Albo przewody, albo padła ci tak zwana "gruszka" co porusza łopatki turbiny. Weź sobie kogoś do pomocy niech wsiądzie do samochodu dodaje gazu a ty w tym czasie patrz pod pokrywą silnika czy gruszka się w ogóle porusza i czy podciśnienie dochodzi. Jeżeli brak będzie podciśnienia to albo przewód jest gdzieś dziurawy albo pompa nie tworzy podciśnienia.
sprawdź przewody podciśnienia,
Akumulator nie będzie wpływał na gaśnięcie na gazie. Zanim zaczniesz walczyć z instalacją gazową sprawdź czy przewody od podciśnienia są całe.
WITAM Mam pytanie dotyczące podłączeń przewodów podciśnienia w astre 2.0 DTI. Samochód nie ma mocy 130 max (wymieniony już egr na nowy wyczyszczony dolot) a samochód nie ciągnie. Komp nie pokazuje żadnych błędów. Przewody były zdjęte być może któryś jest zamieniony ?
Witam sprawdź przewody podciśnienia -ten do serwa też i podstawę przepustnicy .Powodzenia.:|
Proponuje sprawdzić wszystkie przewody (wężyki) podciśnienia łącznie ze zbiornikiem podciśnienia. Mogą być nieszczelności.
miałem to samo. przeczysciłem wszystkie przewody podciśnienia i jest ok. u mnie w tych przewodach byl olej woda.
Sprawdź czy linka sterująca przepustnicą się nie zacina, czy przewody podciśnienia są ok lub czy silnik nie ciągnie falszywego powietrza.
Jeśli membrana jest szczelna pozostaje zawór elektro-pneumatyczny sterujący lub brak podciśnienia na nim. Kod usterki jaki masz? /I kod silnika.
Witam. Chciałbym się podpiąć do tematu gdyż mam podobny problem a nie chce smiecić nowym tematem. Dotyczący vectry b benzyna gaz 1.6 16v X16XEL, mianowicie najpierw nie palila na 1 cylinder. Po zasiegnięciu opini "fachowców" z których jeden wskazał cewke drugi przewody i świece, z uwagi na to ze autko kupiłem nie dawno i świece miały byc i tak wymienione...
Załatwione. Miałem przerwę wakacyjna ale dopiszę jak zakończyłem sprawę. Wymiana pompy wbrew pozorom nie jest taka trywialna. Może z tej przyczyny, że te pompy się po prostu nie psują. Wymieniłem moją ale faktyczna przyczyną była oczywiście awaria sterownika. Dopiero specjalistyczny warsztat był w stanie to zrobić. Tak czy inaczej jeśli ktoś faktycznie...
Egr wyczyszczony (było w nim masę oleju) Vakum wymienione bo zamiast ciągnąc i robić podciśnienie pluła olejem. Egr zaczął teraz elegancko chodzić (w dodatku wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia) Siłownik Egr też wszystko OK. Kolektor ssący wyczyszczony. Dalej ta sama usterka.
Przewód podciśnienia. Poszukaj gdzie będzie pasował.
Wstępnie zlokalizowałem źródło problemu. Pompa Vacum przykrecona do głowicy od stronie skrzyni, generuję podciśnienie ale tylko na 1 przewód. Z pompy wychodza 2 przewody; - grubszy który idzie do serwo (ten zasysa powietrze normalnie) - cienszy na sterowanie podcisnieniami ( w nim brak podciśnienia) Rozumiem że na cienszym przewodzie również powinno...
Posprawdzaj wszystkie przewody podciśnienia i szczelność układu dolotowego od filtra do kolektora ssącego, może być gdzieś nie szczelność i samochód zasysa tak zwane "lewe powietrze".
Element fabryczny nie miał wpływu na p0299. Winny był przewód podciśnienia
To wszystko już zostało wymienione. + Map sensor + Czujniki temperatury + Przewody podciśnienia + Czujnik położenia przepustnicy Nie ma nigdzie lewego powietrza... Już mi ręce opadają... dlatego pytam bo widać że ewidentnie coś było grzebane przy tych kablach... Pozdrawiam
Witam. W mojej Astrze falują mi obroty na zimnym jak i na ciepłym silniku na biegu jałowym w granicach 850-1000 rpm. Zostały wymienione świece, przewody oraz silnik krokowy, raczej nie widać poprawy. Ostatnio wymieniłem termostat, mechanik twierdzi, że sprawdzał przewody podciśnienia i nie łapie lewego powietrza. Nie wiem jak cały układ dolotowy, ja...
