co kolega wcześniej powiedział o łożysku. Teraz pytanie czy za to wszystko 550 zł z materiałem ze średniej półki to normalna cena? pozdrawiam 1 wahacz...
Co fakt to fakt,skrzypieć mogą też oberwane tuleje wahaczy.Popsikaj jakimś środkiem smarującym najpierw poduszkę amortyzatora potem tuleje wahaczy,ewentualnie gumy mocujące drążka stabilizatora i kiedy ucichnie będziesz miał usterkę zlokalizowaną tanim kosztem.
W przekładni jest możliwość regulacji luzu międzyzębnego ale jeżeli ściśniesz zbyt mocno to będzie się żle prowadził i będzie ciężko kręcić fajerą . jeżeli ma luz na tulei plastikowej prowadzącej listwę to sam nie zregenerujesz tego.
Łączniki stabilizatora? tuleje gumowe stabilizatora? pozdr
Witam, Czy ktos wie jak wyciagnac te tuleje bez zdejmowania calej glowicy. Gdzies czytalem ze mozna tylko gore glowicy z walkami zdjac i wyciagnac tuleje. Z tego co weim do te tuleje sa do dostania tylko w ASO z uszczelkami za 150PLN komplet na jeden wtryskiwacz.
W jakim stanie są tuleje oraz dół silnika.
ja bym chociaż zdemontował głowice i zobaczył w jakim stanie sa tuleje jezeli nie ma progów i widocznych rys zamontował bym nowe pierścienie + uszczelnienie głowicy. Silnik zawsze możesz kupić taki sam jak masz. Pozdrawiam
Jeżeli uszczelka poszła pomiędzy tulejami to żaden tester tego nie pokaże. Zawory maja być zamkniete na 3 cylindrze , tlok w gmp auto nie bieg i nacisnąć hamulec druga osoba dmucha ciśnienie do cylindra i sprawdza gdzie ucieka ( będzie słychać )
Skoro zębatka i tak jest zniszczona to proponuję delikatnie naciąć i zdjąć, a wtedy zobaczysz jak jest mocowana. Podobne rozwiązanie widziałem przy okazji naprawy siłownika Nice, tam zębatka blokowana jest metalowym trzpieniem który znajduje się na okrągłej tulei zębatki pod łożyskiem. Wracając do producentów, to raz i tylko raz zamontowałem Proteco...
Z tego co piszesz to jeszcze tuleje wahaczy nie były zmienione i drążki kierownicze. Poszarp kołem za boki oraz za górę i dół (szarp w kierunku od siebie do silnika). Jeżeli to łożysko to w obu przypadkach będzie luz.
Chyba nawet taki ale to już sobie sprawdź dokładnie:
Pęknięty blok może... Chwyciło pierscienie na wszystkich 4 tłokach naraz? Pooglądaliście dokładnie tuleje? Jest utrata kompresji na jakimś cylindrze? Jak podacie ciśnienie z komprersora pokolei na cylindry to pieni się w zbiorniczku?
Tam pada szcztkotrzymacz tuleje wirnika i wirnik.Reszta jest wieczna.
Ostatnio w Vectrze B 2.0 DTI robiłem rozrusznik. Bo jak odpalał to dopiero gdzieś za 4- 5 zakręceniem. Wymienione tuleje, łożyska, szczotko-trzymacz ze szczotkami. Teraz w zasadzie za pierwszym pełnym obrotem odpala. Problemem były przegrzane szczotki.
któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym... Trop dobry , tylko mało prawdopodobne aby płyn był zasysany do cylindra . W cylindrze jest większe ciśnienie podczas sprężania i spalania , niż płynu w chłodnicy i tak ja piszesz , węże robią się twarde , ew, bąblowanie w zbiorniczku...
Sprawdź dokładnie luzy w zawieszeniu, zobacz w jakim stanie są tuleje metalowo-gumowe na wahaczach.
A sprawdziłeś klocki w zacisku? Masz zacisk z spręzyną czy bez? Tuleje wahacza sprawdzone?
Witam forumowiczów. Mam bardzo nietypowy problem dotyczący pracy LPG w samochodzie Astra G 1,6 8V 75KM. Przeglądałem wszystkie możliwe fora i takiego problemu nie spotkałem. Samochód ma od 4 miesięcy nową instalację gazową. Parownik Tomasseto 100HP, komputer Bingo M, mixer średnica 32mm. Kupiłem kabelek do programu i ku memu zdziwieniu program pokazuje...
