Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
115'C do 218'C
Tak jak pisze Gerri, tu tylko może być coś z silnikiem nie tak. Poniżej masz schemat takiego układu. Używając 4 biegu zwyczajnie omijasz rezystor. Wymień dmuchawę na nową i po problemie. https://obrazki.elektroda.pl/5376486100_...
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
miałeś szczęście że podczas lutowania nie przepaliłeś bezpiecznika
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Witam Wojciech_Gąsieniec napisal:"Bezpiecznik dmuchawy w Astrze ma 30A." Bezpiecznik to moze ma 30A,ale przypuszczam ze nie pobiera wiecej niz 5A.Moze tam pisalo 3A :?: _PREDATOR_napisał: "Ale w tym przypadku nie ma 'maciupcich' obrotów" Obroty nie maja znaczenia liczy sie prad pobierany przez silnik,sam kolega napisal ze jest to prad 3-5A a taki zakres...
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
W astrze G w rezystorze dmuchawy jest bezpiecznik termiczny, który przy przekroczeniu temperatury przerywa dopływ prądu do oporników i pozostają tylko max obroty dmuchawy. Wystarczyło tylko wymienić ten bezpiecznik. Może u ciebie jest podobnie, tylko że masz wszystko schowane.
Witam, Przestała działać dmuchawa kabinowa jest to wersja manualna nie działa nawet na tym 4 najwyższym biegu.. Wymieniłem bezpiecznik od razu się spalił. Dmuchawa była wymieniana na nową rok temu. Wtedy po prostu przestała działać, bezpiecznik był cały. Czy to może być rezystor mimo tego iż ten 4 stopień prędkości też nie działa czy jakieś inne pomysły?
Bezpiecznik wentylatora to Maxi fuse sprawdziłeś do?
To co zobaczyłeś przy silniku to nie jest komutator. Żeby zobaczyć komutator musisz rozebrać całą dmuchawe. Sprawdź najpierw czy dochodzi do niej napięcie albo spróbuj poruszyć ją bezpośrednio z akumulatora (najlepiej przez jakiś bezpiecznik)
Witam forumowiczów. Mam Astrę G z silnikiem 2.0 DTH. Dziś zauważyłem, że nie działa dmuchawa na żadnym biegu. Sprawdziłem bezpiecznik - jest OK. Na początku myślałem, że może to wina słynnego już bezpiecznika termicznego przy rezystorze ale przy jego uszkodzeniu dmuchawa działa na 4 biegu. Co może być przyczyną tej usterki? (mam nadzieję, że spalony...
Mam problem z dmuchawa w astrze h 1,7 CDTI klimatronic przestała działać co może być przyczyną ? , Dodam że bezpieczniki i przekaźniki sprawne i podczas próby wyjęcia opornicy dogoniłem do masy i dmuchawa ruszyła na tył obrotach jaka przyczyna awarii może być ?
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
Nie wymieniłem samego bezpiecznika tylko cały rezystor. Dmuchawa na 4 biegu ducha jak na 4 biegu
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy https://www.google.pl/search?q=astra+g+r...
Witam .. Bezpiecznik termiczny montowany np w astrze 97 ma wartosc 184C .. taka sama ma w vektrze 91 .. 1,8
Poczytaj sobie o bezpieczniku termicznym w opornicy dmuchawy i będziesz wiedział, co jest uszkodzone
Nie znasz się na instalacji a chcesz pomocy?Ciężko będzie...Bezpieczniki i wentylator na krótko to na początek.Jak zrozumiałeś :-) ?
W Astrze dawałem taki w granicach 115* do 180* C .
Dostęp od strony komory silnika, gdzieś tam na podszybiu przy wentylatorze, przeważnie pada tylko bezpiecznik o którym możesz poczytać np tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11...
