Witam mam problem tego typu iż przy mojej astrze padl alternator wiec kupiłem zamiennik.Wszystko pięknie ladnie ale jak rozpakowałem paczke to się okazało ze szpilka na kabel + pasuje ale przy orginalnym Boscha była wtyczka na jeszcze dwa przewody a tutaj sa dwie szpilki i nie mam bladego pojęcia który kabel do której szpilki czy to ma jakies znaczenie?
To szczególnie pomocna informacja. Sądzę że nikt by się nie domyslił, że to hitachi siedzi właśnie w dieslu z isuzu, każdy by się motał i zastanawiał jakiż to ten opel ma silnik. Takie info czy wtyczka przyłączeniowa jest okrągła z czterema bolcami , czy płaska na 2 na nikim by wrażenia nie zrobiła i każdy by ją zignorował.
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
prosze was jeszcze tylko o jedno gdyz auto bylo u elektryka i cos zrobil ale chodzi ladowanie do 13,9 bez obciazenia i od samego poczatku jak bylem u niego sprawdzal i mowil ze prad wzbudzajacy jest za niski ze jakis problem jak pozniej dbieralem auto go juz nie bylo tylko jego nieprzyjemny szef a ze wszystko bylo ok a nie chcial powiedziec co zrobili....
Jest to informacja o obciążeniu alternatora i następuje podnoszenie obrotów silnika.P
witam, A jest możliwe, że wstawił do alternatora inny układ i dlatego tak przerobił wzbudzenie? Raczej dokładnie tak zrobił. Były montowane dwa rodzaje alternatorów: "analogowe" i "cyfrowe". Zewnętrznie są one takie same, ale mają inne numery i oznaczenia na wtyczce.
Alternator musi być jak oryginalny a nie jakiś dopasowany. Sygnał na obrotomierz jest pobierany bezposrednio z alternatora dodatkowym stykiem/ wtyczka trzy pinowa/. Inaczej nie będzie działać obrotomierz. W Isuzu nie ma lipy. Pozdrawiam Janplus
Ma ktoś może schemat skąd idą te dwa kabelki wtyczka przy bezpiecznikach w komorze silnika? 2pin czyli bez diagnostyki. Wtyczka posiada dwa kabelki niebiesko-biały sygnał wzbudzania alternatora i czarny plus po zapłonie czy to prawidłowe podłączenie? (ktoś przedtem grzebał). Mam problem że pompa szwankuje raz działa raz nie działa. Kiedy nie działa...
Witam. Alternator był regenerowany dawno temu. Z kilka razy zaświeciła mi się kontrolka akumulatora i był brak wspomagania. Powód to prawdopodobnie kabelek 1 pin z wtyczką co idzie do alternatora (Hitachi). Gdyż jak nim poruszam to problem znika. Wie ktoś może skąd dokładnie idzie wtyczka od alternatora 1 pinowa. Pozdrawiam i proszę o jak najszybszą...
Witam. Postanowiłem się zabrać za problem zakłóceń w mojej astrze g 1.6. Zakłócenia mam już rozpracowane. Jedne pochodzą od alternatora a drugie niestety radiowo od układu zapłonowego. Silnik posiada moduł zapłonowy (4 cewki) który do połowy chowa się w pokrywie głowicy. W związku z tym czy jest sensowne zaekranowanie cewki kawałkiem blachy? Bezproblemowo...
Panowie z pomocą Vipera555 wiem już więcej, albo i wszystko. Sprawdzona wtyczka i napięcia są ok, podana masa na wtyk od kontrolki powoduje jej zaświecenie więc kontrolka ok. Ładowania brak, świecenia kontrolki po wpięciu w alternator brak, więc jedyne logiczne wytłumaczenie to jednak niesprawny alternator - nie wiem jak ten elektryk to sprawdzał ale...
Witam Panowie i Panie , mierzyłem ładowanie alternatora , na zgaszonym silniku ,akumulator wskazywał 12,6V, jak zacząłem uruchamiać samochód napięcie spadło do 11,4V .w czasie pracy silnika napięcie wzrosło do 13.8V jak wzrastało obroty silnika wtedy napięcie sięgało do 14.9V , ale podczas gdy gdy włóczyłem odbiorniki jak nawiew i światłą to wtedy napięcie...
