Głowica była sprawdzana na szczelność ale w zakładzie regeneracji. My jej nie sprawdzaliśmy. Ale znaleźliśmy przyczynę. W tym silniku zarówno głowica jak i blok silnika wykonane są ze stopów lekkich a w cylindrach zastosowano tuleje. Zdemontowaliśmy wszystko jeszcze raz i dokładnie sprawdziliśmy. Zdjęliśmy głowicę, zdemontowaliśmy tłoki i pierścienie....
Witam. Pytanie brzmi: czy mogę wymienić jedną z tulei cylindra ze zwykłej na tuleję z pierścieniem ogniowym? Czy pierścień ogniowy ma wpływ na spalanie paliwa? Czy cylinder z pierścieniem ogniowym będzie spalał paliwo w ten sam sposób? Czy silnik będzie pracował równo? Moje wątpliwości biorą się stąd że nie wiem czy cienki metalowy pierścień może się...
Wiesz tu chodzi o to aby nie demontować całego wahacza . Kombinuje zakup właśnie takiego zestawu , chyba że wykonam samemu .. Zastanawiam się nad wykonaniem cylindrów do wyciskania tulei metalowo - gumowej ( ale na to bym musiał czekać ), wytaczarki nie posiadam ... Chyba że użył bym do wyciskania owej tulei nasadek do klucza nasadowego - popularnej...
Mam pytanie: jaką tuleję ma cylinder silnika Tecumseh? Żeliwna czy nikasilową?
Witam! Zabrałem się za naprawę Silnika Briggs & Stratton OHV (chyba 11 hp) Model 217707 Typ 0391 E1 Trim 0409 5ZA Dobrze odpalał i chodził całkiem nieźle ale po rozgrzaniu strasznie kopcił z tłumnika oraz z odmy przy gaźniku. Mając nadzieję że to tylko uszczelka pod głowicą lub zurzyte pierścienie zabrałem się do roboty ;-) Niestety po ściągnięciu głowicy...
Witam, Panowie głowica została zdjęta, daje ją do generalnego remontu (miałem wyrobione gniazda pompowtrysków). Po zdjęciu glowicy zobaczyłem stan cylindrów. Jak mamy tuleje cylindra to jest bardzo mały próg na cylindrze, ledwo wyczuwalny palcem. Na cylindrach widać ślady honowania fabryczne. Bolą mnie dwie rzeczy: 1. tłoki ruszają się w cylindrach...
Do tej maszyny nie kupisz części w Husqvarnie. Wyprodukowana została w USA w latach 1973 - 78. Cylinder, tłok i pierścienie są wykonane w calach, i raczej nieosiągalne w Polsce. Cylinder bez tulei, więc brak możliwości szlifu, pierścienie można zamówić, bez problemu, w firmie TOMRING. Jeżeli jest zatarta, to nic z nią nie zrobisz.
Przy rozwiercie na 54 mm powstaje dziura w karterach do komory sprzęgła, czasem także od strony zapłonu. Z tego powodu nowe kartery mają wytoczenie stopniowe 54/53 mm, tylko pogrubiony odlew od strony zapłonu. Cylindry S70 mają tuleję 50 mm lub 53 mm.
Witam. Robię generalny remont silnika mojego Volvo 740 2.4 TDiC 89r. Jak w temacie interesuje mnie wymiana tulei cylindra. Są już na oryginalnych ślady eksploatacji, głównie wyczuwalne paznokciem progi na górze cylindra. Wie ktoś jak wymienić tuleje? Kupie oryginalne tuleje Kolbenschmidta od kolegi z hurtowni (35zł/szt. jak dla mnie) Tylko jak je wymontować?...
Witam, takie brązowe "plamy na tulei" praktycznie zawsze biorą się z przegrzania tulei cylindra, a zwłaszcza kiedy odlew cylindra jest w tym miejscu "chudszy/cieńszy". To w ogóle nie wygląda na "nagar", tylko właśnie na przegrzaną/spaloną tuleje cylindra. Jak na zewnątrz są w tym miejscu zbyt male żeberka do odprowadzania ciepła lub sama tuleja ma zbyt...
