W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Sprawdź regulator napięcia, przejście na przewodach czy masz pewne masy itp. Jak mi przyjdzie coś innego do głowy to napisze. Odpal auto i sprawdź napięcie z alternatora.
Typowy objaw regulatora napięcia.
zmień regulator napięcia powinno pomóc
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Ja diod widzę dziewięć, a regulatora na zdjęciu nie ma. To mostek prostowniczy, a diody które widzisz to diody wzbudzenia, diody zasadnicze są wprasowane w aluminiową blachę. O takie: http://obrazki.elektroda.pl/6775412200_1...
Sprawdzić jak zawsze napięcie na akumulatorze i na alternatorze i porównać oraz napięcie na kontrolce z alternatora. Spadek będzie powodował taki objaw.P
Alternator siedzi na gumach i MUSI mieć masy, te cienkie to masy na sterownik silnika. Zrób tak, trochę wyżej masz miejsce na dwa gwinty m8, do górnego może być przykręcony ucho serwisowe. (na zdjęciu te dwie wystające śruby) Tam właśnie zamontuj kabel który podłączysz do górnej łapy alternatora (od strony paska, tak aby oczko nowego kabla dotykało...
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Witam gaśnie bo ECU ma za niskie napięcie pracy ,proponuje wymienić cały regulator pod warunkiem że diody sprawne.Pozdrawiam
Używane alternator jest uszkodzony (bardzo często w tym silniku pada - trzeba wymienić mostek diodowy o nr arc2020) oraz cały czas grzeją świece żarowe - stąd siada napięcie podczas pracy.
Opel Astra H 2007r 1.6 benzyna gaśnie podczas dojeżdżania do skrzyżowania, mam taki problem z autem że potrafi zgasnąć. Błędy które raz odczytałem były od zbyt niskiego napięcia. Dodam że jakiś czas temu był regenerowany alternator. Mierzone napięcie na alternatorze jest prawidłowe...
To czarne plastikowe? to osłona regulatora napięcia przy alternatorze.
A gdzie jest ten bezpiecznik? Napięcie mierzone na akumulatorze bo nie ma dostepu tam do tyłu alternatora.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Witam! Podstawa to zrobić najpierw to co najłatwiejsze a potem kombinować z regulatorem lub domyślać sie bóg wie czego. Sprawdź stojan i wirnik na przebicie izolacji do masy (stawiam na stojan gdyż wirnik jako częsć wirująca sam się osusza-odwirowywuje). Jest prosty sposób aby to sprawdzić - potrzebna jest żarówka w oprawce z przewodami np. 230V/100W...
A masz napięcie na wyjściu alternatora w stosunku do tylnej obudowy ?
Skoro było napięcie 12,4 to wgl nie było ładowania, kwestia tego co napisał szymitsu21 (z tego co pamiętam za schowkiem jest sterownik od świec, i wystarczyło chyba odciąć przewód od temp silnika i świece nie grzały już do czasu aż silnik się nagrzeje (musisz doczytać w internecie, bo ja już dokładnie nie pamiętam). Jeżeli to nie to to prawdopodobnie...
Jak dobrać regulator napięcia w alternatorze
Ok ECU, ale alternator sterowany cyfrowo, czy klasycznie wzbudzany napięciem na zacisk L alternatora.
Ubita dioda w alternatorze
Klemy sprawne, zimne, czyste, masa dobra, oszlifowana. Napięcie mierzyłem na alternatorze.
|No to jeśli pasek nie ma uślizgu alternator do poprawki. Sprawdz jeszcze bezpośrednio napięcie + i - na alternatorze.
Jak silnik C16NZ to sprawdził bym masowanie alternatora.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Alternator Bosch, więc regulator napięcia również firmy BOSCH. Tylko i wyłącznie oryginał. Jak wyciągniesz alternator to koniecznie sprawdź diody prostownicze w nim - miałem przypadek, że "chińczyk) ubił mostek prostowniczy.
sprawdź szczotki w alternatorze
Auto ma swoje lata więc. Wpierw do kontroli -czyszczenia klemy akumulatora, stan zakucia na kablach. Kontrola kabli masowych silnik karoseria. Kontrola ładowania alternatora , spadki napięć na kablach aku- alternator. Kontrola stanu napięcia paska wielorowkowego.
Jak wymienić regulator napięcia w alternatorze hitachi?
Zrób zdjęcie. Pozdr.
Zgadza się,ma najprawdopodobniej 55 amperowy alternator
Sorki ale nie napisałem prędzej że sprawdzałem napięcie na altku i ic się nic się zmieniło. Masę brałem z obudowy alternatora.
Ja radzę wymontować alternator i przetestować na stole probierczym.Test wszystko pokaże o sprawności alternatora.
