Witam, dzisiaj poskładałem traktor i było pierwsze uruchomienie. Pompa ustawiona na znaki. Wszystko poskładane. Po odpaleniu traktor dymi na niebiesko. i jego praca według mnie nie jest idealnie równa. I teraz moje pytanie z czego może wynikać taka nierówna praca? Napisz jeszcze co tam w końcu zrobiłeś prócz wymiany uszczelniaczy na tulejach.
Tuleja powinna wystawać 0.10-0.16 ponad blok.
Na silniku pisało castiron cylinder W takim razie, cylinder ma żeliwną tuleję.
Sprzedawca podaje średnice kołnierza przy tulei cylindra. Patrz na wymiar wewnętrzny, jeśli się zgadza to musi pasowac.
Jak dmucha, czyli jest dobra i cmoka. Jak jest na panewkach, to zobacz, czy może przytarta nie jest i sprawdź, czy może cylindry (tuleje) jakiś małych wżerów lub dużych rys nie mają.
Panie sanfran szpilka cylindra tak wygląda. To co Pan przedstawia to tuleja cylindra
Powinno pomóc... 1080558
Jeśli na uszczelkach nie widać śladów przedmuchów, sprawdź tuleje cylindrów.
Kiedyś miałem podobny problem w 120. Silnik się gotował. Powodem był szlam pomiędzy tulejami cylindrów. Było tego kilka centymetrów. Po wyjęciu tulei i wyczyszczeniu bloku problem z gotowaniem silnika ustał.
Na to pytanie sam sobie musisz dać odpowiedź . Jaką masz pewność przebiegu ? Samochód ma około 15 lat. Co prawda nie słyszałem o zerwanych łańcuchach ( ale też szybko straciłem te samochody z "pola widzenia") ale to silnik nissana , a o trwałości jego łańcuchów można pisać książki :D
Silnik na nikasilu? To będzie bardzo ciężko, o ile w ogóle, naprawić. Pogooglaj się z hasłem "subaru engine rebuild". Jest w sieci trochę materiałów i firm, które to profesjonalnie robią.
Załóż nowe pierścienie i zobacz czy silnik odpala (czy w ogóle odpala). Ja bym się nie pchał w szlifowanie cylindra - koszt pewnie duży, do tego trzeba specjalistyczny zakład znaleźć. Jak z odmy wyrzuca olej to nie wpinaj tego wężyka (bo pewnie tak jest połączony) do filtra lub gaźnika, tylko puść go luzem to przestanie kopcić. Wiem działanie doraźne,...
Witam. Tuleja cylindrowa w vw to integralna część kadłuba. Można wstawiać tuleje naprawcze po wytoczeniu kadłuba, ale to dotyczy raczej starszych silników do twojego bym nie polecał, silnik zbyt mocno obciążony.
Pęknięty jest, wstaw tuleję i sprawdź chłodnicę spalin.
Nie wiem czy zgodzisz się ze mną kol. Stachu. Generalnie silnik marynizowany to nie znaczy wodoodporny i zalewanie go do poziomu uszczelki głowicy jest głupim pomysłem. Przy takim poziomie to chyba także alternator był w wodzie a na pewno rozrusznik. Bagnet pomiaru poziomu oleju jest uszczelniany ale chyba nie jakoś szczególnie mocno - tak aby mgiełka...
Wygląda to nieciekawie, nie pamiętam, ale prawdopodobnie cylinder ma tuleję żeliwną. Spróbuj to przeczyścić, jednak gdy są rysy, to nic z tego nie będzie. Pierścienie dostaniesz bez problemu, natomiast cylindra już nie. Ten opryskiwacz ma, sporo ponad, trzydzieści lat. Może na Ebay-u, za sporą kasę.