Sama rysa to nie jest problem, jest nim zużycie cylindra. Duże przerwy na zamkach to właśnie tego efekt plus wytarcie samych pierścieni. Jeżeli chcesz reanimować trupa to jedyne co możesz zrobić to wymiana pierścieni. jednak nie masz żadnej gwarancji, ze będzie lepiej a nie gorzej. Jeżeli będziesz miał szczęście i się poprawi, to nie na długo. Można...
Jeśli jeszcze coś pamiętam to, że przerywacz w Jawie pod względem działania nie różni się od np WSK. W tym przypadku masz dwa. I generalnie młoteczek musi być odizolwowany od masy tuleją na osi obrotu i podkładkami (jedna z tulejką) przy złączu przewodu od cewki. Stosując przrządy dawno zauważyłbyś to.
Jeśli rysę czuć wyraźnie pod paznokciem, to pozostaje szlif, albo nowa tuleja.
Przed chwilką byłem przy pandzie. Ten bursztynowy syf z tłoków jest szklisty i zachowuje się jak twardniejący pokost albo żywica. Ciężko to już zdrapać..! Rozpuszcza się pod wpływem nafty lub ekstrakcyjnej. Co to może być..? Dodano po 7 Wyciągać zbiornik i myć...?? Ale czym...?? Ten zbiornik ma zaraz 40 lat. Jest jeszcze szczelny. Jak się rozszczelni...
Pasowanie tulei cylindra-korpus 0,030÷0,080, gniazdo tulei cylindra 85,970÷86,000
Tłok z reguły jest stożkiem, o małej zbieżności - różnica wymiaru jego średnicy na czole i płaszczu będzie inna - ma to związek z rozszerzalnością cieplną. Cylinder zaś, ma przekrój walca, o jednakowej średnicy na całej wysokości. Przy zużyciu przekrój zmienia się w owalny, zarówno tłoka jak i cylindra. Pasowanie nowych elementów, tzn. różnica pomiędzy...
Witam Mam dokładnie ten sam model i przerabiałem bardzo podobny problem (jeśli nie taki sam). Zacznij od zmierzenia kompresji na poszczególnych cylindrach. Jest to dość proste. Kupujesz zestaw do mierzenia - manometr z zestawem odpowiednich adapterów, odcinasz pompę paliwa wyjmując bezpiecznik, wykręcasz świece iskrowe i dokonujesz pomiaru na poszczególnych...
Ok, chyba rozumiem w czym rzecz... Wygląda to na jakiś wynalazek w oparciu o formy i rdzenie odlewnicze seryjnego cylindra. 8 kanałów czyli 8 okien w tulei, wszystkich okien. Podstawowe okna płuczące wyglądają jak w serii, kąt otwarcia pewnie taki sam, dodatkowe wyglądają jak wykonane w drodze obróbki skrawaniem (wiercenie?). Geometria kanałów wygląda...
Witam wszystkich. Może ktoś z was robił remont cylindra podnośnika przy tym ciągniku a może ktoś wie, bo w schemacie nie ma jaki jest przy tulei oring. Chodzi mi o ten mały który uszczelnia zasilanie cylindra.
Witam. Mam problem z w/w skuterkiem. Chce w nim wymienić cylinder lecz średnica tulei wchodzącej w karter w moim oryginalnym wynosi 49mm a nowe szukałem na allegro i są lecz najmniejsza średnica to 53.5mm. A po zmierzeniu samego wejścia na cylinder w skuterze to można włożyć 51mm max. Proszę o poradę co mam zrobić ponieważ nie mogę znaleźć takiego wymiaru....
Witam. Robilem remont c330 w zasadzie 328. Wymienilem wszystko na nowe tuleje, tloki z pierscieniami, glowice, wtryski wszystkie uszczelki i odpalil od tyka. Tylko ze zaczelo wywalac olej po zaworach jednego cylindra. Juz zglupialem przytym ciagniku. Ciagnik juz rozbieralem w ciagu miesiaca z 15razy a teraz olej cieknie w zawory. Co robic?
To jest blok żeliwny z m50b25 na dzień dzisiejszy to już prawie unikat :cry: .Wystarczy wejść na portale aukcyjne i na dziś nie ma nawet sztuki.Druga sprawa to pasowanie cylindra.
