Klema oczywiście z przewodem. I warto potraktować klemy smarem miedziowym lub odpowiednikiem. Najpierw dołóż dodatkowy przewód, a jeśli okaże się, że pomogło - nowa klema i przewód. Wtedy już musi pracować poprawnie.
Schemat w załączniku, razem z gniazdem ECU.
Silnik źle poskładany / zablokowany/ prąd jest przez styki krańcowe które nie są w pozycji zerowej. Wyciągnąć ośkę i poskładać prawidłowo lub źle podpięty mechanizm zablokował silnik .P
Witam To normalne silnik nagrzewa się zawsze do tej temperatury bo termostat ją wyznacza. W astrach ze sprawnym termostatem tak jest. Pozdrawiam.
Tyle że tu ogrzewanie jest uruchamiane, wiec nie bardzo. Jakie widzi temperatury na climatronicu oraz liczniku ? Teraz zauważyłem ze napisałeś o problemie z temp.na zewnatrz. Prawdopodobnie to jest odpowiedź, na ogrzewanie.
Witam, mam problem z grzanymi fotelami. Na początku gdy kupiłem samochód to wszystko działało, później nie korzystałem z tej opcji. Ostatnio zrobiło się zimno i naciskam przycisk, aby włączyć grzanie fotele i nic się nie dzieje. Nie świeci się dioda na przycisku, ani nie wyskakuje nic na wyświetlaczu. Na przyciskach od oby dwóch foteli to samo. Sprawdziłem...
Po co wywarzać otwarte drzwi? Poszukaj: ciepły start diesel lub opel.
"grzać" pojęcie względne. Do jakiej temperatury?? Elektrozawór jak każde urządzenie elektryczne wydziela ciepło.
Jest inny sposób? Jest, ale w domu tego nie masz (narzędzie specjalne). Sprawdź najpierw to, co Ci post wyżej napisałem.
tak szybko padł. Przecież to łatwo sprawdzić....czy mamy zakłady obstawiać?
Sprawdź jeszcze czy świece żarowe przypadkiem nie grzeją po odpaleniu.
Jeśli pyka to nie jest sprawny lub zdarza się uszkodzenie klemy plus. Odpal wszystkie odbiorniki elektryczne włącz i sprawdź czy się nie grzeje
Przegrzewa się bezpiecznik termiczny. Tak jak koledzy piszą,może być uszkodzony sam wentylator,stawia większy opór a tym samym bardziej się grzeje rezystor.
Chłodnica ciepła/gorąca?
W astrach słabe grzanie i jedna strona grzeje lepiej niż druga to nagrzewnica do wymiany.
sprawdz swiece zarowe czy sa wszystkie takiej samej firmy i czy grzeja a odnosnie tego przekaznika to podlacz zarowke do kabla zasilania swiec i zerkni jak dlugo je zagrzewa i czy wogule grzeje pozdro
Objaw termostatu
Rozrząd nie przeskoczył? Fazy mogły się zmienić i wcześniej zawory wydechowe się otwierają i energia z paliwa idzie szybko w wydech
Zacznij od sprawdzenia czy wentylator jest sprawny.
Dzięki za info, rozrusznika nie podejrzewałem, klemy coś po wymienie aku czyściłem trochę papierem ściernym, ale obczaje czy się nie grzeją
Sprawdz czy klema jakaś ci się nie grzeje.
zobacz czy węzyki przelewowe masz suche. Jesli nie wycieka z nich ropa to raczej powinno byc ok.
a jest cos tam takiego bialego i wielkiego i strasznie sie grzeje :)
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
Do czasu nim silnik nie uzyska około 60 stopni-grzeją.
Przed chwilą byłem w aucie i zacząłem ugniatać węże do nagrzewnicy i zaczęło lecieć ciepłe powietrze. Zobaczę później czy będzie grzało czy tylko jednorazowy efekt był. Ale pojeździłem trochę po mieście i grzało.
Silnik ma już trochę przejechane i żeby ładnie odpalał, musi mieć zawsze grzane świece, czy ciepły, czy zimny. Na zimnym nie ma problemu, gorzej gdy jest ciepły, bo wtedy nie grzeje i trzeba trochę kręcić. Chciałbym coś zrobić żeby grzał świece przy każdym przekręceniu stacyjki, czy to będzie -20, czy +20. Jakieś pomysły?
Może gdzieś jest przerwany i nie grzeje.
Oczywiście, że szkodzi bo pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy (co jest typową i nagminną usterką w tym silniku) i w ten sposób dobijasz pompę wtryskową. Miałem podobnie w Vectrze z tym silnikiem, na mrozie zesztywniały wężyki od przelewów i jeden zaczął łapać bańki powietrza. Ja obstawiam układ paliwowy, jak miałem pompę po regeneracji to paliła...