Pierścień ,,ogniowy '' ma temperaturę pracy podobną do normalnej tulei cylindrowej w tym miejscu ,gdyż ciasno przylega do tulei cylindrowej.Głównym zadaniem w/w pierścienia jest między innymi utrzymanie w czystości górnej częsci tłoka nad pierścieniami ( ma ona mniejszą średnicę wewnętrzną niż tuleja w której jest osadzona.Tłok też nad pierścienimi...
To może być nie sprawny wtryskiwacz. Sprawdź czy kolektor wydechowy na tym garnku nie jest wyraźnie najgorętszy po uruchomieniu motoru. Kontorla ustawienia zaworów i pompowtryskiwacza, oraz, czy mosttki na zaworach są na swoich miejscach.
Tuleje i tłoki? Tak jak motor i samochód. Normalnie pracuj tylko nie przeciążaj silnika. Dbaj by temperatura silnika była na zielonym polu na dwuwskaźniku.
Mam plan tulejować taki cylinder posiadam tuleje mam rozrysowaną mapę cylindra, na dzielony kanał wydechowy, 4 płuki, boost port, membranę lub normalnie przez okno ssące.
Kawasaki EL 250, szpara pomiędzy cylindrami. Tuleje cylindrowe choćby obróciło, a motor przegrzewa się i znika płyn + wszędzie pełno silikonu. Wie ktoś coś o tym i czy dużo silikonu to naprawi To jest luz montażowy tulei i nie powinno to przeszkadzać, bo uszczelka głowicy to powinna uszczelnić.
Do wszystkiego smar EPS-1. Cylinder od środka wysmaruj, do tulei trochę tam gdzie wchodzi cylinder a resztę obojętnie gdzie, bo on i tak się sam rozprowadzi.
Jeżeli się nie mylę to ten cylinder nie posiada tulei żeliwnej, a co za tym idzie, nie można go szlifować. Tłok do Stihla jest całkowicie inny i nie będzie pasował. Musisz poszukać oryginalnego.
jak zrobisz szlif cylindra to jak chcesz zostawić tłok jak będzie latał po cylindrze?
Tłok od Rometa to zły pomysł, w szczególności pod względem jakości i podatności na puchnięcie. Nie wiem jak wygląda tam układ kanałów, dla których ma znaczenie położenie zamków pierścieni w tłoku oraz szerokość nóżki tłoka od strony dolotu, jak również całkowita wysokość tłoka aby zapewnić kąt otwarcia dolotu. Większość dobrych tłoków od skuterów zaczynają...
Vectra 3.0 CDTI. Opadające tuleje cylindrów.
Zapieczone,pekniete,zurzyte pierścienie,pękniety tłok,zurzyte tuleje cylindrów-silnik oddycha rękawami,wybierz sobie cos z tego i odkręcaj głowice i misę,wtedy obejż też panewki.
Są dwa podstawowe rodzaje cylindrów. Są albo żeliwne ,albo nie ma tulei i aluminium jest pokryte nikasilem. W uproszczeniu to stop chromu ,ktory daje to że silnik można bardziej wysilić nie niszcząc cylindra,wytrzymuje on tez duzow iększe przebiegi,a do tego tuleja jest o wiele lepiej chłodzona,a w zasadzie cylinder ,bo tulei brak. Co prawda cylinder...
Witam. Może i nie warto mącić w tej kadzi, ale na wszelki wypadek. Honowanie ma na celu usprawnienie stanu gładzi cylindra bez jakichkolwiek zmian geometrycznych czyli wymiarów Może nie do końca ten link jest poprawny. W honowaniu cały proces polega nie na wygładzeniu wnętrza tulei cylindra, a na wprowadzeniu w niego odpowiedniej struktury. Czytać rowków....
