Nie wiem jaka to jest astra g czy h. W g wystarczyło odkręcić schowek.
Miałam to samo. Dzisiaj właśnie to naprawiłam. Też przeszukiwałam różne fora i strony, żeby zobaczyć jak to naprawić. No i faktycznie porady działają. Jeśli dioda na przycisku się świeci włączony jest obieg wewnętrzny, jeśli się nie świeci, powietrze dochodzi z zewnątrz. W moim przypadku czy obieg wewnętrzny był włączony czy wyłączony, klapka cały czas...
Za mały prąd
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
115'C do 218'C
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
w samej dmuchawie na podszybiu.
Oporniki nie są spalone tylko bezpiecznik termiczny. Czwarty bieg dmuchawy złączany jest poza termikiem.
Witam !!!!!! Mam problem z opornicą wetylatora dmuchawy ASTRA II silnik 1,7 CDTI (klimatronik) , wewtylator działał cały czas , zdiagnozowałem że jest to opornica więc ją rozebrałem i potrzebuje schematy lub pomocy w naprawie tego ustrojstwa.
Zobacz po podniesieniu maski, na podszybiu tam gdzie są wycieraczki, będzie widać po zdjęciu plastikowej osłony. Uszkodzona jest dioda zabezpieczająca, można ją zmostkować. Odrazu sprawdź filtr powietrza do kabiny, bo być może jest brudny i silnik miał ciężej więc dioda padła.
Pewnie masz zamuloną nagrzewnicę.
Tak jak pisze Gerri, tu tylko może być coś z silnikiem nie tak. Poniżej masz schemat takiego układu. Używając 4 biegu zwyczajnie omijasz rezystor. Wymień dmuchawę na nową i po problemie. https://obrazki.elektroda.pl/5376486100_...
witam, z racji, że nie udało mi się znaleźć w archiwum informacji to piszę tutaj: pewnego dnia, sama od siebie przestała u mnie pracować dmuchawa, tzn nie działa na żadnej prędkości. Pomiary rezystorów wykazały brak nieprawidłowości, ale dla pewności postanowiłem podpiąć bezpośrednio silniczek dmuchawy pod kable z załącznika, czyli po prostu kable zamiast...
-nie opornik dmuchawy tylko bezpiecznik termiczny znajdujacy sie przy opornikach (troche podobny do diody) - a jesli chodzi o wycieraczke to tak wyzej
Sprawdź złącze na rezystorze dmuchawy.
po ok 10 minutach całkowicie przestał działać PO tym czasie mam diagnozę i w zależności czy to opornik czy przełącznik dodaje kolejne pół godziny i autko zrobione.
To masz już pewne że opornica, tylko trzeba pamiętać że często opornica się upala nie bez powodu dlatego proponuje jeszcze wyjąć wentylator i przedmuchać kompresorem z kurzu.
Diagnostyka modułu wentylatorów wskazana... Bo może to być sam sterownik jak i rezystor dmuchawy....
problem z brakiem małych obrotów związany jest z przerwą lub korozją opornika . opornik ten można znależć w pobliżu silnika dmuchawy ,opornik ten jest chłodzony powietrzem z dmuchawy
Witam Włącznik dmuchawy astra f nawiew chodzi tylko na trzecim i czwartym biegu. Co może być przyczyną?
Trzeba sprawdzić zasilanie na zaciskach silnika po rezystorze. Ja miałem takie uszkodzenie i faktycznie na 4 biegu dmuchawa działała i wymieniłem rezystor. Opel astra 1999r. Można sprawdzić napięcie na wyłączniku dmuchawy. Z wyłącznika jeden kabelek powinien iść prosto do silnika a na czwartym biegu prosto z zasilania 1,2,3 to przez rezystor.
http://autokacik.pl/postlist.php?Cat=&Bo... - oni powinni cos na to poradzic
Witam serdecznie. Dzięki forum dowiedziałem się, że mam uszkodzony rezystor dmuchawy w samochodzie. Mam zamiar go wymienić, ale nie wiem gdzie on się znajduje. Czy blisko dmuchawy pod deską rozdzielczą? Proszę o podpowiedź lub ewentualne zdjęcie. Z góry dziękuję :)
Witam Dziwne że w ogóle to chce działać. Jak chcesz mieć silnik na masie a sterowanie z plusa to potrzeba zastosować mosfet P np. IRF4905. W twoim projekcie wymagane napięcie PWM powinno zawierać się między 0V a 24V.
Da się zrobić, ale trzeba wiedzieć co wymienić, podpowiem, że pewnie panel jest ok. Rezystor dmuchawy musisz pewnie wymienić.
