Jeśli klima nie jest nabita to wentylator się nie włączy. Włączy go tylko sterownik silnika przy wysokiej temperaturze cieczy. Sterownik klimy załącza oba biegi z czujnika presostatu. Tak jest przynajmniej przy klimatyzacji automatycznej. Drugi bieg załącza się przy ciśnieniu 22 bary, pierwszy nie wiem bo też mam zepsuty opornik. Kiedy spalony rezystor...
każda zmiana begu to delikatne zużycie tarczek w automacie, lub synchronizatorów/kół zębatych w ręcznej skrzyni, niema się co oszukiwać że tak nie jest. ja tam jeżdżę od lat automatami z lat 80/90 (Kadett 3 biegowy TH125C, Fiesta CTX, Astra F Aisin AF13, Mercury Villager, Ford Tempo, Ford Taurus) i nigdy nie hamuję silnikiem tylko hamulcami, zresztą...
Witajcie! Wymieniłem w aucie sprzęgło (cały zestaw + wysprzęglik). I teraz zaczęły się problemy, jakich w ogóle nie miałem wcześniej: - Na zgaszonym silniku i przy wciśniętym pedale sprzęgła nie mogę wrzucić żadnego biegu! - BEZ wciśniętego sprzęgła (ciągle zgaszony silnik) biegi można zmieniać! - po uruchomieniu silnika na początku nie da się wrzucić...
Również posiadam ten samochód. Bardzo byłem zdziwiony spalaniem. Wcześniej posiadalem Corolle E12 z 2.OL, jednostka o mocy 110km, która potrafiła w trasie, przy stałej prędkości 120 km/h, spalać 4,2 l . Z Astra myślałem, że będzie jeszcze lepiej przez pryzmat silnika JTD, miała być oszczędna w połączeniu z 6 biegowa skrzynią. Pierwsze km rozwiały wątpliwości,...
Regulacja powinna załatwić sprawę.
Zużyta przesuwka.
Jak podniesiesz maskę to po prawej stronie silnika zaraz przy miarce oleju masz EGR. Wracając do krokowego to tam jest nastawnik przepustnicy a nie krokowy. Co do tej usterki skłaniam się tak jak powiedział kolega wojtekryba
Oto zdjecie przerobki.
Alternator w tym przypadku ma mało do problemu o jakim piszesz lecz alternator pasowało by prze serwisować bo jak padnie to nici z jazdy i koszty duże bo akumulator na tym ucierpi.strzelać może jeszcze w kopułce od przewodów zapłonowych,odepnij ją i sprawdź czy styki nie są okopcone lub zaśniedziałe.Jeżeli coś tam się upaliło to bardzo możliwe że przez...
Pewnie sprzęgło dokonało żywota - trzeba wyciągać.
Tak jak w tytule Opel Astra Sports Tourer IV J rok 2015 ,1364 cm3, 88kW benzyna ,skrzynia manualna -szarpie przy zmianie na wyższy bieg - .Bardzo często przy zmianie biegu na wyższy samochód poszarpuje.
Cześć:] Ja mam astre z silnikiem C14SE czyli 1.4i (MPI) z instalacją I generacji Falowanie obrotów może być spowodowane zabrudzeniami silniczka krokowego ja mam tak u siebie co 5 tyś. Wtedy wyciągam krokowca czyścisz i znowu chodzi jak nowy i obroty nie falują:] Jak wyciągnąć krokowca i wyczyścić masz opis w dziale technika na astra.autokacik Regulamin,...
Sprawdź łącznik wybieraka skrzyni biegów bardzo często się wyrabia i jest problem z wrzuceniem biegów. Jak podniesiesz grzybek przy drążku zmiany biegów i 1 wejdzie bez problemów to na 100% jest łącznik. Szukaj w ASO albo specjalistycznym Opla bo nie robią zamienników.
Na pewno masz skasowane wszystkie luzy w układzie dźwigni zmiany biegów? Jeśli kula ma luz w osi góra–dół to odbija się na luzie prawo–lewo. Z lewej strony jest dźwignia która przekłada ruch prawo–lewo na cięgło Bowdena, tam jest plastikowy sworzeń na którym pojawiają się luzy. Na skrzyni jest plastikowa kostka która też się zużywa, ale nie pamiętam...
