Oczywiście, że szkodzi bo pewnie masz zapowietrzony układ paliwowy (co jest typową i nagminną usterką w tym silniku) i w ten sposób dobijasz pompę wtryskową. Miałem podobnie w Vectrze z tym silnikiem, na mrozie zesztywniały wężyki od przelewów i jeden zaczął łapać bańki powietrza. Ja obstawiam układ paliwowy, jak miałem pompę po regeneracji to paliła...
Schemat w załączniku, razem z gniazdem ECU.
Może masz uszkodzony czujnik temp. który odpowiada za grzanie świec.
Jak długo grzeją świece?
Witam, Dołączę się do tematu. Posiadam Astre 2, 2l DTI, mam problem z odpalaniem silnika, lecz kiedy rano wchodze do samochodu to bez problemu odpala nawet dzisiaj przy -13 stopniach swiece zostaly zagrzane, kontrolka grzania swiec się zapalila i nie bylo problemu. Przejade samochodem z 10 -20 km odczekam ok 2 godzin i przy próbie uruchomienia silnika...
Czy to prawda? Po odłączeniu czujnika temperatury dla sterownika silnika będzie on widział ujemną temperaturę i sterownik świec powinien wtedy włączyć grzanie świec.
Sprawdź jeszcze czy świece żarowe przypadkiem nie grzeją po odpaleniu.
Ręce opadają bo nie masz pojęcia co robisz. Wymieniasz części na pałę bez porządnej diagnostyki. Wydasz więcej kasy na te nietrafione diagnozy niż oddał byd do kogoś kto to ogarnie w chwilę. Sam miałem doczynienia z takimi co chcieli pompę i wtryski regenerować w takim samym silniku a jak się okazało nie grzały świece.
Świece w tym silniku grzeją dopiero przy -5 st C. Można to zmienić zmieniając softa.
Jak były sprawdzone wtryski? Zmień mechanika a już tłumacze dlaczego. Co ma CIM do odpalania skoro auto odpala wspomagane plakiem ale później pracuje na paliwie poprawnie? Właśnie NIC!!!! Dlatego go zmień bo paple głupoty. Jakie ciśnienie na listwie podczas kręcenia? Świece grzeją?
zobacz czy węzyki przelewowe masz suche. Jesli nie wycieka z nich ropa to raczej powinno byc ok.
Na ciepłym silniku świece nie grzeją.
sterownik grzania świec.
"usprawni" masz na myśli że za długo grzeją świece?
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Standard piszczenia w tym silniku to wyrobione koła pasowe. Isuzu ma ten problem że jest duże obciążenie alternatora po odpaleniu "grzeją świece żarowe"
Po co wywarzać otwarte drzwi? Poszukaj: ciepły start diesel lub opel.
Ok podobno ten sterownik jest gdzieś na słupku tylko którym ? a i przy okazji jaki bezpiecznik jest od kontrolki grzania świec
Bezpieczniki wszystkie sprawdzone i sprawne. Zmierzyłem prąd zasilania - ~17mA (przy włączonym silniku) i 0,1 mA (przy wyłączonym) Nie działa wskaźnik paliwa, wskaźnik temperatury ani nie grzeje świec.
No to takie wnioski. Zamykam auto centralka zaskoczyła. Auto zamknięte. Czekam 2 minuty. Pobór prądu wynosi 10mA. Otwieram auto, czekam 2 minuty, pobór prądu wynosi 160mA. Wszystkie odbiorniki wyłączone. Jak auto jest zamknięte to pobór prądu wynosi około 10mA, czyli wychodzi na to, że jest to prawidłowa wartość. A koledzy co powiecie na wadliwie działający...
Wyjąc i sprawdzić czy grzeją świece proste jak budowa cepa
Sprawdź czy jest napięcie na świecach , może nie grzeją.
Sprawdź ciśnienie paliwa jakie jest. Ciśnienie sprężania. Zobacz też czy na 100% świece są dobre. Nie czy kontrolka gaśnie tylko czy świece grzeją.
