Wymiana oleju na odpowiedni powinna usunąć "cykanie". Co do obrotów to poczekaj aż wypowiedzą się mądrzejsze głowy.
A jakie błędy "widzi" sterownik? To może być MAP (ten na górze na podszybiu często dostaje wodą i go trafia) to może być EGR (przycina z syfu i nie ma wolnych obrotów), a może być 100 innych rzeczy. Podjedź do jakiegoś warsztatu bo wymienisz wszystkie czujniki i pół osprzętu i nadal będzie źle.
Skoro delikatnie puka w tłumik, to zainteresuj się stanem zaworów wydechowych.
Upt2 takie zawsze zakładałem.
A nie możesz ustalić czego brakuje podczas tego niepalenia?Odkręć kopułę i zobacz czy wtrysk podaje zanim wymienisz cały silnik.I zmień tego elektryka, bo to jest dramat żeby nie ogarnąć takiego opla.
Ten silnik na 100% nie jest bezkolizyjny. W AD jest wiele błędów.
przepustnica i silniczek krokowy do umycia,kopułka do przejrzenia,ewentualnie poprawić styki na niej i na palcu,, jak już zapali pojedz w dłuższą trasę i nie żałuj jej gazu, przegon ja niech sie wygrzeje i wydmucha, ,po tym wszystko powinno wrócić do normy. Ostrzeżenie nr. 2. Gratuluję pomysłu mycia przepustnicy w monopunkcie. Ponadto informuję, iż...
przyjrzyj się dokładnie egr-owi, pewnie jest uchylony, że na wolnych nie równo pracuje
Żeby postawić diagnozę dla 1cylindra ściągnij przewod w.n. ze świecy na 1cylindrze w czasie pracy i zobacz jaka będzie reakcja.
Witam. Astra 1,7 DTI , przy podobnych objawach miałem uszkodzony czujnik położenia wału.
Napisz jaka to jest instalacja, sekwencja, pompka w baku, LPI?
Zmień gazownika. Umów się u innego tylko wcześniej pojeździć na benzynie tak jak robisz 2-3 dni żeby parametry były jako wzorzec. Autokalibracja a potem regulacja w trasie.
Wartości masz podane niżej w pdf.
Masz błędy to zacznij od nich. Sprawdź sondę. Skąd możesz wiedzieć że reszta silniczków była sprawna?
Na 99% coś z cewką. Na początek przełóż osłonki na świece (ten giętki element co wchodzi na świecę), one często lubią dostawać przebicie i iskra zamiast na elektrodzie idzie do masy. -Kasujesz błędy -zamieniasz osłonki miejscami, 3 z dowolnym -następnie jeździsz i "łapiesz" błędy -odczytujesz błędy, jeżeli masz błąd P0300 (ogólne wypadanie zapłonów)...
Ewidentnie problem leży w spalaniu mieszanki (charakterystyczne "pyrkanie" w wydechu, to dopalanie niespalonych części w układzie wydechowym. Sprawdź cewki zapłonowe. Być może któraś sekcja "pada" i stąd problem. Ponadto należy sprawdzić uszczelki kolektora dolotowego, czy przypadkiem nie ma uszkodzeń/ubytków i nie zasysa "lewego" powietrza (choć w...
Na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na wszystkie nurtujące cię pytania związane z Oplem http://www.ktk.prv.pl/
weź od normalnego "gazownika" ( lub stacji kontroli pojadzów ) zaświedczenie że instalacja jest niesprawna technicznie i zarządaj jej naprawy lub demontażu na koszt nieudolnego zakładu sugerując że sprawe skierujesz do sądu lub do rzecznika obrony praw konsumenta - podobny problem był poruszany na elektrodzie - pani miała problem z jakims oplem ( chyba...
Proponuję sprawdzić zawór EGR. Ople mają z tym problemy. Czujnik położenia wału najlepiej sprawdzić przy pomocy oscyloskopu. Myślę że nie jest on przyczyną. Gdyby padał to silnik gasłby i nierówno pracował niezależnie od obrotów. Dodano po 4 I jeszcze jedno: pomiar spalin był za katalizatorem?