Norma oplowska to 1l na 1000km, jego poprzednik x16xel w mojej F kupionej w salonie po 120kkm (60kkm na lpg) palił więcej 15W40 niż Pb ;), przy 160kkm po rozebraniu silnika stwierdzono "śladowe ilości pierścieni tłokowych", zużyte grubo ponad normę, tuleje cylindrów wyglądały jak "prosto z fabryki", po wymianie pierścieni i uszczelniaczy zaworowych...
Nie, pisałem o nastawniku. Zdawało się mi, ale kto to napisał: Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty nastawnik. A więc jeśli mowa jest o nastawnik, to nie może być zbiegiem okoliczność, że ten nastawnik jest elementem jakiegoś elektrozaworu w tej pompie. Bo jeśli mowa jest o nastawnik w tej pompie, to jest właśnie przestawiasz...
Sworznie, przekladnia kierownicza sprawdzone? Luzny wózek lub uszkodzone tuleje w wózku,sankach. A najlepiej podjechać na stacje Diagnostyczna zeby porządnie przetrzepali auto
Ściągnij zacisk i jażmo . Wyczyść dokładnie wszystkie miejsca gdzie przylegają klocki. Zacisk z jażmem trzymają tuleje pływające po których chodzi zacisk - wyczyść je dokładnie ale nie porysuj (tylko ropa, benzyna, nafta lub jakaś chemia i pędzelek) jak będziesz składał to przesmaruj je smarem miedziowym. A co z tarczami? Bo nic nie piszesz?
Właśnie do silnika krokowego nie mogłem się dostać bo nie posiadam tak małych torx'ów ale jesteś pewien ze to może być to? A co do czujnika Temperatury to przy 92 czy 94 załącza się wentylator chłodnicy i nie przekracza temperatura tych 92-94 stopni i szybko schodzi do 88 jak długo można jeździć z uszkodzonym czujnikiem temperatury? Aktualnie czeka...
Witam ponownie, Byłem u mechanika oto co zdiagnozowali. Sworznie wahacza, lewa tuleja wahacza, 2x końcówki drążków, łącznik stabilizatora, (przekładnia- polecili regeneracje, tańsza niż zakup nowej która kosztuje ok 500zł) Nie mam serca sprzedawać lub złomować auta zwłaszcza iż jest ze mną 5 lat ;) Wymienię wszystko po kolei i zobaczymy ;)
Witam. W astrze g z 2001 roku rozleciała się stacyjka- ułamał się metalowy trzpień i auto nie odpalało. Kupiłem używaną tuleję stacyjki, z kluczem. Po wymianie elementu auto odpala. Wymieniana była tylko metalowa część, kostka stacyjki została ta sama. Problem polega na tym, że "nowy" kluczyk służący do odpalania auta nie wchodzi do zamków drzwi auta-...
Powodem niskiego ciśnienia na cylindrze okazała się zuzyta gładź tulei w której porusza się tłok. Głowica też wymagała regeneracji. Silnik został zastąpiony innym
Wczoraj sprawdzalem wszystkie tuleje sprayem do wykrywania pęknięć. .. badanie nic n8e wykazalo. Wszedzieczysto.... glowica to samo. Wcześniej sprawdzana była cisnieniowo. Dziś po nagrzanou znów temperatura powędrowała na czerwone pole. Cale zjawisko zachodzi tylko pod obciążeniem. Na wolnych obrotach auto moze stać i nic sie nie dzieje.
Całkowicie się z tym zgadzam, a skoro kombinowany był to tym bardziej nie wiadomo co z zawieszeniem, może poliuretan wstawiony. Nie ma poliuretanu, poza tym to coś złego? Słyszałem właśnie odwrotnie że lepiej się prowadzi. Auto jest z Niemiec, jeździła Niemka z salonu kupiony, potem kupił Polak od handlarza, pojeździł 2 lata i teraz ja. Auto ma seryjne...
to nie stuki tylko trzeszczenie gumy o metal jak dla mnie, choć gdyby to była Honda powiedziałbym że to sworzeń dolny wahacza dolnego -wracając a od zewnątrz tego nie słychać ? może tuleje drążka kierowniczego , łożysko górne amora ...... za dużo możliwości posłuchaj od zewnątrz
Amator 3341 tak, ta dziwna blaszka o nierównych kształtach to zapłon ;) jeżeli wymieniasz wał to pamiętaj, żeby podstawę wału (aluminiowa płyta trzymająca wał) przesmarować silikonem temperaturowym (np. dirko od elringa) na podstawie wału jest specjalny fabryczny rowek na który trzeba nanieść sylikon :) rozebrałem już ze 20 takich silników, jeżeli masz...
