Tak dokładnie tu się dolewa, poziom się sprawdza wykręcając śrubkę tuż obok półosi - potwierdzam to co pisze Krick
http://obrazki.elektroda.pl/5599739100_1... http://obrazki.elektroda.pl/5599739100_1...
To jest płyn do sterowania sprzęgłem bo teraz wiadomo że masz półautomata (F13 MTA/F17+ MTA) wg producenta - Płyn hamulcowy w układzie wyprzęgającym należy wymieniać według podanej częstotliwości. Konieczne jest stosowanie płynów hamulcowych ze specyfikacją Opel/LUK "BASF Hydraulan 404 DOT4+" lub "Shell Brake Fluid DOT4+ LW".( ogólnie to dot4+).
Po ruszeniu zabezpieczenia od wstecznego da się włączyć biegi? W 2 astrach f miałem pęknięta zawleczkę od wybieraka w kostce przy samej skrzyni. Wymiana 2 minuty.
Zużyta przesuwka.
Jaką masz skrzynię biegów ?
za lewym przednim kołem na skrzyni będziesz miał korek bodajże na ampul 10 lub 12 wykręć go,powinien wylatywać olej jeżeli nie wylatuje to dolej..Co do tematu to sprawdż mechanizm na skrzyni czy nie ma nigdzie luzu w oplach często to jest przyczyną ,że biegi ciężko wchodzą...
Witam. A sam czujnik nie powoduje zwarcia do masy Dokładnie tak jak kolega pisze .Sam miałem taki przypadek.Czujnik wewnątrz zwierał do masy.Można zewrzeć jak kolega magir pisze ,lub wykręcić czujnik ze skrzyni i przemierzyć go czy nie ma przebicia do obudowy w pozyji "on".Koszt czujnika niewielki ok 20 zł.
Witam. Pytanie odnośnie demontażu skrzyni biegów w Astra K 1.4 100km czyli bez turbo i pięć biegów: trzeba demontować sanki, czy jest na tyle miejsca, że da się wyjąć skrzynię bez ich demontażu?
"ciągnie" sprzęgło, a dlaczego ciągnie - albo jest zapowietrzony siłownik sterujący sprzęgłem (sterowanie hydrauliczne), albo pęknięte kilka sprężyn "słoneczka", albo rozpadło się łożysko wyciskowe...
Ostatnio 7zł płaciłem za ten sworzeń.
24 krok przepustnica 0% lub 0,6V
W razie poduszek to by wyrzucalo też inne biegi. A w zasadzie to jakbyś to robił to pasuje to wszystko zmienić. Najpierw rozbierz to w drugiej skrzyni i uważaj bo elementy lubią wystrzelic i zaginac.
Kolo dwumasowe-sprawdzasz luz osiowy i albo jest w normie albo nie.
Nic się nie stanie
Wyreguluj lewarek .
Ma 16 pinów.Jak tak to jest do diagnozy auta komputerem. Dodano po 32 Jest trapezowa.
W Oplach były silniki wysokotemperaturowe benzynowe. W tych silnikach wentylator startował około 115 na 1 i 120 na drugim biegu. Pozdrawiam
Odczytać kody usterek zapisane w sterowniku skrzyni.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
Wyłącznik świateł na skrzyni biegów. Dostęp z kanału.
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Do uzupełnienia oleju w skrzyni biegów potrzebna bedzie strzykawka olejowa, bo otwór jest głęboko i w pionowej ścianie skrzyni.
Taniej wyjdzie druga skrzynka.
Schematy: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic7... zdjęcia rozebranego i wyczyszczonego Inhibitor Switcha On nie wygląda na wyczyszczony, zeżarty od jakiegoś WD40 czy innego syfu.
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
wymiana tarczy nie pomoże,jeżeli by się ślizgało to tak ,a w tym wypadku docisk jest winny.
