Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Który rok tej astry :?:
Tak radio jest przypisane do auta więc kod jest nie potrzebny po wymianę akumulatora. Pewnie tam siedzi CD30. Dopiero po włożeniu innego radia są problemy.
Najpierw zatankuj paliwo
Jak dla mnie to masz padnięty akumulator.
A czy kasują ci się np zapisane stacje radiowe?
13.8V to jest żadne ładowanie - albo masz uszkodzony miernik, albo akumulator ma zwarcie którejś celi. Znajdź kogoś kto z całą pewnością określi czy ładowanie jest prawidłowe - ma mieć od 13.9 do 14.4V. Elektrolit nie może wyciekać przez odpowietrzniki, najprawdopodobniej akumulator będzie już na śmietnik.
Co polecam zrobić? Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
Sprawdź połączenie obudowy alternatora z masą silnika.Sprawdź połączenie masy silnika z karoserią.Miałem przypadek złego kontaktowania obudowy altka do korpusu silnika z powodu utlenienia się obudowy ,tam gdzie jest ta długa śruba mocująca.Efekty awarii były podobne.
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
Chyba to nie woda lecz słaby akumulator.
Jakie masz radio?? Jeśli SCxxx to po wpisaniu kodu powinieneś przytrzymać przez chwilę klawisz "AS" aż do "piknięcia" w głośnikach (na włączonym zapłonie)... Pozdrawiam!
Tak, mostek do wymiany. Jeżeli masz blisko do pracy to możesz zaryzykować, pod pracą musisz odpiąć akumulator.
Po pierwsze, nie na kostkach, a połączenia lutowane lub zaciskane. Po drugie, bezpiecznik jak najbliżej miejsca gdzie podłączasz zasilanie. Po trzecie, nie montujesz żadnych zapalniczek, tylko gniazda zapalniczki. I to też pewnie nie. Inaczej wygląda gniazdo zapalniczki, inaczej zwykłe gniazdo przyłączeniowe. Choć i w jedno i w drugie można wpinać różne...
sprwdz mase samocodu
Nie masz ładowania każdy akumulator klęknie przez to, załóż nowe klemy.
Ja stawiam na alternator, wynikiem czego było rozładowanie akumulatora.
Wkładasz największy jaki się zmieści. Większy trwalszy, mniejszy szybciej się zużywa.
zostaw w spokoju tę żarówkę rurkową, wepnij amperomierz szeregowo między słupek akumulatora a odpiętą klemę i sprawdź jaki jest pobór po np. 15 minutach od podpięcia. Podaj wynik. Oczywiście bez kluczyka w stacyjce i z zamkniętymi wszystkimi drzwiami. A 5-cioletnich akumulatorów już kilka wymieniłem w tym sezonie, więc znowu aż tak nie wierz w jego...
ah polecam jeszcze przeczyszczenie wszystkich styków
Nie mierz napięcia spoczynkowego bo ono ma się nijak do kondycji akumulatora, spadek podczas kręcenia do 4V to akumulator złom, chyba ze rozrusznik robi ci zwarcie. Ten nowy niby akumulator to ze sklepu czy wsadziłeś następną padlinę.:D
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Raczej tak, mozesz zdjac sama maskownice i zobaczyc co i jak ale chyba musisz sciagnac caly bok
Odpinaj śmiało zresetuje się tylko zegar i ew pamięć szyb ... Z silnikiem i immobiliserem nic się nie stanie ..
Ten "popiół" to po prostu siarczan ołowiu, produkt reakcji elektrolitu (kwas siarkowy) z ołowiem elektrody. Elektrolit nie powinien wydostawać się z wnętrza baterii, ale czasem odrobina... Powierzchnię akumulatora przetrzeć wilgotną szmatką z kurzu i ew. pozostałości elektrolitu, czopy biegunów oczyścić mechanicznie z osadów (dość delikatnie, aby nie...
Proszę sprawdzić szczelność w ukladzie paliwowym.
hmm kiedys bylem w sklepie u typka ktory sprzedaje akumulatory i tylko akumulatory i powiedzial ze nie jest "zdrowo" wymieniac akumulator na wiekszy amperaż a jak juz to o 5Ah. PS: zobacz w katalogach na ile max moze pozwolic sobie twoj model auta
Sprawdź masę stag-a pewnie przy akumulatorze podpięta.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Dostałeś podpowiedź, sprawdziłeś połączenia akumulatora i masy?
