Przecież tam się grzeje przewód zaciskany w klemie. Temat znany w oplach od wielu lat. Jak starczy przewodu to odciąć ori klemę i założyć porządną mosiężną skręcaną. Jak krótko przewodu to ja to lutuję ale to raczej palnik prop-but, albo lutownica 500W, nawiercić otworek w klemie, osłonić okolice przed popaleniem, itd. Po zrobieniu jednej klemy może...
Elekromechanik nie zakładał alternatora. Tylko serwis. Gdyby zwarcie do masy było to takie zwarcie raczej generuje wysyką temperature w szczególności przy poboRZe 5A. Według mnie każdy przewodnik/półprzewodnik zachowywał by się jak "grzałka". Przy przewodzeniu aż tak dużego prądu, w zależności od rezystancji wydziela się ciepło. Może to wina mostka...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
A nie grzeje się przypadkiem klema w miejscu łączenia z przewodem? Częsty przypadek w oplach to złe połączenie na klemie, alternator daje 14 V a do akumulatora dochodzi mniej.
Nie ma się co czarować alternator jest znany , jeżeli zakłada się części niskiej jakości to taki efekt. I do sprawdzenia instalacja szczególnie klema plusowa sprawdzić czy się nie grzeje pod obciążeniem.P
Podejrzewam ze masz uszkodzony przekaznik od grzania swiec u mnie swiece grzeja w zaleznosci od tem od kilku sek do okolo 1 minuty przy temp -20jak bylo tej zimy,po przekreceniu kluczyka zapala sie kontrolka grzania i po chwili gasnie .Sprawdz metoda gaz hamulec czy pokazuje ci bledy.
W tym modelu zastosowano dogrzewanie świecami żarowymi po odpaleniu jakieś 5 minut i wtedy jak mierzysz to ładowania nie ma, Sprawdz jeszcze raz po odczekaniu tych 5 minut jakie jest ładowanie jak zgaśnie ta lampka jakie wtedy jest pewno prawidłowe. Najczęsciej dochodzi do usterki modułu od podgrzewania świec p,o prostu coraz dłużej grzeje świecami...
Witam mam taki problem w astrze F 1992rok silnik 44kw 60KM 1.4 benzyna Problem wygląda tak odpalam auto dziwnie coś tyrkota jakby koło rozrządu, ale to chyba nie rozrząd bo wymieniony 5tys temu. Po chwili dotykam alternator i robi się gorący czy to może być zacierające się łożysko w nim? Może wydawać taki dźwięk a za tym idzie to że się grzeje??
piszesz że za naprawe dałeś 350 zł - gdzie Ty mieszkasz i gdzie tak drogo robią takie rzeczy??? Myślę że za nowy na allegro dałbyś max 400 zł i jeszcze gwarancję wyś dostał. Piszesz że po trasie hhmmmm może alternator zabardzo się grzeje i szlak go trafia .
Grzałka nie jest umasowiona, na 100%, zmierzone przynajmniej u mnie. Po za tym samo dogrzewanie swiec polega na tym ze swiece grzeją ale słabiej, nie mogą przez tak długi czas grzac na pelnej mocy bo sie spalą, więc gdzies częśc napięcia musi sie odkładać i w tych silnikach jest tak że odkłada sie na połączonej szeregowo grzałce, przez co zmniejsza...
Alternator nie ładuje i równocześnie się grzeje? Raczej pracuje na zwarciu (np. padnięta dioda-y) albo ładuje za mocno (padnięty regulator), albo blokuje się mechanicznie (np. łożyska), skoro piszczy przy tym wszystkim pasek napędzający. Prawie pewne, że alternator do wymiany.
no to moze powiedzcie mi jak sprawdzic czy to diody czy problem z grzaniem swiec bo rozchodzi sie o to ze jak cos z diodami to pewnie zawioze do pewnego fachury ktory tylko alternatory robi i rozruszniki..
Witam, mam problem z autem marki opel astra 2002 1.6 , a mianowicie grzeje sie klema i przewód plusowy "+ " od akumulatora, masowy jest zimny, ładowanie zmierzone na biegu jałowym oscyluje w granicach 13.81-13.91 , nie przekracza 14V - podlaczalem inny akumulator z mysla ze robił moze jakies zwarcie ale na aku z innego auta ladowanie to samo i tez grzeje...
