Jest stosowana taka metoda, że luzuje się nakrętkę centralną i ostra jazda po winklach, zazwyczaj puści. Bębny w Skodzie 105, 120 tak się ściągało.
Szczęki to obowiązkowo do wymiany, bo jak zalane płynem to po jakimś czasie się odklejają okładziny. Zestaw montażowy, wszystkie sprężynki itp, to kilka pln więc warto się też zaopatrzyć. Sam masz zamiar to robić? Odechce Ci się jeśli bębny mają progi, a mają prawie zawsze.
krzywy beben rozebrac naprawic wymienic na nowe
Dzień dobry Jakkolwiek moja prośba wydaje się głupia, proszę przeczytajcie wstęp do końca, zanim mnie ocenicie i skrytykujecie. Chciałem poprosić o opinię na temat stanu hamulców (załączonych zdjęć) w moich samochodach po wymianie kół. Zmieniam koła sam, niby tylko 60 zł, ale przy kilku autach w rodzinie i wolnym dniu zawsze to parę groszy zaoszczędzę....
Robiłem u siebie. Z18XE podobno dobrze znosi gaz. Jeden z ostatnich silników Opla. A więc potrzebujesz: 1. Zaiweszenie z Corsy 1.8 2. Hamulce z Corsy 1.8 (260mm) 3. Teraz dopiero możesz mówić o silniku ! 4. Silnik musisz kupić z kolektorem od Merivy lub Corsy C. Większy się nie zmieści. Łapa pod kompresor klimy z Astry G. 5. Czeka Cię kodowanie przekładni...
Do tej pory nie miałem czasu się temu bliżej przyjrzeć. Ale teraz coraz częściej kontrolka ABS się świeci. Opony są nowe zimowe wszystkie 4. I wziąłbym się za naprawę tego. Mówiąc konkretnie za wymianę tych czujników. Tylko pytanie czy ktoś z Was mógłby wskazać czy w mojej wersji : 1.6 103 Z16 XEP Grudzień 2005. 4 śruby + bębny tył są to czujniki zintegrowanie...
Jeśli to są nowe bębny to niech mechanik je reklamuje. Jak przetoczysz to się każdy wypnie A czy wyczyścił do "czystej blachy" miejsce gdzie te bębny przylegają?
Masz tam bębny czy tarcze?
Zdejmij bębny i sprawdź grubość okładzin, samoregulacje i cylinderki. Jak nie wiesz jak jedź do jakiegoś warsztatu.
Ręczny jest prawidłowy, jak na bębny to całkiem niezły.
Jedynie od wewnętrznej strony trzeba poluzować nakrętke która reguluje rozszerzanie się szczęk - do tego trzeba odciągnać blokująca zapadke. Z tyłu są otwory zaślepione gumami choć faktycznie to trzeba ściągnać koło i przez otwór na śrube dwoma wkrętakami to zrobić. Tylko ona może tak blokować że masz cały czas hamulec zaciągniety- to nie może być woda,...
Dziś umówiłem się z mechanikiem ale dopiero na środę. Spędziłem około 20 minut i słuchałem jak i co stuka a więc Przy wyjeżdżaniu kiedy silnik zimny słychać takie dziwne tępe pukanie coś jak tylne bębny kiedy na mrozie zaciągniemy ręczny i taki odgłos "puszczenia" szczęk. Coś takiego słuchać z przodu. Podczas skręcania nasila się. Dziś skręcając zauważyłem...
tak, zdejmowałem bębny, skasowałem luz bo wiadomo te samoregulatory to już nie bardzo chcą działać, ale ręcznie je podkręciłem tak, że bębny na styk wchodzą (po zeszlifowaniu rantu na równo z powierzchnią roboczą), ręczny teraz bierze na jakimś 3 ząbku już na max, nic to nie dało na zwykłe hamulce Dodano po 10 no więc jeszcze tak - za radą kol. piachu1994...
hamulce wymieniane a bębny zostały przetoczone?
