Wymiana nie jest ciężka (dopóki da się otworzyć drzwi ;) ), ale moduł zamka jest nierozbieralny, tylko wymiana w całości. Wszystko jest przy "zatrzasku" zamka, nie ma żadnych zewnętrznych czujników ani siłowników.
A sprawdziłeś taką prozaiczną rzecz jak bezpiecznik centralnego zamka? Pod kierownicą w skrzynce bezpiecznik nr F11 - 20A Możesz też w zrobić po numerze VIN odkodowanie co ten samochód miał na wyposażeniu. Może będzie centralny zamek?
Robiłem tak : Brązowy + cza.zółtym Czerwony + Czr.nieb To samo KLIK (ten chyba próbował zamykać ) Tu błąd bo miał być czarny z czerwonym nie z żółtym.
Pewnie po prostu widzi kluczyk w stacyjce, wtedy z pilota nie zamknie.
Przepusty do sprawdzenia, zwłaszcza w klapie
Czarno-żółty i czarno-czerwony to przewody WYKONAWCZE siłowników. Podawaj masę na brązowo-biały i brązowo-czerwony. To są przewody sterujące modułem KIEKERT. Sprawdź stan wiązki pod dywanikiem w nogach kierowcy (bliżej fotela). Ta wiązka lubi gnić w tym miejscu.
w zamku pasazera :)
Niepokoi mnie ta dioda. On a nie powinna się żarzyć. Jeżeli odpiąłeś sterowanie od alarmu i jest ok stawiam jednak na alarm z powodu właśnie tej diody. Gdzieś wewnątrz centralki alarmu jest uszkodzenie. Pytanie nr1 czy alarm jest na gwarancji Pytanie nr2 czy nie dostała się do centralki np. woda.
Rozebrać prawy próg aby dostać się do modułu zamka,wypiąć wtyczkę z niego,podać "'na krótko"zasilanie na siłowniki.Padł moduł w pozycji ryglowanie dlatego od środka nie otworzysz i dlatego wszystkie naraz prawdopodobnie.Zdarzały się takie przypadki ale jak wyżej napisałem łatwo otworzyć.Skrajny przypadek to zapieczone wszystkie siłowniki.
na włączonym zapłonie uderz czymś twardym w centralkę zamka.
Do sprawdzenia wiązki w drzwiach i siłownik (lub dwa) "master", czy to centralny fabryczny czy uniwersalny ?
Moduł pewnie padnięty,jest w prawym progu.Próbówką wszystko zdiagnozujesz jak poczytasz o zasadzie działania zamka sterowanego masą.Sprawdź też przewody w przepustach oraz tylnej klapie.
Wysłałem ci schemacik. Daj znać czy doszedł.
Ja montowałem zamki centralne dedykowane do astry G mają one już ukształtowane cięgna które zakłada się pod te linki które tam są. a wygłąda to tak: http://obrazki.elektroda.net/18_12415195... . myśle że idzie to znaleść na polskim serwisie aukcyjnym(wiadomo jakim) nie bede tutaj go reklamował. Pozdrawiam Tomekkoszalin
tak wygląda orginalny centralny zamek w mojej astrze sedan: https://obrazki.elektroda.pl/8867218600_... https://obrazki.elektroda.pl/4797538400_... https://obrazki.elektroda.pl/7441295900_... po prostu bolec wchodzi i blokuje możliwość wciśnięcia przycisku otwarcia klapy tylniej
Jest pod komputerem za wykładziną.POZDRAWIAM
Być może https://www.forumsamochodowe.pl/opel-zaf...
Ewidentnie masz błędy w montażu. Tu masz dokładną rozpiskę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10...
Zamykanie na brązowo-czerwonym otwieranie na brązowo-białym ryglowanie to drugi impuls odciąć 15 czyli plus po stacyjce
Niestety całe okablowanie musisz zrobiś sam. Jak kupujesz alarm to ma on już wiązkę podłączeniową, tak samo jest z centralnym zamkiem. A masz już kupiony centralny i alarm czy dopiero zamierzasz kupić?
Sprawdź czy prąd dochodzi do przyłączy w drzwiach. Jeśli dochodzi no to trzeba tapicerkę ściągnąć.
