1. napisz jak sprawdziłeś ,że nie działa ABS? 2. pomiar napięcia (miernikiem) i oporności czujnika nie wiele mówią to dopiero początek. narazie sprawdziłeś ,że czujniki są. Radzę zacząć od początku i zastanowić się dla czego nie świeci kontrolka.
Reasumując kontrolki czerwone po uruchomieniu silnika powinny zgasnąć, pomarańczowe w zależności od występującej awarii silnika się zaświecą, a zielone to światła, kierunkowskazy, które działają poprawnie.
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
Pokaż dokładnie (zdjęcie) która kontrolka się zapala...
Przy dzwigni hamulca jest mała krańcówka moze ona sie zacina i powoduje swiecenie kontrolki na zegarze
sprawdź włącznik świateł czy się nie wypalił. w mojej asterce w porę zauważyłem wypalające się styki i wystarczyło oczyścić styki w włączniku wstawiłem 4 przekaźniki na żarówki i dodatkowe bezpieczniki i wszystko działa... w twoim przypadku myślę że przewód zasilający żaróweczkę podświetlenia włącznika świateł, która zapala się razem z zapłonem stopił...
W Astrze 1.6 jeżeli jest deska z obrotomierzem to jest kontrolka na wskażniku. Gałki nawiewu są podświetlane żarówki 1,2W.
Taka sama jak w kontrolkach ladowania czy cisnienia aleju. Jak silnik nie pracuje to ani nie chodzi alternator, ani nie ma smarowania, ani nie ma obiegu plynu chlodzacego bo pompa nie pracuje. Dlatego na zaplonie bez odpalania silnika te kontrolki sie swieca. Sa w autach tez inne kontrolki, ktore moga sie zapalac po wlaczeniu zaplonu, ale po chwili...
Z tego co pamiętam, to nawet nie trzeba nic rozkręcać - jakoś włożyłem rękę, okręciłem oprawkę i gość miał spokój ze świecącą lampką.
To jest kontrolka układu sterującego wiatrakami chłodnicy, jak gaśnie po odpaleniu, to jest ok
Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Zacząłbym od podstaw czyli poziom płynu hamulcowego.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
mostek do wymiany
sprawdź czy masz żaróweczkę w liczniku tam gdzie jest dystrybutor nie wiem jak jest w astrze Otóż w Astrze F ikona dystrybutora (biała, u góry) jest tylko narysowana i nie pełni funkcji kontrolki. Kontrolka jest poniżej wskaźnika paliwa (też ma kształt dystrybutora) i zapala się na żółto gdy poziom paliwa spadnie poniżej określonego minimum.
Do tego nie oszukujmy się nikt nie sprzedaje auta bez powodu 99% ogłoszeń to zawsze jest coś do zrobienia. Nie masz w tym aucie jakiś poważnych usterek, większość to poprostu zwykle elementy eksploatacyjne. Więc ja bym robił i jeździł spokojnie pewnie jeszcze ze 2lata.
Błyskowe Podłącz diagnoskop a nie kawałek "druta" Diagnostykę przeprowadź podczas jazdy , gdy zapala się kontrolka silnika.
Sprawdź, czy jakiś bezpiecznik nie wypadł ze skrzynki bezpiecznikowej podczas jej otwierania. Dołącz zdjęcie skrzynki bezpieczników. Napisz, który numer bezpiecznika wymieniłeś ?
Otwarty obwód kontrolki świec żarowych? PSG5 czy PSG16? Aż muszę z ciekawości sprawdzić czy na liczniki idzie fizycznie obwód z żarówką, czy kontrolka świec żarowych jest sterowana po CAN przez liczniki.
niech napisze jaki kod silnika i czy w czasie szarpania zapala sie kontrolka :D
A jak ta kontrolka wygląda?
Najlepiej jak sam sobie zdjagnozujesz motor. W załączniku znajdziesz wszystko co potrzebne.
