Zarto zajrzec tutaj http://astra.autokacik.pl/diagnostyka.ht... Poczytaj może znajdziesz rozwiazanie.
To jest całkiem popularny problem w Astrach, uboga mieszanka paliwa/powietrze, jednak osobiście nie dał bym grzebać w pompie, bo jest to bardzo mało prawdopodobne, bardzo częstym powodem tego błędu jest zasysanie lewego powietrza, brudny/popsuty przepływomierz, częstym problemem jest również pokrywa zaworów, w którym jest zawór/membrana do oddzielania...
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Opel Scaner to czyta b. dobrze!
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
znalałem rozwiązanie w odmętach internetu Błąd P0335 - zły sygnał z czujnika położenia wału. "Objawy: check engine przy wchodzeniu na obroty, szarpanie. Check gaśnie przy niskich obrotach. Wymiana czujnika nie pomogła. Koło pasowe, z którego czujnik zbierał sygnały miało bicie - latało na boki. Czujnik nie był w stanie złapać sygnału. Guma pełniąca...
To raczej wspomaganie dawało ci znać
Pomiędzy filtrem powietrza a przepustnica.
Jak juz napisalem - czesc teoretyczna byla raczej opisem tego ze mozna sonde po katalizatorze zaemulowac i jak to zrobic. Nie polecam wstawiania uzywanego katalizatora - bez wzgledu co mowi sprzedawca to loteria co przy tej cenie uzywki jest chore. Co do odpowiedzi na pytanie czy da sie jezdzic - nie wiem jak dziala PCM w Oplu - jesli brak poprawnego...
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Nie pracuje dobrze skoro check świeci. Jedź do tego kto ten gaz montował i niech sprawdzi co spaprane.
Jak na wolnych sonda "leży " i nie oscyluje to podłóż jaka masz możliwość egr i przepływkę.Robi sie ubogo i ecu wchodzi w check i ol.
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
Sterownik masz za akumulatorem, sonda na pinie 27B(niebieska wtyka).
Witam. Przeskanowałem znajomemu samochod i wyszedl mu blad pokazany niżej, czego to moze byc wina ? Po ruszeniu na światłach zapaliła mu sie kontrolka "check engine" na pomarańczowo. Samochod to Opel Astra 2015r z gazem. https://obrazki.elektroda.pl/6542407500_...
Bedzie działał obrotomierz napewno,nawet z benzyny jak włozysz do diesla tez bedzie prawie wszystko ok(temp.wody,paliwo,obrotomier,predkosci... kontrolki swiecy zarowej bo w liczniku benzyniaka niema i bedzie wówczas palił sie check.;-)
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
No niestety ale do tego silnika pozostaje tylko OP-COM, ELM obsługuje auta niby od 2000r ale nie wszystkie ECU były kompatybilne. Można zainwestować 50zł w chińskiego OP-COM-a albo zbudować sobie własny interfejs w oparciu no MAX232, adapterem KKL też w sumie powinno dać radę się podpiąć.
Samo odłączenie akumulatora nie powinno wpłynąć w ten sposób na pracę silnika, źle zestawiony rozrząd owszem może, jeśli wywala check to diagnoskop i wszystko będzie wiadomo. pozdr
Tak to może być to.... .
Tutaj jest wyjaśnione: http://www.forum.astratuningteam.pl/view...
(...) Podróby będą wykazywać pewnie poprawną oporność ale nie będą działać.. Właśnie dlatego napisałem, że omomierzem nie można sprawdzić tego czujnika.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Jak najbardziej czujnik położenia wału korbowego może być uszkodzony, w ten sposób że dostaje przerwy po rozgrzaniu, choć zwykle spotykałem się z objawem przerwy na zimno. Żeby potwierdzić uszkodzenie czujnika, należy w stanie wymontowanym podgrzewać opalarką przy ciągłej kontroli rezystancji miernikiem.
z osobnym modułem zaplonu No rany Boskie święte, tak jakbym nie wiedział jak jest w silniku C14NZ. I ten silnik miał dwa typy aparatów- Boscha, z brązową kopułką i Lucasa, z czarną. Moduł jest na radiatorze pod cewką. Napisałem co tam padało najczęsciej, szukaj teraz co.
Pamiętaj sczytanie błędów to nie jest diagnostyka.
