TPS do wymiany.
nr.22
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
W układzie zasilania zastosowano rozdzielaczową pompę wtryskową z automatycznym przyspieszaczem zimnego rozruchu. To Ci powinno wystarczyć. Pozdrawiam.
odczytaj kody błędów a jeżeli będzie to kod związany z silniczkiem krokowym ( który masz nowy ) to sprawdź wężyki podciśnieniowe bo pewnie gdzieś łapie lewe powietrze
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
To jedynie reset kalibracji ECU i powinno być ok.
TPS sprawdzony ?
Temat zbyt wysokich obrotów z Astrze był poruszany na forum z 3lub 4 razy.Użyj wyszukiwarki.
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
Zauważyłem że gdy auto się toczy na luzie obroty są wyższe niż jak stanę nie wiem co może na to wpływać skoro auto toczy się na luzie. To jest akurat całkowicie naturalne zachowanie. Kiedy samochód się toczy sterownik silnika utrzymuje nieco wyższe obroty, mi.in. by zapewnić sprawne działanie układu hamulcowego (i zapobiec zgaśnięciu silnika np. w...
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Zauważyłem że mam zbyt wysokie obroty co do prędkości przykładowo jadę 100km/h a mam obroty ponad 3tys/obr. A skąd przekonanie, że są nieodpowiednie? Co do stukania napinacza, załóż krótszy pasek, powinno pomóc.
a przewody wn jak?, nie przebijają?
Problem w czym innym, przerobiłem juz z 3000 opli i w żadnym nie musiałem wymieniac tego silnika. To się nie psuje panowie. Zmień mechanika. Elektrit powinieneś napisać: To się samo nie psuje . Kwestia jest następująca, pomijając mechaniczne uszkodzenie silniczka spowodowane czyszczeniem - czy ECU widzi spoczynkowe położenie przepustnicy, tzn czy TPS...
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Witam Miałem ten sam problem w 1.6 16V, jednak po przełączeniu na benzynę po kilku może kilkunastu sekundach obroty wracały do normy. Dodatkowo czasem występowało przygasanie silnika przy dojeżdżaniu do skrzyżowania, czasem przygasał czasem wisiał na obrotach. Pomogła regulacja dawki gazu dla biegu jałowego a konkretnie zmiana zakresu pracy krokowca...
Znam też taki przypadek. Silnik benzyna 1,8. Kontrolka zapala się jak oleju jest 0,4l poniżej max. czyli jeszcze 0,6l do min. Pewnie zrobili tak czuły układ bo ople często lubią olej. Norma to bodajże 0,8l/1000km więc sporo. Tak jak piszecie po dłuższej trasie z większą prędkością silnik zje troszkę oleju i pali lampkę. Podobnie jest na wysokich obrotach.
Uszczelka pod korpusem do wymiany. No chyba, że inna nieszczelność, np. przewód do serwa
Z instalacji gazowe. Spróbuj skasować błąd i uruchomić na benzynie i nie przełączać na gaz. Jaką masz instalacje gazową?
To myślę że jeżeli wentylator się załącza przy wysokiej temperaturze to termostat jest jak najbardziej sprawny.
Kręcąc rozdzielaczem w lewą strone obroty spadają.
Te wwiertki raczej średnio dobrze zrobione. Powinny być bliżej benzynowych. Odpuść sobie lepiej wyroby tomasetto.. Wstaw jakiś inny solidny reduktor z dużą powierzchnią czynną ogrzewania. Na twoim miejscu przeniósł bym reduktor na ścianę przednią, po prawej stronie (tzn po stronie pasażera).
no do predkosci to ma się ni jak, ale do obrotów owszem
Stara znana sprawa w X16SZR...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
lewy luft czyli lewe powietrze. A błąd możesz wycyztać metodą drucikową, żadnego kompa do tego nie potrzeba. Tu masz instrukcję: http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Tutaj napewno znajdziesz porady od czego zaczac i co moze byc tego przyczyną : http://www.elektroda.pl/rtvforum/search....
