Nie wiem jaka to jest astra g czy h. W g wystarczyło odkręcić schowek.
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
No i gitara, jak dasz radę naprawić to temat zamykaj :-)
Wytpione gniazdo bezpiecznika, standard w tym modelu.
A jaka to astra: F, G, H ?
Albo uszkodzony bezpiecznik 30A (wypalone gniazdo) albo przekaźnik wentylatora.
Witam. A może panewki silnika wentylatora... Tak sobie świerczą.
W Astrze 1.6 jeżeli jest deska z obrotomierzem to jest kontrolka na wskażniku. Gałki nawiewu są podświetlane żarówki 1,2W.
Koło wentylatora nawiewu.
Jedź do innego warsztatu i poproś o wymiane serwomechanizmu od sterowania kierunkami nawiewu. Kup używany i wymienią Ci w rozsądnych pieniądzach. Po co się męczyć.
Często uszkodzeniu ulega bezpiecznik termiczny na opornicy i też będą tylko max obroty wentylatora. Już w niejednej opronicy wymieniałem (właśnie od opla astry) po uprzednim jej sprawdzeniu naturalnie i nie trzeba oczywiście kupować nowej a wystarczy wydać około 2zł na nowe zabezpieczenie. Naturalnie trzeba również sprawdzić czy silnik dmuchawy jest...
W kanale powietrznym, przed filtrem kabinowym, jak w AG.
Nie kszań musisz wszystko rozebrać podszybie ,wyjąć silnik wycieraczek, zdemontować obudowę filtra górną część obudowy dmuchawy odpinasz zatrzaski i wychodzi w całości.P http://obrazki.elektroda.pl/4730075700_1... http://obrazki.elektroda.pl/1999668100_1... http://obrazki.elektroda.pl/7469900700_1...
Podświetlenie działa ?
Klapa od obiegu wew. sterowana jest podciśnieniem. Wężyki należy podłączyć do przełącznika, a przełącznik nie działa bo coś go blokuje lub jest źle poskładany :). Jak się robi coś zbyt szybko to tak się zdarza.
[quote="sigi"]Szukaj w okolicy silniczka. to racja, a dokładnie jest wpuszczony na kanale powietrza od wentylatora, na 99% padł termik zabezpieczający, który jest podobny do diody prostowniczej, albo wymienisz całą opornice za kilkadziesiąt pln, albo go poprostu zewrzesz i też będzie ok.
Jak rocznik do 94 to spalony bezpiecznik termiczny przy opornicy, jak od 94 to tak samo bezpiecznik lub zgniłe złącze w tym samym miejscu. Co do wycieraczek to przyczyna może być praktycznie wszędzie, silnik, wiązka lub przełącznik.
Uszkodzone klapy nawiewu/serwomotory.
wlasnie ustawilem klapke aby nadmuch byl z zewnatrz odlaczylem kabel od silniczka i szyby juz nie paruja dziekuje za pomoc pozdrawiam
to jedź do kogoś kto to zrobi bo nie łapiesz problemu
Tak takie oporniki widziałem w Corsie C i w Astrze G.
Pasowałoby podpiąć manometry i patrzeć, co się dzieje z ciśnieniami. Jeżeli nie dysponujesz, spróbuj podotykać rurek w trakcie osłabionego chłodzenia. Tak na pierwszy rzut oka obstawiałbym, że zamarza Ci parownik. Nie wiem jak się do niego dostać w astrze, ale najczęściej najbliżej jest od filtra przeciwpyłkowego (kabinowego). Spróbuj sprawdzić, czy...
Witam nie mialem zamiaru sie logowac ale zrobilem to po przeczytaniu tego problmu!! sam prowadze warsztat i jeszcze nigdy sie nie spotkalem z takimi SNOBAMI jak wy kolega prosi o pomoc a wy swoje gdyby nie potrzebowal pomocy to by nie pisal na forum tylko pojechal do ASO!!! w wy BUFONY znacie przyczyne ale nie powiecie tylko ZAPLAC to sie dowiesz !!!...
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Witam Opel Astra I. regulacja nawiewu 4 stopnie.
To jest krokowiec, jedno wycięcie potrzebuje do zorientowania się gdzie jest, dalej już ma po krokach zapamiętanych w sterowniku poszczególne pozycje.
Tak czy inaczej nie jest to usterka elektryczna... w regulacji temperatury nawiewu nie ma żadnej elektryki.
Jak zwał, tak zwał, ale wie, gdzie ma grzebać.
To nie takie proste. Trzeba rozebrać całą konsolę środkową.[url=http://www.blauertacho.de/... Zdjęcia 1 do 9.