Wykonaj test wentylatorów silnika, pracują na wszystkich biegach?
sprawdzić kąt wyprzedzenia zapłonu
A parametrach co tester pokazuje? Który krok? Bieg jałowy do krok 24, no, czasami z minusem, ale nie mniej niż 11-12 Przecież możesz też zrobić test regulatora biegu jałowego.
Łap schemat chłodzenia A14net...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg.
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
Podpinam się pod temat. Mam pytanie, czy żeby zdemontować miskę olejową, tę dużą aluminiową w Astra H 1.7 CDTI, trzeba demontować skrzynię biegów?
Oto zdjecie przerobki.
w czerwonym kółku masz zaznaczony chyba zepsuty element, tzn. oderwane mocowanie linki elementu pneumatycznego od dźwigni, na ciepłym silniku zrób test; zgaś silnik, otwórz maskę, patrz na cięgno (zielona strzałka) po zapaleniu na ciepłym silniku powinno się podciągnąć po chwili próbując przestawić położenie dźwigni, jeśli nic się nie dzieje sprawdź...
http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item... No to masz tu link do silniczka. DArek.
Astra H to ciężka kolubryna, wsadzać tam 1.3 diesla to tragedia (w Corsie ledwie jedzie). Trzymaj go na 2500-3000 obr i będzie ok.
Witam. Zakładam nowy wątek, bo i naprawa niestandardowa. A więc: jak wielu użytkownikom Asterek przytrafiła mi się usterka 1-go biegu wentylatora chłodnicy. W Astra H 1,6XEP są dwa biegi silnika wentylatora chłodnicy, pomimo, że cały układ elektryczny przystosowany jest do trzech (3 przekaźniki: nr 11,12,13; okablowanie, opornica z podwójnym uzwojeniem:...
Ja stawiam na uszkodzenie opornika obrotów silnika nagrzewnicy. Pozdrawiam.
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
jak jest napęd na linkę to linka biegnie do skrzyni biegów poniżej wybieraka biegów. Wpada tak w dół pionowo
Witam .Wysuszyć wiązkę instalacyjną na silniku i skrzyni biegów oraz skrzynkę bezpieczników.
13) No tym bym się zajął. A jak on widzi górki wtedy jest kaplica z miejsca? Wyślizgane sprzęgło da wolne rozpędzanie się a pod byle górke trzeba mocno deptać na niższym biegu żeby w ogóle jechac.
trzeba jednak założyć oryginalny przepływomierz powietrza.
Co masz mistrzuniu dokładnie za silnik w tej Astrze? Do sprawdzenia ciśnienie i wydajność pompy paliwa, potem kontrola tego jaką temperaturę silnika widzi ECM, stopień otwarcia przepustnicy - jako że łapki włożyłeś nie wiadomo po co do TPS-u, wartość MAP/MAF na biegu jałowym.
http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... http://forum.opel24.com/topic/47606-bezp...
Nie tyle brudnego silniczka lecz całej przepustnicy umyj ją i zobaczysz co się będzie działo.
[postid]21402221[/postid Ten w chłodnicy jest do wentylatorów. Do ECU jest ten w kominku przy głowicy nad skrzynią biegów.
Witam sprawdź czy nie wypadła ci dźwignia na przegubie kulowym na skrzyni biegów.
Jeżeli specyfikacja jest taka sama na ori i zamienniku to te oleje różni tylko cena...
Witam, wczoraj moje autko nie zgasło nawet po wyciągnięciu kluczyka, wiec awaryjnie zgasilem go 5 biegiem, po czym wracając do domu zaczęły się problemy z biegami. Najpierw nie było 2,4 później 3. Finalnie nie ma tylko 2. Moje pytanie brzmi czy problem leży po stronie skrzyni biegów czy sprzęgła. Przed usterka biegi wchodzily bez żadnego problemu. Z...
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Żeby Ci to powiedzieć trza znać motor w tej astrze.
