Spadek napięcia na instalacji, po prostu na D+masz 14V a z drugiej strony kontrolki powiedzmy 12 i to 2 wystarcza aby się żarzyła. Nie chrzań się z tym, przetnij cienki niebieskobiały kabel od D+ i wstaw w szereg diodę, katoda w stronę alternatora. Pd-to są dziewięciodiodowe alternatory.
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Witam serdecznie, Po usunięciu jednego problemu z moją astra II 1,7 Isuzu 2001r pojawił się kolejny. Problem pierwszy rozwiązałem dzięki forum elektroda.pl ( mimo, że mechanicy stawiali inną diagnozę - i się mylili.) W mojej astrze był wyciągany i naprawiany alternator ( diody i regulator ). Przy okazji olej i filtr wymieniony. Wspomnę jeszcze, że początkowo...
MARIUSZ R: diody prostownicze znajdujące się w alternatorze, jak i w mostku są półprzewodnikami. Moim zdaniem, przewód który przez 13 godzin przewodziłby ciągle prąd o natęzeniu 5A przegrzeje się. Posprawdzam przewody, ich końcówki. Sprawdze ciągłość ich jak i zwarcia do mas. DJ ANNUS: Jak już nadmieniłem wcześniej, w 1 poscie alternator jest naprawiany...
Witam Popsuł mi się mostek prostowniczy. Jest tam sześć takich małych płaskich kwadratowych diód o wymiarach 5x5x2 mm. Jakie to są diody i czy można je zamienić na jakieś inne standardowe np 1N4005 Pozdrawiam
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Sprawdzi napięcie ładowania jeżeli utrzymuje się poniżej 14,4 przy uruchomionym silniku ,to prawdo podobnie uszkodziła się dioda i poddaje alternator wysokiemu obciążeniu ( hałas) a zwarcie obwodu uk. prostowania napięcia powoduje grzanie się obwodów i radiatora prostownika stąd ciepło i nagrzewanie się obudowy , spotkałem się z 2 takimi przypadkami!
Sprawdzałeś na zakresie diody więc miałeś sygnał zwarcia ponieważ oporność była zmniejszona ale nie zwarta dlatego z tego co piszesz jest to alternator boscha siatkowy a jego słabą stroną są diody więc myślę że po wymianie stojana raczej nie uzyskasz zadowalającej poprawy, a właściwie to już się go nie opłaca naprawiać.P
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
diody były uszkodzone ale po wymianie nic sie nie polepszyło... dopiero po długim szukaniu przyczyny okazało sie że przewód od masy sie tak zaśniedział że nie było przejścia.. co jak co ale tego sie nie spodziewałem dzieki za odpowiedzi temat uważam za zamknięty pozdrawiam
Witam Jako, ze mój temat nie przyniósł, żadnych odpowiedzi postanowiłem się przypomnieć. Obrotomierz teraz zostawimy w spokoju. Więc: Witam jak w temacie problem dotyczy samochodu: Opel Astra 1.7 TDS 82KM 1995r kombi z silnikiem issuzu Tc4ee1 Naprawiłem dzisiaj alternator (dioda prostownicza spalona) wymieniłem też regulator napięcia, łożyska i uszczelniacz...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Witam, Szukałem podobnych tematów, ale wszystkie odnalezione różniły się co najmniej jednym objawem, więc pora i na mój. Tuż po nowym roku, po bodajże drugim ataku zimy, miałem problem z odpaleniem auta. Jeśli udało się za pierwszym, drugim razem, było wszystko w miarę ok. Jeśli odpalenie wymagało więcej "wysiłku" od rozrusznika, po 4-5 kręceniu, akumulator...
Powodem może być jedna z diód w alternatorze. Ja tak miałem w starej Astrze że kontrolka ładowania się "bździła" (nie gasła całkowicie) i winna okazała się jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora.
