Możliwe że była robiona uszczelka ale nie wypłukali układu chłodzenia. Wyjmij zbiorniczek i go umyj jeśli znowu się pojawi to uszczelka. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przy filtrze oleju chłodnica oleju bo ona też by mogła być uszkodzona.
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
Przyjrzyj się okolicy akumulatora. Między akumlatorem, a błotnikiem obok zbiorniczka wyrównawczego.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Z powodu przelania płynu w zbiorniczku wyrównawczym, do kabiny się nie dostanie.
Uszkodzona uszczelka pod głowica i przedmuchuje do kanałów z płynem chłodniczym
Z jakością części tych no-name jest kiepsko, jeśli masz takie kłopoty, to może wymiana zbiorniczka z korkiem na nowe lub używane, byle komplet. To nie jest tylko twój problem.
Uszczelka pod głowicą daje identyczne objawy. Na dobrze rozgrzanym silniku sprawdź obecność CO2 lub CO w zbiorniczku wyrównawczym.
Pompa ma za małą wydajność. A jak było przed naprawami? Co mu było że to wszystko robiłeś. Zaworek w korku chłodnicy-zbiorniczka wyrównawczego działa?
Wszystkim dziękuję za pomoc- dokręciłem 27Nm, jest OK. Przede wszystkim nie ma majonezu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. pozdr!
Test cisnieniowy układu jak go wykonać?
Słuchajcie chłopaki. Wymieniłem wczoraj zbiorniczek wyrównawczy i drugi dzień nic się nie dzieje..
kolego ten czujnik od ecu jest w kolektorze ssącym pod gażnikiem obok alternatora niebieska kostka dwu pinowa jak będziesz odkręcać to nawet nie musisz spuszczać płynu o ile nie odkręcisz korka w zbiorniczku wyrównawczym
Witam - polecam chemiczny test na zawartość dwutlenku węgla w zbiorniczku wyrównawczym. W Szczecinie zapłaciłem 30 zł za taki test testerem i otrzymałem odpowiedź " na 99% uszczelka pod głowicą ". Wymiana uszczelki załatwiła sprawę. Pozdrawiam ; Marcin.
Najprawdopodobniej korek-puszcza za szybko.Zamienniki przeważnie krótko wytrzymują
Napisz jaka elektronika jakie wtryski i redukror i przebieg instalacji,i przydałyby się screny z ustawień sterownika może masz ustawioną zbyt niską temp minimalną gazu, sprawdz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Brak masła nie oznacza że uszczelka/głowica są szczelne. Może sadzić powietrze do układu chłodzenia i zaburzać przepływ, stąd brak ogrzewania. Także nie wykluczałbym głowicy/uszczelki. Zobacz czy powietrze nie idzie do zbiorniczka wyrównawczego.
jezeli by miał uszczelke pod głowicą lub mikro pękniecie to by mu wyrzucało płyn przez zbiorniczek wyrównawczy ja stawiam na nagrzewnice
a oczekiwanie na włączenie wentylatora ma być na zakręconym i odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego
mogą jeszcze spaliny się przedostawać do chłodzenia i to podnosi ciśnienie ja tak miałem w Astrze z silnikiem X17DTL
wymień korek zbiorniczka wyrównawczego, on ma zaworek i powinien wpuszczać powietrze a nie ściskać węża
Sprawdź szczelność żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego. Często się psują i przez to zapowietrza się układ.
bardzo często powodem jest zaśniedziała masa szczególnie przy połączeniu karoserii z silnikiem sprawdz te połączenia (z tego co pamiętam to połączenie jest z prawej strony silnika i pod zbiorniczkiem wyrównawczym w sumie 4 punkty)
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Soda kaustyczna (niskie stężenie). Faktycznie jednak lepiej kupić nowy zbiorniczek - będzie czystszy od starego po umyciu, a i wygląd będzie inny.
Sprawdź czy dywanik pod nagrzewnicą jest suchy-to po pierwsze. Po drugie, pod kolektorem wylotowym z lewej strony wychodzi z silnika metalowe kolano, czasami puszcza tam oring i też może lać. Po trzecie nic nie piszesz o płynie w zbiorniczku wyrównawczym, tzn. czy zmienił kolor, zmętniał, na powierzchni pływa jakaś tłusta maź - to bardzo ważne informacje....