Witam Mam taki sam problem z bicie tylnego hamulca. Bije nawet po zaciągnięciu ręcznego. Wymieniłem już szczeki najpierw jakieś tanie teraz BOSCHA, nowe bębny, nowe cylinderki, nowy płyn hamulcowy i dalej bije. nowe bębny tez by miały bicie ? hmmm Zacząłem kabinowa podmienia z starymi bębnami i nic to nie pomaga :/ Krzywa piasta powodem ?? Tylko ja...
Jak to nie GSI to raczej bębny masz z tyłu, ale równie dobrze mogą być cylinderki zapieczone. Najlepiej jedź na stację diagnostyczną niech Ci sprawdzą skuteczność hamulców.
Tarcze Brembo ujdą ale żadna to rewelacja mocnooo przereklamowane. Tył jest bardzo ważny jeśli ma skutecznie hamować. Korektor z tyłu sprawny? Ne podwyższony przypadkiem na zawieszeniu? No i te nowe bębny i szczęki mogą być wątpliwej jakości. Szerokość szczęk i bębnów właściwa? Cylinderki też mają różne średnice tłoczka. Ogólnie dużo jest możliwości...
Witam ogólnie to wymieniłem pompe hamulcową z serwem na większą,przewody, bębny cylinderki,szczęki,korektor, dalej lipa jest. Naprawiłeś już czy dalej błędne koło ? podejrzewam prawy przedni zacisk że tam idzie za dużo płynu, zamiast po równo na lewy tył i prawy przód, bo sekcje na pompie są podzielone po przekątnej.
Tak schodzi bezbarwny we wszystkich fiatach schodzi w bordowym kolorze. Gaz montował sam tzn że auto ma jakieś 10 lat i on montował w zakładzie na podzespołach staga/tomasetto. Tak peugeot to fajne auto, ale koszta naprawy są wysokie PLUS że dorzuca alufelgi, auto jest poprzycierane ma wgniotke i nie ma gazu. Jak ruszę bębny to się okaże, że łożyska...
Witam. Linka przymarza w pancerzu gdy są uszkodzone gumki na końcach dostaje się tam woda i zamarza. Jeżeli masz bębny to może przymarzać okładzina jeżeli w środku jest dużo startej okładziny takiego pyłu i to potrafi absorbować wilgoć, i zamarzać ale to rzadziej. Raczej linki.
Witam, mam problem z astrą F przy prędkościach powyżej 100km/h cała buda drga im szybciej tym bardziej. Podczas hamowania słychać "huczenie" i delikatnie pulsuje pedał hamulca. Przy hamowaniu ręcznym objawy takie same. Bębny są proste/hamulce przód wymienione i to samo/ wymienione sworznie i silentblocki wahacza/koła w 100% ok. Niedawno wymienione łączniki...
Pełny przegląd samochodu w ASO kosztuje 250-500zł i trwa ok 2-3h. Większość awarii rozrusznika nie unieruchomi samochodu. Pewne elementy są elementami eksploatacyjnymi i powinny być okresowo wymieniane, należą do nich również: płyn chłodzący (można sprawdzić punkt jego krzepnięcia), płyn hamulcowy (można zbadać zawartość wilgoci), elastyczne przewody...
łożysko z tyłu łatwo sprawdzić. Podnosisz samochud do góry i kręcisz kołem. Szumi znaczy że łożysko do wymiany (no niekiedy wystarczy lekko dokręcić bo się poluzowała śruba dociskowa - ham. bębnowe). Można też poruszać kołem w pionie i poziomie, sprawdzić czy jest luz. Jeżeli masz z tyłu bębny to nie ma większego problemy z wymianą, chwila roboty, a...
Nie przejmowałbym się wężykami,a co do braku hamulców to;jeżeli bębny są dobre i tarcze ,klocki,szczęki,linka od hamulca ręcznego jest sprawna.Pedał hamulca jest wysoki i nie rośnie po kilku krotnym naduszeniu na niego to wtedy bym typował serwo.Aby to sprawdzić trzeba odłączyć ten gruby czarny przewód i przejechać się autem.Jeżeli hamulce będą jeszcze...
