Schemat w załączniku, razem z gniazdem ECU.
Po co wywarzać otwarte drzwi? Poszukaj: ciepły start diesel lub opel.
zobacz czy węzyki przelewowe masz suche. Jesli nie wycieka z nich ropa to raczej powinno byc ok.
Świece w tym silniku grzeją dopiero przy -5 st C. Można to zmienić zmieniając softa.
Silnik ma już trochę przejechane i żeby ładnie odpalał, musi mieć zawsze grzane świece, czy ciepły, czy zimny. Na zimnym nie ma problemu, gorzej gdy jest ciepły, bo wtedy nie grzeje i trzeba trochę kręcić. Chciałbym coś zrobić żeby grzał świece przy każdym przekręceniu stacyjki, czy to będzie -20, czy +20. Jakieś pomysły?
Czy to prawda? Po odłączeniu czujnika temperatury dla sterownika silnika będzie on widział ujemną temperaturę i sterownik świec powinien wtedy włączyć grzanie świec.
Sprawdź jeszcze czy świece żarowe przypadkiem nie grzeją po odpaleniu.
Oczywiście, że szkodzi bo pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy (co jest typową i nagminną usterką w tym silniku) i w ten sposób dobijasz pompę wtryskową. Miałem podobnie w Vectrze z tym silnikiem, na mrozie zesztywniały wężyki od przelewów i jeden zaczął łapać bańki powietrza. Ja obstawiam układ paliwowy, jak miałem pompę po regeneracji to paliła...
Wyjąc i sprawdzić czy grzeją świece proste jak budowa cepa
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Na 90% masz problem ze świecami, w tych silnikach to standard że przy tej temperaturze nie grzeją. Jeśli nawet wszystko jest sprawne to w tym silniku przy obecnie występujących zewnętrznych temperaturach świece nie grzeją tak niestety jest to zrobione.
kontrolka grzania (spirala) ale tylko na 3 sek świece dalej grzeją trochę mniejszą mocą - są sterowane przez moduł podgrzewania (przy akumulatorze taki użebrowany blok) aż do temp. silnika ok 60 C Zapala się silnik bezpośrednio po zgaszeniu kontrolki, ewentualnie kluczyk na "zero" i ponownie na zapłon, kontrolka grzania gaśnie i zapalamy.
Witam, Dołączę się do tematu. Posiadam Astre 2, 2l DTI, mam problem z odpalaniem silnika, lecz kiedy rano wchodze do samochodu to bez problemu odpala nawet dzisiaj przy -13 stopniach swiece zostaly zagrzane, kontrolka grzania swiec się zapalila i nie bylo problemu. Przejade samochodem z 10 -20 km odczekam ok 2 godzin i przy próbie uruchomienia silnika...
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Do czasu nim silnik nie uzyska około 60 stopni-grzeją.
Może masz uszkodzony czujnik temp. który odpowiada za grzanie świec.
Jak długo grzeją świece?
Jak były sprawdzone wtryski? Zmień mechanika a już tłumacze dlaczego. Co ma CIM do odpalania skoro auto odpala wspomagane plakiem ale później pracuje na paliwie poprawnie? Właśnie NIC!!!! Dlatego go zmień bo paple głupoty. Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia? Świece grzeją?
Sobie sprawdź napięcie na świecach w czasie grzania. Bo zazwyczaj tak jest, że zgaśnięcie kontrolki sygnalizuje, ze można odpalać auto - a świece (pomimo zgaszonej kontrolki) i tak świecą jeszcze kilkanaście sekund.
raczej tak, bo wczesniejsze swiece były popalone Czujnik temp. wymieniony. Z odpietym czujnikiem temp. kontrolka swiec sie zapala i swiece gzreja po zapłonie, ale nadal nie gasna po uruchomieniu auta Dodano po 56 dorwałem drugiego takiego opla jest tak samo czyli wygląda na to ze tak ma byc
czy ktoś wie jak można sprawdzić sterownik świec żarowych w astrze 1,7D "92 u mnie wogóle nie grzeją po uruchomieniu silnika
Sprawdź czy jest napięcie na świecach , może nie grzeją.
CO TO ZA PRZYCZYNA BO MAM PODOBNY PROBLEM Dodano po 7 CHCĘ DODAĆ ŻE PO ODŁĄCZENIU OD CZUJNIKA ŚWIECE GRZEJĄ IODPALIŁ BEZ PROBLEMU
Po pierwsze skąd pewność że podczas pracy silnika świece się grzeją? Po drugie sprawdź przekaźnik świec żarowych bo nie jest to zbyt trwałe urządzenie.
sterownik grzania świec.
