Kolektor wydechowy masz szczelny?
Ja wcale nie mówię, że łącznik elastyczny masz szczelny, ale łącznik nie spowoduje aż tak drastycznego spadku mocy, a łącznik a EGR'em już tak, bo on jest przed turbosprężarką. Nieszczelność elastycznego łącznika wydechu to jeden problem, a spadek mocy to drugi, odrębny.
Cześć, Kontrolowałbym poziom oleju aby nie zabrakło, oprócz tego posprawdzałbym parę rzeczy, np. to czy po odkręceniu korka nie ma zbyt dużych przedmuchów, czyli czy nie wydostaje się zbyt dużo powietrza(spalin) z komory silnika. Tak z ciekawości czy wyciek nie został spowodowany zbyt dużym ciśnieniem w komorze. Natomiast warto zagadać więcej z mechanikiem,...
To, co wisi to jakiś dokładany sygnalizator, najczęściej niewłączonych, niewyłączonych świateł, może też być ewentualnie od jakiegoś dokładanego immobilisera, alarmu czy instalacji LPG. Ten element w komorze silnika to zawór recyrkulacji spalin, służy do ekologii, część aut go miała, część nie. Zasadniczo do pracy silnika potrzebny nie jest, dziwne,...
Wiesz jak działa EGR? Na jałowym biegu i w czasie normalnej jazdy podaje spaliny do komory spalania (zawór otwarty). W momencie dużego obciążenia silnika zamyka zawór i silnik ciągnie tylko świeże powietrze. Skoro silnik ciągnie świeże powietrze to całość przelatuje przez przepływomierz. Jeżeli otworzył się zawór EGR to do komory spalania dostaje się...
Proponuje sprawdzic szczelnosc tej grubej rury ktora laczy wentylator z kratkami wlotowymi po bokach szczegolmie na laczeniach po prostu zasysa ci spaliny z komory silnika i tloczy do kabiny. W celu poprawienia ogrzewania sprawdz gumki uszczelniajace na swiecach sprawdz dzialanie termostatu (moze byc caly czas otwarty). Powodzenia
Miałem kiedyś taki sam efekt chociaż w innym samochodzie! Przyczyna była banalna: mechanik podczas przeglądu odłączył odmę od obudowy filtra powietrza,a po wymianie filtra zapomniał ją ponownie podłączyć. Spaliny z komory silnika dostawały się do wlotu powietrza do kabiny (na podszybiu).
Tam tez sprawdzalem - raczej nie czuc zeby walilo spalinami z komory silnika - glosnosc tez w normie. To raczej jakis problem elektryki/elektroniki bo jak wczesniej napisalem komp nie zapamietuje wymuszonych bledow a powinien.
Strumiennica, czyli dynamizator spalin ma za zadanie poprawić opróznianie komory spalania silnika, jej budowa przyspiesza wydech spalin, co przy poprawnym montażu i przeróbce całego wydechu w konsekwencji daje lekki przyrost mocy. Są różne typy strumiennic- łuskowe, nadźwiękowe itd...
Bandaż termiczny -obnizenie temperatury w komorze silnika. Utrzymanie podwyzszonej temperatury w układzie wydechowych dzieki czemu spaliny sa cieplejsze i szybciej opuszczaja wydech.
muszę się zorientować dokładnie ale narazie z tego co zrozumiałem to uszkodzony czy też przyjmijmy niedziałający poprawnie EGR powoduje wzrost temperatury powietrza znajdującego się w kolektorze i obawiam sie ze to może być niezbyt dobre albo dla turbiny albo dla silnika. Jak wyjasnię ten temat do końca to napewno podzielę sie informacjami. EGR jest...
Tak ma być. Świece powyżej temperatury mniej więcej 4 stopni nie włączają się przed uruchomieniem silnika. Po uruchomieniu włączają się żeby przyspieszyć rozgrzewanie komory i zmniejszyć emisję spalin. Zdejmij wtyczkę z czujnika temperatury i sprawdź czy się włączą.
Również obstawiam egr, słychać po pracy silnika, że go przydusza spalinami w pozycji otwartej, lecz zastanawia mnie błąd linii 5V. Wszystkie złącza w komorze silnika oraz przy komputerze sprawdzone, jest ok. Widać, że leje się tam woda, na to, ale wszystko ładne. Wiązka sprawdzona wizualnie, jest ok. Uszkodzony sterownik?
Zbytnie wychłodzenie komory spalania wpływa niekorzystnie potem na sklad spalin.
Kolego to urządzenie było kiedyś montowane w niemcach gdy był taki szał z normą spalin że stare auta nie przejdą normy spalin i to montowano. Często był do tego też montowany dodatkowy czujnik na wężu od wody przez który szło podciśnienie i łączyło się do tego. To jest do zbiornika i powinno działać na wolnych chodzi tu o normy spalin. Odłącz to i po...
