Oczywiście że można sobie kontrolować temperaturę więc pozostaje tylko wyczyścić ten silniczek krokowy i falowanie powinno ustąpić.
Równe ciśnienie to super, gratuluję kondycji silnika. Świece zapłonowe dawno zmieniane, w jakiej kondycji są?
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
szefie zacznij od fałszywego powietrza gdyż ono z reguły powoduje problemy
w ogóle to co ci się dzieje? jest w pierwszym poscie ,wypadanie zapłonów i falowanie.
może i wiocha ale pomogło , przestał strzelać w filtr i obroty już nie falowały
no on tak troche faluje
Wpierw zaopatrz się w takie narzędzie, jak drewniane wykałaczki, lub lepiej patyczki do szaszłyków. To nie żart!
Ja mam podobny problem,ASTRA G X14XE Sterownik BINGO M i mam ustawione tak H-0,400 L-0,600 ,po zapaleniu rano na BP jak jest zimny obroty przez kilka sekund falują ,podczas jazdy jest OK.
To jeszcze sprawdź jakie ciśnienia paliwa widzi sterownik silnika gdy faluje.
Oczywiście instalacja 2 generacji nie 1 na śrubie? Od kiedy tak dużo pali? Coś było robione w tym czasie? Sonde zmierzysz miernikiem choć bedąc podłączonym do Amona on pokazuje napięcie na sondzie. Ważne czy stoi na bogato czy faluje?
po załączeniu stacyjki i wyłączonym włączniku cyrkulacji wewnętrznej cały czas pracuje silniczek od otwierania i zamykania przysłony.w efekcie powietrze nadmuchiwane przez dmuchawę nieprzyjemnie faluje.
Kupiłem kolejny komputer z innej astry i krokowy i to samo na 3 komputerach i 4 silniczkach krokowy czy może to byc zawór ssący ? Że falują obroty czasem na niskich
Raczej problem z can lub zasilaniem.
Sprawdź luz na przepustnicy - czy nie jest za bardzo wytarta , parametry lambdy są w normie ?
MOja jeździ spokojnie przyśpiesza do 140km.h ale ma falowanie obrotów.
A sprawdziłeś czy nie podaję ci trochę gazu przy benzynie, jak wyglądają świece? Falolwanie przy dodaniu gazu? wiele przyczyn, instalcja benzyna - gaz. za mało danych, przecioeki na ssącym, przepływomierz itd. jakie obroty jak faluje
Delphi+Bosch, o ile o Z/A16XER chodzi.
stawarzallegro podszedł do sprawy w czysto dyletancki sposób. Nie ma najmniejszej szansy, aby przez regulator biegu jałowego w astrze falowały obroty. Przez EGR tak.
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
Z tego co piszesz to raczej wygląda na wtryskiwacze tym bardziej że zawór nadciśnieniowy na pompie został wymieniony.Niestety bez wyjęcia wtrysków i sprawdzeniu ich na stole,nic nie stwierdzisz.Miałem już sporo wtrysków commonray które w próbie przelewowej nic specjalnego nie pokazywały. :cry:
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Dziś zbadałem sytuację dokładniej i okazało się, że po starcie silnika na luzie pracuje on ok. minutę prawidłowo, a później jakby zaczynał się dławić i gaśnie. Sytuacja powtarza się mniej więcej 3-5 razy. Później po krótkim potrzymaniu go na gazie już pracuje mniej więcej ok. Czy myślicie, że te problemy mają związek z niedawną wymianą filtra paliwa?
Sorki że odkopuje temat, ale mam też x16szr i mam falowanie obrotów oraz kangórka pod maska podczas ruszania, dotej pory wymieniłem świece, kable,kroka, egr, filtry, sprawdzony monowtrysk, i dupa dalej szarpie, brak błedów ECU... pomogło jedyne co to wymiana komputera ale też nie na długo 5dni auto jeździło jak należy i znowu falowanie obrotów i szarpanie.......
Silniczek krokowy jak i czujnik położenia przepustnicy były wymieniane Po 2 latach już nie są nowe i nie traktuj ich w ten sposób.
