70A wspomaganie jest mechaniczne.P
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Pewnie że lepiej cały mostek, jedna dioda to około 7 zł. Tak, gdzie kupić i dylemat czy dasz gwarancję na usługę. O czasie na naprawę nie wspomnę.
Ubita dioda w alternatorze
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
miałem taki sam problem w swoim nissanie okazało sie iż przyczyną jest odlutowana dioda na regulatorze napiecia w alternatorze
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
USB ,wywsuwasz bardzo dziwne teorie. Co do tej astry,to jeżeli z silnikiem isuzu,na 100% do roboty alternator,padły diody prostownika glównego.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
To nie żuk z 1970r, zegary po can'ie to gdzie te żarówki, alternator chyba też sterowany z ecu. Szukaj innego sposobu.
Niech naprawią i dezaktywują dogrzewacz bo nie nastarczysz wymieniać diod.
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Poszukuje diód do mostka z alternatora hitachi LR170-420B. Jaki typ diód tam jest. Alternator mam z opla astry 1,7TD z silnikiem isuzu. Proszę o poradę.
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
nie regulatora, bardziej polecą diody.
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator.
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet. Regulator zawsze przeżywa, ale sam mostek brał bym z 12 diodami a nie sześcioma. A dokładnie mostek do Nissana Pathfinder. ;)
Raczej diody wymień.
W astrze G w alternatorze Delphi nie ma diod wzbudzenia, za jest tylko jeden łacznik z drutu w miejscu diody.
Meteo33, wiesz może jakie napięcie jest na D+ (biało niebieski) na tym alternatorze przy uruchomionym silniku? Bo u mnie tylko 12,5V, ale ładuje dobrze 14,2V Może ktoś wie czy tam dodatkowo są jakieś diody wzbudzenia czy to już w regulatorze są.
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
w najlepszym przypadku diody i regulator
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Powodem może być jedna z diód w alternatorze. Ja tak miałem w starej Astrze że kontrolka ładowania się "bździła" (nie gasła całkowicie) i winna okazała się jedna dioda w mostku prostowniczym alternatora.
Hitachi,a Delco Remy to inna para kaloszy.Zupełnie inna konstrucja mostka,o ile w mostku hitachi idzie coś pokombinować,w delco nie. Nie ma sensu,astra G to pojazd "żarłoczny w prąd". Czasami pobór prądu z alternatora osiąga 90A (wspomaganie kierownicy!),stąd naprawa mostka jest dzialaniem krótkoterminowym.
Jaki to alternator? Diody wzbudzenia sprawdzone?
zwalone diody to jest przyczyna
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Do sprawdzenia alternator, (przebita/ zwarta) dioda +
Sprawdź diody w alternatorze i szczotki.
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Akumulator lub alternator jak masz od kogo pożyczyć aku to włóż do siebie i zobaczysz czy tak samo ci się dzieje i wtedy będziesz wiedział co jest grane.W najgorszym wypadku zostanie ci podjechać do elektronika i sprawdzić alternator i wymiana diod.
To samo miałem niedawno ale w vectrze z tym silnikiem i tym alternatorem uszkodzone były diody i tyle.
Alternator, diody się uszkodziły, trzeba je wymienić. Odłącz akumulator bo uszkodzony alternator go rozładuje.
Mogły diody alternatora puszczac napięcie i wspomaganie uruchamiało sie .
Możesz go całego rozbebeszyć i posprawdzać diody.
A nie przyszło ci do głowy że masz uszkodzony alternator? Być może uwaliło diody , no tak ale pochwal się jaki masz silnik może?
W szereg z lapką ładowania wstawić diodę,katoda diody w stronę alternatora,anoda w stronę deski . Dioda dowolna,np 1N4001
Wyciągaj alternator i sprawdzaj wszystko po kolei, wirnik, stojan, szczotki, diody i regulator, nic innego tam niema.
Regulator do wymiany ale jak ale sprawdź stan szczotek i diody.
problem jest tego typu ze gdy wylacze zaplon i wyciagne kluczyk zapala sie kontrolka ladowania , gdy przekrece kluczyk tak zeby sie zapalily kontrolki to kontrolka ladowania gasnie i swieci sie tylko olej i check engine. bylem u elektryka i on stwierdzil ze alternator laduje do czasu jak sie swiatla wlaczy jk sie je wlaczy to ladowania niema. mowi ze...
Zobacz, bo zastanawiające jest też spalenie diody. LED może świecić i przy 220V, aby tylko miała ograniczony prąd do cirka 20mA, bo to prąd zabija diody LED, nie napięcie. Także to, że odwrotne podłączenie powoduje tylko ich nieświecenie, a nie spalanie diód. Ale jakby w tym szeregu dioda + rezystor doszła żarówka, to czemu nie ? Rezystor w diodzie...