Zobacz, bo zastanawiające jest też spalenie diody. LED może świecić i przy 220V, aby tylko miała ograniczony prąd do cirka 20mA, bo to prąd zabija diody LED, nie napięcie. Także to, że odwrotne podłączenie powoduje tylko ich nieświecenie, a nie spalanie diód. Ale jakby w tym szeregu dioda + rezystor doszła żarówka, to czemu nie ? Rezystor w diodzie...
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
1. Wchodzisz na tą stronę. 2. Po lewej stronie masz dział informacje 3. w tym dziale jest link "Zrób to sam"- klikasz na to i wybierasz "Wymiana diod w alternatorze Magneton 70A" Tam masz pokazane szczegółowo jak wymienić diody w alternatorze. Jest to dział poświęcony Skodzie, ale przecież wszystkie alternatory są prawie takie same w środku, no nie?Więc...
Witam wszystkich. Szukałem odpowiedzi w związku z moim kłopotem ale niestety nie wynalazłem nic podobnego więc piszę. Problem dotyczy opla astry z 2005 roku z silnikiem isuzu 1,7 i alternatorem HITAHI. A więc padł mi alternator. Brak ładowania, po rozebraniu wzrokowo widoczne uszkodzenie mostka (wywalona dioda) Miałem używany drugi, który przed montażem...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Witajcie po długich próbach nic nie znalazłem i zakupiłem inny alternator.teraz wszystko dziala i jest ok bez problemu.Pozdrawiam i dzieki wszystkim za pomoc! Chyba postąpiłeś zbyt pochopnie, ale było minęło. Teraz rozbierz ten stary i posprawdzaj omomierzem uzwojenia, diody, szczotki. Może coś wykryjesz, a jak się da łatwo naprawić będziesz miał zapasowy...
silnik pompy wspomagania ma układy sterujące w środku i jest nierozbieralny jako tako ale dla chętnego nic trudnego - sa warsztaty gdzie proponuja takie rozbiórki ale czy to ma sens i będzie długo działać?. W ASO Opel nie bawią się czasami w rzetelne zdiagnozowanie usterki i jej przyczyny, a zazwyczaj proponują wymianę silnika pompy wraz ze zbiornikiem...
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
Witam. Zanim napiszę co i jak to podkreślam, że użyłem wcześniej przycisku szukaj. W astrze mojej zony od pewnego czasu święciła się kontrolka ładowania, po jakimś czasie zaczął wariować obrotomierz po czym padł kompletnie, ładowania też oczywiście już wtedy nie było. Mechanicy wszelkiej maści mówili, że to alternator. Wyjąłem więc alternator oddałem...
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Rzeczywiście , z napięciem na świecach nie ma już problemu, natomiast : - prąd nadal "ucieka" - dokładnym miernikiem 3,3 A . Wycigałem wszystkie bezpieczniki bez zmian, lampka ładowania po przekręceniu stacyjki nie pali się a zapala się po rozłączeniu okrągłej złączki od alternatora. Gdy podłanczam klemę słyszę pyknięcie przekaźnika z prawej strony...
Opelek jest z silnikiem Y17DT i z klimatyzacja oraz z alternatorem HITACHI 100A. Masa byla sprawdzana, dolaczono rowniez drugi rownolegle przewod do kabla masowego. Przed awaria i teraz na pulpicie po zaplonie zapala sie zolty symbol auta z kluczem i dopiero po paru minutach gasnie. Obecny stan - rowniez uszkodzeniu ulegl nowy alternator. Brak ladowania...
Witam.Po wymiamie szczotek w w/w alternatorze nadal nie ładuje akumulatora .Wszystkie diody sprawne. Lampka kontrolna ładowania nie świeci się po przekręceniu stacyjki.Podanie przewodu wzbudz. do masy powoduje jej zaświecenie .Układ regulatora jak na zdjęciu.Czy istnieje możliwość sprawdzenia regulatora na zewnątrz alternatora.Mam do dyspozycji alternator...
Witam!!!! To jest mój pierwszy post na elektrodzie (chyba lamerski ale sie dopiero ucze).Mam problem z alternatorem firmy delco remy astra f 1.6.po sprawdzeniu napięć na alternatorze multimetrem w zakresie dc brak na pięcia a na zakresie ac 19 v czy to wskazuje na uszkodzenie diod prostowniczych czy można to tak zmieżyć.Po zdemontowaniu alternatora...