Jest Klima, powietrze z kratek leci niezależnie czy zamknę klapkę do podszybia czy nie, tylko tyle że słabiej. Czy przy odwróconych obrotach silniczka nawiewu też by dmuchało przez kratki? Bardzo dziwny temat. Gdzie znajdę te przewody w celu sprawdzenia? No i jeszcze problem z zasilaniem odcięcia podciśnienia od gruszki z cięgnem klapki obiegu wewnętrznego....
Witam, mam Opel Astra 2.0 DTH 1998r. Mam pewien problem. Przy prędkości 120 czasami wyskakiwał check silnika. Przeczyściłem EGR, Przepływomierz oraz czujnik ciśnienia kolektora ssącego. Check przestał wyskakiwać ale samochód zaczął strasznie mulić. Odczytałem błędy i były to : P0100 - Usterka obwodu przepływu powietrza w zakresie Masy lub Objętości...
Witam.Sprawdź w pierwszej kolejności wszystkie podciśnienia do EGR,turbosprężarki,oraz czy wakum pompa wogóle zasysa powietrze na cienkim wyjściu.Jednym słowem sprawdź wszystkie cienkie przewody czy któryś nie jest pęknięty zwłaszcza przy końcach.
Wymiana przepływomierza rozwiązała problem przechodzenia w tryb awaryjny pod obciążeniem na wyższych obrotach. Błąd P0400 to usterka EGR - możliwe, że wysiadła Ci pompa podciśnienia lub elektrozawór sterujący EGR, ew. masz przetarte/źle podłączone przewody podciśnieniowe sterujące pracą EGR... chyba że masz już tam elektrycznie sterowany EGR.
Wg. producenta do sprawdzenia : P2097 - Wysoki limit układu regulacji składu mieszanki paliwa za katalizatorem Nieszczelności w układzie wydechowym. Pęknięte, skręcone lub nieprawidłowo podłączone elastyczne przewody podciśnieniowe Niedostateczna ilość paliwa w zbiorniku Nieszczelności w układzie doprowadzania powietrza lub w kanałach dolotu powietrza....
Kody błędów przy utracie mocy muszą być, silnik wchodzi w tryb awaryjny. Sprawdź podciśnienia pod kątem nieszczelności i elektrozawór sterowania turbiną na pasie przednim. Czasami bywa tak że nadgryzione przewody dają w kość, niby nie widać pęknięcia ale jak je pozaginasz, ponaciągasz to pojawiaja się drobne kropeczki.
Zrobiłem tak jak mi koledzy na forum podpowiadali, mianowicie do odpowietrzenia samej pompy użyłem podciśnienia ciągniętego z powrotu pompy do momentu aż przestało lecieć powietrze, potem poluzowałem wtryski i kręciłem aż zaczęła tryskać ropa następnie dokręcałem przewody na wtryskach i próbowałem odpalić auto.
Powiem tak że oczywiście trzeba dokładnie obejrzeć wszystkie podciśnienia i gumowe przewody doprowadzające powietrze do silnika,nie bez znaczenia jest także poziom płynu w chłodnicy ale jak słyszę że silnik brał olej to na podejrzenie pada ODMA czyli odpowietrzenie silnika, może było zatkane a teraz je po prostu rozerwało. To tylko sugestie ale warto...
Witam! Jak w temacie. Mam instalację BRC Blitz lambda, która nie przełącza mi się na gaz. Miałem problem od kilku dni z szarpaniem podczas jazdy na zimnym silniku. Wymieniłem dziś świece oraz zabrałem do domu przewody WN (wyczyściłem oraz wysuszyłem). Po zamontowaniu okazało się, że auto nie przełącza się na gaz. Co się mogło stać? Co mogę sprawdzić? Po...
