Zapomniałeś dodać że to silnik Z14XEP, bo jak widać niektórzy mylą ze starszymi silnikami. Trzyma po prostu na zaciśniętych tulejkach. One nigdy lekko nie wychodzą. Jak nie wiesz gdzie można bręchę wsadzić żeby go podważyć to możesz coś połamać.
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Wiązka źle położona na silniku i się przeciera w okolicach alternatora.
70A wspomaganie jest mechaniczne.P
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
Dokładnie to głównie chodzi o tą masę co łączy silnk z alternatorem.
Sprawdź przewody na alternatorze i masę przy głowicy nad alternatorem.
Kondesator.Kazdy dowolny z obudowa przystosowana do zamontowania przy alternatorze.Kupisz chyba w kazdym motoryzacyjnym sklepie.Twoj ma pojemnosc 5 mikrofaradow.
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Brakuje zasilania albo masy. W okolicach rozdzielacza WN masz 2-pinową wtyczkę (czarny + po kluczyku, czerwony stały +), tam potrafi zaśniedzieć. Masy masz na głowicy przy alternatorze.
Witam serdecznie Jakie łożyska zakupić do alternatora Astra 1.9 CDTi 150KM Alternator Denso 14V - 105 A
Tak jest od tego alternatora.P
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Ubita dioda w alternatorze
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
jezeli bys miał uszkodzony przekaznik swiec to wywali kontrolke a ładowanie 14.1 jest ok a tak pozatym to często padaja tam alternatory
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
Pompa jest dobra, tylko jest na osi alternatora...
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
To nie wina pompy tylko alternatora. Zmieniałeś regulator i zapewne założyłeś od nowszego modelu albo alternator ma ukrytą wadę. Kup alternator z wyprowadzeniami L oraz W. Nr alternatora JA1521.
Filtr powietrza, pasek, górny wspornik ze śrubą,dolna śruba , przewody i wylatuje.Wszystko widać jak na dłoni..
Dosyć przechwałek kto lepszy. Podajcie w końcu faciowi najbardziej prawdopodobne rozwiązanie jego problemu, i skończcie licytację, oraz dwuznaczności. Ja ze swej strony przekazałem swoje doświadczenia w tym zakresie i nie mam zamiaru czytać wymądrzania się innych, może lepszych fachowców w tej dziedzinie. Jak chcesz pomóc to pisz jasno i wyraźnie co...
całe łożysko latało w gnieździe " To niedobrze, tylne łożysko jest w plastikowej wkładce, jeżeli się wybiła to masz problem, wkładka jest niedostpna.
miałem taki sam problem w swoim nissanie okazało sie iż przyczyną jest odlutowana dioda na regulatorze napiecia w alternatorze
Wobec tego jedynie wina moze spasc na akumulator. Ale nie moze byc tak, ze na alternatorze masz 14V , a na akumulatorze jest ponizej 13V. Na akumulatorze i alternatorze musi byc taki samo napiecie. Ewidentnie tu tkwi przyczyna. Dopoki nie wyjasnisz tej sytuacji - inne kombinacje nic ci nie dadza. Jak wyglada sprawa masy miedzy blokiem silnika, a alternatorem....
Jak to gdzie kupić? Ja takich problemów nie mam, w sklepie! Zarówno minusowe jak i plusowe, zarówno 1/2 cala jak i 3/8 cala. Co do reszty to kwestia radiatora, jak cienka blaszka to nie ma sensu bo później dioda nie siedzi.
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
Ten który podałem jest do tego alternatora
Wpis omyłkowy, usunąć.
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet.
Przyczyny to: -zużyte koło pasowe (częste) -zużyty pasek lub słabo naprężony -rozwarstwione koło dwumasowe (częste w tym moedlu)
"sam naprawiam samochód - opel astra" strona 67
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Wirnik alternatora Hitachi ma mieć około 3Ω oporności i pobierać około 4A prądu. Nie wiem do czego to potrzebujesz ale nie spotkałem jeszcze uszkodzonego wirnika.P
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Demontuj alternator.
cześć! wymiana lub naprawa alternatora powinna załatwić Twoje problemy pozdrawiam
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
Wymiana alternatora
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Zatarte wolne kolo alternatora.