Naprawiałem kiedyś auto z identycznymi objawami, tylko że to było clio 1.5 dci. Też był wyrok na silnik, ale okazało sie że urwał sie wirnik turbiny po stronie wydechu, zatkał kanał wylotowy z turbiny, i spaliny z silnika szły rurą spływową oleju do komory silnika. Autem dało sie powoli ruszyć, tylko z odkręconym korkiem wlewu oleju.
myślę że początkowo można nie zauważyc ubytków płynu ,nagrzewnica jest wilgotna włącza ogrzwanie robi się ciepła i paruje ,co do woni spalin dwie możliwości:cieknący płyn tak ''pachnie'' podczas nagrzewania lub nieszczelny wydech i brakuje uszczelki oddzielającej komorę silnika od komory nawiewów po maską
Jak masz stopiony/zatkany katalizator to spaliny nie mają jak "uciec" z silnika i wracają z powrotem do komory spalania, a to powoduje błąd podciśnienia w kolektorze ssącym
Nie jestem fachowcem od logów. Odnośnie elementu to może to być od elementów stalowych (np. niedokręcona śruba od jakiegoś wspornika) jak równiez od elementów plastikowych (np. brak tulei gumowej przy obudowie filtra powietrza). Na skasowanie trybu awaryjnego pomoże odpięcie minusowej klemy akumulatora (nawet do 10 minut) i podłączenie z powrotem. Przeładowanie...
Ty pokaż lepiej zdjecie komory silnika po otwarciu maski. Czy masz wszystkie uszczelnienie komory na podszybiu. Bo taka nieszczelność nie powinna mieć wpływu na to by pchało się do środka spaliny.
To nie jest moduł QUAD tylko wzmacniacz obwodu recyrkulacji spalin i znajduje się w komorze silnika na nadkolu. QUAD to prawdopodobnie jest układ wewnętrzny sterownika silnika i nie musi być uszkodzony, tylko coś zakłóca jego pracę.
Witam , Mam corse B 95' silnik c12nz . 1. Po odpaleniu na zimnym silniku pali się stale kontrolka CHECK ENGINE 2. Zastosowałem metodę drucikową która wykazała błędy : -15 Czujnik temperatury płynu chłodzącego - niskie napięcie -34 Zawór EGR -okablowanie EGR- wysokie napięcie lub Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym - niskie napięcie...
Niekoniecznie pierścienie w niektórych uszczelka pod głowicą pada tak że wali spalinami do popychaczy zaworowych albo rozrządu. Jak jeszcze dodamy do tego silnik z rozbryzgowym smarowaniem (nie pompa oleju). Wtedy spaliny przedmuchują komorę korbowa z mgłą olejową i całość wraca dolotem przez odmę gdzie potem jest spalane. Przy koszeniu potrafi wypić...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Witam w rok temu kupiłem audi A3 8P 2006r 1.9 TDI 105 km na pompowtrysku po kupnie okazało się ze od czasu do czasu raz na 2.3 miesiące trzeba dolac płynu chłodniczego ostatnio oddałem ją do mechanika bo zaczęło coraz więcej ubywać tego płynu mechanik znalazł wyciek i przy okazji wymienił chłodniczke EGR ponieważ puszczala spaliny do komory silnika...
Dziwny mechanik... Dobrze że go nie poparzyło. Chyba w każdym aucie jak się silnik zagrzeje i otworzysz korek od płynu chłodzącego to następuje nadciśnienie (możesz OSTROŻNIE sprawdzić to na innym aucie). Uszczelka pod głowicą może być sprawdzona testerem który wykryje spaliny w komorze wody a nie takie dziwne eksperymenty. Również dziwne dla mnie wydaje...
O sorry rzeczywiście. Mój błąd. A swoją drogą to silnik poloneza jest chyba za stary aby posiadać dopalanie spalin. Ma tylko spalanie gazów z komory korbowej i nic więcej. Może te silniki 1.4 Rovera mają taki bajer?
W chińskich 125'kach komora rozrządu jest połączona ze skrzynią korbową (zresztą w prawie każdym innym silniku też tak jest). Przez korek wlewu oleju (ostrożnie, bo może chlapać gorącym olejem) też dymi? Na marginesie - jesteś pewien, że to odma? Klony silnika CG125 mają w głowicy port do napowietrzania spalin. Taka metalowa rurka po prawej stronie....
Co do pracy tego 2 suwa to na animacji widać że chyba ten silnik będzie miał podstawową wadę 2 suwa czyli opróżnianie cylindra ze spalin i napełnianie cylindra mieszanką to też chyba pod ciśnieniem bo popaczcie sobie dokładnie na animacji po cyklu pracy jednocześnie następuje wydech spalin i napełnianie komory nową mieszanką a żeby mogło to następować...
