Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Raczej dobrze nie jest za nisko na wolnych. chyba że jeszcze świece grzały
Jeżeli diody sprawdzałeś miernikiem to zobacz jak się zachowują przy kontroli żarówką. Dioda potrafi stracić przewodność pod obciążeniem i wówczas nadmiernie się grzeje co mogło być powodem rozlutowania. Pozatym kontrola uzwojenia na przebicia i wzrokowo czy nie ma śladów przegrzania izolacji.
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Nie ma się co czarować alternator jest znany , jeżeli zakłada się części niskiej jakości to taki efekt. I do sprawdzenia instalacja szczególnie klema plusowa sprawdzić czy się nie grzeje pod obciążeniem.P
Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały. Dodano po 0 Uszkodzony alternator i do tego koncówki jak i nie całe przewody do wymiany bo po zrobieniu alternatora beda sie grzały.
Są takie grube koszulki termokurczliwe. Ta żarówka pochodzi z oświetlenia choinkowego. Lepiej dać taką 2W jak z podświetlenia zegarów (mniej się grzeje). http://www.radpol.com.pl/Produkty,cat,16...
No ale zeby przy pelnym obciazeniu, na wolnych obrotach, po 20min az do 100C sie grzały?
Podejrzewam ze masz uszkodzony przekaznik od grzania swiec u mnie swiece grzeja w zaleznosci od tem od kilku sek do okolo 1 minuty przy temp -20jak bylo tej zimy,po przekreceniu kluczyka zapala sie kontrolka grzania i po chwili gasnie .Sprawdz metoda gaz hamulec czy pokazuje ci bledy.
Albo podłącz "Drugą" mase od alternatora do akumulatora i Po co? Zaręczam ci, że alternator tam jest dobrze masowany. Po mojemu mierzył, jak grzały grzałki. A grzeją tam długo.
Kolego grzeje się jeden przewód na minusie ten czerwony że zdjecia
A sprawdzę jutro z tym wentylatorem :) Nawet nie przyszło mi to do głowy :) Tak myślałem żeby jeszcze sprawdzić połączenie przy tym oczku przy alternatorze, czy tam się nie grzeje ale dostęp jest fatalny.
Gasnąć może ale świece śmiało mogą grzać dalej.
Witam mam taki problem w astrze F 1992rok silnik 44kw 60KM 1.4 benzyna Problem wygląda tak odpalam auto dziwnie coś tyrkota jakby koło rozrządu, ale to chyba nie rozrząd bo wymieniony 5tys temu. Po chwili dotykam alternator i robi się gorący czy to może być zacierające się łożysko w nim? Może wydawać taki dźwięk a za tym idzie to że się grzeje??
W tej chwili nie pamiętam numerów, robi to Transpo albo Mobiletron, obie blachy radiatora to ocynowana mieć, diody wciskane a nie ten szmelc zalany miękkim silikonem. Ogólnie alternator w tym typie silnika śmigał by długo, ale trzeba zneutralizować funkcję dogrzewania komory sprężania świecami żarowymi do czasu uzyskania przez silnik odpowiedniej temperatury....
Przypominam o zasadzie działania świec żarowych... Grzeją w czasie pacy silnika, do osiągnięcia pewnej temperatury.
Sprawdż czy grzeją się klemy,jeśli tak to je wymień
piszesz że za naprawe dałeś 350 zł - gdzie Ty mieszkasz i gdzie tak drogo robią takie rzeczy??? Myślę że za nowy na allegro dałbyś max 400 zł i jeszcze gwarancję wyś dostał. Piszesz że po trasie hhmmmm może alternator zabardzo się grzeje i szlak go trafia .
jedną z przyczyn może być słaby akumulator który musi być doładowany po rozruchu trzeba sprawdzić akumulator no iduży pobór prądu przez świece najlepszym rozwią zaniem do tego auta jest zamontowanie czsówki od jakiegos niemieckiego auta która grzeje np 20 do 30 sek.wtedy nie będzie problemów z alternatorem.