Sprawdź, czy przewód przy klemie nie jest uszkodzony, nadłamany bądź czy druty nie popękały.
Tak. Posiada kod. Nie pisz bzdur. CD400 nie jest kodowane tylko logowane. Dodano po 26 Chciałbym odłączyć akumulator od samochodu Możesz odłączyć bez problemów.
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
Dokładniej po 11 minutach , radio i zapłon muszą być włączone - i nic nie naciskamy cierpliwie czekamy na - - - -. Następna próba czekasz 2x dłużej etc. Naciska się samo AS bez TP. A cała instrukcja obsługi po polsku jest we właściwym dziale na elektrodzie.
Witam, mam problem: auto Astra H Twintop. W sumie to bardziej pytanie. Na teorię, akumulator rozładowany do zera, jak odpalę na kable, ładowanie 12.8. Po zgaszeniu już go nie odpalę. Akumulator, czy szukać zwarcia?
Prawdopodobnie po prostu padł akumulator.
W autodacie podano 55Ah
Po prostu zmierz miernikiem po prostu napięcie akumulatora podczas usterki .
Wymiana alternatora pomogła
Tak, jest wspólna przyczyna, wspomaganie jest elektryczne, jak brak ładowania owo się wyłacza.
55Ah i będzie gites.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Obok akumulatora znajdziesz złącze(wtyczkę ) Tam pomierz.
Mogą jeszcze braż żaróweczki koło lusterek w daszkach przeciwsłonecznych
Odpalałeś na kable przy rozładowanym akumulatorze?
Napisz przynajmniej czy to dizel, czy benzyniak. Kręci rozrusznik a nie zapala , czy nie chce zakręcić ? Pomierz napięcie na akumulatorze w spoczynku.
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
Wszystko w porządku nic nie kombinuj
Koledzy, przecież jak auto odpala i gaśnie to nie jest problemem immo, immo nie pozwoliłoby odpalić wcale. Skoro miga check to trzeba sprawdzić o co mu chodzi kompem, a nie wymieniać bez sensu sterownik, przeciez to nic nie da, a tylko namnoży kłopoty.
Jeśli podłączyli najpierw masę akumulatora a później +. Ale to rzadkie przypadki. Sprawdź czy jest zasilanie i masy na ECU. Może coś pokombinowali z bezpiecznikami.
No i co teraz oczekujesz od ludzi z forum? Że ktoś manetke Ci sprawdzi i akumulator naladuje czy jak?
Witam. Sadze,ze przywieraja microswiche na panelu sterujecym.pozd.
Witam. Ja w swoim mam Centre standard 55Ah 460A i już dwa lata dzielnie mi służy bez najmniejszego problemu. Więc z tych co podałeś podobny jest AKUMULATOR CENTRA STANDARD 50AH 450A Dodano po 2 A stary aku właściwie jaki masz?
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
Proste. Rozbudowanych systemów CA nie należy używać przy niepracującym silniku. Stara zasada.
Idź po kabelkach do źródła, zmostkuj co trzeba i auto zapali. Pozdrawiam.
Idź sobie naładuj akumulator i wszystko się naprawi.
musisz zakodowac szyby, tz włączyć zapłon i trzymać przycisk opuszczania do momentu aż zjadą w dół i jeszcze przez 5 sekund i to samo w góre i wszystkie szyby po kolei
regulator lub diody albo wszystko razem:)
witam. ciekawy temat interesuje mnie czy można z samochodu wyciągać akumulator do ładowania i nie tylko na zimną noc do domu ,czy nic się nie stanie z elektroniką komputerem nic nie padnie. ja posiadam Fiata Albea i w instrukcji obsługi pisze że można wyciągać, A mój znajomy co posiada skodę fabię kłuci się zemną że pod żadnym pozorem nie wolno odłączać...
W każdym samochodzie miałem akumulator o pojemności około 30% większej niż zalecana i nigdy nie musiałem doładowywać - wóz z założenie ma być samowystarczalny ;) Każdy z akumulatorów wytrzymał co najmniej 5 lat. W astrze, o której wspomniałem, zamontowany był w chwili zakupu akumulator o pojemności 35% większej od zalecanej - przetrwał u mnie 3 lata,...
