Zapomniałeś dodać że to silnik Z14XEP, bo jak widać niektórzy mylą ze starszymi silnikami. Trzyma po prostu na zaciśniętych tulejkach. One nigdy lekko nie wychodzą. Jak nie wiesz gdzie można bręchę wsadzić żeby go podważyć to możesz coś połamać.
Przyczyny to: -zużyte koło pasowe (częste) -zużyty pasek lub słabo naprężony -rozwarstwione koło dwumasowe (częste w tym moedlu)
DO tego alternatora sa zestawy mostek z regulatorem , bo pali się przeważnie komplet. Regulator zawsze przeżywa, ale sam mostek brał bym z 12 diodami a nie sześcioma. A dokładnie mostek do Nissana Pathfinder. ;)
Masz na alternatorze dwa piny ,L i DFM. L t kontrolka a DFM to sygnał do komputera o aktualnym obciążeniu
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Sprawdź przewody na alternatorze i masę przy głowicy nad alternatorem.
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Wobec tego jedynie wina moze spasc na akumulator. Ale nie moze byc tak, ze na alternatorze masz 14V , a na akumulatorze jest ponizej 13V. Na akumulatorze i alternatorze musi byc taki samo napiecie. Ewidentnie tu tkwi przyczyna. Dopoki nie wyjasnisz tej sytuacji - inne kombinacje nic ci nie dadza. Jak wyglada sprawa masy miedzy blokiem silnika, a alternatorem....
Regulatorów tego typu jest z 8 rodzaji .Optycznie jest to samo ,elektronika już inna. Dobierz coś pod ten silnik po jego kodzie i załóż. Jeśli są dobre ślizgi wirnika powinno pomóc.
jezeli bys miał uszkodzony przekaznik swiec to wywali kontrolke a ładowanie 14.1 jest ok a tak pozatym to często padaja tam alternatory
tak tak, alternator jak w astrze F z przyklejoną do ty**łu pompą vacuum.
Tak jest od tego alternatora.P
Zmień pasek i raczej koło pasowe alternatora bo V tam nie ma juz dawno raczej 0 .Dodatkowo zmień też przewód masowy alternator-głowica.
70A wspomaganie jest mechaniczne.P
Czy dobrze rozumiem że zatarty kompresor klimatyzacji spowodował urwanie śrub mocujących alternator? :-)
Witam serdecznie Jakie łożyska zakupić do alternatora Astra 1.9 CDTi 150KM Alternator Denso 14V - 105 A
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
Spróbowałem prześledzić rysunek i odpowiem, że nie. Mianowicie wychodzi mi, że po dojściu do początku uzwojenia wracasz. W ten sposób SEM będzie się znosiła i efekt pracy zerowy. Nawijamy wszystko w tym samym kierunku. Ilość zwojów zależy od konstrukcji i raczej nie obędzie się bez odwijania. Problem w tym, że w jednych stojanach uzwojenie jest nawijane...
Wiązka źle położona na silniku i się przeciera w okolicach alternatora.
Widzisz w pierwszym poście wyraźnie Ci o tym napisałem, a Ty niepotrzebnie temat dalej drążyłeś.
Dokładnie to głównie chodzi o tą masę co łączy silnk z alternatorem.
Kondesator.Kazdy dowolny z obudowa przystosowana do zamontowania przy alternatorze.Kupisz chyba w kazdym motoryzacyjnym sklepie.Twoj ma pojemnosc 5 mikrofaradow.
Plastik w chłodnicach w autach w tym wieku jest jak papier, wystarczy ruszyć przewodem gumowym i potrafi się wyłamać. Nie winiłbym tu mechanika. Możliwe że miało to związek z naprawą o tyle, że poruszył przewodami od chłodnicy. Wyciekła Ci cały płyn? Przegrzał się silnik? Skąd te obawy?
cześć! wymiana lub naprawa alternatora powinna załatwić Twoje problemy pozdrawiam
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Ubita dioda w alternatorze
Dodatkowo napisze że w tym samochodzie jest wspomaganie hydroelektryczne, które ma też duzy pobór pradu zaraz po starcie... i się nadłada pobór świec żarowych i wspomagania... A ilu amperwoy masz ten alternator???
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Wygląda mi to na śrubę do przykręcenia dodatkowej masy na alternatorze :)
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Pompa jest dobra, tylko jest na osi alternatora...
Proponowałbym pomyśleć o większym alternatorze. Z tego co mi wiadomo profesionalne firmy montujące sprzęt grający niejednokrotnie wymieniają również alternatory, stosownie do zapotrzebowania mocy. Nie jestem znawcą tematu ale miałem przyjemność wyciągać z Astry 2 alternator, w którym po pierścieniach "komutatora" został tylko zwęglony ślad. Co gość...
Wpis omyłkowy, usunąć.
Nie sądzę, że ster uszkodzony. Raczej inny typ regulatora.
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Brakuje zasilania albo masy. W okolicach rozdzielacza WN masz 2-pinową wtyczkę (czarny + po kluczyku, czerwony stały +), tam potrafi zaśniedzieć. Masy masz na głowicy przy alternatorze.
całe łożysko latało w gnieździe " To niedobrze, tylne łożysko jest w plastikowej wkładce, jeżeli się wybiła to masz problem, wkładka jest niedostpna.