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
olel, masz cichy zakaz pisana w tym dziale bo po prostu nie wiesz nic na temat tego o czym piszesz. Mówiąc krótko jesteś lamer. Raz-gdyby było coś nie tak z wirnikiem to lampka by nie gasła. Dwa-gdyby było coś nie tak ze stojanem to lampka też nie zgaśnie lub będzie przyżarzać. Alternator będzie wył i będzie się grzał. W żadnym alternatorze nigdy nie...
Nawet jeśli uszkodził się sterownik świec i te grzeją ciągle to lampka ładowanie powinna gasnąć.
Ja widziałem już te ciepłe starty ale wraz z przesyłką to jest jakieś 70zl. gdzie w domowych warunkach można to wykonać za 5zl i mieć satysfakcje:) Kolego ładujesz opornik szeregowy w czujnik temperatury płynu zwierany stykiem zwiernym sterowanym z alternatora i wszystko. Proszę nie proś o więcej bo kosz.
Moim zdaniem nie jest tak tragicznie. Klima pobiera znaczną energię (przeważnie 2 wiatraki plus sprężarka klimy) a w lecie chyba nie grzejesz tylnej szyby. Wynik Twoich badań mógł być zależny m.in. od kondycji akumulatora (4-letni) oraz od tego, czy odbiorniki włączyłeś zaraz po uruchomieniu silnika, czy też po pewnym czasie. Pewnie podejrzewasz, że...
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
uszkodzony mostek prostowniczy,notoryczna awaria w alternatorach Hitachi . Istenieje jeszcze prawdopodobieństwo,że cały czas grzeją świece żarowe lub spadek napięcia na instalacji.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Elektryk twierdzi że jest w samochodzie jakaś inna przyczyna która powoduje że pada ładowanie czy to możliwe? Możliwe, świece żarowe grzeją za długo bądź miałeś kompletnie wyczerpany akumulator i przeciążyłeś alternator.
Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.
Witam.Idziesz dobrym krokiem podejrzewając alternator , ponieważ pod zwiększonym obciążeniem poślizguje się łożysko jednokierunkowe w kole pasowym alternatora i występuje specyficzne chrobotanie .Przetestuj czy nasila się po maksymalnym obciążeniu alternatora (światła dmuchawa na maxa, szyba grzana itp,Sprawdź też czy po zdjęciu paska koło pasowe nie...
Dajcie spokój z tymi przekaznikamki. Tak jak romo pisał. zagrzewa po zapaleniu i trzyma na grzaniu po odpaleniu jeszcze przez jakis czas i tyle. Kara dla alternatora no ale nikt nie mówił że będzie łatwo...
no to moze powiedzcie mi jak sprawdzic czy to diody czy problem z grzaniem swiec bo rozchodzi sie o to ze jak cos z diodami to pewnie zawioze do pewnego fachury ktory tylko alternatory robi i rozruszniki..
Kolega coś słyszał o dogrzewaniu świec po uruchomieniu w tym samochodzie? Temat wałkowany wiele razy, przez kolegę Elektrita między innymi. Wszystko pięknie wyłożone, encyklopedia wręcz. Alternator i jego usterki też pięknie opisał. Poszukaj, warto.
to z prawej za boczkim jest sterownik a przekaźniki wykonawcze są pod maską to się zgadza. to popatrz dokładnie z prawej może być trochę wyżej ale musi tam być taka skrzynka. Jak ją wypniesz to po załącvzeniu stacyjki nie oświeci się kontrolka.`świece te dogrzewają po zapaleniu nawet do 3,5 minuty ale po załaczeniu stacyjki kontrolka powinna świeciś...
Elekromechanik nie zakładał alternatora. Tylko serwis. Gdyby zwarcie do masy było to takie zwarcie raczej generuje wysyką temperature w szczególności przy poboRZe 5A. Według mnie każdy przewodnik/półprzewodnik zachowywał by się jak "grzałka". Przy przewodzeniu aż tak dużego prądu, w zależności od rezystancji wydziela się ciepło. Może to wina mostka...
