24 krok przepustnica 0% lub 0,6V
jest kolizyjny,jeśli uszkodzi się rozrząd .
Raczej na pewno wysokie spalanie jest wynikiem przekłamań sondy
Zmierz napięcie na sterowniku pin C13. Może być inne niż na przepustnicy. Pozdrawiam. Dodano po 1 Albo ma podłączenie inst. gazowej do przepustnicy i ona fiksuje. Pozdrawiam.
Gdyby fabryczne immo coś psuło to czek by migał. Bardziej chodzi o jakiś alarm czy inne cudo które już dawno nie działa ale fizycznie jest zamontowane, a ani ty ani poprzedni właściciel nie wie o jego istnieniu.
Sprawdz na poczatek czy sonda jest walnieta. Moze to nie wina sondy. Ale 90% ze to sonda :)
Cytat z przytoczonej przez ciebie instrukcji:"Za pomocą multimetru (woltomierza) sprawdzić napięcie (około 11...12 V) przy włączonym zapłonie na stykach „A" - „D" i „B" - „C". Powinna nastąpić zmiana biegunowości na stykach zasilania każdego z uzwojeń przy każdorazowym włączaniu i wyłączaniu zapłonu." Nie obrażając cię chyba...
Z Omegi.
Nalej kleju do tapet wymieszanego z trocinami.
Wpływ na spalanie na pewno to ma. Ale można wgrać do sterownika soft od C14NZ :) Pozdrawiam
padł TPS
Która wtyczka tam jest, 10 czy 16? Jakie napięcia na TPS?
Cieknie ci z węża od pompy wody , za pompa gruby wąz. Ten czujnik co po nim scieka to czujnik cisnienia oleju. Pasek rozrządu do naciągniecia pompą wody w/g wskaznika na napinaczu. http://www.panfleks.pl/wymiana-rozrzadu-...
Coś na temat podłączenia cyfrowego licznika imp. zanajdziesz tu : http://astra.autokacik.pl/technika/napra... Sam zrobilem ten projekcik dziala idealnie.
Policzmy-A,B,G,E,F,K... Przynajmniej 6
Na ścianie grodziowej. http://czarnik.neostrada.pl/c14nz.html#c...
Zobacz stronkę http://www.16v.pl Tam można znaleźć informację na temat diagnostyki OPLA.
Kolego, nie sprawdzaj miernikiem, tylko kontrolką! To najważniejsze, bo miernik Ciebie oszuka. Tak samo masy i zasilania na sterowniku. Przecież to jest kilka przewodów.
Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
A jak jest instalacja lpg.Moze (czesto cos takiego spotykam) lpg odlacza wtryskiwacz pomimo tego ze ma pracowac na benzynie.
Kolego wciśnij go od dołu do przewodu od serwa. Po niżej strzałki z rys.1lub 3
Nominalne 12 bar, dopuszczalna różnica 1,0 bara.
wyjmij gumowa rurke łącząca filtr powietrza z wlotem nad chlodnica.moze tez byc za bogata mieszanka na wolnych obrotach
A może, najczęstsza przyczyna nie odpalania opla?? Kostka stacyjki...
Wystarczy tej żenady. Zamykam.
Mam taki problem z astrą 1.4, silnik cały czas ma temperaturę około 85 stopni, wydaje mi się że mała ale mrozy teraz -10 wiec nie wiem. Dochodzi nieco ponad pierwszą białą kreskę i spada troszkę poniżej czyli temperatura na stałym poziomie. Myślałem że walnięty będzie termostat ciągle otwarty ale dziś odpaliłem na postoju czekałem kilkanaście minut...
Miałem coś podobnego. Winny okazał się przegrzewający się czujnik położenia wałka rozrządu, który znajduje się w aparacie zapłonowym. Jak się dowiedziałem o cenę to poprowadziłem rurę karbowaną od zderzaka do czujnika, tak żeby dmuchało na niego chłodne powietrze i od roku problem się nie powtórzył.
Sprawdź czujnik wału korbowego (dioda LED). Leonek, wiesz co sobie sprawdź? Ubity czujnik Halla w aparacie zapłonowym, stąd tylko raz iskra pstryknie po włączeniu zapłonu.
http://obrazki.elektroda.net/84_12083543... http://obrazki.elektroda.net/84_12083543...