Witam mam podobny problem, a mianowicie nie działa mi 1 i 2 bieg nawiewu, 3 i 4 pracują dobrze. Czy może być jeszcze inna przyczyna takiego zachowania? Gdzie się znajduje w aucie ten zespół oporników? Pozdrawiam
Mam problem z dmuchawa w astrze h 1,7 CDTI klimatronic przestała działać co może być przyczyną ? , Dodam że bezpieczniki i przekaźniki sprawne i podczas próby wyjęcia opornicy dogoniłem do masy i dmuchawa ruszyła na tył obrotach jaka przyczyna awarii może być ?
Bez odkręcenia tapicerki usterki raczej nie znajdziesz. Jak jest to nie zależne od obrotów silnika to mogą być usterki w zegarach czy elementach dmuchawy.
Zawór wygląda tak. http://obrazki.elektroda.pl/8730585100_1... Ni trzeba rozbierać całego kokpitu. Wystarczy środkowy tunel.
bezpiecznik termiczny,można zastąpic zwykłym drutem
Była uszkodzona dmuchawa. Miała prawo, bo auto ma już 15 lat. Wymiana trwała ok. 30 minut. Dziękuję za pomoc. Dodano po 47 Wymiana dmuchawy.
Witam - jak wymienić (jak dostać się do) zaróweczkę podświetlającą gniazdo zapalniczki w Astrze I? I jak dostać się do żaróweczki oświetlającej pokrętełko od nastawień dmuchawy (dmucha na szybe, nogi, głowe etc.)? Help
Silnik dmuchawy jest z przodu jak pisal kolega elektrit niemasz czego szukac w kabinie
Ruszałem już chyba całąwiązką, dolna część konsoli od strony pasażera jest zdemontowana.. Problem jest gdzie indziej, nie wiem pod który przekaźnik jest podłączona dmuchawa, może to też być włącznik dmuchawy...?
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
Tzok , masz racje . Silnik dmuchawy do przeglądu!
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Witam.Mam pytanie odnośnie dmuchawy w oplu astrze F działa tylko na 3 i 4 biegu co może być przyczyną?podmieniłem włącznik i nic,proszę o pomoc.pozdrawiam
Co do włącznika nawiewu to sprawdź rezystor dmuchawy.
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
te wtyki pod maską są fabrycznie wolne.
Mało jeszcze widziałeś, anglik wsadzony w obudowę europejczyka będzie zasysał powietrze kratkami, sprawdzone na przykładzie np Astry G
A dlaczego miałyby się różnić ?
Witam! Mam pytanie, gdzie znajduje sie rezystor dmuchawy w oplu astrze f z 1998r. Szukalem po roznych forach i wszedzie tylko o wersji G.. Jakies rady jak go wymienic? Pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
Uszkodziła się opornica obrotów silniczka dmuchawy - taka usterka nie diagnozyje się Techem, ani innym sprzętem. Pozdrawiam.
wymieniłem opornik i dmuchawa działa. Pozostał mi problem z oświetleniem:(
Sprawdź czy jest właściwie naciągnięty pasek klinowy.Sprawdź ładowanie przy włączonych odbiornikach(światła, dmuchawa).
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy https://www.google.pl/search?q=astra+g+r...
Czyli rezystor dmuchawy do wymiany .
Nic nie musisz dokupywać wystarczy wyczyścić styki opornicy i może wymienić wsuwki w kostce łączącej zasilanie.Wszystko znajduje się pod silniczkiem dmuchawy.
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Rozrusznik lub klemy na akumulatorze . Słabo kręci coś i siada napięcie. Zobacz po rozruchu i właczeniu świateł i dmuchawy czy nie robi się klema któraś gorąca. To wada tych aut. Lub kończy się po prostu rozrusznik.
Nie grzeją się wyglądają na zadbane po 10 min z włączonymi swiatłami i dmuchawą?
Dzięki kolego , po kilku zakupach podróbkowych rezystorow dmuchawy do astry zacząłem konstruować układ wykorzystując to co mam podręką (stary zasilacz ATX i TL494 -> nawet działa) . Twoje rozwiązanie choć nie jest doskonałe jeśli pozwolisz zaadoptuje do swojego auta.
Problem jest taki że nie działa mi nawiew na 1,2,3, działa tylko na 4. Wszędzie pisali ze napewno rezystor. Wymieniłem go na nowy i dalej to samo. Sprawdzałem miernikiem i okazuje się że tylko na 4 biegu opornik dostaje napięcie. Co może być tego przyczyną? Zepsute pokrętło od zmiany biegów nawiewu? Czyli już wiesz co jest uszkodzone.
Ściąg środkowe pokrętło pod nim jest jedna żarówka wyciąg wymień ją i będzie dobrze. Pokrętło poprostu mocno pociąg. Żarówka chyba 1,2W. Pozdrawiam.
o kurcze, a co to? i gdzie to dokłądnie znajduje sie? ale to ma jakiś związek z tym że oba nie działają?
padł ci rezystor przy wentylatorze lub przełaacznik, stawiam na rezystor
interesuje mnie rozdział Wymiana nagrzewnicy Wymiana dmuchawy Następny fanatyk. Czy nikt nie umie używać przycisku szukaj?
