Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Wtyczka okrągła 4 piny
Sprawdż jeszcze napięcie na samym alternatorze bo po drodze jest jeszcze połączenie wtyczka gniazdo.możesz po drodze mieć straty i mase też sprawdz.
szczotki wypadało by sprawdzić i wszystkie połączenia przewodów pod śrubkami i we wtyczkach
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Alternator musi być jak oryginalny a nie jakiś dopasowany. Sygnał na obrotomierz jest pobierany bezposrednio z alternatora dodatkowym stykiem/ wtyczka trzy pinowa/. Inaczej nie będzie działać obrotomierz. W Isuzu nie ma lipy. Pozdrawiam Janplus
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
Paweł, ale zalezy który alternator. Wtyczka na 4 bolce-przekaźnik jest. Wtyczka na dwa bolce-nie ma.
Witam mam problem tego typu iż przy mojej astrze padl alternator wiec kupiłem zamiennik.Wszystko pięknie ladnie ale jak rozpakowałem paczke to się okazało ze szpilka na kabel + pasuje ale przy orginalnym Boscha była wtyczka na jeszcze dwa przewody a tutaj sa dwie szpilki i nie mam bladego pojęcia który kabel do której szpilki czy to ma jakies znaczenie?
Witam. Alternator był regenerowany dawno temu. Z kilka razy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i był brak wspomagania. Powód to prawdopodobnie kabelek 1 pin z wtyczką co idzie do alternatora (Hitachi). Gdyż jak nim poruszam to problem znika. Wie ktoś może skąd dokładnie idzie wtyczka od alternatora 1 pinowa. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą...
Mam nadzieję ze szczotki i bieżnia też były nowe wstawiane a nie tylko regulator w tym 140A altku? Nie wiem, ja taki kupiłem używany, nie znam jego historii. Kupiłem tylko na potrzeby zasilania grzałki. Ktoś sprzedawał samochód po dzwonie na części i odkupiłem alternator. Regulator z AS.pl więc było już robione, a ten co zamówiłeś to też będzie problem...
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
Ale to zależy który masz alternator, jeżeli z dwupinową wtyczka to nie ma przekaźnika. Z czteropinową był. Jeżeli był, to zawsze na tym słupku, kolor ciemnoczerwony, niemal wiśniowy.
To szczególnie pomocna informacja. Sądzę że nikt by się nie domyslił, że to hitachi siedzi właśnie w dieslu z isuzu, każdy by się motał i zastanawiał jakiż to ten opel ma silnik. Takie info czy wtyczka przyłączeniowa jest okrągła z czterema bolcami , czy płaska na 2 na nikim by wrażenia nie zrobiła i każdy by ją zignorował.
Zrób zdjęcie. Pozdr.
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Wajher , ładowanie to on ma ale ... na zacisku /śrubie , a nie wtyczce/ alternatora i to nawet bardzo wysokie!! Kabelek z wtyczką , to wzbudzenie alternatora - widzisz różnicę?
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Witam. Postanowiłem się zabrać za problem zakłóceń w mojej astrze g 1.6. Zakłócenia mam już rozpracowane. Jedne pochodzą od alternatora a drugie niestety radiowo od układu zapłonowego. Silnik posiada moduł zapłonowy (4 cewki) który do połowy chowa się w pokrywie głowicy. W związku z tym czy jest sensowne zaekranowanie cewki kawałkiem blachy? Bezproblemowo...
Witam Panowie i Panie , mierzyłem ładowanie alternatora , na zgaszonym silniku ,akumulator wskazywał 12,6V, jak zacząłem uruchamiać samochód napięcie spadło do 11,4V .w czasie pracy silnika napięcie wzrosło do 13.8V jak wzrastało obroty silnika wtedy napięcie sięgało do 14.9V , ale podczas gdy gdy włóczyłem odbiorniki jak nawiew i światłą to wtedy napięcie...
Brakuje zasilania albo masy. W okolicach rozdzielacza WN masz 2-pinową wtyczkę (czarny + po kluczyku, czerwony stały +), tam potrafi zaśniedzieć. Masy masz na głowicy przy alternatorze.
Hmm nio to mam problem bo jestem pewien ze wtyczka jest tam na dwa piny to akurat z zewnatrz widac ale pod bogiem nie widze tam srub do wykrecania szczotek i regulatora mocyale oki panowie zaraz tak zrobie jak piszecie . odpale silnik na 5 minut i wtedy sprawdze to ladowanie
Zainteresuj sie wtyczką dochodzącą do alternatora i tym czego tam brakuje.
Dokładnie tak zrobiłem, lewarek pod silnik i alternator wchodzi do górnej dziury. Wymontowałem go i wymieniłem regulator napięcia na nowy. Ale światła jak mrugały tak mrugają dalej. Tym razem może delikatnie mniej. Jeszcze zauważyłem takie spostrzeżenie, że auto robiłem w ogrzewanym garażu. Po odpalenia w ciepłym garażu było wszystko ok, światła nie...
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Rozłącz okrągłą wtyczkę od alternatora / Myślałem że umiesz czytać.P
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
To właśnie w momencie jak nie ma wspomagania sprawdź ładowanie, sprawdź również wtyczkę przy alternatorze i przy wspomaganiu czy nie ma tam wilgoci.
Czy z alternatora odłączałeś przewód z +B i wtyczkę?