Silnik ma już trochę przejechane i żeby ładnie odpalał, musi mieć zawsze grzane świece, czy ciepły, czy zimny. Na zimnym nie ma problemu, gorzej gdy jest ciepły, bo wtedy nie grzeje i trzeba trochę kręcić. Chciałbym coś zrobić żeby grzał świece przy każdym przekręceniu stacyjki, czy to będzie -20, czy +20. Jakieś pomysły?
tak, mam problem z uruchomieniem zimnego silnika. świece są dobrze podłączone i niby grzeją ale chyba słabo muszę z rana grzać go z 5 razy po kolei. niby przekaźnik trzyma długo z jakieś 10s ale muszę powtarzać kilkakrotnie czynność grzania aby go lekko uruchomić. zresztą zakładałem już taki wątek o tym moim uruchamianiu. doszedłem do wniosku że muszę...
A sprawdziłeś czy wszystkie świece grzeją? że jest napięcie na nich to wcale nie znaczy że są OK. Mi to wygląda że przynajmniej 2 świece są nie sprawne sterownika i czujnika temperatury się nie czepiaj.
Silnik zaczyna się wkręcać na obroty i gaśnie. (silnik jest podpięty na krótko 2 kable do pompy grzanie świec i rozrusznik )
należy sprawdzić czujnik temperatury silnika (ten od sterownika świec) w tym modelu świece są zasilane do momentu nagrzania silnika do około 40 st . cel. jeśli czujnik padnie świece mogą grzać cały czas.
CO TO ZA PRZYCZYNA BO MAM PODOBNY PROBLEM Dodano po 7 CHCĘ DODAĆ ŻE PO ODŁĄCZENIU OD CZUJNIKA ŚWIECE GRZEJĄ IODPALIŁ BEZ PROBLEMU
Sobie sprawdź napięcie na świecach w czasie grzania. Bo zazwyczaj tak jest, że zgaśnięcie kontrolki sygnalizuje, ze można odpalać auto - a świece (pomimo zgaszonej kontrolki) i tak świecą jeszcze kilkanaście sekund.
Witam. Nie dawno kupiłem Astrę i widzę że kontrolka od świec żarowych raz się zapala a raz nie(oczywiście przy zimnym silniku) i po odpaleniu puszcza chmurkę niebieskawego dymku. Jak sprawdzić czy świece grzeją?
czy ktoś wie jak można sprawdzić sterownik świec żarowych w astrze 1,7D "92 u mnie wogóle nie grzeją po uruchomieniu silnika
Witam posiadam astrę G 2,0 dtl. Problem jest tego typu,ze po włączeniu zapłonu świece nie grzeją. Przy kręceniu silnikiem też nie grzeją w momencie jak silnik zaczyna już chodzić kontrolka nie zapala się ale świece grzeją słyszał ktoś o czymś takim??
Tak objawy były podobne Dodano po 4 Chodzi o to że sprawdzając świece na stole widzimy czy grzeje ona cała,sztyft cały musi się nagrzewać,a nie raz jest tak że nie wykręcając ich pobiera prąd ale grzeją tylko boki a spód świecy nie grzeje
pzewody połatane jak nalezy, wszystko złożone , jeżdzi. Usterka występuje nadal. Zmierzony przewód niebiesko biały - 2.8 po zapłonie, 12.9 przy grzaniu świec, 14 V po rozłączeniu grzania. Dalszych pomysłów brak.
Miernikiem. Tak jak pisałem zawsze około 10,5V na świecach.
To sprawdź jeszcze początek wtrysku, skoro świece dobre i grzeją
Raczej dobrze nie jest za nisko na wolnych. chyba że jeszcze świece grzały
kontrolka grzania (spirala) ale tylko na 3 sek świece dalej grzeją trochę mniejszą mocą - są sterowane przez moduł podgrzewania (przy akumulatorze taki użebrowany blok) aż do temp. silnika ok 60 C Zapala się silnik bezpośrednio po zgaszeniu kontrolki, ewentualnie kluczyk na "zero" i ponownie na zapłon, kontrolka grzania gaśnie i zapalamy.
Witam, mam 1 pytanko mianowicie w mojej astrze świeci się kontrolka podgrzewania świec normalnie, lecz świece nie grzeją i auto ma ciężko odpalić zimą, czy to może być przekaźnik podgrzewania świec?? z góry dziękuję za odpowiedzi :D
Jak odepniesz czujnik temperatury to odpala normalnie czy lepiej ale dalej ciężko? Sprawdź ile czasu grzeją świece przy tej temperaturze.
Piszesz o grubych remontach, a sprawdził ktoś czy świece żarowe grzeją i czy prąd do świec dochodzi??