Ja widzę cenę 336,27 zł za nową pompę. Ja bym się dla klienta nie podjął naprawy łożyskowania - czas na szukanie majstra i dorabianie odpowiednich tulejek z właściwego materiału, szlifowanie osi wirnika (czego nikt nie chce roić) oraz zbyt duże ryzyko, że mimo takiego nakładu pracy zmywarka wróci... Bez szlifu nowe tulejki kompletnie nic nie dadzą,...
Znalazłem taką dość widoczna rysę na jednym z cylindrów biegnącą od środka cylindra w dół. Nie za bardzo wiem co robić? Kompresję zmierzyć i porównać z innymi cylindrami. Interweniować tylko jeśli jest wyraźna róznica. Jeśli głowica już zdemontowana to honować lub wymienić tuleje i założyć nadwymiarowe pierścienie. Skąd może pojawić sie rysa od środka?...
Cylinder ma nabitą tuleję żeliwną..
Cylinder chłodzony powietrzem, proponuje podjechać lub zadzwonić do jakiegoś zakładu zajmującego się szlifowaniem cylindrów i spytać czy jest możliwe tulejowanie takiego cylindra. Może się okazać ze po roztoczeniu starej tulei nie będzie materiału na wprasowanie nowej. Wszystko zależy od jego budowy.
Słabym punktem silników Perkinsa są tuleje cylindrowe. Bardzo szybko się wycierają, kupne tuleje po roku pracy są przetarte do połowy. Perkins ma tłoki 3, 4 lub 5 pierścieniowe, te 4 i 5 są bardzo wrażliwe na samostart tak że uważaj z samostartem. Tanie zestawy: tuleja, tłok, pierścienie szkoda kupować i montować. Sprawdź luzy na zaworach, do oleju...
Witam, nie będę opisywał jak zdobyłem ten silnik ( w sumie to co zostało z niego) a przejdę do sedna. Otóż odkupiłem od pewnej osoby goły, zamknięty silnik bez akcesori, tylko z kołem zamachowym. Gość kupił inny bo ten brał olej. Ja go postanowiłem zreanimować i wstawić do mojego traktorka. Zacznę od tego ze nie mam żadnych numerów ani roku produkcji...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
Daf 105 i wczesny 106 ma problem z blokiem silnika a konkretnie z gniazdami cylindrów. Wskutek tego opadają tuleje lub pękają. Jedna głowica w tych silnikach, stawia wymóg odpowiedniego i jednakowego wystawania tulei ponad blok ( tolerancja pomiędzy to tylko 0,03mm). Jeśli te wartości nie są zachowane, to uszczelka głowicy nie jest w stanie powstrzymać...
Witam, w ciągniku John Deere 3 cylindrowy silnik z oznaczeniem 3179. Problem dotyczy przecieku wody/płynu chłodzącego do oleju i efektem tego jest maź, mleko jak zwał tak zwał. Pierwsze co wytargałem chłodniczkę oleju, zaślepiłem na wyjściu, sprężone powietrze na wejście 2-2,5-3bar i na gorąco w wodzie sprawdzana 2razy jest szczelna. Zdjąłem głowicę...
Tak tuleja powinna wejść ciasno. Mało tego między tuleję a wirnik alternatora wchodzi taka podkładka falista ale bez niej powinno także wszystko działać. Wcześniej odpalałeś bez tej tulejki? Smarowałeś wargi uszczelniaczy olejem ? Teraz to w sumie za późno na ten od strony skrzyni ale ten od alternatora wysmaruj.
Witam , mam taki problem , ile powinna wystawać tuleja cylindra ponad korpus , nadmieniam że wymieniłem tuleje i musiałem ją wkleić na klej ponieważ stara się rozsypała i tłok pokiereszował gniazda szczególnie dolne osadcze i musiałem podkleić dół aby zapobiec na wszelki wypadek wycieków płynu do oleju i teraz nie jestem pewny czy tuleja nie wystaje...
Przy ruchu prawo/lewo tulei trzeba zastosować łożysko liniowe (w którym tuleja będzie się poruszać); te łożyska które są na rysunku dają ruch obrotowy - a przecież nie o to chodzi?!. Dodatkowa uwaga: aby można było jakiekolwiek łożyska tu założyć to trzeba zrobić inne stopniowanie wałka (chyba, że zamontować łożyska i dospawać kołnierz mocujący ;) )...
