Witam! Może być to uszkodzenie samego urządzenia. Jakieś pękniecie druku.na płytce przy złączu ładowarki. Nawigacja jest wpięta w uchwyt (przynajmniej powinna) a kabel wisi. W samochodzie zawsze są drgania. Pozdro!
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Mostek do wymiany, na bank.
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
mostek do wymiany
Tez nie miałes ładowania?
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Czy może udało się rozwiązać problem z brakiem ładowania w Astrze IV J bo mam taki sam problem? Gdzie szukać przyczyny?
Regulator ,mostek ,oryginał?
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Ubita dioda w alternatorze
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Przy włączonym zapłonie dotknij odłączonym przewodem ze styku D (nakrętka M5) do masy powinna się zapalić lampka ładowania , jeżeli nie to wiesz co dalej.
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Alternator do naprawy.Brak ładowania.
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
Podaj napięcie ładowania
Możliwe że akumulator jest do wymiany .w nissanie miałem tak że gdy akumulator był niedoładowany to po wyjęciu kluczyka świeciła lampka ładowania
Gwarantuję że diody regulator nie reguluje masy a popaliło by ci się w tym momęcie wszystko. Jest to już spawdzone w wielu oplach. POZDRAWIAM
ładowanie 12.8 Czyli brak ładowania, a nie zwarcie.
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Tak to zostało przedstawione w warsztacie.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Witam mam problem z ładowaniem w astrze 1.4 v8 na malych obrotach silnika brak ładowania dopiero ładuje na większych obrotach jak może być przyczyna pomoże ktoś??
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Dobra, a teraz do rzeczy- jak się zachowuje wspomaganie? Działa, przerywa, kierownica jest twarda do czasu aż nie przygazujesz? Pytam nie nie kozery, bo działanie wspomagania w tym modelu zależne jest od tego, jak się zachowuje lampka ładowania.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
Wygląda na to żeście obaj tacy fachowcy trafili na siebie. Trudno przewidzieć skutki po takich ale jedno jest pewne, niefachowo podłączałeś i zrobiłeś zwarcie, gdzie dokładnie to nie wiem ale może to tylko bezpiecznik. Ale nawet bezpiecznik lepiej niech wymieni fachowiec, lepszy niż poprzedni. SławeK
Wszystko w porządku nic nie kombinuj
Tak, przekaźnik jest w prawym słupku. Czyli jak puszczę tak przewód będzie poprawnie? Wydawało mi sięze to idzie od alternatora do kontrolki i własnie alternator gasi kontrolkę ładowania...
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Zafira nie ma przypadkiem regulowanego napięcia ładowania jak Astra J ?
Ale jakby to był alternator to chyba świeciłaby się kontrolka na desce hmm? No i nie byłoby ładowania, a ładowanie jest.
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
Mostek i regulator w komplecie do wymiany.120zł
Jakie napięcie ładowania?
Brak ładowania.
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
Słyszałem że zalecane jest odłączenie wszystkich przewodów od akumulatora podczas ładowania.
Dokładnie,bezpieczniki oznaczone jako KL15
Uporać się z ładowaniem trzeba
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Bo jest "napędzany" z alternatora.
Wpadłem na pomysł. Wczoraj dokładnie nie sprawdziłem. Myśle ,że to może być dioda zenera. Ktoś ja wstawił aby włączył się przekaźnik przy zbyt dużym napięciu. Jeszcze dzisiaj to sprawdzę. Którędy idzie przewód od alternatora do tego przekaźnika ? Dodano po 1 adrian1201 nie rozumiem Twojej wypowiedzi. Dodano po 1 Czy do poprawnego działania alternatora...
Dekoder ładuje listę kanałów jaką operator do niego wyśle czyli C+. Nie przewidzieli że ktoś będzie korzystał z tegoż kanału i nie został on umieszczony w liście jak wiele innych. Proszę zauważyć że lista z kanałami z astry ładuje się przy ustawieniu anteny na hotbirda.