To typowy objaw uszczelki od głowicy, pewnie coś było robione tanim kosztem. Nie chcę cię martwić, ale to może być nie tylko uszczelka (pęknięcie w głowicy lub na tulei cylindra) ale to raczej w japończykach się nie zdarza. Pewnie dał uszczelkę z Japan Carsu za 30 złotych iu taki efekt
Sama rysa to nie jest problem, jest nim zużycie cylindra. Duże przerwy na zamkach to właśnie tego efekt plus wytarcie samych pierścieni. Jeżeli chcesz reanimować trupa to jedyne co możesz zrobić to wymiana pierścieni. jednak nie masz żadnej gwarancji, ze będzie lepiej a nie gorzej. Jeżeli będziesz miał szczęście i się poprawi, to nie na długo. Można...
Pęknięta tuleja 4-rtego cylindra. W sumie częsta usterka tego silnika.
Cylinder na tulei żeliwnej, czy nikasilu?
pęknięcie za popychaczami Czyli od strony cylindra? (tulei mokrej) Trzeba by to zobaczyć, ale skleić raczej się nie da. Spawanie też wątpliwe, chyba że firma da gwarancję. Wyciągnięcie tulei, spawanie od wewnątrz i obróbka mechaniczna spawu .
tuleje cylindra żeliwo czy nicasil?
Oryginały są drogie, kupno takich części plus tuleja będzie nieopłacalne. Zamienniki są o połowę tańsze. Wszystko kupisz przez internet, wystarczy poszukać np. http://www.es24.pl/searchx.php/q,Korbow%... Zakładów szlifujących cylindry i dorabiających tuleje jest sporo, w Poznaniu i okolicach., poszukaj w "googlach" Będąc na twoim miejscu,...
Jeszcze za nic nie zapłaciłem ugadaliśmy się że ma pojeździć i być dobrze wtedy będziemy mówić o kosztach. Po tym jak strzeliło przyjechał ten co to robił na bazę i pojechaliśmy ponownie się przejechać ale tak jak pisałem wcześniej już była cisza kompletna i nic nie ustaliliśmy. On każe teraz przyjechać ale widzę że twierdzi tak jak by było nie możliwe...
A czy jest sposób np kupić nowy tłok z pierścieniami a zregenerować cylinder? Tuleja itp?
W silnikach DAF, MAN, także E6 zajmuję się frezowaniem gniazd cylindrów pod tuleje nadwymiarowe lub podkładki. Zrobiłem już trochę takich bloków bez wyciągania silnika z powodu kawitacji pod kołnierzem tulei. Trudno więc mówić, że nie znam MAN-a, może bardziej silnik, niż resztę. Należy przyjrzeć się zaworowi odmy!
Cylinder ma nabitą tuleję żeliwną..
Pasowanie tulei cylindra-korpus 0,030÷0,080, gniazdo tulei cylindra 85,970÷86,000
A ja bym zaczął od ....rozrządu, sprawdź czy gdy na zaworach powiedzmy 4 cylindra jest mijanka, a luz na zaworach pierwszego, to tłok jest w gmp (choćby śrubokrętem przez otwór świecy), słaba, nawet bardzo kompresja nie tłumaczy braku zasysania mieszanki. Dopiero gdy upewnisz się, że rozrząd jest ok, to ściągaj głowicę i sprawdź szczelność zaworów,...
Na pierwszy rzut oka, wygląda, że silnik zaczyna oddychać "rękawami" Pojawiły się przedmuchy do skrzyni korbowej- zużyte pierścienie, może tylko jeden pęknięty, wypracowane tuleje cylindrów (czy cylindry). Pasuje zmierzyć ciśnienie w cylindrach. Chyba, że jest jakiś myk z tą odmą, zapchany separator oleju czy coś, tu akurat nie wiem jak jest w Pajero....
Skąd te wartości? U mnie jest chyba więcej a mimo to nie ma progu na tulei cylindra i to mnie dziwi bo wychodzi na to, że tłok się przytarł a tuleja prawie w ogóle.
Być może po podgrzaniu uda się wycisnąć. Ale na pewno nie przez wybijanie tylko za pomocą prasy. Przy wybijaniu prawdopodobnie tuleja pęknie.