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
gratuluje mechanika który twierdzi że alternator jest ok jeżeli daje 19V :lol:
Majtaj i ciągnij tylko uwaga na palce.:)
Tak. Możesz tak zrobić
To nie wina pompy tylko alternatora. Zmieniałeś regulator i zapewne założyłeś od nowszego modelu albo alternator ma ukrytą wadę. Kup alternator z wyprowadzeniami L oraz W. Nr alternatora JA1521.
miałem taki sam problem w swoim nissanie okazało sie iż przyczyną jest odlutowana dioda na regulatorze napiecia w alternatorze
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Regulator ,mostek ,oryginał?
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Demontuj alternator.
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
próbować naginać silnik, ewentualnie ją uciąć i zastosować nową
Łożysko od strony koła pasowego 6203 , tył -łożysko igiełkowe 56769 rozmiar 11/17.5×16.5.P
Jasne że tak OK.P
Zatarte wolne kolo alternatora.
"sam naprawiam samochód - opel astra" strona 67
Witam mam podobny problem z alternatorem szukam schematu tego regulatora ja mam alt. 70A 12V UK tak na nim pisze kolega wyzej nie napisał jaki ma ten alt. P.S kolego Podobno da sią sprawdzić regulator miernikiem Czy to prawda?
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
A ja owszem. Uszkodzony elektrycznie, zwarty regulator go cały czas zasilał.
A ilu amperowy alternator masz zamontowany?
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
tak jak wyzej sprawdz opornosci wirnika, czy nie ma zwarcia. tak samo stojan no i diody a regulatora raczej samemu w domu nie sprawdzisz....
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
A czy ten 120A będzie pasował w miejsce 100A w isuzu astra?
Zapodałbym 90A spokojnie wydoła
Możesz, o ile mechanicznie pasuje.
Napraw alternator i nie zawracaj głowy.
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.
Przewód zasilający lampkę kontrolną jest połączony z uzwojeniem wzbudzającym WEWNĄTRZ alternatora, co oznacza, że D+ powinno być podłączone TYLKO do żarówki.
Minimalna wartość ładowania akumulatora, to 13,8V Akumulator zapewne dobry. A, że nie trzyma to tak jak napisane powyżej. "Brak ładowania" A za takową sytuację odpowiedzialny jest tylko jeden element. Odpowiedzialny jest alternator.
Witam. Zaczął bym od sprawdzenia alternatora. Wymontowania regulatora sprawdzenia czy są szczotki. Niestety nie pamiętam czy jest dostęp i możliwość na aucie czy trzeba wymontować alternator. Aczkolwiek nie wiem czy nie lepiej oddać auto do mechanika, który ma o tym pojęcie, może być szybciej i taniej, chyba że masz jakieś doświadczenie z alternatorami....
Jak to gdzie kupić? Ja takich problemów nie mam, w sklepie! Zarówno minusowe jak i plusowe, zarówno 1/2 cala jak i 3/8 cala. Co do reszty to kwestia radiatora, jak cienka blaszka to nie ma sensu bo później dioda nie siedzi.
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
jest w kolektorze ssącym pod korpusem przepustnicy w okolicy alternatora!!!!!!!!!!!!
Alternator do reklamacji.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Interesuje cie 0 124 ... ...
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
http://obrazki.elektroda.net/30_12767857... http://obrazki.elektroda.net/30_12767857...
Wymiana alternatora pomogła
Czujnik wału , cewki, wtryskiwacze, połączenie rozrusznik -akumulator-alternator , masy itp
Podłącz miernik zgodnie z obrazkiem i po kolei wyjmuj bezpieczniki.
Witaj. Moja sugestia co do ogrzewania samochodu jest taka, zamontuj ogrzewanie postojowe 2 kW plus sterowanie przez telefon i masz problem z głowy. Ja we wszystkich swoich samochodach mam zamontowane Webasto od Scania plus sterowanie z aplikacji telefonicznej, i jak jest wyjazd to wcześniej tak 20 minut załączę i przychodzę do ciepłego samochodu i nie...
Pomiar na zaciskach akumulatora czy na alternatorze?
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
Alternator na stół do sprawdzenia i będzie wiadomo.
Witam chciałem wymienić w swojej astrze alternator bo ktoś wstawił nie od tego modelu i ogólnie jest popelina. Pojade na szrot i dokupie tylko mam pytanie jaki powinien byc bo spotkałem sie z 70A i 100A , samochód mam z klimatyzacją.
Dosyć przechwałek kto lepszy. Podajcie w końcu faciowi najbardziej prawdopodobne rozwiązanie jego problemu, i skończcie licytację, oraz dwuznaczności. Ja ze swej strony przekazałem swoje doświadczenia w tym zakresie i nie mam zamiaru czytać wymądrzania się innych, może lepszych fachowców w tej dziedzinie. Jak chcesz pomóc to pisz jasno i wyraźnie co...
To nie żuk z 1970r, zegary po can'ie to gdzie te żarówki, alternator chyba też sterowany z ecu. Szukaj innego sposobu.
Do alternatora , on winien jest , Mości Pikolini!
Wystarczy Ci prądu w tym aucie na takie zabawy ? Z tego co kojarzę, to w Astrze alternator nie jest jakiś za tęgi, a chyba musisz dać przy mocniejszym zestawie mocniejszy wzmacniacz, kable jakie masz przekroju ?
Klemy sprawne, zimne, czyste, masa dobra, oszlifowana. Napięcie mierzyłem na alternatorze.
alternator astra astra alternator diody astra kombi alternator
sonda hydrostatyczna arduino przycisk funkcji iveco daily problemy klimatyzacja
electrolux ew6s406bpi skrzynia schemat
Kondensatory sprzęgające do wzmacniacza lampowego: MKS czy MKP? Kod błędu 01314 - problem z ECM w pojazdach VW