Jeździć aż padnie,albo policja zabierze dowód.Remont tego wozu jest nieopłacalny.Chyba że będziesz robił to sam.Ale wątpię w to by tuleje nadawały się do nowych pierścieni po tym przebiegu.
dobrze mierzyles, zaslepienie egr na bank nie powoduje tych dzwiekow. Moze Ci sie wydawac ze dobrze idzie, walki same sie nie odkrecaja, predzej luz zaworowy sie zrobil lub jest wyklepane lozysko walka (malo prawdopodobne). 10 bar jest dobre dla zwyklego silnika te xep maja chyba 16,5 bar nominalnie wiec ubytku masz 1/3. Osobiscie robilem taki silnik...
A więc jak w temacie, problem w tym że 3 mechanik i się poddał. Na zewnątrz bardzo słabo słyszalne bo hałas silnika gdyż to diesel 1.9 CDTI więc ciężko było ustalić. Łożyska amortyzatorów sprawne w 100%, wahacze miały luzy na sworzniu oraz tuleje już zużyte więc poszły do wymiany, dodatkowo końcówka drążka prawa bo czasami gdzieś tam stukało. Ogólnie...
Witam, Zaczęło się od tego że miałem pękniętą membrane (syczał silnik, falowały obroty itd), kupiłem na allegro wymieniłem i niby ok ale silnik zaczoł brac olej... Kupiłem cały zawór odmy pobór oleju pozostał lekko zasysało powietrze do silnika... Gumka w tym całym zestawie jest dość sztywna... wymianiełem na tę z allegro cieniutka i miękka... ale dalej...
U mnie tak samo było Taki sam remont wszytko tak jak pisałeś i pewnie trzebabylo wymienić ten tłok i ewentualnie tuleje Wszyscy mówią ze to tłok na nawrotce stuka
pewnie przebijaja zachlapane WN i dlatego tak chodzi, trzeba to wszystko wypłukać z glikolu (bo glikol tak chętnie nie wyschnie), trzeba wodą przepłukać cewkę całą i wysuszyć potem (najlepiej w domu na kaloryferze albo suszarką, kable/gumki na cewce też wysuszyć, i dopiero próbować, i przede wszystkim osuszyć te tuleje w których są świece, wypsikać...
Z tą uszczelka albo pękniętymi tulejami był chyba większy problem w przedliftowych 1.6 TDCi. Podobno przegrzewanie powodowala jazda miejska i dpf z przodu silnika, który wypalając się mocno przegrzewał blok. Znajomy z forda mówił też ze uszczelki pod głowicą nie miały kanałów od płynu po środku bloku. Często zdarzają się przedlifty z uszkodzonym silnikiem....
Dawno temu zajmowałem sie odrestaurowalem aut jeden projekt był nawet z lat 30tych ubiegłego wieku - auto widuje do dzisiaj znam dobrze właściciela i fakt trzeba było coś poprawiać z czasem. Co tu można dodać oprócz nowoczesnych środków chemicznych, wszystkie elementy styku / przeniesienia np. Sanki, trawersy, połączenia łap z tulejami poszukaj sobie...
Kiedyś w jakimś katalogu widziałem takie coś, kształt rurki z nacięciem, nasadzało się na tą ryflowaną nakrętkę mocującą pancerz linki do napędu szybkościomierza i można było swobodnie i wygodnie odkręcać linkę. Ma ktoś namiary na to narzędzie?
mam takie pytanie, muszę wymienić tuleję metalowo gumową na której trzyma się tylni wahacz w astrze. czy jeśli odkręcę obie śruby które przechodzą przez te tuleje to bez problemów będę mógł wymienić tuleję czy może sprężyny mi odbiją i stracę połowę zębów. czy może muszę to zrobić w jakiś inny sposób??
No dobra napisze inaczej.Interesującą nas częśc trzeba zdemontować,zmierzyć średnicę otworu po usunięciu starej tulei.Korzystając z katalogu części zamiennych online na www.elektroda.pl dobrać odpowiednią tuleję i zamontować.Do montażu proponuję użyć środka trwale łączącego te dwa elementy(można użyć kleju)To dopiero porada.
chodzi lekko, bo co jakiś czas psikam WD-40, na pierwszym biegu stają ramiona w połowie szyby. Chodzi mi o ten luz w tulei, jak sprawić żeby się go pozbyć ? już szukałem po złomowiskach i szrotach części ale nie ma. Przez tą wytartą tuleje ramiona są nie dociśnięte do szyby, Macie radę na taką usterkę?
sigwa18: to mówisz że głowica aż tak bardzo nie zajeżdża się tylko głównie te pierścienie w ekotkach? bo tak samo żre kupę oleju mi Astra F x16xe ale puki co nie mogę trafić pewnego dobrego silnika za rozsądne pieniądze i też z możliwością wypróbowania, a nie na palecie który leży gdzieś parę lat a i przed wyciągnięciem pewnie odpalony był tylko na...