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
a kontrolka od ładowania gaśnie?
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
To kto powie jaka jest przyczyna nadmiernego ładowania?
Nie wiem jak jest w innych samochodach, ale w moim FSO-150 żarzenie kontrolki ładowania zlikwidowała wymiana kostki w stacyjce. Słaby styk w kostce i przy dużym obciązeniu prądowym był na nim na tyle duży spadek napięcia, że powodowało to żarzenie kontrolki ładowania.
Sprawdz czy klemy się nie robią gorące.
W ładowaniu.
Pewnie padł akumulator z powodu braku ładowania
A może tak sprawdzić napięcie ładowania??
Zmierz napięcie ładowania.
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
Wg.tego modelu napięcie na klemach akumulatora przy silniku pracującym na wolnych obrotach powinno wynosić 13,8-14,4v po zgaśnieciu kontrolki ładowania.
Zielony- obrotomierz Czerwony- 30 (+12V) Czarny- 15 (po stacyjce) Żółto/czerwony - przekaźnik lampki ładowania
Witam Czy w OPEL ASTRA 1.6 1994 KOMBI znajduje się ładowarka zapalniczki przez którą mozna podłączyć nawigację do ładowania ?
Astra 1.6 16v benzyna.
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Jak masz Izusu to jestes skazany na wieczną naprawe tego gów...a . POdaj wartość napięcia ładowania.
Sprawdź ładowanie
Brak plusa na zegarach, do sprawdzenia na początek bezpiecznik nr 7.
opel astra napiecie ładowania Znalazłem u kolegi w książce o oplu astrze, że dla aternatora DELCO-REMY ta wartość wynosi od 14,2V-15,2V, a dla BOSCHA 13,7-14,5V. I jak to traktować, kiedy wszystkie instrukcje obsługi akumulatorów podają napięcie ładowania z przedziału BOSCHA, a co gdy jest w aucie DELCO-REMY.
Może dwie usterki,jakie masz ładowanie?
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Sprawdź napięcie ładowania, bo skoro Ci siada wspomaganie, to możliwe że komp odcina bo nie ma ładowania.
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
Nie ma ładowania ECU odłącza pompę.
Zmierz ładowanie.
czarny plus za stacyjką niebiesko-biały to kontrolka ładowania brązowo-biały to diagnoza
Jeśli się nie mylę w tym modelu obrotomierz dostaje sygnał z alternatora. Sprawdź napięcie ładowania
Jakiego uzwojenia niskiego czy wysokiego napięcia i czy zawsze to samo i jakie masz napięcie ładowania?
Zwykły startuje na stole z kontrolki . Po odłaczeniu jej ciągle działa. F L po odłączeniu jej przestaje ładować tyle z praktyki.
Podaj jeszcze jakie masz napięcie przy wyłączonym silniku z obciążeniem i bez oraz jak zachowuje się kontrolka od ładowania ?
Na wstępie witam serdecznie.Mam problem z ładowaniem w astrze 1.6 benzyna 94rok.Sprawdziłem ładowanie okazało się że jest prawie 17volt więc zdemontowałem alternator sprawdziłem mostek diodowy jest ok.uzwojenie i wirnik również.Zmieniłem regulator napiecia i po wymianie przestał wogóle ładować.Czy jest to nadal wina regulatora czy może być jakaś jeszcze...
Gdzie znajduje się ten cały przekaźnik to Ci numer napisze . Bo sam muszę ją sprawdzić a nie wiem w którym miejscu on jest .
astra ładowania astra kontrolki ładowania astra kontrolka ładowania
przycisk stabilny thunderbird konfiguracja bascom input bajty
resetowanie hasla windows filtr piaskowy
Haier HWO45NM4SXB1Q – czy trzeba przepalić piekarnik przed pierwszym użyciem? Beretta – napięcie na czujniku NTC CWU, typowe wartości i diagnostyka