ciekawa sprawa z tym laniem wtryskiwacza, być moze w tych modelach jest jakaś regulacja (dawkowanie tego paliwa) śruba tak jak na jednopunkcie w fordzie(miałem swego czasu taki problem w fieście) lub jak nie śruba to może jakiś problem w kompie skoro oryginalna wysiadła, to może problem tkwi w ustawieniach i pomóc może reset lub korekta ustawień na...
koledzy sprawcą zalewania się był reduktor który został wymieniony na gwarancji. Pozdrawiam serdecznie:)
Śmiało możesz zalewać tego X-cess.
Sprawdź wtrysk czy zalewa.
Witam, podepnę się do tematu. Opel Astra F 1.4 44kW 1996r. C14NZ, ogólnie brak mocy silnika. Parametry na biegu jałowym: Prędkość obrotowa: 925; Temperatura silnika: 98,3st; Impuls wtrysku: 1.0ms; KWZ: 12,2-13,6; MAP: 0,2-0,3 bar 1,0V Coś jest nie tak z podciśnieniem w kolektorze. Rozrząd sprawdzony, brak katalizatora, zapłon ustawiony na lampę 10 stopni.
Czujnik prędzej zalewałby na ciepłym. A może wtryskiwacz już wykończony?
Problem został rozwiązany winę miała siateczka która otacza mono wtrysk lekko ją uszkodziłem i dlatego się astra zalewała,wtrysk zamiast tworzyć mgiełkę wtryskując paliwo to lał ciurkiem do przepustnicy załączam foto o jaką siateczkę chodzi pozdrawiam http://obrazki.elektroda.pl/7654937000_1...
Sprawdz czy sie nie leje paliwo bokiem wtryskiwacza,mozliwe ze siadla uszczelka na samym wtryskiwaczu lub tez sam wtryskiwacz,ale stawian na to pierwsze bo to ich czesta usterka.
Ciśnienie tak j/w kolega pisał oraz czas impulsu wtrysku do zmierzenia.
Jedyne usterki regulatora ciśnienia z którymi się spotkałem, to uszkodzenie membrany, paliwo leci wtedy wężykiem podciśnieniowym bezpośrednio do kolektora ssącego i zalewa silnik.
masz uszkodzone uszczelniacze zaworowe.NA 100 %
https://m.youtube.com/watch?v=Ih-Z6XtSUL... Wrzuciłem filmik z objawami mojej Astry, zwrocie uwagę na temperaturę silnika podczas normalnej pracy auta a przy wysokich obrotach, dodam jeszcze ze przez cały film nie dotykalem gazu.
To zdjęcie paska i koła z wałka nie jest ruszaniem rozrządu? Odchylić osłonę znaczy wyginać ją, czyli niszczyć. Akurat wczoraj w swojej C16NZ termostat zmieniłem, jak by nie robić to i tak 80% czasu to spuszczanie i zalewanie płynu tak żeby bałaganu nie narobić.
Witam, Ponownie mam maly problem z moja astra 1.4 16v 98' mianowicie strasznie mocno paruje mi przednia szyba, przy wiekszym deszczu widac nawet jak krople wody osadzaja sie na szybie mimo wlaczenia w kazdej kombinacji nawiewu stan szyby sie nie zmienia. wyczyszczona jest pieknie , filt przeciwpylkowy nowy. Z tego co zauwazylem to filtr w czasie deszczu...
No ja tu czegoś nie rozumiem, musiałeś kupić kulawa cewkę, bo jeśli wina leżała by po stronie sterownika to na 2i3 cyl był by problem, lub 1i4 a jeśli na jednym to albo cewka do kitu albo olejem Ci świecę zalewa, lub sama świeca ma przebicie.
Mógł.
Szarpie Ci prawdopodobnie przez świece albo przewody, może też być kopułka zabrudzona. I może Ci zalewać bo nie masz dobrego spalania
Zmień czujnik temperatury niebieski na 2 piny umieszczony na kolektorze ssącym.Niewiele kosztuje a często pada i auto się zalewa lub ma za ubogo.
