Podmień przewód, może to jego wina. Jeżeli jest dobry a iskry nie ma tylko na jednym wyjściu to na 100% cewka. Iskra musi być na 2 wyjściach jednocześnie, to jest cewka z jedną iskrą jałową. We wtyczce masz +, - i sterowanie iskrą na cylindry 1-4 oraz 2-3.
wystarczy wziac sygnał obrotów z cewki wn tam sa trze kable najgrubszy lepiej nie dotykac jak silnik pracuje to wysoki napiecie około 20 kV i dwa ciekie przewody na jednym z nich po przekreceniu kluczyka pojawia sie +zasilanie a ten drugi to sterowanie cewki i tam sa obroty silnika
Może sterowanie cewki znika
Samochód ma (lub miał) instalację gazową ?, jeśli tak, to sprawdź czy impulsy do sterowania lpg nie są brane właśnie z nie działającej cewki
Przepraszam niedoczytałem że to jest SZ zwracam honor tam niema mod. pod cewką .Cewki mają elektronike w środku sterowanie impulsami 5V ze sterownika .trzeba sprawdzić złaczke czujnka poł. wału.Profilaktycznie siknąć w nią unizolu itp.
A zasilanie i sterowanie do cewki to jest?
Podmień zespół cewek. Przecież bez obciążenia masz prawidłowe sterowanie z ECU.
Bronek , a co tester mówi? Co mówi dioda LED na sterowaniu cewki?
Trzeba sprawdzić sterowanie na cewki i będzie wiadomo (cosik więcej) ale podłączenie pod komputer u dobrego fachowca może wiele zmienić. ...a co do wymiany komputera (wydaje mi się, że zupełnie niepotrzebnej w tym wypadku) to nie trzeba tego robić w serwisie...
Weź LED-ę i sprawdź kluczowanie tego wtrysku , bo tak rozbierzesz pół silnika i nici! Przy okazji sprawdź sterowanie cewki WN na tym cylindrze.
napięcie 12V perzychodzi ze stacyjki na cewke, z cewki wychodza 2 kable jeden brazowy (aparat zapłonowy zwierając go z masą wysołuje iskre) oraz czarno różowy - wychodzi zasilanie z cewki do aparatu. To jest aparat "bezstykowy" i jako taki nie może bezpośrednio sterować cewką!
mozna wlozyc tylko trzeba dociagnac sterowanie obrotomierza, czyli impulsowanie z cewki bierz sie do dziela
W F-ce i to z 93 roku, to tam raczej ten prostszy zapłon siedzi... jeśli mnie pamięć nie myli, to dys sterowany czujnikiem wału/wałka... Cewka jest chyba sterowana impulsowo po przekręceniu kluczyka. Zdejmij przewód z cewki, dotknij silnika i niech ktoś przekręci kluczyk. Powinna pojawić się na tym przewodzie pojedyncza iskra. Jeśli się pojawi, ale...
hala łatwo wykluczyć,sprawdż sterowanie cewki ,czasami pomaga wymycie i wysuszenie modułu i cewki.
Takie cewki padają ,ale po stronie wysokiego napięcia.Taka usterka nie jest wykrywana przez ECU.Może być uszkodzenie w sterowaniu cewki np. złączki.Może być uszkodzony sterownik.
Tak , z pinu sterownika nr.32. Nie ma też żadnego DIS - sa , cewki sterowane bezpośrednio z ECU.
Przekaźnik rozrusznika jest sprawny (słychać jak tyka) Masz przekaźnik dający prąd na elektromagnes rozrusznika ? To go podmień, wcześniej sprawdziwszy to co napisał kolega powyżej. Przekaźnik ma nóżki opisane 87, 30, 85 i 86 ? 86 i 85 to sterowanie, zasilanie cewki przekaźnika w plus i minus/masę, tyka - znaczy działa. 30 może być plusem zasilania,...
No tego się obawiałem. Trzpień się niby wysuwa z cewki jakoś bez specjalnych przycięć przy tych 12V przyłożonych, ale z tego co gdzieś czytałem sterowana jest napięciem od 5V - 12V
Witam.Mam problem z Astrą H 2004r 1.6 Twinsport,mianowicie nie odpala ponieważ nie ma sterowania wtryskiwaczami,wiązki sprawdzone do sterownika silnika.Zasilanie wtrysków jest.Gdzie może leżeć problem?powiem jeszcze że sterowania cewki wn jest i co za tym idzie iskra też.Prosze o podpowiedz.
