55Ah i będzie gites.
Dziwna sytuacja, może nie mająca związku ze stacyjką. Zdejmij klemę z aku, wepnij mili amperomierz, miernik w szereg, z otwartymi drzwiami fizycznie zamknij centralny i obserój pobór prądu. Powinien być koło 15-20mA. Jeśli jest 100 i więcej po 30 minutach to coś pożera, radio, centralny, alternator, trzeba szukać wyjmując bezpieczniki, ale są też metody...
Jeśli masz woltomierz, to zmierz napięcia na zaciskach akumulatora przy wyłączonym silniku i silniku pracującym na wolnych obrotach. To drugie powinno być wyraźnie wyższe.
Który rok tej astry :?:
13.8V to jest żadne ładowanie - albo masz uszkodzony miernik, albo akumulator ma zwarcie którejś celi. Znajdź kogoś kto z całą pewnością określi czy ładowanie jest prawidłowe - ma mieć od 13.9 do 14.4V. Elektrolit nie może wyciekać przez odpowietrzniki, najprawdopodobniej akumulator będzie już na śmietnik.
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
witam.na moje oko to może być padająca pompa wspomagania,u mnie też padŁa 2 miesiace tamu.pompa jest hydraukiczno-elektryczna i pobiera duzo prądu bo nawet ma bezpiecznik 80A,może masz słabo przykrecona masę od pompy do akumulatora,brazowy gruby kabel.jak krecisz kierownicą to jakie masz napiecie na akumulatorze nie powinno spadać ponizej 14V,moze też...
Witam. Sadze,ze przywieraja microswiche na panelu sterujecym.pozd.
ah polecam jeszcze przeczyszczenie wszystkich styków
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
Sprawdzałeś miernikiem jaki jest pobór na postoju? Jak nie to sprawdź i w przypadku gdy będzie on większy niż 0,02A to wyciągając po koleji bezpieczniki.
hmm kiedys bylem w sklepie u typka ktory sprzedaje akumulatory i tylko akumulatory i powiedzial ze nie jest "zdrowo" wymieniac akumulator na wiekszy amperaż a jak juz to o 5Ah. PS: zobacz w katalogach na ile max moze pozwolic sobie twoj model auta
Po pierwsze posprawdzać wszystkie bezpieczniki i główne przewody zasilania.
Proste. Rozbudowanych systemów CA nie należy używać przy niepracującym silniku. Stara zasada.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
Zawór możesz wymontować i zasilić "na krótko" (uwaga na polaryzację - ma wbudowaną diodę gaszącą), albo w aucie w ramach testów elementów wykonawczych na diagnostyce komputerowej. Zaś sama diagnostyka to przede wszystkim obserwacja wartości mierzonych i oczekiwanych podczas jazdy, czyli tzw. logi dynamiczne.
Możesz śmiało kupować. Przynajmniej w zimie nie będziesz miał problemów z odpalaniem.
Aku masz padnięty i tyle.
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
Nie mierz napięcia spoczynkowego bo ono ma się nijak do kondycji akumulatora, spadek podczas kręcenia do 4V to akumulator złom, chyba ze rozrusznik robi ci zwarcie. Ten nowy niby akumulator to ze sklepu czy wsadziłeś następną padlinę.:D
Kolego # klm - w tych latach raczej nie było tulejek tylko łożyska igiełkowe , jak jest pyknięcie czyli wyłącznik elektromagnetyczny działa , jak nie gasną kontrolki po przekręceniu kluczyka szukamy dalej (kolego decybel nie uszkodzenie klemy plus ) , samochód swoje lata ma -- dość fajną awarią są utlenione powierzchnie pomiędzy głowicą ( zębatka )...
Co polecam zrobić? Wziasc miernik sprawdzić napięcie na akumulatorze Wziasc miernik i sprawdzić pobór prądu nie powinien przekraczać ok 35mA Wygląda na to że coś pobiera "kradnie" prąd i rozladowywuje akumulator
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
To co wyżej i oczywiście pobór prądu na wyłączonym silniku bo może zjadło coś akumulator a nie że jest padnięty sam w sobie. Akumulator zawsze jak największy a nie najmniejszy bo przyjdzie minusowe temp i zapasu nie będziesz miał do kręcenia.
Nie masz ładowania każdy akumulator klęknie przez to, załóż nowe klemy.
Tak. Posiada kod. Nie pisz bzdur. CD400 nie jest kodowane tylko logowane. Dodano po 26 Chciałbym odłączyć akumulator od samochodu Możesz odłączyć bez problemów.
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
W takim oplu błąd można skasować tylko testerem, sam nie zniknie . Jak odłączysz akumulator i poczekasz chwilę to nie powinno nic złapać.
Prawdopodobnie spalony tranzystor w BCM, sprawdź BCM czy nie jest zalany (prawa obudowa tunelu środkowego przy lewej nodze pasażera, jest na wyciski można ją wyczepić dość łatwo) zrób zdjęcie kolejności wtyczek (choć trudno je pomylić) odłącz akumulator wypnij bcm od instalacji otwórz i poszukaj śladów wypalenia/zalania. Przekaźnik jest zabudowany na...
Usterka alternatora. To klasyczne objawy. Akumulator do podładowania.