Hmm, ośmieliłbym się polemizować ;) Dmuchawa zasilana jest czarnym przewodem 4mm2 który idzie z bezpiecznika F14 (30A). Ten bezpiecznik zasilany jest: - z obwodu 15A (to A nie oznacza amperów ;) ) w wersji bez klimy - z przekaźnika a dalej z linii 30 w wersji z klimą Przekaźnik sterowany z 15A 15A charakteruzuje się tym, że zasilane jest tylko wtedy...
po pierwsze sprawdz wszytkie bezpieczniki wyciagajac je i ogladajac ale nie sadze zeby tam byl problem penie poszly zarowki lub na kostce gzdies nie laczy
Jeżeli byłby uszkodzony opornik dmuchawa musiała by pracować na najszybszym biegu jeżeli nie pracuje raczej uszkodzony jest sam silnik(szczotki), bezpiecznik lub przewód zasilania. Jeżeli chodzi o podświetlenie to zupełnie inny obwód , prawdopodobnie popalone żarówki.
W Astra II !!! nie probuj sie dostawiac od strony przedniej szyby (odkrecanie wycieraczek...) Najlepszy sposob na wyjecie resystora to: 1. Wyjmij filtr przeciwpylkowy (inne fora)_ po wyjeciu fitra (pewnie bedziesz chcial go od razu wymienic) zobaczysz u gory w komorze rezystor. 2. Moim zdaniem najlepiej wlozyc raczke do komory filtra i wypchac rezystor...
A ja bym poszukał wspólnej masy. Wskaźniki działają po kluczyku, a ośw. reg. dmuchawy przy włączonych światłach, więc to dwa różne zasilania. Pewnie masa była licha i przy zwarciu poleciała.
Vojtaczek, jeśli jeszcze nie znalazłeś to jest dokładnie jak pisze janek26. - wykręcasz wkręty mocujące schowek pasażera i wyciągasz schowek, odpinasz zasilanie oswietlenia schowka. - lekko skośnie po lewej stronie zobaczysz w pionie komorę w której jest filtr kabinowy. - nad filtrem będzie szła wiązka, to ta sama która się rozgałęzia na prawo do wentylatora...
nie znam sie dobrze na elektronice, wiec poprosze o dokladne wskazowki i tak zrobie z tym rezystorem. Czy nalezy go wpiac w jeden kabel (np ten z wyzszym potencjalem) zasilajacy silniczek, tuz przed silniczkiem, aby zmniejszyc plynacy prad? Czy ma znaczenie który kabelek? Dziekuje. Jezeli zasilanie tego silniczka jest na osobnym bezpieczniku, to czy...
Nigdy nie miałem problemu z odpalaniem, aż do teraz. Po przekręceniu zapłonu rozrusznik milczy, brak spadków napięcia, tylko dmuchawa się wyłącza. Sprawdziłem bezpieczniki. 2 tyg. temu był naprawiany alternator. Oprócz tego nie zauważyłem, że opadła osłona silnika - jeżdżę tak od dwóch dni, ale było sucho. Do czego się przyczepic?
Faktycznie byl to bezpiecznik tylko ze 7 byl przepalony. Dzieki wielkie za ta pomoc. Mam jeszcze jedno pytanie czy aby wymienić żarówki od sily dmuchawy i temperatury na panelu centralnym musze go caly zdjąć czy istnieje szybszy sposób ?
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Witam. Mam problem z astra h 1.6 benzyna 2005r. a mianowicie nie odpala. Samochód kupiony z zerwanym paskiem rozrządu. Głowica została zrobiona nowe uszczelki odpalamy wszystko gra. Zgasiłem samochód pozniej odpaliłem tak kilka razy w przeciagu 10-20min że względu na sprawdzanie połączeń i ewentualnych wycieków. Niestety przestał odpalać zakręcił raz...
Witam, Mam problem z wentylatorem nawiewu powietrza. Dzięki kilku wcześniejszym tematom opisującym podobne problemy, wyeliminowałem prawdopodobne przyczyny uszkodzenia: bezpiecznik F14 / 30A (OK), wentylator ( spięty na krótko działa), rezystor (podpinanie +12 do poszczególnych pinów powoduje zadziałanie wentylatora i zmianę w obrotach wentylatora więc...