Wtryskiwacz powinien charakterystycznie "cykać", można też zmierzyć rezystancję około 12Ω ale to nie zawsze jest wiarygodny pomiar, ewentualnie można zamienić ten wtryskiwacz z którymś z innego cylindra i zobaczyć czy będzie pracował. Co do sprawdzenia sygnału to wtryskiwacze mają plus na stałę a sterowane są masą ze sterownika silnika
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
:D:D a jednak dałeś się przekonać :D a teraz do autora sprawdź wydech czy czasem nie przytkało tam któregoś tłumika lub katalizatora... sprawdź przewody WN i swiece... i czy czasem jakiegoś lewego powietrza nie ciągnie.... Pozdrawiam
Przyłączam się do pytania. Mam ten sam samochód i problem pojawia się u mnie na czwórce i piątce.
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Poluzuj wszystkie poduszki, przejedź się kawałek /normalnie/ na wszystkich biegach i na uruchomionym silniku dokręć poduszki.
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Słabo odpowietrzone sprzęgło Tarcza sprzęgła założona odwrotna strona Łożysko oporowe źle zamontowane Jest to Pb czy ON?
A nie ma wtedy że przy niższych predkościach obrotowych zmienia biegi?
Problem z ciężko włączającym się drugim biegiem występuje dość często gdy jest zbyt gęsty olej w niskich temperaturach.Zalej skrzynie pełnym syntetykiem.
Nie, dwa biegi się tylko jak do włącznika idą trzy kable.
Wygląda na wtyczkę 3pin'ową jednorzędową, np od czujnika prędkości pojazdu w skrzyni biegów
dzięki astra 688, sprubuję
Spróbuj uruchomić silnik z wrzuconym biegiem i wciśniętym sprzęgłem, tylko nie zapomnij też hamulca trzymać.
Witam moja astra na biegu jałowym chodzi na wysokich obrotach 1800-2225obr i pali sie katrolka checke . Samochód po wymianie i adaptacji silniczka krokowego nie pomogło. Proszę o pomoc
Pewnie sprzęgło dokonało żywota - trzeba wyciągać.
Masa jest dobra, próbowałem z dodatkowym przewodem i nic to nie pomogło. Bezpieczniki wszystkie sprawdziłem multimetrem a przekaźniki podmienilem z bliźniaczej astry w której 1 bieg dziala. Bez skutku
Jak do tej pory same pudła. To standardowa usterka w astrze G 1,6 8V-uszkodzeniu uległ sterownik silnika ( jest zaraz koło akumulatora). Godzinka roboty i po sprawie.
Kiedy sprawdzałeś poduszki silnika, skrzyni biegów? Może to warto sprawdzić.
zasadnicze pytanie: dzieje sie tak tylko na gazie czy na benzynie tez?
Sprawdź czujnik (wlącznik) światel cofania, znajduje się on na skrzyni biegów dostęp powinien być po otwarciu maski.
Moc z dużym zapasem (prawidłowo), ale oporność za mała. Skoro szybszy bieg pobiera 9A to wolniejszy powinien pobierać mniej, załóżmy 5A , więc myślę że musisz dać opornik powyżej 1 Ω. Pomiar oporności na szczotkach nic nie wnosi do tematu z zasady działania takiego silnika. Najlepiej dobrać taki opornik doświadczalnie.
Walnięty sterownik skrzyni biegów. Kupiłem za 100zł. używany i skrzynia biegów działa bez zarzutu.
Witam! W mojej astrze 2 z 1998r. 1.6 benz.wyskoczyły wszystkie biegi . Po włączeniu biegu i puszczeniu sprzęgła samochód stoi w miejscu , słychać tylko delikatne zgrzytanie . Sprawdziłem przeguby i są w porządku , biegi wkleszczają się normalnie . Jakie to może być uszkodzenie?
Nie wymieniłem samego bezpiecznika tylko cały rezystor. Dmuchawa na 4 biegu ducha jak na 4 biegu
W takim razie jak już było wspomniane, na pierwszy ogień parownik do regeneracji i ustawienia, na razie radził bym skupić się tylko na tym, jak parownik będzie sprawny i ciśnienie będzie właściwe będzie można bawić się dalej.