Po wymianie świec auto zapaliło bez problemowo. Jednak martwi mnie duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po odkreceniu korka slychac jak bombluje, ubytku raczej nie ma.
jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym masz ślady oleju to prawdopodobnie siada uszczelka pod głowicą. takie jest moje zdanie
Faktycznie, zapomniałem napisać co to za samochód. :) Jest to Opel Astra F z silnikiem 1.7D 44kW GM. Zbiorniczek wyrównawczy na pewno jest w porządku, bo ostatnio jak prowadziłem przewód zasilania do Car-Audio to go demontowałem bez odpinania od instalacji. Jest w dobrym stanie, lekko zżółkły, czysty. Nadkole nad którym wisi też jest czyste, bez jakiegokolwiek...
Witam, Jak w temacie mam problem z układem chłodzenia w mojej Astrze F 1.8 16v. Problem polega na tym iż płyn chodzący wybija mi korkiem w zbiorniczku wyrównawczym podczas jazdy natomiast na postoju samochód może pracować aż do momentu załączenia się wentylatora i nie ma żadnych problemow...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia nie puchłyby ci przewody a poza tym to raczej silnik wyposażony z zbiorniczek wyrównawczy sam powinien się ew. odpowietrzyć.
No ale w sumie jaką temperaturę osiąga silnik? Ubywa płynu? brak płynu chłodniczego w jednym z węzy układu chłodzenia jest to dokładnie wąż który idzie z samego dołu pojemniczka wyrównawczego do pompy wody Czyli jak, w zbiorniczku jest płyn, a w wężu, który wychodzi z dołu zbiorniczka nie ma płynu?
Witam. Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak najlepiej zamontować w zbiorniczku wyrównawczym czujnik poziomu płynu chłodniczego w oplu astra 2. Zastanawiam się nad montażem jakiegoś czujnika który informowałby o niskim poziomie płynu i z tego co się zorientowałem to niektóre astry 2 (chyba z silnikami 2,2) miały takie czujniki oryginalnie. Szkoda że wszystkie...
A pęknięta uszczelka tłumaczyła dostawanie się oleju do płynu. No sam sobie odpowiedziałeś :) Masz zapewne "masło" w zbiorniczku wyrównawczym a jako, że to nie zima to zapewne uszczelka.
A może najpierw sprawdź zaworki w korku zbiorniczka wyrównawczego jak one walnęły to w mojej Asi 1,7 DTL też głupiało ogrzewanie.
Znajdź wiązkę wychodzącą przy zbiorniczku wyrównawczym, tam ona wchodzi do kabiny. Można tam poprawdzić kabl od akumulatora. Pozdrawiam
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
Witam państwa, chciałbym zwrócić się do użytkowników o poradę. Mam do wykonania na uczelnię model/stanowisko pomiarowe, benzynowego układu paliwowego samochodu osobowego. Układ ma być jak najprostszy, jednak chodzi w nim o to, żeby pokazać ciśnienie paliwa jakie jest dostarczane do wtryskiwacza poprzez zamontowanie w układzie manometru. Poniżej schemat...
Możecie mnie oświecić w tym temacie? I powiedzcie czy ma to coś wspólnego z ominięta Chłodniczką oleju ? ( Ominąłem ją ponieważ miałem olej w zbiorniczku wyrównawczym, teraz jest git). Gdybym zaślepił ten EGR co to da? spalanie wróci do normy ?
Witam Kolejny szybki test : Zaobserwuj czy podczas pracy silnika woda w zbiorniczku wyrównawczym kotłuje się, bo jeśli tak, to uszczeleczka pod głowicą do wymiany. Znam dwa przypadki tego typu w oplu astra
Czesc. Może olej uciekł do układu chłodzenia, sprawdź co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym, sprawdź czy w oleju nie ma drobinek płynu chłodniczego - może to uszczelką pod głowicą? Pozdrawiam.
