TPS do wymiany.
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu. To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
nr.22
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
TPS sprawdzony ?
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Tutaj napewno znajdziesz porady od czego zaczac i co moze byc tego przyczyną : http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
lewy luft czyli lewe powietrze. A błąd możesz wycyztać metodą drucikową, żadnego kompa do tego nie potrzeba. Tu masz instrukcję: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
https://obrazki.elektroda.pl/7307180900_... Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ? Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
To jedynie reset kalibracji ECU i powinno być ok.
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Zauważyłem że mam zbyt wysokie obroty co do prędkości przykładowo jadę 100km/h a mam obroty ponad 3tys/obr. A skąd przekonanie, że są nieodpowiednie? Co do stukania napinacza, załóż krótszy pasek, powinno pomóc.
Witam mam problem ze swoja asterką.najpierw podczas jazdy zaczeły gasnąc mi kontrolki (taj jaby akumulator padał)świeciła mi sie kontrolka silnika.sam silnik zaczał szarpać, w czasie zwalniania, silnik nagle wskoczył na 2000obr. myslałem ze moze ciegno gazu sie zaczepiło, ale było ok. po zgaszeniu, akumulator był padnięty i musiałem odpalic auto na...
a przewody wn jak?, nie przebijają?
Sterownik silnika na zimnym nie ustawia obrotów na 1400 tylko "dodaje gazu" na powiedzmy 5%. Nie wiem jak w tym, ale w większości samochodów benzynowych którymi jeździłem, trzyma jednak ustawienie obrotów - można zrobić prosty test - na zimnym silniku zaraz po odpaleniu ruszyć i jechać bez gazu, nawet pod lekkie wzniesienie. Jak podniesie do 1400 pod...
Witam serdecznie po raz kolejny na forum wczoraj bylem na szrocie dla sprawdzenia zamontowalem inny sterowniki instalacji o numerach PH 16156179 niestety nie pomoglo obroty byly takie same jak i na paliwie 200 tys. nawet przy zimnym odpalalem,juz nie wiem sam czy moze to jest poprostu jakas instalacja wadliwa lub moze silnik krokowy ten nowy co kupilem...
Ja mam w polonezie to samo od 4 lat, obroty spadają dopiero po wciśnięciu pedału hamulca i przytrzymaniu przez 5-7 sekund - byłem u kilku mechaników i nic, czyściłem wszystko co się da i też nic - na moje oko to tak jakby się ssanie nie wyłączało, dopiero po naciśnięciu hamulca ssanie się wyłącza, albo silniczek krokowy do wymiany ale ja się już do...
Z instalacji gazowe. Spróbuj skasować błąd i uruchomić na benzynie i nie przełączać na gaz. Jaką masz instalacje gazową?
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
Uszczelka pod korpusem do wymiany. No chyba, że inna nieszczelność, np. przewód do serwa
Stara znana sprawa w X16SZR...
niestety przeplywka tez sprawna ale dzieki za pomoc kolego ;]
Mam podobny przypadek. Tylko że u mnie obroty wracają do normy przy włączeniu świateł, halogenów, ogrzewania tylnej szyby jednym słowem wszystkie odbiorniki prądu wtedy silnik ma około 900 obrót. Po wyłączeniu świateł, halogenów i tylnej szyby obroty podnoszą się do 1100. Ktoś coś wie na temat.
Dodam, że czasami jest wszystko dobrze, a czasami wariuje z tymi obrotami.
silnikx16xel,obroty silnika ustawiają się pochwili pracy na 4000,na zimnym nie wiem.błędy:24,28,35.wiązka elektryczna do zaworu regulacji biegu jałowego jest zalana olejem,podstawienie zamiennika nic nie zmienia,spotkał się ktoś że zgniła w astrze wiązka?czujnik prędkości ma opór 300omów,a w/g moich danych powinien mieć ok500omów.przekażnika nie sprawdzałem...
Mechanik nic o tym nie wspomniał. Tylko doszedł do wniosku ze to pedał gazu ponieważ jak zamienił z innego samochodu żeby sprawdzić to chodził dobrze tylko problem w tym że następnego dnia po odbiorze znowu były wysokie obroty podczas jazdy. Dodano po 3 po reklamacji trzyma samochód ponad tydzień i tylko powiadomił mnie że bedzie zmieniana jakaś kostka,...
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Te wwiertki raczej średnio dobrze zrobione. Powinny być bliżej benzynowych. Odpuść sobie lepiej wyroby tomasetto.. Wstaw jakiś inny solidny reduktor z dużą powierzchnią czynną ogrzewania. Na twoim miejscu przeniósł bym reduktor na ścianę przednią, po prawej stronie (tzn po stronie pasażera).
Wygląda na lewe powietrze, Silniczek krokowy dobrze dopasowany? Zaadoptowany?