Problem rozwiązany, cewki ostatecznie nie podmieniałem. Okazało się, że uszkodzeniu uległ sterownik ECU, który zgłaszał błędy obwodów sterowania cewką.
Astra x14xe błąd 1405 wychodzi na to że zawór egr .Sprawdzony zawór ,instalacja do nie go też jest ok .Wychodzi na to że brak wysterowania na cewkę zaworu ,+ 12v jest niema zato minusa który powinien wychodzić z ecu i sterować zaworem .CZy uszkodzone ECU czy może być jakaś inna przyczyna
Jak masz niepotrzebną podwójną cewkę ,steruj nią i daj świece o różnych odstępach elektrod , wiekszych niż o,8 do 1,0.. Zobaczysz po godzince takie objawy ..
Każda cewka ma osobne sterowanie z komputera sugerowałbym sprawdzenie przewodów komputer cewka lub sprawdzenie sygnałów sterujących
Dziś sprawdziłem ciśnienie jest na poziomie 12,5atm z różnicą 0,5 więc w normie, podmiana cewki nic nie dała silnik chodzi tak samo na starej czy nowej. Sterowanie z ECU na cewkę od 0,2-2 V więc chyba też ok Jakieś pomysły?
Napisałem że byk bo chodziło mi tylko o to sterowanie cewką przekaźnika. Co do pytania. Pompa paliwa pracuje plus na wtryskach jest(po wymuszeniu). Autko kręci nie zapala. Jak sterownik nie wystawia plusa na wysterowanie cewki to oczywiście od razu komplet błędów. Jeżeli błędy się usunie to po każdym następnym przekręceniu kluczyka (bez startowania)...
Witam. Astra G z 1998 roku, silnik X16XEL - problem to już trzecia cewka która wybuchła na trzecim cylindrze. Druga cewka pochodziła tylko 30 sekund i wyrwało denko na 3-cim cylindrze. Na trzeciej (nówencja, SKF) pochodziła kilka dni, klient przejechał około 90 km. Co do tej pory zrobiłem: wymiana świec zapłonowych (NGK) sprawdzenie ciągłości przewodów...
Jeśli ten model ma aparat zapłonowy to sprawdź cewkę od czujnika magneto\indukcyjnego która to steruje modułem. Jest ona pod palcem rozdzielacza.
Witajcie. Rozmawiałem z poprzednim właścicielem (pierwszym) mojej Astry. Mówi, że dał mi wszystko co dostał z samochodem. Co rozumiecie pod pojęciem "karty" ? Może ja to mam tylko nie wiem czego naprawdę szukam. Po przeczytaniu Waszych sugestii myślę, że dla mnie będzie w tej chwili najprościej: 1. Zdemontować istniejący odbiornik pilota i zamontować...
To może być świeca, może cewka, może wtrysk, może ECU, a może kompresji nie ma na którymś. Dlatego najpierw sczytać błędy, by zobaczyć który cylinder zgłasza. A potem nie wiem ;) Sprawdź kompresję. Zamień świece miejscami, jeśli błąd był na cyl 1, daj tą świecę na cyl 2, odpal, poczekaj na błąd. Jeśli masz pojedyncze cewki na każdy cylinder, zamień...
Wymień świece na takie jak mają być, tam siedzi Delco mt35e? Jeśli tak to jego wadliwie zaprojektowana sekcja sterowania cewki zapłonowej odzywa się przy wyeksploatowanym układzie WN. Świece koniecznie z rezystorem odkłócającym minimum 5kohm (polecam beru te działają idealnie w tym sterowniku). Aktualnie mam założone NGK ZFR5F, które mają 5kOhm. Tak...
Na twój chłopski rozum to to samo...moduł zapłonowy to ten co steruje cewką
Plus na cewkę (przekaźnika) jest po stacyjce, a minus z ECU (sterujący)
Jak nie ma świec to nie ma pracy. ECU sam rozpoznaje wypadanie zapłonów i po ilus wykryciach sam odłącza odpowiedni wtryskiwcz. Sterownik LPG nie jest na tyle mądry, żeby samemu ustawiać sobie czas i moment wtrysku - ściąga informacje z ECU - instalacja od wtryskiwaczy LPG jest podłączona szeregowo do ECU. Coś czuje, że gdzieś wyczytałeś że musisz wyeliminować...