Czarny a co ma servo do poprawnego działania hamulca? Ni kombinuj jak koń pod górkę. Servo tylko wspomaga hamowanie, żebyś nie musiał stawać na pedale przy hamowaniu. Ojo - ściągnij bębny z tyłu i ręcznie podreguluj szczęki na samoregulatorze. Pokręcaj i próbuj zakładać bęben, do momentu aż już nie będziesz mógł go założyć, wtedy popuszczaj i próbuj...
Pisze to co jest w dowodzie, jest 110kw czyli 150km i z tego co wiem nie jest to swap i auto jest z 98r. Mogę przesłać zdjęcie silnika na email to może się zoriętujesz jaki. A jeśli chodzi o czujnik położenia wału to co ma wspulnego z iskrą ? Dodano po 18 Już wiem sam troche poczytałem wlasnie na necie i jest to całkiem możliwe że jest to swap ale poprzedni...
Witam. Jeżęli zauważyłeś mały stan płynu hamulcowego to trzeba w pierwszej kolejności sprawdzić czy nie ma wycieków tego płynu ze względów bezpieczeństwa.Ściągnij każde koło i sprawdzić przy każdym zacisku z przodu a z tyłu prawdopodobnie masz bębny hamulcowe to trzeba by je ściągnąc i sprawdzić czy cylinderki są suche.Jeżeli wszystko będzie suche to...
Witam.Ogólnie puki kontrolka sie świeci to dźwignia nie jest odpuszczona.Skoro kontrolka się świeci to dźwignia nie wraca na swoje miejsce.Pewnie linka sie zaciera i nie puszcza szczęk albo w bębnach problem.
Nic nie piszesz czy to tarcza czy bęben. Astre 2 1999 r. To samo przez się mówi, bęben.
a w jakim stanie są bębny,czy nie dzieje się tak ze przy obciązeniu auta pedał bierze niżej - zerknij samoregulatory
W hamulcach nie ma drogi na skróty i wszystkie elementy mają być sprawne. Cylinderki tył szczelne, działająca samoregulacja, poprawnie pracujące tłoczki z przodu, wyczyszczone prowadnice, jarzma klocków, dobre odpowietrzenie,świeży płyn, klocki , tarcze, ręczny itd... Na miękki pedał może wpływać suma wszystkich drobnych niedociągnięć. Chcesz mieć pewne...
Po wymianie szczęk i bębna dotrze się. Rozpędź się do 50-60 km/h i kilka razy przyhamuj. Poczytaj o docieraniu nowych klocków i bębnów na Google.
W miejscu łączenia przewodu sztywnego wychodzącego z bębna i przewodu elastycznego nie ma żadnej zawleczki ani uchwytu na klucz 11-12(na środku drugiego zdjęcia). To trzeba wymienić przewód sztywny wychodzący z bębna razem z przewodem elastycznym?
A została ta strona odpowietrzona? Ręczny ma spory rozrzut? Samoregulator ustawiony tak że bęben wchodzi na styk?
i po załączeniu wszystkich 3, pedał jest twardy jak skała, nawet o 1cm się go nie ruszy. No a jak ma się ruszyć, skoro ciśnienie nie idzie do układu? Równie dobrze mógłbyś króćce wylotowe z pompy zaślepić. Najprościej odpowietrzyć ciśnieniowo od dołu. Masz 100% pewności. Możesz też podać ciśnienie w zbiorniczek. Moim zdaniem, nie tu będzie problem....
Dokładnie jak kolega pisze,jak te wszystkie czynności nie pomogą to załatw sobie ściągacz do bębnów wtedy nie ma siły
okazało się, że bęben, szczęki samoregulator były niedawno wymieniane. Badziewie założyli
Jak zdejmiesz bęben z tyłu to tam będzie taka rozpurka pomiędzy klockami musisz ją rozkręcić na tyle by bęben wszedł idealnie na styk oczywiście zrób to z obydwu stron
Najpierw łatwiejsze. Do hamulców zagląda się okresowo, czy ktoś lubi czy nie. A Ty kiedy tam zaglądałeś? Na tym polegają między innymi przeglądy okresowe. Na wcześniejszym eliminowaniu drobnych usterek, bądź wymianie okresowej elementów zapobiegając w ten sposób poważniejszym awarią. W skarjnym przypadku szczątki okładziny mogą zablokować koło, a wtedy......
