Oczywiście że można sobie kontrolować temperaturę więc pozostaje tylko wyczyścić ten silniczek krokowy i falowanie powinno ustąpić.
szefie zacznij od fałszywego powietrza gdyż ono z reguły powoduje problemy
Równe ciśnienie to super, gratuluję kondycji silnika. Świece zapłonowe dawno zmieniane, w jakiej kondycji są?
Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Delphi+Bosch, o ile o Z/A16XER chodzi.
Witam. W mojej Astrze falują mi obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku na biegu jałowym w granicach 850-1000 rpm. Zostały wymienione świece, przewody oraz silnik krokowy, raczej nie widać poprawy. Ostatnio wymieniłem termostat, mechanik twierdzi, że sprawdzał przewody podciśnienia i nie łapie lewego powietrza. Nie wiem jak cały układ dolotowy, ja...
Cześć:] Ja mam astre z silnikiem C14SE czyli 1.4i (MPI) z instalacją I generacji Falowanie obrotów może być spowodowane zabrudzeniami silniczka krokowego ja mam tak u siebie co 5 tyś. Wtedy wyciągam krokowca czyścisz i znowu chodzi jak nowy i obroty nie falują:] Jak wyciągnąć krokowca i wyczyścić masz opis w dziale technika na astra.autokacik Regulamin,...
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.......
Silniczek krokowy jak i czujnik położenia przepustnicy były wymieniane Po 2 latach już nie są nowe i nie traktuj ich w ten sposób.
mam z tym samochodem jeszcze taki problem, ze jak podjeżdżam do skrzyżowania i wrzucam "luz" obroty bardzo spadają i silnik wpada w drgania. po chwili obroty sie stabilizują, czego to moze być wina?
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Panowie chyba znalazłem przyczynę takiego zachowania auta. Wczoraj wziąłem kompa i popatrzylem jeszcze na wartości rzeczywiste. Auto nie odpalone a tu mi pokazuje obciazenie silnika 6% i 50 obrotów. Czujnik położenia walu wymieniłem wczesniej wiec szybko zakupilem czujnik polozenia walka rozrzadu. Patrze jeszcze raz i dalej to samo w końcu sprawdziłem...
Dziś zbadałem sytuację dokładniej i okazało się, że po starcie silnika na luzie pracuje on ok. minutę prawidłowo, a później jakby zaczynał się dławić i gaśnie. Sytuacja powtarza się mniej więcej 3-5 razy. Później po krótkim potrzymaniu go na gazie już pracuje mniej więcej ok. Czy myślicie, że te problemy mają związek z niedawną wymianą filtra paliwa?
A diagnostyka jakaś była robiona? Silnik 8V czy 16V?
A moc jest? Kiedyś miałem korby zgiętę.
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Witam mam ten sam problem co kolega Beniamin .Auto odpala ciężko ale nie ma reguły potrafi zaskoczyć za pierwszym obrotem silnika innym razem wchodzi na obroty po czym spada i nieistotne czy na zimnym czy ciepłym silniku. Choć zauważyłem że jak są mrozy rano przeważnie odpala na dotyk później już to różnie bywa.Zdarza się też że jak odpali jest takie...
Witam ponownie. Jednak jest różnica w działaniu autka po zmianie silniczka krokowego na taki z właściwym stożkiem. Wszystkie problemy ustały. Jak się dowiedziałem są różne silniczki krokowe do różnych typów silników. Tak więc silniki 1,2 , 1,3 i 1,4 (8V) mają silniczek z płaskim końcem i taki u mnie miał być u mnie, a silniki 1,4 (16V) i większe mają...
Szczerze mówiąc to jeszcze dziś nie miałem pojęcia o takim zabiegu. Dowiem się.
Mam identyczną usterkę mechaniory opuścili ręce niewiem gdzie szukać pomocy wymieniona sonda lambda, egr , czyszczona przepustnica i dalej to samo. ostatnio po kolejnej wizycie u polecanego mechanika dowiedziałem się że problem jest w grzaniu sondy tak jakby rozłanczało grzałkę. jak coś więcej będziesz wiedział to b. proszę o info bo mam już...........................
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na talerzu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
Problem dotyczy dwóch paliw jeżeli chodzi o falowanie. wtryski podmieniłem trzeci raz i ostatni. Jest jeden myk : Odłączam wtyk potencjometra przepustnicy na chwilę .podłączam i problem znika. W sobotę przedzwonię wiązkę ewent wymienię nastawnik. Ecu nie wyrzuca błędu stuk pozostał nadal ale tylko podczas uruchomienia z zegarkiem w ręku po 8 sek znika....
Tutaj przyjrzałbym się układowi wydechowemu pod kątem swobody przepływu spalin. I wałkowi rozrządu.
Czyściłeś odmę? Jest w plastikowej osłonie zaworów, masz przewód gumowy który idzie z dołu skrzyni korbowej do tej właśnie osłony, właściwe to było by wskazane podmienić całą osłonę, bo gumowa membrana do odseparowania oleju mogła paść.