Czyściłeś odmę? Jest w plastikowej osłonie zaworów, masz przewód gumowy który idzie z dołu skrzyni korbowej do tej właśnie osłony, właściwe to było by wskazane podmienić całą osłonę, bo gumowa membrana do odseparowania oleju mogła paść.
I przez niego będzie falował obrotami?
Miałem ten sam problem u siebie jakieś 3 lata temu z Astrą F 1,4 i niestety wymiana parownika rozwiązała problem. Z hamowaniem było identycznie, gasł mi na skrzyżowaniu jak tylko mocniej zacząłem hamować, później zaczął mi nawet gasnąc jak podczas jazdy wrzuciłem na luz. I niestety wymiana parownika była konieczna. Po wymianie od tamtej pory wszystko...
A innych błędów nie było? Bo błąd silnika krokowego jest rejestrowany gdy silnik pracuje na biegu jałowym i obroty falują.
Widze że ktoś ok.roku temu próbował go naprawiać bo jest założony nowy silniczek krokowy z naklejką daty sprzedaży a właściciel auta mówił że jakiś mechanik mu powiedział że w tych silnikach falowanie obrotów to normalne :)
Hej. Metodą domową co mogę sprawdzić aby wykluczyć możliwe uszkodzenia? Od czasu do czasu zapalają mi się ww. kontrolki. I coś się dzieje z prędkościomierzem. Jechałem dzisiaj 100km/h puściłem gaz a prędkościomierz do 0 a potem wrócił na 100. Czasami faluje prędkościomierz.
jednak jeden z oringów się nie "wpasował" teraz auto "luzie" po odpaleniu zimnego silnika chodzi równo , czasem 10-15 min i zaczyna falować , po przegazowaniu wszystko wraca do normy i znowu z 10-15 minut i tak się powtarza , po za tym po odpaleniu gdy silnik do końca nie wystygnie , jest ciepły falowanie zaczyna się od razu ... faluje w przedziale...
nie.
Szczerze mówiąc to jeszcze dziś nie miałem pojęcia o takim zabiegu. Dowiem się.
W mojej Astrze G 1.6 miałem dokładnie takie same objawy. Gdy odpalałem silnik po pewnym czasie zaczynało nim trzepać - zjawisko bardzo podobne do niepalenia na jeden cylinder. Gdy silnik się nagrzał do właściwej temperatury problem zanikał. Zrobiłem dokładnie to samo o czym napisałeś tzn. wymiana filtra powietrza, świec, czyszczenie przepustnicy, sprawdzanie...
Cześć:] Ja mam astre z silnikiem C14SE czyli 1.4i (MPI) z instalacją I generacji Falowanie obrotów może być spowodowane zabrudzeniami silniczka krokowego ja mam tak u siebie co 5 tyś. Wtedy wyciągam krokowca czyścisz i znowu chodzi jak nowy i obroty nie falują:] Jak wyciągnąć krokowca i wyczyścić masz opis w dziale technika na astra.autokacik Regulamin,...
Witam posiadam samochód opel astra II z silnikiem 1.7dti isuzu. problem polega na tym ze, nie reaguje na gaz, obroty silnika falują ok. 1.1 - 1,2 tys , po naciśnięciu hamulca obroty stabilizują się na 900. Co mogło się popsuć?
Witam, dzisiaj rozebrałem przepustnicę, okazało się że była cała zalepiona taką czarną mazią, kanał który jest w przepustnicy ten mniejszy był całkowicie zalepiony i nie miał żadnego prześwitu. Po wyczyszczeniu przepustnicy żadnych efektów. Obroty jak falowały tak dalej falują. I teraz pytanie, gdzie szukać przyczyny tych falowań?
Lektura ;-) https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2...
Podnosze temat po wymianie zaworu scv astra ma 1050 obrotów i faluje . Ma ktos jakis pomysł? dzięki
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Potrzebuję schematu wiązki elektrycznej silnika do Astry G z silnikiem X16SZR, problemem jest falowanie obrotów, chciałbym sprawdzić wiązkę.