Prościej, szybciej i estetyczniej jest ci to naprawić niż owijać auto kablami. To nie jest nic trudnego 20 - 30 min roboty i sprawa rozwiązana. Jak widzę auto co ma takie wiązki "samoróbki" to mnie krew zalewa.
nie panikuj twoj komputer da sie naprawic wiele osob sie tym zajmuje i wcale nie trzeba wydawac duzej kasy
wydech nie drożny, moim zdaniem zapycha auto ten wydech był tylko spawany czy kombinowany :)? według mnie zalewa ją...
Astra C14NZ 1.4 91r. Po dłuższym postoju problem z rozruchem silnika .Wygląda że silnik zalewa się paliwem .brak błędów w sterowniku .Po odpaleniu pracuje nierówno duże wachania obrotów ,sprawdzona cewka .moduł.aparat. map, ciś.paliwa ok. Po zaciśnięciu przewodu powrotnego paliwa praca się wyrównuje. wydatek pompy ok. cz.temp. ok. Po przełączeniu na...
uszkodzone wtryskiwacze,lub złej jakości paliwo co by tłumaczyło zalewanie świec.
Cena to nie tutaj, to forum techniczne.
Błędów niestety nie generuje żadnych. Mechanik i elektronik sprawdzali (podejrzewam, że mieli oprogramowanie trochę lepsze niż ja) i nic się nie pojawia. Kręci silnik, samochód nie odpala, kręcę drugi raz i pali od razu. Nie ma znaczenia, jak długo kręci za pierwszym razem, wystarczy, że trochę przekręcę, puszczę sprzęgło (żeby zatrzymać rozrusznik),...
Czyli wystarczy mała nieszczelność przed pierwszą sondą i go zalewa bo druga sonda tego nie wyłapie.
czyli jak wyzej .... tylko sprawdź czy napięcie na wtryskiwaczu jest podawane impulsowo czy stale??? jesli masz widoczne impulsy to dobrze ale i tak zostaje kwestia długosci impulsu jeśli jest za długi impuls to też bądzie zalewał.... mozesz jeszcze na krótko podac mase na wtryskiwacz i zobaczyć czy działa prawidłowo....
Dlaczego "wszedł " do mechanika , jakie były usterki , co było naprawiane?
To po co zawracasz głowę??
Trzeba brać po uwagę stopień zużycia silnika. Zalewanie jednostki napędowej gęstszym olejem jest częstą praktyką, która pozwala na jego dłuższą eksploatację. Jedyny mankament, to trochę cięższy rozruch silnika w niskich temperaturach.
"Paliwo zalewa jak trzeba." ??????
...tylko skoro mieszanka jest zbyt uboga to czemu auto dużo pali? Może wtrysk raczj "leje" i przy próbie gwałtownego przyspieszenia silnik jest zalewany.
Ha! Bardzo chętnie, ide do sklepu, kładę 270zł na stół i kupuję piękną i błyszczącą pompę. A tak na poważnie z tym ABSem, to nie jest tak, że trzeba przekręcić silnikiem agregatu żeby wypchnąć powietrze z tłoczków? Czy ono samo wychodzi podczas zalewania układu?
Przepływomierz? Czujnik temperatury?
Ale wtedy nie byłby zalewany jeden czy dwa cylindry przecież.
Jeśli nie ma różnicy, to raczej nie problem adaptacji. Tak czy siak, do rozwiązania na forum potrzebny jest podgląd parametrów pracy - czyli konieczność podłączenia komputera. Organoleptycznie zostaje jeszcze możliwość sprawdzenia czy nie zalewa - zobacz jaki jest zapach spalin. Ma być intensywny na zimny i szybko zanikać w miarę rozgrzewania. Zobacz,...
sprawdz czy masz zasilanie na elektrozaworze na parowniku i w butli. może nie odcina wtrysku po przełaczeniu na benzyne i zalewa go
Za cięgnem przepustnicy 2 z 2- pinowym wtykiem w c16nz, x16sz, x16szr. Gdzieś w okolicach kolektora dolotowego bardziej po lewej stronie w c16se(MPi). Zalewa bo ECU "widzi" niska temperaturę.
