Witam. Na forum drążyłem temat osprzętu i czujników do tego silnika w poście "Opel Corsa 1.7D 98r - identyfikacja czujników" - poczytaj. Tak jak pisze "berlingo" można w prosty sposób skrócić grzanie świec podając na chwilę przez dodatkowy przycisk "masę" do przewodu tego czujnika i już wyłączy się napięcie grzania. W pobliżu tego czujnika jest złączka...
Witam! Posiadam Opla astre F kombi 94r silnik 1,7 DTI isuzu. Od pewnego czasu męczę się ciągle z grzaniem świec i przekaźnikiem od świec. Kupiłem już 3 przekaźniki i żaden z nich na moje oko nie działał do końca prawidłowo, albo szybko ulegały uszkodzeniu. 2 dni temu rozładował mi się nowy akumulator. Ładowanie jest odpowiednie. Najprawdopodobniej przyczyną...
Jaki silnik bo w Isuzu jest dwustopniowe grzanie
Wracam do tematu jw.czujnik temperatury silnika 1,7TD Isuzu jest po prawej stronie głowicy przecinasz niebieski przewód przy czujniku i w miejsce rozcięcia wstawiasz razystor o rezystancji 2-3 kom w tym mom. komputer silnika widzi temp. - i załącza pełne grzanie świec jeżeli odpali OK w to miejsce montujesz odp. moduł poszukasz na Allegro taką przypadłość...
Rzeczywiście to grzanie świec jest przyczyną nagminnych uszkodzeń tych alternatorów. Kiedyś tak myślałem żeby zadć zwykły przekaźnik do świec żarowych od jakiegoś VW.
Miałem ten sam problem i wstawiłem "ręczny wyłącznik" dogrzewania świec i jak jest poniżej 0 stopni i po odpaleniu wyłączę grzanie to silnik pracuje "nienormalnie" trzęsie się i zaraz głośniej chodzi niż ze świecami. Wyłączam dogrzewanie po przejechaniu około 2 km.
Trochę za mało,miń. 13,8 powinno być.Diody albo regulator napięcia do wymiany.Alternator nie robi się gorący? Alternator jest po regeneracji. Nie robił się gorący ani nawet ciepły. Alternator do naprawy ,przekaznik kontrolki do wymiany i eliminacja szkodliwego dogrzewania świec. Mozna zacząć od końca listy. I te altki nie maja sprzęgła jednokierunkowego....
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
Do czasu nim silnik nie uzyska około 60 stopni-grzeją.
Swiece mają grzac do osiagniecia 60C .
Układ grzania świec jest oddzielnym układem i trzeba szukać w jego obrębie.
to co ci pyka z prawej strony to przekażnik alternatora w isuzu jest , a co do świec to grzeją na drugim stopniu do temperatury silnika ok 60 stopni dziwne ale prawdziwe , są też obwody nie zabezpieczone bezpiecznikem np rozruch i alernator tak na marginesie oplem isuzu przejechałem 300 tys i troche go poznałem
Witam! Przeczytałem mnóstwo wątków odnośnie "słynnego" alternatora Hitachi i świec żarowych w Astrze Isuzu jednak nie znalazłem wyjaśnienia tego co mnie "boli".Mój problem polega na tym, że po regeneracji altka jest wszystko ok z prądem i ładowaniem, kontrolka świec gaśnie, świece grzeją jeszcze 5-6min i napięcie ładowania wzrasta do 14,4V, wszystko...
Witam. Prosze o pomoc w problemie elektrycznym. Kontrolka ABS zapala sie gdy: 1. wrzuce wsteczny i podjade do tylu (doslownie metr i bez hamulca) 2. Gdy wrzuce wsteczny, nacisne hamulec i go puszcze, po sekundzie sie pali (gdy trzymam hamulec nie zapali sie, dopiero gdy puszczam) 3. Gdy wyjme bezpiecznik od tylnych swiatel cofania lub/i odlacze czujnik...
Witam, Kupiłem opla astrę f TD '95 isuzu. Problem jest następujący: W kolektorze dolotowym jest zamontowana grzałka (chyba to jest grzałka), ale nie ma ona połączenia. Podobno grzałka jest potrzebna do podgrzania powietrza, tak? Proszę o pomoc gdzie i jak ją podłączyć. Proszę o bardzo jasną odpowiedź. Podejrzewam również, że nie jest podgrzewane paliwo....
