W 1.4b nie ma jest w starym 1.7td isuzu
Typowy objaw regulatora napięcia.
Witam. Jestem posiadaczem opla astry z silnikiem 1.7 TD isuzu. Od jakiegos czasu mam problemy z ładowaniem akumulatora. Miernik skacze pomiedzy 10-20V. Co to moze byc. Prosze o pomoc.
Tam masz alternator Hitachi bardzo awaryjny. Najczęściej palą się mostki 100A czasem też regulatory napięcia.
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
Jak masz Izusu to jestes skazany na wieczną naprawe tego gów...a . POdaj wartość napięcia ładowania.
Witam mam problem z ładowaniem akumulatora (opel astra 1,7 TD isuzu)kontrolka ładowania zachowuje się normalnie czyli po rozruchu gaśnie a na akumulatorze jest napięcie około 11,3 Proszę o poradę czy jest do wymiany alternator czy coś innego jak byłby alternator to jaki byłby lejlepszy oprócz orginała bo jest drogi
Sprawdziłem miernikiem ładowanie i alternator ładuje, ale zakres napięć jest bardzo zróżnicowany- cały czas się zmienia.
Witam. Mam podobny problem z Astrą II DTI. Podczas ładowania napięcie 13,6V na akumulatorze (nowym). Jak można sprawdzić co jest niesprawne: alternator czy regulator napięcia? Z góry dziękuję za odpowiedź.
"Wspomniana dioda pewnie była zamontowana po to by zwiększyć napięcie ładowania o ok, 0,6-0,7 V np na zimę." Nie rozumiem jak to możliwe, możesz wytłumaczyć?
Witam! Mam problem z przekaźnikiem K79 (samochód astra F 1.7 TDS 94r), na przewodzie żółto czerwonym po zapaleniu pojawia się napięcie rzędu 18-19V, Przekaźnik po chwili pracy robi się dość ciepły, podstawiałem już kilka różnych i wszystkie się robią ciepłe (stary się spalił) ładowanie na zaciskach akumulatora około 14,4V. Obrotomierz mi działa, kontrolka...
Vectra ma alt z wtyczką dwupinową, Astra i Corsa na silniku Isuzu z 4-ro pinową.
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Witam Na początku rozładowywał ni się akumulator na postoju z włączonym zapłonem a wyłączonym silnikiem . Po ruszeniu lampka alternatora gasła i było OK. Teraz Nie mam ładowania ale wskażnik obrotów działa . Przy włączonym silnniku pojawia się napięcie powyżej napięcia akumulatora o ok 0,5 V Pasek rzecz jasna napięty. Jaka może być przyczyna??
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
jesli swiece grzeja to caly prad z alternatora idzie na swiece wiec moze ladowanie wydawac sie slabe , wlacz swiatla po zapaleniu i jesli nie spadnie ponizej 12V to chyba jest OK
Witam!!! Mam problem z ładowaniem . Znajomy po pomiarze miernikiem stwierdził ,że przyczyna leży w alternatorze ,natomiast dziwne jest ,że nie świeci sie kontrolka braku ładowania. Objawy klasyczne odstawia się wszystko po kolei od ABS, wspomagania, poduszek po nawet wentylator kabinowy. Miał ktoś z was może podobny problem ??? JAki element alternatora...
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Witam. Czy problem został rozwiązany? Proszę o informacje na forum bo mam identyczny problem w Renault Laguna po zapaleniu jest brak ładowania znaczy napięcie 12,1-12,5 V po delikatnym dodaniu gazu napięcie się pojawia 14,1-14,4V i już zostaje takie aż do zgaszenia auta. Po ponownym odpaleniu napięcie ładowania 12,1-12,5 V. Proszę o pomoc.Pozdrawiam.
Tak może będzie lepiej je sprawdzić. Ale, żeby to zrobić to masz trochę roboty i olej trzeba spuścić z silnika bo tam za alternatorem jest pompa hamulcowa smarowana olejem z silnika. Więc lepiej może zrobić pomiar miernikiem najpierw. Przewód minusowy do masy a plusowy do niebiesko-białego a potem do plusowego od akumulatora. Jeśli różnica będzie tych...
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
mam też problem z ładowaniem w opel astra 1995r 1,7d isuzu alternator delko,wymieniłem szczotki, natomiast nie wiem gdzie jest regulator napięcia, czy może tam obok radiatora , taki mały w kształcie kondensatora?,może ktoś pomoże? dziękuję z góry.
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, W takiej sytuacji spada napięcie. Jeśli napięcie utrzymuje się na właściwym poziomie a bateria jest rozładowana to istotny jest czas ładowania...