Winny panel klimatronika. po sprawie
astra tak ma na zime trzeba sobie zamknąć środkowe nawiewy i już
Sprawdź złącze na rezystorze dmuchawy.
fakt..ale ze mnie duren. .przeciez taki silnik jesli ciagnie minimum 500mA lub nawet wiecej, to przy 12V to moc opornika to 6W.. ajaj O jakim sterowaniu bezstopniowym mowisz? hym? Pozdrawiam
Pojawił się następujący problem w samochodzie Opel Astra G r.prod. 2004, pełny klimatronik. Dmuchawa nawiewu przestała reagować na polecenia siły nadmuchu, sądząc po sile nawiewu przyjęła pozycję 3/4 siły nadmuchu. Cała reszta sterowania temperaturą i miejscem nadmuchu działa dobrze. Wentylatora nie da się również wyłączyć ustawiając pokrętło nadmuchu...
Witam Włącznik dmuchawy astra f nawiew chodzi tylko na trzecim i czwartym biegu. Co może być przyczyną?
Jeżeli auto ma klimatronic to nie jest usterka, bynajmniej nie ten element.
To proste - wentylator z lewej strony zdjęcia, powinien się kręcić w lewo (patrząc na niego od przodu), a ten z prawej, w prawo. Wtedy wentylatory będą miały największą wydajność i sprawność. To wynika z kształtu i ułożenia łopatek wirnika.
sprawdz czy nie brakuje ci wody w naczymiu wyrownawczym a jak woda jest ok to termostat sobie wymien
Zawór i klapka, to tak robili ? Jak sprawdziłeś linkę i czy klapka się domyka ? Masz to wszystko rozebrane, że wiesz że wymieniony grzejnik jest gorący ? W "moim" oplopodobnym modelu, grzejnik podtrzymuje i dociska plastykowy klips, jak pęknie, grzejnik opada i powietrze zamiast przepływać przez żeberka grzejnika, omija je lecąc obok grzejnika, nie...
Cześć mam identycznie to samo. Czy możesz pomóc?jak to naprawiłes?
Właśnie tylko nie wiem czy bez rozbierania deski rozdzielczej da się wyjąć cala obudowę nawiewu
witam mam problem z nawiewem w astra j 2010 , byla zmieniana deska rozdzielcza i wyjmowany panel nawiewu, po ponownym wlozeniu juz nie dzialal mimo tego ze cala reszta dziala perfekt , dodam ze zmienilem juz 3ci panel nawiewu i nadal nic , dodatkowo sprawdzilem ze jest prad we wtyczce ... . dziwna sytuacja bardzo prosze o pomoc
Mam astrę od kilku lat.Kiedyś tego nie było wiec to musi być jakaś usterka. Usterki to masz chyba w pamięci... Środkowy nawiew w Astrze oryginalnie ma stały tunel z zimnym powietrzem. Jedyne co możesz zrobić to zasłonić go tekturką. Gdyby Ci się chciało to wystarczy poszukać na google wyszukując frazy "środkowy nawiew astra" : http://www.google.com/search?client=oper...
Witam Posiadam opla astrę (j) IV i również taki problem: Głośna praca wentylatora nadmuchu. Hałas ten występuje od razu po włączeniu nawiewu i wzrasta wraz ze wzrostem prędkości nadmuchu. W związku z tym po demontażu schowka jak dobrać się do wentylatora nawiewu aby nie wymontowywać całego zestawu z obudową filtra i aby czegoś nie połamać? Dziś dobrałem...
Raczej rezystor
Mam również problem z ze sterowaniem nawiewem powietrza w Astrze II. W moim przypadku jest to wykonanie DELPHI ( w starszych modelach jest BOHR). Też silnik cały czas się kręci i jedynie zmienia kierunek po naciśnięciu przycisku na konsoli. Silnik ma tak dużą siłę że wyłamał całą oś klapki regulacji nawiewu. W silniku na pewno niema żadnego sprzęgła....
Co do włącznika nawiewu to sprawdź rezystor dmuchawy.
Bo tu potrzeba MDI albo OPcom.
Witam. Nie działa nawiew i nie mogę odpalić samochodu. Kręci ale nie odpala. Jak działa nawiew to samochód odpala. Jest jakaś zależność?
Tam są 2 z oprawką od tylca.
Pytanie czy zawsze ładuje poprawnie nawet podczas skretu i włączonej nawiewów.
A co ma pompa wody do tego?To mnie wygląda na jakąś klapkę od nawiewu.
Dzięki za odpowiedź. możesz podpowiedzieć w astrze J jak się dostać do tego wentylatora i gdzie te styki , jakiś sterownik jest ?