Witam, mam podobny problem ze swoją Astrą 1.7 DTI 2004r. Po kolei... Zaczęło się od dłuższego kręcenia przy odpalaniu. Z czasem na zimnym silniku auto odpalało od razu a po krótkich postojach ok. 30-40 min to już nie chciało odpalać za nic. Zdarzało się, że rozładowywałem akumulator i nadal nie odpaliłem. Wtedy odpalałem na popych, za każdym razem bez...
Masz prawdopodobnie luźne masy na kolektorze ssącym.Szukaj odchodzące z wiązki dwa oczka z brązowymi kablami. Sprawdź czy nie obłamane/luźne/brudne.Ew. jeszcze sprawdź przewód podciśnienia od serwa czy nie pęknięty.
Witam. Mam problem z asterką . gdy rano odpale chodzi ok przez jakies 10 do 15 min póżniej gaśnie i przez jakies 5 min nie chce zapalic . Postoi i odpali strzeli w tłumik imożna jeżdzic caly dzien i jest ok. Zmieniłem świece , posprawdzałem przewody, podciśnienia i wszystko jest ok.
W przypadku lewego pwietrza silnik miał by podwyrzszone obroty wtedy napewno wywalił by błąd 35.Trzeba sprawdzić te przewody podciśnieniowe,często jest problem z rozdzielaczem podciśnienia kturu wyciąga oparu ze zbiornika(ten na tynej środkowej ściance czarny okrągły z trzema wyjściami).Przewód idący z podciśnienia do serwa-wywołać samemu podciśnienie,ma...
Czyli wyszło to co przewidywałem - błąd zaworu EGR, błąd ten jednak jest błędem wtórnym, bo sam zawór nie ma żadnych czujników, które pozwoliłyby ECU zweryfikować jego działanie. Czyli dalej obstawiam problemy z podciśnieniem: - uszkodzona pompa podciśnienia, - zamienione lub nieszczelne przewody podciśnieniowe, - nieszczelność w którymś z elektrozaworów...
Witam! Posiadam Opla Astrę II 1.8 16v X18XE1. Cały czas świeci się kontrolka CHECK.Na biegu jałowym obroty falują.Po uruchomieniu samochodu gdy jest zimny obroty wskakują do około 2 tysięcy obrotów,po czym gwałtownie spadają do zera i auto gaśnie,podczas jazdy przy dodawaniu gazu do 3 tysięcy obrotów samochód zaczyna przerywać,przy około 4.5 odcina....
Przewód podciśnienia + TPS/CPP
No nic może w sobotę będzie czas to spróbuję odkręcić i zrobić zdjęcie . Mam jeszcze ochotę spróbować wyczyścić przepustnicę , to posprawdzam też przy okazji przewody podciśnienia ale wyglądają dobrze . Gazownik oglądał wtryski od gazu i podłączenie, wg niego wszystko OK . Dodano po 4 Cos takiego ? https://allegro.pl/oferta/opel-astra-ii-...
Kolego chodzi o przewody podciśnienia czy elektryka?? Dodano po 2 I drugie pytanie ponieważ takiego go kupiłem.Jakiego koloru powinien być ten zawór do turbiny.Z czarnym czy białym łbem????
Witam, Opel Astra 1.3 cdti. 90 z zmienna geometria. Walczę z przeładowaniem turbo sprężarki. Podczas logów na 3 biegu ciśnienie zmierzone nie pokrywa się z oczekiwanym. Map sensor podmieniony na inny sprawny, zawór sterowania gruszki wymieniony na pierburga, przewody podciśnienia wymienione na nowe. Podczas pracy silnika na biegu jałowym z poziomu testera...
Zobacz czy zawór par benzyny działa i przewody drożne.
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
sprawdź te podciśnienia a szczególnie przewody tekalonowe z przodu silnika jeden szary drugi czarny czy nie są załamane i czy połączenia są odpowiednia (może zostały zamienione) mogą również być uszkodzone przesłony w kolektorze dolotowym odpowiedzialne za prawidłowe diałanie EGR, zapoznaj się dokładnie z jego zasadą działania może sam coś wykminisz
Przewody podciśnienia są połączone tak jak pisałem wcześniej. Przewody wtryskowe (wtryskiwacze liczę od rozrządu do pompy podciśnienia): Patrząc na wyjścia pompy wtryskowej od strony akumulatora: lewy górny róg - wtryskiwacz 4 prawy górny - wtryskiwacz 3 prawy dolny - wtryskiwacz 1 lewy dolny - wtryskiwacz 2 Ewentualnie zdjęcia mogę zrobić jutro rano,...