To przykra sprawa, jezeli by było zalezne od pogody miałbyś świetną stacje pogodową, a tak to musisz oglądac prognoze pogody w TVP. Ale da się tak zaprogramować, aby się zaświecała jak idzie niż północnoatlantycki.
Rozrusznik ,kontrolki oleju,alternatora i ecu silnika biora mase z silnika.
Niestety, ale kontrolka cały czas się pali. I w takim układzie będzie się palić. W rzeczywistym układzie po wzbudzeniu alternatora na zacisku D+ masz napięcie z diod pomocniczych mostka służących tylko do zasilania regulatora. Po włączeniu zapłonu prąd wzbudzenia jest podawany na zacisk D+ z plusa akumulatora i kontrolka świeci, jak uruchomisz silnik...
Wszystko jest ok w tym modelu silnika tak ma być - przewiduje tak producent. gaśnięcie kontrolki po kilku sec od odpalenia nie nie jest usterką i nie wymaga naprawy. pozdr
Regulator ,mostek ,oryginał?
No językiem można. A tak poważnie to kontrolką.
Błąd dotyczy świec żarowych np problemu z jedną ze świec ale nie powinien zapalać Ci kontrolki z kluczykiem chyba że jednak to kontrolka błędu silnika a nie immo.
Ubita dioda w alternatorze
Witam. Odłącz przewody z czujnika paliwa, jeżeli kontrolka nie zgaśnie to oznacza że jest zwarcie przewodu do masy. Pozdrawiam.
A co podpowiada tester diagnostyczny? Po co zgadywać? Skoro zapala się kontrolka, to wystarczy wykonać diagnostykę komp. i wszystko jasne...
A kiedy ci się zapala kontrolka.?
W mojej Astrze kontrolka zgasła i jak do tej pory nie zaświeciła się a spalanie nie wzrosło - sprawdzałem na trasie.
Masz u siebie system PEPS?, bo w rec’u raczej nie ma nic więcej co by blokowało rozruch. Kontrolki na desce palą się normalnie, pokazuje się kontrolka świec żarowych?
i jak Panowie od czego to kontrolka jest>?
albo zatkany kanał olejowy..albo uszczelka zle zalozona albo zatkany smok .. olej w silniku jest? kontrolka oleju gasnie ? pozdro:)
Odczytać kody usterek zapisane w sterowniku skrzyni.
Opis naprawy jest pod; Elektronika Hobby-Opel.
A no to nie ma się co dziwić że masz dyskotekę na desce .Sterownik do wysuszenia i zegary i cała instalacja z bezpiecznikami.
sprwdz mase samocodu
To zasilanie na wtryski to dobrą kontrolką sprawdzone?
No to nie masz plusa po zapłonie na sterownik silnika. Sprawdź czy jest zasilanie na cewce zapłonowej (czarny przewód), zakładam że na liczniku oprócz check-a wszystko normalnie świeci (ładowanie, smarowanie i ręczny). Sprawdź czy czarny przewód w kostce koło aparatu nie ugnił z tyłu kostki. Ogólnie to idziesz "po kablu" żeby znaleźć miejsce usterki...
W Astrze H nie ma kontrolki sygnalizującej wypalanie filtra cząstek stałych.
Na próbę może odłączyć cienki niebieski kabel od kontrolki.
A gdzie mierzysz to napięcie? Na alternatorze czy na akumulatorze? Jeżeli na akumulatorze to bład pomiaru. nie Jeżeli napięcie by faktycznie spadło poniżej powiedzmy 8V to silnik by zgasł. Penwie miernikiem nie dotykałeś albo miernik lipny. Zmierz w chwili kiedy się kontrolka świeci.
Druga to tempomat
Może był zalany i dlatego podczas mrozu pojawia się kontrolka !
A da się tego jakoś pozbyć (poza wymontowaniem lub odcięciem kontrolki) ?