Najprościej, gdy użyjesz takiego sterownika: http://www.sklepdioda.pl/photo/_pdf/zams... http://www.alarmy-gerard.pl/index.php?pa... Podłączenie do Astry F: http://astra.autokacik.pl/technika/napra...
Przez złącze X1 idzie zasilanie do sterownika od centralnego zamka dlatego przestawał działać. Tu masz schematy do Astry G, na stronie 37 masz centralny zamek, w lewym dolnym rogu masz te przewody które cię interesują. Złącze X3 to to od drzwi, interesują cię przewody na pinach 3 i 13. https://www.elektroda.pl/rtvforum/downlo...
Czyżby jakaś krańcówka siadła?? Myślę że tak. Drzwi kierowca.
A więc tak, dzisiaj dotarł do mnie moduł REC. Po wymianie i programowaniu wszystko działa jak należy. Dziękuję za zainteresowanie tematem. POZDRAWIAM
Namalowałem na szybko coś takiego
Po co schemat, probówka w dłoń i sprawdzać kable idące do drzwi, podczas pracy zamka na dwóch kablach ma pojawiać się zasilanie naprzemiennie, wcześniej warto sprawdzić stan tych kabli bo lubią się łamać
Super komfortowo nie będzie, zwłaszcza jeśli nigdy jej nie zdejmowałeś. Moja rada, dla treningu zdejmij z drzwi pasażera a potem z doświadczeniem zabierz się za te od kierowcy.
to steruje jeszcze przez sterownik do zamkow bo mam to samo :D http://obrazki.elektroda.net/0_118396799...
Centralka odbiera każdy sygnał, ale wykonuje tylko prawidłowy.
Od jakiego auta masz te zamki centralne? Może wstaw fotkę tego co masz po stronie kierowcy i pasażera...
Co znaczy zaraz , po minucie, dwóch czy pięciu, jaka astra ?
Witaj opel astra 17 dti Sprawdź baterię a następnie przeprowadź synchronizację pilota w/g instrukcji. Domykanie szyb kluczykiem nic nie ma wspólnego z pilotem.
Myślałem o zastąpieniu orginału uniwersalnym siłownikiem, jednak zastanawiam się co mogło ulec uszkodzeniu wewnątrz starego siłownika. Kiedyś w Vectrze wymieniałem dwa microswitche wewnątrz siłownika. Trzeba było rozwiercić jeden nit, rozkręcić obudowę i wylutować dwa microswitche. W Astrze nie miałem jeszcze okazji tego rozbierać, ale myślę że konstrukcja...
Przewód brązowo/czerwony zamykanie, brązowo/biały otwieranie. Przewody te znajdują się w wiązce wychodzącej z drzwi kierowcy. Bierzesz miernik i sprawdzasz kiedy pojawia się impuls masy na przewodzie np. czerwonym. Jeżeli przy zamykaniu to podpinasz go do brązowo/czerwonego. Jeżeli przy otwieraniu to do brązowo/białego.
podłącz z według rysunku C
witam mam podobny problem z centralką w opel astra f '95 naciskam przycisk na pilocie i tylko kierunki migają, i sie wogóle nie zamyka ani kluczykiem jak przekręcam zamek to też nic sie nie dzieje, od czego mam zacząć?? może to ten sterownik, gdzie on sie znajduje pomocy Regulamin Kolegi nie obowiązuje? 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających...
Dzięki za tą odpowiedź. Zadziałała. Padł u mnie bezpiecznik od otwierania klapy tylnej nr 38 i przy tej okazji przestał działać centralny zamek. Po wymianie bezpiecznika klapa zaczęła działać, lecz nadal nie działał centralny zamek. Jeździłem po elektronikach i wołali po podpięciu do komputera od 500 zł do 700zł za wymianę jakiegoś modułu. Dobrze że...
Jeśli jest master,to master. Ze słave,nie zamkniesz całego auta kluczykiem,tylko pilotem.
panowie teraz to całkiem się z centralnym porobiło podczas zamykania auta auto zamyka się jedynie drzwi pasażera kierowcy i tylne prawda natomiast drzwi tylne lewe i klapa bagażnika już nie zrobiło się tak gdy chciałem aby drzwi tylne lewe się zamykały bo się nie zamykały a teraz jest tak ze ani te drzwi się nie zamykają ani klapa bagażnika się nie...