Witam. Posiadam Opla Astre 2G z silnikiem 2.0 wersja 82KM (Sport) Ostatnio gdy jechałem do Tychów zauważyłem że auto w ogóle nie ma mocy od 0 do 100 idzie w jakieś 40 sek (DUŻO). Na początku wyświetlił się check engine potem zgasł. Gdy przyjechałem do domu wyczyściłem EGR i kontrolka się już nie pojawiła, lecz autko jest mułowate jak słoń. Nie wiem...
Chodzi o przewód elektryczny czy podcisnienie?
Witam, mam pewien problem z pompą paliwa od samochodu Opel Astra f 1.4 8v. Chodzi o to, że chcę ją sprawdzić przed montażem. Wkładam więc końcówkę wężyka do butelki z benzyną, podłączam przewody na krótko do akumulatora i nic. Nie zaciąga paliwa, choć słyszę że pracuje, wyjmuję ją przytykam palcem i nie wyczuwam podciśnienia. Wymontowana ze sprawnego...
No niestety Sprawdziłem przewody podciśnienia oraz zawór sterowania podciśnieniem turbiny i czujnik ciśnienia doładowania. Ten ostatni był bardzo zarośnięty nagarem i byłem pewny że po oczyszczeniu będzie dobrze ale lipa jest nadal. Umówiłem się za tydzień z gościem i ma ogarnąć temat, takie rzeczy jak wyłączenie programowe egr też robi. Tak że może...
Witam, Odgrzewam temat, ponieważ probelm mam podobny jak koledzy powyżej... Tydzień temu wyczyściłem w aucie przepustnicę. Wymieniłem też uszczelkę. Po złożeniu auto podbija wolne obroty do niemal 2tys. W zasadzie na zimnym i ciepłym jest podobnie. Próbowałem szukac lewego powietrza, ale na razie zero wyniku. Przewody podciśnienia - te, które znalazłem......
Witam,wszystkich posiadam Opla Astre G 1.6 8v 75km 1999r pb\lpg jakiś czas temu padła mi uszczelka pod głowica więc ją wymieniłem od razu założyłem inną głowice ponieważ stara miała już swoje przejechane i mocno klepała więc złożyłem inną głowicę ale od astry f z tym samym silnikiem ponieważ miałem akurat taką w bardzo dobrym stanie wszystko idealnie...
Tam jest problem ogólnie z podciśnieniem ,pompą vacum i elektrozaworami.Pomiar vacum,drożność przewodów ,i podciśnienia do sprawdzenia na początek. Dla początkujących temat spalony.
Rozrząd? Sprawdź układ wysokiego napięcia. Przewody powinny mieć opór około 5 kiloomów. Zdemij pokrywę wtrysku, naciśnij gwałtownie gaz ręką, zobacz, czy zwiększy się dawka wtryskiwanego paliwa. Może być uszkodzony czujnik położenia przepustnicy lub MAP sensor (podciśnienia). Sprawdzić parametry pracy sondy. Jak to nie pomoże to trzeba podłączyć komputer...
Witam, Posiadam Opla Astre G 1.6 8V 2001r. z instalacją gazową "Zenit" (sekwencja) Samochód nie przełącza na LPG. Po podłączeniu kompa pokazało że map sensor szczytuje ciśnienie zero (przewody od podciśnienia sprawdzone). Pytanie - czy można jakoś oszukać komputer i odłączyć map sensor AA-612 4.0 ? Zrobić jakąś zworkę ? Zamówiłem nowy ale przyjdzie...
Mam problem z astra c16nz,silnik wogóle nie ma mocy,przy dodaniu gazy dziwnie buczy i bardzo powoli wkręca się na obroty.Sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza,wymieniłem świece,przewody,kopułke,palec i nic astra nie ma wogole mocy,lewdo rusza z miejsca ;/ Problemu z zapalanie nie ma,pali na ciepłym jak i na zimnym odrazu.Z czytałem błędy 33 Czujnik...
