Tak dokładnie tu się dolewa, poziom się sprawdza wykręcając śrubkę tuż obok półosi - potwierdzam to co pisze Krick
Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
Witam sprawdź czy nie wypadła ci dźwignia na przegubie kulowym na skrzyni biegów.
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
Nie było to w Oplu lecz w WV-genie,lecz objaw ten sam.Oberwana poduszka na skrzyn i biegów ,ta po stronie kierowcy,za skrzynią.
...może po prostu próbujesz włączyć ten bieg przy zbyt wysokiej prędkości. Jeździłeś wcześniej dieslem?
Mój opel ma silnik 1,9 CDTI 101 KM
Z benzyny na diesla zawsze łatwiej tylko czy masz skrzynie biegów z tym dieslem potem troche zabawy z wydechem i instalacja do świec żarowych. Osobiscie mam na koncie diesla z golfa 1 w polonezie i diesla 1.6 w astrze f po silniku 1.4i
Dokładnie, mam wibracje jak auto stoi.
Przyjrzysz się uważniej zobaczysz: I, II, III. W Golfie II tak są pozaznaczane prędkości dla biegów
dieslem bez turbiny Opel Astra i hamując silnikiem To nie czytasz, na co odpowiadasz? Żadnej agresywności nie widzę, widzę stawianie tez, których bronić się nie potrafi. W starych Dieslach sprawa jest prosta, odpuszczasz pedał gazu, dawka biegu jałowego nadal jest podawana.
przykładowo diesel i benzyna o podobnej pojemnosci i tej samej mocy (powiedzmy 75KM , dla przykladu Astra 1.6 i Punto 1.7 TD ) Diesel ma wiekszy moment obrotowy , na kazdym biegu silnik jest elastyczny , nie dusi sie , praktycznie bez gazu na pierwszym biegu mozna ruszyc z miejsca , Astra natomiast gasnie jak nie dodamy jej gazu.Testowane to bylo.Inaczej...
[quote="harlejowiec"]urządzenie sterujące odczytuje iż jest zbyt uboga mieszanka i zwiększa ilość paliwa a co za tym idzie mogą rosnąć obroty. [quote] To jest raczej nie mozliwe. Do wzrostu obrotow potrzebne jest jeszcze powietrze - otwarta przepustnica. To nie diesel.
Podstawa to alarm i blokada skrzyni biegów. Polecam blokady DIPOL LOOCK. Więcej na ten temat na www.dipol.pl
Teoretycznie to powinno być pierwszy bieg przy 98° drugi 104°, a w praktyce to zależy jaki czujnik kto założy, często ludzie zakładają z niższą temperaturą i wtedy wentylator co chwila się włącza bez potrzeby.
To prawda jak sie chce jeździć dynamicznie ( czyt. szaleć) to 2500obr/min trzeba trzymać. Wynika to w duzęj mierze z zastosowania turbospreżarki, ale nic nie zastąpi tego pięknie mruczącego na 5 biegu silniczka ( przy 80km/h nawet mojej dziewczynie sie podoba:-) oraz tej bestii wyjącej jak odkurzacz przy 4500 na pierwszym i drugim biegu... Pozdrawiam
Witam. Problemem może być zabrudzony silniczek krokowy prawdopodobnie znajduje się on przy przepustnicy, a odpowiada wlaśnie za wolne obroty... napisz jaki to typ silnika tj. jaka pojemność i rodzaj (benzyna czy diesel) Pozdrawiam.
Astra G Kombi, 1998r. Mój znajomy mechanik jednoznacznie stwierdził że muszę znaleźć jakiegoś rozbitka nie tkniętego od przedniego zderzaka do skrzyni biegów. Powiedział wszystko i nie powiedział nic... Myślałem bardziej nad dieslem w wersji 1.7 isuzu lub 2.0dtl.
Witam! Mam problem z biegami wentylatora w samochodzie Opel Astra F z oplowskim silnikiem diesla. Wentylator poprawnie pracuje na dwóch biegach, pierwszy włącza się wcześniej (około 95 stopni) i wtedy wentylator powinien obracać się wolniej natomiast dugi bieg włącza się przy około 105 stopniach i wtedy wentylator obraca się z pełną mocą. Natomiast...
"Lewe powietrze" można szukać zraszając dolot i przewody podciśnieniowe jakimś sprejem łatwopalnym na uruchomionym silniku. Ja używam do tego celu StartPilot - sprej wspomagający start diesla. Zrób diagnostykę komputerową, to może coś się wyjaśni.
Mam taki problem z astra 2,0 diesel. Przez kilka dni chwilami silnik pracował nierówno. Wreszcie zgasł na biegu. Odczytalem błędy były dwa: 1651 i 1635 - błedy skasowane, przy obracaniu rozrusznikiem niepojawiają się ponownie ale auto nie pali. Z plaka łapie, więc to chyba jednak coś z paliwem. Check się niepali ani teraz ani przed awarią. Czy jest...
