Normalne w nowszych silnikach, po "rezystancji" grzałki wyliczana jest temperatura sondy i komp pwm'em utrzymuje temperaturę.
Dwa białe to grzałka, zmierz omomierzem, ma mieć kilka omów. Czarny to sygnał sondy, szary to masa sygnału. Dawniej sondy nie były regulowane przez sterownik (oczywiście obwód grzałki).
Śmiało zakładaj. Będzie dobrze.
Zobacz czy masz w ogóle napięcie na grzanie sondy. Ja obstawiam uszkodzenie S.L.
Piszesz o błędzie grzałki jednej sondy. Sprawdzałeś czy padł cały driver czy tylko jeden kanał? Próbowałeś podać 5V na wejście i obserwować wyjście obciążone np. 5W 12V żarówką? Jeśli pinout się zgadza (tego nie wiem, nie widziałem pcb), to parametry tego vnd 600 powinny wystarczyć.
To przyczyna w przewodach dochodzących dosondy, lub w samej sondzie. Jeśli sonda nie będzie podgrzewana to nie będzie pracować poprawnie. Trzeba będzie ją zmienić, jak nie da się naprzwić.
W sumie to najbliżej masz zasilanie grzałki sondy lambda, tylko masę podłączyć i działa.
Przed katalizatorem pracuje prawidłowo. Ta za katalizatorem "stoi" Bład dotyczy obwodu więc przed wymianą sprawdź stan przewodów i zasilanie grzałki.
Sprawdź oporność grzałki na obu sondach. Możliwe jest uszkodzenie ECU - brak sterowania grzałki.
P2023 dotyczy sondy lambda (jej grzałki) - do sprawdzenia połączenia i sonda. P0108 dotyczy ciśnienia w kolektorze ssącym. Nie wiem, czy masz przepływomierz, czy tylko map sensor, ale jedno z tych dwóch może być przyczyną, jak również nieszczelność kolektora ssącego, albo jak gdzieś mi mignęło na jakimś forum zagranicznym nieszczelność lub niedrożność...
Nie ma znaczenia. Pozdrawiam
Przeważnie białe. A że u ciebie tylko jeden czerwony nie pasuje do standardowego schematu to bym stawiał na czerwony. Do tego jest jeszcze test grzałki multimetrem i przewody od strony auta(nie zawsze) są grubsze od grzałki. Więc multimetr i probówka 12 i sprawdzisz. Mając już taką "wiedze " chyba się nie pomylisz co?
Masz błąd obwodu grzałki sondy lambda, a nie składu mieszanki (tlenu w spalinach) przez nią mierzoną
Bezpiecznik F43 10A, wisi na nim również zasilanie grzałki sondy lambda.
Czerwony i brązowy http://obrazki.elektroda.pl/9516881900_1...
+ spod bezpiecznika pompy paliwa, masa sterownik pin 20. Od 0-12 wartość taktowana.
Wskaż mi w temacie informację która by dawała odpowiedź na moje ostatnie pytanie. Jakoś "googluję" i nie mogę znaleźć strony z rozszyfrowaniem numeru sondy ani jaka powinna być rezystancja w danym modelu sondy. Niemniej jednak dzięki za odpowiedz choć nie takiej oczekiwałem.
Muszę Cię zmartwic mierzyłem coś takiego 4.6ohm z 15 stopni na dworze teraz
91-za wysokie napiecie grzałki sondy lambda
Proszę, to powinno pomóc: http://obrazki.elektroda.pl/8856713700_1...
To są błędy od sondy lambda, ale od czego się wzięły, to bez diagnostyki nie wiem. Sprawdź, czy sonda jest dobra, grzałka sondy, tak na początek, akumulator dobrze naładowany.
Błąd P0032 w Renault Megane 3 1.5 dCi odnosi się do układu kontroli grzałki sondy lambda (czujnika tlenu). Kod ten zazwyczaj oznacza: "HO2S Heater Control Circuit High (Sensor 1)" czyli wysoki sygnał w obwodzie grzałki sondy lambda przed katalizatorem (Sensor 1). Przyczyny błędu P0032 Uszkodzona grzałka sondy lambda: Sonda lambda może być uszkodzona...
Błąd grzałki pierwszej sondy lambda. Do sprawdzenia oporność grzalki, bezpiecznik, okablowanie, sterownik.
Żółty i niebieski to przewody od grzałki.