Sprawdzałem diodą przy cewce , nie ma sygnału. Też myślałem że wiązka ale wszystkie cztery kable sterujące, dziwne.
Tak sterownik hybryda bo już go otworzyłem, tranzystory od cewki dało by się wymienić lecz sterowania trysków nie. Ok rozumie off odpada a jak jest z dopisaniem używanego sterownika ? W grę wchodzi tylko carprog ?
To powinno ci trochę pomóc. Złącze M, na twoim schemacie A, to wszystko co tyczy się silnika (czujniki, wtryski, cewki zapłonowe), złącze K, na twoim schemacie B, to reszta samochodu (licznik, przekaźniki). Na stronie 21 schematow masz silnik Z16XE, w autach z klimą wentylatory są sterowane przez dodatkowy moduł opisany na stronie 35 na której też masz...
Widzi odpięcię każdego wtrysku i czujnika, z wyjątkiem cewki, ale być może zbyt krótko kręciłem. No cóż, ale temat na razie odroczony - klient usilnie chciał, aby inny warsztat obejrzał auto.
Witam Mam taki problem z Astrą J z 2012 roku, że nie działa podgrzewanie szyby tylnej oraz lusterek. Obie te funkcje zasilane są przez jeden przekaźnik R4 w skrzynce bezpieczników pod maską natomiast sterowanie idzie z panelu HAVC czyli klimatronika. Po wciśnięciu przycisku podgrzewania zapala się na nim dioda informująca o jego zadziałaniu natomiast...
chciałbym jeszcze jedno zdanie na temat podłączania zasilania, w/g mnie nie ma znaczenia gdzie podłączysz "+" czy z cewki czy ze stacyjki dlatego że "+" do cewek także jest doprowadzony prosto ze stacyjki(ewentualnie tylko przez przekaźnik) nawet nie ma bezpiecznika a sterowanie cewkami odbywa się przez podawanie minusa (sygnał open-colektor) z komputera...
Kolega elektrit chyba mi nie wieży bo nie widział, ale w załącznku jest zdjęcie, że włożyłem zegary od Astry 2 do Vectry A z silnikiem C18NZ i działają, ale działo się dokładnie tak samo jak koledze Spawnbee i sygnał musi być filtrowany i obrobiony przez tą płytke, można zbudować swój ukałd, ale po co się męczyć jak można założyć gotowy. A z tego co...
Witam problem dotyczy cewki zapłonowej . Na starej cewce auto szarpało na lpg na niskich obrotach na pb było ok. Po wymianie na nową oryginalną cewkę i świece nawet na pb nie dało się ruszyć z miejsca tak szarpało silnikiem .Więc zacząłem szukać gdzie jest problem pomierzyłem cewkę nowa jest ok ale problem znalazłem w zasilaniu cewki .Cewka jest 6-cio...
Jeśli w czasie kręcenia rozrusznika, załącza się pompa paliwa (a nie tylko na chwilę po włączeniu zapłonu) to masz uszkodzony moduł zapłonowy, brak jego zasilania i sterowania. Sterowanie pin 4 (z pinu D4 ECU) , masa pin 2, zasilanie po stacyjce pin 3, wyjście na cewkę pin 1. No właśnie pompa się na chwilę załącza po przekręceniu kluczyka na zapłon...
Na powyższym rysunku przekaźnik nr. 12 i bezpiecznik nr. 20 jest od sprężarki ze sprzęgłem. Kabel do sprężarki leci bezpośrednio od tego przekaźnika do sprężarki. Masa też przewodem. Dodano po 36 Jeszcze nie widziałem Astry H z 2004 roku aby sprężarka była sterowana zaworem, ale rzeczywiście na aledrogo są takie zawory w sprzedaży, czyli chyba jeszcze...
Moduł może być nie ok, bo może być uszkodzona końcówka mocy sterująca cewką.