Po pierwsze sprawdź ile prądu pobierają świece i jak długo grzeją.
tylko Opel mógł wpaść na takie rozwiązanie, nie wiem po co to oddzielne zasilanie par świec żarowych; skoro na pin 31 przekaźnika nie jest podawane napięcie 5,5V sterowania zasilaniem pary prawych świec to wina leży po stronie samego sterownika, wtyczki przy nim lub pęknięcia przewodu idącego do pinu 31. dla sprawdzenia przekaźnika możesz podać napięcie...
Gasnąć może ale świece śmiało mogą grzać dalej.
Sprawdziłem, przekażnik był OK. To była wina świec żarowych, tylko 2 grzały
raczej tak, bo wczesniejsze swiece były popalone Czujnik temp. wymieniony. Z odpietym czujnikiem temp. kontrolka swiec sie zapala i swiece gzreja po zapłonie, ale nadal nie gasna po uruchomieniu auta Dodano po 56 dorwałem drugiego takiego opla jest tak samo czyli wygląda na to ze tak ma byc
Jak juz to spod czwartej świecy a nie pierwszej. Umyj to, odpal i grzej. Napewno zobaczysz.
a jaki masz silnik oplowski czy isuzu ? bo w isuzu świece grzeją do momentu aż silnik osiągnie temp.ok 60 st C i to jest całkiem normalne
Padały te moduły,one sterują też egr. Sugeruje zmiane na typowy przekaźnik ale w wersji ford opel bez funkcji T np. https://motoneo.pl/czesci-opel/opel-astr...
A powinny być takie miękkie jak po dłuższym postoju. Dymienie może być lekkie (nie mówie o takim widocznym w tylnim lusterku) - w końcu gdzieś musi iść płyn. A świece suche? Choć ja ostatnio robiłem UPG w astrze F ale nie grzał mi się nic a nic więcej niż zwykle choć ciśnienie było konkretne i zawór na zbiorniku płynu syczał. Oczywiście płynu ubywało,...
Modernizacji to tyle, co dołożenie pedału z linką i elektryki grzania świec. Sporo kabli do usunięcia będzie.
Witam. Mam Opla Astre II 2.0 dti. Gdzie w Astrze jest bezpiecznik od świec żarowych? Kontrolka od świec zapala się ale świece nie grzeją. Pozdrawiam.
Świece grzeją .... a morze nie dostaje paliwa na motor ?
Może być przyczyna w filtrze lub filtrach paliwa (Czasami są dwa ,drugi w zbiorniku) ewentualnie świece żarowe nie grzeją, a jak te świece sprawdzałeś? lub jakość zalanego paliwa
A zapomniałem pisać, mam jeszcze zamontowany moduł dzięki któremu przez cały rok grzeją świece. Gdzie znajde ten czujnik?
Chyba altek do wymiany bo świece ok., a jak go odpalę to napięcie 12w. Dzięki za pomoc.
Pewnie do wymiany świece lub sterownik grzania świec. Można też sprawdzić czujnik temperatury silnika.
ten sterownik wysyła sygnał grzania dopiero w temp -4 stopnie wiec praktycznie przez wiekszosc roku samochod zapala bez grzania swiec
najlepiej kontrolką to że kontrolka na liczniku gaśnie nie znaczy że świece nie grzeją
Sprawdziłem - przekaźnik grzania świec załącza się na około 7 - 10 sek, potem rozłącza - napięcie na świecach znika. Lampka grzania (ta pomarańczowa) gaśnie najpierw, a po chwili rozłącza się przekaźnik grzania świec. Tu jest chyba ok. Co dalej?
Generalnie układ żarowy. Miernik, kabelki itp i pomierzyć napięcia, czy fajki dobrze na świecach siedzą, same świece pomierzyć oporność i czas grzania.
Możesz dokładniej opisać?? bo przy takiej temperaturze to świece grzać nie będą w sensie nie bedzie załączony przekaźnik przez co nie sprawdzę poboru prądu
witam posiadam vectre 1.7 isuzu nie moglem odpalić rano samochodu wymieniłem świece żarowe i nic nie pomogło sprawdziłem przekaźniki żaden nie byl uszkodzony sprawdziłem bezpieczniki kolo akumulatora spalił się jeden prawdopodobnie to był od świec żarowych wymieniłem bezpiecznik autko od szlagu zapaliło
Tylko Hitachi w dwoch wersjach w tym silniku wystepuje (70 i 100A). Kabel niebieski steruje czasem grzania swiec, sterowny z ECU, ktory bierze temp z czujnika temp plynu chlodzoncego. W alternatorach siadaja glownie mostki prostownicze, slaba izolacja miedzy plytkami + i -.