A mam takie banalne pytanie odnośnie tego gdzie znajduje się regulator napięcia i wspomniane diody w silniku Astra G 1.7 DTI (Y17DT). Obejrzałem alternator ze wszystkich stron chyba i jakoś nie mogę dojść do tego gdzie te elementy mogą być (strasznie ciasno tam). Dysponuje ktoś jakimś schematem lub zdjęciem z zaznaczeniem tych elementów? Z tego co się...
Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy przytarty) kabelek. Albo żarówka odpadła od plastiku z symbolem akumulatora....
Kupiłem opcję nr. 2, a za porady serdecznie dziękuję, bo na Opel24 to mają takich userków w nosie że tak to po ludzku powiem... Jak by ktoś chciał a nie wiem czy nie naruszam regulaminu to mały link do tutorialu o wymianie łożysk i szczotek w Delco Remi do 1,7 D/TD. wydaje się być śrubą mocującą "mniejszą" z radiatora diod. pozdro
1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów. 2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A) 3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
Witam, mam problem z układem ładowania w samochodzie opel astra f 1,7 td typ silnika (x17tdl). problem polega na tym że podczas pracy silnika na wolnych obrotach bez obciążenia napięcie ładowania wynosi od 13,5 do 14 V a po włączeniu nawiewu świateł spada nawet do ok. 12-12,8 V. Na obecną chwile poprawiłem masę silnika i wymieniłem szczotki z regulatorem...
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania. W astrze h to ciężko o tą kontrolkę do wzbudzenia...
Witam, to mój pierwszy post, nadmienie iż jestem mechanikem samochodowym ale na ten moment nie potrafię rozwikłać problemu a oto on: posiadam Astrę f gsi z silnikiem c20ne, kupiłem ją niedawno i zauważyłem jadąc w nocy że kontrolka ładowania się żarzy, czyli im większe obciążenie tym bardziej się żarzy, widać to tylko i wyłącznie w nocy. Włożyłem inny...
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
Witam! Mam problem z ładowaniem w astrze f. Problem pojawił się po wymianie paska klinowego. Nie świeci się kontrolka ładowania. Pomiar alternatora na wyłączonym silniku jak i zapalonym wskazuje tyle samo co akumulator czyli ok 12,46. Dodatkowo na uruchomionym silniku stopniowo spada. Wymieniłem w alternatorze szczotki, diody, regulator napięcia mimo...
Miałem dokładnie to samo. U mnie przyczyną był wyciek oleju z pompy vacum sprzężonej z alternatorem. Obejrzyj alternator, jak w oleju to daj do regeneracji. Wymienią szczotki, diody i uszczelnianie pompy.
Dzień dobry, mam taki problem, ponieważ po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i samochód nie ładuje (brak wspomagania) w Oplu Astrze G 2003.12 (Z17DTL). Po tych ~10sek lekko auto zadrży i wraca ładowanie, kontrolka znika. Co mogło się zepsuć? Mam taki mini miernik w aucie i pokazuje ~14 V ładowania po zniknięciu kontrolki. Z tego co czytałem...
siada ci prawdopodobnie stojan Raczej piszczą diody a nie stojan. Możliwe, że świece za długo grzeją i psują się diody. Pozdrawiam.
ciagle szukam tego co pod deska mi piszczy/swierszczy. Po któryms tam mechaniku, - przestalem ich juz liczyc - jest kolejny podejrzany. Zasilacz dający prąd na ekran wyswietlacza i licznika. Nie wiem juz co o tym sadzic: przypomne diagnozy innych "znawców": 1 - swierszczy dioda w alternatorze 2 - piszczy pasek wieloklinowy 3 - zwarcie w stojanie alternatora...