moim zdaniem to może być uszczelka miałem coś podobnego w vectra b też nie palił na jednym cylindrze a później było ok aż do pewnego czasu aż się konkretnie przepaliła i spaliny szły do zbiorniczka wyrównawczego sprawdź po krótkim odpaleniu wykręć świece czy nie pachnie płynem chłodniczym
Wygląda na to ze ci uszczelkę wydmuchało pod głowicą , a wystarczy mała nieszczelność i spaliny ido w płyn dlatego ci wywala, zapewne przewody od chłodnicy masz twarde. Na znanym portalu aukcyjnym można kupić płyn do sprawdzani obecności dwutlenku węgla w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego
...ależ 92*C to bardzo dobra temperatura a silnik powinien "łapać" te ok. 90*C po 1-2km, im szybciej się zagrzeje tym lepiej, bo mniej pali no i w zimie ogrzewanie jest. Jeśli wentylator się włącza to termostat się otwiera (termo-włącznik wentylatora jest przy chłodnicy, jeśli termostat by się nie otworzył gorący płyn szedł by wyłącznie przez nagrzewnicę...
Co do tego czy cieknie sprawdz czy nie ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym i czy nie masz mokrych dywaników. A jeśli chodzi o wymantowanie to dokładnie nie wiem jak jest w Astrze bo w Audi trzeba zdemontować prawie cały kokpit aby się do niej dostać. Pozdrawiam
Co racja to racja - to by też tłumaczyło, że masz olej w zbiorniczku wyrównawczym o którym wspominałeś. Moim zdaniem tego elementu nie sprawdzisz - najlepiej wymienić, ale może niech też wypowiedzą się inni.
Asterka śmiga jak talala,do złożenia uzyłem silikonu cienką warstewkę.Przy wymianie uszczelki w tym silniku polecam wycisnąć popychacz hydrauliczny 3 i 6 (wałek ustawion w pozycji wymiany rozrządu) nie ma wtedy problemu z założeniem obudowy wałka.Co do krążenia płynu w zbiorniczku wyrównawczym to słabo w tych autach idzie bo mam dziś drugą i ledwo się...
Jeżeli jest to związane z przegrzewaniem się silnika to przyczyny mogą być trzy -niedrożne przewody odpowietrzające (silnik lub chłodnicę, cienkie wążyki biegnące z najwyższych miejsc tych podzespołów do zbiorniczka wyrównawczego. -uszkodzony termostat. -uszkodzony termozałącznik wentylatora w chłodnicy. Jeżeli na zimnym silniku przy otwartym zbiorniczku...
Zauważyłem też efekt mleka pod korkiem wlewu oleju, oraz wydmuch przy włączonym silniku. Ubywa też nieznacznie wody w zbiorniczku wyrównawczym. Przynajmniej nalezalo by sciagnac glowice.Sprawdzic szczelnosc,splanowac,wymienic uszczelke i uszczelniacze zaworow.
Korek ten od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego? Właśnie w tym rzecz że po przejechaniu 50km mogę go spokojnie odkręcić nic nie syczy płyn wgl się nie podnosi nawet.
Problem rozpracowałem a był po stronie płynu chłodzącego silnik W zbiorniczku wyrównawczym było go za mało dolałem około 300ml zresetowałem komputer i silnik ruszył z kopyta. Za pomoc wszystkim dzięki....
Spróbuję jutro odpowietrzyć jeszcze raz tylko ze nie będę miał pomocnika ale mam specjalny przyrzad do sprężarki do odpowietrzania hamulców ale teraz pytanie odpowietrzać na otwartym zbiorniczku wyrównawczym czy zamkniętym? I czy pedał hamulca ma być wciśnięty jakoś zblokowany czy nie? O czy na zapłonie odpalonym silniku czy normalnie na wyłączonym
daj no tu tego mechanika :) na słówko... uszczelka 80 do 100 zależnie od jakości(marki) wymiana 200-300+olej półsyntetyk mobila4l 90 1L 23zł, płyn petrygo 35zł filtr oleju 10zł(opel ma tanie bo wszystkie silniki do 2.0 mają taki sam) czyli koło 600, wycieraczki po 20 zł :) płyn do spryskiwaczy zimowy 5l 15zł czy olej na bagnecie wygląda jak kawa z mlekiem...
A na jakiej zasadzie działa ten czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym? Mam czujnik od dołu, ale nie działa. W zbiorniczku od spryskiwania szyby jest pływaczek z magnesem i halotron tutaj pływaka nie widzę.