Jak były sprawdzone wtryski? Zmień mechanika a już tłumacze dlaczego. Co ma CIM do odpalania skoro auto odpala wspomagane plakiem ale później pracuje na paliwie poprawnie? Właśnie NIC!!!! Dlatego go zmień bo paple głupoty. Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia? Świece grzeją?
Jaki silnik bo w Isuzu jest dwustopniowe grzanie
Klema/y do wymiany. Ta co się grzeje.
Podepnę się pod temat, astra F po zerwaniu paska, po naprawie i założeniu nowego rozrządu , na postoju łapie temperaturę w miarę poprawnie, natomiast podczas jazdy praktycznie wcale. Czyżby nieszczęsny termostat, przed zerwaniem paska termostat działał idealnie ?
To trzymaj i patrz gdzie się dymi, co się grzeje.
Nie są trefne tylko ich umiejscowienie jest niewłaściwe. Za blisko silnika są i bardzo się grzeją.
Witam Pomiar rezystancji na pracującym silniku nie będzie poprawny ponieważ przez przewód płynie prąd i jest na nim spadek napięcia, który zaburza pomiar. Byłem kiedyś posiadaczem astry g benzynę 1,6. Obroty silnika czasami falowały, światła delikatnie pulsowały, napięcie na akumulatorze było prawidłowe, radio często się kodowało. Sprawdź gruby kabel...
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
Świece w tym silniku grzeją dopiero przy -5 st C. Można to zmienić zmieniając softa.
Zapowietrzył się przez te 3 lata, więc powietrze wypchnęło płyn, a pustka (powietrze) słabo chłodzi silnik, więc się grzeje. Uzupełnij, a najlepiej wymień płyn i stosownie odpowietrz układ.
Jeszcze jedno. Wyczytałem w internecie ale nie wiem czy to prawda. Jak odłączę czujnik temperatury ten przy termostacie to powinno się grzanie włączyć. Czy to prawda?
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Witam, Dołączę się do tematu. Posiadam Astre 2, 2l DTI, mam problem z odpalaniem silnika, lecz kiedy rano wchodze do samochodu to bez problemu odpala nawet dzisiaj przy -13 stopniach swiece zostaly zagrzane, kontrolka grzania swiec się zapalila i nie bylo problemu. Przejade samochodem z 10 -20 km odczekam ok 2 godzin i przy próbie uruchomienia silnika...
Sprawdź czy jest napięcie na świecach , może nie grzeją.
Wyjąc i sprawdzić czy grzeją świece proste jak budowa cepa
Nie odkręcać na pracującym silniku. Po prostu układ chłodzenia jest ciśnieniowy. W korku masz zawór od podciśnienia i bezpieczeństwa (przeważnie ustawiony na trochę poniżej bara np 0,7 bar). Przy takim ciśnieniu płyn wrze w 120 C i jak układ jest zamknięty (pod ciśnieniem) to nic złego się nie dzieje ale jak otworzysz to płyn zaczyna wrzeć gwałtownie...
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Witam astra nie grzeje. Po wyjeciu pompy wody takie cudo znalazlem co to moze byc? https://obrazki.elektroda.pl/3057485500_... https://obrazki.elektroda.pl/7794765100_... https://obrazki.elektroda.pl/1479528500_...
Po pierwsze sprawdź ile prądu pobierają świece i jak długo grzeją.
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
Olek, on typową usterkę w Astrach, czyli śniedź na zakuciu klemy z kablem. Dlatego kazałem sprawdzić, czy klema sie nie grzeje.
Sprawdz czy klemy się nie grzeją. Wada Opla
autko wylądowało na 2 dni w serwisie po czym panowie stwierdzili ze nie wiedzą co jest grane ;/ cały czas astra daje się we znaki a tu lato a auto grzeje, przyjdzie zima będzie chłodzić...
A wzmacniacz się grzeje?
kontrolka grzania (spirala) ale tylko na 3 sek świece dalej grzeją trochę mniejszą mocą - są sterowane przez moduł podgrzewania (przy akumulatorze taki użebrowany blok) aż do temp. silnika ok 60 C Zapala się silnik bezpośrednio po zgaszeniu kontrolki, ewentualnie kluczyk na "zero" i ponownie na zapłon, kontrolka grzania gaśnie i zapalamy.
Jak długo grzeją świece?
Sprawdź ciśnienie paliwa jakie jest. Ciśnienie sprężania. Zobacz też czy na 100% świece są dobre. Nie czy kontrolka gaśnie tylko czy świece grzeją.