Dziękuję , czy te diody można jakoś sprawdzić?
Najpierw sprawdź napięcie w instalacji przy chodzącym silniku. Jeżeli będzie coś nie tak to trzeba sprawdzić trzy małe diody wzbudzenia w alternatorze.
Zastanawiacie mnie, nie zapytacie nawet jaki alternator, a konkretnie producent.... Nawet laik wie, że kompaktowy delco będzie piszczał jak ma zwartą jedną diodę...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Witam na 100% alternator- poszly diody, moze tez regulator.
Co z akumulatorem i jak sprawdzałeś diody?
Witam!!!! To jest mój pierwszy post na elektrodzie (chyba lamerski ale sie dopiero ucze).Mam problem z alternatorem firmy delco remy astra f 1.6.po sprawdzeniu napięć na alternatorze multimetrem w zakresie dc brak na pięcia a na zakresie ac 19 v czy to wskazuje na uszkodzenie diod prostowniczych czy można to tak zmieżyć.Po zdemontowaniu alternatora...
Z tym wspomaganiem to troszke nie tak.Wspomaganie startuje w momencie kiedy dostaje informacje z dwóch miejsc ze stacyjki (włączenie zapłonu) oraz z alternatora(że ładuje).Ta druga informacja jest brana właśnie z wyjscia na kontrolkę.Kontrolka nie świeciła czyli od strony alternatora miała pełny + to powodowało startowanie wspomagania.Żadna dioda nie...
Przez kontrolkę początkowo, później leci z diod wzbudzenia.
To spalisz mostek. Też dasz podwójne diody? Usuwa się przyczynę, dopiero potem skutek.
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Nie wolno odłączać akumulatora na włączonym silniku ,pewnie uszkodzileś diody alternator na stół i dosprawdzenia.
Daj masę na obudowę alternatora. Jak żarzy to równie dobrze regulator mogł paść. Delco najpewniej z Opla Vectra A/Astra F.
Ja kłade DELCO z benzynowych OPLI VECTRA A CORSA A KADET ASTRA F spisuje się super.
Mogą być upalone diody dodatnie, mostek prostowniczy podmień.
Wylutowywałeś diody do pomiarów?
Rozebrałem i okazuje się, że dwie diody mają zwarcie. Jako zamiennik prostownika w tym alternatorze podany jest ARC2020, tylko że z tego co widzę, to on jest ośmio diodowy, a ten mój jest sześcio diodowy (z tego co widzę gabaryt jest ten sam, w moim są po prostu wolne miejsca na diody). Czy mogę kupić ten ośmiodiodowy i zostawić po prostu jedną parę...
Napięcia niestety nie jestem w stanie podać bo brak miernika, ale dziś jak odpaliłem astrę i zgasiłem i znów chciałem ją odpalić to koniec kręciła i padł akumulator czyli jednak alternator padł. Tylko jedno mnie zastanawia czy regenerować go całego czy wymienić jedynie komutator lub diody?
Jakie masz napięcie akumulatora? Sprawdź diody w alternatorze.
Masa ewentualnie tak, ale jesli kontrolka rzaży to diody.
Jeśli diody będą sprawne i wirnik to większość alternatorów które miałem okazje naprawiać to miały uszkodzone regulatory .
Najciekawsze/najgłupsze jest to że odpalając samochód z odpiętym całkowicie alternatorem kontrolka ładowania gaśnie( to po co ona w takim razie jest jak o niczym nie informuje) Ona właśnie jest po to, żeby wzbudzić alternator. Zamyka obwód po prostu, gdy ją wyjmiesz, to nie będziesz miał ładowania. W astrze h to ciężko o tą kontrolkę do wzbudzenia...
Jaki alternator?
ten drugi (cieńki) to wzbudzenie najczesciej jak sie rozbira alternator to zmienia sie szczotki i lozyska koszt w zaleznosci od typu altrnatora 30-100pln sprawdz odrazu diody bo zaduze ladowanie czasami je spali a po co 2 razy rozbierac?
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
W 99% alternatorów Hitachi padały diody prostownicze.
Alternator hitachi to najgorszy alternator jaki znam.pada w nim wszystko uzwijenia diody regulator.trzeba uważać przy zakupie części czy są właśnie do tego modelu.Bardzo często sprzedają do alternatora 50A a w Astrze jest 70A i to njczęściej jest przyczyna wszystkich awarji.Poza tym woda bardzo psuje te alternatory Trzeba robić osłonki i to pomaga.