A nie grzeje się przypadkiem klema w miejscu łączenia z przewodem? Częsty przypadek w oplach to złe połączenie na klemie, alternator daje 14 V a do akumulatora dochodzi mniej.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
Jakie jest napięcie przy odpalonym aucie na akumulatorze ? Jeśli ponad 15V to regulator uszkodzony.
Zafira nie ma przypadkiem regulowanego napięcia ładowania jak Astra J ?
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
I co da wymiana kabelka , ten alternator nawet nie musi mieć kontrolki i będzie normalnie ładował. Dziesiątki razy powtarzane jakie napięcie jest na samym alternatorze.P
Napięcie mierz miernikiem na akumulatorze. I bezpośrednio na alternatorze. Napisz
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
Jest jeszcze inna możliwość żle kontaktuje regulator napięcia , ma odczyt że napięcie jest za niskie i daje prąd wzbudzenia na maxa.
ten alternator 14.4V na BOSCHOWSKIM regulatorze
Te alternatory strasznie nie lubią być naprawiane, przekonał się o tym niejeden warsztat . W tych samochodach najlepiej i najpewniej wymienić cały alternator, a jak jeszcze wstawiłeś nieoryginalny regulator to masz przyczynę.
W spoczynku ma 15,4 V a po włączeniu silnika 19 V. Może to też ma jakiś wplyw? Ugotowany akumulator :O Miernik sprawny? Jeśli tak, to daj do sprawdzenia alternator > regulator napięcia.
regulator napięcia sprawdz,szczotki na alternatorze
Odpal auto odłącz klemę i sprawdź ładowanie będziesz miał odpowiedz. Nie przy takim alternatorze, napięcie poszybuje w górę. Pierwsze co to zmierz napięcie na samym alternatorze (masa też z alternatora).
Ciepły tak ,ale bez przesady nie 100C,a co teraz ze spadkiem napięcia ?
Mierzyłeś napięcie na alternatorze czy na akumulatorze?
Może to być wina akumulatora, zaśniedziałe klemy na aku lub zawilgocenia jakiejś wtyczki od pomiaru napięcia przy alternatorze, regulatorze napięcia, akumulatorze lub samym sterowniku.
Ale co dokładnie robił w alternatorze?
Sprawdź napięcie na świecach i na śrubie prądowej alternatora.
Zmierz różnicę napięcia między b+ na alternatorze oraz na klemach.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Do sprawdzenia regulator napięcia, diody prostownicze, pierścień wirnika czyli alternator na stół
Sprawdź woltomierzem napięcie ładowania czy alternator ładuje zaraz po odpaleniu czy dopiero po przegazowaniu. Jeśli ładuje odrazu nie przejmowałbym się tym faktem zbytnio na twoim miejscu.
Kolego sprawdź szczotki w alternatorze i diody, jeśli są ok to wymień regulator napięcia, powinno pomóc.
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
Witam. Zapomniałem zamknąć temat. Powodem były padnięte dwie diody w mostku prostowniczym w alternatorze. Zamykam temat.
Mogły diody alternatora puszczac napięcie i wspomaganie uruchamiało sie .
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Jeśli napięcie jest za duże to tylko regulator. Jeśli będziesz miał alternator na wierzchu to przemierz też diody. W alternatorach jaki masz często padało też uzwojenie.. ale raczej objawy inne ;)
Jak dobrać regulator do takiego alternatora, taki co podałem??
w weekend rozbieram alternator, napisze co i jak
Czasami jeszcze brakuje masy między alternatorem a korpusem silnika.
Jak sprawdzić te wtyczki bo mam podobny problem? Chodzi o to co powinny pokazywać za napięcia i kiedy?
Potocki - opisany sposób sprawdzenia przez Ciebie pracy alternatora , to zabójstwo dla niego. Szukaj warsztatu.
Obstawiam regulator napięcia.
Wszystkie sygnały w kostce od alternatora są? Ilu pinowa jest kostka? Jakie jest napięcie jak zgaśnie kontrolka?
Gdzie się mogę podczepić do instalacji gdzie pojawi się napięcie dopiero po włączeniu silnika, oprócz zacisków alternatora?
Witam, alternator juz zregenerowałem. Był uszkodzony regulator napięcia. Wszystko chodzi ok. Pozdrawiam.
Mierzyłeś napięcie ładowania przy samym alternatorze na D+ ? może masz spadek napięcia na tym przewodzie albo masa jest kiepska ?
Sprawdź ładowanie , czy przypadkiem alternator nie pada i nie siada napięcie.
Regulator napięcia kupiłem taki sam jak był w alternatorze. Nie regulatory padają ale prostowniki.P http://obrazki.elektroda.net/53_12883493...
Albo żarówki są słabej jakości albo alternator podaje zbyt wysokie napięcie.