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
Mi to wygląda na uszkodzony regulator napięcia.
Nie da rady...
To podpowiem że jest przekaźnik w słupku kierowcy sterowany z alternatora i to on gasi kontrolkę.
Op-com lub "wypedałowanie" błędów będzie bardzo pomocne.
Nie sprawny zawór Egr.
Ale mostkujesz tak samo AiB. Pozdrawiam.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Cewka może padać. Kontrolka silnika lub klucz nie wyskakuje?
Jak dla mnie to masz padnięty akumulator.
Iskra jest? Jak zachowują się kontrolki?
1. odczytać błędy! 2. klekot -> odczytać błędy = serwis...
Dziękuję pandy, to zrozumiałam :D Poszukam tłumikarza. O katalizatorach przykolektorowych jeszcze nie słyszałam. Rozumiem, że powinno to wywoływać ten sam efekt co poprzedni katalizator - oczyszczać spaliny i po instalacji nie będzie problemu z przeglądem? Podejrzewam jednak, że naprawa może być ciut droższa, bo puszkę mam nadal w samochodzie (wygrzebali...
Jak się nie znasz na tak prostych sprawach to nie grzebiesz. Poza tym nierozpoznany TP klucza to miga kontrolka silnika albo kontrolka immobilisera, bo nie znasz się do tego poziomu, że nie napisałeś, czy to astra F czy G.
Spróbuj przeczyścić przepustnice Sprawdź czujnik temperatury silnika Zapalają się jakieś kontrolki?
Bo ESP potrzebuje wszystkich koni mechanicznych,nie ma ich do dyspozycji wyłancza sie -proste.
No to zdiagnozuj moduł chłodzenia silnika.
DTC P0236 Działanie czujnika wspomagania turbosprężarki Warunki ustawień DTC •Moduł ECM wykrywa że sygnał czujnika ciśnienia doładowania nie mieści się w przedziale modelu uzyskanego prędkości obrotowej czujnika, czujnika BARO, czujnika ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (MAP), czujnika pozycji przepustnicy oraz czujnika ciśnienia...
A ten sposób? Link opisuje inspekcję olejową. Opisana jest również w instrukcji obsługi samochodu (str.114) https://obrazki.elektroda.pl/6417393300_... https://obrazki.elektroda.pl/7585648100_... https://obrazki.elektroda.pl/9285127200_...
Jak zachowuje się kontrolka silnika w czasie kręcenia rozrusznika ?
Gwarantuję że diody regulator nie reguluje masy a popaliło by ci się w tym momęcie wszystko. Jest to już spawdzone w wielu oplach. POZDRAWIAM
A auto ma gaz jak ma gaz to ktoś zrobił odcięcie kontrolki.
po odczytaniu bledu poduszki komputer powinien zaswieciec lampka na zegarach, aby ja zgasic trzeba wykasowac bledy ,najpierw zacznij od samej kontrolki .
a możliwe jest żeby przy braku komunikacji z czujnikiem czy zwarciu przewodów mógł normalnie jeździć autem. nadal nim jeżdżę i świeci się kontrolka
A czy podłączał sie w trakcie świecenia kontrolki? jeśli tak to musi być błąd, no chyba że jakimś cudem masa dostaje się do przewodu od kontrolki.
A jaki przekaźnik kupić ? Sprawdziłem i po złączeniu 2 styków świeci się kontrolka.
Ladowanie masz w normie, najprawdopodobniej masz spadek napiecia w zasilaniu zegarow. Zmierz jakie napiecie masz po obu stronach kontrolki....
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
sam raczej tego nie rób-poduszka powietrzna i późniejsze kłopoty z kontrolką :)
Brak ładowania - napięcie akumulatora siada i z tąd choinka kontrolek na desce ...