Niektóre modele tak mają, że po wyłączeniu zapłonu wentylatory nie działają. Jak go nagrzejesz to zgaś silnik, a potem włącz sam zapłon. Wentylator pochodzi i sam wyłączy się po jakimś czasie jak we wspomnianym fiacie. Jak masz termometr w domu na podczerwień to zmierz po nagrzaniu wąż i zobacz temperaturę czy wskaźnik się nie myli o parę stopni. Auto...
Witam! Mam problem z odpalaniem mojej efki. Na gazie odpala, jeśli jest cieplej. Problem leży w odpalaniu na benzynie. Silnik zaskakuje na dosłownie sekundę i gaśnie, bardzo rzadko zaskoczy na chwilkę ale nie utrzymuje obrotów i gaśnie, nawet wciskając pedał gazu. Pompę paliwa słychać przy przekręceniu kluczyka, wtrysk podmieniłem z astry kumpla i jest...
Witam, od pół roku ubywa mi płynu chłodniczego z asterki. Mniej więcej co miesiąc dolewam jakies 3-3,5cm płynu. Po moich oględzinach nigdzie nie zauważam ubytku płynu - węże suche, nigdzie nie jest mokro. Uprzedzając diagnoze uszkodzonej uszczelki pod glowica dodam, ze auto nie dymi, oleju nie przybywa, ani w zbiorniczku wyrównawczym nie ma śladów oleju.....
Trzeci termostat - Efekt ten sam.. Kolejna moja obserwacja : http://obrazki.elektroda.pl/6318846800_1... Wąż, który zaznaczyłem na powyższym zdjęciu podczas zimnego silnika jest pusty w środku.. Można go swobodnie ścisnąć i wówczas "bulgocze" w zbiorniczku wyrównawczym, po nagrzaniu węża nie sposób juz ścisnąć - to prawidłowa reakcja...
Wyciek oleju i płynu chłodniczego- przyczyny i zapobieganie Witam, mierzę się z pewnym problemem w samochodzie Opel Astra G 2006r. 1.4 16v 90 KM Otóż niedawno patrzyłem do zbiorniczka wyrównawczego i tam w ogóle nie było płynu chłodniczego. Myślę, że albo jest jakiś wyciek albo dostaje się do układu spalania. Chociaż drugą opcję wykluczam, bo wymieniałem...
Piszę to jako w pewnym sensie sprostowanie oraz uzupełnienie tego co napisałem w poprzednim moim poście. W mojej megance dochodzi do przelewania się górnym przewodem płynu do zbiornika wyrównawczego tylko w momencie gwałtownego wzrostu obrotów i po ustabilizowaniu się obrotów zanika. Występuje to tylko w sytuacji gdy poziom w zbiorniku wyrównawczym...
Czy da sie zamontowac do mojej astry czujnik poziomu płynu chłodzacego?? przy zbiorniczku wyrównawczym zaówazyłem niepodpięty do niczego orginalny przewód czy on do tego służy? dodam ze w aucie mam zamontowany licznik od calibry 2,0 8v ktora w standardzie miala takie czujniki montowane, wiec sa tam niezbedne kątrolki.
Czy jezeli to tylko plywak czyli nie ma co sie martwic To nie tylko pływak , bo jest integralną częścią zbiornika wyrównawczego. albo z tym żyć , albo wymienić zbiorniczek.. Dodano po 6 P.S. dałeś rady z tym oświetleniem i terkotaniem ??
witam jak w temacie, powoli ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym, po oględzinach miedzy akumulatorem a silnikiem na skrzyni biegów widać tłustą plamę, z czego po tej stronie silnika może przeciekać - jest tam coś przykręcone do silnika dziękuje
kupiłem niedawno astre 2.0 z 92r. i mam pytanie. po odpaleniu silnika przez jakąś chwile słychać bulgotanie wody pod maską w momencie jak dodaje gazu. Tak jakby silnik zasysał wode ze zbiorniczka wyrównawczego. Dodam ze poziom wody jest ok. wymienialem teraz i zalewałem nowym plynem do chlodnic aluminiowych (w serwisie).
Cewka wymianiona. Klima się włącza ale wentylator nie startuje. Ciśnienie HP rośnie z 15bar do 20 bar i włącza się wyntylator chłodnicy silnika i chodzi aż ciśnienie spadnie do 15 bar. Jak odepnę kostkę z czujnika na osuszaczu (5 pinów) nie włącza się klimatyzacja. Jak podepnę to działa ale wentylator ani dudu. Na krótko wentylator działa. Nie mogę...
