Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
Trzeba od spodu wyregulować biegi tak żeby wsteczny wchodził najlepiej na kanale idzie to zrobić ponieważ popuściła ci się śruba regulacyjna.
Po prostu lekko drzy ale tak po za tym wszytsko ok nic nie szarpie biegi przelaczaja sie dobrze i ma dobrego zrywa moze dlatego drzy bo to DIESEL 2.0 DI 16V ??? I mam pytanie czym najlepiej załatać odpryski na lakierze bo jak jechałem to przedemna autobus rzucał żwir na maske i mam 5 plamek na lakierze odprysków??
Witam, Chciałbym się podpiąć pod temat. Astra 2.0 DTI y20dth. Od sierpnia "bujam się" z problemami. Wczęśniej zapowietrzał się na pompie jak był postawiony "dupą" w dół. Po 4 wizytach w Diesel Bosh Serwis (regeneracja pompy / wymiana filtra paliwa na hermetyczny od golfa / wymiana przewodów paliwowych od pompy do filtra z metalowych na gumowe / następnie...
Mam, kupiłem w lutym. 1,8 LPG. Muł jak diabli. Dlatego 1,6 nie wchodzi w rachubę przy gazie. Trafiona była klima. Nabiłem, odgrzybiłem, wymieniłem filtr kabinowy. Razem 150 PLN. Teraz mam chłodek :) Prędkość na trasie 170, więcej nie próbowałem. Standard u mnie to 100 do 120. Normalnie polecisz 90 i wystarczy. Będzie się jechało przyzwoicie. Ale wyprzedzanie...
Tak dokładnie tu się dolewa, poziom się sprawdza wykręcając śrubkę tuż obok półosi - potwierdzam to co pisze Krick
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
Nie było to w Oplu lecz w WV-genie,lecz objaw ten sam.Oberwana poduszka na skrzyn i biegów ,ta po stronie kierowcy,za skrzynią.
Z benzyny na diesla zawsze łatwiej tylko czy masz skrzynie biegów z tym dieslem potem troche zabawy z wydechem i instalacja do świec żarowych. Osobiscie mam na koncie diesla z golfa 1 w polonezie i diesla 1.6 w astrze f po silniku 1.4i
Teoretycznie to powinno być pierwszy bieg przy 98° drugi 104°, a w praktyce to zależy jaki czujnik kto założy, często ludzie zakładają z niższą temperaturą i wtedy wentylator co chwila się włącza bez potrzeby.
Mój opel ma silnik 1,9 CDTI 101 KM
...może po prostu próbujesz włączyć ten bieg przy zbyt wysokiej prędkości. Jeździłeś wcześniej dieslem?
Dokładnie, mam wibracje jak auto stoi.
dieslem bez turbiny Opel Astra i hamując silnikiem To nie czytasz, na co odpowiadasz? Żadnej agresywności nie widzę, widzę stawianie tez, których bronić się nie potrafi. W starych Dieslach sprawa jest prosta, odpuszczasz pedał gazu, dawka biegu jałowego nadal jest podawana.
przykładowo diesel i benzyna o podobnej pojemnosci i tej samej mocy (powiedzmy 75KM , dla przykladu Astra 1.6 i Punto 1.7 TD ) Diesel ma wiekszy moment obrotowy , na kazdym biegu silnik jest elastyczny , nie dusi sie , praktycznie bez gazu na pierwszym biegu mozna ruszyc z miejsca , Astra natomiast gasnie jak nie dodamy jej gazu.Testowane to bylo.Inaczej...
Przyjrzysz się uważniej zobaczysz: I, II, III. W Golfie II tak są pozaznaczane prędkości dla biegów
[quote="harlejowiec"]urządzenie sterujące odczytuje iż jest zbyt uboga mieszanka i zwiększa ilość paliwa a co za tym idzie mogą rosnąć obroty. [quote] To jest raczej nie mozliwe. Do wzrostu obrotow potrzebne jest jeszcze powietrze - otwarta przepustnica. To nie diesel.