Po uruchomieniu silnika około 50A, po paru minutach spada na 25A. Silnik jeszcze chłodny, a temperatura alternatora rośnie. Nawet bez zwiększania obciążenia alternator po chwili jest wyraźnie gorący. W chwili gdy silnik zwalnia obroty prąd nie rośnie. Maleje tylko napięcie, tak jakby coś obciążało alternator wewnątrz jego układu.
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
Odłącz przewód "przebudzenia" (= wzbudzenia) od alternatora, w to miejsce podłącz inny przewód i przez żarówkę 2W do plusa akumulatora. Sprawdź napięcie na akumulatorze po odpaleniu auta, powinno być >14V. Jeśli tak jest to alternator jest ok szukaj uszkodzenia gdzie indziej.
Naprawione! Jednak alternator. Mostek diod oraz regulator napięcia:)
Wspomaganie jest elektryczne i pracuje cały czas. Gdy alternator zaczyna dawać zbyt niskie napięcie - wtedy się wyłącza. Czyli przede wszystkim sprawdzić alternator.
14.1 to napięcie z obciążeniem czy bez /na ten typ za niskie/ , jak długo grzeją świece - być może uszkodzony system dogrzewania/ zbyt długie grzanie powoduje niedoładowywanie akumulatora, będzie wykańczać alternatory/.P
Zmień mechanika bo taki to oddaje auto sprawne! Ewidentnie masz problemy z domasowaniem silnik -karoseria ----dołożyć masę. Kontrola alternatora + spadki napięć altek akumulator . Rozkręć skrzynkę BSI i pod spodem wyczyść złącza X1-X2-X3 (preparatem kontakt S a potem PR)
Prosta sprawa robisz ten test i mierzysz napięcie na alternatorze później na akumulatorze i wszystko wiesz.
Sprawdź na pompie wspomagania -na grubym czerwonym jest stałe 12V z aku -na czarnym cienkim jest 12V po włączeniu kluczyka -niebieski pojawia się napięcie jak ruszy ładowanie (sygnał z alternatora).
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
diody napewno sprawne masy też walnięty jest regulator napięcia temat zamykam dzięki za podpowiedzi
Musisz wyjąć alternator i go przemierzyć. Moze być padnięta jakaś dioda w mostku albo za krótkie szczotki albo trzecia możliwość regulator napięcia. To jest alternator Hitahi bardzo awaryjny.
Dokładnie tak jak kolega brandy-p mówi, skończyło się ładowanie, poczym rozładował się akumulator, w wyniku spadku napięcia poniżej 10V zaczęła świrować elektronika w samochodzie, a wspomaganie jak wiadomo jest tam elektycznohydrauliczne, więc też zaczęło świrować. Naładuj akumulator, odpal samochód i miernikiem sprawdź napięcie na klemach powinno być...
Normalnie podałem mu już ten impulsowy z rozrusznika, tylko wtedy na alternatorze na wzbudzeniowym pojawia się napięcie i cały czas jest wybity bendix, dlatego chcę wstawić diodę i będzie zajebiście :). Tylko nadal nie wiem czy ona wytrzyma ? Dlatego proszę o pomoc
Podstawa to pomiar prądu z akumulatora podczas postoju samochodu ( ile mA po około 3 minutach ) , oraz napięcia jakim alternator ładuje akumulator. Znasz te parametry ?
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
Pewnie padł alternator , wystarczy zmierzyć napięcie ładowania na akumulatorze.P
ale kolego co do wymiany?? Klemy czy alternator?
Witam. Dzisiaj zapalila się kontrolka od skrzyni biegów. Samochód rusza z miejsca jak by chciał a nie mógł jak przeskoczy na odpowiednią prędkość jest ok. Drugi problem polega na miganiu zegara i świateł tzn tylko przy wciśnięciu hamulca jak jedzie jest ok. W ostatnim miesiącu wymiana końcówki drążka układu kierowniczego, paska od alternatora i regulator...
Mechanik jest super! HeHe!Napewno nie jest zwarty wirnik,jeśli tak by było to alternator nie ładowałby lub jego napięcie byłoby niskie.Udaj się do innego mechanika najlepiej elektryka:)
Dziś wszystko będzie podane sprawdzę te napięcie Przy okazji przeczyszcze klemy
Podane przez Ciebie wartości napięć ładowania są niewystarczające.Prawdopodobnie niesprawny regulator napięcia,ale możliwe że alternator też nie jest w najlepszej kondycji(trzeba sprawdzić). Pozdrawiam.
zwiększyć napięcie alternatora falujące napięcie alternatora podnieść napięcie alternatora
wskaźnik bezpiecznik naprawa sterownika turbiny renault kangoo temperatura
pralka bosch aquastop easun instrukcja
Resetowanie drukarki Epson L455 do ustawień fabrycznych Troubleshooting Delphi Autocom 2021.11 Activation Issues