Mam Opla Astre 1.7 Turbo Diesel mam problem z szarpaniem objawia się to tym że na niskich obrotach na drugim i trzecim biegu przy dodawaniu gazu auto zaczyna szarpać w czym może być przyczyna tego zjawiska?
Robiłem u siebie. Z18XE podobno dobrze znosi gaz. Jeden z ostatnich silników Opla. A więc potrzebujesz: 1. Zaiweszenie z Corsy 1.8 2. Hamulce z Corsy 1.8 (260mm) 3. Teraz dopiero możesz mówić o silniku ! 4. Silnik musisz kupić z kolektorem od Merivy lub Corsy C. Większy się nie zmieści. Łapa pod kompresor klimy z Astry G. 5. Czeka Cię kodowanie przekładni...
Witam. Mam problem z moim Oplem. Gdy wciskam mu ostro gaz to pojawia się komunikat moc silnika ograniczona i wykrzyknik. Dzieje się to bez względu na prędkość, bieg ale tylko gdy ostro wciskam gaz. Nie czuję jakby tracił na mocy ale pojawia się ten komunikat na kilka sekund. Czy to fabrycznie czy może to jakiś błąd, ale po podłączeniu do komputera żaden...
Można to sprawdzić za pomocą komputera ? Znajomy ma taki komputer, którym sprawdza różne błędy w silniku , skrzyni biegów , poduszki powietrzne itp. ? Za pomocą takiego sprzętu mozna sprawdzić? Bo taki komputerek posiada wlasnie znajomy.
Witam! Pytanie dotyczy samochodu Opel Astra III 2006 r., 1.9 diesel. Od kilku dni podczas wciśnięcia sprzęgła, samochód zaczyna głośno chodzić, jakby coś tarło, sprzęgło chodzi dobrze, biegi też się dobrze przerzuca. Będę wdzięczna za podpowiedź co może być tego przyczyną. Pozdrawiam!
W Oplach to nie trzeba się bać fiatowskich silników, tylko oplowskich skrzyń biegów - M32. Ludzie na forum Astry bardzo na nie narzekają - M32 jest 6-biegowa skrzynia montowana do silników z turbiną (też benzynowe).
Witam. Oto mój problem. Astra H diesel 2006r. Silnik 1900. W aucie została wymieniona dwumasa, wysprzęglik, sprzęgło,tarcza, cały komplet. Po wymianie nastąpił problem ze sprzęgłem a mianowicie, przy szybkim przerzucaniu biegów sprzęgło nie załącza, bieg wchodzi ale silnik wyje po krótkim czasie wszystko wraca do normy ale następny szybki przerzut biegu...
moj problem dotyczy spadku mocy, auto na niskich obrotach jedzie jak mół dochodzi do trzech tys. obr./min max. predkosc to 130km/h i pali sie kontrolka silnika, wczesniej mialem taki problem na 3-im biegu prawie nie ciagnał, na niskich obrotach auto drzy bardziej niz normalnie diesel.
Witam! Dostałem od firmy auto - takie jak w tytule: 2002r. przebieg: 211tys. ma auto silnik był wymieniany przy 190tys. i miał wtedy 120tys. więc przyjmijmy, że silnik na chwilę obecną ma ~150tys. rozrząd był wymieniany 20tys. temu przy zmianie silnika. Zaniepokoiła mnie w tym autku jedna sprawa - silnik głośno chodzi na biegu jałowym;na wolnych obrotach...
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
Tylko, że 90% diesli w Polsce z lat 90-2005 jest po dziadku i licznik kręcony, że się w głowie nie mieści. W Niemczech taki pasat 2001-2002 w dieslu ma normalny przebieg od 400 tyś do 800 tyś, a i widziałem takie z milionem i więcej. W Polsce po wymianie kierownicy, dorobieniu lewych nalepek i książki serwisowej idzie z przebiegiem 150 tyś albo 230...
A jak się ma kultura pracy silnika 1.5tdci? Przyznam szczerze,że w firmowym 1.6tdci 95 (2015r) na biegu jałowym jest kiepsko (lekko trzęsie),ale coś mi się wydaje,że wersja 1.5tdci 95 i 120 nie ma tego problemu te wersje mają też dwumasę a 1.6tdci raczej nie. Ogólnie w firmowym aucie słychać "starego diesla" 😅
Szukałem w książeczkach dostarczonych do pojazdu, ale nic tam na ten temat nie jest napisane... W jednej książce jest miejsce na model skrzyni biegów, ale co z tego, skoro pole zostało puste... Ale znalazłem dodatkowe informacje: Silnik Z16SE - 1.6 8V 84KM Znalazłem jakie skrzynie współpracują z tym silnikiem: Jak mogę sprawdzić mój model skrzyni biegów?...