Następny.Mania czyszczaczy silniczków. Jakby łapał fałszywe powietrze,to obroty by były za wysokie.
podobny problem miał znajomy (tzn. wysokimi obrotami) pomogła dopiero wymiana zaworu egr
200 tyś to naprawde bardzo wysokie obroty,a tak poważnie to sprawdż podciśnienia lub linkę od gazu czy przepustnica się zamyka.,ewentualny odczyt błędów mógłby pomóc.,
Mam podobny przypadek. Tylko że u mnie obroty wracają do normy przy włączeniu świateł, halogenów, ogrzewania tylnej szyby jednym słowem wszystkie odbiorniki prądu wtedy silnik ma około 900 obrót. Po wyłączeniu świateł, halogenów i tylnej szyby obroty podnoszą się do 1100. Ktoś coś wie na temat.
ale teraz jak jest ładowanie to i działa obrotomierz... chodzi mi tylko o to już teraz że nie ma ładowania po uruchomieni silnika tylko po przegazowaniu to tak jak by właśnie tego pobudzenia nie było od początku tylko dopiero na wysokich obrotach...
Linka gazu nie za bardzo napięta?Wężyk od kolektora do MAP uszczelnij bo chyba niezbyt ciasno siedzi...
zdjęty wężyk od czego? Ale u mnie jest odwrotnie najpierw mam niskie obroty a później wysokie
Jak najszbciej sprawdzić czy uszczelka nie jest wywalona i nie bierze lewego powietrza
Sterownik silnika może nie dawać żadnych błędów a może być zepsuty też, spotkałem się z tym w astrze h 1.4 tam wysokie obroty dawał cały czas
Witam mam problem ze swoja asterką.najpierw podczas jazdy zaczeły gasnąc mi kontrolki (taj jaby akumulator padał)świeciła mi sie kontrolka silnika.sam silnik zaczał szarpać, w czasie zwalniania, silnik nagle wskoczył na 2000obr. myslałem ze moze ciegno gazu sie zaczepiło, ale było ok. po zgaszeniu, akumulator był padnięty i musiałem odpalic auto na...
Niskie ciśnienie na pompie miałoby znaczenie na wysokich obrotach
Witam. Winna może być pompa wody, dokładnie jej wydatek [wytarte łopatki]. Jeśli masz dwu biegowy wentylator to zamień kable na wentylatorze żeby pracował na 1 [biegu niska temperatura na czujniku] na 2 [na wentylatorze, wysokie obroty]
Wg mnie to uszkodzony czujnik temperatury dla komputera podaje pewnie że jest -20°C i stąd te wysokie obroty.
Ale ja nie mam przepływomierza(mono wtrysk) a kat osłabia raczej na wysokich obrotach.
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
jakie masz cisnienia LP i HP i czy wentylator od klimy pracuje na wolnych czy na wysokich obrotach?
Wymieniłem rozrząd - dźwięk trrrr znikł. Obroty niestety zostały bardzo wysokie przy zimnym silniku. Wymieniłem tez pasek osprzętu. Bez rezultatu. Na benzynie obroty nie są tak wysokie . Teraz mam zamiar jechać na regulacje instalacji gazowej.
Skrzynia do wyciągnięcia i naprawy.jak znam życie to żadne czary mary nie pomogą.
Wygląda na lewe powietrze, Silniczek krokowy dobrze dopasowany? Zaadoptowany?
42- brak impulsów z układu zapłonowego Czy może i przy czujniku położenia wału lub jak kto woli obrotów silnika tzw. nadajnik impulsu??
Dodam, że czasami jest wszystko dobrze, a czasami wariuje z tymi obrotami.
To jest regulator wolnych obrotów. Jeśli nie ruszałeś dwóch śrubek nad mniejszym kółkiem, które narysowałeś, to zaraz po odpaleniu na zimno, na wolnych obrotach, ma być luz między tą nakrętką i dźwignią ok. 2-3mm i zmniejszać się do zera po rozgrzaniu.