Witam, mam problem z moim Oplem Astrą 3 H. Odpalam silnik i po chwili wszystkie kontrolki gaśną i odcina prąd, ale samochód nadal chodzi. Brak świateł wspomagania i prądu w aucie, ale silnik nadal chodzi. Gdy poruszam kierownicą, jest dobrze, ale gdy przestanę, to się dzieje. Co może być przyczyną?
WITAM. Jakiś czas temu piszczał mi pasek alternatora przy zapalaniu.Ostatnio przy jeździe podczas deszczu wjechałem w duża kałużę i zaczeło piszczeć i od tego czasu piszczało coraz częściej samo.Wczoraj wracając do domu zaczeło coś śmierdzieć jakby spalona guma paska.Wymieniłem pasek ale i tak po rozruchu koło pasowe przy alternatorze od razu robi się...
witam Mam taki problem, gdy auto się zagrzeje, po przejechaniu ok 10 km, zgaszę je i za chwię chce odpalić,to tak jak by był rozładowany akumulator.Po przekręceniu zapłonu rozrusznik słabo kreci i kontrolki przygasają. Gdy pożyczę prondu z drugiego auta lub założę drugi akumulator to pdpala bez kłopotu. Alternator jest ok był sprawdzany. Pisownia p....
Po zapaleniu silnika kontrolka zamiast gasnąć zapala się jeszcze jaśniej a przy 2000 obr następuje przepalenie żarówki. Po odpięciu od alternatora przewodu kontrolka gaśnie a po zetknięciu z masą normalnie się zapala. Napięcie ładowania w normie, choć niepokoi mnie natężenie prądu, ponieważ wynosi aż 50A przy rozładowanym akumulatorze do połowy.
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym razem inaczej - po pierwsze mimo lekkiego "przygazowania" pasek nie przestał...
Cześć mam pytanko brakuje mi pobudzenia alternatora od kontrolki z deski przez co nie mam ładowania i chcę to zrobić na szybko bo nie mam teraz czasu dłubać w tym aucie. wziąłbym impulsowy z rozrusznika na pobudzający do alternatora tylko musiałbym wstawić diodę jednokierunkową na przewód znalazłem taką na Allegro pytanko czy będzie okej https://allegro.pl/oferta/1-5ke15ca-diod...
witam mam problem kiedy samochód jest na ,, luzie" przy zwiększonym obciążeniu tzn. właczonych halogenach,ogrzewaniu tylenj szyby,itp. słychac jakiś dziwny dzwięk w kabinie samochodu tak jak by tarcie lub cos w tym stylu wydaje sie jak by to było w alternatorze czy ktos moze mi napisac co to moze byc romewel(at)poczta.onet.pl
Witam potrzebuje pomocy, mam problem z alternatorem jest nowy ale po każdym myciu samochodu zaczyna głupieć ładowanie wymieniłem wiązkę od alter. do pierwszej kostki (4 piny) i teraz to sie całkiem podziało raz są obroty raz nie i tak samo z ładowaniem. Czy są gdzieś jakieś przekażniki w tym samochodzie odpowiadające za ładowanie.Bardzo proszę o pomoc
Witam. Mam problem, 2 dni temu podłączyłem odwrotnie akumulator i próbowałem odpalić auto. Teraz problem mam taki, że auto nie odpala, po podłączeniu akumulatora prawidłowo świeci się kontrolka akumulatora (nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki). Po podłączeniu kabli i odpaleniu auta raz jest ładowanie, raz go nie ma. Wymieniłem regulator napięcia...
Witam, posiadam Astrę G 1,4 benzyna 1998r. Mam problem z ładowaniem, tzn dziwnie ono się zachowuje. Jak włączę auto to ładowanie w samochodzie wynosi 14,1V. Włączę wszystkie odbiorniki tj światła dmuchawy i radio to spada do 13,9V. Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski. A jak zaczynam kręcić kierownicą i...
jak w temacie, czasem po odpaleniu silnika słychac gwizd przy pracującym silniku - myslałem że to bezpieczniki albo przekaźnik, gwizd znika po zwiększeniu obrotów silnika i juz nie wraca, choc przed naprawa alternatora wracał gdy obroty spadły ponizej wartości obrotów biegu jałowego, np przy ruszaniu pod górke albo duzym obciażeniu przy ruszaniu np...