Dziekuje za szybka podpowiedz, ale tu wlasnie robi sie problem. mieszkam w Islandii i niestety nie ma tu takiego warsztatu, ktory sprawdzilby glowice na goraco. Wczesniej mialem inna glowice, dalem do sprawdzenia i stwierdzili, ze wszystko OK. Po kilku dniach okazalo sie, ze mam niewielki wyciek plynu chlodniczego. zaczalem wiec "macac" co moze byc...
Ja takie gniazda frezuję, bo mam czym i nie w tym problem, lecz czym uzupełnić ubytek po koniecznym frezowaniu ( obniżenie gniazda, celem wyrównania powierzchni przylegania kołnierza tulei). Dylemat dotyczy w tej chwili tylko silnik MAN-D2066, bo do niego nie wyprodukowano jeszcze tulei z wyższym kołnierzem. Do chwili obecnej trzeba dorabiać podkładki...
Czy takie "szlifowanie papierem" tej rysy nie zmieni kształtu cylindra? Tuleja cylindra nie stanie się owalna zamiast okrągła? A jak piszesz że cylinder jest miękki, to masz rację, cylindry są w całości z aluminium lub jakiegoś podobnego stopu, gdzie przewagę ma aluminium, może trochę twardszego jak samo czyste aluminium. Mogą być tylko utwardzane na...
Cześć! Ściągnąłem w sobotę głowice ze swojego drugiego ciągnika C355 dobry rocznik 72 ;) (kopcił na siwo, mocne przedmuchy do skrzyni korbowej) Okazuje się że mocno zużyte tłoki i na pierwszym cylindrze zapieczone pierscienie, tuleje właściwie bez wyczuwalnych progów. Głowice pozapadane zawory :( Zapadła decyzja o wymianie kpl zestawów. CZY z Waszego...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy w warunkach domowych mógłbym wybić tuleje tłokowe przy silniku parkinsie 3 cylindry?
Nie wiem jak wygląda tuleja cylindra w roverze, ale w ciągnikach używa się miedzianych lub aluminiowych podkładek do regulacji głębokości osadzenia
Efekt jaki chciałbym uzyskać (bez smarowania) [youtube][/youtube] Tandem miękki brąz/twarda stal daje mi możliwość zminimalizowanie wagi tłoka i dobrą ich współpracę (szczelność, tarcie, zużycie). Z jakiej stali konkretnie? Jest mi to obojętne :D Na cylinder przyjdzie najpewniej aluminiowy radiator + pasta termoprzew. Dlatego cylinder stalowy najlepiej...
Tłok od simsona 1p black racing, i wtedy robię okienka w tłoku i ślepe kanały w cylindrze i mam w ten sposób 70/4. Lub tłok 2p od am6 i wtedy powiększam tylko te 2 kanały pluczace. Oczywiście wiadomo że cylindra nie rozwierce na tokarce.
nie koniecznie musi być zatarty, może równie dobrze wtrysk być zdechły (lejący) i też na zimnym będzie kopcić na biało/szaro bo tam mieszanka zapalać się nie będzie puki się nie nagrzeje. Te Deutze są bardzo trwałe i bardzo dobre, wystarczy dbać o czystość żeberek cylindrów, żeby miał dobre chłodzenie (od czasu do czasu myć go porządnie karcherem po...
Mam pytanie moze glupie ale nie jestem specjalistą.Czy w silniku andoria s320 mozna zast.zamkniety ukl chlodzenia chodzi o wzrost cisnienia chlodziwa wraz ze wzrostem temperatury czy w zwiazku z tym nie przedostatnie się one poprzez uszczelnienie tuleji cylindra do komory korbowej bo jak napewno wiecie jest ona elementem wymiennym.To ze bede musial...
Składam silnik Minarelli horizontal lc. Zamontowałem nowy wał pełny carenzi na sworzeń 10mm. Łożyska SKF C3 i uszczelniacze. Pytanie jaki cylinder kupić? Myślałem nad Malossi Sport 50cc Bo można tam robić szlify. Ponoć lepiej się kręci od serii. I ma pełny kanał wydechowy. Myślałem też zrobić szlifa na 41.00 I rozwiercić kanał wydechowy. Ale czytałem...