Witam, posiadam Opla Astrę 2,0DTL mam z nią od jakiegoś czasu problem w takiej postaci, że zaraz po odpaleniu silnik pracuje normalnie i po chwili jest takie przydławienie. Później takie przydławienie występuje przy zmianie biegów, nie ma to znaczenia czy zmieniam w górę czy w dół. Występuje to za każdym razem. Wygląda to jakby mu paliwa brakowało,...
Jak zmienić gałkę zmiany biegów w Opel Astra F? Jest ona na "wcisk", czy może wkręcana? Próbowałem tak i tak, nie chce zejść.
Ta przy dźwigni może odpowiadać za bieg wsteczny, załączenie czujników zbliżeniowych, kamerki, światła cofania. Sprawdzałeś?
Faktycznie trochę mało danych,ale tak ogólnie sytuacja może być taka,że albo skrzynia bardzo hamuje silnik,albo coś z wolnymi obrotami,jakby skład zbyt ubogi i pod obciążeniem gaśnie.Miałem podobny problem w dwóch autach.W audi była skrzynia prosta mechaniczna bez elektroniki i na włączonym biegu (automat 3biegowy),silnik miał tak wolne obroty że z...
Mam taki problem że w mojej astrze przy zmianie biegu gdy wciskam sprzęgło podciąga obroty np bieg zmieniam na 3000 i gdy wcisnę sprzęgło podciąga do około 3100 obrotów. Przepustnica jest nowa i były wprowadzane adaptacje przepustnicy.
Może prościej będzie wyciągnąć wybierak biegów z obudową lewarka?
czy to jakas powazna awaria? Czy latwo ja usunac? Podczas wlaczania biegu wstecznego nie ma problemu. Tylko ten 2. bieg.
VSS też warto zrobić, bo wyższe obroty jałowe w czasie jazdy to nie tylko mniejsze szanse na zgaśniecie ale przede wszystkim płynniejsza zmiana biegów.
Kod P0705 to usterka nie czujnika lecz selekcjonera (Range sensor PRNDL). Jest on zamontowany na skrzyni biegów pod dzwignią zmiany.
Witam Mariusz_M1986, jedni zmieniają przy niższych inni przy wyższych, jeśli to diesel to musisz pamiętać aby nie były zbyt niskie, wszystko zależy od "kultury" jazdy. Jeśli ktoś napisze Ci abyś zmieniał biegi przy obrotach np. 3000 to ktoś napisze że przeciągasz na biegach, jeśli np przy 1200 obrotach to też nie będzie dobrze bo przy zmianie na bieg...
Posiadam Astrę G z silnikiem 1.8 16v 125KM i nie wiem czy to jest normalny objaw. W czasie jazdy gdy puszczam gaz a następnie wciskam sprzęgło aby zmienić bieg obroty podnoszą się o jakieś 500obr a następnie spadają gdy jeszcze jest wciśnięte sprzęgło. Ten objaw jest na każdym biegu. Na biegu jałowym pracuje prawidłowo.
odwróć przewód wlotu powietrza do obudowy filtra, tak żeby podczas jazdy nie dmuchało w niego powietrze, powinno pomóc
Siłowniczek do wymiany, musi być widać przeciek od dołu auta,między silnikiem a skrzynią biegów(tam gdzie się łączą)
wyłącznik sprzęgła do wymiany (czujnik przy pedale) pozdrawiam!
Witam. Mama ten sam problem w swojej astrze 1.6 8V. Po wcisnieciu sprzegla przy zmienie biegu obroty minimalnie wzrastaja po czym dopiero po paru sekundach spadaja. Przy zmianie z 1 na 2 czyc nawet szarpniecie jakby sie trzymalo noge caly czas na gazie. Prosze o pomoc.
Doradzcie co może być przyczyną z góry dziękuję. Luzy w skrzyni biegów, dyferencjale i/lub na przegubach.