Albo na partacza poxipolem skleić albo nakrętka od bębna z malczana i korek ze starej sondy :)
Zapytaj na forum Astry itp, poszukaj fotorelacji(kedyś widziałem dokładną instrukcje przejścia z bębnów na tarcze, łącznie z opisem potrzebnych narzędzi) Tutaj większość to zawodowcy, wykonujący takie czynności zarobkowo i nie ma czasu na zapamiętywanie takich danych. Robi się z automatu, widzę łeb śruby i biorę odruchowo nasadkę.
Ale piasta jako oś gdzie np jest bęben.Wątpię żeby np.cała piasta z łożyskiem zintegrowana.Przecież jak postawisz taką belkę luzem to można to pomierzyć przed montażem tak?
A nie blokuje Ci się szczęka w bębnie? Miałem podobny przypadek, blokowało przy hamowaniu podczas cofania. Po takim zblokowaniu przy próbie dalszego cofania czuć było właśnie takie zerwanie.
Jeszcze jakość okładzin jak i stan bębnów. Dodano po 1 A nie ,sory nie doczytałem.
Te powyższe uwagi są bardzo poprawne jako zapobieżenie zamarznnięciu. Jednak gdy na skutek zaniedbań już tak się stało - unieść bok samochodu, zdjąć koło i dmuchawą z gorącym powietrzem (opalarka elektryczna na przykład) ostrożnie ogrzać linkę na całej trasie, zaciski lub bęben - aż "puści". Potem drugi bok. Tak musieliśmy nie dawno robić u kuzyna -...
Pytanie co jest z tyłu tarcza czy bęben. Trzeba by zdjąć kolo i zobaczyć najczęściej przy traczach robi się wżer rdzy albo odpada rdza w jednym miejscu i już nie jest prosta.
Dokładnie to tył od strony kierowcy, gdy rozebrałem wszytko bęben oraz okładziny (grube jakby prawie nowe) były ok. A piszczenie jest gdy hamuje i to nie zawsze przeważnie w początkowej fazie hamowania. Wiecie co to może być i jak to usunąć??
mam pytanie jak można przerobić jakieś ogólnodostępne czujniki ABS do mojego opla astry rok 93 kombi 1.8. Chodzi mi o tylne czujniki - mam z tyłu hamulce tarczowe z osobnymi bębnami dla hamulca ręcznego i w tych bębnach są zębatki ABS`u. Niestety ktoś zakosił czujniki tylne dlatego nie wiem jak powinny wyglądać. Wg mnie sądząc po otworze do montażu...
Witam, mam taki problem że... może mi powiedzieć ktoś co oznacza ta kontrolka? http://obrazki.elektroda.pl/2051364700_1... Gdy wciskam pedał hamulca na biegu od 1-5 to świeci się bardzo słabo ale jak na wstecznym to świeci się bardzo wyraziście. Tylko świeci się jak wciśnięty jest hamulec. Wyczytałem że jest to kontrolka od poziomu płynu...
A ten pasek może być? http://allegro.pl/5pk1230-pasek-klinowy-... Bo niestety jestem ("idiotą") i przerwałem ten... Dodano po 6 Lub ten? http://agdtechnik.pl/pasek-do-pralki-123...
bębny rozbieralne bębny golfa bębny bizhub
kontrolka cordoba 405nm laser thiele smalla
bateria parkside bateria milwaukee
Ford C-Max 2006 1.6 TDCi 80kW Turbo Power Loss – Wastegate, EGR, Vacuum, MAF, MAP Checks Konfiguracja dekodera Canal+ do odbioru Astry