Witam. Mam silnik s301d i nie miał on kompletnie siły, więc rozebrałem silnik i okazało się, że ma on mocno zużyty cylinder. W związku z tym mam pytanie, czy można wstawić tuleję w cylinder pod ten stary tłok? Pozdrawiam i proszę o info.
Witam jak zdjąć głowice z cylindrem w skuterze PIAGGIO (I) NSP 95r. Tzn: Po zdjęciu plastikowych osłon na cylinder, Ukazują się 3 śruby a 4 to nie śruba tylko jak by taki nit czy tuleja naciśnięta zamiast nakrętki na śrubę, jak ja zdjąć jak sobie z tym poradzić. Nie idzie tego nawet ruszyć. 3 śruby odkręcają się normalnie .
Teoretycznie różnica w pionie, może dochodzić do 0.8mm. Wymiar nominalny w tym silniku to 68.28mm. Praktycznie, to różnie bywa, trudno ocenić cylinder nie widząc go. Dodatkowo ta rysa. Silnik spalał olej, w jakim stanie są pierścienie, prowadnice zaworowe? Jeżeli cylinder jest z żeliwną tuleją to można zrobić szlif i założyć nadwymiarowy tłok. Może...
Panie sanfran szpilka cylindra tak wygląda. To co Pan przedstawia to tuleja cylindra
korbowód pasuje wał inny ze względu na wyważenie, a największy problem to otwór w karterach (trzeba roztoczyć-większa zewnętrzna średnica tulei cylindra)
Ja bym bez namysłu zmieniał na X18XE1 bo z tym X16SZR to nawet wyprzedzić bezpiecznie się nie da, X16XEL też już da się po ludzku jeździć ale tym to za bardzo olej zasmakował i bardziej awaryjne niż 1.8 a spalanie też nie mniejsze jak nie większe nawet. Po co mieszasz. X16SZr to 75 KM - da się całkiem fajnie w Astrze jeździć. Wymiana na inny to ładowanie...
Witam,problem polega na tym ze silnik jak jest zimny pali tak jakby na 1 cyl.za chwile na 2 i po kilku minutach odpalaja sie pozostałe,a dymu białego co niemiara.zaplon przestawialem na wszystkie sposoby i to samo.Wtryskiwacze nowe i ustawione na 170bar..Zmierzylem cisnienie w cylindrach i wynosi 20bar na jednym garze a na pozostałych po 22bar.Silnik...
Większość zamienników ma wstawianą żeliwną tuleje zamiast chromu co skutkuje gorszym oddawaniem ciepła i zatarciami, na zamienniku nie można ustawiać obrotów max jak przy oryginale, muszą być mniejsze, w zamiennikach stihla cylindry w modelach 023 025 i MS-kach mają często luźno osadzony króciec od przewodu impulsowego co skutkuje nieszczelnością silnika,...
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Witam wszystkich jak widać macie problemy z jednym cylindrem który nie pali tak dla sprostowania napisze bo kolega wyżej napisał że głowicę można sprawdzić podłączając ciśnienie do gniazda wtrysku otóż nie bardzo dlatego że ciśnienie może uciekać przez pierścienie moja propozycja jest nie kombinować skoro wtrysk jest wyjęty sprawdzić ciśnienie sprężania...
Witam, chodzi mi o opinie zestawów z allegro do tych pilarek. Ceny w granicach 140zł. Nigdzie nie moge doczytać sie z czego jest wykonana tuleja? Czy opłaca sie kupić taki zestaw? W skłąd zestawu wchodzi: cylinder, tłok, dwa pierścienie, sworzeń, zabezpieczenia. Piła po 15 latach użytkowania domaga sie remontu dlatego pytam o opinie w/w zestawów? Będzie...
Witam.Mój pierwszy post,Chciałbym się dowiedzieć jak jest rozwiązane uszczelnienie tulei cylindra w ciągniku john deere 2130.na dole były 2 uszczelnienia i na górze nic pod kołnierze nie było żadnych uszczelnień.W komplecie naprawczym sa 3 uszczelnienia 2 na dół i trzecie o mniejszej średnicy.wie ktoś gdzie ono ma być?
Cylinder na tulei żeliwnej, czy nikasilu?
