Wysłałem ci jakieś.
robisz to w skrzynce bezpiecznikowej w komorze silnika
Ma sobie tykać ,jest to elektrozawór odpowietrzenia kanistra [opary paliwka są kierowane za jego pośrednictwem do kolektora ssącego i poddawane RECYKLINGOWI (bardzo ładne słowo) :D ]
Jeżeli masz klimatyzację to stawiam na zapchany odpływ klimy. Przerabiałem to niedawno. Odpływ znajduje się na grodzi środkowej w komorze silnika.
Nie mam opisów do tego auta, ale jestem prawie pewien że to punkt na kolumnie kierownicy, oprócz wspomagania, bo te już raczej w komorze silnika.
Dzieki. Czyli musze szukac tylko tego samego silnika. Bo nie podepne osprzetu z astry w komorze merivy. Temat zamkniety.
Takich miejsc jest kilka, np. zasilanie wtryskiwaczy czy cewkomodułu.
Sprawdź przekaźniki, kiedyś miałem podobny problem i okazał się uszkodzony przekaźnik od sterowania zasilaniem prawdopodobnie świec żarowych (nie zam się dokładnie na tym, ale doszedłem i naprawiłem to sam), w wyniku czego komputer nie pozwalał uruchomić silnika. Sprawdż przekażniki w komorze silnika.
Jest pod filltrem powietrza od dmuchawy , pod szybą przednią , dojście z komory silnika.
Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
W tym roczniku zamek centralny sterowany z pozycji elektryki centralnej bagażnika. Nieco młodsze miały zamki sterowane z modułu komory silnika. Nie spotkałem by CIM sterował zamkami.
Witam Za co sa odpowiedzialne bezpieczniki w skrzynce znajdującej się w komorze silnika (X14NZ), szczególnie pierwszy po prawej (najbliższy zbiornika płynu chłodzącego) (70A?). Czy zatarta pompa paliwa moze spowodować przepalenie się tego bezpiecznika?:?::?::?:
Zdemontuj plastiki pod kierownicą i szukaj na grodzi gumowych zaślepek ewentualnie wiązek kabli które przechodzą do komory silnika.
Zaznaczasz samą skrzynkę i tam mogą być nie wykorzystane gniazda pod przekaźniki...trzeba było zrobić zdjęcie tej interesującej....
Oto opis bezpiecznikow:
Przewody biegną bez żadnych połaczeń dodatkowych czyli od bezpieczników FB5 ,FB6 komory silnika do zasilania REC kostka XR6 2 pinowa pozdrawiam
Dodaj poniższe informacje, to będziemy działać: 1. Oznaczenie silnika (kod) 2. Zdjęcie przełącznika gazu 3. Zdjęcie komputera gazu 4. Zdjęcie komory silnika
Ale nie na elektrodzie. Najlepiej zamknąć i usunąć dział motoryzacji bo po co forum skoro bez pobrudzenia rąk nic sie nie naprawi. Kolego Frost, poszukaj na zagranicznych forach opla lub astry, tam ludzie chętniej dzielą się wiedzą. Trafił kolega w samo sedno. Na elektrodzie to co najwyżej potrafią do serwisu odesłać. Niech sam kolega zobaczy co wypisuje...
W każdym razie problem rozwiązany, a winny był brak styku na złączu w komorze silnika.
Pod podwoziem masz "plastikowe" przewody, bardzo wytrzymałe, jak nie było dzwona że się buda złożyła jak harmonijka to nikłe szanse że są uszkodzone. Albo w komorze silnika, albo przy filtrze paliwa, przy zbiorniku, jeśli ktoś tam łapki pchał.
Przekaźnik znajduje się w pobliżu pompy hamulcowej w komorze silnika.
Witam, jak w temacie, poszukuje opisu przekaźników w komorze silnika, nie działają światła, bezpieczniki OK, stawiam na przekaźnik...
Dziękuję za schemat ale ja potrzebuję ten kabel fizycznie w komorze silnika znaleźć.
Pewnie uszczelka pod głowicą. Miałem podobny problem we fiacie uno. Płyn dostawał się do komory spalania silnik pracował prawidłowo, a on znikał.
To ok, szukaj teraz kolejnej kostki 6 lub 11 pin, przez nią idzie zasilanie po zapłonie. Jeśli nie będzie jej w komorze silnika to pewnie gdzieś w okolicy bezpieczników. Jakiegoś zabezpieczenie antyzłodziejowego nie masz? Może ono szwankuje.