Kolego odpowiedż na twoje pytania jest banalnie bardzo prosta! Jeśli masz progi na cylindrach to oddaj blok silnika do szlifu. Proste ,prawda? A ten 1.9D po awarii rozrządu mozesz także spróbować wyremontować. Musisz tylko na "początek" ,zdjąć głowice ,aby ocenić uszkodzenia jakie odnióśł ten silnik i czy warto robić mu "remont". Pozdrawiam!
Do tego silnika od niczego innego nie dopasujesz rozrusznika chyba że przerobisz mocowanie na "prawoobrotowy" Rozrusznik R5K, są na allegro. Remont S-15 może być kosztowny. Najpierw znaleźć gdzie leje wodą, jak rozmrożony blok?. Po raz kolejny - idź gdzie indziej bzdury pisać. do bloku dostaje mi sie woda niewiem z kad Zniszczone oringi na tulei cylindra....
A ten golf, przepraszam, to ma tuleje cylindrów?
No i widzisz kolego, wyszło na moje... /w całości/, a nie jakieś tam tuleje czy blok cylindra... :D Jeśli chodzi o "chochlika", to myślę że układ jest zapowietrzony...
Witam. Potrzebuje info na temat wymiany tulei cylindra blok master 2.5 dci rok 2003 115km .
Witam, takie brązowe "plamy na tulei" praktycznie zawsze biorą się z przegrzania tulei cylindra, a zwłaszcza kiedy odlew cylindra jest w tym miejscu "chudszy/cieńszy". To w ogóle nie wygląda na "nagar", tylko właśnie na przegrzaną/spaloną tuleje cylindra. Jak na zewnątrz są w tym miejscu zbyt male żeberka do odprowadzania ciepła lub sama tuleja ma zbyt...
To przeca konstrukcja z tzw. mokrymi tulejami cylindrów . Należy zmierzyć wystawanie tulei według danych serwisowych . Jeżeli tuleje są za nisko w stosunku do krawędzi bloku to zaczyna się zabawa w głębszą rozbiórkę motoru .. https://obrazki.elektroda.pl/7966155600_...
Teoretycznie złom, praktycznie szmata nasączona ropą i polerowanie do czystego - będzie jeszcze jeździć.
Głowica od 70ccm jest większa w miejscu styku z tuleją cylindra, bo tłok ma większą średnicę. Komora spalania także jest większa.
w C-330 nie ma większego problemu z wyciągnięciem tulei cylindrowych (zazwyczaj nie ma problemu bo spotkałem się raz z przypadkiem gdzie tuleja była tak zakamieniona i zapieczona w bloku że popękała i połupała się na kawałki przy wyciąganiu ale to miałem tylko jeden taki przypadek). Zrobić sobie prosty przyrząd : od dołu krążek z grubej blachy z otworem...
Tuleja jest pęknięta. W jakim stanie jest tłok wraz z pierścieniami . Ja bym wymienił komplet .
Czy takie "szlifowanie papierem" tej rysy nie zmieni kształtu cylindra? Tuleja cylindra nie stanie się owalna zamiast okrągła? A jak piszesz że cylinder jest miękki, to masz rację, cylindry są w całości z aluminium lub jakiegoś podobnego stopu, gdzie przewagę ma aluminium, może trochę twardszego jak samo czyste aluminium. Mogą być tylko utwardzane na...
Panowie wytłumaczy ktoś jak taką próbę olejową zrobić?? wlej olej do cylindra tak zeby osadzil sie na scianie tulei a nie w komorze zawirowania rusz silnikiem 1 obrut zeby rozprowadzic poczym zmierz sprezanie
Okazało się że po zadaniu ciśnienia w zbiorniczek pokazały się krople płynu pod tulejami cylindra , po wyciśnięciu oringi złom i w dodatku duże wżery na 3 tulejach.