Podstawa to alarm i blokada skrzyni biegów. Polecam blokady DIPOL LOOCK. Więcej na ten temat na www.dipol.pl
To prawda jak sie chce jeździć dynamicznie ( czyt. szaleć) to 2500obr/min trzeba trzymać. Wynika to w duzęj mierze z zastosowania turbospreżarki, ale nic nie zastąpi tego pięknie mruczącego na 5 biegu silniczka ( przy 80km/h nawet mojej dziewczynie sie podoba:-) oraz tej bestii wyjącej jak odkurzacz przy 4500 na pierwszym i drugim biegu... Pozdrawiam
Astra G Kombi, 1998r. Mój znajomy mechanik jednoznacznie stwierdził że muszę znaleźć jakiegoś rozbitka nie tkniętego od przedniego zderzaka do skrzyni biegów. Powiedział wszystko i nie powiedział nic... Myślałem bardziej nad dieslem w wersji 1.7 isuzu lub 2.0dtl.
Witam. Problemem może być zabrudzony silniczek krokowy prawdopodobnie znajduje się on przy przepustnicy, a odpowiada wlaśnie za wolne obroty... napisz jaki to typ silnika tj. jaka pojemność i rodzaj (benzyna czy diesel) Pozdrawiam.
Witam. Mam problem z moim Oplem. Gdy wciskam mu ostro gaz to pojawia się komunikat moc silnika ograniczona i wykrzyknik. Dzieje się to bez względu na prędkość, bieg ale tylko gdy ostro wciskam gaz. Nie czuję jakby tracił na mocy ale pojawia się ten komunikat na kilka sekund. Czy to fabrycznie czy może to jakiś błąd, ale po podłączeniu do komputera żaden...
Witam. Oto mój problem. Astra H diesel 2006r. Silnik 1900. W aucie została wymieniona dwumasa, wysprzęglik, sprzęgło,tarcza, cały komplet. Po wymianie nastąpił problem ze sprzęgłem a mianowicie, przy szybkim przerzucaniu biegów sprzęgło nie załącza, bieg wchodzi ale silnik wyje po krótkim czasie wszystko wraca do normy ale następny szybki przerzut biegu...
Witam! Mam problem z biegami wentylatora w samochodzie Opel Astra F z oplowskim silnikiem diesla. Wentylator poprawnie pracuje na dwóch biegach, pierwszy włącza się wcześniej (około 95 stopni) i wtedy wentylator powinien obracać się wolniej natomiast dugi bieg włącza się przy około 105 stopniach i wtedy wentylator obraca się z pełną mocą. Natomiast...
Mam taki problem z astra 2,0 diesel. Przez kilka dni chwilami silnik pracował nierówno. Wreszcie zgasł na biegu. Odczytalem błędy były dwa: 1651 i 1635 - błedy skasowane, przy obracaniu rozrusznikiem niepojawiają się ponownie ale auto nie pali. Z plaka łapie, więc to chyba jednak coś z paliwem. Check się niepali ani teraz ani przed awarią. Czy jest...
"Lewe powietrze" można szukać zraszając dolot i przewody podciśnieniowe jakimś sprejem łatwopalnym na uruchomionym silniku. Ja używam do tego celu StartPilot - sprej wspomagający start diesla. Zrób diagnostykę komputerową, to może coś się wyjaśni.
Mam Opla Astre 1.7 Turbo Diesel mam problem z szarpaniem objawia się to tym że na niskich obrotach na drugim i trzecim biegu przy dodawaniu gazu auto zaczyna szarpać w czym może być przyczyna tego zjawiska?
Witam czy problem został rozwiązany? Mam podobny problem z Astrą G 1.7 dt (symbol z dowodu) silnik oplowski nie isuzu turbo diesel z intercoolerm, według Vin 68KM. Problem polega na tym, że po wrzuceniu biegu jałowego w czasie jazdy auto wkręca się na wysokie obroty. Wymienione były już pedał gazu z potencjometrem, wtryski, pompa wtryskowa była regenerowana....
Witam! Pytanie dotyczy samochodu Opel Astra III 2006 r., 1.9 diesel. Od kilku dni podczas wciśnięcia sprzęgła, samochód zaczyna głośno chodzić, jakby coś tarło, sprzęgło chodzi dobrze, biegi też się dobrze przerzuca. Będę wdzięczna za podpowiedź co może być tego przyczyną. Pozdrawiam!
Można to sprawdzić za pomocą komputera ? Znajomy ma taki komputer, którym sprawdza różne błędy w silniku , skrzyni biegów , poduszki powietrzne itp. ? Za pomocą takiego sprzętu mozna sprawdzić? Bo taki komputerek posiada wlasnie znajomy.