Jak w Astrze I dobrac się do nawiewów? Musze wymienić: - przełącznik nawiew z zewnątrz, wewnątrz - małą kratkę nawiewową od strony kierowcy - jedną z kratek na samym srodku Przejrzałem dość dokładnie całą deskę i nie mam pomysłu jak się dobrać do tych nawiewów.
Witam! Właśnie zabieram się do 'likwidacji parowania szyb' i mam pytanie jak zdemontować klapke silniczka nawiewu powietrza?
Mam Astrę i przyłączam się do opinii powyżej. Jeśli jednak ci to przeszkadza to częściowo możesz to naprawić. http://astra.autokacik.pl/ Technika -> Napraw to sam -> Sposób na ciepło ze środkowego nawiewu w Astrze I
Dobrze przekop forum, było kilkakrotnie pisane jak uporać się z tym problemem przy pomocy zwykłej żarówki :D
Problem rozwiazany.Winowajca okazal sie panel climatronica
Do sprawdzenia rezystor dmuchawy https://www.google.pl/search?q=astra+g+r...
Silniczek znaleziony lecz problem powstał taki ze dmuchawa działa, lecz wieje tylko zimnym po środku z 2-dwóch kratek po bokach przy oknach gorącym co jest??i nie działa chyba ten przycisk przy przełącznikach (prostokątny) kiedyś jak naciskałem słychać było jak by powietrze ...
Do Opla Astry 1.6 F 1993rok od nawiewu . http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
witam serdecznie jak w opisie- Astra bulgocze, tak jakby przepływał płyn w powietrzem w wężach. nasila się jak doda się gazu. wiem że podobne tematy były poruszane, z tym że: nie zbiera się masełko na korku od oleju, nie przybywa oleju i ma on prawidłową barwę. za to co jakiś czas płyn po prostu ucieka. i jeszcze jedno- w miejscu w którym wąż od wody...
Witam, czy udało się rozwiązać problem? Co było przyczyną usterki? Mam identyczne objawy w mojej Astrze Pozdrawiam edit W innym wątku na forum znalazłem poradę, aby wyczyścić błędy komputera. Faktycznie pomogło. Wniosek, zwarcie w układzie może spowodować błąd i zblokować nawiew w jednej pozycji. pozdro
Witam , mam problem z nawiewem w tym aucie nic nie działa bezpiecnziki dobre. Nie moge znaleść schematu elektryki na którym by było sterowanie nawiewem do tego auta może ktoś takowy posiada . Pozdrawiam
Tam jest kawałek elektroniki który ogranicza prąd teog silnicza. Standardową usterką jest to że silniczek dojeżdża do końca i zamiast się zatrzymać wyłamuje conieco.
Problem rozwiązany. Potrzebna była wizyta u mechanika, podłączenie pod kompa i kasowanie błędu nastawy klapki nawiewu. Wszystko działa już oki.
Uszkodzony rezystor/opornica dmuchawy.
Tu możesz ściągnąć całą książkę, schematy instalacji też są: http://rapidshare.com/files/21691353/Sam...
Mam Astrę II 2004 2.2 diesel. Po wyłączeniu silnika i wyjęciu kluczyka nawiew (klimatronik) nie wyłącza się. Najczęściej po deszczu albo myjce. Aby wyłączyć nawiew odłączam akumulator na chwilę.
Witam. Mam problem z nawiewem w moim aucie, a wygląda to tak ze nie działa na 1,2,3 tylko na 4 i nie wiem co mogło się stać... Z góry dziękuje za odpowiedzi. Astra II 1998 1.6 16v
Witam.Wymontowałem oryginalne radio opla i podłączyłem inne (overmax). W skutek tego zniknęło mi podświetlenie nawiewu. Radio jest podłączone na 2 kostki ( zasilanie radia i głośniki ), i jest jeszcze jedna nie podłączona kostka szersza.Czy to ona musi być jakoś podłączona by wróciło oświetlenie nawiewów?
Może być.
Sprawdź rano, jak jest chłodno, rozgrzej też silnik i zobacz czy działa regulacja. Jak postoi w upale to cała magistrala i wszystko w aucie jest tak rozgrzane, że chłodniejsze powietrze to poleci dopiero po dłuższej chwili i to tylko jak włączysz solidny nadmuch.
Odpowietrzenie silnika!
jak można się dostać do pokrywy nagrzewnicy ??
Tak 1 nad pokrętłem od ustawiania temperatury 1 nad wyborem obiegu oraz 1 w pokrętle regulacji biegu dmuchawy 1 w przycisku obiegu wewnętrznego 1 w popielniczce Żarówki T5 1.2W/12V cało szklane.
I klima ma kompresor o mocy 2-4kW....
Dzięki za pomoc.