Skasuj błędy i pojezdzij aż zapali się błąd.Wtedy diagnozuj. Błąd pierwszy to egr,albo jest zasyfiony, uszkodzony wężk lub uszkodzony elektrozawór . Błąd drugi to obroty wału odpowiada za obroty i obrotomierz! Błąd trzeci to też czujnik obrotów ale znajduje się w pompie dolutowany do sterownika. Podmień na początek czujnik wału bo to wszystko ze sobą...
Bo w tym aucie nie ma elektroniki sterującej silnikiem jest zwykły silnik isuzu albo GM ze zwykłą pompą wtryskową na lince pozdrawiam. A wtyka może być do poduszek albo ABSu
Koszt to 100 zł max 150 zł
Kol wyżej ci napisał...jaki komputer? jaki sprzęt? Skoro nie masz połączenia to szukaj czy zasilanie masz na OBD czy łączy się z innymi modułami Mamy od ciebie wszystko wyciągać bo ty potrafisz tylko "ratunku"
Kupiłeś z taką usterką?
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
świece, kable WN, cewka, ciśnienie paliwa, czujnik położenia wału, najlepiej podłączyć pod kompa sczytać błędy albo samemu zworką błyśnięciami check-a.
Kolego popytaj tutaj, tu są ludzie bardziej kompetentni i pomocni! http://www.astra-g.pl/index.php
Kolego diagnostyka prawde ci powie ale obstawiam VP44 jak tak to moge ci pomóc zadzwoń 790 718 520 jak nie masz gdzie sprawdzić powiem ci jak tego dokonać bez komputera,pozdrawiam
Byłem u znajomego, spróbował podłączyć, stwierdził, że za stare auto Jedź do normalnego mechanika, co ma normalny sprzęt.
jeżeli czujnik został dokręcony odpowiednim momentem a błąd powraca to skup sie na tym 18 Urządzenie sterujące czujnika spalania stukowego lub obwodu, brak sygnału: uszkodzenie urządzenia sterującego (Bosch Monitronic, GM Multec)
Nietrzeba się łączyć z komputerem w samochodzie. Wystarczy połączyć się ze stagiem i zapuścić autokalibrację by komputer gazowy zebrał informacje o mapie benzynowej i na tej podstawie (z niewielką odchyłką) sporządził mapy dla gazu. Lub jeszcze raz sprawdzić poprawność ustawień sterownika gazowego. Może się mylę ale twój problem z lampką Check engine...
Napisz jakiej firmy masz komp sterujący pracą inst LPG oraz czy byłeś na diagnostyce?
Niech się świeci. Symulacja sondy lambda z układu sterującego gazem powinna być fala kwadratowa. Bzdura.
check jak pisal kolega wyzej nie zaswieci sie,tylko ze uklad recyrkulacji zostal stworzony w okreslonym celu...
To napiszę jeszcze raz, że miałem podobny przypadek i winny okazał się sterownik silnika.
a jak nie dojdziesz co to jest to jedź na szrot lub do kogoś i pożycz emu od kogoś i zobacz czy się zapala. Będziesz już bliżej końca. Polecam też temat z linku:[url=http://www.forum.astratuningt... wyświetlanie kodów błędów
Masz szansę że to instalacja do pompy ma gdzieś usterkę....trzeba szukać....kabelki przy samej pompie czasami....
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
Końcówka 003 możesz założyć 011
No to do niezłych fachowców jeździsz. Wymrugaj błędy (kody migowe), zbadaj czy sonda pracuje, jeśli nie to wymień sondę i olej w silniku jeśli już długo tak jeździsz (rozrzedzony benzyną=szybka utrata panewek). Jak zbadać sondę i wymrugać kody bez problemu wyszukasz w necie. Jeśli sonda nie daje napięcia (może być inny powód) musisz wzbogacić mieszankę...
Podaj numer błędu jaki występuje gdy świeci check ?
Chyba zlutowac
Od niesprawnego immo w Astrze G miga check.
Witam Czy dobrze zrozumiałem miałeś na myśli czujnik tcv w pompie paliwowej? Z niego Ci ciekło?. Gdy z niego cieknie to po przewodach elektrycznych podpiętych do niego paliwo sączy się i dostaje się do wiązki elektrycznej podpiętej miedzy innymi do sterownika pompy. Najgorsze w tym wszystkich jest to że następnie paliwo z tych przewodów i wiązki kapie...
Z grzałką tej sondy był problem. A jak teraz wskazuje 2 sonda? Najlpiej by wykresy się przydały z pierwszej, drugiej sondy oczywiście na ciepłym silniku i z MAFu air flow rate. Ewentualnie jeszcze podejrzeć long term fuel trim czy jest duży. Teraz auto zbiera się bez zacięć?