Prezes-jak odczepisz pogrzeważ kolektora to świece i tak grzeją dalej zwój czas, zasadniczo aż silnik nie uzyska około 60 st.
witam, skoro uszkodzeniu uległ altek za pierwszym razem to pewnie aku dostało w trąbe :D , jeżeli będziesz miał za małe napiecie lub wydajność prądowa to wspomaganie nie załaczy sie , co do czasu grzania świeć nie widze w tym przyczyny( raczej aku) , jak będziesz jezddził bez wspomagania sprawnego to przekładnie masz do wymiany, przyczyną tych kłopotów...
Jeżeli sprawdzał zaraz po odpaleniu mógł mieć taki odczyt, świece o ile się nie mylę grzeją w tym silniku prawie do 80 stopni. za czym idzie będzie niskie napięcie na akumulatorze przez pobór prądu.
Nowy, nie ma nic wspólnego z autami, a pisze w dziale dla zaawansowanych... Pachnie min. ostrzeżeniem... :wink: Alternator kiepsko zregenerowany, zobacz że przez ten czas kiedy niby nie masz ładowania, grzeją świece żarowe, to one pochłaniają to co generuje alternator. Poza alternatorem do sprawdzenia, masy, przewód alternator akumulator, stan samego...
Alternator nie ładuje i równocześnie się grzeje? Raczej pracuje na zwarciu (np. padnięta dioda-y) albo ładuje za mocno (padnięty regulator), albo blokuje się mechanicznie (np. łożyska), skoro piszczy przy tym wszystkim pasek napędzający. Prawie pewne, że alternator do wymiany.
sprawdź ładowanie na alternatorze czy nie ma spadków napięcia zobacz czy świece nie grzeją ładowanie troszkę słabe (przytrzymaj go dłużej na obrotach zobacz do jakiej wartości dojdzie)
Proszę wysłać mi numer VIN auta to rozkodujemy jaki fabrycznie powinien być alternator w tym samochodzie. Chyba że było dokładane jakieś wyposażenie elektryczne typu el. szyby lub grzanie foteli,to wtedy sytuacja się zmieni.
Tak pomiary wykonałem także na włączonych odbiornikach światła,grzanie tylnej szyby, wentylator wewnętrzny, i dalej to samo, także chyba pozostaje mi wymontować alternator i dać do go elektryka aby sprawdził te diody, regulator jak również szczotki.
nie odcinaj dogrzewania silnika! bedzie przerywał jak bedzie zimny! zreszta swiece grzeja 6 min Tylko, ze w 1.7D Isuzu świece grzeją kilkanaście sekund,a dogrzewanie pod odpaleniu się odcina, bo właśnie bierze sygnał z alternatora, czy silnik pracuje i uwala alternator.
Kolego napięcie 2.76 V dochodzi do sterownika (niebieski przewód z białą nitką) na zapalonym zapłonie. Może ktoś ma możliwośc zmierzenia tam napięcia pzy sprawnym aucie? Dodam że alternator był naprawiany. Wszystko już przewertowałem, praktycznie nie ma juz innej możliwości. Dziś odpiołem jeszcze plus od rozrucznika ab jego wyeliminować. Moim zdaniem...
Jeżeli jesteś pewny, że masz sprawne świece zarowe i ........ naładowany akumulator to musisz wyregulować luz zaworowy, silniki !,7 TD ISUZU stosowane w Oplach nie mają automatycznej regulacji luzu. Inną przyczyną może byc permanentnie rozladowany zimą akumulator z powodu urządzenia rozruchowego które długo grzeje świece żarowe, niestety alternatory...
Okazuje się, że grzeją świece żarowe podczas pracy silnika do osiągnięcia ok. 40 st. C. Grzeją impulsowo, jak podłączę żarówkę zamiast świecy żarowej to mruga na pracującym zimnym silniku. Po rozgrzaniu silnika napięcie na akumulatorze osiągało 14,3 V na włączonych światłach mijania. Wygląda, że jest w normie.
Na początek sprawdź czy nie grzeje się klema minus. Odpal max obciążenie i będzie odpowiedź Nie, nie grzała się nigdy, bo też o tym czytałem, kiedy walczyłem z problemem. Sprawdziłem, między plusową śrubą alternatora, a plusem akumulatora napięcie, był spadek 1V, co było nie do przyjęcia. Dołożenie plusa(25mm²) rozwiązało problem ładowania, a...