Mysle czy moze radio zware nie robi albo coś Jak by ci radio robilo takie zwarcie ze by ci przy sprawnym ladowaniu napięcie do 12V siadało to by to radio dawało sygnał dymny. No chyba że mierzyłes jakims miernikiem któremu cały czas 12V jest. No jakie ma być napięcie przy poprawnym ładowaniu ? hint: patrz pare postow wyżej.
Jakie napięcie daje alternator? Spróbuj odłączyć gruby przewód od alternatora który jest podłączony z plusem akumulatora. A co do bezpieczników to masz jeszcze je pod maską silnika, ale z twojego opisu to jakieś dziwactwo gdyż po odłączeniu okrągłej wtyczki od alternatora kontrolka ładowania nie powinna się świecić! Pozdrawiam.
Brak ładowania z alternatora, gaśnie kontrolka ładowania przy zapalaniu. Auto pobiera prąd tylko z akumulatora napięcie na zaciskach akumulatora. Po naładowaniu obniża się w czasie pracy silnika i silnik gaśnie. Opel Astra II Diesel r2002 silnik Isuzu, alternator z pompą. Bezpieczniki sprawdzone.
Witam. Ja bym zaproponował podłączenie woltomierza w kabinie i obserwowanie jego wskazań w czasie eksploatacji samochodu. Woltomierz można podłączyć do gniazda zapalniczki.Są też wskaźniki napięcia ładowania diodowe, które wiele lepiej informują kierowcę o stanie ładowania akumulatora niż te nieszczęsne fabryczne kontrolki. Pozdrawiam.
to napięcie ładowania jak sprawdzałeś ? pod obciążeniem czy bez ? włącz światła, radio, i to co włączasz normalnie jeżdząc i wtedy sprawdź napięcie na akumulatorze. może za dużo korzystasz z ogrzewania tylniej szyby ?
Na początek trzeba było miernikiem zmierzyć napięcie ładowania bo bez tego to rozbieranie w ciemno. Może być po prostu akumulator nie sprawny. A jak się okaże że diody dobre to jak sobie poradzisz ze sprawdzeniem regulatora? Montaż z powrotem do samochodu. W isuzu trzeba brać pod uwagę że był jeszcze przekaźnik kontrolki ładowania.
Mam pytanie do Motronic. NApisałeś, że za długo grzeją świece i to zabija alternator. Ale jaka jest przyczyna? Moduł sterujący czasem podgrzewania? Proszę o jakąś rade bo bylem już u innego elektryka i zaproponował mi tylko ponownie wymianę mostka ewentualnie reg. napięcia NIe chce ponownie naprawiać alternatora i znów za miesiąc mieć to samo.
Jak jest 12,5V to ładowania nie ma. Być może to regulator albo prolem z uzwojeniem. Jest to altek Hitachi z pompą Vacum regulator wewnątrz altka, problematyczny demontaż. Sprawdź wtyczkę altka na początek http://obrazki.elektroda.net/38_12631530... IG- ignition, zapłon L- charging lamp, lampka ładowania S- battery sense, ładowane akumulatora, zacisk...
Czy udało się rozwiązać problem. Mam podobny przypadek, alternator ładuje ale kontrolka ładowania świeci. Wspomaganie załącza się po wypięciu wtyczki z alternatora (bo oczywiście wzrasta napięcie na przewodzie od kontrolki). Podejrzewam regulator napięcia bo w tym alternatorze nie ma diod wzbudzenia a sygnał na kontrolkę wychodzi właśnie z regulatora.
Kolego po przekręceniu zapłonu z alternatora mam napięcie 2.8 V na przewodzie niebieskim z białym paskiem. Wtedy zaczyna się jazda, zapłon przkręcony, kontrolka gasnie i przekaźnik zaczyna dyskotekę. Czemu kontrolka ładowania gaśnie? Bo 2,8v masz do alternatora a nie z alternatora.
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
Witam ponownie, odnośnie sprawdzenia alternatora co sugeruje kolega to pierwszą rzeczą, którą zrobiłem to właśnie zmierzyłem napięcie na akumulatorze przy uruchomionym silniku. Jak napisałem wcześniej nie ma ładowania (12,3V). Chodzi mi jednak o pomoc przy zdiagnozowaniu usterki, ponieważ ażeby wyciągnąć alternator to się trzeba sporo urobić (kiepski...