Raczej dogrzewanie jest Tobie potrzebne przed, w czasie i chwilę po uruchomieniu silnika. Tak jak napisałem wyżej. W moim przypadku jak świece grzały do 90 stopni albo wyżej to wtyczka od czujnika była po prostu zaśniedziała! Prześwietl dobrze ten kabel i jego połączenia (piny rozgięte itp) Na twoim miejscu narysował bym sobie wykres zależności rezystancji...
Nie jest to doklądnie tak jak piszesz, poza tym każdy kto zobaczy odpięta wtyczkę ją wepnie.
masz moze cały schemat do alternatora dwu pinowego jak wzbudzany jest ten alternator czy jest samowzbudny czy w jakis iny sposob Terminal L przez żarówkę 3W do B+ potrzebuje cały schemat a wszczegulnosci chodzi mi który styk w kostce jest odpowiedzialny za co kostka dwu pinowa i czy do tego alternatora można podłączyc obrotomierz z alternatora cztero...
W Astrze H po wyłączeniu zasilania (stacyjki) nie jest wyłączane gniazdo zapalniczki. Chcę je przerobić tak, aby było zasilane tylko przy włączonym zapłonie. W internecie znalazłem poradę, aby dodać przekaźnik zasilany podświetlaniem zapalniczki. Mam jednak problem - jak się dostać do tego gniazda? W necie są filmy pokazujące jak demontować, ale w przypadku...
Witam. Na wstepie informuje, że jestem nowym forumowiczem. Mam problem z ładowaniem w astrze f. Kiedyś podczas jazdy zaczęła mi świecić kontrolka od ładowania razem z nia kontrolka poduszek. Na wolnych obrotach światła przygasały po dodaniu gazu rozjaśniały się. Na drugi dzień sprawdziłem napięcie na klemach aku i było około 12,5V na wylaczonym silniku...
Witam. Mam problem, 2 dni temu podłączyłem odwrotnie akumulator i próbowałem odpalić auto. Teraz problem mam taki, że auto nie odpala, po podłączeniu akumulatora prawidłowo świeci się kontrolka akumulatora (nawet kluczyka nie muszę wkładać do stacyjki). Po podłączeniu kabli i odpaleniu auta raz jest ładowanie, raz go nie ma. Wymieniłem regulator napięcia...
Po wymianie oleju w warsztacie zauwazylem wolna wtyczke. Od czego moze byc . brak wolnych gniazd zeby to wpiac. Auto opel astra II 1.8 rok 2002 Pozdrawiam
Witam. Mam problem z ładowaniem w samochodzie. Przy odpalonym silniku napięcie wynosi ok. 13.6V a gdy włączę jeszcze światła to spada do około 13.5V. Mierzone na klemach akumulatora, na samym alternatorze jest o około 0,1V więcej. Wykręciłem dziś alternator i wyjąłem regulator razem ze szczotkami. Jedna szczotka jest trochę dłuża od drugiej. Czy to...
Witam serdecznie. Opel astra H z silnikiem 1,9 CDTI 120 KM do alternatora dochodzi wiązka składająca się z trzech przewodów, grubszy czyli plus na akumulator, i dwa zakończone oczkiem jeden z nich to wzbudzenie ,a drugi ? Trafił do mnie samochód znajomego ,okresowo znika ładowanie. Zauważyłem ,że trzeci z przewodów nie jest wogóle podłączony (zaizolowane...
Witam. Dzisjaj rano gdy odpalilem auto zaswiecila mi sie kontrolka ladowania no i tak to sie zaczelo :-). Jak wiemy brak ladowania = brak wspomagania i daleko nie zajechalem ale po przejechaniu jakis 400m kontrolka zgasla i wszysko sie naprawilo. po kilku godzinach gdy odpalilem znowu autko, kontrolka juz nie zgasla i alternator zaczął dziwnie pracowac...