Witam. Posiadam Astrę 1.4 z silnikiem C14nz. Mój problem polega na tym, iż Astra łapie mi chyba lewe powietrze. W czasie jazdy zarówno na gazie jak i na benzynie zapala mi się "Check engine". Zapala się i gaśnie w sumie to przeważnie się pali. Także obroty oscylują w przedziale 900/1500 obr. Czuć wyraźnie, że silnik jest słabszy. Sprawdzałem wszystkie...
Sprawdź uszczelkę pod korpusem przepustnicy (tzw. fałszywe powietrze). Plus przewody podciśnień (wężyki).
Witam. Piszę tu bo już zabrakło mi pomysłów. Problem nastąpił wczoraj. Podczas jazy samochód stracił moc i zgasł. Okazało się, że zatarła się pompa paliwa i przepalił się bezpiecznik w obwodzie zasilania sterownika i pompy paliwa. Odłączyłem pompę paliwa wymieniłem bezpiecznik i wróciłem na LPG. Wymieniłem pompę paliwa i niestety problem jest nadal. Na...
Sprawdż wszystkie przewody podciśnienia w kolektorze dolotowym czy któryś nie spadł lub nie pękł.Poza tym jeśli gdzieś łapie lewe powietrze to słychać syk.Mozesz sprawdzić też napiecie na lambdzie które powinno sie wachać od około0,2do0,8 volta.Na sondzie pojawia sie napięcie dodatnie i zmienia sie cały czas w podanym wyzej zakresie i to jest prawidłowo.wysokie...
Witam mam problem tego typu. podczas jazdy np na tempomacie 100 km/h zaczął szarpać, przerywać podczas jazdy, tak jakby mu brakowało albo tlenu albo paliwa. po podłączeniu kompa wyskoczyło Recylkulacja spalin czyli EGR i czujnik podciśnienia założyłem nowy EGR podłączyłem komputer błędy znikneły. przemyłem dodatkowo przepływkę bo miała nalot i na zimnym...
Witam, od ostatniego czasu borykam się z brakiem mocy w moim Oplu. Miesiąc temu wymieniłem uszczelki pod pompowtryskiwaczami oraz wszystkie przewody doprowadzające do turbiny (do zaworu podciśnienia itd.). Wszystko było dobrze. Kilka dni temu błąd się ponowił. Rozważam, że może być to uszkodzony zawór podciśnienia (zawór elektromagnetyczny) bądź też...
Dokładnie tak jak zostało napisane. Ja dodam od siebie że to podciśnienie steruje klapą od obiegu wewnętrznego.
Pacjent jak w temacie. Jeździł jak ta lala domorosły mechanik zmienił rozrząd i chwilę później skrzynie biegów i się zaczęło. Nie były podłączone ŻADNE podciśnienia. Klin na wale -wychlastany - zrobione. Są nowe świece, przewody zapłonowe. Podciśnienia podłączone. Klin zrobiony. Objawy-brak mocy przy ruszaniu, odżywa w okolicach 2.5-3,0 tyś obrotów....
Witam.Ok ,rzeczywiście .to się nazywa zawór podciśnienia turbiny (sory za pomyłkę). jest sterowany elektronicznie wtyczka ma dwa bolce (piny). Znajduje się gdzieś pod pompą paliwa.Nieduży walcowaty z dwoma króćcami skierowanymi pod kątem prostym do osi całego zaworu,na które są nałożone dwa niegrube przewody do powietrza( coś o przekroju około 0.5 cm...
Witam, Atra po ciężkich bojach odpaliła, odpowietrzyłem na przewodach (luzując nakrętki przy trawersach: po pierwszym odpalaniu, jak paliwo się pojawiło na wszystkich to zakręciłem 3 pierwsze i przy kolejnej próbie 4-ty) - przynajmniej już próbowała zaskoczyć ale się dusiła, więc raz jeszcze potraktowałem ją pompką zewnętrzną po tym odpowietrzaniu przez...
