W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
W Astrze J jest "inteligentny alternator", tj. napięcie ładowania jest sterowane przez komputer. Kiedy akumulator jest naładowany, na postoju może obniżać napięcie ładowania by zmniejszyć spalanie/emisję zanieczyszczeń.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Mógł też paść regulator napięcia,standart w tych samochodach,ale przed rozebraniem nic się nie dowiesz.
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
Ubita dioda w alternatorze
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
Sprawdz diody i regulator ładowania.
opel astra napiecie ładowania Znalazłem u kolegi w książce o oplu astrze, że dla aternatora DELCO-REMY ta wartość wynosi od 14,2V-15,2V, a dla BOSCHA 13,7-14,5V. I jak to traktować, kiedy wszystkie instrukcje obsługi akumulatorów podają napięcie ładowania z przedziału BOSCHA, a co gdy jest w aucie DELCO-REMY.
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Tez nie miałes ładowania?
Silnik to 1.7cdti
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
Typowy objaw regulatora napięcia.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Podaj napięcie ładowania
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
Tak uszkodzona dioda napięcia mają być równe.P
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Napięcie mierz miernikiem na akumulatorze. I bezpośrednio na alternatorze. Napisz
Musi być gdzieś słaby kontakt na przewodach. Jeżeli mierzyłeś opór kabli multimetrem to pomiary włóż między bajki. Zamiast tego sprawdź spadki napięcia na przewodach obciążonych światłami, tylną szybą.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Ale akumulator nawet gdy kończy żywot, to jego ładowanie powinno być chyba wyższe.
Sprawdz czy klemy się nie robią gorące.
Tak jest, tylko że na gorącym silniku sytuacja jest identyczna, ostatnio na trasie liczącej 570 km cały czas się tak działo. Skutkiem takiego działania jest to że akumulator jest ciągle niedoładowany.
Zanim go rozbierzesz, naładuj akumulator na max prostownikiem, wstaw do samochodu i wtedy pomierz napięcia. Pozdrawiam
Witam. Jestem posiadaczem opla astry z silnikiem 1.7 TD isuzu. Od jakiegos czasu mam problemy z ładowaniem akumulatora. Miernik skacze pomiedzy 10-20V. Co to moze byc. Prosze o pomoc.
ciężko jest to wymienic?
Jakie napięcie ładowania?
Jak masz za niskie napięcie, to będzie właśnie tak się zachowywać silnik - nierówne obroty, gasnięcie... dławienie się. Prawdopodobnnie masz do wymiany regulator napięcia lub szczotek nie masz:P
Zafira nie ma przypadkiem regulowanego napięcia ładowania jak Astra J ?
Dlatego pytałem gdzie mierzone napięcie.
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Dla pewności posprawdzaj jeszcze masy w aucie może brakuje przy silniku albo ma słaby styk a kontrolka od poduszek zaświeci się jak napięcie akumulatora zabardzo spadnie . Naladuj akumulator spróbuj odpalić a jak się uda to zmierz czy jest ładowanie .
A może tak sprawdzić napięcie ładowania??
Witam. W mojej astrze f 95r. nie działa kontrolka ładowania akumulatora. Napięcie na akumulatorze przy włączonym silniku na wolnych obrotach 14.1V. Po zdjęciu zegarów i pomiarze napięcia w kostce brak napięcia.
Zmierz napięcie ładowania.
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
Jaki alternator od tego się zaczyna pisanie.P
Mnie wygląda na to, że nie masz wogóle ładowania. Po rozruchu pracuje pare odbiorników, stąd spadek napięcia. Może być uszkodzony regulator napięcia lub zły montaż.
Strumieniu wiadomości...Jeżeli pisze żle to przepraszam. Najlepiej na kolanach :D , tam nie ma żadnej wysublimowanej elektroniki. Świece są zasilane pełnym napięciem dopóki silnik osiągnie odpowiedniej temperatury.
Walnięty regulator też jest na oko ok. Bez altka kontrolka (ładowania nie akumulatora) nie będzie się świecić.
Jakiego uzwojenia niskiego czy wysokiego napięcia i czy zawsze to samo i jakie masz napięcie ładowania?
Jeżeli napięcie ładowania jest bardzo niskie, to wspomaganie nie działa.