Witam. Pacjent to Astra 3 z 2004 roku, 1,7 diesel (sprężarka u góry). Sprężarka wymieniona na używkę, nowy skraplacz i wiatrak. Układ wypłukany (na zdemontowanych rurkach), nabity na wagę plus olej plus UV. Ciśnienia ; L - 2 do 3 atm , H - 13 do 15 atm. Temperatura na środkowej kratce, wentylator na 2, bieg jałowy około 8,5 do 9°C. Przy ciut zwiększonych...
Pisze z pytaniem astra g dizel 1.7 alternator boscha 70a wolne obroty bez włączania świateł 13,95 /13,98 na światłach włączonych 13,80 /13,9 po prze gazowaniu koło 3000obrotów 14,1 / 14,15 objawia sie to minimalnym rozjaśnieniem deski /obroty wentylatora podnoszą się podczas jazdy co dziwne podczas jazdy ze stałą prędkością na jednym biegu wiatrak jakby...
...a ja się dalej trzymam swojego zdania - tylko krajowe, poleasingowe (najlepiej bezpośrednio z firmy) i nie bać się przebiegu rzędu 250+ tys. km. Osobiście do tak małego auta wybrał bym tylko i wyłącznie benzynę bo nie widzę sensu diesla w małych autach młode roczniki wszystkie mają filtry cząstek więc jeśli jeździsz krótkie odcinki to pożegnaj się...
Po prostu lekko drzy ale tak po za tym wszytsko ok nic nie szarpie biegi przelaczaja sie dobrze i ma dobrego zrywa moze dlatego drzy bo to DIESEL 2.0 DI 16V ??? I mam pytanie czym najlepiej załatać odpryski na lakierze bo jak jechałem to przedemna autobus rzucał żwir na maske i mam 5 plamek na lakierze odprysków??
Witam. Posiadam Opla Astrę g z silnikiem diesla 1.7 isuzu i podczas jazdy słyszę gwizd. Wydaje mi się, że pochodzi on ze skrzyni biegów. Gdy mam na luzie nic nie słychać a włączę bieg od razu słyszę hałas. Co to może być? Proszę o pomoc.
Kolego, podpowiem z własnego doświadczenia , że jak wskazówka staje ci na 80 stopniach to nie oznacza, że masz walnięty termostat. Podłącz się pod komputer i zobacz jaka zaczyta temp. z ECU mnie licznik pokazywał 83, a na ECU było 89-90, zmieniłem licznik bo chciałem od Bertony z białymi tarczami i pokazuje mi teraz 87-90. W oplach to częsty przypadek....
(...)do tego doszła niesamowicie awaryjna sama pompa VP44, zarówno mechanicznie jak i elektronicznie, słabe koła 2m - jednym słowem "mina".(...) 250 tys. km bez najmniejszej usterki pompy, jak się nie kombinuje z paliwem to nie ma problemów z pompą - takie jest moje zdanie, a koło dwumasowe to rzeczywiście jest słabe w X20DTL bo go tam wcale nie ma....
Sprawność silnika diesla jest znacznie wyższa od benzyniaka i to jest jedna z przyczyn wolniejszego nagrzewania (mniej spalonego paliwa idzie w straty takie jak np. oddanie temperatury) w silniku isuzu temperatura na poziomie 95" C to norma bo płyn ma większą temperaturę wrzenia ok. 125*C. Termostat zaczyna się otwierać przy 92*C a pełne otwarcie osiąga...
Uszkodziło nam wysprzęglik . I tak stara tarcza była założona " kominkiem " do skrzyni tak też ją założyliśmy , po ponownym demontażu skrzyni zauważyłem że na tarczy pisze do skrzyni biegów tą niższą stroną . I tak średnica wew, wysprzęglika różni się 4mm od starego . Teraz już sam nie wiem co jest grane czy dostaliśmy w sklepie zestaw nie do tego samochodu...
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie vauxhall Astra 1.7 diesel rok pr. 2002. Auto od niedawna zaczęło gasnąć w trakcie jazdy. Było też "mułowate" ponieważ wymieniłem filtr paliwa myśląc że gaśnięcie auta spowodowane jest zgromadzona parafina w filtrze. Pomogło owszem auto znacznie energiczniejsze niemniej jednak problem znów się powtarza....
Witam, to nie jest takie proste. Myslę, że lepiej kupic "gotową" Astrę 1.7 D... No, ale to Twoja decyzja. Pytasz o niespodzianki. Trochę ich będzie. Widzę, że wiesz już o skrzyni biegów i półosiach. Rzeczywiście, skrzynia biegów od 1.4 benz do 1.7 D nie pasuje. W komorze silnika czekają cię przeróbki instalacji elektrycznej. Wymiana chłodnicy z wentylatorem...