Klemy sprawne, zimne, czyste, masa dobra, oszlifowana. Napięcie mierzyłem na alternatorze.
A ilu amperowy alternator masz zamontowany?
Interesuje cie 0 124 ... ...
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Mam właśnie taki przypadek, że elektryczna pompa tak hałasuje. Po zdjęciu paska cisza, gdyż sterownik silnika w przypadku braku ładowania jej nie załącza. Po wyjęciu bezpiecznika 80 A nastała cisza. Nie znaczy to jednak, że u Ciebie jest ta sama sytuacja. Tak jak radzi przedmówca sprawdził bym pompę wody, rolkę napinacza i alternator. Pozdrawiam
Jeśli byś nie miał ładowanie to po 30km autko by zgasła. W tym autku jest dogrzewanie.
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
audi 2.5 tdi v6 głowica fiat siena palio 1.6 16v miejsce montowania alternatora( jazda po niewielkiej kałuży może skończyć się smiercią alternatora) opel astra f kombi silniczek tylnej wycieraczki bmw e39 2.5d pompa wtryskowa fiat cinquecento 700 gaźnik aisan jakość kół dwumasowych przyprawia o mdłość - nie wiem z jakich podzespołów są pradukowane ale...
Jasne że tak OK.P
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia alternatora. Wymontowania regulatora sprawdzenia czy są szczotki. Niestety nie pamiętam czy jest dostęp i możliwość na aucie czy trzeba wymontować alternator. Aczkolwiek nie wiem czy nie lepiej oddać auto do mechanika, który ma o tym pojęcie, może być szybciej i taniej, chyba że masz jakieś doświadczenie z alternatorami....
Ale co dokładnie robił w alternatorze?
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
słabo swiecą lampy przednie chce założyć mocniejsze żarówki nie wiem tylko czy alternator da rade gdy włączę np dodatkowo ogrzewanie?
Wymiana alternatora pomogła
To czarne plastikowe? to osłona regulatora napięcia przy alternatorze.
Możesz, o ile mechanicznie pasuje.
Napraw alternator i nie zawracaj głowy.
Tak. Możesz tak zrobić
Nie sądzę, że ster uszkodzony. Raczej inny typ regulatora.
Jak silnik C16NZ to sprawdził bym masowanie alternatora.
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
sprawdź szczotki w alternatorze
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Zwykłe hydro jest najmniej awaryjne. Jakakolwiek elektryczna pompa to kłopoty, męczenie akumulatora, padający alternator -astra, Vectra.
Brak ładowania. Do sprawdzenia/naprawy/wymiany alternator.
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
Wymień alternator.
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Gdzie się mogę podczepić do instalacji gdzie pojawi się napięcie dopiero po włączeniu silnika, oprócz zacisków alternatora?
Kółko i pasek zmień. I nowa masa alternatora.
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
aha i dodam ze zaraz po wymianie alternatora zauwazylem ze jak silnik jest zimny to lampka oleju gasnie po ok 3sek, wczesniej przed wymianą gasła od razu, ale az do teraz nie kojarzylem tego z alternatorem, czyzby to ta wakupompka była jakaś trefna? Dodano po 19 jednak dochodze do wniosku ze to ta wakupompka na alternatorze sie pier..oli, pomylilem...
Kolego naprawiam pompy wspomagania od lat zawodowo.Ta pompa startuje po podaniu jednakowych napięć na oba kabelki sterujące.Pisałem wyraźnie o odcięciu kabelka od alternatora.
Jak łapa naprężacza alternatora
Nie, nie będzie to problem, problemem może być jedynie mechaniczne zamocowanie tego alternatora.
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Niestety, padł alternator
Pomiar na zaciskach akumulatora czy na alternatorze?
Regulator ,mostek ,oryginał?
|No to jeśli pasek nie ma uślizgu alternator do poprawki. Sprawdz jeszcze bezpośrednio napięcie + i - na alternatorze.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Czyli nie ma jednoznacznej odpowiedzi, wg schematu alternator?
astra alternator astra alternator diody astra kombi alternator
klimatyzacja eberspacher sterownik xenta 10w40 bierze
skrzynia schemat skrzynia schemat
Parametry zmniejszające moc kotła Termet Silver Akumulator do Citroena C5 Break 2017 179 PS Start/Stop