Kupiłem na aukcji na allegro włącznik świateł, który załącza światła po wzbudzeniu alternatora. Mniejsza o to. chodzi mi o podłączenie go. otóż: włącznik podłącza sie równolegne do włącznika standardowego w moim oplu (astra I) i tu pojawił sie problem: śświatła postojowe są na osobnych przewodach, więc podłączając je do włącznika fizycznie je zmostkowałem....
Witam wszystkich! Posiadam Astre 95r. 1.7 TD Isuzu oraz alternator Hitachi 70A z wyjściem na 2 piny, symbol alternatora: LR 170-511 Elektryk sprawdził alternator i stwierdził że padły diody. Potrzebuję cały mostek prostowniczy do tego altka, gdzie dostanę tą część najlepiej w sprzedaży wysyłkowej?? A swoją drogą co sądzicie o nowych altkach np z allegro,...
Witam. Jeżeli żarzy się kontrolka od ładowania to może to być albo luźny pasek klinowy, albo spalona dioda w alternatorze. Sprawdź
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
wyjąłem alternator wczoraj w niecałą godzinę, lecz nikt nie mógł mi sprawdzić czy to diody czy układ padł.Alternator to hitachi. Dzisiaj rano pojechałem do Kleszczel, jest tam firma M&J Company, zajmują się regeneracją alternatorów i rozruszników, wsadzili nowe łożyska wypiaskowali alternator, wymienili diody u układ, ogólnie alternator jak nówka, skasowali...
Kolego czerwona kontrolka z symbolem akumulatora sygnalizuje brak ładowania. Sprawdź szczotki i diody w alternatorze. Natomiast pomarańczowa kontrolka z błyskawicą sygnalizuje problem z silnikiem, ale przyczyn od których może się zaświecić jest wiele.
temat wałkowany wiele razy, wystarczyło poszukac ale dla spokoju...cyt.. Sprawdź miernikiem napięcie na włączonym silniku. Powinno wynosić dla sprawnej instalacji 14,4V. (mogą być jakieś odchyły) Sprawdź czy masz napięty pasek klinowy, czy wieloklin-owy, Który napędza alternator. Kontrolka może się zażyć a nie świeci bo np. jest luźny (oberwany czy...
WITEK1952 - masz rację. Jednak warsztat który naprawił mi 1 raz stwierdził , że mostek (który zamontowali bo stary się zepsuł) jest ok - mimo tego że pompa załączała sie po przekręceniu zapłonu, a po odpaleniu silnika z czasem już na rozgrzanym tracił kompletnie ładowanie. Na zimnym już ładował. W końcu się poddali nie umiejąc znaleźć przyczyny. Co...
Witam serdecznie. Padło mi dziś w trakcie jazdy ładowanie w mojej astrze G. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka akumulatora, po odpaleniu również się nie świeci. Bezpieczniki całe. Kable przy alternatorze też nie urwane. Po podaniu masy na kabelek, który idzie do kontrolki dioda zaczyna świecić. Wygląda na uszkodzony alternator. Proszę...
to pozostaje alternator. No oczywiście, że tak. Na start mostek, pewnie któraś dioda kaput. Są dwa typy mostków, z 6 i 8 diodami, zależy który stojan. To skichane Hitachi tam jest....
Możesz go całego rozbebeszyć i posprawdzać diody.
Nie przeniesie takiej mocy. Więc najpierw napęd. A regulator... Zostawiasz z astry. Tylko mocujesz na zewnątrz w obudowie. A z dużego alternatora wyprowadzasz tylko szczotki i wyjście diod wzbudzenia. Ewentualnie dokładasz te diody. Z zasady alternatory dużej mocy montowane są w nowoczesnych autach napakowanych elektroniką. Tam sterowanie jest dość...
Sprawdziłem wszystko od początku. Okazało się że diody nie dawały impulsu dla alternatora. Po wymianie wszystko działa i śmiga 😁😁
mam pytanie.wpadłem w kałużę i padł mi alternator.Kontrolka od ładowania gaśnie po odpaleniu autka,ale nie ładuje.Rozkręciłem go (hitachi) i odrazu było widać że padły 3 diody prostownicze 30A. Te 25A są dobre.Oporność na wirniku jest ok.30 ochm.Na uzwojeniach stojana ok.25 ochm.Czy to są prawidłowe wartości oporów?Alternator 70A.Pozdrawiam.