W obd2 wyskakują błędy obu sond "heated oxygen sensor". Zawsze grzałki sond. 0130, 0135, 0136, czasem 0141. Moje pytania: Dlaczego po odpięciu sondy nie czuję żadnej różnicy, a po odłączeniu bezpiecznika jest wielka różnica? Czy napięcia i opory są w normie? Co, oprócz sond, może być problemem? ] Pierwsze to, że sonda nie jest brana pod uwagę bo nie...
Przy pomiarze podciśnienia wyjdzie. Ale może też odkręcić świecę, wsadzić drut, zobaczyc kiedy tłok jest w górze i skonfrontować ze znakami.
W moich okolicach około 600zł. Ile u Ciebie - nie wiem. To oczywiście sama głowica. Musisz doliczyć rozrząd, uszczelkę głowicy, robociznę.
Może rozrząd się przestawił z tego co wiem jest na pasku.
Pomyśl, czym się rózni pompka od układu SPI vs. układ MPI?
Proponuję jeszcze sprawdzić filtr powietrza i paliwa i czyszczenie i adaptacja przepustnicy. Filtr gazu kiedy był wymieniany?
Hej Mam podobny problem z Astrą 1.6, tylko że wersją II. Od niedawna co jakiś czas zapala się lampka emisji spalin + dodatkowo silnik nie pracuje płynnie (a przynajmniej taki jest efekt końcowy). Trzymając nogę na pedale gazu samochód czasami zwalnia i przyspiesza w niewielkich, ale zauważalnych granicach. Poczytałem trochę i dochodzę do wniosku, że...
Można cewkę zdjąc, położyć na silniku i skoczyć krótkimi kabelkami do świec. Można tez po drodze stosownie zamienić kabelek WN i kabelek i ew. w sterowniu. Czasem tak robię do sprawdzenia cewy.
Zrobiłem diagnostykę komputerową i wywaliło mi 2 błędy: sonda i czujnik membranowy kolektora ssącego. Sonde kupiłem nową i założyłem. Check teraz już zgasł silnik trochę lepiej pracuje, nie dławi i nie szarpie na małych obrotach, ale ciągle nie ma pełnej mocy. Jak pisałem check zgasł, ale zapalił się samochód z kluczykiem i wywala cały czas błąd P1112(napięcie...
może warto też wymienić filtr paliwa i sprawdzic drozność układu wydechowego .pozdr.
Sprawdż najpierw błedy. Po opisie wygłąda na zawór EGR(
Silnik 1.6 benzyna.
Tak był podłączany kom. wskazał kilka błędów po sondy lambda, przepustnica, EGR. Każdy z mechaników który to oglądał miał swoją wersję usterki. Jeden mówi że to korektor ssący , drugi że to winna sond. I sam już nie wiem jaką wersję przyjąć. Jutro jeszcze raz podjadę do mechanika i zostawię go najdłużej w warsztacie.
Kolego a jak ze spalaniem? Nie szkodziło by zrobić analizę spalin, tak dla pewności, a i wyjaśni conieco.
"darkonel" ja już nic ci więcej nie podpowiem !!!! Dziwne postanowienie kolegi mimo tego, że jego rady były dość skąpe. Mam ten sam silnik co Ty. Nie jestem zbyt biegły w mechanice, ale z własnego doświadczenia mogę powiedzieć, że zawalona przepustnica (+silniczek krokowy) to normalka po dłuższej eksploatacji auta i oczywiście wymaga okresowego czyszczenia....
https://obrazki.elektroda.pl/7307180900_... Nie zaznaczyłeś sobie jak przykręcony był aparat ? Miałeś błąd TPS, czy po wymianie trzeba go ustawić ? Potrafi zmienić kąt zapłonu.
Temperatura silnika jaką widzi ECU gdy jest problem plus temperatura na dolocie.