Układ grzania świec jest oddzielnym układem i trzeba szukać w jego obrębie.
Niestety japońce często tak mają. Lepiej byłoby zastosować przekaźnik świec od astry 1.7 isuzu no i oczywiście mocny alternator.
Świece grzeją tak od ok.0 st. Przy aktualnych temperaturach nie ma potrzeby ich użycia.
witam mam problem z grzaniem swiec w astrze g 2.0 dtl z 98 roku natomiast bład w sterowniku to brak grzania swiec swiece dobre wymieniony programator swiec na nowy niema lampki od swiec po włączeniu zapłonu natomiast podczas krecenia rozrusznikiem załacza sie programator i swiece grzeją ale tylko podczas krecenia zasilania do programatora sa to po zapłonie...
doladowuje swiecie i stad ten pomiar, czekam bodajze 2-3 minuty i jest oki "W tych astrach zastosowano podwójny system grzania świec najpierw sa grzane do rozruchu silnika a potem grzeja do temperatury 60 stopni i tutaj jest pobierany duży prąd podczas jazdy autem "
A świece grzeją ? Może sterowanie świec.... Jeżeli świece OK to problem mechaniczny -> ustawienie początku tłoczenia na pompie, kompresja..
A według AutoData świece mają czas grzania ok 10-15 sek (dokładnie nie pamiętam)
Jak kontrolka ci tylko błyska to pewnie masz uszkodzony czujnik temperatury od sterowania grzaniem.W isuzu są 2 czujniki temp. pierwszy z jednym stykiem to od wskażnika na desce rozdzielczej i drugi z dwoma przewodami od grzania. Sprawdź go może mieć zwarcie wtedy będzie tak sie zachowywał . Możesz też odłączyć go całkowicie wtedy świece powinny grzać...
Witam Astra z 2011r poszukuję schematu elektrycznego modułu grzania świecami żarowymi z czujnikiem i bez czujnika ciśnienia. Były stosowane oba rozwiązania w silniku A20DTH chciałbym zobaczyć czy można zamienić świece z czujnikiem na te bez czujnika. Jeżeli ktoś posiada któryś ze schematów proszę dać znać.
Ja bym poszedł trochę w inną stronę i po sprawdzał konkretnie masy,u mnie w corsie C jak grzeję tylną szybę to światła też słabiej świecą
uszkodzony mostek prostowniczy,notoryczna awaria w alternatorach Hitachi . Istenieje jeszcze prawdopodobieństwo,że cały czas grzeją świece żarowe lub spadek napięcia na instalacji.
Może coś ze świecami żarowymi. Zapala się żółta kontrolka od grzania świec po przekręceniu kluczyka? Auto bardzo dymi od razu po odpaleniu?
Ile auto ma przejechane? Zobacz czy świece grzeją, te silniki włączają grzanie świec dopiero poniżej zera. Jak silnik ma przekulane ponad 200tyś plus nasze paliwo to bez świec ciężko pali.
A mnie to wygląda na zacierający się regulator kąta wtrysku. Ten silnik jak wszyskto jest ok pali nawet bez grzania świec co nie znaczy że nie trzeba ich sprawdzić.
To może ci mechanik posprawdzać świece czy są dobre bo mogą mieć słabe styki albo przekaźnik do świec też lubią paść styki i słabo grzeje
Nawet jeśli uszkodził się sterownik świec i te grzeją ciągle to lampka ładowanie powinna gasnąć.
Oczywiście, że temperatura otoczenia ma wpływ na grzanie świec, ale nie na tą kontrolkę i błąd może dotyczyć świec, ale nie można błądzić Trzeba odczytać błędy!!!!!!!!!!!!!
Jak silnik zapali i puszcze rozrusznik to napięcie na świecach ginie po około 0.5-1s od puszczenia kluczyka To tak jakby był już ciepły silnik. Może faktycznie czujnik jest uszkodzony. Powinien grzać świece jeszcze dłuuuugo. Trzeba sprawdzić rezystancję czujnika i dodatkowo przy module świec, ale nie mam danych ile tam powinno być na zimnym.
Witam sprawć jak długo grzeją świece żarowe coś może być z przekażnikiem lub z czujnikiem z tego co piszesz to długo grzeją i nie zdąży uzupełnić akumulatora.