Szukam wskazówki dotyczącej problemu skaczącego napięcia ładowania, większość informacji dotyczy alternatora, ale w tym przypadku jest inaczej. Krótki opis: - po przekręceniu kluczyka grzeją świece żarowe i można auto odpalić, raz woltomierz pokazuje 14,2 V a raz skacze od 13 do 14,2 V. Gdy skacze napięcie to wystarczy lekko przygazować i wszystko wraca...
Witam. Znajomy posiada opla astre H 1.7 2011r.Pojawił się problem z ładowaniem aku -został wymieniony mostek prostowniczy w alternatorze i problem ustapił.Jednak po kilku dniach rozładował się akumulator przy sprawnym już alternatorze.Sprawdziłem jaki jest pobór prądu przy zamkniętym alarmie i wyszło 0,20 A więc zbyt dużo !Sprawdzając co jest przyczyna...
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Są takie grube koszulki termokurczliwe. Ta żarówka pochodzi z oświetlenia choinkowego. Lepiej dać taką 2W jak z podświetlenia zegarów (mniej się grzeje). http://www.radpol.com.pl/Produkty,cat,16...
Raczej dobrze nie jest za nisko na wolnych. chyba że jeszcze świece grzały
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
No ale zeby przy pelnym obciazeniu, na wolnych obrotach, po 20min az do 100C sie grzały?
Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały. Dodano po 0 Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały.
Moim zdaniem nie jest tak tragicznie. Klima pobiera znaczną energię (przeważnie 2 wiatraki plus sprężarka klimy) a w lecie chyba nie grzejesz tylnej szyby. Wynik Twoich badań mógł być zależny m.in. od kondycji akumulatora (4-letni) oraz od tego, czy odbiorniki włączyłeś zaraz po uruchomieniu silnika, czy też po pewnym czasie. Pewnie podejrzewasz, że...
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
A sprawdzę jutro z tym wentylatorem :) Nawet nie przyszło mi to do głowy :) Tak myślałem żeby jeszcze sprawdzić połączenie przy tym oczku przy alternatorze, czy tam się nie grzeje ale dostęp jest fatalny.
Albo podłącz "Drugą" mase od alternatora do akumulatora i Po co? Zaręczam ci, że alternator tam jest dobrze masowany. Po mojemu mierzył, jak grzały grzałki. A grzeją tam długo.
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Gasnąć może ale świece śmiało mogą grzać dalej.
jedną z przyczyn może być słaby akumulator który musi być doładowany po rozruchu trzeba sprawdzić akumulator no iduży pobór prądu przez świece najlepszym rozwią zaniem do tego auta jest zamontowanie czsówki od jakiegos niemieckiego auta która grzeje np 20 do 30 sek.wtedy nie będzie problemów z alternatorem.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
witam, skoro uszkodzeniu uległ altek za pierwszym razem to pewnie aku dostało w trąbe :D , jeżeli będziesz miał za małe napiecie lub wydajność prądowa to wspomaganie nie załaczy sie , co do czasu grzania świeć nie widze w tym przyczyny( raczej aku) , jak będziesz jezddził bez wspomagania sprawnego to przekładnie masz do wymiany, przyczyną tych kłopotów...
Przypominam o zasadzie działania świec żarowych... Grzeją w czasie pacy silnika, do osiągnięcia pewnej temperatury.
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
Sprawdż czy grzeją się klemy,jeśli tak to je wymień
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Faktycznie ISUZU maj ą kiepskie alternatory ale z tą wymianą co rok to pprzesada. Do ocio :arrow: Isuzu grzeje świece tyle aż silnik osiągnie 60 stopni wtedy dopiero świece się wyłączają. POZDRAWIAM
Ja widziałem już te ciepłe starty ale wraz z przesyłką to jest jakieś 70zl. gdzie w domowych warunkach można to wykonać za 5zl i mieć satysfakcje:) Kolego ładujesz opornik szeregowy w czujnik temperatury płynu zwierany stykiem zwiernym sterowanym z alternatora i wszystko. Proszę nie proś o więcej bo kosz.
uszkodzony mostek prostowniczy,notoryczna awaria w alternatorach Hitachi . Istenieje jeszcze prawdopodobieństwo,że cały czas grzeją świece żarowe lub spadek napięcia na instalacji.