Witam. Mam dosyc nietypowy problem. W mojej astrze (F 92r. c16nz) akumulator zostal podlaczony odwrotnie. Tak, da sie i tak starczylo kabli. I od czasu tego zdarzenia nie ma napiecia na cewke zaplonowa i pompe paliwa. Nie swieca zadne kontrolki, poza ta od oleju. Poza tym rozrusznik, radio, swiatla dzialaja. W czym moze byc problem? bezpieczniki sa...
Witam kupiłem alternator dalco remy i nie wiem jak go podłączyć. http://obrazki.elektroda.pl/3539509500_1... Wiem że D+ kontrolka ładowania + to kabel plusowy - masa,alternator posiada jeszcze jedną śrubkę nieoznaczoną żadnym symbolem,która służy do wzbudzania go.Problem mój polega na tym że w moim oplu nie mam czwartego przewodu,i nie...
Witam serdecznie, jestem szczęśliwym (chwilami) posiadaczem Opla Astra I F 1999r 1.4 i Ostatnio niestety opelek dostarcza mi trochę negatywnych wrażeń i tak po wjechaniu w kałużę padł mi alternator. cały czas świeci się kontrolka braku ładowania - zdążyłem się już przekonać, że tego ładowania ewidentnie nie ma bo po rozładowaniu akumulatora samochód...
Witam. Chciałbym zasięgnąć opinii kolegów, czy mój tok rozumowania jest poprawny :) Otóż, chodzi o Astrę I F 1998 r, 1.4, benzyna, kombi. Wczoraj podczas jazdy nagle zaczął mi piszczeć pasek alternatora. Niby nic wielkiego - czasem się zdarza, zwłaszcza jak jest wilgotno. Ale tym razem inaczej - po pierwsze mimo lekkiego "przygazowania" pasek nie przestał...
jak w temacie, czasem po odpaleniu silnika słychac gwizd przy pracującym silniku - myslałem że to bezpieczniki albo przekaźnik, gwizd znika po zwiększeniu obrotów silnika i juz nie wraca, choc przed naprawa alternatora wracał gdy obroty spadły ponizej wartości obrotów biegu jałowego, np przy ruszaniu pod górke albo duzym obciażeniu przy ruszaniu np...
Witam Jak jest rozwiązany układ wzbudzenia alternatora, wiadomo licznik jest na ledach czy w liczniku jest rezystor czy gdzieś indziej go znajdę. W tym modelu alterantor nie jest jeszcze sterowany przez ECU, dopiero chyba od Astry J był sterowany regulator ECU.
Po zapaleniu silnika kontrolka zamiast gasnąć zapala się jeszcze jaśniej a przy 2000 obr następuje przepalenie żarówki. Po odpięciu od alternatora przewodu kontrolka gaśnie a po zetknięciu z masą normalnie się zapala. Napięcie ładowania w normie, choć niepokoi mnie natężenie prądu, ponieważ wynosi aż 50A przy rozładowanym akumulatorze do połowy.
Brakuje zasilania albo masy. W okolicach rozdzielacza WN masz 2-pinową wtyczkę (czarny + po kluczyku, czerwony stały +), tam potrafi zaśniedzieć. Masy masz na głowicy przy alternatorze.
Więc... Połączyłem kostkę L z alternatora z L na wtyczce i zrobiłem Mostek. Jak jest mostek to zanim odpalę auto kontrolka ładowania nie świeci. Połączyłeś nie te przewody co trzeba.P
Jak wypniesz wtyczkę z alternatora to nie faluje?
Zrób zdjęcie. Pozdr.
Zainteresuj sie wtyczką dochodzącą do alternatora i tym czego tam brakuje.
Kolego ile przewodów na wtyczce?
Czy wtórne to trudno powiedzieć. Zawór odpowietrzania ma zaraz koło filtra powietrza i może na szybkiego sprawdzić, czy wtyczka nie spadła. Na rurze ssącej ma czujnik temperatury powietrza. Usterka powstaje najczęściej jak ktoś musi zdemontowac rurę ssącą z puszką filtra powietrza (np żeby się dostać do paska rozrządu albo alternatora) i włączy w tym...