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
kody migowe wywołaj Dodano po 5 http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
tam chyba nie ma elektronmiki? może linka zamarzła? spróbuj odciągnąć dźwignię na pompie wtryskowej
Znam też taki przypadek. Silnik benzyna 1,8. Kontrolka zapala się jak oleju jest 0,4l poniżej max. czyli jeszcze 0,6l do min. Pewnie zrobili tak czuły układ bo ople często lubią olej. Norma to bodajże 0,8l/1000km więc sporo. Tak jak piszecie po dłuższej trasie z większą prędkością silnik zje troszkę oleju i pali lampkę. Podobnie jest na wysokich obrotach.
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
ja stawiam na silniczek krokowy czyszczenie go powinno mu pomoc astra.autokacik.pl wszelkie porady
Tak tylko że jest problem z autokalibracją :( robi się jest już około połowy zrobiona i nagle zwiększa sobie czasy wtrysków i zalewa go aż gaśnie !! Później trzeba go długo kręcić żeby odpalił a jak już odpali to wariuje trochę ale wraca do normy, na 5 prób AK za 6 się udaje ale aż szlag mnie trafia :( A tej pompy nie da się jakoś coś z nią zrobić czy...
A masz dogrzewanie elektryczne tj. grzałki nurkowe lub nagrzewnica elektryczna?
Sprawdź szczelność dolotu, np. Plakiem.
Problem w czym innym, przerobiłem juz z 3000 opli i w żadnym nie musiałem wymieniac tego silnika. To się nie psuje panowie. Zmień mechanika. Elektrit powinieneś napisać: To się samo nie psuje . Kwestia jest następująca, pomijając mechaniczne uszkodzenie silniczka spowodowane czyszczeniem - czy ECU widzi spoczynkowe położenie przepustnicy, tzn czy TPS...
0,8-1,6 ms na wolnych obrotach
podobny problem miał znajomy (tzn. wysokimi obrotami) pomogła dopiero wymiana zaworu egr
Witam wszystkich Mam taki problem ze moja astra czasami ma prawidlowe obroty ale jak juz wejdzie na duze okolo 1700 to takie zostaja,zgaszenie i zapalenie silnika nie pomaga i mozna jechac 30 kilometrow i caly czas sa wysokie. Czyscilem silnik krokowy i gniazdo. Zaczelo sie tak dziac po zalozeniu gazu Ale jak mam wysokie obroty i w czasie pracu silnika...
Mam pewien problem z astrą f 1.6si 93r. Otóż na wysokich obrotach auto zaczyna się dławic i moc gwałtownie spada czasem gaśnie ( Paliwo dochodzi , może to wina jakiegoś czujnika ). Drugi problem jest z bezpiecznikiem świateł pozycyjnych przednich i tylnich oraz odbiornikiem radiowym , nie działają pozycyjne , żarówki są dobre , radio też nie działa...
A to można na wciśniętym sprzęgle jeździć? Myślałęm że nie - luzujemy i uciekamy z trzymania na wciśnietym pedale sprzęgła.
Sterownik silnika może nie dawać żadnych błędów a może być zepsuty też, spotkałem się z tym w astrze h 1.4 tam wysokie obroty dawał cały czas
Astra G i linka gazu? jaki tam jest silnik (oznaczenie)
Witam, czy tak się dzieje na gazie czy na benzynie ?
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Dla zainteresowanych bo widze ze nikt nieogarnia tematu.Autko potrzebowało przeplywki Boscha.Wszystko sie ustabilizowało na zero.
Witam. I jak udało się rozwiązać ten problem??? Mam u siebie ta samą sytuację już od 2 lat
Skrzynia do wyciągnięcia i naprawy.jak znam życie to żadne czary mary nie pomogą.
Auto oddawałem do różnych mechaników każdy co innego wymieniał, jest tam prawie wszystko wymienione poza silnikiem. Wiec skąd taki prosty chłopak jak ja może wiedzieć co mu dolega skoro mechanik nawet tego nie wie? Napisałem tu bo liczyłem że ktoś posiada tu większą wiedzę od tych mechaników co u nas są. Przekaźnik położenia wału wymienili. Świece na...
bzdura.
CZeść. Też tak mam. Doszedłeś do tego co jest konkretną przyczyną?
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
witam kolegow mam podobny problem z astra 1.4 8v 98r ben+gaz przebieg 200,000 Na zbiorniku 30 litrów robiłem 280 km a teraz 210-220 km myślałem że to katalizator - był tak zapchany że musiałem cały wydech wymienić, kable, świece, cewka, kopułka, rozrząd w porządku sprawdzone, oleju nie bierze nawet kropli, termostat sprawny-nagrzewa się prawidłowo i...
Pomózcie....
Wymigać błędy Stawiam na tps
Następny.Mania czyszczaczy silniczków. Jakby łapał fałszywe powietrze,to obroty by były za wysokie.
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Czyli źle zrozumiałem Twoj post. :) Zwracam honor!
Sterownik nowy?