Robiłem u siebie. Z18XE podobno dobrze znosi gaz. Jeden z ostatnich silników Opla. A więc potrzebujesz: 1. Zaiweszenie z Corsy 1.8 2. Hamulce z Corsy 1.8 (260mm) 3. Teraz dopiero możesz mówić o silniku ! 4. Silnik musisz kupić z kolektorem od Merivy lub Corsy C. Większy się nie zmieści. Łapa pod kompresor klimy z Astry G. 5. Czeka Cię kodowanie przekładni...
W Oplach to nie trzeba się bać fiatowskich silników, tylko oplowskich skrzyń biegów - M32. Ludzie na forum Astry bardzo na nie narzekają - M32 jest 6-biegowa skrzynia montowana do silników z turbiną (też benzynowe).
A jak się ma kultura pracy silnika 1.5tdci? Przyznam szczerze,że w firmowym 1.6tdci 95 (2015r) na biegu jałowym jest kiepsko (lekko trzęsie),ale coś mi się wydaje,że wersja 1.5tdci 95 i 120 nie ma tego problemu te wersje mają też dwumasę a 1.6tdci raczej nie. Ogólnie w firmowym aucie słychać "starego diesla" 😅
moj problem dotyczy spadku mocy, auto na niskich obrotach jedzie jak mół dochodzi do trzech tys. obr./min max. predkosc to 130km/h i pali sie kontrolka silnika, wczesniej mialem taki problem na 3-im biegu prawie nie ciagnał, na niskich obrotach auto drzy bardziej niz normalnie diesel.
Witam. Posiadam Opla Astrę g z silnikiem diesla 1.7 isuzu i podczas jazdy słyszę gwizd. Wydaje mi się, że pochodzi on ze skrzyni biegów. Gdy mam na luzie nic nie słychać a włączę bieg od razu słyszę hałas. Co to może być? Proszę o pomoc.
Witam! Dostałem od firmy auto - takie jak w tytule: 2002r. przebieg: 211tys. ma auto silnik był wymieniany przy 190tys. i miał wtedy 120tys. więc przyjmijmy, że silnik na chwilę obecną ma ~150tys. rozrząd był wymieniany 20tys. temu przy zmianie silnika. Zaniepokoiła mnie w tym autku jedna sprawa - silnik głośno chodzi na biegu jałowym;na wolnych obrotach...
W 2.0 dieslu opla zaczyna się naprawę od sprawdzenia podciśnienia. Później wężyki na szczelność, sprawność zaworów sterujących, czujnik ciśnienia doładowania na zabrudzenia- od razu sprawdza się czystość kolektora ssącego itd. Co zostało zrobione?
Witam. Pacjent to Astra 3 z 2004 roku, 1,7 diesel (sprężarka u góry). Sprężarka wymieniona na używkę, nowy skraplacz i wiatrak. Układ wypłukany (na zdemontowanych rurkach), nabity na wagę plus olej plus UV. Ciśnienia ; L - 2 do 3 atm , H - 13 do 15 atm. Temperatura na środkowej kratce, wentylator na 2, bieg jałowy około 8,5 do 9°C. Przy ciut zwiększonych...
Witam wszystkich forumowiczów. Mam pytanie odnośnie vauxhall Astra 1.7 diesel rok pr. 2002. Auto od niedawna zaczęło gasnąć w trakcie jazdy. Było też "mułowate" ponieważ wymieniłem filtr paliwa myśląc że gaśnięcie auta spowodowane jest zgromadzona parafina w filtrze. Pomogło owszem auto znacznie energiczniejsze niemniej jednak problem znów się powtarza....
Tylko, że 90% diesli w Polsce z lat 90-2005 jest po dziadku i licznik kręcony, że się w głowie nie mieści. W Niemczech taki pasat 2001-2002 w dieslu ma normalny przebieg od 400 tyś do 800 tyś, a i widziałem takie z milionem i więcej. W Polsce po wymianie kierownicy, dorobieniu lewych nalepek i książki serwisowej idzie z przebiegiem 150 tyś albo 230...
Uszkodziło nam wysprzęglik . I tak stara tarcza była założona " kominkiem " do skrzyni tak też ją założyliśmy , po ponownym demontażu skrzyni zauważyłem że na tarczy pisze do skrzyni biegów tą niższą stroną . I tak średnica wew, wysprzęglika różni się 4mm od starego . Teraz już sam nie wiem co jest grane czy dostaliśmy w sklepie zestaw nie do tego samochodu...