Odpala normalnie na zimnym i ciepłym silniku. Ale co ja mam diagnozować skoro nawet jak mi się świeci check to wszystko jest w normie. Tak jakby ona się nie świeciła. Które czujniki przeczyścić? Samo zaświecenie sie tej kontrolki to już sugestia że jest coś nie tak ze sterowaniem . A że pracuje ok to znaczy że ma defekt czujnika który nie wpływa w...
Witam Mam uszkodzony termik w cewce klimy, niestety plastiki są na tyle potopione że wymiana termika jest mało realna, poszukuję raczej nowej cewki a na starej poeksperymentuję. Cewka jest mocno przegrzana i nie widać na niej wyraźnych napisów, jeśli dobrze rozszyfrowałem to jest napis CAVITY2 i 35-3046. Wyraźny jest natomiast part number na sprężarce:...
Masy dla sterowania silnika to masz na głowicy przykręcone, nie musisz pod śmierdzącą wykładziną szukać. Zdejmij wtykę z aparatu zapłonowego, środkowy pin zwieraj do masy i wtedy sobie iskrę zobacz.
:Jacekwiec - widziałeś moduły automatycznego załączania świateł? Wykorzystują one najczęściej sygnał z lampki kontrolnej alternatora, tyle tylko, że nie do bezpośredniego załączania czegokolwiek, a do sterowania elektroniką takiego modułu, a sterowanie odbywa się napięciowo. I nie trzeba kombinować z jakimiś układami na tranzystorach, szczególnie, że...
Sprawdż tranzystor smd sterujący cewką przekaznika.
Cewki zapłonowe są na 12V, stały plus i sterowane masą z ECU. Co do interfejsu to ja oprócz ryżowego OP-COM-a mam też ryżowego DS150E z Aliexpress, koszt około 150zł i w sumie do tego co potrzebuje mi wystarcza, dość uniwersalny, łatwy i bezpieczny. Do Renault używam jeszcze programów DTT4ALL i PYREN działającymi ze zwykłym ELM327 po CAN-nie ale trzeba...
Witam cewka jest dobra bo odpalałem na krótko.Dzisiaj rozbierałem te dwie wtyczki od modułu sterowania wypryskałem wd40 przemierzyłem kabel(+) idacy od modułu do cewki jest ok.Według mnie po załączeniu przycisku klimy powinien sie pojawić jakiś sygnał na jednym z przewodów wchodzących do sterownika a na żadnym nie było zmian napięcia jak włączałem albo...
W mojej Astrze jest cewka zespolona, schemacik najprawdopodobniej analogiczny do tego (z podpunktu "Jednoiskrowe cewki zapłonowe"): https://www.hella.com/techworld/pl/Techn... Mam diabelski pomysł na sprawdzenie takiej cewki poza samochodem! Dajcie znać czy ma to sens (oczywiście zmierzenie...
witam serdecznie mam maly problem a mianowicie pilot ulegl uszkodzeniu mechanicznemu poleciala cewka SMD 331K rozwalona obudowa, cewka cala tylko nie wiem czy czasami sie uzwojenia nie rozjechaly tylko jeden dylemat od czego te cewki smd sa, bo ciaglosc sewki jest OK sprawdzane omomierzem, tylko dlaczego dioda LED nie sygnalizuje wcisnietego przycisku...
Witam. Mam ogromny problem z klimatyzacją (climatronik) w Astrze H 1.6 (silnik Z16XEP). W zeszłym roku było wszystko dobrze, przez zimę nie była używana i od wiosny nie pracuje. Sprężarka w ogóle się nie załącza. Pierwszym krokiem było nabicie, ale nie przyniosło to skutku (w układzie jest 450g czynnika). Po podłączeniu do komputera stwierdzono błąd:...
Jak nie ma wyjścia na kierunkowskazy, to prosto: poprzez diody puszczasz sygnał z przewodów do siłowników na cewkę przekaźnika (druga strona cewki do masy), a z niego prąd także poprzez diody 5 amperowe na kierunkowskazy. Możesz też wykorzystać jakiś przekaźnik z parą styków. Wtedy nie trzeba diod, bo puszczasz kierunki stronami ma styk. I przy każdym...