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Witam Kontrolka ładowania świeci? Jeżeli tak ,to sprawdziłbym stojan,mostek prostowniczy i diody wzbudzenia,które też widać na zdjęciu.Izolator też musi być jak napisał kolega Non e vero italiano.
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Jakiej firmy alternator, jak zachowuje się lampka akumulatora, czy podłączona masa przy alternatorze, jakie napięcie podczas pracy silnika, a jakie gdy silnik zgaszony. Pozdrawiam.
I mnie dopadł problem z pompą. U mnie na pompę idzie 12,5V z alternatora pin1, i 14,2V po stacyjce na pin2. Problem w tym, że pompa startuje po 5-10 sekundach od uruchomienia silnika. Kiedyś startowała od razu. Witam po długiej przerwie.Snikers ma racje napięcie może być nawet niższe niż 12V i pompa wystartuje.Sprawdzałem takie pompy przed włożeniem...
,ale sprawdzenie tego wymaga czasu. jakieś 2-4 godz. jazdy.. i co tam sprawdzać, napięcie już mierzyłeś, tak na starym, jak na nowym. Najważniejsze, aby nie wpadać w obsesje.
Na stole pod obciążeniem ładuje do 14.8. Więc spadki napięcia masz w aucie.
Jak masz Izusu to jestes skazany na wieczną naprawe tego gów...a . POdaj wartość napięcia ładowania.
Tak napięcie przy ładowaniu wszystko pogaszone.
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
napięcia ładowania w porządku.
Potocki - opisany sposób sprawdzenia przez Ciebie pracy alternatora , to zabójstwo dla niego. Szukaj warsztatu.
Pewnie padł alternator , wystarczy zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze.P
Zmierz napięcie ładowania. Bez tego można zatrudnić jedynie wróżkę.
Tam masz alternator Hitachi bardzo awaryjny. Najczęściej palą się mostki 100A czasem też regulatory napięcia.
A jakie wyposażenie elektryczne posiada astra, a jakie Twoje auto.
Witam serdecznie czy jest mozliwość by odpowiedziec co ostatecznie było przycyzną braku ładowania. mam ten sam problem w swojej astrze i mechanik z elektrykiem nie bardzo sobie radza? z góry dzieki za szybka odpowiedź
Klemy sprawne, zimne, czyste, masa dobra, oszlifowana. Napięcie mierzyłem na alternatorze.
Świece ci grzeją bo tak sobie konstruktor przemyślał. A spadki napięcia na obwodzie ładowania stwarza poważny problem niedoładowania, dziwne że wspomaganie ci sie nie pluje o brak napięcia.
dzien dobry oprócz napięcia trzeba również sprawidzic natęzenie prądu ładowania
Świece nie mają nic do ładowania, prawdopodobnie "kończą się" szczotki alternatora, a elektronika jest teraz strasznie "czuła" na spadki napięcia.
Mierzyłeś napięcie ładowania przy samym alternatorze na D+ ? może masz spadek napięcia na tym przewodzie albo masa jest kiepska ?
Tak zgadza się, zawsze jak największy. O ile pozwolą jego gabaryty (rozmiary) A co do problemu. Czy autor dałby radę zmierzyć napięcie ładowania. Wystarczy najprostszy miernik. Napięcie ładowania akumulatora powinno być powyżej 14,2V Akumulator ładowany poniżej tego napięcia pociągnie nie długo. Szczególnie gdy cały układ elektryczny zostanie obciążony...
Witam serdecznie. Padło mi dziś w trakcie jazdy ładowanie w mojej astrze G. Po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka akumulatora, po odpaleniu również się nie świeci. Bezpieczniki całe. Kable przy alternatorze też nie urwane. Po podaniu masy na kabelek, który idzie do kontrolki dioda zaczyna świecić. Wygląda na uszkodzony alternator. Proszę...
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
Problem w tym ze zostaje jeszcze klima...a tutaj juz sa schodki. Prawdopodbnie klima bedzie chodzila non stop jezeli zrobie to na czujniku z vaga i przekazniku Podwójny czujnik ciśnienia, sterowny z przycisku w konsoli, całość wysterowuje cewke sprężarki i wentylatory na 1 biegu czyli najlepiej szeregowo. Napięcie sterowania brane z ładowania i załączenia...