Skorodowane połączenia lub uskodzony wirnik alternatora. Ewentualne diody pomocnicze i regulator. Tak jak pisałem regulator wymieniałem jakiś miesiąc temu bo cały czas było ładowanie 13,50 na pusto i 13,00 na światłach. A jak mogę sprawdzić wirnik? a jeśli chodzi o diody to trzeba je odlutować od uzwojenia żeby je sprawdzić?ewentualnie które to są...
Sprawdż jeszcze zanim oddasz alternator do naprawy,co się dzieje z grzaniem świec żarowych.W tym aucie świece grzeją do osiągnięcia temperatury ok 60 st. Sprawdź czy po zagrzaniu silnika świece dostają napięcie,jeśli tak to problem jest z przekaźnikiem świec,albo czujnikiem temperatury. Użyj funkcji szukaj,jest na forum parę tematów,które i mi pomogły.Miałem...
to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
Watpie ze wymiana aku cos ci da , sprawdz to grzanie swiec a jak to nic nie wyjasni to odłacz alternator i zobacz czy bez ładowania masz to migotanie jesli nie bedzie znaczy ze problem z alternatorem albo na połaceniu alternator aku.
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
Sprawa piku napięcioweg z alternatora jaki powstaje po rozruchu silnika, te H7 są wybitnie nieodporne na to, znana sprawa z Forda Focusa. Generanie gdy przekaźnik świec żarowych odłaczy grzanie powstają przepięcia, tu w oplu mogło pójść przepięcie z pompy wspomagania.
Podałeś 2 schematy, jeden do DTL bez turbinki i drugi DT z turbinką. Jeśli bazujesz sie na DT to sprawdź przekaźnik K79 on ma się włączyć gdy zacznie ładować, wtedy zgaśnie kontrolka na desce . Symbol na schemacie INS oznacza instrument czyli licznik. Troszkę logiki. Poza tym nie wiem czy alternator nie ładuje czy tylko lampka nie gaśnie a to duża różnica....
Coś zacznie się grzać i to bardzo Jeśli nie elektryka to koło pasowe. Może być też zwarcie albo prawie zwarcie na podgrzewaczu w sensie świeca żre prad i tu mnie dziwi jakim cudem się nic nie spaliło. Pomiar prądu na plusie alternatora na zimno by sporo wyjaśnił bo nadal nie wiadomo czy alternator w aucie nie ładuje czy jest bardzo mocno obciążony....
Mam pytanie do Motronic. NApisałeś, że za długo grzeją świece i to zabija alternator. Ale jaka jest przyczyna? Moduł sterujący czasem podgrzewania? Proszę o jakąś rade bo bylem już u innego elektryka i zaproponował mi tylko ponownie wymianę mostka ewentualnie reg. napięcia NIe chce ponownie naprawiać alternatora i znów za miesiąc mieć to samo.
Mam ten sam problem co autor Astra 2.0 101kM y20dth walczę z nim od roku co najmniej zrobiłem: *wymiana regulatora napięcia wraz ze szczotkami 140zł (ogrom pracy by wyciągnąć alternator) *nowy pasek alternatora *świece wymienione na nowe ngk 5A -150zł potem pomyślałem ze to może one wymieniłem na oryginalne nowe beru15A- 200zł<--auto lepiej odpala...
Płyta z tym nitowanym wyjściem oczkowym jest plusowa. Widać że się tam grzało i to prawdopodobnie była usterka tego alternatora. Tam gdzie trzy śruby wciskane to jest płyta minusowa. Odlutuj trzy końce uzwojenia od mostka i dopiero sprawdzaj diody. Najlepiej żarówką 20-40 W ,omomierz i test diody na mierniku to tak sobie pokazują . Ten "element" na...
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy świece żarowe po uruchomieniu silnika powinny się wyłączyć? Bo u mnie grzeją dalej, tzn. włączam zapłon grzeją świece, gaśnie kontrolka - przestają, po uruchomieniu silnika ponownie się włączają. Wyłączają się dopiero jak silnik osiągnie temp. ok 70st.C Czy tak ma być ?? Alternator sobie nie daje rady, napięcie jest ok...
pojedź sobie na myjnie typu "karcher" i umyj porządnie ten alternator najlepiej programem "woda zdemineralizowana", byle nie z żadną chemią, alternator wody się nie boi, więc nie powinno zaszkodzić, a pomóc może, jeśli to wina zabrudzeń a może są nieco za niskie wolne obroty i trzeba przygazować tak chociaż do 1500rpm żeby się wzbudził od razu? Przegazowanie...