Panowie wystarczy zwykły przekażnik od świateł kórym odcinamy pompę paliwa najlepiej na lewym progu pod plastikiem.Trzeba podłączyć z zapętleniem czyli sterowanie czwki- jeden przwód do masy a drugi np. do przweodu od świateł pozycyjnch przez diodę żeby prąd nie cofał się po uruchmieniu auta zpompy paliwa do świateł i założyc mostek między wyjściem...
uszkodzenia w takim sterowniku to cytuję : Pompa DELCO 1.7L EDU 8971891360 16267710 Lista części i zamienniki. Opis części Funkcja Zamiennik Datenblatt SMD Tranzystor oznaczony "SD" N Kanal FET BSS 138 - SMD Tranzystor oznaczony "M02" N Kanal FET BSS 138 - SMD Tranzystor oznaczony "AK" NPN Trans. BCX 70K - SO IC 8 pinowy dolny rząd"34629" Stabilizator...
no właśnie z początku zdawało mi się że gaśnie ale to chyba tylko mi się zdawało, bo może już wyłączyłem i włączyłem kluczyk a wtedy tam się nic nie świeci (nie wiem czemu się nie świeci np czerwona kontrolka-jazda na benzynie, ale tam się po prostu nic nie świeci jak się wciśnie przycisk i jedzie na benzynie, zawsze tak było, w związku z tym po włączeniu...
Proszę o weryfikację. Oczywiście przekaźników L i P nie będę dawał czterdziestu oryginalnych, bo pewnie mnie nie stać na tyle, ale przynajmniej kilka, jeśli uda się zdobyć, a pozostałe sztuki (np. od rzadziej używanych numerów wielocyfrowych) w postaci jakichś tanich zamienników. Swego czasu opracowałem uproszczony schemat wyposażenia abonenckiego...
Akumulator naładowany. 1. Czujnik położenia wału korbowego, j.w. - opór cewki 500 ohm 2. Odnośnie pompy paliwa - j.w. pisał Damdam, pompa po zakręceniu rozrusznikiem daje na wtryskiwaczu mgłę, że można wróbla wykąpać. Stąd wniosek, że czujnik położenia w.k. sprawny oraz pompa paliwa i jej obwody sterowania również (?). 3. Cewka wymontowana - pomierzony...
a ja mam jeszcze inny problem. przed założeniem instalacji silnik działał ok! nigdy nie miałem problemów z uruchomieniem. (Astra 1.4 wtrysk jednopunktowy) po założeniu instalacji zaczeły się schody. głównie chodzi o to że gdy podłączy się kabel pod cewkę zapłonową silnik zaczyna szaleć i gasnąć. przewód od centralki sterowania gazem. A o uruchomieniu...
Oczywiście, że tranzystor w sterowniku jest uszkadzany przez przytarty nastawnik Nieeee. Ten tranzystor steruje elektrozaworem dawki, nie kąta - więc jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Te auta mają koszmarnie rozwiązany układ zasilania paliwem - przelewy doprowadzone do krócica zasilania pompy - stąd łatwo się zapowietrzają, a w y20xxx jeszcze ciągną...
Auto to Opel astra f 1.4 8v 19994r Założony był loveco(nie sterował niczym, śruba) gazem sterował 198di przełączał benzyna gaz poprzez odcięcie czarnego przewodu we wtryskiwaczu. Założyłem Staga 100 podpiąłem wszystkie przewody, przewody od obrotów wziąłem z cewki z tego pinu na dole gdzie idzie zielony przewód. Z emulacją wtrysku wpiąłem się w ten...
Jeśli nie ma funkcji domykania szyb przez przytrzymanie kluczyka w pozycji "zamknij", to tak jak napisano - dodatkowe przekaźniki i wpięcie się bezpośrednio w zasilanie silnika od szyb (przekaźnik odłącza zasilanie silnika od oryginalnego sterownika i podaje zasilanie o odpowiedniej polaryzacji bezpośrednio na silnik). Najbezpieczniej zrobić to na podwójnych...
Sprawdziłem obwód sprężarki jest OK, czytałem o gnijących ścieżkach w kompie pod przekaźnikiem sprawdzałem też jest OK w obydwóch, ale sprężarka dochodzi do wtyczki B-7 i ten punkt w komputerze nie jest podłączony do żadnego przekaźnika, ciekawe czy ten komp jest od tego samochodu o czym zapewniał mnie właściciel. Robiłem testy wiatraków i po naprawie...