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
Sprawdzałem i wszędzie jest szczelny
Witam. W mojej Astrze od pewnego czasu mam za wysokie obroty. Po odpaleniu auta są one prawidłowe około 850, po około minucie wzrastają do ok 1100 i utrzymują się takie cały czas, nawet po osiągnięciu temperatury silnika 90 stopni i tak cały czas. Obroty nie falują, są identyczne, zdarzyło się ze trzy razy, że samochód stracił moc na kilka chwil, ale...
Do sprawdzenia jest jeszcze potencjometr przepustnicy(TPS).
Za radą znajomego mechanika przeczyściłem świece. Problem z odpalaniem jakby mniejszy, lecz dalej zostaje kwestia wysokich obrotów. Czy to może być wina owego silniczka korkowego? Jeśli tak, to co trzeba z nim zrobić? Auto posiada gaz.
Ale jak nacisnę hamulec to silnik gaśnie.
a moze czujnik temperatury chłodzenia- ten dla kompa. jak jest walniety wtedy dzieja sie cuda.
Sprawdź silniczek krokowy
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
Witam Posiadam Opla Astrę 1.6 16V i na LPG. Otóż mam taki problem. Jak odpalam samochód i jadę wtedy podczas jazdy spokojnej wcisnę do konca gaz to samochod sie nie nie rozpedza, a obroty idą w górę. Żeby sie rozpędzić musze powoli pedał gazu wcisnąć. Bo inaczej momentalnie idą w góre obroty i samochod ryje, a powoli jedzie. Obroty idą bardzo szybko...
A jak z błędami??
Może powietrze lewe?
dzięki astra 688, sprubuję
Odzywam się ponownie. Tak jak pisałem wcześniej wyczyściłem filtr gazu. Zasyfiony masakrycznie. Krótka rundka po mieście (w ramach sprawdzenia) i wszystko było ok. Obroty idealne, żadnego falowania na gazie. Kolejnego dnia wyjazd do pracy. Standardowo do CPNu na benzynie żeby się dobrze rozgrzał (całkiem niedaleko) i tankowanie gazu do pełna. Po przełączeniu...
Co to znaczy że nie możesz :D Wepnij się multimetrem gdzieś do zaplniczki i sprawdzaj napiecie. Przecież nie trzeba koniecznie na stykach aku sprawdzać chociaż tam najlepiej.
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
W głowicy jest czujnik termiczny który steruje podciśnieniem na zawór który odpowiada za zajście z obrotów bądz jest czujnik termiczny przy pompie pozdrawiam
Napewno będziesz miał kod 12, jak u mnie. Też wariowały obroty, pomogła wymiana papierowej uszczelki pod monowtryskiem.
jak zatkam wężyk to bedzie oki ??
zdjęty wężyk od czego? Ale u mnie jest odwrotnie najpierw mam niskie obroty a później wysokie
najpierw filtr paliwa
Temat rozwiazany kable przy cewce które były zlutowane z kablami od gazu stopiły się i robiły zware.
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
Ale ja nie mam przepływomierza(mono wtrysk) a kat osłabia raczej na wysokich obrotach.
9,2 -to stopień sprężania ,a twoj problem leży prawdopodobnie w złym ustawieniu rozrządu lub wyprzedzeniu zapłonu(regulacja z blokadą sterownika). hmm rozrząd ustawiony niby dobrze jak patrzy sie na znaki na kołach. ale czy jest możliwe ze gdy był wymieniane małe koło od rozrządu mogło być źle zamontowane ???? np. źle były naniesione znaki ??? i przesto...
jakie masz cisnienia LP i HP i czy wentylator od klimy pracuje na wolnych czy na wysokich obrotach?
Jeżeli ci nawalił ten VSS a twojej astrze, to zaświeci się lampka ABS, bo sygnał prędkości generuje lewy przedni czujnik.
Witam. Mam problem z Oplem Astrą Classic Kombi I z 1999roku. Kiedy jadę w deszczu czy po kałużach, coś się zamacza, nie wiem jakiś czujnik i na benzynie silnik pracuje normalnie, lecz gdy przełączę na gaz, odrazu wchodzi na wysokie obroty i to naprawdę wysokie. Jak jest sucho to pracuje normalnie. Jaka może być to przyczyna ? Porszę o porady. Pozdrawiam.
ale teraz jak jest ładowanie to i działa obrotomierz... chodzi mi tylko o to już teraz że nie ma ładowania po uruchomieni silnika tylko po przegazowaniu to tak jak by właśnie tego pobudzenia nie było od początku tylko dopiero na wysokich obrotach...
wysoki obrót aster obrót wysoki aster wysoki obrót silnik aster
sprężarka danfoss electro harmonix satel instalator
Zbiornik na płyn do wspomagania kierownicy - funkcje i konserwacja Audi Q7 2017 – ciągła praca tylnego nawiewu, regulator J126, diagnostyka VCDS, naprawa HVAC