Aneczko, powiedz nasz Ty rodzynku (bo nie często goszczą na tym forum kobiety), jaki masz centralny zamek, fabryczny czy wstawiany? Jeżeli masz dokładany, to jest niższy koszt sterownika. Jeśli fabryczny to można za niewielkie pieniądze kupić na szrocie np. od Anglika. Skąd jesteś?
uszkodzony mikrowyłącznik w siłowniku
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... Oto link do schematów autoalarmów Tytan Max dokładnie takiego jak na fotce. pozdrawiam
Chyba raczej nie wystarczy. Owa "nauka" polega na zestrojeniu pilota i odbiornika (kod zmienny). Jeżeli pytasz to pewnie wiesz jak się to robi. Przyznasz, że gdyby tak było, jak radzi kolega piętro wyżej kradzież samochodu była by bajeczna.
Czyli jeszcze masz jakiś zabezpieczony obwód. Dodano po 1 Szukaj puszki do której idzie przewód od czytnika pastylki, nie chce mi się wierzyć że puszka od immo obsługuje też centralny zamek.
Mam zamek tylko w drzwiach kierowcy. Centralny zamyka wszystkie drzwi.
Chyba astra 3. Diagnostyka zamka.
To jest dokładka więc programowanie oplowskie nic nie da.Sprawdż zasilanie i podłączenie przewodów do sterownika c.z. Dodano po 1 Użyj drugiego pilota .
Nie rozumiem tego ostatniego zdania o centralce. ??
po przekręceniu zapłonu zero reakcji na kluczyk, mam 3 kluczyki do niej i z żadnego nie da rady zaprogramować, nie mam pojęcia co z nim może być Dodano po 5 oryginalnego nie mogę zaprogramować, nie mam pojęcia czemu, próbowałem wiele sposobów, mam 3 kluczyki i żaden się nie programuje. Ale oczywiście jak włożę kluczyk w drzwi i przekręcę to wszystkie...
witam , kiedyś miałem podobny problem byłem u speców z mojej okolicy i każdy rozkładał ręce, koszt naprawy w aso przekroczył 300 zł. zdecydowałem się wiec poszperać w sieci i znalazłem przyczynę. a więc wymiana samego siłownika master niestety nie wystarczy , rzecz w tym że prawdopodobnie nie była to nawet wina siłownika . jeśli nie działa ani manualnie...
Wszystko to zrobiłem, ale nie pomoglo
Odłącz centralkę alarmu i zamknij samochód kluczykiem - i już będziesz widział co głupieje. Wiem co głupieje. Pytam czemu ? Bez alarmu centralny działa normalnie.
Dzieki za info. Na razie muszę poszukać tego zwarcia, ale to dopiero w następnym tygodniu. P.S. I jeszcze mam prośbę. Jakbyś mógł mi to mniej więcej rozrysować. Jak ten switch jest połączony z kabelkami prądowymi od silniczka w siłowniku (wnętrze siłownika). Byłbym bardzo wdzięczny :-) P.S.2 I do czego są pozostałe kabelki przy module ? (czarny cienki...
witam, mam ten sam problem czyli tylne drzwi otwieraja caly centralny gdy sa otwierane z zewnatrz mimo ze powinny byc zamkniete. jakies sugestie..? pozdr tax
Zależy co chcesz podłączyć i co masz w aucie. Może trochę pomoże. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... Tu też jest trochę. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic23...
Centralny zamek fabryczny czy "dokładany"? A jak wygląda teraz sytuacja "zamykania" samochodu guzikiem od wewnątrz?
A jak wyciagniesz klucz z stacyjki to gaśnie radio? Często uszkodzeniu ulega stacyjka i nie widzi wyciągnięcia klucza,dlatego pilot nie zadziała.
Od jakiegoś czasu borykam się z problemem pilota w mojej astrze. Mam fabryczny centralny z pilotem. Centralka działa bez zarzutu, ale pilot nie. Po sprawdzeniu przez opel scanner sterownik odbiera sygnał z pilota, jednak nie zamyka drzwi. Jak zaprogramować przez Opel Scanner?? Czy jest taka możliwość prze Opel Scanner, czy potrzebny Tech-2 ? Mam tez...