Spore koszta I to nie wszystkie. Jak się przyśpieszy to trzeba też zahamować, czyli jeszcze kolejne wydatki na układ hamulcowy i zawieszenie... :-) Trzeba mu coś przeczyścić oprócz tego co zrobiłem, aby uzyskać pełną moc która w nim pozostała? "Pełna moc" = remont silnika. Odczytałeś błędy z komputera? Ja nie jestem doświadczony w diagnostyce. Ktoś...
Silnik pali 18 litrów na 100 km. Obroty falują regularnie i rytmicznie przy 1500 obr/min. Przy nagłym otwarciu przepustnicy intensywnie kopci czarnym dymem. Gdy schodzi z obrotów strzela w wydech. Czasami brak mocy - nie można ruszyć z miejsca. Silnik ma 120 tys km przebiegu. Dotychczasowe czynności, które zostały dotychczas wykonane. Nowy pasek rozrządu....
no to może kilka konkretów. jesli miałbyś uszkodzone świece - po odpaleniu mrugała by lampka od silnika. problem w twojej astrae polega na zapowietrzaniu się ukł. paliwowego po dłuższym postoju. sprawdź czy przewody powrotne łączące wtryski (mostki) oraz przewód łączący je do pompy nie są wilgotne. Jeśli tak to są natychmiast do wymiany i masz szanse...
Padł docisk sprzęgła wymieniono cały komplet sprzęgła bo wolałem zrobić już całość + wymieniony przewód podciśnienia oraz TPS/CPP.
Oba silniki mają oznaczenie A16LET na łączeniu ze skrzynią. Czujnik został podmieniony na nowy Bosch, ale bez rezultatu. Podmieniłem również cewkę, ponieważ występował problem z zapłonem na jałowych obrotach. Teraz silnik pracuje równo i nie stuka. Nadal jednak pojawia się błąd P0344 i sonda pierwsza przed kątem ma małą nieszczelność, więc prawdopodobnie...
Witam, mam dosyć uciążliwy problem z autem od dłuższego czasu. Opel Astra 99r. 1.8xe1, instalacja Koltec z reduktorem vg392, montowana fabrycznie. Problemem jest: - na wolnych obrotach szarpie silnikiem, nie jest to jakieś strasznie mocne szarpanie ale nie chodzi idealnie równo choć też nie ma wahań obrotów po 100 -200, po prostu nierówno chodzi i troszkę...
Witam,problem z moja Astra pojawił się z początkiem zimy,tzn zaraz po odpaleniu przez ok 20 sekund jest ok,później zaczyna szarpać silnikiem na wolnych obrotach. Ciężko się zbiera na obroty,i tak praktycznie aż do osiągnięcia temperatury normalnej pracy,ale np w korku znowu zaczyna kuleć.Przy jeździe np na autostradzie moc na 3 biegu ma do ok 4500tys.obr....
Płynu ubywa? Spaliny są białe? Kapie płyn z wydechu? Co znaczy zasysa? Chwilowo cały czas tworzy sie podciśnienie?
A w jakim stanie jest filtr powietrza?Może nie zamula tylko dusi się :D
Zapomniałem dodać że silniczek krokowy już dwa razy wymieniłem pierwszy raz na jakiś zamiennik a teraz kupiłem z firmy Bosch Dodano po 40 Szukam jakiejś przyczyny wczoraj znalazłem dziurę w "dolocie powietrza" pomiędzy filtrem powietrza a przepustnicą, uszczelniłem. Niestety auto pracuje bez zmian. Dodano po 19 Dodam że auto dziwnie się zachowuje, niekiedy...
Syczenie i wysokie obroty naprawione okazało się że przewód podciśnienia sparciał i złamał się na końcu gdzie jest w kształcie L. Check nie zapala się obroty wróciły do normy w granicach 900. Ale skoro już wątek jest zrobiony to odkąd mam auto mam problem z obrotami jałowymi bo skaczą od 880 a 940 delikatnie sobie podfalowywują przez co czuć delikatne...
Witam od pewnego czasu mam problem ze swoją Astrunią. Od samego początku były problemy i są nadal z obrotami na biegu jałowym są spadki obrotów od 20 do 50 co są odczuwalne drgania silnika ten problem występuje nadal. Do tego objawu doszło falowanie obrotów czasami się zdarzyło 800-1600 problem ten został naprawiony poprzez wymianę silniczka krokowego...