Witam, zaobserwowałem że w mojej Astrze G 2.0 dieslu egr uchyla się tylko przy puszczeniu pedału gazu, tzn wkręcam np do 2000obr/min - puszczam pedał i wtedy się lekko uchyla i zamyka od razu. Czy to tak powinno być? Trzymając np stałe 2000/2500 obr itd na biegu jałowym nic się nie dzieje, tylko jak puszczę nogę z pedału. Ogólnie samochod ma problem...
Witam! Z dnia na dzień w mojej astrze coś zaczeło wyć. Objawia się to tym że w przedziale 2.5-3tyś w kabinie słychać wyraźnie odgłos przypominający tak jakby silnik elektryczny, w którym skończyły się już łożyska ślizgowe. Jak stoi się przy otwartej masce to dzwięk ten nie przebija się przez klekot tego diesla, ale na obrotach jałowych, jak włożę głowę...
Może komuś się przyda. W Astrze J (2012): (Opcom) SW CAN -Transceiver NCV 7356G -Licznik SW CAN -Poduszki SW CAN j/w -Sterownik Świateł drogowych SW CAN j/w -Przyczepa j/w -Sterownik zdalnego ogrzewania i klimatyzacji SW CAN -Tylna klapa SW CAN i inne MS CAN -Transceiwer MCP 2551 lub NXP 1040 / 1050 -Sterownik cyfrowego odbiornika radiowego MS CAN...
Diesle wolnossące lub turbo na zwykłej turbinie WG kręcimy jak nam pasuje czyli nawet i do 1500obr lecz od czasu do czasu wypada go przebutować aby sadza z wydechu wyleciała... Jeśli mamy turbinę VNT musimy regularnie przepalić go do 4tyś bo kierownice nam się zapieką od dziadkowatej jazdy i trzeba będzie ją czyścić... Dlatego też reasumując każdy silnik...
Fabryczna pod skrzynię biegów manualną, wymiar radiatora to 600x375x26 Zamienniki mają wymiar 600x360-->380x29-->34 i wszystkie pasują Różnica jest tylko pomiędzy chłodnicami od manuali i automatów bo te drugie mają dodatkowe przyłącza do chłodzenia automatycznej skrzyni biegów. Pasują od 2.0 16V, 2.0DI oraz 2.2DTI - wszystkie 3 auta mają te same chłodnice...
Witam. Ja mam natomiast taki problem u siebie (Astra G, silnik 2.0 diesel): Na zimnym silniku przy wciśniętym do połowy pedale gazu auto przyspiesza bardzo mozolnie (po wciśnięciu pedału gazu powyżej ok 60-70% auto dostaje powera). Na ciepłym silniku jest ok. Potencjometr od gazu sprawdziłem - podaje poprawne wartości. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu?...
Witam. Jestem posiadaczem astry f z silnikiem 1.4 8v 60km, z dosyć dużym przebiegiem bo prawie 400tyś km, i powoli zaczyna się sypać a mam okazję kupić Corsę B za przysłowiową złotówkę z silnikiem 1,5 litra diesel bez turba z przebiegiem 210tyś km i moje pytanie brzmi czy ten silnik by pasował do astry bez przeróbek większych, tzn czy nie trzeba by...
Witam, zakupiłem Astrę (diesel 1,7) cdti. Objawy są takie, że na biegu jałowym jeśli auto stoi obroty spadają na ok. 800 przy ciepłym silniku. Przy zimnym około 900. Najdziwniejsze jest to, że jeśli jadę z prędkością np. 100km/h i wrzucę na luz to obroty spadają na min i gdy zacznę hamować wszystko jest ok do prędkości 50km/h. hamując dalej obroty podnoszą...
Proste pytanie, prosta odpowiedź. W trasie są osoby którym hałas z zewnątrz nie przeszkadza i lecą na autostradzie i po 150 lub więcej km/h- asterixem. Droga krajowa 80-100 km/h - będzie najlepsze dla niej spalanie, jeżeli masz komputer i funkcję chwilowego spalania - sprawdź z ciekawości 4 bieg i prędkość gdzies w okolicach 80km/h bedzie Ci paliła...
VW Zwiększającą się samoczynnie dawkę paliwa, przy spadku obrotów miał nawet mój Jeep z 1997roku w Dieslu, który nawet na trzecim biegu nie wymagał stosowania pedału gazu, podobnie jak stare Saxo, więc to nie jest żadna nowość, czy ewenement ;)
Witam,szybkie pytanie czym podnieść obroty biegu jałowego ,jakim programem,bo w moim silniku (X17DTL) pompa sterowana jest elektronicznie dochodzi do niej kabel i duża wtyczka,chcę to zrobić bo walczę z wibracjami zimnego silnika,gdzieś czytałem ,że jak by dało radę podnieść na zimnym na 950-1000 obr a na ciepłym na 850-900 to jest szansa na mniejsze...
odgrzeje nieco kotleta :) Bierz lagune ! zdecydowanie lepszy komfort jazdy silniki 1.9 Dti i DCi sprawują się dużo lepiej niż te z astry g , poza tym wygłuszenie , pokonywanie zakrętów , widoczność , wygoda , jazda po dziurawych drogach- bez porównania! Ten samochód nie wie co to awaryjność! Jedyny ale za to dość poważny minus to lubjące padać skrzynie...