Zamek centralny masz oryginalny czy z Chinaland?
albo siłownik nie dostaje sygnału, albo dostaje sygnał, a nie działa. Raczej to drugie. U mnie w megance od strony pasażera było identycznie. Wymieniłem siłownik, a stary rozebrałem i okazało się, że w siłowniku na połączeniu silniczka z obudową był słaby styk, który się tracił jak po otwarciu drzwi z pilota. Jaki jest związek Megane i Astry ? Reg....
Według mojego opisu robiłeś prawidłowo do momentu kiedy wcisnąłeś jeden przycisk. Prawidłowo powinieneś wcisnąć w kolejności lock (zamknięcie) a potem unlock (otwórzenie). Wtedy dopiero powinno nastąpić potwierdzenie poprawnej synchronizacji centralnym zamkiem. Powodzenia :)
Możesz próbować podłączyć diodeczkę świecącą, najlepiej samomrugającą pod stały plusik z jednej stroneczki, a pod kabelek na którym pojawia się maseczka po zamknięciu zameczka (wpinasz sie w przewodzik masterka drzwiczek). I wtedy po zamknięciu centralnego zameczka z piloteczka diodeczka będzie zasilana napięciuniem i zacznie sobie świeciunić...
za nakładką słupka drzwi prawych przednich
witam, mógłby mi ktoś pomoc i doradzić jak założyć tanio i dobrze centralny zamek do opla astry?? auto wcześniej w centralny zamek nie było wyposażone... chciałbym wiedzieć jakie części potrzebuje i jak to wszystko podłączyć??
Dokładnie. Dla wygody czarny z radiosterowanika możesz połączyć z brązowym z kiekerta. To masa.
Rozbierz boczki, wyjmij zamek, w zamku coś nie kontaktuje na 99%.
Może być centralka , zamek kierowcy lub wiązka karoseria -drzwi karoseria-klapa . Do sprawdzenia .
W drzwiach jest złącze wielostykowe - konkretnie między zawiasami. Jeżeli drzwi były demontowane to może styki są zabrudzone. Rozebrać gniazdo z wtyczką przeczyścić - gorzej na pewno nie będzie. Problem jest tylko jeden -mało tam miejsca na takie czynności.
Skrzynka w bagażniku REC .
Po prostu popatrz dokładnie ktora blokada na drzwiach sie nie domyka ,pożniej sciag tapicerke drzwi i zobacz czy sie silownik nie zacina albo go odlacz i zobacz czy centralny działa Sterownik bedzie ok Powodzenia
bezpieczniki sprawdzone wszystko jest ok. ale jutro zobacze moze pomoże "przyuczenie", własnie też podejrzewam że coś jest z pilotem nie tak, ale to się jutro okaże, dzieki za rade. pozdrawiam.
Zastanawie mnie jeszcze jedno,gdy pozostawie kluczyk w stacyjce zamek potrafi się sam zamknąć,a pochwili otworzyć,dodam że dzieje się tak gdy niewystępują żadne np.drgania które mogły by też takie coś spowodować.Momentami głupieje od czego mam zacząć,dziś przez większość dnia korzystałem z auta,często zamykając,otwierając.Działa bez sprawiana jakichkolwiek...
Poczytaj trochę http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic10... tematów już podobnych było już wiele .
Wymień switcha na pewno brak styku.
Kolego Legendbojownik jest temat ładnie opisany na forum opla i jest nawet pokazane co i jak trzeba zrobić. Wystarczy poszukać. Pozdrawiam
Niestety bez tego elementu centralny zamek nie działa Z moich notatek 12pF
Wystarczy poszukać ...
sa wersje bez centralnego z polski:))) a centralny można zainstalowac żaden problem allegro.pl rózne sa zdania o tych uniwersalnych a jak chcesz zobaczyć czy masz centralny to rozbierz ktures drzwi i zobacz czy masz siłowniki fotki sa na allegro
W tym roczniku zamek centralny sterowany z pozycji elektryki centralnej bagażnika. Nieco młodsze miały zamki sterowane z modułu komory silnika. Nie spotkałem by CIM sterował zamkami.
a którymi drzwiami zamykasz od środka wszystkie zamki?
Kochany SEO Perfect to bezpilotówka więc do astry '95 trochę nie halo.Masz oryginalnego pilota?