Witam miałem podobny problem tylko że w corsie B 1,5 d okazało się ze padł alternator mimo to ze po odłaczeniu swiec pokazywał ponad 14V gdy tylko załączyłem swiece zpadało az do 12 V a nawet niżej przyczyną tej usterki był padnięty stojan altka tak że nie ma co szukać przyczyny w sterowniku świec ten typ tak ma ze grzeję dłuzej i to nie tam tkwi problem...
To jest układ który ogranicza prąd silnika do 150mA ponieważ jest to układ który zmienia polaryzację napięcia silnika DC w celu zmiany obrotów układ działa tak że w zależności od polaryzacji działa jeden lub drugi stabilizator i dioda szeregowa . Stabilizator działa w układzie stabilizacji prądu . Proste i przemyślane , działać będzie wpinasz w szereg...
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Za dużo tej elektryki w dieslu nie było, więc z tym luz. Jedynie pociągnięcie zasilania na pompę, no i grzanie świec. Chłodnicę z wentylatorem mam, zbiornik paliwa też, mocowanie z gwintem na filtr paliwa również. Z tą pompą wspomagania-faktycznie będę musiał przełożyć. Mocny, dieslowski alternator z kadetta mam, jedynie zmienie w nim koło pasowe na...
Podałem 3Ah jako przykład, czasy również. Przykładowa astra po rozruchu włączała impulsowo świece żarowe dopóki silnik nie osiągnął temp 50 czy 60 stopni stąd aku znajomemu zdychał. co to znaczy impulsowo? I po co po rozruchu jak silnik już pracował? I pracujący alternator nie lądował w czasie grzania swiec? Dodano po 38 to jakim cudem się nie przeładuje...
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
sory ale jak widze takie jaja to mi się szkoda robi...... też jeżdże takim asterfifxem z hitahi , ale co by nie było w samochodzie to ma być powyżej 13,8V aczkolwiek w tym aucie chyba jak grzeją świece i podgrzewacz to jest obniżane napięcie ładowania żeby nie zjarać alternatora; to są szczeguły na ciepłym ma być powyżej 13,8V a to co masz popisane...
Mam problem z akumlatorem rozładowuje mi się po tygodniu jazdy akumlator nowy,alternator nowy diody, stojan wszystko wymienione... Gdy przekręcam kluczyk lampka ze świec zapala się z prawej strony przy drzwiach słychać przekaźnik jak się załączy ,lampka gaśnie świece wyłączają się sprawdzałem na lampkę ,zapalam auto przykładam miernik do akumlatora...
Sprawdź w takim razie skoro nie masz wspomagania i ładowania czy nie pękł ci pasek alternatora, jeśli chodzi o temperaturę to sprawdź termostrat, pompę wody jeśli po nagrzaniu będziesz miał zimna chłodnicę na dole bądz zimny wąż chłodnicy, wszystkie muszą być ciepłe po nagrzaniu silnika. Jeśli chodzi o spadek mocy przy nagrzanym silniku i jest to silnik...
Dobrym rozwiązaniem byłoby podpięcie do instalacji woltomierza. Może dałoby się obadać napięcia podczas rozruchu, po uruchomieniu auta czy na postoju... Sprawdź jeszcze kwestie oświetlenia - jak świecą lampy gdy nie możesz odpalić? Bo może ogólnie aku ok i alternator też, a problem właśnie w niepewnym rozruszniku. Ja w A6 C4 1.9TDI też miewam problemy...