Witam! Skoda roomster 1.6 benzyna 2007. Spała mi się bezpiecznik 31 od sonda lambda. Grzałki w obu sondach mają opór 6.6 oma. Samochód kupiłem niedawno i widzę że powinien być bezpiecznik 10A a jest już założony 15A. Czy ten bezpiecznik odpowiada za coś jeszcze? Co mógłbym ewentualnie jeszcze sprawdzić?
Moja rada - zmień mechanika jeżeli uważa na "swoje oko" że coś działa lub nie. W Vag'u masz wszystko co będzie Ci potrzebne aby określić poprawność działania sondy lambda regulacyjnej lub diagnostycznej(zależy ile ich masz czyli jaki silnik bo nie napisałeś). Sonda regulacyjna odpowiada za informację do sterownika silnika o składzie mieszanki(uboga...
Czy wartość 1,256V na sondzie za katalizatorem na zimnym silniku jest ok czy jest jakiś problem?
Zawór EVAP jest sterowany masą z ECU pin 19, a +12V jest stały z bezpiecznika wspólnego z grzałkami sond lambda.
Czyli elementy zasilane z przekaźnika który zasila pompę paliwa. Są to: wtryskiwacze, pompa paliwa, grzałka sondy lambda, zawór EVAP i zawór EGR.
Wymiana sondy lambda pomogła
witam Czy ktoś mierzył oporność grzałki w sondzie lambda-- civic 97'???ile Jak ropoznac wyprowadzenia 4 kolorów kabli ---na grzałkę,masę,oraz sygnał.Moje kolory to 2xczarny,biały,zielony.W sieci znalazłem opis -- 1czarny na grzałke,2 czarny sygnał jak-- ropoznac ktróry??? Mam uszkodzoną grzałkę(brak przejścia).Czy komputer samochodu sprawdza, kontroluje...
A jaki masz błąd sondy. Może nie masz zasilania grzałki na sondzie?
Witam. Posiadam seata Leona 2 z silnikiem 1.6. Kilka razy wywalił mi błąd grzałki sondy lambda 1. Wymieniłem sondę na zamiennik, ale grzałka padła po dwóch dniach. Samochód jest po przeróbce z anglika na Europejczyka. Skanerem na smartfon nie mogę sprawdzić napięcia sondy 1. Pokazuje tylko sondę 2. Nie wie czy ktoś nie kombinował przy sterowniku. Proszę...
ecu<->sonda żółty - szary (masa sondy) biały - czarny (sygnał sondy) brązowo-czarny - biały (grzałka) czerwono-biały - biały (grzałka)
Biegunowość grzałki niema znaczenia.
Nie musisz szukać przy sterowniku. ECU <-> sonda, czerwony <-> biały - plus grzałka, żółto czarny <-> biały - masa grzałka, czarny <-> szary - masa sondy, biały <-> czarny - sygnał sondy. Tak to powinno być podłączone, tylko że po tych kombinacjach mogło coś paść.
Czy potwierdzacie, że pomiar sondy lambda cyrkonowej omomierzem może ją uszkodzić? Oczywiście chodzi o pomiar czujnika a nie grzałki.
są sondy 1V i 5V ta na zdjęciu jest 5V Czarny- sygnał wyjście (0-5V) Czerwony- (+) grzałka Biały- (-) grzałka Żółty- sygnał wejście
Witam. Mam pytanie: w sondzie lambda wysiadła grzałka - czy dalsze użytkowanie auta czymś grozi? Auto to VW Polo IV (1.4) 2003.
Na jednym z czterech kabli masz mieć 12v po zapłonie, a na pewno po odpaleniu. To jest plus dla grzałki i to sprawdzasz probówka 12v. Masa dla grzałki jest sterowana "impulsowo" z ECM. Ale tego nie sprawdzisz bo jak będzie złe podłączenie albo błąd ,to ECM nie puśći tej masy. Ogólnie zasilanie i sterowanie grzałki powinno mieć teoretycznie grubsze przewody....
Z tego co ja mam to brązowy masa sondy z kompa pin 46 biały sygnałowy do kompa pin 44 czarny masa grzałki fioletowo-żółty +12 grzałki po bezp.
Witam, Odkopię trochę stary temat ale męczę się z lambdą już jakiś czas. Czy żarówka 5W wpięta w piny grzałki lambdy po odpaleniu silnika powinna pulsować przez cały czas? U mnie pulsuje po czym gaśnie na parę sekund i z powrotem zaczyna pulsować. Grupa 041 pokazuje tylko wartości w oknach 2,3 i 4 i są tam następujące wartości: 2: naprzemiennie Htg...
jest, i to częste w bejcach. Dostaje się woda do okrągłej wtyczki sondy i masuje pomiar z grzałką.