Naprawiał może ktoś ten sterownik? Widzę że jest na L272M. Mam problem z zaworem nagrzewnicy i z klapką wlotu powietrza. Siedzą tam dwa L272M co sterują jak wyżej. Nie wiem do czego użyty jest LM2904N?
Straciłeś plusa po stacyjce, możesz zrobić obejście podłączając pod radio i spryskiwacz tego plusa wziętego z innego miejsca np. nawiewu.
Witam, Oj chyba to ten nieszczęsny rezystor, a w zasadzie bezpiecznim termiczny. Przejrzyj ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/opel-as... Pozdrawiam
Zaleźy gdzie mierzone i jak ciepło na dworzu. Miałem dwa razy w astrach jemperaturę poniżej 10* w nawiewie,na dworzu było 25*, Zdarzało się że klapy w nawiewach niedomykały się i mieszało się powietrze.
Głównym odbiorem prądu jest grzałka w nawiewach jeśli jest.
To pokazuja sie małe kwadraciki na dole komputera pokladowego od temperatury i od nawiewu
A może gazownik pomylił kierunki obiegu?
Zacznij od wyjęcia radia (uwaga na kod) i kratek nawiewów. Jak potem dobrze się rozejrzysz to zobaczysz wkręty które trzeba odkręcić (TROX)
Witajcie. Problem nr1. Dzisiaj postanowiłem sobie wymienić niektóre żaróweczki z deski rozdzielczej i całej ten konsoli. Wymieniłem żarówke od nawiewu a następnie w włączniku świateł awaryjnych co odbyło sie z małymi problemami. Żaróweczki wszystkie świecą w awaryjny również ale nastąpił problem. Awaryjne światła pokazuje mi jak miga tam przy liczniku...
To prędzej szczotki w silniku.
Krzysztofvmax nie pisz,że jest tam silniczek krokowy bo go tam NIEMA!! Jest tam zwykły silnik z przekładnią.Jeśli reaguje to pewnie jest zablokowana w jakiś sposób klapa.Sterowanie jest bezpośrednio na płycie z pokrętłami nawiewów.
Podświetlenie a działanie panelu to dwie różne rzeczy zacznij od tego czego nie sprawdziłeś.
0,19 bez obciążenia (choć to stary log i możliwe, że światła były włączone, nie pamiętam), a 0,24 ze światłami i nawiewem.
posprawdzaj wszystkie kostki łączeniowe.najlepiej rozłącz pojedynczo każdą,pryśnij WD-40 i połącz najprawdopodobnie przyczyna tkwi w zaśniedziałych stykach na połączeniach (tzw wsówkach ).pozdrowienia
przedmuchałeś pokrętła ? czyściłeś styki na płytce itd ? od tego bym zaczął
Witam ! Rozkręcałem dziś nawiewy no i przeciągnąłem linkę odpowiedzialną za zimno i ciepło?teraz nie da rady jej wsunąć z powrotem . Czy ktoś wie jak to naprawić ? Może ktoś miał kiedyś podobnie ? Pozdrawiam !
Nie mierzy żadnego prądu! Układ fabryczny ( zasilanie tego silniczka) trzeba nieco poprawić.
Pod konsolą spróbuj wypatrzeć czy jest dostęp do takich mechanizmów jak na zdjęciu. Jeżeli tego nie widać to by znaczyło że trzeba demontować poszycie kokpitu żeby dojść do tych serwomechanizmów. Będzie ciasno jak diabli ! Posprawdzaj jeszcze bezpieczniki i kostki połączeniowe od konsoli sterowania nawiewem i ogrzewaniem i co tam jeszcze jest. Oj chyba...
hmmmmmm?? Moze para wodna?? Ja bym stawial na pare wodna?? pzdr p.s. puść ogrzewanie i sprobuj przesuszyc a potem znow klime!!!
Podobny temat był już poruszany, słabo działająca klima może mieć przyczynę w zaworze rozprężnym, a co do parowania to sprawdź jeszcze filtr pyłkowy, jeśli tego nie zrobiłeś.
Szczotką do butelek. Skoro śmierdzi przypalonym, to pewnie silnik nawiewu się kończy.
Astrze G trzeba wyjąć schowek po stronie pasażera i zdjąć osłony nadmuchu na nogi pasażera.
astra sterowanie nawiewem nawiewem renault nawiewem lagunie
podłączenie silnik pralki gniazdka angielskie schemat wycieraczki szyby tylnej
zlecę lutowanie zlecę lutowanie
Ustawienia serwisowe kotła Brotje BBS evo 22i dla ogrzewania podłogowego Radio i wyświetlacz nie działa w Renault Clio - przyczyny i rozwiązania