Witam, posiadam taki oto problem, że nie mam podświetlania przy regulatorze ciepła tj te trzy pokrętła w głównej desce, od mocy ciepła, siły dmuchawy, i regulatora gdzie powietrze ma być dmuchane. I teraz gdzie mam szukać przyczyny? Czy to będzie żarówka pod tymi pokrętłami? Czy może jakiś bezpiecznik? Jeśli tak to który odpowiada za to gdyż nie chcę...
Witam, mam problem z elektryką w swoim Oplu Astrze Classic 1.4 Jak zwykle bez żadnych problemów samochód odpalił, ponieważ nieźle lało włączyłem dmuchawę (na 3) i światła. W trakcie jazdy (po ok. 100 m) wszystko ZGASŁO i koniec, już nie odpalił. Nie działa żadna kontolka, żaden odbiornik. Sprawdziłem oczywiście bezpieczniki - te w skrzynce przy kierownicy,...
Witam Mam problem po przekręceniu kluczyka nie zaświeca się kontrolka ciśnienia oleju w oplu astrze 1,7 td z1994 r. Kupiłem ten samochód i chyba przybył mi nowy problem zapewne w silniku nie ma ciśnienia i kontrolka cały czas się świeciła więc sprzedający coś zrobił by zgasła (tak podejrzewam). Chciałem sprawdzić żarówkę lecz do niej nie doszedłem i...
Odebrałem przed chwilą auto od mechanika. Podobno wymienił aby kostkę od stacyjki bo tamta się spaliła. zauważyłem że nie świeci kokpit ( pokrętła od ogrzewania) a próbując trochę ogrzać samochód żeby szyby odparowały poczułem swąd grzejącego się rezystora, bezpiecznik od dmuchawy strzelił. jazdę musiałem kontynuować przy otwartych oknach. Pytanie moje...
Witam problem Astra G nie działa klima - brak zasilania na kompresor uzupełniony czynnik do stanu 700 g /brakowało 200/ wymieniony czujnik ciśnienia wymieniony moduł wentylatorów sprawdzone bezpieczniki w kabinie oraz główne pod maską Podłączenie do op-com`a -brak błędów -wskazania czujnika ciśnienia 3 bary -op-com wymusza biegi wentylatora po odłączeniu...
Od oświetlenia wnętrza powinien być przekaźnik, tak jest a astrze 2 także są to podobne auta, zobacz czy się nie skleja albo coś, dmuchawa - prosty temat, skoro opornicę mierzyłeś i jest dobra, to pozostaje wyjąć wentylator i na krótko podłączyć oczywiście po sprawdzeniu czy dochodzi + - i czy przełącznik reguluje prądem, może poprostu szczotki się...
Cześć, Pacjent: Opel Astra H 1.6 Kombi 105KM rocznik 2007. Awaria: Po mroźnych nocach, przestał włączać się nadmuch wewnętrzny/wentylator umieszczony za schowkiem. Nie działa żaden z biegów 1-4. (Liczyłem, że 4 będzie działał i to kwestia opornicy no ale niestety, nie działa żaden) Co zrobiłem: 0. Sprawdziłem bezpieczniki odpowiadające za nadmuch i...
Witam serdecznie.Robiłem to w Astrze G.Ściagnij plastyk z silniczka wycieraczek( bez demontażu) i pomajstruj przy stykach.Co do dmuchawy to winowajcą jest termiczny bezpiecznik.Wygląda jak stary ruski kondensator.Jak nie przewodzi to wymiana lub zmostkuj.Pozdrawiam.
Ostatnio robiłem ciągnik rolniczy John Deere. Wywalało bezpiecznik od wentylatorów ale tylko raz na jakiś czas. Po rozkręceniu okazało się że jeden wentylator był całkowicie unieruchomiony, a drugi na tulejce miał luz koło 2mm. Po naprawie tego z luzem i wywaleniu chwilowo tego drugiego wszystko działa jak należy. I chodzi na wszystkich biegach. Ale...