Witam, Przestała działać dmuchawa kabinowa jest to wersja manualna nie działa nawet na tym 4 najwyższym biegu.. Wymieniłem bezpiecznik od razu się spalił. Dmuchawa była wymieniana na nową rok temu. Wtedy po prostu przestała działać, bezpiecznik był cały. Czy to może być rezystor mimo tego iż ten 4 stopień prędkości też nie działa czy jakieś inne pomysły?
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
Rezystor znajduje się przy silniku dmuchawy w podszybiu.
A ja bym chciał wiedziec z którym wentylatorem problem. Pytanie niebanalne, go astra G ma ich conajmniej dwa-motor ssący dmuchawy, i motor dmuchający
W astrze ten opornik ma około 1 Ohma, maksymalnie 1,3Ohma ale dokładnie nie pamiętam Pozdro
Witam ponownie. Wymienilem silniczek no uzywany sprawny i to samo. Po zalozeniu ladnie dziala ale na drugi dzien juz nie. Zarowno stary silnik jak i nowy dzialaja na baterii jak podpinam w domu. Po wlozeniu do auta szybko sie zacinaja.
Może rezystor dmuchawy się sfajdał,miałem takie objawy w astrze wymieniłem rezystor i po kłopocie
jak można się dostać do pokrywy nagrzewnicy ??
Bezpiecznik dmuchawy w Astrze ma 30A. To taka informacja na wypadek jakiego zakresu użyc w przypadku badania amperomierzem. Po dobraniu odpowiedniego transformatora moze warto poeksperymentowac z prostownikiem jedno i dwu połówkowym oraz kondensatorami wygładzajacymi aby uzyskac kilka predkości bez budowania specjalnego układu sterującego.
W astrze G w rezystorze dmuchawy jest bezpiecznik termiczny, który przy przekroczeniu temperatury przerywa dopływ prądu do oporników i pozostają tylko max obroty dmuchawy. Wystarczyło tylko wymienić ten bezpiecznik. Może u ciebie jest podobnie, tylko że masz wszystko schowane.
Może są różne wykonania. U mnie po ściągnięciu pokrętła dmuchawy wymieniam żaróweczkę pensetą .
Kolego inne nie będzie. Na pompę idzie napięcie zasilania jakie panuje w instalacji więc skoro w instalacji masz 14,5V to na pompie też tyle będzie jeśli przewody sprawne. Jeśli wydaje Ci się za dużo to trzeba się zająć alternatorem i obwodem ładowania.Ale pewnie pomiar był robiony na odpalonym silniku bez świateł,dmuchawy itp...
W oplu astrze G 2000r, combi nie działa 1,2,3 bieg dmuchawy, wiem ze nalezy wymienic opornik dmuchawy i znalazłem go i wymieniłem na drugi ze szrotu no i podziałał jakąś minute nawet moze nie no i następny się spalił, no i kupiłem następny ze szrotu, ale boję sie go założyc bo może jest jakies zwarcie w instalacji, albo w samym wentylatorze. No jest...
witam. Jak wyjąłeś opornicę to już masz mało roboty z wyjęciem dmuchawy. Do sprwdzenia masz sam silnik i kable od niego. Pozdrawiam.
Ma ktoś informację na temat tego jak kompletne Thermo Top C steruje dmuchawą w samochodzie? Mam takie webasto i chcę zamontować je w oplu astra ale nie wiem jak podłączyć do niego dmuchawę, aby ciepłe powietrze ogrzewało kabinę samochodu.
Zmierzyłeś napięcie na zaciskach silnika? Podpiąłeś zamiast silnika żarówkę i sprawdziłeś, czy jest sterowanie? Cokolwiek?
Witam. Proszę o dokładną instrukcje jak i gdzie podłączyć kabel od Webasta (kabel odpowiedzialny za włączenie dmuchawy w środku) do klimatronika astra g 20dtl 2000r.Bardzo proszę o pomoc.
Przy okazji sprawdź czy ładuje alternator
W silniku wentylatora, a przy okazji zweryfikuj stan komutatora
Po przekreceniu kluczyka nic niedziala poza swiatlami krotkimi ,glugimi i dmuchawy a na desce jest ciemno
Jeśli auto ma klime bardzo czesto uklad jest wilgotny najlepiej jest wtedy otworzyc okna w aucie włączyć ogrzewanie na maxa i tym sposobem doprowadzic do wyschniecia ukladu moze to troszke potrwać wiec niech nagrzane autko chodzi sobie z dmuchawa na full.
a niema ktos schematu gdzie podac zasilanie albo jakis inny sygnał?