Prawdopodobnie ta usterka nasili ci sie w końcu na tyle, że będzie można stwierdzić co się dzieje.Na razie jest to trudne. jest jeszcze opcja że przekaźnik od wtrysku ma słabe zasilanie i podlewa benzyną.Sprawdzałeś zawór przy butli?możesz jeszcze wyjąć bezpiecznik od pompy paliwa żeby wykluczyć zalewanie benzyną,
Witam, czy dokładnie odpowietrzony jest układ paliwowy? Może ma jakieś nieszczelności przez które do paliwa dostaje się powietrze i stad te problemy, zwłaszcza, że nie był zalewany filtr paliwa.
Wymiana wału (wirnika) rozwiazala problem wycieku.
Przyczyna może być jedna, a może kilka? Na tak fantastycznie opisany problem z licznymi błędami w pisowni tyle można odpowiedzieć... Bo skąd ktoś ma wiedzieć gdzie dostała się woda z tego szlaucha. A jak leje z nieba to odpala? :D
No może tak, ale paliwo tak dochodzi ze po kilku kręceniach świece sie zalewają jak ni odpali.
Jak dla mnie to zalewa go gazem.Za niska temperatura przełączenia.
Zakręcić butlę gazową, pojeździć na benzynie, sprawdzić czy pomogło. Prawdopodobnie coś przepuszcza gaz i "zalewa" układ dolotowy.
Trzeba mieć płyn wysoko temperaturowy do tych silników. A co to za płyn magiczny bo ja zalewałem ostatnio do złompela J różowy za 30 zeta?😂 Zapomniałem odpowietrzyć chłodnicę i wzrosło do 120 a nic nie bulgotało?
Czy sprawdzałeś insatlacje gazową? Może przepuszcza zawór gazowy i zalewa świece (benzyna + gaz).
Zalewa się gazem - reduktor do naprawy/wymiany.
1) parownik od bardzo dawna zamarzał, nawet przy temperaturze +15 stopni 2) na benzynie auto jeździło żwawo, może trochę nierównomiernie I po co czyściłeś , jak nie tam przyczyna. Pozatym teraz parownik może puszczać gaz i zalewać.
Wymień kopułkę i palec
Trace już cierpliwość do tej instalacji. Wtrysk benzyny nie dolewa. Sprawdzony zawór dfco i ogółem rozdzielacz. Wszystko git...;/ Reduktor też w porządku. Zostały już tylko wtryski albo wadliwe sterowanie - coś tu prowadzi do ciągłego zalewania więc raczej wtryski puszczają...;/
A to po swapie tak ma czy już działal i mu się pogorszyło ? A iskrę masz na wszystkich garach ?
zalewało by wszystkie świece a nie dwie
Masz odpalać na benzynie. Że się zalewa na gazie jak jest zimno, to normalne.
Przewody musisz "solidnie" skręcić a najlepiej wcześniej oczyszczając miejsce skręcenia. Czy jest konieczność zalewania go masą ?
a jaka masz instalację LPG, sekwencja? czy zwykła na mikserze i z jakims emulatorem coby silnik oszukać? z reguły zalewanie gazem to uszkodzona membrana parownika - zbyt sztywna i sie zacina, dajac max przepływ gazu... no chyba, że nie wyregulowana instalacja, pootwierana na maxa... jeśli sekwencja to zła regulacja kompa jeszcze wchodzi w rachube jeszcze...
Witam, otóż problem jest taki, że moja Astra co jakiś czas gaśnie, kiedy np. dojeżdżam do świateł i wrzucam luz obroty spadają do zera, ale dziś już przebiła samą siebie, kiedy wróciłem z trasy zgasł mi sam pod domem, odczekałem chwilę i zapaliłem bez problemu, silnik wszedł na 1500obr pochodził 3-4sek i zgasł, ponownie odpaliłem 3-4sek i znowu zgasł...