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
USB ,wywsuwasz bardzo dziwne teorie. Co do tej astry,to jeżeli z silnikiem isuzu,na 100% do roboty alternator,padły diody prostownika glównego.
Alternator z tym mostkiem nie ładował na gorącym silniku a po przekręceniu zapłonu (również na gorącym silniku) był objaw jakby ładował. Mostek ten ma niecałe 2 miesiące. Dziś po ponownej wymianie mostka na inny alternator po długiej jeździe alternator spisuje się prawidłowo. Problem w tym, że posprawdzałem tu diody (wszystkie osiem) miernikiem i są...
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Witam! Moja propozycja to dokładne oczyszczenie i weryfikacja całości. Zacząć od wymiany ŁOŻYSK, szczotek. Sprawdzić stan diod są plusowe i minusowe. Sprawdzamy omomierzem mają tak samo pokazać. Połączenia oczyścić i dokładnie dokręcić diody z uzwojeniem stojana. Gdyby nie udało się wymienić szczotki to można cały regulator napięcia. Należy sprawdzić...
Witam. Astra H z 2008r, 1,7 CDTI, 100 KM. Słabe ładowanie akumulatora, ok. 13,5 V, mierzone na alternatorze, na akumulatorze ok 13,35 V. Alternator wygląda w środku jakby był po regeneracji, szczotki jak nowe, diody sprawdziłem, czysty w środku. Jak sprawdzałem alternator na stole, to ładuje i osiąga 14,5 V, a po zamontowaniu do samochodu zaledwie 13,5...
Mam problem z alternatorem w oplu astrze (alternator 100A).Do usterki doszło w czasie jazdy (chwilowo wyłączyłem silnik a następnie po włączeniu zapaliła się kontrolka ładowania).Po ok. 2km kontrolka zgasła by następnie po 10km. zapalić się na dobre.Wymieniłem reg.napięcia i teraz przy niskich obrotach (800) ładuje 14,7 przy wyższych dochodzi do 19.Diody...
Witam, mam problema świeci mi się lampka ładowania akumulatora na alternatorze jest napiecie około 15 V i podobne jest na akumulatorze (niskie obroty) przy obciązeniu światłami i zwiększeniu obrotów napięcie na akumulatorze wzrasta do ok 16,5 V. Co to może być ? Regulator napiecia zmieniłem i objawy są takie same wiec włozyłem stary (mniej wydam) diody...
Witam proponuje koledze najpierw sprawdzić czy jest ładowanie czyli zmierzyć napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach sprawdzić woltomierzem jakie jest napięcie powinno być do 14V i włączyć światła oraz dmuchawe czyli na obciążeniu jakie jest napięcie.Powodem tych obiawów może być uszkodzona dioda alternatora lub słaba masa...
Alternator Hitachi, po zapaleniu silnika kontrolka ładowania gaśnie, napięcia mierzone na akumulatorze na biegu jałowym: 1. Podczas pracy świec żarowych 10,5 V 2. Po wyłączeniu świec 13,7 V 3. Po włączeniu świateł 12,5 V Po zwiększeniu obrotów silnika do ok. 2000/min: 1. 11,5 V 2. 14 V 3.13,5 V Po zdemontowaniu alternatora znalazłem jedno niepewne połączenie...
Zgadzam sie z kolega elektritem co do diagnozy, ale... Jesli regulator jest uszkodzony i nie odcina napiecia na wirnik to co sie dzieje z napieciem na pokladzie? Niebezpiecznie rosnie prawda?. W przypadku gdy uwalony jest mostek objaw jest podobny i pewnie zakonczy sie w tym przypadku na wymianie diod, ale jak napisalem wyzej latwiej jest ZACZAC od...