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
Ajaki masz dostępny?
Lektura ;-) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
One dają albo błędy albo falowanie czy utrata mocy/momentu. Nigdy nie dają przerywania.
Hmm więc tak nie ma żadnej zgnilizny ani nic wszystko wygląda ok. Co do obrotów no jest znaczna poprawa ale delikatnie sobie tam obroty spadną. Co do temperatury w jedną strone jechałem naprawdę lekko 2000-2,200 zmiana biegu wentylator ani razu się nie włączył temperatura osiągnęła max ok 91 stopni i spadała do 88 w powrotna stronę natomiast katowałem...
Witam Mam problem z instalacja gazowa firmy BRC. Pierwszy objaw byl taki ze auto nie przelaczalo na lpg lecz po delikatnym przemieszczeniu komputera auto przelaczalo na gaz i dzialalo bez zarzutow. Byla to prawdopodobnie masa ktora zostala poprawnie zamocowana i problem zniknal na jakis tydzien. Nastepnie zaczelo sie falowanie obrotow i gasniecie na...
nie.
Jak masz tylko ten błąd to raczej nie ma on wpływu dużego na Twój problem. Pokusił bym się o porządną diagnostykę na opcomie , chociaż ja w oplu z samej kostki elm korzystam i jest to miarodajne , Na falowanie obrotów przyjrzał bym się zaworowi scv. Jest na pompie przykręcony na dwie śruby , może to być pokłosie dalszych problemów .
Sprawdź luz na przepustnicy - czy nie jest za bardzo wytarta , parametry lambdy są w normie ?
Widze że ktoś ok.roku temu próbował go naprawiać bo jest założony nowy silniczek krokowy z naklejką daty sprzedaży a właściciel auta mówił że jakiś mechanik mu powiedział że w tych silnikach falowanie obrotów to normalne :)
rozrząd jeszcze raz dokładnie sprawdź
Wymiana kopułki pomogła, samochód sprawny
Do zrobienia w kolejności: 1- czyszczenie przepustnicy, 2- kontrola ciśnienia w cylindrach, 3- kontrola szczelności układu dolotowego, 4- kontrola rozrządu w tym też krzywek na wałkach rozrządu.
jednak jeden z oringów się nie "wpasował" teraz auto "luzie" po odpaleniu zimnego silnika chodzi równo , czasem 10-15 min i zaczyna falować , po przegazowaniu wszystko wraca do normy i znowu z 10-15 minut i tak się powtarza , po za tym po odpaleniu gdy silnik do końca nie wystygnie , jest ciepły falowanie zaczyna się od razu ... faluje w przedziale...
Witam, Od roku jestem posiadaczem w.w astry z ASB. Od pewnego czasu auto nierówno pracuje na ciepłym silniku. Problem występuje wyłącznie na benzynie, na zimnym silniku jest wszystko ok. Problem występuje w momencie, gdy auto złapie temp. powyżej 80 zaczyna falować, a wreszcie zgaśnie. Po ponownym rozruchu efekt ten sam. Podłączyłem pacjenta pod kompa...
Problem wystepuje na gazie i bezynie ?
EGR, przepustnica, krokowy do czyszczenia, sprawdź rurkę od MAP Sensora i TPS
Witam kolegów. Mój problem z Astrą - silnik x14nż, benzyna, wygląda nastepująco: Miałem problem z odpalaniem auta przy niskich, ujemnych temperaturach i w czasie deszczu. Przy dodatnich temp. auto pracowało bez zarzutu za wyjątkiem zwiększonego zużycia paliwa. Zrobiłem pomiary cśniena w poszczególnych cylindrach i okazało sie, że jest za niskie i pali...
Więc zostaje oddać pompę na reklamację.
Witam, piszę jeszcze raz o moim problemie z obrotami ponieważ straciłem dostęp do mojego poprzedniego konta, więc z góry przepraszam za powielanie tego samego tematu. Sytuacja wygląda w taki sposób: - Problem z odpalaniem (czasami odpala od strzała a czasami kręci i muszę dodawać gazu żeby wszedł na obroty, nieważne czy silnik jest ciepły czy zimny)...
Ogólnie to komputer pokazywał błąd EGR (odślepiałem go, i zapiąłem kostkę do testów). Jeszcze pokazało na czujniku temperatury powietrza -30° co zdziwiło mechanika bo prawdopodobnie tego czujnika nie ma. Mechanik zauważył brak śrubki na silniczku krokowym. Powiedział, żeby załatwić taką samą śrubkę, jak to nie pomoże to silniczek krokowy jeszcze raz...
falowanie astra falowanie obroty astra astra falowanie obrotów
ogniwo peltiera słabo chłodzi thomson instrukcja obsługa bosch kończy prania
immergas opentherm immergas opentherm
Trix Broken Swing - schemat PCB i naprawa Koszt pracy silnika 3 kW przez 24 godziny