Mozesz mnie pokierować? Jakieś instrukcje? Z pomiarów słaby jestem :D Multimetr posiadam :)
jak w temacie, u mnie jest Opel Astra H Z17DTJ, więc klekot Isuzu 1.7. Gość na filmiku z Astry G miał problem z falowaniem i problemem był ECU, więc nie tylko SCV powoduje falowanie. Przy SCV jest problem z odpalaniem-często. U mnie takiego problemu nigdy nie było. Poza tym falowanie może być też spowodowane zapchanym katalizatorem.
A moc jest? Kiedyś miałem korby zgiętę.
Problem wystepuje na gazie i bezynie ?
Jeszcze podaj jaki masz silnik. Niektóre 1.6 nie mają przepływomierza a czujnik podciśnienia MAP . U siebie w jednym z aut 1999 1.6 X16SZR mam właśnie czujnik MAP. Jak obroty falowały winien był zawór EGR . Co do temperatury silnika - zobacz czy jak jest ponad 90 stopni czy chłodnica jest cała gorąca (oba grube węże góra i dół)bo może być przytkana...
Diagnostyka komputerowa prawdę Ci powie.
Falowanie powraca jednak. :cry: W sobotę podmieniam disa jak nie pomoże silnik do naprawy.
Do sprawdzenia (podmiany) czujnik położenia wału.
Niestety nie
Silniczek krokowy od wolnych obrotow zobacz czy dziala i musi chodzic to prosty samochod .Ewentualnie moze gdzies lapie lewe powietrze i dlatego faluje bo prubuje wyrownac silniczkiem.
Ajaki masz dostępny?
To samo, spadek napiecia, niby normalne bo tam jest pompa wspomagania elektryczna Ale czesto sie zdarza ze po odpaleniu silnika opadaja obroty na liczniku mniej wiecej powiedzmy miedzy 900 i spada do 800 i znow wraca Ale np jak juz powiedzmy dojade sobie do pracy 10 km i sie zatrzymam to nie ma falowania
A diagnostyka jakaś była robiona? Silnik 8V czy 16V?
To może zacznij od wymiany termostatu i sprawdzeniu wentylatorów i czujnika załączającego wentylatory, ale najczęściej falowanie to uszkodzony EGR
Witam. Usterka zdjagnozowana.Popsuł się regulator napiecia. Oczywiście najtrafniesza pomoc przyszła od "hanse" ale za wszystkie dziekuje. Efekt był taki ,że podczas zimnego silnika swiece zarowe które, działają ok 4 min pobieraja mnóstwo mocy. Regulator nie wyrabiał dlatego falowały obroty.Pozdrawiam
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=... Może się Wam przyda, by zrozumieć jak działa zawór, które piny co robią, otworzyłem jeden EGR i macie na talerzu co i jak :) Z opel astra g - x16xel, rok 1998
Przyczyn może być tak wiele, że myślę iż nie ma sensu zgadywać. Można szukać, ale lepiej zacząć od podłączenia instalacji pod komputer diagnostyczny. Podjedź do gazownika to sprawdzi Ci na miejscu, mi zawsze kasuje za takie coś z 20 - 30 zł. Jak będziesz wiedział gdzie jest coś podejrzanego będzie łatwiej. Jeśli nie chcesz się na razie wybierać na sprawdzenie...
Witam mam ten sam problem co kolega Beniamin .Auto odpala ciężko ale nie ma reguły potrafi zaskoczyć za pierwszym obrotem silnika innym razem wchodzi na obroty po czym spada i nieistotne czy na zimnym czy ciepłym silniku. Choć zauważyłem że jak są mrozy rano przeważnie odpala na dotyk później już to różnie bywa.Zdarza się też że jak odpali jest takie...