Miałem dokładnie to samo. U mnie przyczyną był wyciek oleju z pompy vacum sprzężonej z alternatorem. Obejrzyj alternator, jak w oleju to daj do regeneracji. Wymienią szczotki, diody i uszczelnianie pompy.
1. Zwóć uwagę na to ,że w Astrze po załozeniu klemy świeci się wyświetlacz wewnątrz auta. Aby go zgasić musisz przekręcić na moment stacyjkę w pozycję zapłon i wtedy dokonywać pomiarów. 2. 0,08A to mimo wszystko zbyt duży pobór (max 0,05A) 3. Nie odpinaj klemy przy pracującym silniku ,bo pozabijasz diody w alternatorze.
Nie zawsze, dziś miałem Hondę i właśnie dopiero po czasie dioda puszczała.
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Jeśli Delco Remy to pewnie 12 V 100 A.Zdemontuj, rozbierz go miernik w dłoń i zmierz parametry wirnika,stojana,diod.Moim zdaniem powinieneś wymienić regulator i mostek prostowniczy(diody).
: dlaczego sterownik bez uruchomienia silnika czyli sygnału że silnik chodzi - zaczyna dogrzewać swiece? Dlatego, że dostaje sygnał,że silnik chodzi - sygnał ładowania alternatora. Uszkodzone diody w mostku prostowniczym.
Temat został zamieszczony w dziale "POCZĄTKUJĄCY" więc wymaga odpowiedzi w miarę nie fachowych, dostępnych dla osoby zakładającej go a nie wypowiedzi na poziomie gimnazjum DObra odpowiadam na poziomie szkoły podstawowej, kup regulator napięcia i diody do tego alternatora.
A ja uważam że problem nie w diodach. Jeżeli alternator uległ zachlapaniu to problem ze stojanem.
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
A ile diody mogą kosztować za szt. i czy są one standardowe czy do każdego auta inne?
Sprawdziłem wszystko od początku. Okazało się że diody nie dawały impulsu dla alternatora. Po wymianie wszystko działa i śmiga 😁😁
W tych alternatorach Hitachi padały w 90% diody prostownicze, a wspomagania nie ma ponieważ najprawdopodobniej jest tam pompa elektro-hydrauliczna i jak nie ma ładowania to nie ma wspomagania.
Diody siadają albo brak juz szczotek Profilaktycznie zorbierz wyczyść kup zestaw naprawczy i si ja po temacie
Ja mam w pracy tester regulatorów. Taki sprzęt jest też w sklepie motoryzacyjnym. Dla zwykłego użytkownika raczej niepotrzebny. Można założyć, że jeśli diody są dobre trzeba by wymienić regulator (choć to nie reguła).
Jakie kable ? (te od czujnika temp. ) A konkretnie co moze taki objaw spowodowac ? Juz dwa razy naprawiałem tego altka, na poprzednim regulatorze i diodach było tak samo. Co do uzwojenia to nie wiem jaki powinien byc opór. Zdarza sie ze pójdą diody (dioda) a regulator bedzie OK ?
Wymień diody w alternatorze. Zastanawia mnie ten twój opis : "(nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki)". Czyli stale się świeci bez kluczyka ?
Z tego co sie spotykam bardzo czesto to wirnik siada [nie ma przescia] 2 przypadek to regulator i diody . Jeżeli napiszesz kolego co było robione to bedzie wiadomo .
Witam. Czesto te tańsze diody są do niczego. Sypią się i dlatego zawsze preferuję te znanych firm.
Nieraz diody należy sprawdzać pod obciążeniem. Chyba miałem rację - patrz mój post #2 Pozdrawiam
Moje przypuszczenie uszkodzony alternator mogą być diody sprawdz ładowanie, a czasami nie podłączyłeś odwrotnie akumulatora?
Obwód kontrolki ma zwarcie albo do niego jest coś podpięte i zasilane. Pali diody wzbudzenia. Proponuje zewnętrzą kontrolkę wpiąć i jeśli będzie ok , pociągnąć nowy kabel do licznika.
Które kontrolki się świecą? W przypadku zwarcia diody alternatora przyłączonej do + , przy wyłączonym zapłonie pali się kontrolka ładowania. Istnieje realne zagrożenie całkowitego rozładowania akumulatora.
Trzeba wymontować alternator i go rozebrać. W tylnej części obudowy są duże i małe diody. Od wzbudzenia są małe.
alternator astra diody astra alternator alternator astra
kolba ekspres citroen xsara centralny zamek chińskie testery akumulatorów
telefon czysty matryca philips telewizor
Jak spuścić wodę z pieca węglowego Galmet? Pasy na dolnej części ekranu - przyczyny i rozwiązania