Dzieki za zainteresowanie, jutro sprawdze. Pozdrawiam
może wywalać błąd. nie tak dawno walczyłem z błędem vss, jak się okazało wszystko przez radio gdyż zwierało przewód vss na stałe z masą, po przerobieniu kostki radia problemu z błędem niema ale vss nie działa gdyż w czasie jazdy wyświetla wciaż 0 kmh, silnik pracuje zupełnie normalnie, błędy nie wyskakują. Na dzień dzisiejszy gdybym miał problem z vss...
klin na wale....
Najpierw zczytaj kody błyskowe http://astra.autokacik.pl tam sa wszelkie instrukcje i dopiero bedziemy mysleć co dalej zrobic
Da się tylko potrzebne przedłużki do nasadek.P
Zdejmij wcześniej klemę z akumulatora. Przewody warto przedłużyć ok 4 cm, żeby ich nie naciągać. Pamiętać o dobraniu odpowiedniego przekroju przewodu. Dobre do zaizolowania będą termokurczki z klejem wewnątrz, samo-wulkanizujące.
Astra C14NZ 1.4 91r. Po dłuższym postoju problem z rozruchem silnika .Wygląda że silnik zalewa się paliwem .brak błędów w sterowniku .Po odpaleniu pracuje nierówno duże wachania obrotów ,sprawdzona cewka .moduł.aparat. map, ciś.paliwa ok. Po zaciśnięciu przewodu powrotnego paliwa praca się wyrównuje. wydatek pompy ok. cz.temp. ok. Po przełączeniu na...
Winę miał oring na wtrysku temat zamykam.
Czym się różni Astra I od Astry F ? Masz silnik C14NZ czy X14NZ sprawdź, wklep w Google i dostaniesz ponad 300 tys wyników w 0,5s .
uloty z cewki,czy klikanie wtryskiwacza?
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
Gaśnie na skrzyżowaniach?
Jesli chodzi o temperature... Sprawdz dzialanie wskaznika poziomu paliwa. Jesli wskaznik paliwa (mimo zatankowania do pelna) wskazuje mniej niz pelny zbiornik to mozesz byc na 99,99% pewny, ze jest uszkodzony regulator napiecia w desce rozdzielczej. Wiem bo mialem to samo. W pierwszej kolejnosci oczywiscie sprawdzilem termostat, a wlasciwie dla swietego...
na 99% padł komputer
Trzymaj że się jednego tematu,z nie zakładaj wciąż kolejny na ten sam problem!
Ma pazurki proste, skręcone mają VW.
Witam! Poczytaj na forum tematy związane z samochodami które mają silniki C12NZ, C14NZ, C16NZ to myślę ze samemu poradzisz sobie bynajmiej z odczytaniem kodu usterki (http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.h... Pomiarów też możesz dokonać sam ,ale od razu wszystkiego w kilku zdaniach nie da się podpowiedzieć Skoro świeci kontrolka , sterownik pamięta...
Co za bzdury....
wyjąłem bezpiecznik
Witam!! No jesli konstruktor auta przewidzial taki otworek do bypass'u to powinien byc. Pozdrawiam!!
Napisałem.
Zdejmuj głowicę, wtedy sprawdzisz.
Witam. Powinien dawać falę prostokątną 0-12V. Najłatwiej sprawdzić zwierając środkowy pin wtyczki aparatu zapłonowwego do masy (powinna przeskoczyć iskra na świecy). Drugie pytanie - Autodata lub Workshop. Pozdrawiam
Może trza sprawdzić ustawienie zapłonu? Pozdrawiam
Witam!Jestem posiadaczem Opla Asrty z silnikiem C14NZ.Mam problem z obrotami silnika.Jadąc na biegu jałowym obroty spadają do 600 obr/min.Gdy całkiem zatrzymam samochód obroty wracają do normy.Niemoge poradzić sobie z tym problemem!!!Prosze o pomoc!
dziękuję wszystkim za porady, problem po ponad 3 miesiącach rozwiązał się poniekąd sam. W zeszłym tygodniu auto stanęło, należało wymienić plastikowe kółko w aparacie zapłonowym (lucas) tzw. sprzęgiełko zapłonu i przy okazji pozbyłem się szarpania przy hamowaniu silnikiem. Koszt takiego kółka to 30-40 zł, fabryczne wytrzymało u mnie ponad 100tys km,...
A ten klekot kiedy dodam gazu ? dokładniej to przy ok 2000obr na wyższe i niższe nie ma tego klekotu na wolnych obrotach silnik utrzymuje obroty 950 i nie faluja tylko trzęsie silnikiem i z katalizatora wydobywa się dziwny odgłos jak bym czymś metalowym w niego stukał
Na zdjęciu nr 1 jest prostokącik z numerem 555. To jest sygnał z czujnika przebytej drogi http://obrazki.elektroda.net/3_127170951... http://obrazki.elektroda.net/52_12717095...