Może kolega nie ma pojęcia ale pyta - przecież w ogłoszeniach jest większość zagazowanych opli turbo- na forum opla też jest kilka rozmów i rozwiązanych problemów z wypaleniem 3 czy 4 tłoka. I to wszystko jezdzi. 1.4 1.6 2.0. 150km w dieslu ma problemy z klapamu, dwumasa, i skrzynua 6 bieg.m32. 1.8 też jedzie przyjemnie spójrz vectra c w kombi z 1.8...
Pisze z pytaniem astra g dizel 1.7 alternator boscha 70a wolne obroty bez włączania świateł 13,95 /13,98 na światłach włączonych 13,80 /13,9 po prze gazowaniu koło 3000obrotów 14,1 / 14,15 objawia sie to minimalnym rozjaśnieniem deski /obroty wentylatora podnoszą się podczas jazdy co dziwne podczas jazdy ze stałą prędkością na jednym biegu wiatrak jakby...
Sprawność silnika diesla jest znacznie wyższa od benzyniaka i to jest jedna z przyczyn wolniejszego nagrzewania (mniej spalonego paliwa idzie w straty takie jak np. oddanie temperatury) w silniku isuzu temperatura na poziomie 95" C to norma bo płyn ma większą temperaturę wrzenia ok. 125*C. Termostat zaczyna się otwierać przy 92*C a pełne otwarcie osiąga...
Może komuś się przyda. W Astrze J (2012): (Opcom) SW CAN -Transceiver NCV 7356G -Licznik SW CAN -Poduszki SW CAN j/w -Sterownik Świateł drogowych SW CAN j/w -Przyczepa j/w -Sterownik zdalnego ogrzewania i klimatyzacji SW CAN -Tylna klapa SW CAN i inne MS CAN -Transceiwer MCP 2551 lub NXP 1040 / 1050 -Sterownik cyfrowego odbiornika radiowego MS CAN...
Witam, to nie jest takie proste. Myslę, że lepiej kupic "gotową" Astrę 1.7 D... No, ale to Twoja decyzja. Pytasz o niespodzianki. Trochę ich będzie. Widzę, że wiesz już o skrzyni biegów i półosiach. Rzeczywiście, skrzynia biegów od 1.4 benz do 1.7 D nie pasuje. W komorze silnika czekają cię przeróbki instalacji elektrycznej. Wymiana chłodnicy z wentylatorem...
Szukałem w książeczkach dostarczonych do pojazdu, ale nic tam na ten temat nie jest napisane... W jednej książce jest miejsce na model skrzyni biegów, ale co z tego, skoro pole zostało puste... Ale znalazłem dodatkowe informacje: Silnik Z16SE - 1.6 8V 84KM Znalazłem jakie skrzynie współpracują z tym silnikiem: Jak mogę sprawdzić mój model skrzyni biegów?...
Witam. Ja mam natomiast taki problem u siebie (Astra G, silnik 2.0 diesel): Na zimnym silniku przy wciśniętym do połowy pedale gazu auto przyspiesza bardzo mozolnie (po wciśnięciu pedału gazu powyżej ok 60-70% auto dostaje powera). Na ciepłym silniku jest ok. Potencjometr od gazu sprawdziłem - podaje poprawne wartości. Ma ktoś pomysł gdzie szukać problemu?...
Witam, zaobserwowałem że w mojej Astrze G 2.0 dieslu egr uchyla się tylko przy puszczeniu pedału gazu, tzn wkręcam np do 2000obr/min - puszczam pedał i wtedy się lekko uchyla i zamyka od razu. Czy to tak powinno być? Trzymając np stałe 2000/2500 obr itd na biegu jałowym nic się nie dzieje, tylko jak puszczę nogę z pedału. Ogólnie samochod ma problem...
Kolego, podpowiem z własnego doświadczenia , że jak wskazówka staje ci na 80 stopniach to nie oznacza, że masz walnięty termostat. Podłącz się pod komputer i zobacz jaka zaczyta temp. z ECU mnie licznik pokazywał 83, a na ECU było 89-90, zmieniłem licznik bo chciałem od Bertony z białymi tarczami i pokazuje mi teraz 87-90. W oplach to częsty przypadek....
astra biegi biegi astra astra diesel
działa wspomaganie filtr osuszacza pracuje 300hz
stalco opinie tester diagnostyczny
Defro alarm A17 – jak usunąć błąd rozpalania lub czujnika spalin w kotle Defro? Non carica – brak ładowania urządzenia, diagnostyka ładowarek, akumulatorów, BMS, USB-C