Przełożyłem głowicę razem z wtryskiem z 1 na 4 a z 4 na 1 i cały czas pufa tylko zimną kompresją na tym 4 cylindrze. A tak jak wspomniałem, głowice były robione, jest nowy tłok z pierścieniami, a co ciekawe to tulej(a?) nie ma ani kołnierza ani rys, pompa była u pompiarza i ciśnienie na cylidrze ma 28bar . Na dodatek mam 2 360 przełorzyłem mu pompę...
Cylindry w skodzie są napewno mniejsze niz w ciągniku nie musiałeś sie tez liczyc z częsciami a mi zalezy na tym zeby to powyciągać w całości. Gdyby chociaż były dostępne te częsci a tu nic dorabianie na zamówienie napewno nie jest tanie
Witam! Dziś wymieniłem uszczelkę głowicy, po sugestii znajomego mechanika. Po odkręceniu głowicy, okazało się że tłok od strony rozrządu jest do czysta wypłukany przez olej i benzynę... jak lustereczko :). Na uszczelce nie widać było uszkodzeń, ale przelewała pod pierścieniem stalowym, co widać było po zdjęciu uszczelki z bloku silnika. Oczyściłem wierzchy...
Co za różnica ile silnik ma lat. Przecież robiłeś remont kapitalny i chcesz mi powiedzieć że do silnika 1011 o średnicy cylindra 91mm włożyłeś pierścienie od 2011 który ma średnice cylindra 94 i wszystko ci pasowało,a ty nie zrobiłeś zadnego błędu. Może trochę pokory dla własnej niewiedzy.
Orientuje sie moze ktos o jakich wlasciwych wymiarach przychodzi oring tulei cylindra do peugota 1.8 8v.
Mi to wygląda na Nicasil czyli raczej nie poszlifujesz, trzeba kupić nowy cylinder albo temu zapodać tuleje :P
Zmierz tulej po obwodzie zewnętrznym to będziesz wiedział czy wejdzie.Jeżeli do danego typu silnika przewiduje się zmianę pojemności,to średnica tuleji cylindra na zewnątrz jest taka sama,zmienia się średnica wewnętrzna tulei.
Cylinder z tłokiem to ponad 1000zł oryginał, kup tłok wossnera/vertexa i zrób na dobrej tulei wyjdzie trochę taniej, lub używany silnik ale z takimi to różnie bywa i koszta podobne co do tulejowania.
Sam wał idzie do szlifu Jakiego szlifu? Szlifuje się cylindry, a nie wały. Jak zeszlifujesz, to co ci zostanie? Jeszcze większe luzy? No chyba, że ktoś "poprawi" Ci ten kawałek czopa oraz zrobi nową tleje brązową kosza. Jednak do tego potrzebne są NIEZNISZCZONE nakiełki i w zasadzie rozpołowienie wału. Chyba się nie opłaca. Taniej wyjdzie nowy wał...
Witam. Mam problem przy remoncie mojej nowo nabytej 3jw60. Przy rozbieraniu sprężarki do ogólnego czyszczenia zauważyłem, że tulejka wału przy bocznym cylindrze jest rozsypana. Właśnie tu jest moje pytanie. Czy może lepiej kupić inny wał czy próbować samemu kupić gdzieś tulejkę i wymienić? Pytanie też do Was - Czy trudne jest rozebranie, wymiana tulejki...
strikexp Czy ty wiesz ile kosztuje siłownik hydrauliczny nowy ? Używany to koszt połowy nowego w zależności od stanu uszczelniaczy, tłoka i cylindra itd. Ze złomu to sprawa jest gorsza bo pewnie i tak cylinder do honowania będzie, po za tym uszczelniacze tłoka, tulei etc da koszt 70% nowego siłownika. Już prościej i taniej zrobić niż kupić używkę.
Dzięki za chęci, nie jestem mechanikiem ale klientem który pierwszy raz bada sprawę i musi podjąć decyzję co robić ... Znalazłem co prawda dane ale w silniku 1.3 - "Nie mogą one wystawać więcej niż 0,07 - 0,13 mm, przy czym maksymalna różnica pomiędzy cylindrami nie może przekraczać 0,04 mm" i szczerze jestem w szoku że setne milimetra mają wpływ na...