Witam, mam 1 pytanko mianowicie w mojej astrze świeci się kontrolka podgrzewania świec normalnie, lecz świece nie grzeją i auto ma ciężko odpalić zimą, czy to może być przekaźnik podgrzewania świec?? z góry dziękuję za odpowiedzi :D
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
http://obrazki.elektroda.pl/9873505800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6577129700_1... Daję obrazek tego ustrojstwa po rozebraniu, dla potomnych :) Dzisiaj z tym walczyłem, i to jest jedyny temat, który mi pomógł. Całość trzyma się na dwóch śrubkach torx, a te blaszki dociskają tranzystory do radiatora. U mnie po rozmontowaniu...
"usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
tak, mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. świece są dobrze podłączone i niby grzeją ale chyba słabo muszę z rana grzać go z 5 razy po kolei. niby przekaźnik trzyma długo z jakieś 10s ale muszę powtarzać kilkakrotnie czynność grzania aby go lekko uruchomić. zresztą zakładałem już taki wątek o tym moim uruchamianiu. doszedłem do wniosku że muszę...
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
Proponuję zacząć od sprawdzenia czy rzeczywiście zasilanie na świece jest podawane cały czas (w co raczej wątpię). Jeśli jest to rozwiązane podobnie jak w VW Golfie to czujnik temperatury jest potrzebny sterownikowi świec żarowych do stwierdzenia jaka jest temperatura silnika i w zależności od niej uruchomić świece na odpowiedni czas lub nie uruchamiać....
a jaki masz silnik oplowski czy isuzu ? bo w isuzu świece grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok 60 st C i to jest całkiem normalne
pzewody połatane jak nalezy, wszystko złożone , jeżdzi. Usterka występuje nadal. Zmierzony przewód niebiesko biały - 2.8 po zapłonie, 12.9 przy grzaniu świec, 14 V po rozłączeniu grzania. Dalszych pomysłów brak.
Padały te moduły,one sterują też egr. Sugeruje zmiane na typowy przekaźnik ale w wersji ford opel bez funkcji T np. https://motoneo.pl/czesci-opel/opel-astr...
Tak objawy były podobne Dodano po 4 Chodzi o to że sprawdzając świece na stole widzimy czy grzeje ona cała,sztyft cały musi się nagrzewać,a nie raz jest tak że nie wykręcając ich pobiera prąd ale grzeją tylko boki a spód świecy nie grzeje
Sprawdź ciśnienie paliwa jakie jest. Ciśnienie sprężania. Zobacz też czy na 100% świece są dobre. Nie czy kontrolka gaśnie tylko czy świece grzeją.
Witam. Nie dawno kupiłem Astrę i widzę że kontrolka od świec żarowych raz się zapala a raz nie(oczywiście przy zimnym silniku) i po odpaleniu puszcza chmurkę niebieskawego dymku. Jak sprawdzić czy świece grzeją?
Ok podobno ten sterownik jest gdzieś na słupku tylko którym ? a i przy okazji jaki bezpiecznik jest od kontrolki grzania świec
Witam. Mam Opla Astre II 2.0 dti. Gdzie w Astrze jest bezpiecznik od świec żarowych? Kontrolka od świec zapala się ale świece nie grzeją. Pozdrawiam.
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone i sprawne. Zmierzyłem prąd zasilania - ~17mA (przy włączonym silniku) i 0,1 mA (przy wyłączonym) Nie działa wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury ani nie grzeje świec.
Silnik zaczyna się wkręcać na obroty i gaśnie. (silnik jest podpięty na krótko 2 kable do pompy grzanie świec i rozrusznik )
witam mam problem z grzaniem swiec w astrze g 2.0 dtl z 98 roku natomiast bład w sterowniku to brak grzania swiec swiece dobre wymieniony programator swiec na nowy niema lampki od swiec po włączeniu zapłonu natomiast podczas krecenia rozrusznikiem załacza sie programator i swiece grzeją ale tylko podczas krecenia zasilania do programatora sa to po zapłonie...
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
Piszesz o grubych remontach, a sprawdził ktoś czy świece żarowe grzeją i czy prąd do świec dochodzi??
Jak juz to spod czwartej świecy a nie pierwszej. Umyj to, odpal i grzej. Napewno zobaczysz.
Witam Astra z 2011r poszukuję schematu elektrycznego modułu grzania świecami żarowymi z czujnikiem i bez czujnika ciśnienia. Były stosowane oba rozwiązania w silniku A20DTH chciałbym zobaczyć czy można zamienić świece z czujnikiem na te bez czujnika. Jeżeli ktoś posiada któryś ze schematów proszę dać znać.
To sprawdź jeszcze początek wtrysku, skoro świece dobre i grzeją
Po pierwsze sprawdź ile prądu pobierają świece i jak długo grzeją.