Mianowicie: w układzie kierowniczym od malana znajduje sie tuleja (miedziana chyba lub jakiś stop zbliżony do mosiądzu) ma ona 7cm długości i 2cm średnicy wewnętrznej. Obraca sie w niej wałek półksiężyca który jest wykonany z utwardzanej, polerowanej stali (tak mi się wydaje). Można by więc z opisanych powyżej elementów wykonać tłok (wałek) i cylinder...
Kolego nie zakładaj tylu tematów dotyczących tego samego problemu. Oczyścić radzę jak niema wżerów w tuleja cylindra to będzie chodzić. Głowicę też oczyścić dotrzeć zawory. Przyjrzeć się czy tuleja silnika nie jest pęknięta bowiem dużo tych silników z racji chłodzenia wodą ludzie uszkadzali zapominając spuścić wodę na zimę.
Z tym nie spalaniem oleju to tak nie do końca prawda, zawsze jakieś pozostałości filmu olejowego pozostaną na tulei cylindra i nie da się tego uniknąć. A w miarę zużycia pierścieni tłokowych, będzie to coraz większa ilość. Nie mniej, jest to minimalizacja tego efektu/zjawiska.
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
?Nowa tuleja żeliwna będzie chodził ale osiągnie mocy ksiązkowej. Co do nowego to jest jakaś firma w czechach która tym się zajmuje. Zakładaj ori
Cześć, potrzebuje Waszej porady. Mam Skode Fabię 1 z 2002r. Silnik 1.4 MPI. Od pewnego czasu mam problem ze stukaniem silnika ( dźwięk będzie w nagraniach). Momentami to stukanie jest zanikające. A momentami jest ciągle. Powiedzcie co to może być? Rozrząd wymieniony rok temu. Czy to cylindry czy tuleje ? A może to jakaś błahostka? Miał ktoś tak? Ps....
Witam, Jeśli wał nie tarł o kartery to raczej nie to. Wygląda na to jakby tłok spuchł i silno tarł o tuleję cylindra. Jak się schodzą pierścienie u tulei cylindra?? Pozdrawiam.
Mało prawdopodobne aby korbowód uderzył w krawędź płaszczyzny pod cylindrem. W cylindrze wystaje kawałek "tulei", musiałby zostać połamany w którymś z poprzednich cylindrów.
Oryginał MZA, przywieziony statkiem z chin. tłok nie dochodzi do samego końca tulei tylko troche niżej o pare milimetrów Zmierz wysokość cylindra, pomiędzy dolną płaszczyzną styku z uszczelką a górną płaszczyzną styku z głowicą, suwmiarką można to zmierzyć tylko w jednej pozycji. Dla 50-60 cm³ dla tłoka o odległość od osi sworznia do górnej krawędzi...
Przy rozwiercie na 54 mm powstaje dziura w karterach do komory sprzęgła, czasem także od strony zapłonu. Z tego powodu nowe kartery mają wytoczenie stopniowe 54/53 mm, tylko pogrubiony odlew od strony zapłonu. Cylindry S70 mają tuleję 50 mm lub 53 mm.
witam Mam pękniętą tuleję cylindra i muszę ją wymienić. Tuleja to typ mokry uszczelniana oringami w bloku. Pomiędzy blok, a górny kołnierz ( na którym opiera się tuleja w bloku) przychodzi podkładka. Pytanie czy w zależności od grubości tej podkładki reguluje się wysokość tulei względem bloku, czy występuje ona w jednej grubości? Jeżeli ktoš posiada...
A glowica cylinder jest normalnie demontowany w tym silniku ciaga sie go ? Bo widzialem jakis model tego gcv ze tuleja cylindra jest w korpusie silnika na stale , ale to moze jakis starszy typ.
Chodzi o tulejki na szpilkach?