Jednak na wzbudzeniu na wyższych obrotach potrafi wynieść 18V czy tak ma być czy trzeba coś wymienić. Czasami kontrolka przy wyższych obrotach się żarzy Nie, po to jest regulator napięcia aby utrzymywać napięcie dawane przez alternator na stałym poziomie przy instalacji 12V w granicach 14.5V. Kontrolka też nie powinna się żarzyć, ale przypuszczam że...
Ładowanie jest. Przewód zielony też ma przejście. Odpiołem go od altka i sprawdziłem omomierzem. Nawet sprawdzałem napięcie na obrotomierzu na zielonym kablu jest 12V podczas pracy silnika.
Witam! Przeczytałem mnóstwo wątków odnośnie "słynnego" alternatora Hitachi i świec żarowych w Astrze Isuzu jednak nie znalazłem wyjaśnienia tego co mnie "boli".Mój problem polega na tym, że po regeneracji altka jest wszystko ok z prądem i ładowaniem, kontrolka świec gaśnie, świece grzeją jeszcze 5-6min i napięcie ładowania wzrasta do 14,4V, wszystko...
Witam Dwa dni temu wieczorem zapaliła mi się kontrolka Airbag w Opel Astra 1,7tds Isuzu 96r. Zauważyłem jednak, że przygasa jak obroty spadają pon 1400 obr/min. Z rana kiedy chciałem odpalić okazało się ze akumulator rozładowany. Myślałem, że to wina tego, że paliła się żarówka bo zostawiłem maskę niezamkniętą na noc. Wieczorem jak wróciłem po pracy...
Witam. Spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania to było główną przyczyną. Ponadto po 3 wizytach u mechanika wymienil mi właściwie cały alternator tj. szczotki, regulator napięcia na końcu facet nie widział co jest grane i dał inny alternator koszt 250,00 PLN. Po wstawieniu operacji obrotomierz zaczął chodzić, ładowania kontrolka ładowania nadal się...
W tym typie autka problem polega na braku ładowania,pasek-OK,przewody-OK.Voltomier... nie wskazuje podniesienia napięcia po włączeniu silnika,a wręcz obniżenie,co zresztą logiczne.Może jest jakaś typowa przypadłość tych alternatorów prosta do naprawy,zaznaczam że to nie silnik Isuzu tylko Opla.Wskażnik problemu z ładowaniem nie gaśnie wogóle.Od czego...
... Strat napewno żadnych nie ma, alternator ładuje wszystkie akumulatory wkoło książkowo jak tylko podłączę do Plusa w aucie jest zaiskrzenie i spadek zasilania do około 11v na B+. Nie rozumiem jak on jest podłaczony , skoro podłączasz go do auta.? Jakie jest napięcie jałowe akumulatora? Jakie jest napięcie po zapaleniu samochodu? Obwód kontrolki...
Witam. Cuś padło w mojej asterce. Jest to rocznik 1995 z silnikiem 1.7 tds isuzu. Do rzeczy. Wkładam kluczyk, przekręcam żeby podgrzać świecę, a tu tablica ciemna, samochód jednak zapala i jedzie. Wszystko działa, oprócz obrotomierza i cały czas świeci kontrolka akumulatora. Wracam do domu i przeglądam bezpieczniki, jest, jeden zjarany ( 10A nr7) od...
W alternatorach przy silnikach Isuzu występuje ładowanie rzędu do 14.7 V,dlatego po dogrzewaniu jest czym uzupełnić akumulator nawet na krótszych odcinkach.Twoje ładowanie rzędu 14V wystarczało jak sam piszesz bez dodatkowych odbiorników, ale wystarczyło zapalić światła i prądu brakuje. Jeżeli na alternatorze jest takie napięcie jak na akumulatorze...
Witam. Postanowiłem założyć nowy temat,jest wiele podobnych ale mój jest dość dziwny.Mam opel astra 1,7 TD ISUZU 1995 . Jezdziłem nim jakiś 1 miesiąc bez problemów aż pewnego dnia padł akumulator.Pomyślałem ze był stary wiec zakupiłem nowy i wszystko było ok lecz po 3 tygodniach padł nowy akumulator.Oddałem go do reklamacji gdzie po tygodniowych sprawdzeniach...
Konkretnie to chodziło mi o schemat wewnętrzny alternatora Hitachi - nie miałem czasu dokonać sekcji zwłok, a bardzo interesuje mnie dlaczego regulator napięcia ma 6 wyprowadzeń, w dalszej kolejności interesuje mnie sposób włączenia do instalacji lampki kontrolnej ładowania. Konkretnie w przypadku Opla Corsy TD Isuzu, rocznik '91.