SWRT się myli, podniosło by trochę związki trutliwe ale tylko trochę no i patrząc sumarycznie przez cały zakres obciążeń i obrotów. Poza tym EGR pracuje w określonych warunkach i z określoną przepustowością np. na biegu jałowym wcale.(nie mylić z dieslem bo to inna beczka) Myśmy się tu rozpisali a kolega kazzel dalej nie wie co ma zrobić z zaworem EGR....
dzięki za info....szkoda że Opel tak to idiotycznie rozwiązał , benzyna którą dużo prościej zagrzać ma jeden wentylator na połowie chłodnicy oraz skraplacza, a diesel ma dwa przy czym jeden wprost dla skraplacza. Przez te 10-15 barów sprężarka dostaje mocno po tyłku , padają szybciej uszczelniacze czołowe oraz słabsze punkty układu klimatyzacji. Kiedyś...
Zastanawiam się, czy miałoby sens wykonanie domowej elektrowni z wykorzystaniem silnika diesla od opla astry 1,7 (takowy posiadam) zasilanego olejem po frytkach (oczywiście-filtracja oleju, podgrzewanie paliwa do ok. 60 stopni Celsjusza), elektrownia ta działaby jedynie w zimie aby ciepło ze spalania wykorzystane zostało na ogrzewanie domu i nadmiar...
Witam Najpierw informacje o sprzęgło-nurkowaniu. We wskazanym przez kolegów miejscu. Tj. przy pedale sprzęgła znalazłem tylko... piękną obudowę rzeczonego czujnika:cry: Moja Astra z silnikiem Z14XE czujnika naciśnięcia sprzęgła NIE POSIADA! Szwagier pracujący w ASO Opla stwierdził, że taki czujnik mają tylko diesle. Udało się sprawdzić Techem stan mojego...
Witam serdecznie. Mam od niedawna Opla astre h 1.9 diesel 100 km z 2006r. W samochodzie wycięty jest DPF ale wizualnie na kanale wszystko jest ładnie pospawane. Od pewnego czasu zacząłem zwracać uwagę że przy zmianie biegu i dodaniu gazu głośno buczy tylni tłumik tzn nie słychać tego na przodzie samochodu tylko z tyłu na miejscach pasażerów. Dodam jeszcze...
Witam, posiadam owego opla w wersji GTC, (3 Drzwi) samochód jest z 2008 roku i ma przejechane 94kkm. Zmieniłem olej jak i wszystkie filtry przy 93.5k. Samochód przyjechał z Belgii, przebieg jest w 100% autentyczny. Problem polega na tym, że samochód "cyka stuka" taki równostajny i przyśpieszający wraz z obrotami dźwięk w przedziale 1-1.6K obrotów (tylko...
Witam, zamierzam na dniach kupić pierwszy samochód, mam przeznaczone 6000 zł. Użytkowanie - Miasto, głównie do dojazdu do szkoły i pracy (tygodniowo do 300km) Własne potrzeby: (te ważniejsze) - centralny zamek - elektryczne szyby i lusterka mile widziane - wspomaganie kierownicy - 4/5 drzwiowy - manualna skrzynia biegów - 2/3 w ostateczności Diesel/LPG,...
Mam, kupiłem w lutym. 1,8 LPG. Muł jak diabli. Dlatego 1,6 nie wchodzi w rachubę przy gazie. Trafiona była klima. Nabiłem, odgrzybiłem, wymieniłem filtr kabinowy. Razem 150 PLN. Teraz mam chłodek :) Prędkość na trasie 170, więcej nie próbowałem. Standard u mnie to 100 do 120. Normalnie polecisz 90 i wystarczy. Będzie się jechało przyzwoicie. Ale wyprzedzanie...
Mam od wczoraj problem z moją Astrą (1.7D 60KM). Otóż na luzie i na biegu (ale bez gazu) zaczynają sobie falować obroty. Czasem silnik gaśnie. Gdy doda się gazu, to zjawisko to już nie występuje. W czasie jazdy na niskim biegu w związku z falowaniem obrotów samochód potrafi sam sobie nagle przyspieszyć. Coś takiego zdarzało mi się już wcześniej (ostatnio...