Nie, nie możesz. Bo widząc jak się do tego zabierasz, to albo resztę żywej elektroniki, albo i całe auto puścisz z dymem. Przestań grzebać w cewce, odepnij wtyczkę ze wzmacniacza - na pinie nr.3 powinno być 12V, na pinie nr. 2 masa, 12V powinno być również na zacisku "16" cewki zapłonowej. na 1 pinie powinny pojawiać się impulsy masy sterujące cewką,...
Cienki. W oplu pewnie brązowy. Sterowanie cewek też do sprawdzenia. I zasilanie.
Załatwiłem na chwilę inny moduł, zczytałem wsad i zaprogramowałem pamięc, moduł niby działa, ale jak robię kontrolę modułu sterującego i uruchamiam kolejne etapy mocy, to włączy pierwszy etap, później na żądanie "zwiększ" włączy na chwilę etap drugi , ale na góra 2 sek, od razu piąty. Po tej próbie pojawiają się dwa błędy -motor ssący dmuchawy-nieprawidłowe...
Super. Masz to może w lepszej rozdzielczości i z jakimś opisem ? Bo nie mogę się doczytać numeru tego modułu który steruje cewką sprężarki no i gdzie on fizycznie jest?
Komputer widzi tylko cewkę przekaźnika i nie ma pojęcia w jakim położeniu jest styk roboczy przekaźnika pompy anie jakie jest napięcie na pompie. Gdzie wyszło to niskie napięcie i jakie ono jest. Tam jest sterownik hybrydowy więc wszystko jest możliwe. Ostatnio naprawiałem taki od 1.8 z tym samym błędem tyle że nie sterował tym przekaźnikiem. Jeżeli...
Piętą Achillesowa tych sprężarek jest zerwanie wielowypustu na tarczy sprzegłowej tzn moment napędowy nie jest podawany z koła na wałek sprezarki - wypadałoby to sprawdzić. Elektrozawór.... też pada ale rzadziej - czy po jego wyjeciu widziałes jakieś ślady opiłków? Elektrozawory takie sterowane są sygnałem prostokątnym o zmiennym wspólczynniku wypełnienia...
Dzięki, o to chodziło... W ofercie Boscha są pasujące zamienniki 3 przewodowe więc nie ma problemu... 20W na wciąż jakoś przeboleje, tylko skąd najlepiej brać sygnał pracującego silnika?? Cewka ? Rozrusznik ? Jaki przewód auto to Opel Astra classic?
Sterownik silnika -> moduł zapłonowy( sterowanie na 3 i 4 pinie z ECU) -> dwubiegunowa cewka zapłonowa
Niestety autor nie rozwiązał problemu. Z powodu braku czasu i codziennego użytkowania samochodu nie mogłem zagadnieniu poświęcić czasu. A więc. Została wymieniona cewka na oryginał, czujnik położenia wału na zamiennik, lambda1 na Boscha uniwersalną. Po tych zabiegach nie było lepiej. Auto zachowywało się dokładnie tak samo. Po wymianie cewki trochę...
O matko no starałem się jak mogłem no ale chyba za bardzo :( Ktoś pisał że ECU steruje wzmacniaczem po otrzymaniu impulsów z hallotrona.
Tak, jak napisałem. Pojedynczy przekaźnik NC, sterowany z lampki cofania. Co w tym trudnego? Jakim sygnałem jest zapalana żarówka wstecznego? Tym samy sterujesz cewką przekaźnika. A żarówkę tablicy wpinasz w szereg z NC.
Mechanik podejrzewa usterkę sterownika silnika Najpierw będzie się to ujawniać po nagrzaniu silnika, następnie coraz częściej. Spokojnie możesz to zignorować. Bo widzę że oprócz kontrolki nic więcej nie odczuwasz. Gorzej by było jak by ci sterowanie cewką lub wtryskiem siadło , lub przepustnicą albo egr.
Bo w innych modelach steruje jeszcze cewką zaworu EGR, jak robisz test modułu QDM to cewka kłapie.
Może tylko pompa padła albo wężyk w zbiorniku pękł. Probówka w rękę i do roboty. Chyba że sterowanie przekaźnika sprawdzone, wtedy do sprawdzenia zostaje plus na cewkę przekaźnika i ciągłość przewodu do sterownika .