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną Skoro w lato chodziło wszystko Ok. Przyszła zima i zrobił się problem jak z rozruchem . Sprawdził bym alternator i akumulator. No chyba że pompa kończy żywota.
Witam. Ja w swoim mam Centre standard 55Ah 460A i już dwa lata dzielnie mi służy bez najmniejszego problemu. Więc z tych co podałeś podobny jest AKUMULATOR CENTRA STANDARD 50AH 450A Dodano po 2 A stary aku właściwie jaki masz?
Witam ja mam identyczne problemy tylko że w astrze 1.6 16v G wiecie w czym był tu główny problem
Akumulator EB620 62Ah 540A(EN) 12V, co prawda 5-letni, rozładowuje się po kilkudniowym postoju i nie pozwala na uruchomienie rozrusznika. Naładowany 10h wytrzymuje 3÷4dni kręcenia rozrusznikiem przy dziennych przejazdach 12km+12km oraz postojach w temperaturze 0°C w dzień i -5°C w nocy. Tak na chybcika pożyczonym miernikiem próbowałem przynajmniej stwierdzić...
No i co teraz oczekujesz od ludzi z forum? Że ktoś manetke Ci sprawdzi i akumulator naladuje czy jak?
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Idź sobie naładuj akumulator i wszystko się naprawi.
Witam, posiadam Opla Astrę 2 z silnikiem 2.0 DTI. Chciałem się dowiedzieć jaki akumulator producent zaleca do tego modelu silnika? Obecnie posiadam akumulator Centra Futura 72Ah 720A po 3 latach akumulator nie spisuje się za dobrze i jak tylko spadnie temperatura poniżej 0 stopni to auto nie odpali. Czy taki akumulator jest odpowiedni (chodzi mi tutaj...
Akumulator ci padł ew. masa silnika.
Witam, posiadam akumulator 55ah 12V moc 420, jak włącze np radio i wyłącze samochód to się boje że nie odpale samochodu. Pare razy tak było, lub jak zrobie krótki dystans i samochód postoi pare godzin. Samochód: Astra II 99r. 1.8 115KM 16V Sprawdziłem akumulator: Samochód wyłączony: 12.78 Przy odpalaniu już nie chciał pójść, spadło do: ~10 (z pychu...
Witam jakiej mocy kupic akumulator do opla astry II 1,7 TD 1999r. Parkuje na dworze i robie male przebiegi glownie po miescie Obecnie mam Banner 71Ah/680 A
Jeśli aku ma powyżej 12V w stanie spoczynku jest ok, Szukałbym przyczyny w samym rozruszniku, automat lub szczotki .
Wobec tego jedynie wina moze spasc na akumulator. Ale nie moze byc tak, ze na alternatorze masz 14V , a na akumulatorze jest ponizej 13V. Na akumulatorze i alternatorze musi byc taki samo napiecie. Ewidentnie tu tkwi przyczyna. Dopoki nie wyjasnisz tej sytuacji - inne kombinacje nic ci nie dadza. Jak wyglada sprawa masy miedzy blokiem silnika, a alternatorem....
Wczoraj wieczorem przyjechałem do domu i zgasiłem auto dziś rano wsiadam przekręcam kluczyk kontrolki ok przekręcam w start i nic cisza. nie słychać przekaźnika ani automatu od rozrusznika. Gdzie zacząć szukać? akumulator ok. 1999 to może być Astra F lub G, ważne jest czy automat czy manual. Zakładam, że to Astra G manual. Jeśli tak to nie ma tam przekaźnika...
No to sprawdzaj konkretnie porządnie kable od , i sam akumulator także do sprawdzenia może ma uszkodzenie wewnętrzne.
nie mam alarmu
Jasne że tak . Czekamy. Z tym dzwonkiem co napisałeś to fajne, dobre. :D
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
Ładowanie ocenisz czy jest czy go nie ma podpinając miernik (woltomierz) do akumulatora i wszystko masz jak na dłoni a żeby sprawdzić diody musisz go rozebrać i sprawdzić za pomocą np. żarówki . Czasami wymiana samego regulatora nie załatwi sprawy często pada przynajmniej jedna dioda i auto stojąc na parkingu potrafi rozładować akumulator po paru dniach...
W przypadku braku poboru prądu odłącz na noc akumulator. Rano sprawdź czy odpali.
No tez jestem zdziwiony bo nie jest to miernik za 20 zł ,myślę że pobór jest prawidłwy.Spróbuje teraz sprawdzić podłączając sie programem diagnostycznym.Mostek wymieniałem ja,robiłem to juz wiele razy.Opel nie jest mój tylko znajomego który był u elektromechanika i stwierdził ,że jest do wymiany mostek ,zazyczył sobie 450 zł za tą przyjemnośc więc kolego...
Szybko rozładuje akumulator, w uproszczeniu: 0,7A *24h=16.8Ah, zobacz jaki masz akumulator i policz sobie ile wytrzyma bez ładowania.
akumulator astra astra rozładowany akumulator wymiana akumulator astra
spalać scania troubleshooting samsung naprawa pompa lucas
philips mcd712 podnośnik koszowy
Naprawa opadających drzwi zmywarki Amica ZIM436 Schemat instalacji spryskiwacza szyby przedniej - szczegóły i diagnostyka