Nie chodzi para drzwi z prawej strony tj. prawe od strony pasażera z przodu i z tyłu prawe. W tych ostatnich słychać dzwięk siłownika ale nic się nie dzieje jak zamykam. Dzięki za rady Hans30 jutro się za to zabiorę a wieczorem napiszę o skutkach.pozdrawiam!
Sprawdź wiązkę przewodów pomiędzy drzwiami kierowcy a słupkiem.
Nie ma.
Cześć kolego . Oto kilka podpowiedzi W lewym progu znajdziesz dwie wiązki. W jednej z nich znajdują się przewody sterujące centralnym zamkiem. Brązowo-biały i brązowo-czerwony. Sterowanie odbywa się przez podanie masy (minus). Gruby czerwony - zasilanie do sterownika (+12) Gruby brązowy - masa (-) Jeśli masz sterownik z potwierdzeniem kierunkami to...
Nie musisz rozbierać deski, możesz wszystko podłapać w boczku odkręcając cztery wkręty i wyciągając cały próg , znajdziesz tam w wiązce progowej idącej od takiego sporego złącza sterowanie zamkiem i kierunki na kolorach które wymieniłeś wyżej, idzie też tam w stały plus na czerwonym przewodzie, a na czystych brązowych masz masy, krańcówki drzwi też...
Pokaż zdjęcie tej płytki. Prawdopodobnie padł ci rezystor, na którym centralka realizowała pomiar prądu. Zanim zamontujesz nową, to musisz znaleźć przyczynę uszkodzenia. Bo wygląda to na pełne zwarcie. Tak, jak Paweł, podejrzewam tutaj skutki napraw blacharskich. Niestety blacharze nie patrzą, co jest wokół. Nie raz już łatałem wiązki po nich. Na twoim...
to jest fabryczny zamek a radiówka dokładana czy od podstaw zakładałeś wszystko
Witam Mam Asterke rok 97' z oryginalnymi opuszczanymi szybami problem jest jeden nie dziala zamykanie centralnym zamkiem - zamek tez oryginalny - ale jak opuszcze szybe w dół to central sie zamknie i otworzy? Dodam ze samochód ma alarm Silocona - i nie dziala (nie reaguje na pilota) Od czego zacząć Mysle od wypięcia alarmu?? yahoo
Tu go kupisz: www.amt-alarmy.pl
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic72...
nie mam drzwi tylnych , chyba że masz na myśli klapę bagażnika
Kolega mój ma problem z centralnym na pilota w Oplu Astra rok 1996. Pilot dopiero po kilkunastym naciśnięciu zamyka zamek. Bateryjki wymienione i nadal to samo.
- co to znaczy czy "+" nie "siada" ?? - to jest na 100% sterownik zamka centralnego ?? - co oznaczają te symbole na tej puszce ?
To ustal teraz czy dochodzą napięcia do sterownika centralnego zamka.
sprawdź ciągłość przewodów zielonego i niebieskiego od centralki do siłownika kierowcy , prawdopodobnie jest przerwa lub uszkodzony silniczek w siłowniczku. co do zamknietych i otwartych drzwi kierowcy to miałes na mysli pewnie połozenie rygla.
Twój temat nie miał nic wspólnego z tamtym wątkiem - tam chodziło o immobilizer, a tobie o pilota od centralnego zamka. To dwie zupełnie (no prawie - sterownik zamka musi mieć potwierdzenie z immobilizera do synchronizacji pilota) niezależne od siebie rzeczy.
zakładam ze alarm montujesz pod kokpitem, w takim razie zdemontuj z lewej strony plastikowa nakladke progu znajdziesz tam wiazke a w niej kabel bialo-brazowy i brazowo-czerwony, łatwo dojdziesz ktory jest ktory podlacz probowke z zarowka z jednej strony do zawiasu drzwi probowka przebij koszulke kabla jesli zamknie i otworzy znaczy ze trafiles, sterowanie...
Np. ja bym się cieszył bo keyless jest chroniony tym sposobem.
centralny zamek astra astra centralny zamek zamek centralny astra
kolektor toyota corolla blaszak skraplanie sharan schemat wiązka
napędy force traktorek craftsman
Jak zmniejszyć moc pieca Immergas Vitrix Exa? Jak włączyć tryb Eco w piecu Immergas Vitrix Exa?