Teraz jaki jest błąd? Cały czas uboga mieszanka? Jeżeli tak to szukaj czy silnik nie ciągnie lewego powietrza. Masz tam czujnik ciśnienia i jeżeli będzie pokazywał wyższe ciśnienie niż jest w układzie to sterownik pokaże ubogą mieszankę a tak naprawdę będzie go zalewał benzyną.
Czujnik temp.silnika do sprawdzenia,odczytanie błędów i parametrów.Podejrzewam że czujnik pokazuje niską temp. i dlatego go zalewa(odpalanie z wciśniętym gazem).
A sondę kolega sprawdzał?? pracę na biegu jałowym może zalewa w początkowej fazie wzrostu obrotó
a sam wtryskiwacz sprawdziłeś, podaje ładnie paliwo jak kręcisz czy może zalewa lub wcale nie leci
Sprawdź czy masz wodę na podszybiu, może z tą klimatyzacja to zabieg okoliczności Wszystko jest możliwe ale nie sądzę. Ostatnie tygodnie były u nas "dość suche". Wszystko wysuszone i spieczone na wiór, z autem włącznie. Żona jeździła z otwartymi oknami i nic się nie działo. Gdy jednak jedzie z dzieckiem i włącza klimę to za każdym razem leje się po...
Prawdopodobnie masz uszkodzony czujnik temperatury silnika do komputera. Podaje błędną temperaturę silnika, a komputer zbyt dużą dawkę paliwa, czyli krótko mówiąc zalewa świece i stąd problem.
To ja chyba czegoś nie rozumiem 🤔 Dokładnie, nie rozumiesz. Między reduktorem lpg a kolektorem ssącym jest wężyk, czasem reduktor się rozszczelni w taki sposób, że gaz przedostaje się wężykiem z reduktora do dolotu i zalewa silnik, to jest to twoje wifi
Jeżeli pali dużo to możliwe że to sonda i podaje za dużo paliwa i go zalewa. Sprawdź świece czy są wilgotne.
Specem nie jestem i może poklepie bez sensu, ale czy to nie jest błąd map sensora?? podaje ecu zły odczyt ciśnienia w kolektorze, a ecu go zalewa, albo nie dolewa paliwem??
Łoi dalej tak samo bez zmian w tym czasie wymienilem parownik świece, zaślepiony jest egr i kiszqa... Na benzynie zauważyłem że tak jak by go zalewa , czuc ze nie przepala dobrze
Zalewaj 10W/40 i będzie ok. Jeśli silnik jest w dobrym stanie technicznym, to nic nie powinno się stać, jeśli pojawią się jakieś stuki, itp., to nalewanie innych olei w niczym nie pomoże na dłuższą metę. Tu właśnie pojawia się pytanie, dlaczego poprzedni właściciel zalał go minerałem, czy chciał coś ukryć, czy chciał oszczędzić i jak długo silnik pracował...
Osuszacz do wymiany a skraplacz pełny syfu aż do dyszy rozrpężnej przeważnie. Ale prawdziwe czyszczenie układu to inna półka cenowa usługi. Można nie czyścić porządnie układu ale kupujesz sprężarke i zakładasz ją tylko dla koła pasowego bez podpięcia elektryki. Oczywiście zalewasz ją olejem.
A weź na noc całkowicie odepnij przewód od gazu między parownikiem a silnikiem. Miałem już dwa razy taką przypadłość, ale to w sekwencji, że membrana w parowniku była walnięta i prze noc zpełniało kolektor dolotowy gazem przez co silnik się zalewał przy próbie odpalenia.
Też tak podejrzewam, ale jak sprawdzałem iskre, to na tym co zalewa to jest a te tłumniki mają też jakiś wpływ?
W poprzednim aucie miałem nową instalację, przejechane zaledwie na LPG 20kkm i było to samo więc nie sądzę by była to jakaś usterka poważna parownika, obecnie na astrze na LPG około 150kkm, w obydwu instalacja Lovato mieszalnikowa. Na pewno zalewa sie gazem jak piszesz ponieważ u mnie wtedy gaz śmierdzi okropnie.
Witam! maiłem podobny problem w Astrze u mnie nie trzymały elektrozawory Gazu,i zalewało silnik najprościej sprawdzić zdejmując przewód pomiędzy reduktorem a mikserem lub zakręcając zawór w butli powodzenia.