Podepnę się pod ten temat gdyż mam podobny problem czasami gdy odpalę samochód obroty na biegu jałowym dochodzą do 3000, gdy jadę na 5 biegu powiedzmy 70 i obroty wtedy są w granicach 2000 to gdy wcisnę sprzęgło znów podnoszą sie w granice 3000 obr. Dodam jeszcze że nie pomaga przełączenie na benzynę. Auto to astra II 1.6 8V.
Mam prblem Po nagrzaniu leci nebieski dym i wcieka zrury ciemna maż Wszystko się dzieje przy wysokich obrotach
Witam, Mam problem. Po odpaleniu silnik ma za wysokie obroty. Po krótkiej jeździe i postojach na światłach zapala się lampka awarii silnika. Sygnalizowany jest błąd 35 - "Silniczek krokowy" .Wymieniłem już silniczek krokowy biegu jałowego na nowy ale problem nie zniknął. Co waszym zdaniem może być przyczyną ?. Dziękuję za każdą pomoc !!
A masz dogrzewanie elektryczne tj. grzałki nurkowe lub nagrzewnica elektryczna?
Mechanik nic o tym nie wspomniał. Tylko doszedł do wniosku ze to pedał gazu ponieważ jak zamienił z innego samochodu żeby sprawdzić to chodził dobrze tylko problem w tym że następnego dnia po odbiorze znowu były wysokie obroty podczas jazdy. Dodano po 3 po reklamacji trzyma samochód ponad tydzień i tylko powiadomił mnie że bedzie zmieniana jakaś kostka,...
Witam. I jak udało się rozwiązać ten problem??? Mam u siebie ta samą sytuację już od 2 lat
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
Tak tylko że jest problem z autokalibracją :( robi się jest już około połowy zrobiona i nagle zwiększa sobie czasy wtrysków i zalewa go aż gaśnie !! Później trzeba go długo kręcić żeby odpalił a jak już odpali to wariuje trochę ale wraca do normy, na 5 prób AK za 6 się udaje ale aż szlag mnie trafia :( A tej pompy nie da się jakoś coś z nią zrobić czy...
Ja mam w polonezie to samo od 4 lat, obroty spadają dopiero po wciśnięciu pedału hamulca i przytrzymaniu przez 5-7 sekund - byłem u kilku mechaników i nic, czyściłem wszystko co się da i też nic - na moje oko to tak jakby się ssanie nie wyłączało, dopiero po naciśnięciu hamulca ssanie się wyłącza, albo silniczek krokowy do wymiany ale ja się już do...
Trzeba wyhaczyć drucik w kulce linki i wyciągnąć go.
Proponuję sprawdzić układ zasilania paliwem, filtr w szczególności. Czy na gorącym silniku wszystko jest ok? Prawidłowo przyspiesza, nie traci mocy na wysokich obrotach?
Ale sam możesz rozebrać silniczek i jego kanalik dolotowy sprawdzić i samą czystośc przepustnicy sprawdzić? Możesz też zaślepić jeden z węzyków od odmy - ten który się wpina pod przepustnice. Oczywiście wpiąć go ale żeby był zaślepiony. Uszczelki pod przepustnicą sprawne znaczy szczelne bo to by wpływało na dziure w obrotach.
Sprawdź szczelność dolotu, np. Plakiem.
Ssie lewe powietrze
Z mini lambdą wiele nie zwojujesz- komputer ściema.niby skład mieszanki powinien regulować silniczek krokowy w oparciu o sygnał z sondy lambda,ale to nie działa .Jak by działało to na silniczku krokowym nie byłoby dodatkowej śruby do regulacji.A gaśnie przy wyżuceniu na luz bo dostaje za mało gazu a za dużo powietrza trzeba przerobić wlot by powietrze...
ja stawiam na silniczek krokowy czyszczenie go powinno mu pomoc astra.autokacik.pl wszelkie porady
kody migowe wywołaj Dodano po 5 http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht...