Alternator firmy Bosch 70A więc elektryczne wspomaganie żre ponad 50A) Włączysz jeszcze kilka żarówek,zimny aku. po rozruchu pociągnie nawet 15 A itd., i przeciążenie gotowe.Myślę że mogła nie wytrzymać któraś z diod
Teraz nie demontowałem alternatora, bo nie wiem w czym leży problem. Poprzednio alternator był rozebrany na czynniki pierwsze. na zdjęciach wyżej widać moduł z diodami rozebrałem go tak aby żadna dioda nie była połączona z inną. Sprawdziłem diody czy nie mają przebicia i wszystkie były dobre. Regulator sprawdziłem na zasilaczu regulowanym i tez wydaje...
W szereg z lapką ładowania wstawić diodę,katoda diody w stronę alternatora,anoda w stronę deski . Dioda dowolna,np 1N4001
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Ale od strony mechanicznej wszystko gra,więc może nie będzie tak najgorzej,może tylko dioda jedna,czy raczej niemożliwe?
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
sprawdż zasilanie 30 z alternatora lub dioda w układzie prostowniczym acha pasek chyba nie ślizga???????????
Witam . Ostatnio robiłem sobie taki alternator , bo skończyło się ładowanie i wyły łożyska . Rozebrałem zmieniłem szczotki łożyska przetoczyłem delikatnie wirnik ale był prawie idealny . Główna usterka wydawał się źle naciąnięty pasek ponieważ uszkodzone było jarzmo napinania . I co sie teraz dzieje . Auto odpala i nie ma ładowania przegazówka i ładowanie...
Witam kolegów. W Oplu Astra G 1,7 dti padł mi regulator napięcia oraz diody . Zostało to wszystko w expresowym tempie wymienione. Alternator wrócił na swoje miejsce, próba odpalenia autka i się zaczęło: 1.Stacyjka przekręcona w pozycję 1- silnik nie pracuje- załącza się pompka wspomagania 2. Po odpaleniu silnika obroty na biegu jałowym osiągają około...
Zastanawiacie mnie, nie zapytacie nawet jaki alternator, a konkretnie producent.... Nawet laik wie, że kompaktowy delco będzie piszczał jak ma zwartą jedną diodę...
No nareszczcie jeden co ma pojęcie.Typowy objaw uszkodzonej diody prostowniczej w alternatorze, pewnie zimny lut.Przy takim uszkodzeniu alternatora w instalacjy płynie prąd przemienny i wszystko mruga. Po nagrzaniu się któraś z diód załapuje i wszystko wraca do normy, ale na długo to nie wystarczy.Musisz wymienić całą płytkę prostowniczą alternatora....
witam wszystkich, po 2 latach problem powrócił z tym jednak, że wychwyciłem go na samym poczatku. Po wymienie 2 lata temu mostka z regulatorem i szczotkotrzymaczem wszystko było ok. Juz wiosną zauważyłem, że znów zaczynają przygasać swiatła. Latem było ok ale teraz znów światła mrugaja delikatnie na wolnych obrotach (te w kabinie - deska i wyświetlacz...
Zatem mierz napięcie na zaciskach alternatora. Ponadto mierz prąd dostarczany przez to urządzenie. Prawdopodobnie okaże się, że jest wszystko w porządku. Samochód ma parę latek i zestarzały się przewody i złącza. Połączenia masowe mogą być także nienajlepsze. A prawo Ohma nieubłagane. Jeśli tak jak piszesz 30 to prawdopodobnie nie pracuje jedna gałąź...
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Zawiozłem alternator do mechanika bo ładował na full. Chłopaki wymienili mostek, ale po zamontowaniu alternatora nie gaśnie ładowanie, obrotomierz i napięcie naprawionego altka OK Przekaźnik ładowania jest dobry. Lampka gaśnie dopiero gdy wypne okrągłą wtyczke od alternatora. Za ich sugestią wstawiłem diodze na przewód od przekąźnika (ten co idzie do...
WItam Czy ktoś wie jakie sa diody w alternatorze opel astra 1 rocznik 93 dwie z trzech maja zwarcie i czy idzie je wymienić pewnie tak tylko nie mam symboli na nich jest czytelne tylko 1N54 i dalej nie wiem...