Po 30 tyś na 100 % coś jest źle zrobione, albo kiepska uszczelka, nie planowana(sprawdzona) głowica, źle skręcona, nie oczyszczone otwory śrub głowicy. Nie wiem kiedy kolega olej wymieniał, jak nie dawno to może lepiej teraz to porządnie naprawić bo jak się potem olej i filtr doliczy to jeszcze więcej wyjdzie. Doraźnie można proszek wsypać do uszczelniania...
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
ECT sensor
a ja się nie martwię przeskokiem paska - po prostu jak jest okazja że auto z górki samo idzie to zwykle na 2-ce gwałtownie puszczam sprzęgło na ok 1s albo krócej (tak żeby szybko silnik i na krótką chwilę się zakręcił) - oczywiśie aku mam ok ale bendiks mi się trochę ślizga i czasami jak mam okazję to mi się nie chce kręcić kluczykiem żeby odpalić -...
No więc tak - ze trzy dni temu, kiedy wracałem w nocy do domu, akurat deszcz trochę padał, oczywiście silnik mi przerywał tradycyjnie. Parę razy to mi od tego szarpania mało plomby z zębów nie powypadały... Zatrzymałem się na stacji , i wymieniłem kable na te, które miałem poprzednio (bo je miałem w bagażniku, wziąłem sobie z garażu coby wymienić testowo)....
Wspominali....
Nie gówno pomagając robi Misiozol tylko realnie masz chłopie nierówno pod sufitem. Skoro masz II gen to masz krokowca, a dobrze go ustawić to 70zł trzeba wydac lekką ręka. Pozatym nie wiem po co sie chwalisz że dużo części wymieniałeś w aucie. Nie chwalę się tylko w większości postów każdy po kolei wylicza: wymień to, wymień tamto, czujnik, termostat,...
Dzięki. Jakby ktoś coś jeszcze wiedział na temat powyższych firm to proszę o info
http://www.topbuzz1.carenthusiasts.co.uk... Takie cuss[/list]
Nie pisałeś nic o sprawdzeniu masy między silnikiem a karoserią.Możliwe że tu leży pies pogrzebany. Wprawdzie było to w innym aucie ,ale przyczyna takich cyrków tkwiła właśnie w tej masie. Pozdrawiam
Najpierw odczyt z pamięci
Rozrząd jest dobrze złożony?
Jak masz auto z tej listy poniżej to pompa będzie taka sama jak w DAEWOO LANOS 1.4 OD ROKU 05.1997 - (A14SMS) 8V, DAEWOO LANOS 1.5 OD ROKU 05.1997 - (A15SMS) 8V OPEL ASTRA F 1.4 ROK 09.1991 – 09.1993 14NV OPEL ASTRA F 1.4 ROK 09.1992 – 01.1998 14SE OPEL ASTRA F 1.4Si ROK 03.1992 – 03.2001 C14SE OPEL ASTRA F 1.4i ROK 09.1991 –...
Witam, ostatnio zauważyłem dziwną sytuację przy zapalaniu na gazie w tzw. trybie awaryjnym , otóż po uruchomieniu rozrusznika zawór LPG zamyka się(mam zrobioną kontrolkę).Po kilkusekundowym kręceniu znowu się otwiera i auto odpala.Na benzynie też często zdarza się że trzeba długo kręcić żeby odpalił. Czy to może mieć jakiś związek z czujnikiem Hala?...
Jak zimny to nie kręć tak daj pompie paliwa napąpować dobrze tzn trąć rozrusznikem i zostaw na załponie pompa powinna dobić ciśnienie Inna sprawa to zatankuj shela v-power i pojeździj troche na nim Jeszcze inna może swiece trzeba wymienić. Lub np jakiś element pod wpływem zimna odkształca sie silnik bierze lewe powietrze i cięzko zapalić a jak jest...
Miałem to samo przy kadecie z takim silnikiem walczyłem z tym 2 tygodnie a wystarczyło tylko wymienić sterownik. Jednak radze na początek podmienić :)
przyczyn może być mnóstwo,niewiem jaką wiedzą dysponujesz jakim sprzętem może lepiej dla twojego zdrowia abyś znalazł prawdziwego elektryka.
Nie,nie ma.
mariszon- dokładnie. dam mu gazu mocniej puszczam i opada własnie jakby zaplon odciąć albo paliwo. jeździłem przed chwilą a właściwie starałem sie bo na zimnym jeszcze się jakoś da a i to potrafi zniknąć raz na jakiś czas. ale to rzadkość zazwyczaj gaśnie. dokładnie jakby mu odciąc paliwo czy zapłon. a ten zawór to jest rozumiem tam jak krokowy ?