Witam, kupiłem samochód we wrześniu od tamtego czasu przejechałem 10 tysięcy km samochód to opel astra H 1,6 twinport 105 km 77kW 2005 rok benzyna+gaz Samochód chodzi głośno jak diesel i głos słychać z silnika z góry bardziej. Terkot jest na luzie a gdy dodaje gazu to jest głośniej i częściej pukanie Ale na 4-5 biegu już tego nie słychać nie wiem może...
1.7DI/DL, DTI itp to muły niesamowite w tym samochodzie - winne przełożenia skrzyni biegów. Fakt - mało palą. CDTI to już mariaż, większa dynamika ale i większa awaryjność. Sztuki z pierwszych lat produkcji są zajeżdżone do granic możliwości. W CDTI warto się bawić od mod. H Jeżeli nie zamierzasz robić tym więcej jak 15 tys km rocznie - odpuść sobie...
Pomogles mi tyle co nic, to przejrzałem i nic mi nie dalo. Ogladale skrzynie od 1.7 dti i 1.7 dtl i obie maja mniejsze kolo zamachowe, patrzyle skrzynie od 2.0 diesla f23 i rozmiar na kolo pasuje ale ze sprzeglem jest problem. I teraz wedlug roznych tabel wynika ze i f17 i f23 sa do duzego bloku a jednak jest cm roznicy. juz ktorys tydzien siedze przed...
Panowie od 1996roku (passat b3 1.9 d -68km) jeździłem tylko dieslem jego zapach ,rozne testy, naprawy drapanie szybek w zimę na odpalonym silniczku wspomnienia które nigdy nie mina i myślę ze wogole za 10 lat będę do nich wracał z sentymentem. Ale jeżeli silnik jest w dobrym stanie instalacja Złożona u bardzo dobrego instalatora ( to jest najważniejsze...
Witam Was wszystkich drodzy forumowicze. Piszę do Was z ogromną prośbą. Miałem problem z pompa wtryskową. Wymieniłem sterownik, bo tak mechanik stwierdził. Po założeniu sterownika silnik odpalił, ale jest strasznie przymulony. Gdy jechałem samochodem na biegu 3 przy prędkości 80km/h załączył mi się "check engine" i samochód traci na mocy. Muszę wyłączyć...
Witam mam pewien problem. Mam astra vauxhall 1.6 8v.Dzis w ciągu dnia podczas jazdy na odcinku ok 7 km silnik zgasł i wszystkie kontrolki jakby straciło ladowanie. Potem podczas jazdy dalszej wskazówki zegara zaczęły skakać i ponownie silnik się wył i tylko z biegu wchodził ponownie. Czasem na postoju gasnal i ponownie po przekreceniu kluczyka pali....
Wracam do wątku VSS, mam kilka pytań na które odpowiedzi nie znalazłem w poprzednich postach : Problem : Samochód nie schodzi z obrotów przy zmianie biegów (po odpuszczeniu gazu obroty na chwilę skaczą, tylko podczas ruchu pojazdu ) 1.Jak sprawdzić czy przyczyną tego jest VSS czy nie ? jeśli nie to co to może być ? 2.Nie pali się "check engine", czy...
Moim zdaniem masz gdzieś poluzowana śrubę od masy. Sprawdź połączenie przewodu na przednim pasie, oraz plecionkę masy idąca od lewego nadkola do skrzyni biegów, a najlepiej od razu ja wymień. U mnie niby była cala, ale przy próbie jej oczyszczenia rozleciała się. Zacznij generalnie od sprawdzenia tego. Alternator łączy się z akumulatorem na złączu przy...
Witam wszystkich! Jeśli pozwolicie podepnę się do tematu. U mnie sytuacja jest taka: Astra g w dieslu, klima manual, po wymianie skraplacza na nowy, sprawdzona szczelność, nabita prawidłowo. po włączeniu spreżarka startuje wentylatory nie. Niskie Ciśnienie ok 2bar, wysokie idzie do 25-30 i wtedy włączaja się oba wentylatory przypuszczalnie na drugi...
Cześć Posłuchaj - poza vw / audi / seat / skoda nie istnieją w europie inne diesle. Po prostu ZAPOMNIJ o innych markach. Osobiście zrobiłem test na Oplu Vectra 2.0 DTI - pomimo iż wszyscy znajomi jeździli 1,9TDI vw i ten motor mi doradzali. Opel nie umiał (patrz kadetowski 1.6diesel, 2.0DTI vectry / astry i nie umie robić diesli - przeszli na Fiatowski...
no dobra, troche sam pogrzebalem i odpowiedzialem sobie na pytanie dotyczace algorytmu sterowania wentylatorami. Hm..ale sobie, a raczej uzytkownikowi opel pokomplikowal. Dla zainteresowanych wrzucam to co znalazlem w zalacznik. Widze, ze chyba jednak bez TECH-a sie nie obejdzie, bo jak inaczej odczytac jaka dokladnie temp. mierzy ECU, ktory bieg chce...