Witam. W mojej Astrze od pewnego czasu mam za wysokie obroty. Po odpaleniu auta są one prawidłowe około 850, po około minucie wzrastają do ok 1100 i utrzymują się takie cały czas, nawet po osiągnięciu temperatury silnika 90 stopni i tak cały czas. Obroty nie falują, są identyczne, zdarzyło się ze trzy razy, że samochód stracił moc na kilka chwil, ale...
Witaj Przy jakich obrotach zmieniasz biegi Pozdrawiam
Witam ,jestem od niedawna posiadaczem Astry 1.7 dti ( isuzu) , nie wiem czy to normalne ale mam chyba zbyt wysokie obroty biegu jałowego 1100/ min czy to normalne, czy moze ktos wie jak sie to reguluje i gdzie . Dziękuje za odpowiedz.
Zobacz czy przepustnica się zamyka, palcem przytkaj kanał powietrza biegu jałowego, aby takie obroty były musi być też i przepływ powietrza.
witam kolegow mam podobny problem z astra 1.4 8v 98r ben+gaz przebieg 200,000 Na zbiorniku 30 litrów robiłem 280 km a teraz 210-220 km myślałem że to katalizator - był tak zapchany że musiałem cały wydech wymienić, kable, świece, cewka, kopułka, rozrząd w porządku sprawdzone, oleju nie bierze nawet kropli, termostat sprawny-nagrzewa się prawidłowo i...
Jednopunktowe wtryski nie strzelają,jeżeli jest to parownik ZAWOLI-nad kolankiem wodnym jest wkręt regulacyjny wolnych obrotów na płaski śrubokręt-wyłącz silnik,wykręć wkręt-iglicę,oczyść go,odpal auto,przejdż na gaz-przedmuchasz gazem kanał wkreta iglicy,wyłącz silnik,wkręc wkręt iglice z czuciem do lekkiego oporu,odpal-wyreguluj wkrętem wolne obroty.Dolnym...
35 - regulator wolnych obrotów (silniczek krokowy) Sprawdź to, a przede wszystkim czy komputer nim steruje
CZeść. Też tak mam. Doszedłeś do tego co jest konkretną przyczyną?
Witam dzieki za porady.Dzieje sie tak na benzynie i na gazie.A dzis to juz wogole jak rano odpalilem to ciagle mi gasl jak tylko sprzeglo puscilem to odrazu obroty spadaly do 0.
Spróbuj go zatkać palcem na ciepłym silniku i zobacz czy spadaja obroty.
0,8-1,6 ms na wolnych obrotach
A to można na wciśniętym sprzęgle jeździć? Myślałęm że nie - luzujemy i uciekamy z trzymania na wciśnietym pedale sprzęgła.
Mam pewien problem z astrą f 1.6si 93r. Otóż na wysokich obrotach auto zaczyna się dławic i moc gwałtownie spada czasem gaśnie ( Paliwo dochodzi , może to wina jakiegoś czujnika ). Drugi problem jest z bezpiecznikiem świateł pozycyjnych przednich i tylnich oraz odbiornikiem radiowym , nie działają pozycyjne , żarówki są dobre , radio też nie działa...
Witam, otóż mam pytanie, chciałbym zwiększyć dynamikę mego auta. Właściwy ciąg tej astry zaczyna się dopiero przy 2500 rpm. czy jest jakiś sposób aby przyspieszyć pracę turbinki o jakieś 500rpm. Wtedy auto przyspieszało by znacznie szybciej. Nie trzeba by było go żyłować na wysokich obrotach.
(at)wopik6 filtr paliwa był wymieniony przy ostatnim przeglądzie, czyli ok. 3 miesiące temu. Przewody i świece nie wiem dokładnie kiedy, ale też stosunkowo niedawno, bo znajomy od którego kupiłem samochód, miał incydent z kuną. (at)japycz321 tak, zarówno na gazie jak i na benzynie. Z tym, że na benzynie bezpośrednio po odpaleniu. Gdy auto przełączy...
TPS do wymiany na początek. Informacja że był niedawno wymieniany, niestety jest mało istotna - nie gwarantuje że wymiana była przeprowadzona poprawnie i na sprawny element.