Nieszczelny wydech i komora silnika.
Jeśli to para z płynu to źle zrobiona głowica , błąd przy montażu , lub krzywy blok . Jeśli para to spaliny to też pytanie czy były robione gniazda i uszczelniacze(raczej były ) i w jakim stanie były zawory. Może być tak że uszkodzone są pierścienie i spaliny przedostają się do komory korbowej . Trzeba określić jasno co to za rodzaj pary , nie zaszkodzi...
W uch żadnych błędów, w komorze silnika żadnych uszkodzeń. Wymieniłem chłodnice spalin uszkodzona była klapa może zatkany dpf, clip po teście kalkulatorów wywala że znaleziono nieskonfigurowany kalkulator czy coś w tym stylu. Sprawdziłem wszystkie viny się zgadzają.
Bardzo proste,z tego samego powodu przez który auta na doładowaniu maja chłodnice powietrza. Tu jest właśnie przewaga silnika z wtryskiem nad silnikem gaźnikmowym.,który nie uswzględznia zmian temperatury. Ecu mierząc temperaturę i przepływ powietrza lub ciśnienie w kolektorze ,wie dokładnie ile ono waży. W zażności od tego dolewa odpowiednio paliwa....
Cześć koledzy, dopnę się do starego tematu bo mam problem dosłownie z tym samym elementem w tym samym aucie. Objawy - syczenie w komorze silnika podczas przyspieszania, zapach spalin w kabinie podczas dłuższego postoju z uruchomionym silnikiem, spaliny wydmuchiwane spod auta - widoczne zwłaszcza przy niskich temperaturach. Brak błędów, auto jedzie normalnie,...
posprawdzaj przewody w komorze silnika przede wszystkim główną wiązkę ta kontrolka jak ją nazywasz od spalin to check engine miałem podobny przypadek z VW Caddy i dopiero wyczyszczenie kostek i porządna adaptacja przepustnicy pomogła
Odma to rurka gumowa ,która odsysa opary oleju z silnika i kieruje je do komory filtra powietrza gdzie są zasysane i spalane wraz z paliwem w silniku.Podczas kiedy silnik jest na wykończeniu do komory olejowej przedostają się spaliny i olej , które przy dużej ilości potrafią zadławić silnik. 1 Proponuje jeszcze poszukać tej rurki odczepić od obudowy...
Tutaj na pewno niema chłodnicy oleju. Dodano po 1 a jaki jest kolor spalin ? Po spalinach nie widać, aby ciecz chłodząca dostawała się do komory spalania. Po odpaleniu brak widocznego koloru spalin.
Kiedyś miałem w innym aucie, płyn z chłodnicy przedostawała się do komory spalania, silnik poszedł na szrot. Sprawdź ten trop. Pozdrawiam... A pamiętam że spaliny miały taki specyficzny zapach trochę przyjemny nawet. Pozdrawiam...
Wygląda, że silnik jest zalany. Odpalaj na pełnym gazie, żeby wypalił paliwo ze skrzyni korbowej. Jeszcze jedno. Odkręć kolanko i wtedy próbuj odpalać. Wydech to jest największy problem tego modelu. Jest on na stałe zaspawany w korpusie tzw. ramy. Brak możliwości usunięcia nagaru z wewnątrz, można go jedynie przepalać utrzymując silnik na odcince. W...
Witam. W sumie, jak silnik nie pracuje, to nie ubywa płynu, test spalin w układzie chłodzenia zrobić. Śmierdzi spalinami to ok, ale olejem to nie powinien. Olej dostaje się do komór spalania, może przez odmę, zajrzyj do odmy, albo pierścienie zgarniające zapieczone, uszczelniacze na zaworach. A ten dym na pewno biały, a nie niebieski? Ile ma silnik...
Jeśli płynu nie ubywa to nie musi być uszkodzona nagrzewnica.Ja tłuste szyby myje najpierw niewielką ilością płynu do mycia naczyń a później mam specjalną piankę w aerozolu i szyba jest czysta na jakiś czas. Powodem tłustych szyb jest to że wentylator w ciąga powietrze z zewnątrz część powietrza jest z komory silnika z klocków hamowania i spalin i smog.
Stawiam na łącznik elastyczny w komorze silnika, najczęstsza przyczyna.
Turbina gazowa napędzająca alternator jest ciekawym pomysłem, szczególnie, że może wtedy pracować w optymalnym fragmencie charakterystyki przy niewielkim jednostkowym zużyciu paliwa. Nie trzeba stosować turbiny swobodnej za wytwornicą gazów, która jest konieczna przy odbiorze mocy na przekładnie w napędzie mechanicznym. Małe turbiny gazowe mają to do...