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
Witam.Mam alternator Hitachi w swojej Astrze III 1.7cdti z pompą Vacu i kostką dwu pinową .Problem polega na tym iż ładowanie jest 14.1 bez świateł a jak zapalę wszystkie światła + podgrzewanie szyby to spada do 12,6 a czasami 13,5 .Różnie to bywa raz tak raz siak wszystko na wolnych obrotach jak podgazuję to jest więcej .Wszystkie wskazania odczytuję...
Witam posiadam astrę II z silnikiem isuzu 1.7dti. Ostatnio podczas jazdy poczułem w samochodzie spaleniznę (o małej intensywności). Wydawalo mi się że z szamochodem jest wszystko ok. Następnego dnia rano samochód odpalił ciężko, akumulator zrobił się słaby. Podczas jazdy zginęlo na chwilę wspomaganie, zgasły zegary. Po powrocie do domu zmieżyłem ładowanie...
Witam. Postanowiłem założyć nowy temat,jest wiele podobnych ale mój jest dość dziwny.Mam opel astra 1,7 TD ISUZU 1995 . Jezdziłem nim jakiś 1 miesiąc bez problemów aż pewnego dnia padł akumulator.Pomyślałem ze był stary wiec zakupiłem nowy i wszystko było ok lecz po 3 tygodniach padł nowy akumulator.Oddałem go do reklamacji gdzie po tygodniowych sprawdzeniach...
Znajomy miał identyczny problem co kolega maniekn27 tyle że ten silnik siedzi w Oplu Combo (silnik 1,7 cdti Isuzu) Specjalista od alternatorów wymienił zdaje sie tylko mostek prostowniczy i pomogło, tyle że gdzieś po 2 tyg. było to samo. Usterka była o tyle ciekawa że kontrolka ładowania praktycznie nigdy nie gasła a ładowanie było jak by nigdy nic,...
Grzałka nie jest umasowiona, na 100%, zmierzone przynajmniej u mnie. Po za tym samo dogrzewanie swiec polega na tym ze swiece grzeją ale słabiej, nie mogą przez tak długi czas grzac na pelnej mocy bo sie spalą, więc gdzies częśc napięcia musi sie odkładać i w tych silnikach jest tak że odkłada sie na połączonej szeregowo grzałce, przez co zmniejsza...
mam od roku Astrę 1,7 dti Isuzu 2002 problem polega na tym ze pewnego dnia padł mi akumulator. jako ze był juz stary zacząłem od wymiany. nie pomogło ten nowy tez wykorkował po kilku dniach jazdy. mechanik zaczął od wymiany paska. może trochę było lepiej ale od razu polecili wymianę alternatora. rzeczywiście od początku regulator napięcia nie był najlepszy...
proszę o pomoc mam astre z 1,7td isuzu. podczas jazdy zapaliła mi sie kontrolka od ładowania.pasek jest cały,napięcie na wolnych obrotach bez obciążenia 14,3 V po obciążeniu spada do 12,5V, wraz ze wzrostem obrotów napięcie wzrasta nawet do 18V. co to może być?
Witam, od ponad miesiąca walczę ze sterownikiem pompy w tym aucie. Problem polega na tym, że cały czas przepala stabilizator napięcia 9V L7809. Sprawa wygląda tak, że po jego wymianie auto pali od strzała i pracuje poprawnie przez chwilę po czym obroty zaczynają falować aż w końcu po jakimś czasie silnik gaśnie i rzuca palenie i wyrzuca błąd zaworu...
Pobór prądu. Pierwszym zagadnieniem którym się zajmiemy będzie pobór prądu w instalacji samochodowej w czasie postoju. Kontrola ta będzie potrzebna w przypadku usterek typu: "nie mogę rano odpalić" "mam nowy akumulator a nie odpala" Podstawowym i jedynym przyrządem który potrzebujemy jest multimetr (wielofunkcyjny miernik wielkości elektrycznych) wyposażony...
Przy włączaniu kluczyka raz zapala się lampka akumulatora raz nie. Doszedłem do tego, że na wyjściu z alternatora jest 2,8V na przewodzie żółto czerwonym dochodzącym do przekaźnika lampki ładowania( oczywiście jak jest włączony kluczyk) i to napięcie raz uruchomi przeka źnik raz nie, gdy uruchomi jest 2,6V. Założyłem drugi alternator i jest to samo....
astra ładowania isuzu astra napięcie ładowania astra isuzu
polerowanie dolotu płyta piszczy schematy kenwood
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Volkswagen Passat B5 2.3 V5 AGZ/AQN – brak iskry, diagnostyka cewek, czujnika G28, relay 109 Schemat wzmacniacza m.cz. Radmor FM-3011 A706 na tranzystorach BD354