Kable zostały zmienione, oczyszczone styki, masa i kabel zasilający 20mm2. Poprawa jest, ponieważ przy podgłośnieniu powyżej 35%(wcześniej max 25%) na radiu (to już tak trzęsie buda, że nic nie widać w lusterku wstecznym). Minimalnie światła przygasają, ale niewiele. Wcześniej muzyka przycinała i rzeczywiście kabel od masy, który miał 5mm2 grzał się...
problem z alternatorem opisałem w dziale "problemy z samochodem" i na 100% poszła dioda w mostku i najprawdopodobniej regulator. W efekcie zadymiło sie w radiu. Części do alternatora hitachi sa raczej nienaprawialne - naprawa nie za długo wytrzymuje, miałem te częśc w reku i pomierzyłem ze dioda padła. Pierwsza próba naprawy diody wytrzymała tydzień...
Alternator zamontowany nowe diody założone, nowy regulator i łożyska. Ładowanie altka na wyjściu wzorowe 14,3 V . Niestety na klemach 13,7V. Klemy czyste , masy przejrzane dałem dodatkową masę na silnik. Pytani są takie : czy to normalne że jest taki spadek napięcia? miedzy alternatorem a akumulatorem? A jeżeli nie to jaka może być przyczyna ? Za odpowiedzi...
Witam! Alternator z okrągłą czterostykową wtyczką. Podmieniłem przekaźnik kontrolki świec, jednak sytuacja jest bez zmian. Może dlatego, że nie był to nowy przekaźnik, chociaż BOSCHA. Spróbuję jeszcze kupując nowy. Mało tego zauważyłem, że kontrolka świec żarzy się również "wrzucając" WSTECZNY". Masy altka nie zrobiłem, nie jest łatwo(jak narazie) kupić)...
Jak jest zimny a temp na zewnątrz poniżej tak około poniżej zera może grzej świece 2 razy? A z tym podgrzewaniem po odpaleniu tak jest, świetny wynalazek skracający żywot alternatora i akumulatora, jest to o tyle głupie rozwiązanie że działa to podgrzewanie zawsze do zagrzania silnika bez względu na temp na zewnątrz. Może i miało by to sens gdyby tak...
Najprościej będzie wsadzić 1.7 isuzu. Dtl nie jest jakoś szczególnie udany. Wkladajac ten silnik pasuje wszystko p&p. Nawet wysprzeglik z twojej skrzyni pasuje pod tarczę sprzęgłową. Silnik ten jest na pompie mechanicznej tak, że elektryka to dosłownie kilka kabelków (pompa 2, alternator 3, i grzanie świec).Problem może być z łapą od strony rozrządu...
Posiadam Opla Astrę 2.0DTI z 2001r 101KM. W aucie wymieniłem akumulator bo stary wyzionął ducha, kupiłem VARTĘ 74Ah 750A, wymieniłem świece żarowe na nowe firmy BOSCH, do paliwa wlałem środek do czyszczenia wtrysków. Wszystko to było robione w celu poprawy odpalania auta ale jak narazie brak poprawy. Zawsze po nocy jak temperatura jest zbliżona 0 stopni...
Witam, niedawno wykopałem z garażu stary amperomierz. Chciałbym go podłączyć do swojego auta. Niestety nie ma na nim żadnego modelu więc dodaje zdjęcia http://obrazki.elektroda.pl/1520555500_1... http://obrazki.elektroda.pl/9583033300_1... Wiem że do tego amperomierza potrzebny jest bocznik, który należało bu wpiąć między...
Po czym wnosisz że jest brak ładowania? Wedle napięcia? Mierzyłeś cęgami jaki prąd płynie z alternatora? Przez kilkadziesiąt sekund po odpaleniu alternator może po prostu nie wyrabiać, akumulator pobiera kilkadziesiąt amper do tego dodaj resztę odbiorników i na wolnych obrotach to tak średnio będzie ładował. Tyle że kilkadziesiąt sekund to nie powód...
Szukam wskazówki dotyczącej problemu skaczącego napięcia ładowania, większość informacji dotyczy alternatora, ale w tym przypadku jest inaczej. Krótki opis: - po przekręceniu kluczyka grzeją świece żarowe i można auto odpalić, raz woltomierz pokazuje 14,2 V a raz skacze od 13 do 14,2 V. Gdy skacze napięcie to wystarczy lekko przygazować i wszystko wraca...