Dzień dobry, Mam problem z nierówną pracą zimnego silnika po np. nocnym postoju. Nie jest to niewiadomo jakie szarpanie czy mocne dławienie się silnika, ale niepokoi mnie i chciałbym poprawić kulturę pracy mojej jednostki. Objawia się ona takim regularnym dziwnym dźwiękiem, czasami silnik ugnie się na poduszkach. Obroty nieznacznie falują - spadają...
Jaka może być przyczyna usterki? Może to być silnik zaworu trójdrożnego, ale także problemy z wymiennikiem spaliny/woda. Kocioł użytkujesz już pewnie kilka lat, zaglądał ktoś do komory spalania?
A jak jest rozwiazane odprowadzenie spalin? Moze tam nalezalo by szukac zrodla drgan. Tak szczerze mowiac to sam silnik to tylko drgania z czestotliwoscia suwow tlokow, a jesli wal i pozostale elementy sa dobrze wywazone (zazwyczaj sa) to glowny halas silnika pochodzi zazwyczaj od wydechu spalin, bo sa to szybko po sobie nastepujace wybuchy.
Czyli potrzeba z 250W, a te nowsze piece mają tam niższe temperatury wylotowe spalin w związku z innymi konstrukcjami komór spalania. Całości dopełniają wentylatory które wszystko wydmuchają.
Otóż zawsze na zużycie oleju przez silnik o dużym przebiegu ma wpływ lepkość oleju smarowego. Zwiększając lepkość oleju zmniejszasz zużycie oleju, czyli to ile bierze ten silnik. zamiast stosować lepkość 30 należy stosować 40, a w niektórych silnikach 50. Dlatego dobrym pomysłem byłoby zastosowanie oleju 5W40 albo 10W40 (lepkość 40), może nawet lepkość...
Moja łódź ma 8 metrów. Chciałbym tam zamontować ten agregat bo jest tam na tyle miejsca i spaliny z tego silnika idą bezpośrednio z wodą na zewnątrz. Komora silnika jest na tyle wyciszona ze agregat będzie głośniejszy. Chybaze wykosztukę się i kupię taki super cichy ale nie chciałbym się wpedzac w takie koszty bo wiem ze takie nie są tanie. A też musiałbym...
Tak , dobrze rozumujesz. Dużą śrubą ustawiasz prędkość obrotową na biegu jałowym , natomiast małą śrubką ustawiasz czystość spalin - nie wiem jaką te auto musi spełnić normę czystości na biegu jałowym - ale myślę że tak jak tam piszą 2.5%. Dlatego do regulacji przydał by się obrotomierz i jakiś najprostszy analizator spalin . Natomiast jeśli chodzi...
Już pisałem jak działa EGR - działa tak samo we wszystkich samochodach. System recyrkulacji spalin (EGR–(en)Exhaust Gas Recirculation) – jeden z kilku stosowanych systemów oczyszczania spalin powszechnie stosowany w nowoczesnych pojazdach z silnikami spalinowymi tłokowymi. Zasada działania układu polega na ponownym wprowadzaniu do komory...
Masz za pewne zaślepiony EGR. Zaworek odpowiadający za regulację przepływu spalin. Produceni aby nie zostać zjedzeni przez ekologów wstawili taki zaworek, który ma dopalać spaliny ( część spalin znów leci do komory spalania) ale nie jest to konieczne. Cześć osób twierdzi że po zatkaniu ów zaworka auto jest trochę bardziej zrywniejsze. Ale mechanikiem...
Jeśli byś poczuł spaliny, to silnik by pracował. Tylko wtedy pojawiają się spaliny. Teraz nie wiemy czy brakuje iskry czy paliwa, czy powietrza. Wlot powietrza też musi być drożny. Paliwo ma swobodnie lecieć do komory pływakowej. Często są z tym problemy gdy w zbiorniku są paprochy i woda. Po to był kranik, odstojnik i filtr, żeby to zatrzymywać. Mogła...
Witam moalem identyczne problemy ze swoim golfem 1.6 16v 2003 nieraz przez 2 dni odpalal odrazu a nagle nie chcial przez 10 prob . Co sie okazalo ? Zawór EGR ktory bardzo czesto zachodzi syfem zatyka sie w pozycji zamknietej lub otwartej . Jest on odpowiedzialny za powrot czesci spalin do komory spalania przez co ogranicza emisje spalin . Po wymianie...
Tłumiki od samochodow sobie odpuść.Ich konstrukcja nie nadaje się do diesla z dużą ilością sadzy w spalinach.Jeżeli to jest typ gdzie spaliny przenikają z jednej perferowanej rury do drugiej przez warstwę waty szklanej to szybko się zapcha.Jeżeli jest z jedną rurą i przenikaniem spalin do obudowy to tak samo.Przelot zostanie ale wygłuszenie zaniknie...