Przyczyn może byż wiele. Prosto mówiąc - najprawdopodobniej "dmucha" z cylindrów do kanałow wodnych. Najczęstsze przyczyny to "padnięta" uszczelka pod głowicą, pęknięte tuleje cylindrów, pęknięta głowica, itp. usterki.
Trzeba posprawdzać ciśnienie na wszystkich cylindrach bo pewnie pęknięta jest któraś tuleja skoro głowica i uszczelka jest sprawna .Czy sprawdzana była dokładnie głowica bo zdarza się ,że pękają.Wymiana silnika na inny typ wiąże się z wymianą komputera bo inne są parametry sterowania.
Jeśli test był wykonany fachowo i środek do tego użyty dobrej jakości a test był pozytywny to masz trzy opcje. Mianowicie wydmuchaną uszczelkę pod głowicą,pękniętą głowicę albo w rzadkim przypadku pękniętą tuleję cylindra (rzadko się zdarza ale jednak) A skoro mechanik ci powiedział że pompa wydziela CO2 to szybko zabieraj od niego samochód :)
Witam, fakt - wiekszosc pierscieni jest juz od dawna stalowych / chromowanych i nie za bardzo jak maja sie one 'dotrzec do tulei cylindra'..? Nawet 'olejowe' - obserwuje je od lat, ze sa na ogol 3-czesciowe, skladane : dwa cienkie i pomiedzy nimi sprezynka takze stalowa. Chromowane pierscienie maja 5 - 7 razy mniejsze tarcie o tuleje, niz dawne pierscienie...
Kolega czepił się tych uszczelek. Jak niema przedmuchu do chłodzenia (bąbli w chłodnicy) to uszczelka jest ok. Uszczelki z metalowym/miedzianym pierścieniem powinno stosować się przy cylindrach z żeliwną tuleją lub całych z żeliwa. U kolegi w cylindrze prawdopodobnie jest chrom techniczny (cienka powłoka) bo części na nikasilu nie są tanie cylinder...
Pęknięta tuleja cylindra
tam sie obsuwały tuleje cylindrów trzeba dobrze posprawdać
Otwór w karterze gdzie wchodzi tuleja cylindra trzeba powiększać przy zmianie z 50 na 70cc. Seryjny nie "idzie" jak ten z filmiku.
Cylinder bez tulei, chyba szkoda czasu na bawienie się z tym tłokiem, pewnie zatarty na amen.
Byle kto tego nie pospawa ale pospawać da się na pewno. Aby to dobrze pospawać należy zrobić bruzdę, żeby spaw dobrze penetrował oraz na końcu pęknięcia część fachowców wierci otwór żeby dalej nie pękło w przyszłości. Spawać należy odpowiednią elektrodą do żeliwa oraz odpowiednim prądem. Spaw należy nanosić warstwowo. Blok przed całą operacją należy...
Zamykam, brak odpowiedzi.
Błąd mówi o zerwaniu połączenia mechanicznego między cylindrem zmiany biegów a tuleją cylindra ślizgowego.Czy to skrzynia Astronic ? Mógł też paść sterownik skrzyni - FMI 09.
Witam, 'dawno temu - 70 / 60 lat wstecz', jak nie bylo zadnego tloka na wymiane do duzych silnikow 1 - cylindrowych 600 / 750 - 800 cc, a juz pojawil sie niewielki 'prog' na tulei cylindra [ 1 - 2 'setki' glebokosci ] - to usuwano go 'skrobakiem', dlugimi pociagnieciami po obwodzie, a w tloku - 'walcowano' plaszcz miniaturowym 'kolem angielskim' / 'powiekszajac'...
Wszystko zależy jak duży jest ten owal. Jeżeli niewielki, to wymiana pierścieni pomaga. Cylinder, z żeliwną tuleja, można poddać szlifowaniu, założyć tłok nadwymiarowy (są w sprzedaży) i będzie jak nowy. W cylindrach bez tulei, można taka wstawić, cena 200 - 300 zł. Silnik spala olej z powodu zużytych pierścieni lub prowadnic zaworów.