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
pzewody połatane jak nalezy, wszystko złożone , jeżdzi. Usterka występuje nadal. Zmierzony przewód niebiesko biały - 2.8 po zapłonie, 12.9 przy grzaniu świec, 14 V po rozłączeniu grzania. Dalszych pomysłów brak.
"usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
tak, mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. świece są dobrze podłączone i niby grzeją ale chyba słabo muszę z rana grzać go z 5 razy po kolei. niby przekaźnik trzyma długo z jakieś 10s ale muszę powtarzać kilkakrotnie czynność grzania aby go lekko uruchomić. zresztą zakładałem już taki wątek o tym moim uruchamianiu. doszedłem do wniosku że muszę...
a jaki masz silnik oplowski czy isuzu ? bo w isuzu świece grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok 60 st C i to jest całkiem normalne
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
a moze warto sprawdzic polaczenia licznika, moze slaba masa? Dolicznika nie trzeba zaglądać . Prawdopodobnie układ ładowania jest taki sam jak w ASTRZE ISUZU i jest powiązany z grzaniem świec . Dużo było na ten temat - użyj szukaj
Jestem nowym użytkownikiem i na początek chciałbym wszystkich powitać. Jestem posiadaczem Opla Astry H z silnikiem Isuzu. Mój problem polega na tym,że bardzo często naprawiam alternator w tym samochodzie. W tym roku alternator był raz regenerowany, a pózniej jak się zepsuł to wymieniłem na nowy. Elektryk tłumaczył mi ,że winną za uszkodzenie alternatora...
Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
W isuzu są 2 czujniki 1 jednopinowy na wsuwkę na licznik i 2 dwupinowy wychodzą z niego dwa kabelki zakończone okrągłą wtyczką do grzania świec. Są blisko siebie na głowicy pod rurami z turbo do intercolera.
Nieprawda , one grzeją do 15minut nawet --dopóki silnik nie osiągnie 60'C. PS czy to Twoje 1 isuzu?
Może coś ze świecami żarowymi. Zapala się żółta kontrolka od grzania świec po przekręceniu kluczyka? Auto bardzo dymi od razu po odpaleniu?
Sprawdż jeszcze zanim oddasz alternator do naprawy,co się dzieje z grzaniem świec żarowych.W tym aucie świece grzeją do osiągnięcia temperatury ok 60 st. Sprawdź czy po zagrzaniu silnika świece dostają napięcie,jeśli tak to problem jest z przekaźnikiem świec,albo czujnikiem temperatury. Użyj funkcji szukaj,jest na forum parę tematów,które i mi pomogły.Miałem...
Nawet jeśli uszkodził się sterownik świec i te grzeją ciągle to lampka ładowanie powinna gasnąć.
W Oplach z silnikiem Isuzu świece grzeją dalej po odpaleniu, bo steruje nimi mikrokomputer, w oplowskim dieslu jest zwykła czasówka, za lewym reflektorem w gumowym kondonie
Witam. Sledzę własnie schemat instalacji grzania świec Isuzu. Nie mogę w swojej Astrze zlokalizowac 2 przekaźników - oznaczenie z rysunku K 79 i K 80. Jest to przekaźnik kontrolki ładowania i przekaźnik podgrzewacza. Z instrukcji nie wynika gdzie one są zlokalizowane. A na schemacie występują. Dysponuje ktoś z kolegów wiedzą która da odpowiedz na moje...
Prezes-jak odczepisz pogrzeważ kolektora to świece i tak grzeją dalej zwój czas, zasadniczo aż silnik nie uzyska około 60 st.
świece są grzane po odpaleniu auta do uzyskania temperatury około 30stopni. Nawet jeżeli kontrolka nie pali.
Mam podobny problem, ale w corsie B 1,7 D isuzu . Też obroty nie chodzą w zimnym silniku i nie wiem gdzie szukać rozwiązania problemu. Zauważyłem że obroty wskakują po cyknięciu. Moje przypuszczenia że jakiś przekaźnik może od grzania świec żarowych wyłąca świece i daje sygnał na obrotomierz.
Witam. W tym aucie świece żarowe grzeją do 4 min. Jeśli masz słaby akumulator i brak ładowania będzie taki objaw
ja zrobilem tak w astrze 17 tds isuzu w przewod który idzie do grzania swiec wpiolem mocny wylacznik który jest załanczany rencznie tylko podczas rozruchu zimnego silnik . Po odpaleniu silnika odczekuje okolo 5 sekund i wylanczam grzanie swiec działa mi to juz 5 lat i nie pali mi juz swiec.to samo zrobilem u syna silnik 1,5 td isuzu.