Witam i pozdrawiam. Pierwsze co bym sprawdził to ten słynny silnik krokowy on głównie decyduje o jałowych obrotach silnika. Następną sprawą jest szczelność układu wspomagania hamulców. Wspomaganie odbywa się kosztem podciśnienia w kolektorze ssącym silnika jeśli są tam jakieś nieszczelności niekoniecznie na zewnątrz może być uszkodzona na przykład membrana...
Osobiście nie siedzę w temacie ale szwagier miał podobny problem falujących obrotów w tej samwj vectrze z tym samym silnikiem a winny okazał się peknięty przewód podciśnienia. Może to coś pomoże.
W sprawie hamulca to mogę się tylko uśmiechnąć. Mnie niepotrzebnie nabrało żeby sprawdzić układ hamulcowy-tzn. jak brudny płyn pójdzie przy próbie odpowietrzania. Przez prawie 4 lata nie robiłem nic przy hamulcach poza wymianą klocków. I się stało. Jak delikatnie przepłukałem uklad nowym polskim płynem DOT4 chyba produkcji "organika" to też pedał łapie...
Opary benzyny są śmierdzące i bardzo wybuchowe, więc pochłaniacz potrzebny. Jak silnik pracuje to, w określonych warunkach, wysysa to co się nim nazbierało. Nie będzie wysysać to się w końcu zapcha i będzie się tworzyć podciśnienie w zbiorniku.
na początek odłączył bym gaz, bo takie szukanie jak auto chodzi raz na gazie raz na benzynie nie ma sensu. trzeba doprowadzić do stanu aby na benzynie pracował poprawnie we własnym zakresie za pomocą prostego multimetra z marketu możesz trochę rzeczy sprawdzić: Lambda (aczkolwiek multimetrem nie do końca i nie zawsze) czujnikt temp. TPS itd. z byle...
Witajcie! Auto: Astra G 1.8 X18XE1 '99 Benzyna + LPG sekwencja Objawy poniżej identyczne dla benzyny jak i lpg. Auto falowało mocno na wolnych obrotach, obroty po zapaleniu (należało trzymać gaz) zatrzymywały się na ok 500rpm. Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty zatrzymują się w okolicy 1100rpm (czasem trochę więcej). Kolektor dolotowy szczelny, króćce...
Sprawdź podciśnienie z pompy VAC i przewody podciśnieniowe do i od zaworka.
Sprawdź przewód podciśnienia do MAP na podszybiu, może jest pęknięty...
Witam mam losowy problem pojawiający się w moim autku jakim jest: Opel Astra G 1.6 8v 55KW 75 koni X16SZR. Benzyna Od pewnego czasu zdarza mu się odrazu po uruchomieniu silnika (zimny) trzymać ok 1500obr. Pomaga na to jednorazowe lub zazwyczaj 2 razowe zgaszenie i uruchomienie silnika ponownie wtedy wraca do normy czytaj 900obr. To samo zdarza mu się...
Problem opóźnienia w reagowaniu na pedał przyśpieszenia nie powinien mieć miejsca (przynajmniej w Oplu). Jeżeli takie opóźnienie występuje, to winowajcą jest prawdopodobnie zabrudzony zawór II stopnia reduktora (reduktor koltec wytwarza zmienne ciśnienie gazu zależnie od prędkości obrowej silnik) lub nieszczelny lub "zwiotczały" przewód podciśnienia....
Witam forumowiczów. Temat szeroko opisywany na forach, przyjrzałem już chyba wszystko i sugerowałem się wskazówkami lecz problem nadal nie rozwiązany. Otóż moja Astra (98r kombi 1.6 16v 74kW silnik X16XEL) w lipcu 2017 dostała lekki strzał w lewy przedni błotnik. Auto zaprowadzone do blacharza i lakiernika. Po odbiorze gdy wracałem od lakiernika do...
W związku że kiedyś pisałem o problemach w temacie z innym silnikiem postanowiłem opisać przypadek od początku Proszę prezesów o wyrozumiałość i pozostawienie tematu Samochód: Opel astra F bez instalacji gazowej Silnik: X14NZ Rok: 1997 Pewnego dnia nagle samochód dostał apetyt na paliwo nie sprawdzając błędów zakupiłem mu nową sondę (mój błąd) no ale...