Patrz powyżej jak jest wcięcie w tulei cylindra na korbowód.
Nie jestem mechanikiem, ale pamiętam perypetie, które kiedyś miałem z R-45 (ogólnie pod tym względem silniki serii K kiepsko wyglądają). Jeśli faktycznie jesteś pewien, że płyn "wywala" przez zbiorniczek wyrównawczy, to tak jak sugeruje Daro122, przyczyn trzeba szukać tam gdzie spaliny mogą się dostać do płynu, by stworzyć ciśnienie w układzie chłodzenia,...
Nie da się zrobić szlifu, to nie jest cylinder z tuleją żeliwną tylko z cienką warstwa chromu.
A w jaki sposób wyjmiesz starą tuleję ? Ja kiedyś rozcinałem taki cylinder na aluminium i tuleja miała takie wargi zatopione w tym aluminium.
Z tego silnika już nic nie będzie, nie bez powodu ktoś wyrzucił ją na złom. Cylinder aluminiowy, więc szlifu nie można wykonać. Istnieje możliwość remontu (wstawienie tulei żeliwnej, tłok, pierścienie, itd.) ale koszt tego na pewno sporo przekroczy kwotę 300 zł.
Kompresja w jednym cylindrze w silniku poloneza ma około 3atm. Po wlaniu oleju kompresja podskoczyła do 11atm. Co może być przyczyną? zapieczone pierścienie, czy walnięta tuleja?
Najtaniej chyba rozwiert tuleja w cylinder i pierscienie na tłok pod nią. Nikasil w naprawie jest dość drogi.
Przygladales sie tulejom cylindra?? Oringi??
Obniżyła się tuleja cylindra. Dość częsty problem tych silników.
Zamknij to z powrotem, kolejny temat o podcieraniu tyłka szkłem. O ile temat możliwy technicznie do zrealizowania, o tyle łączny koszt sił i środków do niego potrzebnych, przekroczy cenę zakupu sprawnego siłownika do Białoruśki. Chce, niech klepie, jego czas i pieniądze. Aż nie mogę się doczekać filmiku, pokazującego jak płynnie chodzi tłok z ciśnieniem...
(at)Spider1 komorę w "kapaku" miałem zrobioną z grzejnika żeliwnego (te grube rury 100mm co są z radiatorami, ścianka zdaje się 8 lub 10mm), przez 4 sezony jak ja go eksploatowałem nic się nie przepaliło, a zdego co wiem działa to nadal (zbudowany w 2010r). dobrym materiałem teś są tuleje cylindrów z ciężarówki/autobusu, taki piec miał kolega.
:) skoro jest rozłożone na elementy 1-sze skąd pytania co popsute , teoretycznie proste jak przysłowiowy cep , cylinder - tuleja w środku tłok z uszczelnieniem ... dwa zawory zwrotne w głowicy ... skoro nie potrafisz dostrzec samemu proponuje pójść do jakiegoś fachowca np. mechanika samochodowego i nie będzie az tak wielkich dylematów miał
DO 80CC trzeba rozwiercić otwór w karterach tam gdzie wchodzi tuleja cylindra.
Do modeli z żeliwnymi tulejami cylindra, którą można przeszlifować na większy wymiar.. Koszt wstawienia takiej tulei do Twojego silnika to około 250 zł, plus nowy tłok około 300 i pierścienie też nie tanie. Jest sens wkładania tego do silnika, gdzie korbowód ma już pewnie luz na wale, jak długo taki korbowód to wytrzyma?
tuleja cylindra cylindra tuleja simson tuleja cylindra wymiana
iglica ssać inwerter naprawa oświetlenie kurnika
telefon czysty matryca philips telewizor
Zacięty obiektyw aparatu: szary ekran i dziwne dźwięki Zielona dioda nie świeci po wymianie baterii