Raczej dobrze nie jest za nisko na wolnych. chyba że jeszcze świece grzały
W tych astrach zastosowano podwójny system grzania świec najpierw sa grzane do rozruchu silnika a potem grzeja do temperatury 60 stopni i tutaj jest pobierany duży prąd podczas jazdy autem poszukaj w układzie pomiaru temperatury bo byc może w ogóle sie nie wyłączają. ja sobie przerobiłem ten układ na grzanie tylko do zapłonu a potem sie już nie włączają...
No to takie wnioski. Zamykam auto centralka zaskoczyła. Auto zamknięte. Czekam 2 minuty. Pobór prądu wynosi 10mA. Otwieram auto, czekam 2 minuty, pobór prądu wynosi 160mA. Wszystkie odbiorniki wyłączone. Jak auto jest zamknięte to pobór prądu wynosi około 10mA, czyli wychodzi na to, że jest to prawidłowa wartość. A koledzy co powiecie na wadliwie działający...
doladowuje swiecie i stad ten pomiar, czekam bodajze 2-3 minuty i jest oki "W tych astrach zastosowano podwójny system grzania świec najpierw sa grzane do rozruchu silnika a potem grzeja do temperatury 60 stopni i tutaj jest pobierany duży prąd podczas jazdy autem "
Kontrolka od grzania świec gasnie po kilku sekundach (2)
Jak odepniesz czujnik temperatury to odpala normalnie czy lepiej ale dalej ciężko? Sprawdź ile czasu grzeją świece przy tej temperaturze.
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Możesz dokładniej opisać?? bo przy takiej temperaturze to świece grzać nie będą w sensie nie bedzie załączony przekaźnik przez co nie sprawdzę poboru prądu
Sprawdziłem, przekażnik był OK. To była wina świec żarowych, tylko 2 grzały
Świece grzeją .... a morze nie dostaje paliwa na motor ?
Może być przyczyna w filtrze lub filtrach paliwa (Czasami są dwa ,drugi w zbiorniku) ewentualnie świece żarowe nie grzeją, a jak te świece sprawdzałeś? lub jakość zalanego paliwa
Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
Świece grzeją tak od ok.0 st. Przy aktualnych temperaturach nie ma potrzeby ich użycia.
Jak kontrolka ci tylko błyska to pewnie masz uszkodzony czujnik temperatury od sterowania grzaniem.W isuzu są 2 czujniki temp. pierwszy z jednym stykiem to od wskażnika na desce rozdzielczej i drugi z dwoma przewodami od grzania. Sprawdź go może mieć zwarcie wtedy będzie tak sie zachowywał . Możesz też odłączyć go całkowicie wtedy świece powinny grzać...
Modernizacji to tyle, co dołożenie pedału z linką i elektryki grzania świec. Sporo kabli do usunięcia będzie.
A sprawdziłeś czy wszystkie świece grzeją? że jest napięcie na nich to wcale nie znaczy że są OK. Mi to wygląda że przynajmniej 2 świece są nie sprawne sterownika i czujnika temperatury się nie czepiaj.
Pewnie do wymiany świece lub sterownik grzania świec. Można też sprawdzić czujnik temperatury silnika.
A według AutoData świece mają czas grzania ok 10-15 sek (dokładnie nie pamiętam)
najlepiej kontrolką to że kontrolka na liczniku gaśnie nie znaczy że świece nie grzeją
Generalnie układ żarowy. Miernik, kabelki itp i pomierzyć napięcia, czy fajki dobrze na świecach siedzą, same świece pomierzyć oporność i czas grzania.
A zapomniałem pisać, mam jeszcze zamontowany moduł dzięki któremu przez cały rok grzeją świece. Gdzie znajde ten czujnik?
Układ grzania świec jest oddzielnym układem i trzeba szukać w jego obrębie.
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
a moze warto sprawdzic polaczenia licznika, moze slaba masa? Dolicznika nie trzeba zaglądać . Prawdopodobnie układ ładowania jest taki sam jak w ASTRZE ISUZU i jest powiązany z grzaniem świec . Dużo było na ten temat - użyj szukaj
ten sterownik wysyła sygnał grzania dopiero w temp -4 stopnie wiec praktycznie przez wiekszosc roku samochod zapala bez grzania swiec
Ile auto ma przejechane? Zobacz czy świece grzeją, te silniki włączają grzanie świec dopiero poniżej zera. Jak silnik ma przekulane ponad 200tyś plus nasze paliwo to bez świec ciężko pali.
Oczywiście, że temperatura otoczenia ma wpływ na grzanie świec, ale nie na tą kontrolkę i błąd może dotyczyć świec, ale nie można błądzić Trzeba odczytać błędy!!!!!!!!!!!!!