Tzok poczytaj ten artykuł, do którego zamieściłem link, postaram się poszukać artykułów na temat innych silników które lepiej wykorzystują energię niż pospolite silniki tłokowe, chociaż na tej zasadzie opiera się również silnik izotermiczy (o ile nazwe dobrze zapamiętałem) którego komora spalania nie znajduje się w silniku lecz poza nim, a jego spaliny...
Samochodowa szerokopasmowa sonda lambda podłączona do kontrolera. Tak. To jest brak powietrza. Czarny dym. Najgorzej jest 0-5 sekund po zapłonie, kiedy wentylator musi rozpędzić całą masę powietrza w komorze spalania, która jest długa i wąska. Taka sytuacja dzieje się też, kiedy odejmie się powietrza, palnik traci ciąg (jak silnik odrzutowy spalania...
Dzień dobry Może ktoś coś doradzi, zaczęło się na wiosnę przy uprawie kultywatorem, po niecałych dwóch godzinach pracy silnik zaczął się grzać , później pojawiły się spaliny w komorze oleju i dmuchało z pod korka wlewu oleju , woda się nie gotowała. Stara 4011 bez zegarów. Zdjąłem głowice żadnych widocznych przyczyn, dałem do regeneracji, 1 musiałem...
horse667, po zdjęciu węza odmy jest w niej podciśnienie, wiec nic nie poleci, nie ma szans. Natomiast pod pokrywą zaworów nadciśnienie pochodzi z przedmuchów do komory korbowej, po prostu miski olejowej :) z nieszczelnego złożenia tłok-cylinder. Najczęściej winne są pierścienie, zużute, przegrzane, zapieczone. Uruchom silnik i zdejmij korek wlewu oleju....
W tym silniku wlew oleju do silnika jest jego odmą. Jeśli pojawia się tam dym to oznacza przedmuch do komory korbowej. Czyli pierścionki, a nawet tuleje zużyte, czytaj remont silnika. Co do oleju na sprzęgle, to olej może pojawić się z obydwu miejsc. Dla określenia pomaga kolor jak i zapach oleju jaki tam jest, czasem gołym okiem widać skąd kapie, np...
Zgadzam się z Błażejem. W silnikach dwusuwowych o mocy silnika w dużej mierze decyduje tłumik, który jest optymalnie dobierany do danego typu silnika, gdyż wpływa na ruch falowy spalin występujący w układzie wydechowym. Panowie przypomnijcie sobie zasadę działania silnika dwusuwowego "zbyt ciasny" tłumik dla spalin, będzie powodował że nie wszystkie...
Rzuuf Powiedz mi jedno , czy sama temperatura (cieplo spalania ) potrafi zwiekszyc kilkanascie razy objetosc gazow w komorze spalania? Poczytaj o zasadzie dzialania silnikow spalinowych zanim cos takiego napiszesz. Dodano po 26 Jak widac zlinku jest to PDF z zasadniczej szkoly samochodowej w Lublinie i powinienes instruktorom tej szkoly wyjasnic ze...
Także radzę sprawdzenie sondy Lambda, a także radzę podłączyć samochód pod typowa diagnostykę silnika wyjdzie Ci wtedy czy dostajesz uboga mieszankę czy zbyt bogata. Kolejna rzeczą jaką bym sprawdził to Czujnik spalania stukowego który z tego co pamiętam znajduje się z tyłu silnika Bądź czujnik EGR i najprędzej na niego bym stawiał czasami nie pokazuje...
Mam ten sam silnik właśnie padł u mnie przepływomierz. Efekt spadek mocy i pomimo pokonania 25 km silnik się nagrzał tylko do 70 C według wskaźnika na desce. Powodem mogą być dwie rzeczy spadek mocy (mniej ciepła generuje silnik) oraz EGR przestaje działać. EGR podaje ciepłe spaliny do cylindra i podnosi temperaturę w komorze spalania. Reasumując sprawdź...
Miałem to samo ,jeżeli to piec z zamknięta komora, to polecam otworzyć klapę zdemontować silnik wylotu spalin do to tego wylotu sa dołączone 2 rurki ,które tez demontujemy i w rurze wylotu spalin te plastikowe rurki wyczyścić zamontować i będzie dobrze http://obrazki.elektroda.pl/4806274200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1206311400_1...
Byłem u mechanika co prawda nie sprawdzał mi kompresji bo nie mail czasu ..ale powiedział że to może być uszczelek pod wtryskami i spaliny dostaje się do komory ....czy to może być to? Sprawdź czy to. Bo nie wiem czym płukany ten silnik?