W takim przypadku sterownik powinien wygenerować inny błąd. ale zawsze możesz podpiąć woltomierz pod czarny kabel drugiej sondy (bez rozpinania wtyczki) i podejrzeć jak "bangla" się napięcie powinno oscylować w zakresie 04-06v gdy oscylacja jest większa istnieje podejrzenie utraty sprawności katalizatora. Zapchany katalizator skutkuje utratą mocy na...
Sterownik nowy?
tam chyba nie ma elektronmiki? może linka zamarzła? spróbuj odciągnąć dźwignię na pompie wtryskowej
bzdura.
Witam witam:) Mam pytanko do was.Wydaje mi się że obroty w mojej astrze są zbyt wysokie co do prędkości.Mianowicie np. przy 90 km/h mam już 2500 obrotów, a przy 110km/h już mam prawie 3400. Standardowe 2500 obrotów mam przy 80km/h. Astra G 1998r, 1.6 16V, hatchback. Nie wiem po prostu czy ma tak być, czy coś jest nie tak. Dzięki za pomoc.Pozdro
Dobrze ale tu MAFu nie ma, więc nawet jak będzie nie szczelnie nie powinno to wpływać na obroty i prace silnika??
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Witam. Mam problem z Oplem Astrą Classic Kombi I z 1999roku. Kiedy jadę w deszczu czy po kałużach, coś się zamacza, nie wiem jakiś czujnik i na benzynie silnik pracuje normalnie, lecz gdy przełączę na gaz, odrazu wchodzi na wysokie obroty i to naprawdę wysokie. Jak jest sucho to pracuje normalnie. Jaka może być to przyczyna ? Porszę o porady. Pozdrawiam.
Prawda to że silniki współpracujące z automatami są w lepszym stanie? W przypadku dużych silników na pewno tak. Tu nie koniecznie bo trzeba było go ciągle piłować na wysokich obrotach żeby się Astra jakoś odpychała.
a zrób taki maly tescik w momencie gdy obroty jeszcze są wysokie wcisnij sprzegło i wrzuc bieg po wrzuceniu biegu pewnie spadna obroty.
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
Astra wchodzi na wysokie obroty nawet do 5tyś po czym gaśnie, odpalać trzeba ją z gazem w podłodze. Dodam że nie dzieje się tak zawsze tylko prawdopodobnie jak się rozgrzeje. gdy wbije bieg np. 1 to dalej utrzymuje duże obroty, trzeba jechać z pedałem na hamulcu . Wymieniłem uszczelkę przy układzie ssącym ponieważ tamta była sparciała i nie miała szczelności...
W 5 minut to jakim prostownikiem by trzeba ładować żeby auto mogło już odpalić ? 50 Amperowym chyba bo napewno nie zabawką 5A. :) Możliwe. Przez 300 sekund ładujesz 5 A, by potem przez 5 sekund pobierać 300 A. Jak miałem problem z alternatorem też tak robiłem. Dodano po 4 W moim samochodzie czasami alternator przestawał ładować, lub ładował tylko na...
Pomózcie....
Napewno będziesz miał kod 12, jak u mnie. Też wariowały obroty, pomogła wymiana papierowej uszczelki pod monowtryskiem.
Witam wszystkich Mam taki problem ze moja astra czasami ma prawidlowe obroty ale jak juz wejdzie na duze okolo 1700 to takie zostaja,zgaszenie i zapalenie silnika nie pomaga i mozna jechac 30 kilometrow i caly czas sa wysokie. Czyscilem silnik krokowy i gniazdo. Zaczelo sie tak dziac po zalozeniu gazu Ale jak mam wysokie obroty i w czasie pracu silnika...
aster wysoki obrót wysoki obrót aster wysoki obrót silnik aster
sterownik astra delco podajnik ręczny nastawy regulatora
włacznik zbliżeniowy włacznik zbliżeniowy
Akumulator Li-ion, Pb-AGM, alarm – piszczenie po odłączeniu, przyczyny, bezpieczeństwo Napięcie na wtryskiwaczu Toyota RAV4 1.8 benzyna – pomiar, wartości, oscyloskop