Sprawdż jeszcze napięcie na samym alternatorze bo po drodze jest jeszcze połączenie wtyczka gniazdo.możesz po drodze mieć straty i mase też sprawdz.
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
szczotki wypadało by sprawdzić i wszystkie połączenia przewodów pod śrubkami i we wtyczkach
Rozłącz okrągłą wtyczkę od alternatora / Myślałem że umiesz czytać.P
Czy z alternatora odłączałeś przewód z +B i wtyczkę?
To właśnie w momencie jak nie ma wspomagania sprawdź ładowanie, sprawdź również wtyczkę przy alternatorze i przy wspomaganiu czy nie ma tam wilgoci.
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Może od starego DENSO podejdzie, zobaczymy. Aha, ja nie wykorzystuje pinu DFM, wisi jakiś przewód jeszcze, pewnie to właśnie DFM, ale wtyczka, która była z alternatorem tylko L ma podłączone. Może spróbować te DFM podłączyć? Od Denso do Boscha nie podejdzie regulator. Lin a DFM to różne tematy nie da się zamiennie stosować. Regulator napięcia w alternatorze...
Jakie napięcie daje alternator? Spróbuj odłączyć gruby przewód od alternatora który jest podłączony z plusem akumulatora. A co do bezpieczników to masz jeszcze je pod maską silnika, ale z twojego opisu to jakieś dziwactwo gdyż po odłączeniu okrągłej wtyczki od alternatora kontrolka ładowania nie powinna się świecić! Pozdrawiam.
Do B+ plus akumulatora, do D- minus akumulatora, a do tej wtyczki u góry wzbudzenie i sygnał do obrotomierza.
Najtańszy golf 4 ,passat B5 ,skoda octavia 1 , ibiza 3 , polo , fabia 1 coś z Opla można by zastosować (Astra G , Signum Vectra C) . Wystarczy zmienić kółka na pasek 19mm. Dorobić lub zmodyfikować uchwyt (tak by kółko było w osi). Najprostsze w montażu są te z opla. Tzn obudowy te same praktycznie. Tylko w tych z VAG jest wzbudzenie na dwuliniowej wtyczce...
Paweł, ale zalezy który alternator. Wtyczka na 4 bolce-przekaźnik jest. Wtyczka na dwa bolce-nie ma.
Vectra ma alt z wtyczką dwupinową, Astra i Corsa na silniku Isuzu z 4-ro pinową.
Odciąłem diodę(była to dioda prostownicza BY399). Po włączeniu zapłonu dalej nie świeci się kontrolka ale przy kręceniu rozrusznikiem się świeci. Gdy odłączyłem wtyczkę od alternatora kontrolka się paliła prawidłowo i zawsze. Wnioskuję ,że to coś w alternatorze. Czy też tak myślicie ?
Jak w temacie, alternator z wtyczką 4-ropinową, potrzebuję schemat wewnętrzny, oraz połączenia z resztą instalacji ( tzn wycinek schematu z obwodami ładowania i lampki). Cokolwiek - Z Opla Astry czy Corsy z pierwszej połowy lat '90, byle diesel.
Ale to zależy który masz alternator, jeżeli z dwupinową wtyczka to nie ma przekaźnika. Z czteropinową był. Jeżeli był, to zawsze na tym słupku, kolor ciemnoczerwony, niemal wiśniowy.
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
Czy udało się rozwiązać problem. Mam podobny przypadek, alternator ładuje ale kontrolka ładowania świeci. Wspomaganie załącza się po wypięciu wtyczki z alternatora (bo oczywiście wzrasta napięcie na przewodzie od kontrolki). Podejrzewam regulator napięcia bo w tym alternatorze nie ma diod wzbudzenia a sygnał na kontrolkę wychodzi właśnie z regulatora.
Wychodzi, że wszystko jest OK, bo twój silnik to ISUZU a on jest tak pomyślany, aby po odpaleniu dogrzewał silnik przez grzanie świec żarowych. Pozatym od roku 2005 występowały dwa rodzaje regulatora napięcia (w alternatorze). Tj. starszy typ miał wyjścia L i W a nowy F i W. OBA NIE SĄ WYMIENNE! Na nowym regulatorze we wtyczce jest niebieska kropka....