Pompa sprawna... A co do "ciepłego garażu" to próbowałem, ale może za krótko... z 4 godz stał i nic... a jako takiego garażu u siebie nie mam, żeby było ciepło;( W garażu to musi stać z trzy dni pewnie :idea: ,ale jak wstawisz go do komory lakierniczej to wystarczy godzinka :D
Tak poradziłem sobie z tematem ,otrzymywałem uszkodzone sterowniki ,znalazlem dobry wraz z nim wymieniłem wiązkę ecu w komorze silnika
w komorze silnika patrz
W tym przypadku nie może być chyba.Oczywiście wymieniałeś przekaznik w komorze silnikowej?
Są dwa wentylatory i oba powinny pracować jednocześnie. Jeśli ciśnienia rośnie ponad 25bar to nie oddaje prawidłowo ciepła. Być może chłodnica płynu jest fizycznie zatkana i nie ma przepływu powietrza. Oba wentylatory pchają w stronę komory silnika.
Przepalona uszczelka to jak najbardziej powód braku ciśnienia na tych dwóch cylindrach. Pytanie o jakiś olej w jakichś komorach jest nie precyzyjne.Sprecyzuj je to być może będzie można ci na nie odpowiedzieć.
zaglądnij pod UEC (centralka w komorze silnika - obok akumulatora ).
Witam nic nie trzeba smarować, czyścić itp gwintów ,wyłącznie zachować niezbędne środki ostrożności aby coś się nie dostało do komory spalania, najprościej wydmuchaj nieczystości sprężonym powietrzem przed odkręceniem świec i zakręć nowe wszystko będzie ok.
a to moze filtr paliwa bo jak sie przytyka to paliwo nie dochodz od razu do komory silnika
Nic się nie leje, czyste komory wtrysków?
Witam! Przerabiałem ten temat trzykrotnie. Za pierwszym razem straciłem dwa dni na różne testy. W każdym przypadku wina nieszczelnego zaworu wydechowego na kulejącym cylindrze. Co dziwne pomiar ciśnienia sprężania nie wykazał dużej różnicy.Dopiero zalanie komór spalania potwierdziło nieszczelność zaworu. Niestety głowicę trzeba zdjąć:cry:
Niestety takie bąbelki i "para" mogą świadczyć o "przebiciu" uszczelki pod głowicą pomiędzy płaszczem wodnym a komorą spalania
Potoczne nazwy elementów których potrzebujesz to śliz (mocowanie zderzaka) i hokej (dolna dokładka). Wszystko dostępne bez problemu zarówno nowe/używane, oryginalne i zamienniki. Dokładki raczej nikt ci osobno nie sprzeda w używce, jak już to z całym zderzakiem. To jest osobny element. to po prostu urwij Jej brak bardzo negatywnie wpływa na trakcję...
Włącz ogrzewanie ja nie wyczujesz zapachu płynu to wyciek w komorze silnika.
Opel astra II. Ten gdzie z komory silnika do auta nie ma przelotki tylko złącze w ściance kabiny.
Przy tylu błędach to albo padnięty sterownik, albo do sprawdzenia, skrzynka bezpieczników w komorze i instalacja.
tak moglo sie urwać przy wtyczce, ale mało prawdopodobne. A masz włączoną klimę?. Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika i skrzynce bezpieczników w środku. Ze sprężarki do jej złącza wychodzą 2 przewody? Jeśli tak przewód brązowy to masa (-). czarno-bialy to +
Jakieś zwierze nie wlazło i nie narobiło szkód? W sumie to by była najlepsza opcja, bo połatanie powinno pomóc. Trzeba dokładnie zajrzeć w komorę silnika.
Pisanie tylko Astra II 99 to trochę za mało.... Skoro podajesz napięcie na przekaźnik pin 87 i pompa chodzi to jest nie źle Na 86 masz mieć plus po stacyjce na 85 minus ze sterownika Coś sprawdź Mówimy o tym przekaźniku w skrzynce w komorze silnika?
To tzw."suszarka" - dmuchawa powietrza wtórnego schowana po lewej stronie komory silnika - czyli tej samej co kierownica. Wdmuchuje dodatkowe zimne powietrze do układu wydechowego bezpośrednio po rozruchu zimnego silnika.
Dobrze sprawdź wszystkie połączenia masowe w komorze silnika i na samym silniku.
W puszce w komorze silnikowej.
Pompę załącza fioletowy przekaźnik umiejscowiony w skrzynce w komorze silnikowej zaraz koło ściany grodziowej.