Sprawdzałęś węże do nagrzewnicy ,jak grzeją :idea:
To sprawdź jeszcze początek wtrysku, skoro świece dobre i grzeją
A jak to zrobić wiesz może? tzn jak odpowietrzyć układ chłodzenia? mój mechanik po wymianie termostatu rozłożył ręce powiedział że chłodnica może jest zamulona ale samochód ma 89000 km więc uznałem że to raczej niemożliwe. A jak słabo grzał tak słabo grzeje ;/
1. Czy płynu chłodzącego ubywa? 2. Czy czuć wyraźny spadek mocy?
Jak późno włącza się wentylator to wina jest włącznika wentylatora.ktory jest w chłodnicy.Poza tym samochód mógł być uprzednio przegrzany przez słabego kierowcę z powodu uszkodzonego omawianego włącznika.Po wymianie wstawiono niewłściwy włącznik.Właczniki sa w sprzedaży o różnych temperaturach włanczania.To jest cała przyczyna nadmiernego grzania silnika.Reszta...
Może masz uszkodzony czujnik temp. który odpowiada za grzanie świec.
raczej tak, bo wczesniejsze swiece były popalone Czujnik temp. wymieniony. Z odpietym czujnikiem temp. kontrolka swiec sie zapala i swiece gzreja po zapłonie, ale nadal nie gasna po uruchomieniu auta Dodano po 56 dorwałem drugiego takiego opla jest tak samo czyli wygląda na to ze tak ma byc
Ja obstawiałbym na zapchaną nagrzewnicę. Zauważ, że przy wyższych obrotach grzeje...
To jest przekaźnik czasowy więc podgrzewanie wyłącza się po około 15 minutach inaczej grzałki lusterek by się spaliły a jest włączany bo grzanie nie zawsze jest potrzebne.P
schemat jak najbardziej prawidłowy, ale ja tam na Twoim miejscu w chłodnicę wkręcił bym termowłącznik z Cinquecento który jest na 92st.C jeśli pasuje gwint (M22x1.5): https://allegro.pl/oferta/termowylacznik... i równolegle z nim możesz też ręczny włącznik dać, ale z mojego doświadczenia ten włącznik z Cinquecento...
Problem polega na tym że kiedy Astra zaczyna się grzać do 100 kilku stopni to włącza się wiatrak. Wszystko było by ok, gdyby nie to że włącza się on na chwile (20-30sec) po czym przestaje. I dobrze w tym czasie zdąży wychłodzić płyn.
Wstaw zdjęcie wnętrza jak to zamontowałeś. Stary się grzał bęben? Czy szczęki masz takie same szerokościowo jak stare? Bęben z tej strony co działa dobrze na tej stronie też ma takie problemy? Śruby centrującej jak nie dokręcisz to i tak śrudby od felg dociągną więć ogólnie zajmowanie się śruba centrująca nie ma sensu. Jak mocno się grzeje? Nie czuć...
sterownik grzania świec.
Zamykam temat. Klocki podszlifowałem na mocowaniach aby lekko wchodziły w gniazda i problem zniknął. Pozdrawiam
pomiędzy minusem aku, a jakąkolwiek masą są około 3ohmy To bardzo dużo. Bez żadnych przyrządów można znaleźć gdzie jest słaby kontakt, bo się będzie grzać.
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Gasnąć może ale świece śmiało mogą grzać dalej.
Wymień korek. 90 stopni to normalna temperatura, a nie żadne "grzanie".
witam. mam taki problem - w tym silniku sa grzane swiece zarowe z dwoch przewodow - przypada dwie swiece na kazdy, oba przewody z jednego przekaznika widocznego nizej. lewa para grzeje druga nie. ze strony ktora grzeje jest doprowadzone 5.5V do drugiej nie ma, wydaje mi sie ze te napiecie pochodzi z komputera. jezeli polacze 5.5V z dobrego pinu komputera...
To może ci mechanik posprawdzać świece czy są dobre bo mogą mieć słabe styki albo przekaźnik do świec też lubią paść styki i słabo grzeje
Termostat OK, poziom płynu OK, pompa, chłodnica sprawdzone, uszczelka pod głowicą wymieniona, płynu nie ubywa, a cały czas szybko się grzeje.
"usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
nadlutowac styki cyna i czystosc aby nie grzało na rezystancji
Stare OPLE ASTRY "3" eksploatowane w mojej firmie - grzeją jak "wściekłe" No to coś od siebie dorzucę. Astra F po wymianie termostatu (silnik 1.4 8V) na ten z Lanosa (temperatura otwarcia 88) to nie możesz wziąć ogrzewania na max temperaturę, bo się po prostu ugotujesz :D Szczegół, że to auto kuzyna, kolejny szczegół, że wskazówka w ogóle nie wstawała,...