Witam, pacjent Astra H 1.6 XEP 2005. Silnik nie równo pracuje, są sytuacje, że nie reaguje na kluczyk przy odpalaniu, wtedy otwieram klapę i zamykam i auto odpala. Podczas jazdy miga ikona silnika, jakby była uszkodzona cewka, ale ona jest wymieniona. Podejrzewam sterownik silnika, czy może coś innego?
Co było sprawdzane w tym temacie, jakieś błędy?
http://lmgtfy.com/?q=x16xel+egr Znajdziesz całe tutoriale. Najwięcej tych silników było w przedliftowych Vecrach B.
Po podłączeniu wężyka do zasilenia pompy i wsadzeniu go do bańki z ropą astra odpaliła i zaczęła normalnie pracować. Wyjąłem cały bak spuściłem paliwo ,wypłukałem bak ,dałem nowe obejmy wszystko poskręcałem do kupy .Zalałem ropy z preparatem do układu ale ona dalej nie chce zapalić.Luzowałem nakrętki przy wtryskach kręce kręce i nic ,jak da sie plak...
Jak dla mnie to zalewa go gazem.Za niska temperatura przełączenia.
Ta chwila musi trwać ok 15-20 min.
Uszkodzona odma.
sprawdż ciśnienie paliwa.
ok, to wielkie dzięki jutro pojadę do mechanika i może wymieni i napiszę czy się sprawdziło. pozdrowionka i dzięki za szybką odp
Astra G czy Astra F? Jak G to na 100% masz uszkodzony sterownik, jest koło akumulatora, i mogę go zrobić.
Witam ponownie, niestety poziom oleju się podniósł.
Jeśli ruszałeś przewodami i trochę pomagało, to może wymień te przewody, ewentualnie sprawdz świece.
To duzo nie słyszałes , tak jest osobny czujnik temperatury dla ECU, szary.EGR należy podwiesić podpiety , bo ma zwrotną dla ECU. Powidz , przepraszam ,że za Ciebie piszę.
A sprawdzałeś silniczek krokowy?.
Domyslam sie, ze masz silnik Opla t turbina. JA coprawda mam wolnossacy 1,7DR, ale problemy podobne czase, szczegolnie w chlodniejsze dni. Dwa pytania do ciebie. Czy sprawdzales poprawnoisc dzialania swiec zarowych? I drugie : Czy na pompie paliwa masz zamontowana taka spora gruchem ktora jest polaczona z ukladem podcisnieniowym vacum pompy? Zomny silnik...
A po co te szklanki były wymieniane? Wałek przed wymianą był na pewno równy?
Tak. Problemem może być uszkodzony regulator napięcia przez co podając za wysokie napięcie wszystko szaleje.
a na jakim wtrysku jest to auto ma inst gaz??
a nierówno chodzi na zimnym czy ciepłym
Biały dym -para z dostającego się płynu do komory spalania chyba że stał długo i mróz sie wypala.
Modół zapłonowy pod pokrywą dostaje przebicia. Wymiana na nowy.Ale najlepiej pod komputer i zobaczyć wypadanie zapłonów.
U mnie kat.
Ten pierwszy mam, w sumie w twoim przypadku zrobi to samo co zwykły ELM, czyli jak masz auto sprzed 2000r. to nic nie zrobisz. Ten drugi to raczej zwykły KKL w obudowie z badziewną naklejką.
witam-jak nie pali na wszystkie gary to sonda wzbogaca dawke paliwa. przyczyny moga byc rozne:-swieca,kabel,kopulka.-male cisnienie w cylindrze (upalony zawor lub tlok) uszczelka miedzy garami. sterownik szuka optymalnej pracy silnika dlatego wahania biegu jalowego. czy zapala sie lampka silnika?(check). pozdrawiam
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Oj, raczej nie tu problem.
Tak zgadza się
na 99% przeskoczyl ci rozrzad
Wymień kable wysokiego napięcia.
Prawdopodobnie zapowietrza się układ paliwowy - wężyki przelewowe , uszczelki wtrysków lub ... niestety pompa wtryskowa .
Świece były wymieniane jakiś rok temu czyli około 10tys km z tego co pamiętam były to chyba irydowe. A jaka powinna być przerwa między elektrodami?