Jest jakaś możliwość zerknięcia do komory spalania bez ściągania głowicy.
mam od opla astra 17xdt(oplowski) one podgrzewają komorę spalania, gdzie je zastosowac?czy muszą byc jakieś jak np w tranzicie w kolektorze dolotowym (ssącym)?bo ten traktorek nawet teraz jak jest na temperatura na plusie bez grzania nie zapali,jak jest gorący to bez problemu.
w astrze x20dtl oraz y20dtl po 2000r. przekażnik główny znajduje sie w skrzynce przy obsadzie amorka lewego w komorze silnika.
Witam wszystkich! Około miesiąca temu zakupiłem Opla Astra H 1,8 16V silnik Z 18 XER. Wczoraj przypadkowo przy kontroli stanu oleju, natknąłem się na dwie wolne wtyczki więc zacząłem szukać gniazda, niestety bez powodzenia. Czy jest ktoś kto może po zdjęciu określić od czego one są?
Witam, szukałem długo, żadna odpowiedź nie była rzeczowa, tylko kłótnie w komentarzach. Potrzebuję zamontować odstraszacz na kuny, który dodatkowo wysyła impulsy elektryczne, jeśli zwierzę dotknie blaszki. Wszystko jest zrozumiałe i proste. Problem pojawia się z dodatkowym kablem, który ma być podpięty do złącza/styku 15, odpowiada on za to, że urządzenie,...
Z 13 centymetrow zbyt wiele basu nie wycisniesz,aczkolwiek jakis bas powinien byc.Te glosniki sa zamontowane w tych boczkach co sie spiera polka na nich??Bo jezeli tak to raczej nic nie wykombinujesz,bagaznik to za duza komora dla tych glosnikow i w dodatku nieszczelna. Pozdro
Witaj.Moja sugestia co do ogrzewania samochodu jest taka ,zamontuj ogrzewanie postojowe 2 kw plus sterowanie przez telefon i masz problem z głowy .Ja we wszystkich swoich samochodach mam pomontowane ebery od scanii plus sterowanie z aplikacji telefonicznej ,i jak jest wyjazd to wcześniej tak 20 minut załączę i przychodzę do ciepłego samochodu i nie...
W kabinie nie ma przekaźnika wentylatorów, występował tylko w komorze silnikowej w modelach z klimatyzacją.
Jeżeli kontrolka (żółty silnik) miga to masz blokadę wtrysku od immo. Jeżeli świeci ciągle to sprawdź czy masz 12 V na dwóch koncówkach wtrysku, jeśli brak to sprawdź bezpiecznik 20 A w komorze silnika. Jeżeli masz napięcie 12 V na obu końcówkach to podstaw wtrysk (zakładam że komputer sprawny). Gdy masz auto na gazie to sprawdź przekaźnik który odcina...
I jeszcze jeden przekaznik koło modułu centralnego zamka z którego przewody idą na jakies niewidoczne złącza za nagrzewnicą 3 przewody a dwa gdzieś w stronę komory silnika.
Kostka nad skrzynia biegów, z dwoma kablami, czeronyym i czarnym. Tam bym zaczął. Nie ma co się śmiać, tam się łączyła wiązka elektroniki silnika z wiązką komory silnikowej.
W zależności jaką masz instalacje gazową czy z komputerem czy bez.Jeśli z komputerem to rolę odcinacza wtrysku spełnia komuter gazu.A jeśli to prosta inst. to przekażnik trzeba odszukać napewno jest przypiety opaską gdzieś komorze silnika.
Mogło dojść do zapieczenia pierścieni na tym tłoku z którym miałeś problem, jeszcze możliwe jest że uszczelnienia na turbinie nie trzymają i dochodzi do zasysania oleju z smarowania turbiny z powietrzem do komory spalania.
Sprawdzałem diodą przy cewce , nie ma sygnału. Też myślałem że wiązka ale wszystkie cztery kable sterujące, dziwne. Nie masz jednego plusa zasilania do sterownika. Tak że sprawdź bezpieczniki w module w komorze silnika, a potem ciągłość wiązki do sterownika.
a od kiedy to do wymiany zarowki wyciaga sie cala lampe,do zarowek masz dostep od strony komory silnikowej.nie zakladaj zarowek o wiekszej mocy niz fabrycznie przewidziano bo bedziesz mial problemy z instalacja elektryczna i narazisz sie na niepotrzebne koszty
A które to komory wirowe bo nie mam pojęcia!!!
to się dzieje tylko jak odpalam rano Po nocy paliwo odpływa z przewodów paliwowych do zbiornika paliwa. Zamontuj na przewodzie paliwowym przed filtrem paliwa w komorze silnika zaworek zwrotny lub ręczną pompkę paliwa (gruszkę). https://obrazki.elektroda.pl/8127797900_... https://obrazki.elektroda.pl/1376861000_...
klimatyzacja jest ale niesprawna, a czy ktoś ma może opis tych bezpieczników i przekaźników w komorze silnika i pod kierownicą?