Są takie grube koszulki termokurczliwe. Ta żarówka pochodzi z oświetlenia choinkowego. Lepiej dać taką 2W jak z podświetlenia zegarów (mniej się grzeje). http://www.radpol.com.pl/Produkty,cat,16...
Widziałem coś takiego w Seicento 1.1 mpi. Takie pulsowanie napięcia non stop, natomiast gdy sterownik potrzebował nagrzać sondę to puszczał stałe 12V. Po nagrzaniu znów wracał do pulsowania. Grzał tylko pierwszą sondę, nigdy nie widziałem żeby włączyło się grzanie drugiej. Błędów nigdy nie było więc chyba tak ma być. Te pulsowanie to pewnie sprawdzanie...
Układ z tego co wiem odpowietrza się sam. Oryginalny tak, ale nie wiadomo co tam masz namotane z LPG. Nie ma problemu z z grzaniem reduktora?
Jakiś sposób na to? Tak, grzać palnikiem.
Jak bez termostatu tak masz to masz dwie opcje: Chłodnica przytkana albo silnik generuje za dużo ciepła, może przytarty czy coś? (może pisze głupoty, nie jestem mechanikiem ) U mnie aż tak się nie grzeje.
CO TO ZA PRZYCZYNA BO MAM PODOBNY PROBLEM Dodano po 7 CHCĘ DODAĆ ŻE PO ODŁĄCZENIU OD CZUJNIKA ŚWIECE GRZEJĄ IODPALIŁ BEZ PROBLEMU
zółty z niebieskim
Silnik Oplowski
Podejrzewam ze masz uszkodzony przekaznik od grzania swiec u mnie swiece grzeja w zaleznosci od tem od kilku sek do okolo 1 minuty przy temp -20jak bylo tej zimy,po przekreceniu kluczyka zapala sie kontrolka grzania i po chwili gasnie .Sprawdz metoda gaz hamulec czy pokazuje ci bledy.
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
Generalnie układ żarowy. Miernik, kabelki itp i pomierzyć napięcia, czy fajki dobrze na świecach siedzą, same świece pomierzyć oporność i czas grzania.
Ehh kurde mam 1.4 8 zaworowy. To bez kanalu chyba sie tam nie dostane ? Mam nadzieje że to bedzie ta woda w układzie, bo tak sobie jeszcze mysle: jak wskazówka lekko sie zaczyna podnosic to auto grzeje a jak dojdzie do wyższego poziomu to przestaje, jakby zabraklo juz wody na grzanie:)
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie sprężania, stan wtryskiwaczy, filtr paliwa oraz ciśnienie na listwie. Ten silnik bez grzania powinien odpalać nawet przy minusowych temperaturach.
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone i sprawne. Zmierzyłem prąd zasilania - ~17mA (przy włączonym silniku) i 0,1 mA (przy wyłączonym) Nie działa wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury ani nie grzeje świec.
Witam mam taki problem w astrze F 1992rok silnik 44kw 60KM 1.4 benzyna Problem wygląda tak odpalam auto dziwnie coś tyrkota jakby koło rozrządu, ale to chyba nie rozrząd bo wymieniony 5tys temu. Po chwili dotykam alternator i robi się gorący czy to może być zacierające się łożysko w nim? Może wydawać taki dźwięk a za tym idzie to że się grzeje??
Tak objawy były podobne Dodano po 4 Chodzi o to że sprawdzając świece na stole widzimy czy grzeje ona cała,sztyft cały musi się nagrzewać,a nie raz jest tak że nie wykręcając ich pobiera prąd ale grzeją tylko boki a spód świecy nie grzeje
Padały te moduły,one sterują też egr. Sugeruje zmiane na typowy przekaźnik ale w wersji ford opel bez funkcji T np. https://motoneo.pl/czesci-opel/opel-astr...
Generalnie jest tak - sprawdź napięcie ładowania na samym alternatorze a nie na akumulatorze - pewnie masz spadki na instalacji duże albo nie ma masy na alternator - to się w tych astrach zdarza z tymi motorami. I grzać się ma ale nie do 100*C.
Raczej dobrze nie jest za nisko na wolnych. chyba że jeszcze świece grzały
silnik grzeje astra alternator grzeje astra słabo grzeje astra
amica wymiana pompy mercedes stacyjki sprinter bezpiecznik termiczny chłodnicy
czułość mikrofon elektretowy mikrofon elektretowy
Wyprowadzenia układu ICL7106 - szczegóły i funkcje Yamaha RX-V4A - Rozłączanie Bluetooth po Wyciszeniu