Robiłem to w swoim Kadecie parę lat temu. Silniczek za pomocą komputera dawkuje ilość paliwa. Praca nie jest skomplikowana wymaga tylko nieco zdolności manualnych.
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
Walneło sprzegło.Wymiana 1500 zł
Jak zmienić gałkę zmiany biegów w Opel Astra F? Jest ona na "wcisk", czy może wkręcana? Próbowałem tak i tak, nie chce zejść.
1)Sprawdź węże od odmy. 2) Przepływomierz może być padnięty ogarnij sobie od kogoś kto ma takiego Opelka na podmianę. 3)Wejdź do samochodu naciśnij prawą nogą gaz, lewą hamulec, trzymaj je razem wciśnięte, przekręć kluczyk na zapłon( nie zapalaj silnika) i czekaj aż jak jedna z kontrolek zacznie mrygać i odczytaj błędy: 10 mrygnięć to 0 , a reszta analogicznie,...
Witam!! Opel astra g 1.4 16v. Rozleciała się skrzynia. Przywiozłem drugą ze szrotu, wymieniłem. Sama skrzynia poszła gładko. Razem ze skrzynią dostałem cięgna wybieraka, ale założyłem ten co mam na aucie. Biegi ręką mogę normalnie wrzucać jak odłącze pręt. I teraz są 2 problemy: 1.Po zablokowaniu gałki biegów i skrzyni tym kołkiem ze sprężynką pręt...
Chyba nic innego jak łożysko wyciskowe, pomyśleć o kpl sprzęgła
Czy na allegro dostanę z bosh orginalne świece? Świece FQR8LEU2. Nigdy nie miałem problemu kupując u dużych sprzedawców. Nieważne, czy miały wytłoczone Germany, czy... Russia.
sprawdż wydech czy nie jest przypchany
Mało jeszcze widziałeś, anglik wsadzony w obudowę europejczyka będzie zasysał powietrze kratkami, sprawdzone na przykładzie np Astry G
Sprawdź w aktywnej diagnostyce (na komputerze) czy działają wolniejsze "biegi" wentylatora.
A gdzie jest umieszczona płyta sterująca skrzynią? Czy da się ją chociaż sprawdzić samemu? Czytałem coś po niemiecku o wadliwym czujniku temperatury skrzyni. Czy to może być powód problemu? Myślę, że elektronika silnika jest w dobrym stanie.
czy to jakas powazna awaria? Czy latwo ja usunac? Podczas wlaczania biegu wstecznego nie ma problemu. Tylko ten 2. bieg.
Nie masz wyjścia trzeba demontować.
Tak ma być, podnosi obroty jak akumulator jest w słabej kondycji, lub włączona zostanie elektryczna nagrzewnica wnętrza.
spuszczamy poprzez odkrecenie dolnego dekla a wlew jest w obudowie mechanizmu roznicowego po lewej stronie auta
Cześć:] Ja mam astre z silnikiem C14SE czyli 1.4i (MPI) z instalacją I generacji Falowanie obrotów może być spowodowane zabrudzeniami silniczka krokowego ja mam tak u siebie co 5 tyś. Wtedy wyciągam krokowca czyścisz i znowu chodzi jak nowy i obroty nie falują:] Jak wyciągnąć krokowca i wyczyścić masz opis w dziale technika na astra.autokacik Regulamin,...
Nie było to w Oplu lecz w WV-genie,lecz objaw ten sam.Oberwana poduszka na skrzyn i biegów ,ta po stronie kierowcy,za skrzynią.
a przewody wn jak?, nie przebijają?
biegi astra astra biegi diesel astra biegi zmiana
metody wytrawiania płytek dekodowanie pliku sprawność grzejnika
zseeim technikum najlepsze czaty
Schemat zapłonowy silnika dwusuwowego – CDI, magneto, TCI, Walbro MDI, Ignitech, Zeeltronic Smart GPS SG 732 – instalacja AutoMapy bez pełnego odblokowania Windows CE 6.0