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
Witam, od dłuższego czasu zmagam sie z zanikami wspomagania, mechanicy proponowali wymianę pompy wspomagania. Wspomaganie zanika co jakiś czas, pompa została wymieniona na 100% sprawną jednak nic się nie zmieniło wspomaganie nadal nie działa. Dziś sam zabrałem się za weryfikację i pomierzyłem napięcia. Alternator podaje prąd w normie, jednak pomiar...
Hmm silnik 1.7 td ISUZU pzrerabiałem temat alternatora w opel astra z takim samym silnikiem alternator HITACHI z wyjsciem na pompe podcisnienia wspomagania hamulcow . sprawdz polaczenia - wtyczki jesli to nie pomorze to niestety rozbiorka alternatora . sprawdz czy jest przejscie uzwojenie wirnika moze byc naderwany przewod przy pierscieniach slizgowych...
Ja już dawno stosuje alternatory boscha z Golfa 4 lub Astry 2. Na złomie można je dorwać za 50 zł. Regeneracja banalna i koszt też 50 zł (łożyska, szczotki nawet pierścienie ślizgowe można zmienić w tej kwocie). Ma w sobie już regulator. Wystarczy tylko podać 12V przez żaróweczkę na wzbudzenie i kontrolkę ładowania (z opla nawet regulator ma oczko fi...
Ja bym sprawdził jak się zachowuje alternator, to raz. Dwa- przysłuchał bym się pompie czy wydaje jakieś dźwięki w chwili kiedy nie pompuje. Trzy- jak to astra G z 2000 ale po sierpniu to pompa ma już diagnozę ( kabel brązowy z białym paskiem we wtyczce pompy). Może podpiąc pod tester? Do sparcoo1410 - a jaka ma być? TRW.
Alternatora naprawiałem 2 razy i 2 razy założyłem mostek diodowy z regulatorem napięcia taki sam jaki był zamontowany w moim alternatorze dobrany na podstawie nr na naklejce alternatora - ostatnio 3 lata temu. U mnie alternator (regulator) ma wtyczkę 2-pinową ale dochodzi do niego 1 przewód niebieski z białym paskiem. Problem z zapalającą się lampką...
Rozumiem że kontrolka od oleju świeci brak tylko od ładowania, Sprawdż wtyczkę wielostykową koło akumulatora(kolor przewodu taki sam jak cienki przy alternatorze). Czy odkręcałeś przewód przy alternatorze i dotykałeś do masy ,lampka powinna zaświecić przy włączonym alternatorze. Dodano po 36 Wartość napięcia właściwa.
Ładowanie wróciło, wygląda na wersję F L ta która po odłączeniu lampki przestaje ładować.Dzięki kolego andrzej20001 za wskazówki . Od siebie dodam oba przewody od regulatora napięcia biegną do większej wtyczki sterownika silnika , niebiesko biały wzbudza alternator na niebiesko czerwonym jest potwierdzenie ładowania , oscyloskop 5V 2ms i mamy prostokąt...
A po co będe cokolwiek udowadniał? Każdy mądry by wypiął 4 pinową wtyczkę z altka i popatrzał tam za ciekawymi rzeczami, zwłaszcza na kablu żółtym i czerwonym, chyba że masz nowszy typ, z dwupinową, to jeszcze prościej.Jeżeli tam jest ok, to się rozbiera altka ( brrrr, idzie się upaprać) i wymienia się.... A zresztą, przecież są tu inni.
wtyczka alternatora wtyczka astra astra wtyczka
alcatel język wkładka mikrofonowy słuchawka dodatkowy wyświetlacz podłączyć
mikrokomputer cobra1 podnośnik dwukolumnowy
Audi A1 – odpowietrzanie hamulców krok po kroku, kolejność, rozpórka pedału, gdzie kupić How to Enable Energy Measurement: Hardware, ICs, Firmware, Calibration, and Logging