Problem polega na tym że ostatnio trochę popadało i jak złapał mocny mróz (-15) , oczywiście zamarzły drzwi. Po walce z drzwiami udało mi się otworzy od strony kierowcy po czym przejechałem kilka kilometrów. Przy wysiadaniu zauważyłem że nie zamykają się wszystkie drzwi z centralnego. W asterce centralny jest fabryczny i dołożone sterowanie na pilota....
Witam, Przeszukiwałem forum i żadne z odpowiedzi nie pasują do mojego problemu. Pożyczyłem przyczepkę i po podłączeniu jej do gniazda i ujechaniu 10m okazało się, że nie działa u mnie podświetlanie wskaźników, obrotomierz zatrzymał się na 1000 obr/min, prędkościomierz na 30 km/h, wskazówka temperatury i paliwa jest opadnięta tak jak przy wyłączonej...
Problem polega na tym ze autko pokazuje zla temperature na zegarach czasem nwaet 120stopni na zimnym silniku,cudem udalo sie go na popych odpalic i odrazu na LPG(powyzej 2000obrotow)podczas jazdy zapalil sie check doszly mnie dziwne trzaski z okolicy bezpiecznikow(strzaly)pod dojechaniu na miejscu przelaczylem na Pb i zgasl i dalej niechce odpalic,problem...
Nie mierzyłem, choć przez ten przewód idzie chyba dmuchawa wycieraczki światła stopu kierunki cofania ogrzewanie szyby tak więc może być troche więcej. Nigdy nie mierzyłem tylko tak zakładam choć w sumie tam są 2 plusy po stacyjce jedne zanikający drugi nie. Zresztę ten przewód ma taką grubosć prawie jak główny prądowy do rozrusznika ;-) - ten przewód...
Wydaje mi się, że na gnieździe zapalniczki mamy zbyt dużą wydajność prądową (tam jest bezpiecznik co najmniej 10A), żeby to zabezpieczać ogranicznikiem przepięć. W datasheet przykładowego transila można wyczytać, że jest w stanie (przez krótki czas) przyjąć moc równą 1,5 kW co przy napięciu 15 V oznacza prąd rzędu 100 A. Zdaje się, że tak prąd powinien...
Witam Problemem jest brak nawiewòw w opel astra f z 91 r. Myślałem że sprawę załatwi wymiana rezystora ale po wizytach na szrotach i podmiankach 5 szt rezystorów stwierdziłem że to nie to . Rozebrałem cały panel nawiewu i był tam podłączony zwykły kabel dwużyłowy czarno niebieski do brązowego chyba zasilającego przełącznik biegów dmuchawy. Oderwałem...
witam nie działa silniczek od obiegu wewnętrznego w astrze G 1999r z klimą bezpiecznik w porządku, po wpięciu voltomierza w kostkę pokazuję -12v po włączeniu przycisku na desce wskazania na +12v i żadnej reakcji wymiana na nowy? jak go wymienic? bo same wyciągniecie silniczka jest dosyć kłopotliwe, jak wyciągnąć całą dmuchawę? pytam sie jak smarkacz...
:enauto - i tak i nie. Ten tutaj, to był bimetal i po zadziałaniu i ostygnięciu, zwierał obwód ponownie. Te w rezystorach dmuchaw, to zazwyczaj jednorazowe elementy. Oczywiście lepiej wstawić taki i ewentualnie wymieniać, niż ryzykować znaki dymne puszczane przez silnik... :tzntzn - jak to "wyprowadzić na zewnątrz"? Zastanów się, dlaczego on siedzi...
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
astra dmuchawy bezpiecznik dmuchawy astra rezystor dmuchawy
schematy projektorów photosmart error pralka bosch instrukcja obsługi
paroizolacja ścian folia paroizolacyjna
Schemat radioodbiornika Julia 3 mono Eltra Mercedes W210 nie reaguje na kluczyk rybka - możliwe przyczyny