Czujnik podciśnienia , lub przewód gumowy między czujnikiem a korpusem przepustnicy.
Ale aż tak by uciekały te spaliny, nie sądzę. Jak w tej Twojej astrze sterowana jest turbina?? idzie do niej jakiś przewód podciśnieniowy od zaworku sterowanego elektrycznie a korzystającego podciśnienia z pompy vacum??? czy też masz turbinę na której jest z jednej części turbiny przewód (wężyk) idący do jej drugiej części?
przelewy w oplu 2.0 nie ciekną bo są podłączone w przewód zasilający (PODCIŚNIENIE) -przez nie moze sie zapowietrzać WYMIENIĆ WSZYSTKIE PRZEWODY PRZELEWOWE. Zaworek ciśnieniowy (zwrotny) jest na powrocie paliwa z pompy -innych nie ma .
Zacznij od wymiany przewodu przepływomierz-przepustnica, kontrola wydajności i ciśnienia pompy paliwa, stan katalizatora, sprawdź ciśnienie sprężania przy wykręconych wszystkich świecach, przewód elastyczny pomiędzy przepustnicą a kolektorem, zmierz podciśnienie ssania.
manometr pomiędzy listwę a przewód dopwowadzający paliwo z pompy elektrycznej
Hamulce odpowietrzyłem przy pomocy pompki podciśnienia zakładanej na zbiorniczek z płynem hamulcowym. Po odpowietrzeniu wszystko działa prawidłowo.
Nie, nie powinno być tam żadnego oleju i nie bardzo mam pomysł skąd się tam mógł wziąć... chyba że pompa podciśnienia całkiem padła. Nie ma oleju w przewodach podciśnieniowych?
problem z turbo, pewnie przewód od turbiny do coolera pękniety albo sterowanie turbiny podciśnieniem uszkodzone
42-Przewód EST-A (1/4) - zbyt wysokie napięcie (w przypadku silników X16SZ/X16XEL) lub brak impulsów z układu zapłonowego (w przypadku pozostałych silników) 33-Czujnik ciśnienia w kolektorze - zbyt wysokie napięcie (przewód podciśnienia może być odłączony lub przerwany)
Ja takie objawy miałem z zaworem EGR,czasem sie otwierał i silnik dostawał mocy a czasem nie otwierał się i silnik tracił moc.Wszyscy mówili że to turbina a okazało się że nie.Wymiana zaworu i samochód śmiga .Aha mi zapaliła sie kontrolka check ale kilka dni pózniej. Dodano po 5 Turbina posada taka zapadkę która reguluje dopływ powietrza jest ona sterowana...
Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce.
teoretycznie czyszczenie powinno pomóc, podczas hamowania zabiera nam serwo podciśnienie i brakuje mu powietrza, brudna przepustnica zmniejsza przepływ co za tym idzie obroty spadają, sprawdz wszystkie przewody czy nie są zapchane lub pozaginane
Owszem może to być zapchany filtr węglowy ale również takie same objawy dadzą odwrotnie podłączone przewody podciśnieniowe do elektrozaworu sterującego przepływem oparów , a ten znajduje się obok urządzenia wtryskowego jak również usterka samego elektrozaworu .
Witam, Astra G 1.6 8v 75 km benzyna bez LPG. Już od bardzo długiego czasu falują obroty w zakresie ok +-100, czy na biegu jałowym czy trzymając gaz w ok. 2 tys czuć wypadanie zapłonu, wahania obrotów silnika oraz pyrkania z wydechu które czasem można odczuć po budzie samochodu. Z przyspieszeniem, dynamiką :lol: i ogólną jazdą nie ma problemów, szarpnięć...
Przy Twoich objawach albo przepływka albo nieszczelność w grubych przewodach od turbiny, jakbyś miał kłopot z podciśnieniami to od samego początku miałbyś muła
przewody podciśnienia astra przewody podciśnienia astra podciśnienia
schemat mostek sterowa schemat migacz tranzystor cieknie pojemnika proszek
delete override firmware toshiba
Gdzie w Warszawie znaleźć giełdę komputerową? Zmywarka Siemens LNK304 - problem z rezystorem