Witam Posiadam samochód Opel Astra F (1993r) po pod głoszeniu brakuje prądu ponieważ bas jest nie czysty i w dalszej konsekwencji przerywa muzyka(przy zgaszonym samochodzie dzieje sie to już przy 20% na radiu) , krótko przedstawię sprzęt grający jaki posiadam. RADIOODTWARZACZ PIONEER DEH-3900MP specyfikacja----->Radio samochodowe z CD Pioneer DEH-3900MP...
Sytuacja wygląda tak mam wyjęty silnik wszystkie wiązki były rozpięte chcę wywalić wszystkie niepotrzebne wiązki i zostawić tylko niezbędne ponieważ silnik ma być napędem dla agregatu prądotwórczego. (ma startować automatycznie po zaniku zasilania z sieci) W tej chwili mam podpiętą kompletną wiązkę silnika wraz z ECU nr BJMH 16183109 do którego poszukuję...
Witam trez mam dziwny problem z zaworem egr nie jest wogule sterowany cewka i potencjometr jest sprawny mierzylem w czym mam szukac usterki .Pomocy pozdrawiam
Z tego co wiem przełączaniem gazu steruje emulator. Też zastanawiałem sie na cewką i modułem zapłonowym, ostatnio cewka kopnęła mnie dosyć mocno.
Podłączam się do tematu. Identyczne objawy: włączony zapłon wszystko OK kierunkowskazy i światła awaryjne działają, po wyłączeniu zapłonu kierunkowskazy świacą na stałe. Odłączane były: fabryczny sterownik zamka centralnego, włącznik świateł awaryjnych, zestaw wskaźników i kierunkowskazy świacą nadal. W żółtym przekaźniku od kierunkowskazów po wyłączeniu...
Witam serdecznie, Mam do Was pytanie odnośnie zasilania cewki przekaźnika wyjściem cyfrowym o poniższych parametrach: http://obrazki.elektroda.pl/7270173400_1... Sterownik Astraada RCC wyposażony jest w wyjścia tranzystorowe (zabezpieczone przed zwarciem) - jak może wyglądać takie zabezpieczenie od strony schematu? Czy istnieje ryzyko...
witam mam problem z cewka mianowicie auto jechało i nagle stanęło. brak iskry i nie odpala, również brak kodów usterek. sprawdzałem cewkę według książki i prawdopodobnie jest ok, następnie posprawdzałem zasilanie cewki i masy dochodzące do cewki wszystko okazuje sie ze jest w normie katalogowej. dodam ze cewka nie podaje prądu na przewód który wchodzi...
W kilku przypadkach robiłem takie cuś z wykorzystaniem impulsów sterujących cewką zapłonową. Nie wiem co tam wstawic w zamian,ale sie dowiem Mamy nadzieję że się podzielisz :D
Dzieki za podpowiedzi muszę wstawić auto do elektrronika i niech szuka nie mam sprzętu żyby samemu zczytywać parametry jak coś się wyjasni napisze co i jak. No więc tak po podłączeniu pod techa wyskoczył błąd zbyt niskie napięcie cewki sterującej skokiem sprężarki co to znaczy kabel przerwany zawór w sprężarce siedzi gdzie dalej szukać??
problem dotyczy samochodu Opel Frontera rok 1993 kod silnika C20NE (taki sam jest w Astra, Calibra, Vectra, Omega) Silnik nie odpala,brak iskry. Sprawdzilem i nie dochodzi wysokie napiecie do rozdzielacza. Sprawdziłem - Cewka jest zasilana napięciem - 12V jak sprawdzić cewkę? Sterowanie iskrą w tym typie silnika odbywa się przez rozdzielacz, czy jest...
Witam serdecznie. Proponuję sprawdzić przewód sterujący od cewki do sterownika między zaciskiem C cewki a B33 sterownika i ewntualnie przewód sterujący pierwszym wtryskiem B57 przy sterowniku. Kiedyś mialem taki problem w Skodzie Octavii. Pozdrawiam.