Rzecz dotyczy astry 1.7td z silnikiem isuzu. Wymieniłem niedawno alternator na nowy z gwarancją bo w starym padly diody i regulator. Dzisiaj jest cieplo na dworze 38C, wiec z ciekawosci sprawdzilem alternator i przy pelnym obciazeniu (mozliwie wszystko powlaczane) po pracy 20min nagrzewa sie aż do rownych 100C - zmierzylem miernikiem elektronicznym,...
nie regulatora, bardziej polecą diody.
w najlepszym przypadku diody i regulator
Jeśli masz nowy regulator to powinieneś sprawdzić czy wirnik alternatora dostaje napięcie wzbudzenia często się zdarza, że szczotki są wysłużone i alternator nie może się wzbudzić, między jedną a drugą szczotką musi występować bardzo mały opór. Natomiast jeśli wszystko jest ok i nadal niema ładowania to prawdopodobnie przepalona jest któraś z dziewięciu...
Nie ma jednej diody wzbudzenia jest to wyprowadzenie z jednej fazy.P No dokładnie tak mam oryginalnie w tym 100A alternatorze :) Więc jako, że regulator jaki kupiłem był dedykowany do tego alternatora to poskładałem go i działa prawidłowo :) Bez obciążenia 14,6V przy max poborze prądu (audio i światła) nie spadło poniżej 13,7V Dodam, że mam 2 alternatory...
Jeżeli świeci kontrolka to masz walnięty alternator,bo od tego ona jest.Twój elektryk to zwykły partacz.Miernik nie pokaże ci tętnień jeśli walnięta jest dioda.Składowa stała będzie 14,5V.Druga sprawa jest taka,ze jeżeli jest to alternator Delco to najbardziej tępy elektryk w tym kraju wie,ze padają w nich na potęgę prostowniki.Setki rocznie.Astry,Vectry...
witam ponownie,mostek jest zbudowany na 6 diodach jedna jest zwarta,wymieniłem ja,niewiem czy warto mi zakładac ten alternator do samochodu poniewaz mam obawy ze regulator jest tez uszkodzony,znalazłem na alegro regulator podobnie wygladajacy do mojego,ale współpracuje on z 9 diodowym mostkiem http:*** może ktoś cos poradzi ,czekam na opinie,a może...
Z tego co sie spotykam bardzo czesto to wirnik siada [nie ma przescia] 2 przypadek to regulator i diody . Jeżeli napiszesz kolego co było robione to bedzie wiadomo .
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
przytrafiło mi sie cos takiego po okolo 5km nagle kontrolka ladowania i dupa... zatrzymalem sie zgasilem silnik zapalilem i nie ma jade po ok 7km znow kontrolka i tak sytuacja sie powtorzyla pare razy az gdzies po 25km zaczely wariowac kontrolki esp abs ids i nagle ostry zakret i co brak wspomagania... dodam ze bylo to w nocy na waskiej drodze nie musze...
Tzn że pracuje na dwie fazy i prawdopodobnie jest uszkodzona dioda od wzbudzenia, podaj jeszcze jakie masz napięcie na kontrolce na alternatorze.P
Witam mam taki problem: Alternator od astry H 2004r. 1,7 CDTI Raz ładuje, raz nie ładuje, wymieniłem regulatro ze szczotkami, pomogło ale tylko na godzine, po przejechaniu sie, znowu to samo. Wymieniłem płytkę z diodami na nową, ale cos mi sie w niej nie podoba, bo z tego co pamietam powinny diody mieć przejście około 565, a w drugą strone nie powinny...
Na oko raczej trudno sprawdzić cokolwiek.A przecież mierzyłeś napięcie ,to możesz sprawdzic diody.Jak ma świecić lampka przy wyciągnietym alternatorze. Stawiałbym na uszkodzony regulator.Czy to jest ASTRA F ,bo te oznaczenia mi nie bardzo pasują.