Po ominięciu elektrozwaorka od turbo przy ok.3000rpm.wywala błąd "P1125 -usterka układu krytycznego 2" . Niestety po ominięciu zaworka sterującego turbo brak poprawy więc problemem nie jest ani podciśnienie ani brak doładowania a uszkodzona przepływka? Jaka powinna mieć parametry?moja ma 320mg/suw na postoju i ok.600-700mg/suw w czasie jazdy. EDIT:...
Przy wtrysku wielopunktowym paliwo jest podawane niemal wprost w gniazda zaworów dolotowych, natomiast w monowtrysku paliwo musi przejść przez cały kolektor (i to cykl pracy silnika decyduje o tym do którego cylindra ono trafi). W sekwencyjnym MPI każdy cylinder otrzymuje indywidualnie dobraną dawkę paliwa. Grupowy MPI jest podobny do SPI ale i tak...
HONDA CIVIC,JAZZ--TOYOTA COROLLA,AVENSIS Również brałbym coś z tej czwórki. Również zerknąłbym na Ibiza IIFL/III 1.9SDI lub Fabię SDI, Vectra / Astra, może Corsa (z dieslem lub na gaz)? Albo Punto? Citroen C3 1.6 diesel (sprawdzone ~5l/100km). aktualnie mam srednie spalanie 3,7 kto pobije? Może nie. Mój silnik o prawie 2 krotnie większej pojemności,...
Za tą kasę to widzę lagunę II FL 2,0T 170KM z górnego pułapu cenowego i w jak najlepszym stanie + 3 tys. min na instalację gazową. Mam takie auto 2006 r i jest w idealnym stanie blacharki, podłoga zdrowa, silnik FR4T bardzo trwały i względnie oszczędny. Przy normalnej jeździe na drogach krajowych auto pali poniżej 10 l LPG, krótkie odcinki 12-13 LPG,...
POSZUKUJę ksiazki z serii sam naprawiam w pdf do vw transporter T2 1,7 disel 1987r. w zamian posiadam do opel astra F 1994 lub cos na temat regulacji sterowania skrzynią biegów ac175(at)wp.pl
O ile pamiętam, w tym modelu, załączenie wentylatorów na pierwszym biegu następuje natychmiast przy włączeniu klimatyzacji. Pełna moc wentylatorów dopiero w momencie wysokiego ciśnienia (ok 18atm). Odpowiada za to bezpośrednio moduł AC (dochodzą do niego dwie kostki chyba 20-to i 14-to pinowe ). Elementem pomiarowym do załączenia wentylatorów jest wspomniany...
Witam użytkowników !! Mam problem z moim oplem astrą 1.7 DTI diesel Isuzu z mocą. Silnik pracuje równo lecz jest słaby, podczas ruszania jest masakra. Krece go z gazem w podłodze a on zwyczajnie nie ma ochoty przyspieszac i musze go podkręcacbo z ledwością na 3000 obr/min gdzie wczesniej to 2500 wystarczało bo ostatnio robie nią duzo kilometrów i problem...
Również do wiadomości <Motronic>: 1/. http://www.bankier.pl/wiadomosc/Nie-lekc... cyt: " Przyczyn falowania obrotów należy szukać także w silniku krokowym oraz przepustnicy. Ten pierwszy element odpowiada za sterowanie obrotami na biegu jałowym. Po kilku latach na tych elementach może pojawiać się lepki...
Mam takie pytanie do was Silnik benzyna 1.6 Twinport 105 KM 4 lata jezdzilem dieslem stad moze mam jakies powody do narzekan, moze nie jest to usterka a tylko moja nie umiejetnosc ruszania Np daje jedynke, puszczam sprzeglo, dodaje gazu i silnik pomalu przygasa, trzeba troche depnac gazu wtedy idzie jak trzeba Tak samo jest z wstecznym biegiem, daje...
Uszczelka sprawna sprawdzenie ciśnieniowe nic nie wykazało. W tej chwili jest wymieniany Termostat , silnik krokowy oraz poduszki skrzyni. Dodano po 11 I teraz tak wymiana termostatu naprawi problem z temperatura i włączającym się wentylatorem szarpiące biegi 1-2 również ulegną naprawie po wymianie poduszek. Syf w zbiorniczku który był mógł być spowodowany...
Masz jeszcze czas do zakupu i juz widze ze twoją decyzją sie zmieni. Na początku napisałaś o daczi, mój znajomy kupił nowe vivaro jak wyszło z silnikiem 2.0 dci rocznik chyba 2011 później zakupił znowu vivaro w nowej budzie ( froncie) z silnikiem 1.6 diesla. Oby dwoma autami kilkukrotnie był był Hiszpanii tam ma rodzinę i wiadomo nocowanie za darmo...