Jak w temacie - miejsce którędy najlepiej przejść z wnętrza do komory silnika, bez zbytniego niszczenia auta (astra 1,6 16V).
sprawdz masy w komorze silnika i najważniejsze masę cewki
Przecież wszystkie te napięcia masz w komorze silnikowej, po co brałeś z wiązki kabiny?
Ok to nie ma problemu się kupi. A sondę lambdę widzę że mam jedną w komorze silnika przy wejściu kolektora. Nie powinno być dwóch?
Pozostaje eksperymentalnie zaślepić egr skoro po czyszczeniu kanałow zdechlo. 870 rpm i 0.28 bara hmm nie brzmi to jakos źle. Zaślep i sprawdz dokladnie szczelność kolektora. Nie podoba mi się ltft 14% co sugeruje nadmiar powietrza. Potem zostaje test ba obecność spalin w układzie chłodzenia, kompresja lub najlepiej test szczelności komory spalania.
Nie ma przekaźnika, z kabiny kablem czarny z czerwonym pasmem dochodzi do owalnej złączki w komorze silnikowej, ze złączki na starter.
Nie za bardzo orientuję się co to REC ale bezpieczniki są ok w dwóch skrzynkach (w komorze silnika i w bagażniku)
Co do zasilania dmuchawy - sprawdzić zasilanie przy silniku Jeżeli chodzi o zalewanie skrzynki to zapchane odpływy na podszybiu (dobra rada na deszczowe miesiące wywal filtr przeciwpyłkowy) Co do wentylatora to w puszce w komorze silnika masz bezpieczniki
zwykle im bliżej silnika to mocniej pierdzi a nie wiem do końca o co ci chodzi więc tak czy owak nieszczelność wydechu trzeba usunąć zwłaszcza w komorze silnika - ryzyko zatrucia przy długiej jeździe
Miałem podobny problem w Fordzie Mondeo Tam przekażnik pompy zasilany był przez bezpiecznik w skrzynce bezp. w komorze silnika.Był spalony:D wymieniłem i pomogło.
Samo czyszczenie kolektora to pryszcz, pamiętaj że trzeba też wyczyścić kanały w głowicy, i tu się zabawa zaczyna, bo trzeba uważać, aby nic nie wpadło na zawory lub do komory spalania.
Będe jutro szukał tej masy w komorze silnika ,a z którego modułu idzie zasilanie oświetlenia zegarów i kokpitu.
Pompa niskiego ciśnienia jest w baku paliwa. Trzeba sprawdzić czy jest ciśnienie na wejściu pompy wysokiego ciśnienia w komorze silnikowej. Aby dostać się do pompy niskiego ciśnienia (w zbiorniku paliwa) trzeba zdemontować tylną kanapę i pokrywę pod wykładziną.
"Znowu ubywa płynu","Mechanicy powiedzieli że ten typ tak ma"...Moim skromnym zdaniem mechanicy do zmiany skoro uważają że ubytek płynu i taki dym to normalny objaw.Jeśli u nich tą uszczelkę wymieniałes jest wysoce prawdopodobne że cała operacja jest do powtórzenia.Dym biały i ubytek płynu świadczy ewidentnie o nieporządanej obecności chłodziwa w komorze...
przez uszczelke może płyn przedostawać sie do komory spalania i do układu wydechowego :D
Zdaje się, że moja Astra nie ma nic koło nóg pasażera. Ma natomiast jakieś przekaźniki w komorze silnika, na nadkolu (mniej więcej) od strony kierowcy. Jest tam przekaźnik (chyba przekaźnik) , który jak wyjmę to świece nie działają wcale.
To rzeczywiście nie przelew. To jest komora boostpin. Poszukaj na forum Golfa lub Astry o tuningu td. Widziałem tam szczegółowe opisy jak wymienić i wyrególować boostpin. Może znajdziesz odpowiedż. Sam jestem ciekaw, bo w/g mnie tam powinno być paliwo, a ta śrubka to zaworek zwrotny.
Foto nie mam ale zasilanie idzie od przewodu podciśnienia z komory silnika a drugi wężyk powinien byc podpiety do takiej gruszki przy komorze ogrzewania
Na PIN 7 podaj 12V. Kostka przy kompresorze zobacz czy brakuje masy czy +12V Czujnik oblodzenia, po włączeniu klimatyzacji jest +12V na dwóch pinach? PIN 15 zasilanie. Doprowadzić. Po zapłonie. PIN 14 zasilanie przez bezpiecznik 35. Poprawić aby było 12V. Na próbę można zasilić gdzieś z komory. Może zasiedzialo połączenie na ścianie grodziowej lub przerwany...