Witaj, ale tam jest oryginalne podłączenie fabryczne, nikt nie grzebał. Czytałem w innych autach, tak jak np. w Astrze, jeżeli jest taki problem, to siada przekaźnik dmuchawy, ale z tego co się orientuję, to w Boxerze nie ma czegoś takiego. Dodano po 1 Więc może ktoś wie, co mogło jeszcze się upalić po drodze, że są takie objawy.
Demontujesz deskę w kabinie, potem wyciągasz moduł nagrzewnic/dmuchawy i wymieniasz. Pół dnia pracy.
Nie wpadło coś do dmuchawy, jakiś liść czy coś podobnego. Jak możesz określić ten dźwięk dokładniej?
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Koledzy w mojej Astrze H Z18XE jest 3biegowy wentylator,opornik jest ceramiczny ,czy opornik z Merivy http://allegro.pl/opornik-rezystor-dmuch... będzie pasował do mojej Astry? Albo jest jakaś mozliwość naprawy,przewinięcia jego? Mój opornik wygląda tak: http://obrazki.elektroda.pl/2529696700_1...
cześć tomek skoro napięcie ci dochodzi i zmienia polaryzację to niestety dołączyłeś do grona szczęśliwców i musisz sobie sprawić nowy. najlepiej wyjąć silnik dmuchawy - kilka torxów i masz na wierzchu. jak będziesz szukał silniczka to uważaj - są dwa rodzaje Behr i Bosch pozdrawiam
Poczytaj sobie o bezpieczniku termicznym w opornicy dmuchawy i będziesz wiedział, co jest uszkodzone
Jakie 4? Dwie pod pokrętłami i jedna oświetla włącznik szyby, jest w przedłużeniu osi przełącznika obrotów dmuchawy!
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Jeszcze raz wielkie dzięki za wszystkie rady. Ale mam jeszcze jedno pytanie- gdzie szukać silnika dmuchawy? - na podszybiu (jak w astrze), czy przy klimie (mam to auto 2 miesiące i jeszcze przy nim nic nie robiłem i nie wiem gdzie czego szukać).Dane auta- P. partner 1,9D klima 2002.
A nie łatwiej przez dziurę po radiu z wykorzystaniem przełącznika dmuchawy ?
sprawdz co zasilają te kable. moze są od silnika dmuchawy i opornicy szukaj zwarcia na tych rzeczach.
Co prawda nie z korsiary ale z astry, ale jest podobnie: http://www.astra.auto.pl/content/view/25... http://www.samnaprawiam.com/poradniki-71...
bieg: 1 - 2.35ohm 2 - 1.4 ohm 3 - .45 ohm 4 - 0 ohm zwarcie-praca bezpośrednio z 12V Dodano po 45 Wartości z oryginalnego rezystora dmuchawy.
W Astrach to typowe! Mozesz sobie o tym poczytac na forach, ja potwierdzam to rownież. Prawdopodobnie zle rozwiazany jest caly układ przewietrzania pojazdu. Moja rada : wywalaj na zimę f.przeciwpyłkowy (znajduje sie w podszybiu). Dam odciąć reke, ze bedzie cały mokry, przez co zupelnie nie puszcza powietrza. Mozesz go tez rozbebeszyć, a w miejsce harmonijki...
Zmierzyłem, przy wyłączonych odbiornikach (dmuchawa, klimatyzacja, światła, ogrzewanie tylnej szyby) 25 A.
A może byś napisal -ma moduł chłodzenia silnika -nie ma. Poza tym większośc astr G jakie znam ma dwa motory dmuchawy-dmuchający ( mniejszy) przed chłodnicą i zasysający ( większy) za.
Nie widziałem Valeo w astrze G, ale widziałem Delphi z logiem Valeo. A tak z ciekawości- wspomaganie nie szwankuje? Żarzenie kontrolki ładowania nie nasila się kiedy włączy się jakieś silne odbiorniki elektryczne, np światła długie razem z krótkimi, ogrzewanie szyby tylnej i jeszcze dmuchawa wnętrza na najwyższe obroty?
Tak 1 nad pokrętłem od ustawiania temperatury 1 nad wyborem obiegu oraz 1 w pokrętle regulacji biegu dmuchawy 1 w przycisku obiegu wewnętrznego 1 w popielniczce Żarówki T5 1.2W/12V cało szklane.
astra dmuchawy bezpiecznik dmuchawy astra astra rezystor dmuchawy
telewizor philips podłączyć wieża naprawić gniazdo telefonie transmitancja układu analogowego
porażenie prądem przedluzacz zewnetrzny
Jak falownik zmienia 24V DC na 230V AC? Gdzie w Lublinie przestroić odbiornik Diora DST-301?