Witam. A po czym wnosisz, że pracuje w AM? :) (Nie, nie pracuje) Obudowę od APU kupiłem okazyjnie na ebayu. Zdarzają się smaczki :) Donn również zaczynał od odkurzacza. Taki mechanizm rozruchowy jak Donn, przy mojej turbosprężarce musiałby być BARDZO małych rozmiarów. Wlot do sprężarki jest zbyt małej średnicy, muszę mieć pomiar prędkości, temperatury...
1. Cylinder pomierzony? 2. Rowki na pierścienie zmierzone luz pierścienia w rowku? 3. Nie daje czasem z odmy? Wtedy problem z nieszczelnością cylindra. 4. Odnośnie punktu wyżej uszczelka głowicy często puszcza i spaliny wracają do komory korbowej przez popychacze zaworowe. Dalej mieszają się z mgłą olejową i przez odmę w dolot. Także zaczął bym od odłączenia...
Zdejmij osłonę silnika i wszystkiego się dowiesz. Sciagalem robilem pomiar cisnienia ;) Rozebralem membrane seperatora oleju. I wszystko wyglada sprwanie . Jest blad na bank 1 pozniej to sprawdze j podesle kody bledu . Dodano po 2 zaczelo wyrzucac olej wlewem z bialym dymem . To sugeruje przedostawanie się płyny chłodniczego do komory spalania. Czy...
Według [url=https://www.iav.com/en/what-moves-u... zastosowanie komory wstępnego zapłonu w formie pasywnej (bez wtryskiwacza) pozwala oszczędzić paliwo ok. 3% natomiast rozwiązanie aktywne z wtryskiem do komory wstępnego zapłonu uzyskuje 8% spadek zapotrzebowania na paliwo (takie wartości uzyskali testując...
Witam, dziękuje bardzo za odpowiedz. Nie zauwazylem zadnych wywietrznikow w komorze silnika. Dostep jest przez klape w kokpicie oraz przez schodki w kabinie, nie ma natomiast zadnej nawet kratki wentylacyjnej. Należy taką dorobić, kratkę i wentylator elektryczny. To jest bezpieczeństwo. Skoro wydostają cię się spaliny to jak pójdziesz spać z włączonym...
nie widzę problemu - można powiedzieć że to normalne (dawka rozruchowa paliwa + zimna komora spalania+troszkę niedokładne rozpylenie paliwa) jeśli to trwa 2-3sek to się nie martw jeśli objaw się nasili sprawdź wtryskiwacze
Może zbyt pochopnie wyciągasz wnioski. Uszkodzenie uszczelki to może być także ciśnienie w układzie chłodzenia lub/i w komorze silnika. A więc wyrzucanie chłodziwa/oleju. To kolor spalin, chociaż obecnie większość silników dymi na biało ale ilość jest inna. I wreszcie ciśnienie w cylindrach. Biały osad pod korkiem oleju może być faktycznie wynikiem...
Witam, posiadam samochod Iveco Daily 35c12 2008 r. Samochód uzytkuje w jezdzie miejskiej jako kurier. Od pewnego czasu (gdy sie ochlodzilo i wilgotno zrobiło) od czasu do czasu wyswietla mi sie EDC 139, bład poprzedza odcinanie paliwa (jade sobie obroty powyzej 2tys gaz w podlodze nagle szarpniecie i jedzie dalej, pozniej zapala sie owy blad EDC i mocy...
Jest jeszcze jedna przypadłość tego modelu. Często stosowana jest zbyt bogata w olej mieszanka, lub co gorsza stosuje się olej podłej jakości co skutkuje osadzaniu się nagaru w komorze spalania i kanale wylotowym. Zmniejszenie objętości komory spalania oraz zdławienie wylotu spalin uniemożliwia rozwinięcie pełnej mocy silnika. Między innymi dlatego...
a więc wróciłem od mechanika - już swoim autem. Wyczyszczono zawór EGR, przeglądnięta przepływka, do tego wymieniony filtr powietrza. A wszystko było tak zawalone sadzą, że normalnie masakra. Sadza nawet znalazła się właśnie w filtrze powietrza. Teraz czeka mnie wizyta by troszkę umyć silniki oraz komorę silnika ( bo jest też drugi problem o którym...
Witam,jezeli poziom oleju w silniku jest w normie,sprawdź jedną rzecz;zaraz po zgaszeniu silnika wyciągnij bagnet od oleju i sprawdź czy z silnika nie wydostaje się spaliny w postaci dymu,jezeli tak to wskazywało by to na przedmuchaną uszczelkę pod głowicą (która wydmuchana jest do środka silnika), i co z tym jest związane za duże ciśnienie w komorze...
No dobrze. Może część spalin zostać lub część świeżego ładunku przedostać się do układu wydechowego. W tradycyjnych 2T żeby mieszanka nie wydostawała się poza cylinder mamy układ wydechowy odpowiednio obliczony z komorą rezonansową. Z resztą pozostała ilość spalin raczej nie przeszkadza w "ekologii", a raczej pomaga. Taka namiastka recyrkulacji spalin...