Też sztywno. Wszystko było sprawdzane. W komorze silnika też nic nie lata. A w samochodzie dalej puka :-\
Przepraszam, że tak długo nie pisałem. Niestety nie znalazłem nic konkretnego w książce. Na dodatek doszła jeszcze mi usterka w mojej Astrze: dławienie podczas szybkiego dodania gazu na niskich obrotach. Jak coś jeszcze znajdę to opisze. Przyczyna dławienia zlokalizowana i usunięta- uszkodzony MapSensor, Ten w komorze silnika na podszybiu po stronie...
Biały dym -para z dostającego się płynu do komory spalania chyba że stał długo i mróz sie wypala.
Na Początek odłącz wtyczkę od przepływomierza powietrza i w tym występuje czujnik temperatury powietrza zasysanego. Nie , tam jest czujnik napełnienia komory spalania mieszanką.
Witam, co do płynu wiatrak ok? termostat? odpowietrz układ chłodzący po pierwsze, a wyciek może być w trakcie jazdy także gdy stajesz już nie widać go, miałem tak w swoim, z zapaleniem podobny objaw świece do wymiany po odpaleniu można odnieść wrażenie jakby był zapowietrzony od tego zacznij sprawdź wtryskiwacze a i czy olej turbina nie przedostaje...
Tak,ale to zaslepianie to też nie taka fajna sprawa.Musi być recyrkulacja,obniża temp. w komorze spalania.Czasami po zaślepieniu,jak silnik gorący może występować zjawisko dzwonienia. Te silniki mają stosunkowo wysoki stopień sprężania,recylkulacja powoduje obniżenie temp.w komorze (no i redukcję NOx)
carrot może ma, a może nie ma :) Mi to pomogło mimo wszystko. Zresztą jak napisałem "postanowiłem polecieć po elektryce w komorze silnika" może wina była też w samej instalacji ;)
może będzie trzeba uzupełnić smaru popatrz też po komorze silnika czy coś sie nie wypieło nie ułamało lub przetarło
Witam, sprawdził bym czy immo działa prawidłowo, jeśli jest ok to wiązka w komorze silnika lub ecu, ja bym zaczął teraz od tych rzeczy.
w samochodzie nie działała zapalniczka i klient sprawdzał bezpieczniki "na oko" więc wszystkie wyciągał i wkładał. Ja sprawdzałem miernikiem wszystkie 2 razy i jest OK. Może ktoś wie który bezpiecznik jest od zamka. W aucie zostały sprawdzone bezpieczniki w komorze silnika po lewej stronie i w bagażniku po lewej stronie.
Jeszcze jedna ważna informacja. Po tym jak silnika nie mozna odpalić w komorze silnika słychać trzaski, jak gdyby rozładowującego sie wysokiego napięcia.
czy lekka "smietanka" na korku swiadczy o przedostawaniu sie plynu chlodzacego do oleju czy jest to spowodowane skraplaniem sie pary wodnej w komorze korbowej silnika ?
Jak masz dawcę kompletnego to przekładaj. Po przekładce i prawidłowym podłączeniu do instalacji auta nie trzeba nic robić. Dodano po 3 Na ECU z 1.4 będzie pracował dobrze a z wymianą wiązki to wiesz ile to roboty No naprawdę od groma - wiązka silnika w Astrze F jest tak ogromna że trzeba patroszyć całe auto. Przecież wystarczy tylko rozebrać tapicerkę...
Map sensor jest przykręcony na ścianie grodziowej w komorze silnika. Mierzy ciśnienie w układzie dolotowym. Kieruj się kolorem zielonym.
:( Lipa. Byłem z fotą u elektryka. opornica jest w zestawie z wentylatorem. Był cały wymieniany. A bezpiecznik termiczny? Podobno nic takiego tam nie ma. Dodatkowo pali się bezpiecznik w komorze silnika. Pierwszy od przodu. Proszę o pomoc.
bezpieczniki komorze astra cisnienie komorze silnika spaliny komorze silnika
elzab moduł irf520 schemat alarm fiata
stary klimatyzator laguna świecić wtrysk
Zła praca skrzyni biegów Volvo S80 2001 po awarii regulatora napięcia Fiat Ducato nie wkręca się na obroty - przyczyny i rozwiązania