1. Zapewne zrobiłeś generator HHO jeśli z suchą celą to z otworami do przepływu elektrolity co zmniejsza wydajność. 2. Generator HHO należy zaprojektować tak, aby sam brał maksymalny prąd optymalny dla danego alternatora. 3. Elektronika załączona do układu mało daje, ponieważ nie wiem czy zauważyłeś, ale bardzo mało daje z tego co wiem. 4. Proszę brać...
witam, mam problem z silnikiem c20ne w mojej Gsi 2.0-komputer nie pokazuje żadnych błędów a jak już odpalę a muszę się długo namęczyć szarpie mi samochodem przerywa na niskich obrotach i czasem gaśnie od tak. najgorzej odpalić jak jest zimny-często akumulator wykończę do zera nim odpalę tak miałem dziś i nietylko .Gdzie szukać wyjścia? Dodam że zaczyna...
witam, mam problem z silnikiem c20ne w mojej Gsi 2.0-komputer nie pokazuje żadnych błędów a jak już odpalę a muszę się długo namęczyć szarpie mi samochodem przerywa na niskich obrotach i czasem gaśnie od tak. najgorzej odpalić jak jest zimny-często akumulator wykończę do zera nim odpalę tak miałem dziś i nietylko .Gdzie szukać wyjścia? Dodam że zaczyna...
robokop co jest straszne? Co źle podałem? Gdzie napisałem, że diody ograniczają prąd? Czy widziałeś kiedyś jak się uruchamia silnik i mierzyłeś pobory prądu? Jak coś podaję na elektrodzie i wszędzie to robię to dokładnie jak w lotnictwie. Obserwując tu mierne często i z błędami wypociny laików to nie chce się nawet czytać bo kto ich uczył gramatyki...
jeździsz kilkaset km na pb Przejechałem ze 100km w takim stanie - nie wychodzi spoza zakresu nawet na chwilę. Za to parska z rury niedopalonym paliwskiem, jest potwornie przelany i muli. "Uszkodzone" - może, ale co??? Gdyby tak było to nie nauczył by się na wolnych i przy małym obciążeniu silnika. Mam jeszcze jeden diabelski plan, założę przełącznik...
Już kiedyś opisywałem moje boje z futurą w mrozy - o ile pamiętam to już poniżej ok. minus 5 st. C lekko rozładowany aku nie przyjmował ładunku. Napięcie na klemach podłączonego do prostownika 16V, a prąd ledwo 1A !. Dopiero po kilkugodzinnym grzaniu w pomieszczeniu zależność napięcie/prąd wróciła do normy. I piszę o aku na gwarancji. FUTURA = BADZIEWIE....
Sprawdź bimetal, czujnik temperatury, spadek napięcia gdy jest włączony. Zbyt niska temperatura sondy będzie powodowała błąd przetwarzania, za słaby sygnał. Prawidłowo, w pewnym momencie bimetal działa i przestaje grzać. Temperatura - dziwne jest, że nawet podczas spokojnej jazdy (2 tys rpm) sonda działa idealnie. Nawet gdy odepnie się zasilanie grzałki...
Najwyższy czas odświeżyć temat. Wszystkie tematy na forum elektroda.pl zostały zamknięte. Pragnę zaś, odświeżyć ten temat i wznowić dyskusję na temat akumulatorów, gdyż jak ktoś szuka informacji jaki akumulator kupić na tym forum to znajduje najwięcej informacji pochodzących z roku 2007, i o akumulatorach zakupionych w latach 2000-2003. Jednak czasy...
KodOpis kodu 0100Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0101Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza 0102Sygnał z przepływomierza powietrza za niski 0103Sygnał z przepływomierza powietrza za wysoki 0104Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza - usterka pojawia się okresowo 0105Nieprawidłowy sygnał z czujnika ciśnienia MAP 0106Nieprawidłowy...
grzeje alternator alternator grzeje astra grzeje
czcionka chrome wzmacniacz regulacja spoczynkowy sterownik hamulec postojowe
Nussbaum PowerLift – wymiana górnego łożyska śruby nośnej, instrukcja, narzędzia, testy Schemat połączeń sterownika City Coco – opis wiązki, kolory przewodów, podłączenie silnika