FUCHS TITAN SINTOFLUID 75W80 Czyli śmiało mogę go zalewać zamiast tego co jest? Można powiedzieć, że lepszy niż oryginał?
Dym to mogły być zakurzone elementy, dziurawy wydech, olej na gorących elementach oraz tysiąc i jeden innych powodów. Nie wiem jaki wtrysk masz na myśli pisząc w cudzysłowu i co in ma do rzeczy. Przypuszam, że elektroniczny, pośredni, wielopunktowy, sekwencyjny. Dałeś mu się chociaż nagrzać, żeby obroty spadły? Dlaczego nie podejdziesz i nie odpalisz,...
Wsadziłem przekaźnik z innego auta i jest wszystko ok błąd zniknął pali od strzała ale mam inny problem zapala mi się kontrolka oleju jak przegazuje ale tylko przez chwilę. Czy przyczyną tego że świeci się kontrolka że rozrzedzil się olej od benzyny bo kilka razy wcześniej mocno zalewało mi świece i strzeliło kilka razy w tlumik
hehehe nie rozmieszaj mnie samo się nic nie zrobi jasne ze odczytałem głupie pytanie :P ..... Jakie ciśnienie paliwa? Zakładam, że silnik jest po prostu zalewany którymś z paliw, dlatego ciężko startuje.
Witam serdecznie chciałbym zapytać znawców czy gdzieś w Łodzi znajdzie się warsztat który zrobi mi pierścienie tłokowe oraz uszczelniacze zaworowe ponieważ bierze olej w sporych ilościach. ASTRA H GTC Z20LER. Myślałem że warto zalać go płukanką na tłoki też chciałem zapytać czy jest sens czy to już nieopłacalne. Na zrobionych 600 km z bagnetu uciekły...
często padają silniczki wolnych obrotów. tps jest raczej aby komputer widział obciążenie silnika no chyba że widzi maxa i go zalewa.
W przypadku gdy masz nierozgrzany silnik zwyczajnie "zalewa" się gazem. Jak jest gorący pewnie nie ma problemów?
już mam lewe nadkole pod kloszem ktoś kto wpadł na ten pomysł z miejscem na niego to ma zryty ... po każdym deszczu zalewa go woda i plucha śniegowa gratulacje dla projektanta
Co to za auto, co to za sonda? Jaka instalacja LPG? Możliwe że LPG zalewa Ci silnik, np nieszczelne wtryskiwacze.
opel przeważnie byl zalewany plynem G12 a teraz ma borygo moze to być przyczyna? Dodano po 2 no i na tym bym sie skupił najpierw porządnie poskręcał. ale morze się też robić ciśnienie a węże jak się gotuje to są twarde? a korek w tym modelu jest z dziurką chyba tak co nie? ale tu nic kolego nie skrecisz poniewaz plyn wylatuje przelewem w korku jest...
filtr nie był zalewany paliwem ale tam w pojemniku na filter paliwo było tak ze nowy filtr był zalany w całości , boję ze sterownik pompy mógł paść
Na ciepłym silniku komputer podaje za bogatą mieszankę na wtryskiwacz (zalewa). Powodem jest najprawdopodobniej czujnik temperatury ( 2 -pinowy) - który podaje błędne dane dla ECU. Czujnik temperatury, który wymieniłeś (1-pinowy) podaje sygnał tylko na tablicę wskaźników. Ten 2-pinowy jest za cięgłem przepustnicy (zwykle koloru niebieskiego) przy kolektorze...