Witam, Astra to bardzo wdzięczny automat pod warunkiem że nie był katowany i nie ma więcej jak 200tyś. przebiegu. Gołym okiem możesz jedynie wycieki zlokalizować, najważniejszy jest test drogowy-czyli sprawdzenie każdego biegu, pod dużym i małym obciążeniem, ze szczególną uwagą sprawdź płynność zmiany biegów. Jeżeli nie jeździła koleżanka nigdy automatem...
Test wykonałem i został wykryty błąd : 56 - Dźwignia zmiany biegów - złe ustawienie. Co to może znaczyć? Czy dźwignia zmiany biegów rozregulowała się?
A czy moze mi ktos podpowiedziec w jaki sposob sprawdzic poziom oleju w mazda MX3? widze tylko jeden bagnet do sprawdzania poziomu oleju czy to jest olej z silnika czy skrzyni biegow???
Już znalazłem, jest tak jak napisał Orochimaru, blisko lewarka zmiany biegów.
Chodziło mi o połączenie międzi skrzynią biegów, a dzwidnią zmiany biegów. A może masz luzy na samej gałce ( tam pod mieszkiem ) ???
Tak ma być i nie ma to nic wspólnego z dynamiką. Jest to podwyższony bieg jałowy, występujący w czasie ruchu pojazdu. Ma zapobiegać nadmiernym obciążeniom układu rozrządu. W skrócie, zmniejszyć różnicę prędkości obrotowych przy zmianie biegów.
Patrząc na skrzynię biegów od góry na drążku zmiany biegów jest krzyżak.Zazwyczaj wycierają się w nim sworznie i jest tam duży luz. Wystarczy wybić i zamiast tych starych zastosować odpowiedniej średnicy śruby. Pasuje również komplet naprawczy od nexii dostępny na allegro za 40 zł.
Remont około 4 koła ale warto było,Teraz przy zmianie biegów nic nie czujesz tylko na wyswietlaczu zmianę biegu.Zawodnik jest z Koszalina.
Sprawdż czujnik szybkości znajdujący się przy szkyni biegów. Pozdrawiam.
Bardzo Dziękuję za pomoc.....dam znać jak poszło.... Serdecznie Pozdrawiam
Witam, u mnie przy takich objawach uszkodzony okazał się silnik krokowy. Po wymianie objawy ustąpiły. Z góry jednak zaznaczam, iż to nie Opel...
Jestem posiadaczem Opla Astry 2 2.0 DTL. Od pewnego czasu zauwazylem ze w momencie zmiany biegów przygasają światła. Zmierzyłem napięcie ładowania i jest w granicach 14,2V (właściwe). Jednak w momencie kiedy dodam gazu i obroty spadają następuje chwilowy spadek napięcia do 13,5V. Czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jaka moze byc przyczyna spadku napięcie...
Podczas jazdy zmiany biegów czy operowaniem gazem jak się zachowuje?
Dokładnie tak zmień olej ale najlepiej na oryginał GM .. kup na serwisie to nie są straszne koszty ..
W autach w których miałem Hipol w skrzyni biegów zaobserwowałem trudności ze zmianą biegów przy zimnym silniku. Proponowałbym inny olej.
Żeby czasem nie przyszło ci do głowy zwalać ze skrzyni mechanizm zmiany biegów który tam przeszkadza zwłaszcza przy wkładaniu skrzyni.
Gaz Ag centrum
Która generacja instalacji gazowej?
Witam - jeśli wymieniałeś tylko linkę to po co masz regulować wybierak od biegów? , chyba że biegi od początku źle wchodziły ? ,wracając do problemu to masz na cięgna czy pręt(nie znam fachowej nazwy) , jeśli na cięgna to wina może być tylko w lewarku zmiany biegów .
Witam, Ostatnio rozebrałem tapicerkę wokół lewarka od zmiany biegów w astrze II 2000r. i zauważyłem że jest tak jakaś kostka nie podłączona, od czego tj?
astra biegi biegi astra astra biegi diesel
dobre gniazdko smart mondeo diagnostyczny alpine wyszukiwać stacja
bieżnia technogym bieżnia technogym
Wsad pamięci do telewizora Philips 55PUS6501 Światła pozycyjne nie działają w Citroen C4 2008 - diagnostyka