Tak może być że zawory w wyniku przestawionego rozrządu podgieło zawory. Robiłem matiza takiego z takim samym problemem. Wymiana zaworów ssacych tam była i uszczelniaczy zaworowych oraz jednej prowadnicy , oraz docieranie zaworów
Poza elektryką , bardzo często powodem wypadania zaplonów na jednym cylindrze jest uszkodzona uszczelka pod kolektorem ssącym
Kolego reklamacja. Coś ci się rozkręca.
Czyli potwierdźcie jednoznacznie...ten efekt jest spowodowany tym parownikiem tak? Pozdrawiam
Czegoś innego
mam problem z obrotami jak zapale światła nagle spadają dość mocno gdy wyłącze to jest wszystko ok . czy jest to normalne? gdy włącze wentylator to jest jeszcze gorzej . czy możecie mi pomóc ?
95 rok
Witam sonda lambda pokazuje ile tlenu jest w spalinach . Często jak jest uszkodzona rośnie zużycie paliwa tak jak u ciebie . Ty masz jedno przewodową a wiec woltomierz ale szybki napięcie powinno się wąchać od 0 volt do 0,9 tolerancja 0,2 volta(silnik na wolnych obrotach lub podczas pomiaru silnik ma stałe obroty). Jak jest silnik na zapłonie ale nie...
Mam podobny problem astra c14nz... gaśnie jak sie nagrzeje do 95*C...Myślałem że znalazłem przyczynę - przeczyściłem kable masowe przy silniku i doklepałem oczka młotkiem...było chwilę lepiej ale w końcu okazało się ze problem nagle powrócił ...już nie wiem co to może być!!! Czy ktoś wie jak sprawdzić aparat zapłonowy tzn. który kabel jest od czego?...
Witam serdecznie.Sprawdź przełacznik wycieraczek.Nie ma za dużych luzów?.Pozdrawiam.
Założyłem nowy Bendiks
prawdopodobnie obróciło panewkę na wale, ale najpierw tak jak koledzy pisali rozrząd sprawdź
no to czujnik wygląda na dobry, a reduktor ciśnienia jest przy wtryskiwaczu, żeby go wyeliminować musisz koniecznie zmierzyć ciśnienie paliwa, (0,9 bar) isonde miernikiem, poprawny pomiar to od 0,1v do 0,9v a u ciebie teraz na stan obecny musi, zaznaczam musi być 0,9v, oczywiście pomiar na benzynie Dodano po 5 podpowiem jeszcze że robiłem już taki przypadek...
silnik mam ze skrzynia kompletny. interesuje mnie to czy instalacja silnika bedzie pasowac trzy bedie trzeba przerobic
skoro ciśnienie jest ok no to pozostaje wymiana wtryskiwacza i komputera
To jest tam LPG czy nie?
a iskra jest?
Nie śmierdzi gazem?
Odwrotnie dałeś diodę.
Witam. Mam kłopot z silnikiem - Astra c14nz Jest słaby, wolno wkręca sie na obroty. Sprawdzałem już prawie wszystko. Dziwi mnie jedna rzecz - Dlaczego komputer nie pokazuje żadnych błędów gdy jeżdżę na odłączonej sondzie lambda??? Silnik rozgrzany do temperatury pracy. Pomocy
a gdzie jest ten moduł zapłonowy pod cewką?? yahoo
Witam mam Astre F z silnikiem C14NZ zainstalowaną mam tam instalacje BRC mam dość duże spalanie ok 11litrów, gazownik powiedział że nie działa mi termostat w tej puszcze filtra powietrza, a zarazem leci przez cały czas ciepłe powietrze proszę powiedzieć czy jeśli ściągnę rurę która leci od kolektora wydechowego to czy zmieni się spalanie??? i według...
Gaz nie był nigdy zakładany. A są jeszcze inne bezpieczniki niż te pod nogami kierowcy?
Sprawdź dobrze masy.
astra c14nz czujnik temperatury c14nz cisnienie c14nz sterownik
akordeon miech instrukcja rubin mondeo wtyczka
kociol pompa bezpiecznik zapalniczki
Bosch Siemens suszarka kod E36 E12 E13 – awaria czujnika blokady drzwiczek, oznaczenia błędów Canon XA25 – instrukcja wgrywania firmware 1.0.5.0 krok po kroku