Witam Posiadam Opla Astrę 1.6 8V Ben+LPG sekwencja. Pojawił mi się od jakiegoś czasu bardzo dziwny i ciężki do zdiagnozowania problem. Po normalnym odpaleniu silnika i rozgrzaniu go, gaszę auto i zostawiam na: - chwilę: auto normalnie odpala - kilkanaście minut: rozrusznik dość długo kręci, ale po lekkim przytrzymaniu gazu od razu odpala - kilka godzin...
mam z tym samochodem jeszcze taki problem, ze jak podjeżdżam do skrzyżowania i wrzucam "luz" obroty bardzo spadają i silnik wpada w drgania. po chwili obroty sie stabilizują, czego to moze być wina?
zly stosunek powietrze gaz
Póki nie zostało nic sprawdzone to każda diagnoza czy jak kto woli wróżba może się okazać słuszna-zarówno Twoja jak i mechanika.Dodatkowo można postawić jeszcze kilka innych równie prawdopodobnych. Trzeba zacząć sprawdzać po kolei tezy postawione przez Ciebie oraz przez mechanika.Dodatkowo diagnostyka ułatwiłaby znacznie sprawę i mocno zawęziła "krąg...
rozrząd jeszcze raz dokładnie sprawdź
A jaką masz zainstalowana instalacje gazowa ?????
niestety to nie jest sonda ani czujnik położenia wału korbowego. Na biegu jałowym wskazówka faluje i zauważyłem że przy pokręce kierownicą to zaczyna bardziej falować. Pompa wspomagania jest słyszalna podczas pracy. Czy ma to jakiś związek z gasnięciem podczas jazdy i problemem przy odpalaniu? Wymieniłem też regulator biegu jałowego i faluje nadal Pozdrawiam
podaj parametry pracy podczas usterki-falowania. obciazenie przeplywka pedal zaplon itd...
10 litrów benzyny nie mam założonego gazu, spalanie w mieście krótkie trasy za miasto, a sondy nie wymienialem bo slyszalem ze objawem jest falowanie obrotów Pozdrawiam
Sondy sprawdź innym programem bo one stoją a nie pracują, o ile druga sonda mogłaby stać (ale to też chyba 1V) to pierwsza ma falować a nie stać na amen.
Kupiłem tą ze sklepu (na szrotach nie mieli) za 80zł. Efektów brak. szarpie jak szarpał. Ponadto (niepotrzebnie) wyciągnąłem ze szwagrem krokowca żeby sprawdzic w jakim jest stanie. Nie był mocno brudny, lekko ręcznikiem papierowym przetarłem główkę i sprężynę, bez dociskania, kręcenia itp. Z reszta wydawał się sztywny wiec mógłbym tylko coś uszkodzić....
Tutaj przyjrzałbym się układowi wydechowemu pod kątem swobody przepływu spalin. I wałkowi rozrządu.
4 różne serwisy w tym jeden gdzie gościu podobno specjalizował się w Oplach nie znalazły by nieszczelności w dolocie gdzie w każdym z tych serwisów byłem od 2 do 5x oraz nie zwrócił by uwagi na parametry to po co podpinać pod komputer? To po co Przepustnica oraz silniczek krokowy był czyszczony raz w jednym serwisie i raz w innym. I tez nie pomogło?...
Astra g 1.6 16 v , ciężko odpala po długim postoju, postoi przez noc i długo kręci, komputer nie wykazał żadnych błędów, po uruchomieniu odpala bez problemu, nie szarpie, nie faluje, pełna moc, proszę o pomoc gdzie przyczyna
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Twój silnik zachorował na chorobę szalonych diesli.
OPEL ASTRA G 1,6 16V X16XEL falowanie obrotów,szarpanie Witam prosze o rade odnosnie falowania obrotów i szrpania na zimnym silniku w mojej astrze. A wiec zaczne od tego ze, swiece,filtry,czujnik temp. są wymienione ponatto wyczysciłem silnik krokowy, przepustnice,przejrzałem praktycznie wszytskie przewody cisnieniowe,nadmieniam ze po podłaczeniu kompa...
EGR, przepustnica, krokowy do czyszczenia, sprawdź rurkę od MAP Sensora i TPS
Oprócz sterownika musiał byś wymienić imobilajzer.
Który to silnik ? X16SZR ? czy może C16SEL ? Dodano po 9 Ja osobiście sprawdziłbym koło paska rozrządu na wale korbowym. Częstą przyczyną takich objawów jest nadmierny luz na klinie koła i wału , co może być przyczyną opóźnienia/przyspieszenia zapłonu i częstego włączania wentylatora z powodu wysokiej temperatury , no i oczywiście będą falować obroty.