Pisałem na początku. Silnik X18XE1. Sterownik Simtec 70. Sonda lambda jedna.
P0031 obwód grzałki sondy lambda przed katalizatorem - zwarty obwód . p0037 obwód grzałki sondy lambda za katalizatorem - zwarty obwód . Trochę to dziwne że masz zwarcie grzałek obu sond naraz , obwody grzałek do sprawdzenia i obwody sterowania grzałkami .
Wymiana sondy rozwiązała problem. temat zamykam
Bosch ma takie kolory: czarny, szary, biały, czerwony, żółty. Grzałka: szary (+), biały (-).
witam. nie polecam takiego rozwiązania, ponieważ podgrzewanie sondy odbywa się tylko do uzyskania odpowiedniej temperatury potem zostaje przerywane. nie mam pewności czy zawsze będziesz pamiętał o wyłączeniu
Proszę: http://obrazki.elektroda.pl/1690456100_1...
Tak białe to grzałka zresztą emeryt już to pisał.P
Witam. Czy zasilanie grzałki sondy lambda w Peugeot 206 1,4l przed katalizatorem jest impulsowe czy stałe?
Na zimnym silniku to normalne że sonda bedzie źle pracować. Musi się rozgrzać od spalin. Po rozgrzaniu z tego co piszesz jest OK. Jest to sonda z jednym przewodem, bez grzałki więc potrzebuje czasu na rozgrzanie się więc wg. mnie jest wszystko OK. Co innego sonda z grzałką, wtedy zaczyna pracować dużo szybciej.
Na początek wyciąć gaz i dopiero naprawiać. Jak nie ma mocy może być zapchany katalizator https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dodano po 51 Sprawdź czy na włączonym silniku masz zasilanie na grzałce a na zgaszonym sprawdź przejście od pinu 4 ecu do wtyczki sondy https://obrazki.elektroda.pl/2763167400_...
ok. dzięki za odpowiedź. pozdrawiam
Czy ten bezpiecznik jest 25 A jeżeli tak to odepnij wszystkie wszystkie sondy lambda i zobacz czy bedzie się palił ten bezpiecznik ,jak nie to masz zwarcie na grzałce sondy .
W takim przypadku sprawdź masę sterownika LPG, a najlepiej ją popraw. Zobacz też, czy silnik ma dobrą masę i czy dochodzi napięcie do grzałki sondy.
Za wymianę uszkodzonej sondy.
Emulator wkłada się z innego powodu i przy sprawnej sondzie. Mogę się mylić a nie mam teraz schematów pod ręką ale powinna tu siedzieć zwykła sonda a grzałka powinna być sterowa przez ECU. Z opisu błędu wynikało by że ECU nie widzi grzałki lub widzi zbyt duża rezystancję. Należało by sprawdzić rezystancję grzałki i ciągłość przewodów gdzie powinien...
Grzałka jest na PWM, ale dodatkowo jest pomiar rezystancji skorelowany z temperaturą spalin.
Od sondy: dwa białe - grzałka , szary - masa , czarny - sygnał. Od wiązki poszukasz multimetrem.
A w tej sondzie pięcioprzewodowej jest jeden kabelek biały jak sprawdzić czy grzałka działa?
No i wieczorem lampka znów świeci, może ktoś wie o co chodzi z tymi grzałkami sondy lambda przy mitsubishi Space Star.
Nie napisałeś, ile sonda ma przewodów (myślę, że 5), oraz roku produkcji samochodu (przyjąłem, że jest to '99r.). Po błędach wychodzi, że sonda się skończyła (uszkodzona grzałka). Dodaję małe pomoce dydaktyczne.
Witam, temat wałkowany wiele razy ale nie znalazłem opisu przewodów na sondzie jakie są u mnie: 1. czarny, to wiem sygnał do kompa 2. czerwony ? 3. biały ? Z tego co wiem to sonda jest z grzałką. dziękuję
Podgrzewana sonda lambda 1. Ten rezystor to grzałka w sondzie.
cześć błąd 16514 to spalona grzałka w sondzie Lambda lub kabelki do niej lub wyjście sterujące w komputerze silnika. błąd 17811 to uszkodzenie EGRa lub jego zabrudzenie - wyczyść i sprawdź. dodatkowo sprawdź testerem jaką temperaturę "widzi" komputer silnika po nagrzaniu!
Według schematu obydwie sondy zasilane są plusem z jednego bezpiecznika po stacyjce, a minus z komputera (mam na myśli grzałki)
Grzałka sondy nie ma zasilania lub przepływomierz.