Ja tam widzę Sleeve Height/Counterbore Gauge ;) Myślę, że spokojnie możesz coś takiego zrobić, w końcu to zwykły czujnik zegarowy z odpowiednim uchwytem. Możesz kupić na eBayu albo w Amazonie... szukaj "Cylinder Liner Height Gauge with Hold-Down Bar".
Te z aluminiowym, rozkładanym na dwie połówki korpusem są na łożyskach. Obydwie wersje dają się smarować rozbryzgowo - w wersji smarowanej z silnika wystarczy zaślepić wlot i wylot oleju korkami. Ważna rzecz, to zapewnić im jakiekolwiek chłodzenie - ze względu na małą powierzchnię żeberek cylindra i głowicy. Bardzo szybko się grzeją, a co za tym idzie...
Powodem niskiego ciśnienia na cylindrze okazała się zuzyta gładź tulei w której porusza się tłok. Głowica też wymagała regeneracji. Silnik został zastąpiony innym
Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin. tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi...
Tak, w tych silnikach, tłok jest twardszy niż cylinder. Człek się całe życie uczy i głupi umiera, :) już nie kupię takiego bez żeliwnej tulei.
Nie chcę siać strachu, ale wygląda to na uszkodzone - pęknięte tuleje cylindrów. Płyn chłodzenia dostaje się na 2 -3 tłok ,pytanie tylko którędy? Może głowica trzaśnięta . Ogólnie silnik prawdopodobnie przegrzany i to bardzo. Dodano po 6 Jeszcze jedno pytanie , czy montowałeś głowice jak to trzeba robić? czy na tak zw pałę? dokręcić jak się da. Bez...
Rozebrałeś sprzęgło -może tam jest blokada wglądem cylindra
Koła rozrządu,nie łaziło któreś z nich do przodu i do tylu? Jak się zachowuje gdy odłączysz przedni cylinder(odkręcona rurka wtryskiwacza)?
Oleju nie brał, spod korka nie dmuchał, zastanawia mnie tylko ten luz między cylindrem a tłokiem. Jutro będę myślał 🤔
Powiem tyle, nie znam się za bardzo na tej geometri ale tłoki od Hondy Dio ludzie zakładali do 50cm³ Simsonów, Jawek i to jeździło. Oczywiście kanały byłyby powiększone i nie pisałem o tym bo jest to oczywiste. Podejrzewam że cylinder mógłby się bardziej rozgrzewać, ale tragedia by chyba nie było. Do tego cylindra wrzucali tuleje pod 70cm³...
Komp pokazał uszkodzony katalizator bo jeden z cylindrów nie pracował i paliwo dostawało się do kata powodując złe wskazania lambda. Najpierw pomiar kompresji pewnie później zdejmowanie głowicy albo miski. Jak tuleja zrysowana to silnik do wymiany naprawa albo nieopłacalna albo będzie pił olej co po jakimś czasie i tak go zniszczy całkowicie.
Według typu silnika średnica cylindra to 120 mm.
Powodem był ułamany magnes na magneto No to bez kosztów naprawiłeś. :D Żeby tak wszystko się dało naprawić... He he Dziwię się, że ma kompresję i nie dymi na porysowanych cylindrach.
Cześć 1.9 TDI 105km Ściągniętą głowica bo wyrzucał płyn i na wszystkich tulejach cylindra jest taka jakby rdza dodam że auto jeździło codziennie nie stało Ktoś wie od czego to Tak jak na zdjęciu
A wtryskiwacze testowałeś? W 328 i innych ursusach da się wyjąć wtryskiwacze poza głowice i podłączyć rurki z paliwem tak by rozpylały poza cylinder wtedy łatwo ocenić czy cały układ paliwowy pracuje prawidłowo. Ładnie pyli nie kropelkuje. Bo zrobione wszystko tylko nie układ wtryskowy. Jeszcze wypadało by sprawdzić kąt wtrysku. Próbę olejową to bym...