Powiedz że pali się check. To wystarczy. Reszta to jego zadanie. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic20... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic19... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic22... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16...
Gaz+hamulec i włącz zapłon, kody wyświetlą się na liczniku przebiegu w postaci ECN XXXXYY, zdekodujesz przez tę stronę: http://astra-3.pl/ecn_search.php
zrobisz diagnozę drucikiem jak na autokąciku napisane i będziesz wiedział co ją boli. operacja trwa minutę :)
Pompa vaccum zużyta, nie wytwarza wystarczającego podciśnienia. Typowy problem w tych silnikach spowodowany konstrukcją pompy vaccum. Przy okazji do sprawdzenia wężyki podciśnienia, często są popękane.
miałem kilka takich przypadków tak najlepsza jest podmianka:) moze tez być mapsensor czyli to co masz pod tym plastikie na podszybiu
Przepływka
taki sam efekt da aparat zaplonowy, map sensor mozna odlaczyc, mam na mysli wyjecie rurki podcisnienia. efekt odlaczonego map sensora jest taki, ze dodajac delikatnie gazu przyspiesza wciskajac do deski dusi sie
Takie cewki padają ,ale po stronie wysokiego napięcia.Taka usterka nie jest wykrywana przez ECU.Może być uszkodzenie w sterowaniu cewki np. złączki.Może być uszkodzony sterownik.
Witam autko po zmianie silnika zaczęło mieć taki objaw jak w opisie. Gdy zaświeci check to jakby turbina przestałą działać. Węże od podciśnienia wszystkie wymienione, serwo ok, przepływka ok. Oto dokładniej jak sprawa wygląda. Gdy ciągniemy autko np na biegu 3 od obrotów 1000 (tak żeby go zmuliło) to przy około 2000obr włącza się check i świeci. Ale...
witam, pewnie popadła astra benzynoholizm :D , sygnał z sondy lambda jest ok?
Rozwiązałem problem?
To jest Astra G 2, 2003 rok. Sprawdzę, jak będę mógł. Check się zapala, ale błędy są tylko od klap, których nie ma już.
Jakie błędy wyskakują?
to jedż do nich na reklamacje
Jeżeli świeci się kontrolka to musi się wtedy pojawić jakiś błąd, opel nie informuje o błędach zapisanych w pamięci, nawet gdy takowe są. EGR i jego sterowanie to dużo bolączka w oplu, podobnie mam w zafirze 2.0, ja z tym poradziłem sobie kupując vakuometr i wpinając w układ sprawdziłem działanie każdego zaworu i szczelność całości. Uszkodzona była...
Witam posiadam Opla Astre H (2004r. 1.6 benzyna 16v). Tydzień temu samochód strasznie stracił na mocy i zapalił się (check) pojechałem podłączyć pod komputer i pokazało, że przepustnica do wymiany. Kupiłem nową przepustnice (o takim samym numerze do Astry). Check zniknął Astra chodziła normalnie wszystko pracowało tak jak powinno. Po zrobieniu około...
Check engine :>
samochod tak jak pisałem benzynowy a kod silnika...bodajze... X16SZR poj. 1.6 Astra G numery błędów to: P0170 to sonda P1405 to zawór recyrkulacji spalin Dodano po 5 :?:
Czyli wypiąć i sprawdzić co będzie?
No wlasnie gdzie tego szukac..... daj namiary......
Cześć, Dowiedziałeś się już co może być przyczyną?? Miałem problem z odpaleniem zimą (prawdopodobnie akku rozładowany albo rozrusznik bierze zbyt duży prąd podczas rozruchu -usterka).
Spokojnie naładuj akmulator i zobacz czy kontrolka check ci mruga po włączeniu zapłonu. Jak tak nie widzi pestki
Jak by mu padł czujnik wału to byś go nie odpalił ,zgadza sie? Moim zdaniem usterka jest w układzie poliwo powietrze. Jak go już naprawisz to spróbuj wlewać kolego troche miksolu do on to pompa dłużej podziała i nie tylko ona.
napięcie zmierzyłem i w chwili zapalenia się check-a na sondzie jest 0.78V.przewodu który idzie do kompa nie znalazłem.
Problem rozwiązany. Sonda lambda ta druga przy katalizatorze. Emulator pomógł.
P0200 niski sygnał obwodu wtryskiwacza. Zmostkuj przekaźnik go zasilający jak nie pomoże wymień ecu.