Witam Kiedy ostatnio wymieniałeś przewód wysokiego napięcia?
Nie można. Ma na bank problem z zaworem EGR.
Zobacz czy klapa przepływomierza nie uwięzła w pozycji otwartej Tam jest termiczny. Pierwsze co zawsze do sprawdzenia to przekaźnik podwójny, między innymi od pompy paliwa. Jakie masz wtryskiwacze gazu? Jak rosso to to nie będzie jeździć bo są za wolne do fullgroup-y.
sprawdził bym tego nieszczęstego EGR... (powodzenia przy wyciąganiu...)
byl podłączony podczas jazdy komp i nic:(
Zmiana świec i kabli wysokiego napięcia wydaje się że wszystko w porządku
A jak wpadłeś na trop EGR? Diagnostyka komputerowa - czy jak?
Jaka to jest Astra? Który rok?
Dzięki. Jutro sprawdzę i dam znać
A powiesz mi jak go wyregulowac?
Prawdopodobnie uszczelka pod głowicą do robienia. Płynu nie ubywa?
Filtr powietrza wymieniłem kilka dni temu przy okazji okresowej wymiany oleju.
Witajcie koledzy ... Mam problem z Oplem Astrą G Y2.0 DTH 2004 rok pompa psg16 dwu wtyczkowa Problem polega na tym że pompa jest po regeneracji i naprawie sterownika i mimo tego silnik źle pracuje tzn . Odpala ze strzału na wolnych obrotach przy źimnym silniku troszkę nie równo pracuje ale to około 2,3 minuty po czym kolejne odpalenie już jest równo...
Pod kompa podpiąc w czasie rozruchu i zobaczyć na dawki podawane przez wtryski. Pod jakiego tego kompa podpiąć silnik z czysto mechanicznym wtryskiem?
To źle. Bo trzeba było wymienić tylko środkowe, za to po jednym zaworze na cylinder i zamienić miejscami śruby w kołach. Silnik ci źle pracował, to się od razu wziąłeś za pierścienie? Na jakiej podstawie? Jakaś diagnostyka? Testy? Próby? Choćby próba olejowa? Coś, co dało podstawę do rozebrania silnika?
pompa paliwa i po kłopocie
A "falowanie" tych obrotów jest równe ? Tzn czy amplituda jest równa ?
Nie masz iskry czy nie podaje paliwa? w.w błędy nie mają wpływu na odpalanie - co najwyżej na nierówną pracę.
Czy skasowałeś błędy?
Która generacja LPG??
Tam masz silnik opla i pompe elektroniczna tak?Podiagnozuj to.
Jakie światła migają??
Podejrzyj prace, parametry sondy czy jest ok.
sprobuje ja troszke przegonic moze to pommoze... ;-)
Brak dobrego sprężania,lub zarzuca świece olejem.Nie pali na wszystkie świece. :arrow: nie równa praca silnika,dużo pali... pozdrawiam
Witam sprawdz świece żąrowe,i wtryskiwacze,jak to nie pomoże to bedziemy szukać dalej powodzenia
Sprawdź czujnik temperatury silnika, miałem tak samo w astrze.
Sam robiłeś rozrząd ? Może kwestia jego ustawienia...
To była uszczelka pod głowicą. Autko wyleczone a całkowity koszt to 400zł :)
ciśnienie jest stałe niezależne,czujnik ma ma wpływ na wzbogacanie/zubożenie mieszanki
0505 - Usterka w układzie regulacji obrotów biegu jałowego Który krok osiąga regulator biegu jałowego, jakie jest podciśnienie w kolektorze?
Rozrusznik rozrusznikowi nie równy.
wszystko w tym temacie
astra nierówna praca nierówna praca benzynie astra astra nierówna praca silnika
bezpieczniki octavia schemat elektryczny forda mondeo tarcie paska
moduł komfort termet wyłączniki dotykowe
Czy zamrażarka może zakłócać kabel światłowodowy? Jak odzyskać dostęp do telefonu bez kodu PIN?