Jeśli chodzi o te zatarcia silnika to jest to spowodowane tak jak ktoś wcześniej pisał zasysaniem spalin do komory spalania. Dzieje się tak przy ujęciu gazu podczas jazdy na wysokich obrotach. Samo zatarcie silnika wiąże się z tego co wiem z rodzajem strumienicy (łuskowa/szczelinowa). Odległość też jest ważna ale z tego co wiem to można mieć problemy...
Tylko nie bądź zdziwiony jak będzie autko więcej paliło i nie zapomnij że policja ma analizatory spalin. Czemu według ciebie po wyrzuceniu katalizatora auto będzie więcej palić skoro sonda lambda jest przed katalizatorem i mieży skład spalin wpadających do katalizatora?? Fajnie by było jak by sie jakiś specjalista wypowiedział na ten temat?? A co do...
A może samą komorę spalania trzeba dokładnie wyczyścić? Aha, świeca grzeje dobrze, ale w razie czego mam na podmiankę nówkę :) Komora spalania sama się oczyszcza z sadzy(od płomienia), przeczyść dolot powietrza, ja w swoim do okoła silnika miałem bardzo dużo farfocli z kurzu, tłuszczu i innych ciekawostek. Przytkany może być też wylot spalin( ta część...
Wielkość komory spalania nie ma wpływu na pojemność skokową silnika. Jak dla mnie siwy=biały :/ sprawny silnik z katalizatorem nie dymi w ogóle, jego spaliny są bezbarwne.
po prawej stronie pod silnikiem na wysokości koła przedniego. Przymocowana do osłony silnika. W osłonie silnika przy prawym przednim kole jest wylot spalin wabasto, jest to metalowy kołnierz z rurką przymocowany na 3 śrubach. Rurka od klimy będzie gdzieś w komorze silnika pomiędzy nim a przegrodą do kabiny. W innym samochodzie też miałem mokro pod...
Szczerze to ja nie widzę większego sensu w czyszczeniu odmy - po zagrzaniu silnika ojej powinien z niej spłynąć do miski olejowej. W niej zawsze jest mgła olejowa więc naturalne jest, że jej ścianki pokrywają się cienką warstwą oleju. Nawet jeśli odma jest zatkana "masłem" (emulsją wodno-olejową) i tak po dłuższej trasie powinno to spłynąć. Najgorsze...
Witam. 1,5L oleju na 500 km to zdecydowanie za dużo przy tym silnik. uW takim przypadku albo masz nieszczelny układ olejowy i gdzieś jest wyciek albo albo olej dostaje się do komory spalania. Powinieneś podjechać na stację diagnostyczną i sprawdzić skład spalin. Czy spalanie paliwa jest na normalnym poziomie?
Witam Czy możesz dokładniej określić ten biały dym , [ czy może siwy , szczypiący ] o ile nie czuć w nim woni spalonego oleju , tylko spaliny i para wodna , oczywiście nie wyrzuca wody przez chłodnicę to jedynie uszkodzona głowica , pęknięcie które może wystąpić w kanale kolektora wydechowego , wodę w postaci pary wyrzuca ze spalinami . Natomiast jeżeli...
Witam W mojej S-ce po blisko 3 miesiącach zmagań i testów (wymianie EGR na nowy, sprawdzeniu wtryskiwaczy, testowaniu modułu silnika i wielu innych operacja wykluczających silnik i jego osprzęt) jako potencjalnego winowajcę uznano układ wydechowy co okazało się prawdą. Okazało się, że jest przytkany prawy katalizator. Dlatego ciągle miał błędy recyrkulacji...
Skoro wymieniony został sztyft i komora spalania pozostaje kwestia sprawdzenia drożnego wylotu spalin oraz przewodu doprowadzenia powietrza spalania ewentualnie silnika dmuchawy często są zużyte i przy małych obrotach są niestabilne co powoduje złą prace (dymienie,wybuchy z pieca dymu, niemożliwość odpalenia i normalnego trybu pracy)
. Pytanie dotyczyło, czy w konstrukcji użyć lepiej cieńsze czy grubsze kształtki szamotowe, aby dopalały spaliny? Odrębną kwestią jest sposób ich zabudowy. A w jaki sposób płytki szamotowe( grubsze, czy cieńsze) mają dopalać spaliny? czy jest to odpowiednik turbo w silnika diesla? Tu chodzi tylko o zmniejszenie komory spalania w kotle, czyli mniej...
Ten wentylator (tylko dla zimnego silnika) zasysa ciepłe powietrze z okolic kolektora wydechowego, dzięki temu nagrzanie jednostki następuje szybciej, a i czystość spalin jest wyższa. Zapraszam Cię na www.v40.pl/forum, pomoc na pewno zostanie udzielona.