Witam problem rozwiązany, padł sterownik.
Witam! Astra II 2,0 D - gdy silnik jest zimny pare sekund po odpaleniu zapala się "check" po czym gaśnie gdy silnik wejdzie na wyzsze obroty. Przy ciepłym silniku kontrolka sie nie zapala. Może ktoś miał w swoim samochodzie coś takiego i wie z czego to wynika. Pozdrawiam
A czy w chwili awarii jak przekręcisz kluczyk na pozycje on (II) czy mruga check .
Jak wywołać samodiagnozę i jak odczytać kody błędów opel astra 1.6 8V 92 r? Dodano po 24 Jakie piny należy zmostkowac i jak czytac kody?
zapalają się 4 kontrolki, olej, akumulator, klimatyzacja i check energy.
zapala się check Jaki błąd?
Kasowałem i wraca błąd ale po kilku kilometrach
Do sprawdzenia alternator, tj. regulator i diody. O jego usterce może świadczyć m.in. dziwny hałas z głośników, jaśniejsze świecenie lamp a być może, że i sygnalizowana usterka poduszek. Uszkodzone diody będą miały wpływ na akumulator, gdyż będzie on ładowany napięciem zmiennym i będzie "gotował" elektrolit. W przypadku awarii regulatora akumulator...
Przepływka
Napisz czy stało się to samoistnie czy po jakiejś naprawie -regulacji.
Lampka akumulatora świecąca podczas pracy silnika świadczy o awarii alternatora lub zużyciu się jego paska albo został polany jakimś płynem i się ślizga. W alternatorze mogą być wytarte szczotki i ślizgi. Wysokie obroty mogą być spowodowane przez wiele czynników jak nieszczelności w układzie powietrza, silnik krokowy, przepustnica. https://dobrymechanik.pl/artykuly/czytaj...
No to podmień przepływomierz od kolegi. Tych silników jest do bólu. Nie sprawdziłeś napięcia środkowy pin. Check świeci na stałe czy jak ?
Samochód został naprawiony okazało sie ze przyczyną był zapchany katalizator auto smiga do dzis :)
Zapalił sie check, a twój elektronik nic nie znalazł?? To zmień tego elektronika, bo jak sie pali check to występuje błąd i zapisywany jest w pamięci
Może nie być zapamiętanych błędów jeśli check sam gaśnie, mogą być wtedy tylko w momencie gdy się pali. Mi coś to trochę wygląda na rozjechaną mapę wtrysku przez jednak źle ustawiony gaz. Jak podłączysz pod komputer to oprócz sprawdzenia błędow sprawdź czasy wtrysku na benzynie i gazie czy mieszczą się w normie- trochę to pomoże. Jakim interfejsem będziesz...
Co do 13,to przerwa w obwodzie,gdzieś uszkodzone przewody,lub luźne wtyczki. Kod 85-Błedny sygnał imobilisera.Miganie kontrolki silnika zawsze wskazuje na usterkę w układzie imo.
W pasatach był oddzielny do deski, oddzielny do sterownika.
Jakaś pompka próżniowa od EGR. :)
Czyli sprawdzić cewkę?
Wiem, że temat bardzo stary, ale zostawiam dla przyszłych pokoleń. Przyjechał klient do mnie z taką Astra, check się świeci, i pyta co się dzieje. Patrzę - ubogo, 0171, nic więcej. Okej. Lewe powietrze? Nie Egr? Może i brudny, ale nie dotykam, bo dziala. Cewka nie Świece nie Lambdy skacza pięknie,ale faktycznie mu na nich ubogo Przeplywka - pewnie tu...
Czujnik wału korbowego, filtr paliwa, pompa paliwa. Podłączałeś pod komp? Świeci check ?
To zawsze zastanawiam się po co takie bajery w aucie są - skoro się coś psuje i można dalej jechać ;-) czyszczenie nic nie dało a wymiana to koszt ok. 700 zł., a ponieważ nie lubię "choinki" na tablicy rozdzielczej chyba się zdecyduję na wymianę tego zaworku Pozdrawiam
check astra kontrolka check astra astra check engine
fotowoltaiczny przetwornica rozmagnesować magnes silnik krokowy chrysler
teleinformatyka politechnika śląska teleinformatyka politechnika śląska
Zamienniki układu scalonego MDA2020: TDA2020, TDA2030 i inne Jak smarować głowicę tokarki CNC? Porady i środki smarne