Sprawdz czy przypadkiem nie pociąga lewego powietrza na uszczelkach kolektora ssącego.
Oczywiście. Na ektranie będziesz miał "obroty falują bo....."
Najpierw zmierz napięcie na pompie. Może ciśneinie spada bo w wyniku spadku obrotów spada napięcie w instalacji. W oplach częstą przyczyną falowania obrotów jest brudna przepustnica.
Po założeniu lpg IV generacji sekwencyjnej zaczęła mi się świecić kontrolka silnika pojawiło sie falowanie niskich obrotów. Swiecila sie juz wczesniej na benzynie . Na komputerze wykazało błąd sondy lambda. Mechanik stwierdził ze jest do wymiany. czy po jej wymianie błąd się będzie powtarzał i falowanie niskich obrotów ? Proszę o pomoc.....
od diesla nie będzie napewno pasować obrotomierz (jeśli w dieslu w ogóle jest) a to Ci falują na benzynie czy na gazie te obroty teraz w końcu? map sensor jest na grodzi przyczrepiony, czarny, trochę większy niż pudełko zapałek i odchodzi od niego jeden wężyk i kabel z kostką 3 pinową zieloną, mam ich z 10, nigdy nie zdarzyło mi się żeby był zepsuty,...
LIVEDATA - odpalenie rano po nocy
Może to być równierz problem "lewego" powietrza, czyli jakaś nieszczelność w układzie dolotowym.
Więc zostaje oddać pompę na reklamację.
Sona powinna falować a nie przypadkiem stać na jednej wartości.
Do zrobienia w kolejności: 1- czyszczenie przepustnicy, 2- kontrola ciśnienia w cylindrach, 3- kontrola szczelności układu dolotowego, 4- kontrola rozrządu w tym też krzywek na wałkach rozrządu.
Mogą być za wysokie obroty na zimnym silniku
Musi być komplet z Immo ale są firmy, które naprawiają.
Nie masz tego w gazie ? Ja mialem jeszcze taki przypadek że w astrze g 1.4 benzyna falowały obroty i na zimnym potrafił zgasnąć a przyczyna był przestawiony rozrzad
Witam ponownie.Już po problemie. Sugerowana przez pseudomechanika wymiana modułu zapłonowego była zwykłym naciąganiem. Po analizie kilku postów doszedłem downiosku, że winę za ten stan rzeczy może byc wyłacznie zalewanie świec spowodowane złym sygnałem ze sterownika na wtrysk. Oczyszczenie czujnika temp.płynu ( był zaśniedziały) wszystko wróciło do...
Podłączyłem pacjenta pod kompa i błędów brak Jakim diagnoskopem / interfejsem / programem zdiagnozowałeś "błędów brak"?
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Nie jest to żadne z opisywanych przez was przyczyn. Wszystko było min 2 razy sprawdzane, łącznie z podmianą nowych elementów (Dis, świece, przewody, itp). Dziś odbieram auto po wymianie wałka. Mam nadzieje, że to jednak była wina wałka - choć wszystko się okaże(najbardziej wytarty właśnie na 4 garze). Mimo wszystko dziękuję za zainteresowanie i rady....
Witam Mam problem Oplem Astra G 1.8 LPG otóż problem polega na tym że falują obroty ale tylko na benzynie na gazie wszystko działa jak należy. Odpala na dotyk jeździ dobrze no może na benzynie trochę jakby słabiej niż na lpg ale tragiedi nie ma największy problem pojawia się na wolnych obrotach jeszcze przed przełączeniem na lpg. Dodam jeszcze że nie...
a nie założyłeś silniczka krokowego do góry nogami? u mnie w Astrze ktoś tak założył odwrotnie i też obroty falowały, a chyba to taki sam silniczek krokowy jak w pomylonezie
astra falowanie astra falowanie obrotów astra falowanie silnika
renault słabo kręci fabia hamulec szarpanie czasie jazdy vectra
Kod błędu 3436 w ciągnikach New Holland - przyczyny i rozwiązania Renault Laguna 2 – numer nad kreską na sterowniku, znaczenie i zgodność części