Miałem identyczny przypadek w nissanie chyba. Sonda też denso. Co do hurtowni to zwrócić nie zwrócisz, ale zostaje reklamacja.
wymiana katalizatora przy wymianie sondy to naciągactwo, chyba że kat jest faktycznie dead. Uniwersalną bez problemu można podłączyć jako 3 przewodową, 2xbiały- grzałka ,czarny- sygnał , szary -do masy
Zobacz jakie daje napięcie jak juz jest nagrzana - powinno być ok. 0.5V (dokładnie jest to fala prostokątna o takiej amplitudzie). Zobacz też czy się ono zmienia po "przygazowaniu". Sondę możesz używać uniwersalną 4-o przewodową (z grzałką) - koszt na Allegro ok 100 PLN.
17504 to błąd grzałki więc miernik w łape i mierzyć oporność.
Autorze, jakieś dziwne podpowiedzi tutaj dostajesz. Nie zakładaj od razu, że jak jest błąd sondy, to jest ona uszkodzona. Nie zabija się posłańca, tylko dlatego, że przynosi złą nowinę. Sondy lambda służą do regulacji dawki paliwa, aby silnik pracował przy odpowiedniej mieszance paliwa/tlenu. Lambda działa tylko gdy jest gorąca (nie działa zaraz po...
W zwiazku z podejrzeniem o niesprawność pierwszej sondy - jej grzałki zmierzyłem oporność grzałki nowej (zakupionej w sklepie) sondy lambda i miernik pokazał 13 omów, zmierzyłem również oporność grzałki w starej sondzie w moim aucie podejrzanej o niesprawnośc i tam oporność wynosi 20 omów Zmierzyłem również dla porównania oporność 2 sondy znajdującej...
Witajcie , proszę o pomoc . Nie mam zasilania na grzałkę sondy lambda, czy wie ktoś który bezpiecznik ( przekaźnik) odpowiada za grzałkę? Niby wszystkie sprawdziłem i są ok ale może są jakieś o których nie wiem. Sonda wymieniona na nową 100% sprawna. Pacjent Mercedes E klasa W211 Kombi 2003r 1.8 Kompresor 163KM
Sprawdź czy po włączeniu zapłonu pracuje przekaźnik w gnieździe R12 (dolny rząd, pierwszy od prawej). Przekaźnik powinien działać przez jakieś 2 sekundy po włączeniu zapłonu, później się wyłącza. Przekaźnik zasila pompę paliwa, wtryskiwacz i grzałkę sondy lambda. Jeżeli przekaźnik działa to dopiero wtedy bierz się za sprawdzanie zasilania na pompie.
Na oryginalną. Zamykam.
Witam, szukam części dotyczącej zasilania grzałki pierwszej sondy lambda, od sterowania z ECU aż do grzałki. Pozdrawiam, RS
Jak najbardziej KE-Motronic jeśli jest tam silnik 9A Możliwa przyczyna: Sterownik po tym czasie zaczyna brać pod uwagę sondę lambda, która jest być może padnięta i stoi na bogatej lub ubogiej mieszance (być może padła w niej grzałka). ECU niepotrzebnie koryguje dawkę silnik chodzi jak chodzi.. Sprawdź sondę lambda, a przynajmniej ja odłącz. Pozdrawiam,...
Chcesz poprawic fabrykę?zmieniając sondę.
EVAP to nie egr tylko system pochłaniania par paliwa. https://obrazki.elektroda.pl/7767109400_... Dodano po 9 Co do błędu sondy lambda to przerwa w obwodzie grzałki. Czyli albo grzałka w sondzie spalona albo uszkodzona wiązka (pewnie tam gdzie te plastry widziałeś). A przepustnica może być czysta piękna i zepsuta.
Na sondzie piny: 4 - zasilanie grzałki +12V (z komputera, pin 17 złącze brązowe, poza tym zasila jeszcze grzałkę drugiej sondy, grzałkę odmy i zawór odsysania oparów z kanistra). 3 - masa PWM sterująca grzałką (z komputera, pin 30 złącze brązowe).
Należy dołączyć kondensator filtrujący między plus a masę zasilania i jeszcze jeden tantalowy (elektrolityczny) a także transil na 16V. Jesteś pewny, że sonda ma odpowiednią temperaturę a układ sterowania grzałką i ona sama jest sprawna?
