To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Zarto zajrzec tutaj http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Poczytaj może znajdziesz rozwiazanie.
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Jak najbardziej czujnik położenia wału korbowego może być uszkodzony, w ten sposób że dostaje przerwy po rozgrzaniu, choć zwykle spotykałem się z objawem przerwy na zimno. Żeby potwierdzić uszkodzenie czujnika, należy w stanie wymontowanym podgrzewać opalarką przy ciągłej kontroli rezystancji miernikiem.
Nie pracuje dobrze skoro check świeci. Jedź do tego kto ten gaz montował i niech sprawdzi co spaprane.
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
To raczej wspomaganie dawało ci znać
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
Tak to może być to.... .
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Typowe objawy usterki egru w tym silniku. Uszkodzony może być zawór EGR lub nieszczelność w podciśnieniach ewentualnie zawór sterujący egrem. Średnio ogarnięty mechanik powinien to zrobić bez problemu. Ale mogą cię naciągać na inne rzeczy więc uważaj. Najlepiej jak by zrobili ci dobrą diagnostykę (nie odczyt błędów).
Kupiłeś z taką usterką?
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Moja kula do wróżenia mówi że może Ci się rozjeżdżać synchronizacja czujnika wału z czujnikiem wałka. Ale jak nie sczytasz błędów to się nie dowiesz.
(...) Podróby będą wykazywać pewnie poprawną oporność ale nie będą działać.. Właśnie dlatego napisałem, że omomierzem nie można sprawdzić tego czujnika.
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Napisz jakiej firmy masz komp sterujący pracą inst LPG oraz czy byłeś na diagnostyce?
Chyba zlutowac
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
Końcówka 003 możesz założyć 011
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
Masz prawdopodobnie luźne masy na kolektorze ssącym.Szukaj odchodzące z wiązki dwa oczka z brązowymi kablami. Sprawdź czy nie obłamane/luźne/brudne.Ew. jeszcze sprawdź przewód podciśnienia od serwa czy nie pęknięty.
miałem kilka takich przypadków tak najlepsza jest podmianka:) moze tez być mapsensor czyli to co masz pod tym plastikie na podszybiu
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
zrobisz diagnozę drucikiem jak na autokąciku napisane i będziesz wiedział co ją boli. operacja trwa minutę :)
taki sam efekt da aparat zaplonowy, map sensor mozna odlaczyc, mam na mysli wyjecie rurki podcisnienia. efekt odlaczonego map sensora jest taki, ze dodajac delikatnie gazu przyspiesza wciskajac do deski dusi sie
Jak na wolnych sonda "leży " i nie oscyluje to podłóż jaka masz możliwość egr i przepływkę.Robi sie ubogo i ecu wchodzi w check i ol.
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
Tak się dzieje właśnie. Już kilka razy naprawiałem te sterowniki. Jeden Pan kupił nowe świece i trzy nowe cewki i to samo było, do mnie przyjechał wyciągnąłem sterownik i był uszkodzony godzina czasu i naprawione.
Przepływka
Raczej zostawił ci go w pozycji zamkniętej, nikt normalny nie zostawia otwartego EGR. Miałbyś wtedy co najmniej duże problemy z rozruchem silnika, a nawet niemożliwość jego odpalenia. Zawór działa odwrotnie niż opisałeś ;) Na zimnym i gazie w podłodze zamkniety, otwiera się na ciepłym w warunkach średniego obciążenia. Jeśli jeździ ok, check ci nie przeszkadza...
Rozwiązałem problem?
I to chyba najlepsze rozwiązanie. Bo z pamięci nikt nie będzie strzelać skąd powinna wychodzić wiazka na ten czujnik temperatury. A na schemacie też może nie być widać.
Przepływka
Dzień Dobry czy udało się rozwiązać ten błąd ? Tj P0101? Też mam Opla Astry w 1,6 diesel i 3 mechanik nie może dojść do problemu ,auto szarpie na zimnym silniku.
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
check astra kontrolka check astra astra check engine
wytwornica antari schemat jelcz swiec sharan
Zasilanie Arduino GIGA R1 ogniwem 18650: wybór przetwornicy Smutna buźka w menu Start Windows 10 - StartIsBack++