Może coś ze świecami żarowymi. Zapala się żółta kontrolka od grzania świec po przekręceniu kluczyka? Auto bardzo dymi od razu po odpaleniu?
Jak silnik zapali i puszcze rozrusznik to napięcie na świecach ginie po około 0.5-1s od puszczenia kluczyka To tak jakby był już ciepły silnik. Może faktycznie czujnik jest uszkodzony. Powinien grzać świece jeszcze dłuuuugo. Trzeba sprawdzić rezystancję czujnika i dodatkowo przy module świec, ale nie mam danych ile tam powinno być na zimnym.
Ja bym poszedł trochę w inną stronę i po sprawdzał konkretnie masy,u mnie w corsie C jak grzeję tylną szybę to światła też słabiej świecą
Witam sprawć jak długo grzeją świece żarowe coś może być z przekażnikiem lub z czujnikiem z tego co piszesz to długo grzeją i nie zdąży uzupełnić akumulatora.
swiece nowe, ale pewnie nie grzeją bo juz jest powyzej 0. Załącz grzanie na stałe na moment i zobacz czy bedzie poprawa.
Proszę o pomoc w diagnozie uszkodzenia układu podgrzewania paliwa. Po przekręceniu stacyjki nie zapala się kontrolka grzania świec żarowych. Auto odpala bez problemów (bezpośredni wtrysk), ale po nocy muszę dłużej pokręcić i boję się że przy niższych temperaturach nie odpali wcale. Czy to uszkodzony przekaźnik od strowania grzaniem świec? Czy spalone...
Nawet jeśli uszkodził się sterownik świec i te grzeją ciągle to lampka ładowanie powinna gasnąć.
uszkodzony mostek prostowniczy,notoryczna awaria w alternatorach Hitachi . Istenieje jeszcze prawdopodobieństwo,że cały czas grzeją świece żarowe lub spadek napięcia na instalacji.
A mnie to wygląda na zacierający się regulator kąta wtrysku. Ten silnik jak wszyskto jest ok pali nawet bez grzania świec co nie znaczy że nie trzeba ich sprawdzić.
To może ci mechanik posprawdzać świece czy są dobre bo mogą mieć słabe styki albo przekaźnik do świec też lubią paść styki i słabo grzeje
W isuzu są 2 czujniki 1 jednopinowy na wsuwkę na licznik i 2 dwupinowy wychodzą z niego dwa kabelki zakończone okrągłą wtyczką do grzania świec. Są blisko siebie na głowicy pod rurami z turbo do intercolera.
Witam, sprawdź czy świece żarowe grzeją.. Obejrz dokładnie przewody czy nie pocą się gdzieś.. Filtr paliwa też możesz sprawdzić ale na początek świece od tego bym zaczął, pozdrawiam
Sprawdź czy rano na mrozie grzeją świece, tzn. czy napięcie +12V dochodzi po włączeniu zapłonu na świece.
Przypominam o zasadzie działania świec żarowych... Grzeją w czasie pacy silnika, do osiągnięcia pewnej temperatury.
Silnik nie jest ISUZU (niestety) tylko niemiecki, ten słabszy (68kM). Co do filtra to narazie nie mogę sprawdzić Twojej sugestii, bo nie ma mrozu, ale jak będzie możliwość to sprawdzę to. A świece grzeją tak jak pisałem, bo sprawdzałem to miernikiem. Gdyby grzały do 10s to napewno bym sie tym nie martwił.
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Według mojej wiedzy to w tych typach to kontrolka od świec żarowych powinna się zaświecić na moment nawet gdy jest temperatura wyższa niż 5 stopni ale na zimnym silniku. sprawdż kolego czy grzeją świece ,i czy do świec dochodzi napięcie po włączeniu zapłonu na zimnym silniku,a dla sprawdzenia to zdejmij wtyczkę od czujnika temperatury sterującego swiecami...
Na początku sprawdź czy wszystkie świece grzeją, jażeli piszesz, że ci szarpie to znaczy, że łapie na jednym lub dwóch cylindrach. zacznij od tego. Pozdrawiam.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
A jak długo grzeją świece około zera. I tak jak teraz np przy +10 załączają się?.
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
No dobrze, o oszukiwaniu softu naczytałem się już sporo i o innych "patentach " na grzanie świec, tylko że auto mam od ponad 4 lat, a problem od kilku tygodni więc u mnie nie było tak od zawsze..
grzanie świec astra astra isuzu grzanie świec grzanie świec żarowych astra
zakładanie nowych tematów indukcyjność łuku zmywarka dysze czyszczenie
polonez abimex parkside robot koszący
Zmywarka Siemens - Układ LNK304 - Diagnostyka i Wymiana Gdzie w Warszawie znaleźć giełdę komputerową?