Najtaniej chyba rozwiert tuleja w cylinder i pierscienie na tłok pod nią. Nikasil w naprawie jest dość drogi.
probuje rozszczepic kartery ale nie daje rady. od strony tlokow widac ze latwo sie rozchodza ale od tylu (tam gdzie zebatka napedowa) odeszly na gora 2 milimetry i stop. Wyglada tak jakby cos tam jeszcze trzymalo, wszystkie zebatki i widoczne sruby odkrecilem, tulei nie widac. Pomocy :(
Temat nie na to forum-walnięta uszczelka pod głowicą, lub "osiadły" tuleje
sprawdź zawory tak jak pisze kol.niutat,dla pewności ustaw zawory na słuch a nie na szczelinomierz może masz wybite kamienie na dźwigienkach?druga sprawa jakie zestawy założyłeś?może grupa tłok pierścienie tuleja musi się ułożyć?trzecia sprawa po co wyciągać wtryski odprężnik do góry gaz podłoga i korba tam tak pięknie słychać wtryski jak w starym esie.sprawdź...
Oryginały są drogie, kupno takich części plus tuleja będzie nieopłacalne. Zamienniki są o połowę tańsze. Wszystko kupisz przez internet, wystarczy poszukać np. Zakładów szlifujących cylindry i dorabiających tuleje jest sporo, w Poznaniu i okolicach., poszukaj w "googlach" Będąc na twoim miejscu, dobrze bym się zastanowił, czy to będzie opłacalne, no...
Robienie siatki jest potrzebne do dotarcia układu. Utwardzane powierzchniowo tuleje po szlifie lub honowaniu - złom.
Trochę dziwne żeby wyprzedzenie wtrysku miało wpływ tylko na jeden cylinder. Ale spróbować można. Myśląc racjonalnie to jeśli kompresja jest znaczy to że pierścienie, tuleja, zawory, uszczelki pod głowicą i wszystko co ma wpływ na ciśnienie jest OK. A jeśli to jest dobre to zostaje układ paliwowy. Wpływ na to może mieć jedynie pompa. Spróbował bym jeszcze...
OK dzięki panowie więcej nie będę tego ciągnął bo to jest bez sęsu byka kartoflem nie napase a co do pracy z HDS jak jezdziłem kiedyś cztero cylindrowym 912 to miałem wałek na 540 obr włączony wtedy silnik pracował na ok 1500 obr i było ok jeszcze poruszę taki temat z innej beczki mam poczciwe 4011 zabytek ale utrzymany i zrobiłem mu kapitalny remont...
Jak patrzyłem w necie to wtryski powinny być na 190/300bar, a o luz pytam bo nawet jak tłok jest na dole i ruszam nim na boki to słychać jak stuka, na tulejach progi nieznaczne, ale te tłoki muszą stukać jak mają takie luzy, uszczelka była prawie ok, tzn puszczał tylko kanał olejowy niewielkie ilości oleju do płynu, kapnąłem się dopiero jak zobaczyłem...
Problem rozwiązany, porysowany blok silnika (tuleje) i nie warto było już go ratować. dziękuję za pomoc
Dodano po 6 To że zrobiły się rysy to ewidentna wina ciała obcego które dostało się nad tłok. Są ślady na tłoku 2 i mniejsze na tłoku 3 , jutro zrobię zdjęcia aparatem to będzie lepiej widać niż na tych z telefonu w pierwszym poście. Co wpadło, nie mam pojęcia (nie zdziwił bym się gdyby był to kawałek wiertła). Nawet jakby pękł pierścień to nad tłok...
Wiertło 6.5mm i później zrób gwint na ósemkę. . Tam oryginalnie jest M8, mała szansa, że gwint się zachowa, zwłaszcza jak nie będzie wiercił centrycznie. Tak jak koledzy wyżej doradzają lub zmień głowice Zobacz czy piasek w piaskownicy wysechł, jak tak to niech mamusia da ci grabki i wiadereczko. --- Metody naprawy na to miałem dwie: -szpilka z jednej...
Zanieś silnik do zakładu robiącego szlify cylindrów, a oni już będą wiedzieli jak to zrobić. Tłoki ponadwymiarowe są dostępne. Zresztą dorobią tuleję na nominalny tłok. Nie przesadzajcie z kupowaniem tulei Mahle, to przerost formy nad treścią. To tylko silnik kosiarki. Przy takiej metodzie to rzeczywiście taniej będzie kupić nowy blok silnika. Tak na...
Rysa ta jest głęboka czy nie? Delikatne ryski zawsze będą występowac. Wymiana tulei i tłoka nie jest aż taka droga. ;p