Nie wiem dokladnie co masz na myli zrywna... Jezeli wkreca Ci sie na obroty lecz wolno to nie sadze by to pompa wtryskowa gdyz jezeli poszlaby Ci pompa to auto by wkrecalo sie np. tylko do 2.3 tys. obr./min. niezaleznie od biegu. To z auta kumpla doswiadczenia bo ma idento... Natomiast sam posiadam astre 1 w dieslu... sam mialem niedawno problem ze...
Witam ponownie. Sledze ten watek, bo McGyveryzm jest mi bardzo bliski. Zauwazylem, ze pojawiaja sie pytania odnosnie budowy takiego wolnobieznego cuda w wersji 4WD. Moje dotychczasowe mysli wciaz krazyly wokol tematu jakie dyfry uzyc i jak je zdrac na przodzie i tyle. Jak si eokazuje dyfer od poloneza czy zuka jest powszechnie stosowany. Wystarczy...
Układ hamulcowy sprawdzony jest - ok. No mi chodziło o to, że jak pompuje to spadną, myślałem że cały czas mają być stałe, przy pierwszym drugim naciśnięciu hamulca nie spadają, dopiero potem. Tak więc tą przyczynę można wyeliminować. Popytałem po znajomych, mechanikach, i powiedzieli że pierścieni raczej się nie wymienia, jeśli jest owal to poprawa...
Turbo w dieslu to ciekawy temat... Przeczytałem wszystkie posty i postanowiłem tez napisać jak dziala to u mnie, a nóż widelec poszerzy ktoś swoją wiedze. Mam Astre II 2.0 DTI jest w niej turbo i intercooler. Przejechane ma 23 000 km. Sprawa wyglada tak: 1. Kiedy włącza sie turbo? Jadąc na pierwszy biegu na wolnych obrotach ok 800 rpm z otwartym oknem...
Witam!! Mieszkam w londynie, a tam serwis jest wyjątkowo drogi, wiec zwracam się z pytaniem do was.. Zaczęło się tak: Jasną sprawą jest, że ja jako młodociany kierowca w wieku 20 lat nie jestem w stanie utrzymać auta zarejestrowanego w anglii, ponieważ najtańsze ubezpieczenie kosztuje okuło 2tys fontów na rok do tego road tax itp.. Co zmusiło mnie do...
Witam po długiej przerwie. Wczoraj znowu byłem na prześwietleniu parametrów i sam obserwowałem jak się zachowuje EGR. Rzeczywiście jak pisał jeden z przedmówców na biegu jałowym EGR był całkowicie zamknięty. Po dość energicznym dodaniu gazu uchylił się na około 25% po czym znowu się zamykał. W dieslach jest chyba inaczej i tam otwiera się na jałowym...
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
Witam mam asterke 2 z silnikiem diesla 2000 cm3 16 V o mocy 101 km i mam maly problem .... czasami ..... co jakis czas zapala mi sie kontolka silnika i w momencie kiedy ona sie swieci silnik nie ma przyspieszenia..... dopiero jak wcisne pedał gazu..... i przykladowo z obrotów 1500 do 2500 nie załancza sie wogule turbo .... przynajmniej nie czuje.......
Witam, samochód to astra G 1.7 1.7 CDTI z silnikiem Z17DTL. Objawy: - nierówna praca (zimnego) silnika na wolnych obrotach - przy dodaniu MAX gazu (podczas jazdy) czarny dym z rury wydechowej - ale nie zawsze. Do tej pory zrobione: - jakiś miesiąc temu czyściłem EGRa - przyniosło poprawę przy zchodzeniu silnika z obrotów - silnik nie szarpie jak pusci...
Polemizowałbym... w Astrze G w/g mnie jest bardzo niewygodnie - wiecznie zsuwam się z fotela "na podłogę", kierowca trzymając nogę na pedale gazu wyciera spodniami obudowę tunelu środkowego, a o dłuższej trasie w krótkich spodniach nie ma co mówić bo noga się przykleja do tej obudowy, której krawędź od strony przedniej jest na dodatek odstająca i ostra,...
Sorki nOKo że wykożystuje Twój temat, ale mam pytanko :) Wiadomo że gaźniki w silnikach samochodowych pracują na podciśnienie, ale jeżeli chciałbym uturbić taki silnik powiedzmy o pojemności 1.1 (wał podparty na pięciu panewkach) i włoże turbine to czy ten gaźnka nadal bedzie działał (w tym momencie w dolocie bedzie juz nadciśnienie). Bo istnieją dwie...
astra biegi biegi astra astra diesel
płyta indukcyjna schemat amica układ odcinający prąd volvo silnika
radio internetowe radio internetowe
Uszczelniacz misy wypiekacza chleba - wymiana i konserwacja Oporność fotokomórki w nagrzewnicy: wartości i diagnostyka