Wymieniłeś częsci kupę, a wystarczy zdjąc czopę z korpusu i zobaczyć na kształt strugi wtryskiwanego paliwa, zobaczyć czy jest iskra i czy nie zalewa świec aby sie kapnąć co jest nie tak.
dziś sprawdzałem oba rozruszniki ,działają ale tylko na zewnątrz ,nie maja siły zakręcić w aucie nie wiem co jest z tym trupkiem :-( Dodano po 5 problemy część dalsza ,rozrusznik kręci 1 problem z głowy ,ale i jest następny auto nadal nie odpala ,dodam że jest iskra ,auto jest zalewane ,rozrząd jest dobrze ustawiony
A na pb zalewa go i gaśnie pewnie? dokładnie, świece są mokre od paliwa
W ciemno bym wymieniał czujnik. Pewnie pokazuje temperaturę wysoką i nie daje wzbogaconej mieszanki. Miałem to samo tylko odwrotnie :) Jak był gorący to się zalewał, bo czujnik pokazywał że jest zimny.
Filtry reduktor listwa zapłonowa świece wymienione tysiak temu teraz właśnie sprawdzam ile na benzynie spali ale na moje oko to z 12-13 spali gaz tankuje do pełna. Dostałem podpowiedź żeby zrobić zwężenie na przewodnie reduktor krokowy z 19 na 12 ale żadnej różnicy na gazie niema. Czasami przy ruszaniu ma takiego muła że próbuje wejść na obroty ale...
Zalewa się zimnym gazem. Trzeba przestawić przełącznik na benzynę i jechac na niej, dopóki silnik się nie nagrzeje.
Jak kolega wyżej napisał - być może elektrozawór od LPG puszcza gaz i "zalewa" silnik. Bardzo częsta przypadłość. W skrajnych przypadkach śmierdzi gazem spod maski na postoju.
Ja powiem tak: fakt, że filtr przeciwpyłkowy może to powodować, ale mam wrażenie, że to nie to.Z resztą wyjmij pyłkowy (minuta roboty), i stwierdzisz, że znowu masz to samo.Moim zdaiem nieszczelna jest nagrzewnica.Jak zaparuje ci szyba, wez palca i przetrzyj palcem tą parę, a potem spróbuj smak palca.jak smak jest gorzki i słodkawy - to skrapla sie...
Przy większym ciśnieniu paliwa więcej paliwa jest wtryskiwane przez wtryskiwacz i dzięki temu dawka paliwa jest za duża i zalewa motor, sprawdź sobie afr i to być może rozwiąże problem.
Podczas jazdy zabrakło paliwa po dolaniu samochód nie odpalił po przekręceniu kluczyka nie słychać zalewania silnika przez pompę. Chciałbym wiedzieć gzie znajduje się przekaźnik, bezpiecznik?
opel zalewał silniki olejem GM. Jedni go chwala inni wrecz przeciwnie. tez zalecałbym mobila 10w40 ale zrobisz jak chcesz. pozdro
Typowy objaw przy nie wyregulowanym gazie , lub utwardzonej przeponie. po zatrzymaniu silnika do kolektora ssącego rozpręża się dodatkowa dawka gazu, gdy ponownie uruchamiasz silnik to dodatkowo dostaje benzynę i silnik jest zalewany. Po dłuższym postoju gaz odparowuje i silnik pali od kopa.
dokrecilem wezyk spod ktorego byly krople benzyny ale dalej nic tzn dwa razy udalo mi sie uruchomic silnik na około 15 sekund po czym sam gasnał :/ kolejne proby nie udane i swiece zalewało ,trzeba było wytrzec i poczekac kilka godz.
Sprawdź najpierw elektrozawory czy przy odpalaniu na benzynie nie jest otwarty/niedomknięty/ zawór od gazu Silnik dostaje wtedy za bogatą mieszankę /gaz+paliwo/ i go zalewa jak jest ciepły to jest to w stanie przemulić
Instalacja jest do naprawienia tl. wyregulowania. prawdopodobnie to zbyt bogata mieszanka gazowo powietrzna na wolnych obrotach. tzw. zalewanie się gazem. Auto jakoś przez te lata jeździło na tej instalacji to jeszcze pojeździ po regulacji.
zalewa silnik astra astra zalewa gazem zalewa świece astra
zmienne napiecie termik sprężarka volvo silnika
teleinformatyka politechnika śląska teleinformatyka politechnika śląska
Jak wymienić uszkodzone porty USB w ODROID N2+? Naprawa modułu zapłonowego Mercury 8 KM 2T: Diagnostyka i wymiana