Czujnik halla na module zapłonowym oraz mały modulik pod cewką zapłonową C16NZ nie ma ani tego, ani tego, moduł w aparacie sterowany cewką indukcyjną zauważyłem że przelało gaźnik benzyną Nie gaźnik, tylko monowtrysk, pękła membrana w regulatorze ciśnienia paliwa
Sprawdzić złącze na dole aparatu zapłonowego (C14NZ, X14NZ), sprawdzić przebieg z czujnika Halla, a następnie obecność impulsów sterujących modułem zapłonowym. Pomiary wykonać na złączu ECM. Oczywistą sprawa jest wstępna kontrola zasilania i mas - chyba nie trzeba pisać.
Też tak myślałem ale mój znajomy elektryk powiedział że w takich układach może nastąpić samoindukcja, by "rozładować" cewkę stosuję się diodę wpięta szeregowo pomiędzy przewody, gdy podłączymy odwrotnie kable może dojść do spalenia diody i przejścia napięcia dalej na układ sterujący. Nie znam się na tym tylko powtarzam co usłyszałem nawet nie specjalnie...
Co jest między cewką a modułem? Ze sterownika idzie na moduł a z modułu na cewkę Między pin 2 i 4 wtyki od modułu podłącz LEDa i przy kręceniu rozrusznikiem ma mrugać (będzie wiadomo czy jest sterowanie na moduł)
Może, ale powtarzam po raz kolejny, nie chodziłby na dwa cylindry a nie na jeden. Napisz jaki kod silnika był w oryginale i jaki rocznik auta? Dodano po 5 Zerknąłem w schematy, gdyby nic nie było na 4 pinie, a cewkę masz przykręcaną do silnika, w ogóle by nie zapalił, to sterowanie z komputera silnika na moduł zapłonu. Więc raczej do wymiany elektryk,...
Witam Też myślałem o takim rozwiązaniu ale raczej w ostateczności. Widziałem na Tme termostaty za kilka zł na 80 lub 85 stopni. Gdzieś pewnie by się je dało przymocować w okolicy chłodnicy i połączyć z cewką jednego z przekaźników sterujących wiatrak ( ecu łączy z masą). W środę będę coś wiedział więcej, dam znać co wyszło. Pozdrawiam Adam
Witam! Mam pytanie, w mojej astrze pojawily sie cztery błedy: kod błędu: 76- ciagle sterowanie momentem obrotowym, kod błędu: 32- przekaznik pompy paliwa, wysokie napiecie kod błędu: 25- wtryskiwacz, niskie napiecie kod błędu: 63- EST cewka zapłonowa cylinder 2+3 niskie napięcie Usterki objawiają sie szarpaniem podczas jazdy przy dodawaniu gazu. Od...
Sterowanie siłownika EGR jest 12V, więc albo wiązka albo sterownik. Tyle, że sterowanie jest PWM i podczas testu chyba nie ma 100% otwarcia. Po odpięciu EGRa i włączeniu zapłonu powinno być ponad 11V na jednym z pinów złącza (1) względem masy. Siłownik jest sterowany od strony masy, zasilanie jest stałe (i wspólne ze sterowaniem elektrozaworu siłownika...
Witam Mam w Astrze problem z "iskierką" na czwartym cylindrze - nie ma jej :/ Cewka, świece , przewody.... sprawdzone Obstawiłem że sterownik płata figle. Jeden z tranzystorów ( czterech ) ... zapewne sterujących zapłonem jest walnięty ( a przynajmniej mierzy się zupełnie inaczej od bliźniaków więc obstawiam że diagnoza trafiona ... ) Tylko nie bardzo...
czy dobrałeś dobry przekaźnik - niektóre przekaźniki z cewką 5V mają dość duży prąd cewki i ich użycie do urządzenia bateryjnego musi być dobrze przemyślane, aby załączony przekaźnik nie rozładował za chwilę baterii - zwłaszcza jeśli ma to być zwykła "9-cio woltówka", która ma dosyć niewielką pojemność ... może wystarczy sterowanie tranzystorem bipolarnym...
astra sterowanie napięcia cewki astra naprawa cewki astra
schemat sprężarka klimatyzacja awaria netia monitor samsung dioda
majesty czujnik obniżenie napięcia rezystorem
De’Longhi ECAM, Dinamica – komunikat „Zamknij drzwiczki” mimo zamknięcia, czujnik, naprawa Candy GO 106 nie wiruje, miga 90 min i pranie intensywne – kod E08, szczotki, tachogenerator