Witam.Idziesz dobrym krokiem podejrzewając alternator , ponieważ pod zwiększonym obciążeniem poślizguje się łożysko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora i występuje specyficzne chrobotanie .Przetestuj czy nasila się po maksymalnym obciążeniu alternatora (światła dmuchawa na maxa, szyba grzana itp,Sprawdź też czy po zdjęciu paska koło pasowe nie...
Elektryk twierdzi że jest w samochodzie jakaś inna przyczyna która powoduje że pada ładowanie czy to możliwe? Możliwe, świece żarowe grzeją za długo bądź miałeś kompletnie wyczerpany akumulator i przeciążyłeś alternator.
olel, masz cichy zakaz pisana w tym dziale bo po prostu nie wiesz nic na temat tego o czym piszesz. Mówiąc krótko jesteś lamer. Raz-gdyby było coś nie tak z wirnikiem to lampka by nie gasła. Dwa-gdyby było coś nie tak ze stojanem to lampka też nie zgaśnie lub będzie przyżarzać. Alternator będzie wył i będzie się grzał. W żadnym alternatorze nigdy nie...
Nowy, nie ma nic wspólnego z autami, a pisze w dziale dla zaawansowanych... Pachnie min. ostrzeżeniem... :wink: Alternator kiepsko zregenerowany, zobacz że przez ten czas kiedy niby nie masz ładowania, grzeją świece żarowe, to one pochłaniają to co generuje alternator. Poza alternatorem do sprawdzenia, masy, przewód alternator akumulator, stan samego...
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
Dajcie spokój z tymi przekaznikamki. Tak jak romo pisał. zagrzewa po zapaleniu i trzyma na grzaniu po odpaleniu jeszcze przez jakis czas i tyle. Kara dla alternatora no ale nikt nie mówił że będzie łatwo...
Proszę wysłać mi numer VIN auta to rozkodujemy jaki fabrycznie powinien być alternator w tym samochodzie. Chyba że było dokładane jakieś wyposażenie elektryczne typu el. szyby lub grzanie foteli,to wtedy sytuacja się zmieni.
Jeżeli jesteś pewny, że masz sprawne świece zarowe i ........ naładowany akumulator to musisz wyregulować luz zaworowy, silniki !,7 TD ISUZU stosowane w Oplach nie mają automatycznej regulacji luzu. Inną przyczyną może byc permanentnie rozladowany zimą akumulator z powodu urządzenia rozruchowego które długo grzeje świece żarowe, niestety alternatory...
Jeżeli sprawdzał zaraz po odpaleniu mógł mieć taki odczyt, świece o ile się nie mylę grzeją w tym silniku prawie do 80 stopni. za czym idzie będzie niskie napięcie na akumulatorze przez pobór prądu.
sprawdź ładowanie na alternatorze czy nie ma spadków napięcia zobacz czy świece nie grzeją ładowanie troszkę słabe (przytrzymaj go dłużej na obrotach zobacz do jakiej wartości dojdzie)
zrobiłem kontrolkę na krótko - plus z akumulatora, i drugi prosto od alternatora --nie biesko biały tez na krótko - efekty - to samo. Ręce opadają. Dałem tez plus drugi - na sterownik - ten plus po stacyjce nie gasnący na rozruchu - tez bez efektu. Poprawię te przewody które są walnięte, i dalej nie mam już wiecej pomysłów gdzie szukać? Moim tokiem...
Tak pomiary wykonałem także na włączonych odbiornikach światła,grzanie tylnej szyby, wentylator wewnętrzny, i dalej to samo, także chyba pozostaje mi wymontować alternator i dać do go elektryka aby sprawdził te diody, regulator jak również szczotki.
nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min Tylko, ze w 1.7D Isuzu świece grzeją kilkanaście sekund,a dogrzewanie pod odpaleniu się odcina, bo właśnie bierze sygnał z alternatora, czy silnik pracuje i uwala alternator.
Okazuje się, że grzeją świece żarowe podczas pracy silnika do osiągnięcia ok. 40 st. C. Grzeją impulsowo, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga na pracującym zimnym silniku. Po rozgrzaniu silnika napięcie na akumulatorze osiągało 14,3 V na włączonych światłach mijania. Wygląda, że jest w normie.
grzeje alternator alternator grzeje astra grzeje
attiny25 programowanie powerbank lifepo4 biosie wyłączyć kartę
Błąd 6L w kotle Buderus GB 162 80/100 – Analiza i Rozwiązanie Zasypywanie paleniska w kotłach na paliwo stałe