Zrobić pomiar napięcia przy próbie rozruchu, jak nie spadnie poniżej 10V to nie wina akumulatora. Akumulator mimo wszystko i tak do ładowania bo jego napięcie jest zbyt niskie.
a ja powiem to co widzę w twoich opisach czyli po prostu się powtórze z ładowaniem coś jest nie tak. Sprawdzałem ładowanie w różnych samochodach w jednym pobór prądu był większy niż alternator daje a napięcie i tak nie spadło poniżej 12,3V ale tam było tyle odbiorników co dwie astry razem tyle nie mają moim zdaniem spadek napięcia ładowania do 11,9V...
a regulator napięcia w alternatorze sprawdzałes, jeśli światła tez lekko przygasaja na wolnych obrotach w ryt,ie tego falowania to na 100% regulator napiecia do wymiany - miałem to samo w astrze2 tyle ze diesel z 2000 r - wymienilem i jest po sprawie były skoki napięcia pradu ładowania pomiedzy 13,7 do 14,4 V - zmieniały się bardzo szybko - pomierz...
Obstawiam regulator napięcia.
Założyć porządny (sprawny, sprawdzony) akumulator i sprawdzić napięcie ładowania, jeżeli nadal za niskie, sprawdzić (wymienić) regulator napięcia.
Zmierz napięcie ładowania przy zapalonej i zgaszonej lampce, to podstawa.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
Zmierz napięcie ładowania w czasie gdy pali się kontrolka.
Spadki napięć.
Brak ładowania - napięcie akumulatora siada i z tąd choinka kontrolek na desce ...
Zmierzyć napięcie na gnieździe, przetwornicy tam nie ma więc skąd wyższe napięcie chyba że alternator tyle ładuje. Zmierzyć będzie wiadomo. Podtrzymuję, do tego kolega może także zmierzyć napięcie na odpalonym silniku-będzie wynik ładowania.
Nie wiem ile już to było razy, jakie napięcie jest na alternatorze a nie akumulatorze wtedy można ustalić usterkę szczególnie że w tych alternatorach głównym powodem niskiego ładowania pod obciążeniem jest słaby prostownik.P
Sprawdź i podaj to Ci powiem czy jest dobre. Przy okazji napięcie ładowania przy włączonych wszystkich odbiornikach na wolnych obrotach.😉
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Jemu chodzi o prąd idący na nastawnik dawki, Kolega widzi różnicę między prądem a napięciem? Mimo to napięcie ładowania warto sprawdzić.
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
ładowałem akumulator ponad 12 godzin nadal napiecie 11,26 poczym spada 11.24 i dalej akumulator nawet się nie zagrzał podaczas ładowania nie wiem czy to wina akumulatora? podczas ładowania napięcie 13,5 v
Kolego. Dostałeś już bardzo dobrą radę od mistrza elektrita. Jak dodasz gazu to ślizga się pasek i napięcie spada. Jak nie wierzysz to włącz do oporu odbiorników i po odpaleniu przez jakiś czas będziesz go słyszał. Jak wyłączysz to sobie reką pomacasz co jest gorące.Jak doładujesz akumulator to opór bedzie mniejszy i odzyskasz napięcie ładowania. W...
hmm może by się przydało alternator naprawić.... ? kontrolka w ogóle się świeci od ładowania po przekręceniu zapłonu?
Sprawdź regulator napięcia .
Sprawdź napięcie akumulatora podczas pracy silnika. Być może nie masz ładowania.
A jakie jest napięcie ładowania w momęcie jak świeci,aby nie za wysokie? może padł reulator.
Ja ładuję "Peugeota" bez odpinania akumulatora,prostownikiem swojej roboty-najprostrzym.Nie muszę później ustawiać nie tylko radia ale i wolnych obrotów.Jak do tej pory nic się nie dzieje.Tylko uważam i tego się trzymam jak kolega wyżej,nie przekraczać prądu ładowania-0,1 jego pojemności a napięcie nie wjększe niż 16V.
czy działa kontrolka ładowania.....?(tzn czy gaśnie)
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
astra isuzu napięcie ładowania ładowania astra astra ładowania
zmienne napiecie btm222 napięcia tacho karty
makita kosiarka makita kosiarka
Privileg 5010 - Regulacja samoczynnie opadającej stopki Instrukcja serwisowa Privileg Super 5010 - gdzie znaleźć?