To tak jak wyżej napisałem.
Raz pali raz nie - sprawdź przekaźnik od rozrusznika w skrzynce z bezpiecznikami koło akumulatora mogą być styki nadpalone
Już wiesz że wymieniłeś go niepotrzebnie? Teraz zobacz czy na pinie A6 sterownika silnika masz +12V po wyjęciu kluczyka ze stacyjki.
wyjmij prawą 12, naciśnij klakson i zobacz czy puszcza elektromagnes lewej 12 jeżeli tak to go wyrzuć
Po pierwsze posprawdzać wszystkie bezpieczniki i główne przewody zasilania.
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
W przypadku braku poboru prądu odłącz na noc akumulator. Rano sprawdź czy odpali.
Słaby akumulator.
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
Aku masz padnięty i tyle.
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Nie ma komunikacji , więc nie odpala tutaj jest problem , a nie w akumulatorze.
Ladowanie na komputerku w Astrze pokazuje 13.5 - 13.6 V czyli chyba w porzadku. No dobrze dziekuje bardzo w takim razie, rzecz jasna i tak zapewne kolo zimy nie obejdzie sie bez nowego akumulatora
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Sprawdź bezpieczniki, tu opis do Astra3: http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... Warto też sprawdzić bezpiecznik w odbiorniku, bo odwrotne dołożenie klem do zacisków akumulatora niszczy go, przy okazji sprawdzisz, czy kostka ISO jest dociśnięta dokładnie.
Bezpiecznik daj 5A i musi być przy samym akumulatorze.
Dzień dobry. Panowie, czy akumulator 12V 61Ah 600A nie będzie za mały do Astry H 1.7CDTI - 110KM? Czy posiada ktoś informacje jaki akumulator był montowany fabrycznie w powyższym modelu?
Rozbierz lewy dolny boczek (nogi kierowcy).Tam idzie wiązka na tył auta, najczęstszy punkt wpinania alarmu.Szukaj nieorginalnej wiązki na której końcu znajduje się centralka.Odłącz dużą kość i złącz dwa grube czarne kable ,złącze dwu pinowe .Pozdrawiam.
A nie wyciagałeś akumulatora przypadkiem? Lubi sie to rozprogramować.
Podłącz go do akumulatora, będzie zapie........ jak szalony
Witam.Masz chyba pecha,wygląda to niestety na akumulator .Pozdrawiam Waldec
Tą masę masz na przednim pasie, blisko akumulatora, a Ty gdzieś pod tapicerkami szukasz...
nie mam alarmu
Sprawdzałeś miernikiem jaki jest pobór na postoju? Jak nie to sprawdź i w przypadku gdy będzie on większy niż 0,02A to wyciągając po koleji bezpieczniki.
No tez jestem zdziwiony bo nie jest to miernik za 20 zł ,myślę że pobór jest prawidłwy.Spróbuje teraz sprawdzić podłączając sie programem diagnostycznym.Mostek wymieniałem ja,robiłem to juz wiele razy.Opel nie jest mój tylko znajomego który był u elektromechanika i stwierdził ,że jest do wymiany mostek ,zazyczył sobie 450 zł za tą przyjemnośc więc kolego...
Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
To Odpala czy nie Odpala? Mostek na pewno szrot
Mostek prostowniczy do wymiany
Wymieniłem akumulator
Jutro sprawdzę
Witam. Może to nie jest najlepsze rozwiązanie ale możesz wziąć zasilanie z kostki radia, tylko sprawdź który kabel jest który bo jeden jest bezpośrednio przez bezpiecznik z akumulatora a drugi ze stacyjki.
W X16SZR sterownik silnika chyba jest obok akumulatora pod czarną nakładką.
W takim oplu błąd można skasować tylko testerem, sam nie zniknie . Jak odłączysz akumulator i poczekasz chwilę to nie powinno nic złapać.
Astra 1.6 16v benzyna.
akumulator astra astra rozładowany akumulator wymiana akumulator astra
schemat blokady drzwi zasilacz domofonu elfon zmywarka sterowa
manta led280q4 samsung rsh5ptpn
Błąd A11 w kotłach Buderus - przyczyny i rozwiązania Jak podłączyć stojan ukośnicy MacAllister 210?