W tych astrach zastosowano podwójny system grzania świec najpierw sa grzane do rozruchu silnika a potem grzeja do temperatury 60 stopni i tutaj jest pobierany duży prąd podczas jazdy autem poszukaj w układzie pomiaru temperatury bo byc może w ogóle sie nie wyłączają. ja sobie przerobiłem ten układ na grzanie tylko do zapłonu a potem sie już nie włączają...
W isuzu są 2 czujniki 1 jednopinowy na wsuwkę na licznik i 2 dwupinowy wychodzą z niego dwa kabelki zakończone okrągłą wtyczką do grzania świec. Są blisko siebie na głowicy pod rurami z turbo do intercolera.
Przypominam o zasadzie działania świec żarowych... Grzeją w czasie pacy silnika, do osiągnięcia pewnej temperatury.
Sprawdź czy rano na mrozie grzeją świece, tzn. czy napięcie +12V dochodzi po włączeniu zapłonu na świece.
swiece nowe, ale pewnie nie grzeją bo juz jest powyzej 0. Załącz grzanie na stałe na moment i zobacz czy bedzie poprawa.
Witam. Sledzę własnie schemat instalacji grzania świec Isuzu. Nie mogę w swojej Astrze zlokalizowac 2 przekaźników - oznaczenie z rysunku K 79 i K 80. Jest to przekaźnik kontrolki ładowania i przekaźnik podgrzewacza. Z instrukcji nie wynika gdzie one są zlokalizowane. A na schemacie występują. Dysponuje ktoś z kolegów wiedzą która da odpowiedz na moje...
Proszę o pomoc w diagnozie uszkodzenia układu podgrzewania paliwa. Po przekręceniu stacyjki nie zapala się kontrolka grzania świec żarowych. Auto odpala bez problemów (bezpośredni wtrysk), ale po nocy muszę dłużej pokręcić i boję się że przy niższych temperaturach nie odpali wcale. Czy to uszkodzony przekaźnik od strowania grzaniem świec? Czy spalone...
Witam, sprawdź czy świece żarowe grzeją.. Obejrz dokładnie przewody czy nie pocą się gdzieś.. Filtr paliwa też możesz sprawdzić ale na początek świece od tego bym zaczął, pozdrawiam
A jak długo grzeją świece około zera. I tak jak teraz np przy +10 załączają się?.
po wdmuchnieciu do kolektora ssącego goracego powietrza,auto zapala odrazu , nawet gdy jest -15 ° C. Co prawda pisałeś, że był sprawdzony układ grzania świec, ale to co opisujesz wskazuje na to, że świece nie grzeją. Spróbuj jeszcze wypiąć czujnik temperatury cieczy chłodzącej, zdjąć listwę zasilające ze świec i przy włączonym zapłonie będziesz miał...
Według mojej wiedzy to w tych typach to kontrolka od świec żarowych powinna się zaświecić na moment nawet gdy jest temperatura wyższa niż 5 stopni ale na zimnym silniku. sprawdż kolego czy grzeją świece ,i czy do świec dochodzi napięcie po włączeniu zapłonu na zimnym silniku,a dla sprawdzenia to zdejmij wtyczkę od czujnika temperatury sterującego swiecami...
Silnik nie jest ISUZU (niestety) tylko niemiecki, ten słabszy (68kM). Co do filtra to narazie nie mogę sprawdzić Twojej sugestii, bo nie ma mrozu, ale jak będzie możliwość to sprawdzę to. A świece grzeją tak jak pisałem, bo sprawdzałem to miernikiem. Gdyby grzały do 10s to napewno bym sie tym nie martwił.
Na początku sprawdź czy wszystkie świece grzeją, jażeli piszesz, że ci szarpie to znaczy, że łapie na jednym lub dwóch cylindrach. zacznij od tego. Pozdrawiam.
nie bedzie grzać w dodatnich temp. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic77...
Uszkodzona świeca żarowa lub coś z przekaźnikiem grzania świec. Ewentualnie jakaś nieszczelność układu paliwowego przez co ropa się cofa i tworzy się pęcherz powietrza.
astra grzanie świec astra isuzu grzanie świec grzanie świec żarowych astra
wzmacniacz 2sd2390 2sb1560 przykładowe programy atmega kosztorysy elektryczne
odkurzacz rowenta bully mikrokomputer cobra1
Migająca czerwona dioda na sterowniku Salus - przyczyny Zaśnieżony obraz z kamery cofania - przyczyny i rozwiązania