Z tym zdejmowaniem rury dostarczającej powietrze do chłodzenia to nie jest dobry pomysł .W przypadku uszkodzenia rury wydechowej kierowca i jeszcze parę osób może się zamienić w ekologiczny pochłaniacz spalin . Można by najwyżej dać długą rurę spiro taką jak do pieców , żeby powietrze z komory silnika nagrzewało powietrze przepływające przez tą rurę.
Po wprowadzeniu nowego paliwa E10, niektórzy kierowcy także odczuli drobne różnice w pracy silnika, które znikały po zatankowaniu E5 98 oktanów. Między innymi drobne szarpnięcia, nierównomierność pracy silnika, elastyczność silnika, różnicę w zużyciu paliwa. Ja nie zauważyłem żadnej różnicy po wprowadzeniu E10. Silnik konstrukcyjnie przystosowany do...
Pacjent: citroen picasso 2,0dhi 2002r brak swietel przeciwgielnych tylnych, bezpiecznik OK (F19), nie slychac zadnego przekaznika (jedynie zapala sie kontrolka na tablicy ze niby wlaczone), do lamp nie dochodzi napiecie zaisilania, zamiast zasilania jest masa, jedynie w komorze silnika sa 3 przekazniki (reflektory i fogi przednie, wydmuch spalin z podgrzewania...
Witam, bo przycisk na gazniku, sluzacy do 'przelewania gaznika' - naciska sie na sekunde / dwie maksymalnie, a widocznie w tym wypadku, jak naciskasz dluzej - to gaznik sie caly zalewa / przecieka i paliwo ma zbyt wysoki poziom w komorze plywakowej - to wtedy zalewa swiece w silniku i wycieka z gaznika - przez filtr powietrza, itp. Po drugie - to taki...
W starych vw ogórkach na rurach wydechowych były radiatory z których było zbierane gorące powietrze. Generalnie - możesz się bawić jak chcesz, bo możliwości jest sporo, miejsca w komorze silnika i w "bagażniku" też. Zasada jest prosta - rób to tak, by nie pchać spalin do kabiny, bo zabije cię, a ty nawet nie będziesz wiedział kiedy.
ale czy obecność pary nie wpłynie negatywnie na zdolność zapłonową mieszanki?? moim zdaniem sprawdziło by się takie rozwiązanie wtylko w silnikach diesla gdzie zapłon następuje samoczynnie i iskra nie jest potrzebna ale nie zapominajmy że podobne rozwiązanie już istnieje nowsze diesle posiadają coś co się nazywa bodajże recyrkulacją spalin gdzie część...
Tak, silniki te są o wtrysku pośrednim. One muszą być podgrzewane nawet latem. tak masz racje z tym że pomimo nie swiecącej sie kontrolki od swiec zarowych w silnikach z wtryskiem bezpośrednim swiece również zapewniają równomierniejszą oraz łagodniejszą prace i zmiejszenie emisji spalin podczas rozgrzewania się silnika na skutek podgrzewania komory...
Jeżeli olej dostaje się do komory spalania to kopci intensywnie na niebiesko/błekitnie. Jeżeli jest biały i bardzo intensywny to płyn chłodniczy dostaje się do komory spalania. Dym szary i bardzo intensywny zapach spalin może świadczyć o zbyt bogatej mieszance spalanej przez silnik. Tak czy inaczej w pierwszych dwóch przypadkach winna jest uszkodzona...
Jeśli chodzi o "bąbelkowanie"w zbiorniczku wyrównawczym( lub chłodnicy)oznacza to że spaliny przedostają się częściowo do układu chłodzenia.Spowodowane to jest albo uszkodzeniem(wypaleniem) uszczelki pod głowicą,albo mikropęknięcia w samej głowicy.Przy drobnych uszkodzeniach ten efekt występuje tylko przy dobrze nagrzanym silniku i przy "ostrych przygazówkach"....
Witam. Nie wiem czy ktoś jeszcze tutaj zagląda. Temat teoretyczny do rozwiązania. Samochód zasilany LPG. Ze spalania LPG powstaje para wodna i dwutlenek węgla. Moje auto jak też wiele innych ma obwód powrotu spalin do kolektora ssącego. Czyli zasilamy częściowo samochód parą wodną ze spalin. Spoko. Nic się nie dzieje. Jest po prostu wtrysk pary wodnej....
cisnienie komorze silnika komorze silnika matiz przekaźniki komorze silnika
mieszanka paliwo automat świateł dziennych szumy nikon
maszyna minerva śmieszne obrazki
Odpowietrznik prawy: co to oznacza? Optymalna temperatura pieca gazowego dla ogrzewania podłogowego