A gdzie napisałem, że jeździ lepiej??? To może ja to źle zinterpretowałem, chodziło mi o stwierdzenie że golf to łóżko wodne. Sprawdzałeś zawieszenie silnika ? Zawieszenie silnika czyli poduszki? Tak, raczej są ok, ale zawieszenie silnika a np tylna oś ? jak ostatnio delikatnie cofając dla testu najeżdżałem wolno na nierówności to czuć że to auto tak...
Czyli przekaźniki B i S nie potrzebują tulei i do ich opóźnienia wystarczą rezystory jak na schemacie (ew. o większej rezystancji dla 50V)? Jeśli tak to (chyba) całe zestawienie wyglądałoby w ten sposób: Proszę o weryfikację. Oczywiście przekaźników L i P nie będę dawał czterdziestu oryginalnych, bo pewnie mnie nie stać na tyle, ale przynajmniej kilka,...
To są dość popularne silniki, wypisz sobie w jakich Miśkach występują i w wolnych chwilach jeździj po złomach, w końcu trafisz, tylko szukaj żeby był w aucie i można było sobie odpalić, zobaczyć czy ładnie odpala, równo chodzi, nie dymi, nie gotuje się, zmierzyć sprężanie, obejrzeć świece, i dopiero wykręcać go. Za taki silnik na złomie zapłacisz zwykle...
Silnik 8v 1.6 Z Opla Astry F Dodano po 39 Jaki to silnik? jeżeli w bloku to są jeszcze umieszczone tuleje działające jak cylinder. w innych przypadkach cylinder jest na zewnątrz. 3 przypadkiem są rotory w silnikach vankla ale to już inna bajka. O jaki silnik konkretnie chodzi. v8 1.6 litra Silnik z Opla Astry F
Ja mysle ze to auto jednak jest na gazniku bo na wtrysku byly w samej koncowce. Jesli jest tak jak ja mowie to warto zwrocic uwage na ten gaznik bo w razie awarii nie kazdy go naprawi. W zawieszeniu lubia sie wybijac sworznie, rzadziej tuleje i przede wszystkim obejrzyj auto pod wzgledem stanu nadwozia i podwozia zeby sie nie okazalo ze auto 4 slady...
Wszyscy piszą to i ja może dorzuce swoje.. Nie jestem handlarzem, ale miałem już dwa auta z zachodu, po które sam pojechałem.. Pierwszym była astra F kombi '93 - auto całe pordzewiałe, ale nic myślę sobie - ładnie chodzi, niski przebieg (auto kupione z tureckiego komisu) - to się blacharke zroibi i będzie gitara :) Na niemieckich autostradach nie powiem...
Poszperaj w necie za klubem Bestiales tam będziesz miał wiarygodne informacje o wszelkich Omegach. Z tego co pamiętam już od połowy rocznika 96 poprawiono nieco blachy. Z eksploatacji silników wiadomo że 2.5 do 3.0 koszty porównywalne a mocy przy 2.5 mniej. Omega to auto spore że tak powiem przewymiarowane co daje się odczuć przy wymianie wszelkiego...
Nie jestem mechanikiem, ale wg. mnie kiedy puszczała góra i dół, auto jakoś to znosiło, jedynie robiłem sobie siarę odpalając je na parkingu. Waliło górą równo, bo przepustnica aż się zakleiła. Po uszczelnieniu góry, dopiero zaczął ciągnąć olej... Pierścienie miały być robione na wymiar ale coś tam nie wyszło z tą firmą - nie wiem czy takich wymiarów...
Tak myslałem ale wszystkie... wiec tak co do całego bloku to nie mam wiedzy czy iden tyko. ale robiłem kilka przypadków tyle że na giełde.. tłoki od Y psaują idealnie róznią się tylko komorą spalania. tuleje w blok nowe pierścionki .. Wszyscy mówili że to nie ma prawa działać bo inna komora w tłoku mało tego jedna astra chodzi koło mnie i śmiga jak...