Będzie uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej w rozumieniu TDS czyli silnik Isuzu myślę,jest tam czujnik w bloku który informuje przekaźnik ,jak długo mają świece grzać w isuzu grzeją jeszcze ok pół godz po odpaleni,miałem to niedawno w corsie Isuzu 1.5 diesel,wiem że nowy tylko oryginał w serwisie
A czy przypadkim nie grzeją ci świece. Gdyby były walnięte diody to lampka by ci sygnalizowała. obydwie te rzeczy można rozłączyc na postoju i sprswdzić.
Elektryk twierdzi że jest w samochodzie jakaś inna przyczyna która powoduje że pada ładowanie czy to możliwe? Możliwe, świece żarowe grzeją za długo bądź miałeś kompletnie wyczerpany akumulator i przeciążyłeś alternator.
W astrze z silnikiem isuzu najpierw świece włączają się na jakieś 15-20 sek. potem odpalamy silnik a potem przełączają się na dogrzewanie czyli na napięcie 6V i grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok50-60 stC
jezdze jakies 6 km trasy i skoro swiece potrafia grzac mi sie te 7 minut to cala troche sa praktycznie grzane.... A ladowanie akumulatora(w pelni naladowanego) podczas grzania jest w okolicy 12,3V(sprawdzane w dwoch autkachz tym alternatorem) podczas gdy swiece przestana grzac jest juz prawidlowo gdzies w okolicy 13,98V takze... Moze pomoga uzytkownicy...
Jeżeli jesteś pewny, że masz sprawne świece zarowe i ........ naładowany akumulator to musisz wyregulować luz zaworowy, silniki !,7 TD ISUZU stosowane w Oplach nie mają automatycznej regulacji luzu. Inną przyczyną może byc permanentnie rozladowany zimą akumulator z powodu urządzenia rozruchowego które długo grzeje świece żarowe, niestety alternatory...
Jeśli to się dzieje przy zimnym silniku, a na rozgrzanym jest ok, przyczyną może być uszkodzona któraś z świec żarowych, przy zimnym silniku ECU nie widzi jednej lub kilku świec, gdyż one grzeją jeszcze po odpaleniu silnika do około 80 stopni celsjusza, jak silnik się rozgrzeje ECU wyłącza przekaźnik świec żarowych i błąd znika, czyli kontrolka awarii...
Silnik nie jest ISUZU (niestety) tylko niemiecki, ten słabszy (68kM). Co do filtra to narazie nie mogę sprawdzić Twojej sugestii, bo nie ma mrozu, ale jak będzie możliwość to sprawdzę to. A świece grzeją tak jak pisałem, bo sprawdzałem to miernikiem. Gdyby grzały do 10s to napewno bym sie tym nie martwił.
Dobrym rozwiązaniem byłoby podpięcie do instalacji woltomierza. Może dałoby się obadać napięcia podczas rozruchu, po uruchomieniu auta czy na postoju... Sprawdź jeszcze kwestie oświetlenia - jak świecą lampy gdy nie możesz odpalić? Bo może ogólnie aku ok i alternator też, a problem właśnie w niepewnym rozruszniku. Ja w A6 C4 1.9TDI też miewam problemy...
Witam Pana kolegę ,sądzę że ta kontrolka zapalać się powinna przy temperaturze otoczenia ponizej +5 ° C ponieważ przy takiej temperaturze świece żarowe zaczynają grzać .Ponadto świece podgrzewają powietrze po rozruchu silnika przez jakieś 2-3 min wszystko zależy od temperatury płynu chłodzącego .Jeśli temperatura jest wyższa kontrolka nie powinna się...
Witam.Posiadam Astrę II 2003 roku silnik isuzu 1.7 cdti Z17DTL problem polega na tym że świece za krótko grzeją tak kontrolka pokazuje.Przekręcam kluczyk na III stopień i kontrolka świecy znika po 3 sekundach,wcześniej było że znikała po dobrych 6 sekundach.Przy dłuższym takcie -20 nie było problemu z odpaleniem za 3 przekrętem wału odpalił teraz muszę...
grzanie świec astra astra grzanie świec astra isuzu dogrzewanie świec
zmiana regiony samsung volvo silnika bq8011 bq29310
ultra master software bateria hilti
Sony KDL-40R450C 1-894-095-21 – uruchomienie maina z zasilacza, brak poboru prądu, 19.5V DC KIA Niro 2017 HEV – brak zasilania, uszkodzony Multi Fuse, przerwa w torze 12V