P0038 : Obwód sterowania grzałki HO2S - sygnał wysoki (Bank 1, Czujnik 2 Otwarty obwód w zasilaniu, uziemieniu lub obwodzie grzałki czujnika O₂. Uszkodzony czujnik nagrzewnicy O₂. Uszkodzone lub zużyte złącza idące do czujnika. Czasami przyczyną jest uszkodzony moduł PCM. P0053 : Oporność grzałki sondy lambda (Bank 1, Czujnik 1). Otwarty obwód w zasilaniu,...
Kolego nie wydaje mi się że te błędy normalnie znikają. jeżeli usterka znikła lub występowała tylko w pewnych sytuacjach to będzie to błąd sporadyczny, ale sam nie powinien zniknąć. A na sondę lambda nie przychodzi napięcie zmienne bo gdyby nie grzałka przyspieszająca jej prace w ogóle by nie było potrzebne napięcie. Sąda lambda działa jak ogniwo elektryczne...
W gnieździe gdzie podłączam sondę lambda powinno być 12 V po przekręceniu stacyjki, bez uruchomienia auta? Nie, napięcie się pojawia po odpaleniu silnika/zakręcenia rozrusznikiem. Białe to grzałka- jak się doszukałem. Czy powinna mieć rezystancję? Tak. Wynosi ona około 6.4 Ohm. Szary i czarny powinny po załączeniu auta dawać napięcie do 1V. Czyli mogę...
Ludzie ,ludzie , nie twórzcie nowych teorii! Ociz ma rację.Sama sonda lambda nie generuje żadnego napięcia , musi być podpięta do sterownika i stąd dostaje napięcie referencyjne. Carot , jeżeli masz 12 v na drucie sygnałowym po włączeniu grzałki , to sondę można wyrzucić przez okno , tylko je otwórz , bo wybijesz szybę!!!
Witam. Mimo użycia wyszukiwarki nie znalazłem odpowiedniej informacji, a mianowicie: czy w autach z podgrzewaną sondą lambda grzałka działa przez cały czas pracy auta, czy nie? W jednym z tematów na forum jest informacja, że sonda zasilana jest z jednego z wyjść komputera i podgrzewana jest przez cały czas pracy auta. W innym, że podgrzewana jest tylko...
No to masz uszkodzoną grzałkę, albo miernik, albo jedno i drugie.
, czyli pin A i B sondy lambda to grzałka a C to sygnał ? Tak. Masz tam instalację gazową?
Problem rozwiązany. Po wymianie wyżej wymienionego tranzystora, grzanie sondy wróciło. Dzięki za pomoc i za zainteresowanie...
Ostatni błąd faktycznie egr, dwa pierwsze to sonda lambda, która ma złe odczyty. Uszkodzona sonda, lewe powietrze, uszkodzona grzałka sondy.
Co do wyższego spalania - sprawdziłbym zasilanie do grzałki sondy lambda, złącze przed sondą oraz samą grzałkę. Do prawidłowej pracy sonda musi byc rozgrzana dlatego na początku pracy silnika ogrzewa ją grzałka. Poznać ten typ sond można po tym że mają 4 przewody.
Witam mam problem z sonda lambda w cytrynie po wymianie sondy caly czas wyskakuje awaria grzałki sondy lambda 1. Dodam ze wymienione byly obie sondy na orginalne a nie jakies zamienniki. Czy ktoś wie co to może byc??
oj chyba nie 65
To jest tak jak Ci napisałem wyżej. 2 białe to grzałka, czarny sygnał i szary masa.
Jak mniemam sonda z kolorowymi przewodami i dosyć skomplikowana w środku. ALe jeśli faktyczni ma przepaloną grzałkę to tylko wymiana na taką samą.
niebiesko-biały sygnał brązowy masa grzałki drugi brązowy masa sondy czerwono-czarny zasilanie grzałki
Nową sondę wybierałem z katalogu, napisane było, że pasuje do mojego samochodu. Czy ma znaczenie jak podłączę przewody jednokolorowe (grzałka)?
Sprawdziłem zasilanie na sondzie lambda . Grzałka grzeje po podłączenie zasilania pod białe przewody. Jest to sonda NTK JAPAN 9 G 7 Prosze o pomoc , co mam zrobic dalej
sonda lambda grzałka grzałka sonda lambda astra sonda lambda grzałka
schemat kontrolki rezerwy paliwa bascom input bajty lm350 ograniczenie prądowe
lodówka głośno chodzi instalacje elektryczne
Najlepszy zasilacz laboratoryjny z AliExpress – RIDEN RD6018, KORAD KA3005P, UNI-T UTP, porównanie Rodzaje napędu w kosiarkach: pasowy, hydrostatyczny, elektryczny – która kosiarka najmniej awaryjna?