Tak to jest ta kontrolka
Trzeba wsadzić cienki śrubokręcik w pokrętlo (od tyłu,jak ten występ),ściągnąć je,następnie plaskoszczypcami nacisnąc dwie zapadki i wyciagnąć przełącznik ciągnąć za ośkę.
Od jakiej pompy pali się kontrolka?
To sa po prostu zabawki.Szkoda 2 i pół stówy na to.
Zółta gasnie po dopaleniu silnika i jeżeli nie występuje żadna usterka.
Ło matko! Wielkie mecyje. Pasek alternatora ci strzelił i tyle. Stąd świecenie kontrolki. Przy okazji sprawdź, jak chodzi sam alternator i załóż nowy pasek. Nie znalazłeś go gdzieś w komorze? Lub chociaż jakiś strzępów.
mam inny pomysl po prostu wyciag kostke zasilajaca modul poduszki i kropa!! a jezeli chcialbys bajerek ktory zastapi poprawne dzialanie AIRBAG-u to kliknij do mnie.
Witam Sprawdź bezpieczniki. Kontrolka świeci dlatego, że ma napięcie z alternatora a brakuje tego po stacyjce. Pozdrawiam
Taka usterka moze świadczyć o kończącej się przepływce.Po odpaleniu ECU uchyla lekko EGRa co powinien wykryć przepływomierz w postaci mniejszego przepływu powietrza.Jak zmienia się charakterystyka przepływomierza(efekt stopniowego zużycia)sterownik nie widzi zmiany z przepływki i wywala błąd EGRa.Trzeba zapiąć TECHa i sprawdzić co mu nie leży.Jeżeli...
Często siadają te moduły właśnie. Po klawiszu AC masz status w parametrach włączony?
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
Ok dzięki, ale mam zewrzeć te 2 piny ze sobą żeby kontrolka migała? Niee - na 13 dajesz masę i powinna migać kontrolka w liczniku! Pozdrawiam.
Jest to kontrolka awarii systemu chłodzenia, czyli wentylatorów, prawdopodobnie masz uszkodzony któryś z wentylatorów, lub moduł sterujący, moduł sterujący znajduje się z przodu po lewej stronie między zderzakiem a nadkolem, dochodzą do niego dwa durze złącza, odepnij je i zobacz czy nie są skorodowane, często tam też wilgoć wchodzi.
Mam taki problem podczas jazdy zapali mi się kontrolka samochód z kluczykiem i wtedy auto nie ma mocy tak jakby włączył się tryb awaryjny i później po krótkim czasie gaśnie i auto idzie normalnie
Miałem podobny problem (check engine, przygasanie, zalewanie przy odpalaniu poza tym osiągi ok), aczkolwiek sugerowano wymianę sondy w pierwszej kolejności (błąd sondy + wypadanie zapłonów), tymczasem to właśnie sonda okazała się sprawna. Check wracał uporczywie po każdym skasowaniu. Po wielu miesiącach walki problem ustąpił. Wymieniono układ zapłonowy...
Witaj. Jeżeli chodzi o Opla Astrę1 ,to taka kontrolka była tylko licznik był z obrotościomierzem i w tym modelu jest inny układ wskazników i kontrolek Astra 1.7TD-Isuzu Pozdrawiam
W jakim miejscu znajuje się czujnik ?
Awaria układu chłodzenia silnika (sterowania wentylatorów chłodnic) lub klimatyzacji (np. brak lub za niskie/za wysokie ciśnienie czynnika w układzie).
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
Masz schemat że wszystko sprawdzone? Akumulator nie pożarł kabli. Przewody dochodzą ale czy mają przejście - sprwdź kontrolką
astra kontrolki astra kontrolki gasną astra kontrolki ładowania
usunąć acronis reset czipa epson pompa transit wymiana
philips senseo zmniejszenie obrotów wentylatora
Kolejność przekładek foliowych w Sony 32WE615 Audi A6 C6 2.7 TDI 2006: Żywotność paska wielorowkowego i napinacza