Jakie napięcie daje alternator? Spróbuj odłączyć gruby przewód od alternatora który jest podłączony z plusem akumulatora. A co do bezpieczników to masz jeszcze je pod maską silnika, ale z twojego opisu to jakieś dziwactwo gdyż po odłączeniu okrągłej wtyczki od alternatora kontrolka ładowania nie powinna się świecić! Pozdrawiam.
Dodam, że chodzi tu o kabel idący do alternatora (4ro pinowa wtyczka). Musisz jednak się nieco wysilić i poszukać samemu opisu tej wtyczki- jest to na forum. Można też zewrzeć czujnik temperatury silnika idącym do sterownika świec. Czujnik ten jest na głowicy (z prawej strony, stojąc przodem do silnika) obok czujnika sterującego wskazaniem temperatury....
Witam Mam problem z astrą g 2.0 dti. dokładniej rzecz biorąc przestała działać klima i okazało się, że chłodnica ma dziurę. Po wymianie chłodnicy(nie wymieniono osuszacza) i napełnieniu układu klimatyzacja zaczęła działać ale po ok 3 minutach wybiło błąd na desce i przestało chłodzić. W diagnostyce wyszedł błąd p1540. Błąd został skasowany klima znowu...
Nie jest to doklądnie tak jak piszesz, poza tym każdy kto zobaczy odpięta wtyczkę ją wepnie.
Vectra ma alt z wtyczką dwupinową, Astra i Corsa na silniku Isuzu z 4-ro pinową.
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Czy udało się rozwiązać problem. Mam podobny przypadek, alternator ładuje ale kontrolka ładowania świeci. Wspomaganie załącza się po wypięciu wtyczki z alternatora (bo oczywiście wzrasta napięcie na przewodzie od kontrolki). Podejrzewam regulator napięcia bo w tym alternatorze nie ma diod wzbudzenia a sygnał na kontrolkę wychodzi właśnie z regulatora.
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
Odciąłem diodę(była to dioda prostownicza BY399). Po włączeniu zapłonu dalej nie świeci się kontrolka ale przy kręceniu rozrusznikiem się świeci. Gdy odłączyłem wtyczkę od alternatora kontrolka się paliła prawidłowo i zawsze. Wnioskuję ,że to coś w alternatorze. Czy też tak myślicie ?
Jak w temacie, alternator z wtyczką 4-ropinową, potrzebuję schemat wewnętrzny, oraz połączenia z resztą instalacji ( tzn wycinek schematu z obwodami ładowania i lampki). Cokolwiek - Z Opla Astry czy Corsy z pierwszej połowy lat '90, byle diesel.
szczotki i pierscie tez zrobiłem . tylko ze mostek i regulator wymontowałem i maił takie same parametry jak nowy . i jak sprawdzam na maszynie jest wszystko ok a jak w zamontowałem go do auta wczoraj i była i nie ładował wiec zaczęliśmy kombinować i podpiłem do wtyczki na kontrolkę żarówkę 2w i od + w akumulatorze i zapaliłem silnik i wszystko w normie...
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
Ładowanie wróciło, wygląda na wersję F L ta która po odłączeniu lampki przestaje ładować.Dzięki kolego andrzej20001 za wskazówki . Od siebie dodam oba przewody od regulatora napięcia biegną do większej wtyczki sterownika silnika , niebiesko biały wzbudza alternator na niebiesko czerwonym jest potwierdzenie ładowania , oscyloskop 5V 2ms i mamy prostokąt...
Zawiozłem alternator do mechanika bo ładował na full. Chłopaki wymienili mostek, ale po zamontowaniu alternatora nie gaśnie ładowanie, obrotomierz i napięcie naprawionego altka OK Przekaźnik ładowania jest dobry. Lampka gaśnie dopiero gdy wypne okrągłą wtyczke od alternatora. Za ich sugestią wstawiłem diodze na przewód od przekąźnika (ten co idzie do...
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
Witam, W końcu zamontowałem silnik do karoserii tylko zostały mi dwie wolne wtyczki - jedna zwykła wsuwka, przy masie przykręcanej do głowicy oraz druga dwupinowa w wiązce do rozrusznika i alternatora. W związku z tym, że samochód był po wypadku, to mam trochę trudności z jego poskładaniem. Jak i w którym miejscu jest połączony silnik z karoserią(masa)....
Jeśli to silnik isuzu to napewno alternator hitachi 70A, były dwa rodzaje tych alternatorów, jeśli w tej astrze masz obrotomierz to masz alternator ze złączem okrągłym na 4piny, jeśli nie ma obrotomierza to złącze prostokątne na 2piny. Wpisz w wyszukiwarce alledrogo "alternator isuzu", kosztują one w okolicach 250-300zł, są to ponoć chińskie podróbki,...
Moduł zapłonowy ciężko sprawdzić. Najlepiej podmienić. Można też nie odłączając od niego wtyczki podłączyć diodę LED między styk 2 i 4 (numerki są na wtyczce). W trakcie pracy silnika dioda powinna migać w takt impulsów z czujnika poł. wałka rozrządu (halla). Odnośnie rozrządu: jeden znak jest nacięty na obudowie paska rozrządu i do niego trzeba ustawiać...
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
wtyczka alternatora wtyczka astra astra wtyczka
zasilanie blaupunkt otwieranie pralki konwerter antenowy
antena pokojowa pralka amica pb5514
Mercedes W163 55 AMG - Punkt masy silnika Jak zwiększyć ilość mielonej kawy w ekspresie De'Longhi?