Do Piotr_piter Dzięki za pożyteczne rady:D Nareszcie znalazł się ktoś kto jest skłonny pomóc w "operacji" wymiany oringów. Co do kompresji po rozgrzaniu silnika to musi być... ale mój przypadek wygląda tak, że jak zgaszę silnik, samochód stoi 8 godzin, zaglądam, odkręcam korek i syczy 3-4 sekundy.... nie jest to silna kompresja bo jakby była to by przewody...
Po wczorajszej analizie wysuwają się następujące wnioski: Nagrzewnica zaczyna grzać przy 3 tys obrotów dość mocno, przy 1000 lekko ciepła. Na wolnych obrotach brak ruchu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym. Przyznam, że od 4 lat jak posiadam to auto nie była wymieniana pompa wody. Czy pompa wody się w jakiś sposób zużywa i zmniejsza się jej...
A wiązało to sie ze spadkiem mocy? Pytam gdyż u siebie nie zauważyłem żeby stracił moc, silnik też pracuję równo, nie dusi się po dodaniu gazu, generalnie działa bez zarzutów. A objawy z zapalaniem są takie że po nagrzaniu świec za pierwszym razem ma kłopoty z "załapaniem" kręci ładnie ale nie może "załapać". Kiedy nagrzeje świece, wyłączam stacyjkę,...
do : polkos wiadomo że przed kupnem sprawdzisz auto [ mam na myśli,,isuzu"] na wszystkie strony , a ja dam ci jeszcze jedną radę , przed ewentualnym zaklepaniem transakcji , przejedz się tym autem a potem zostaw go na luzie i niech złapie temp. aż się włączy wentylator i niech sobie tak chodzi i chodzi a wentylator się włancza i wyłancza co najmniej...
Przyglądnij się tym na 1 i 4 cyl., szczególnie ssącym. Masełko na korku to rzecz prawie normalna. Trzeba mocno nagrzać silnik-olej ma się nagrzać a nie tylko płyn chłodzący-czyli wskaźnik temp. płynu. Temp. oleju a cieczy to inna działka. Płynu mogło ubyć z powodu powolnego odpowietrzenia ukladu po ostatnich rozbiórkach. Jeśli są tłuste plamy w zbiorniczku...
Witam. Mam taki problem z moim samochodem. Dziś próbowałem odpowietrzyć układ chłodzenia bo klimatyzacja raz grzała a raz nie. Dokładniej mówiąc to zapaliłem samochód wiało zimne powietrze a po przejechaniu np. 5km, zgaszeniu i ponownym zapaleniu samochodu, grzało normalnie. Zabrałem się za odpowietrzanie i odkręciłem korek zbiornika wyrównawczego i...
już znalazłem usterke - bez latwety się nie obejdzie niestety - przyczyna takiego zachowania jest pompa wody, po obejrzeniu rano przy swietle dzinnym okazało sie że w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej nic nie wraca przewodem powrotnym, najprawdopodobniej zatarło się łozysko w pompie (wcześniejsze chrobotanie). elektrit miał rację jest to usterka...
Witam, mój Opel Astra G 1.7 DTi 75km Isuzu 2001 r., przebieg 250 tys. Alternator HITACHI LR1100-502G 100A U mnie podobna sytuacja, ale z drugim alternatorem. Pierwszy oryginalny Hitachi dostał zwarcia na diodach i puszczał napięcie na układ. Objawy: po przekręceniu stacyjki startuje pompa wspomagania i świeci się pomarańczowa kontrolka układu chłodzenia....
Jeżeli ktoś nalał poprzednio za dużo,to jak najszybciej trochę odlej-może ktoś chciał " przedobrzyć"-jazda z nadmiernym poziomem oleju może zaszkodzić silnikowi. Niezależnie od tego-tak jak pisał kolega powyżej-olej może się "uzupełniać" płynem chłodzącym,za sprawą uszkodzonej uszczelki podgłowicowej,lub nawet pęknięcia głowicy/bloku. Zdiagnozuje zatem...
Witam. Wewnątrz zbiorniczka wyrównawczego Corsy D 1,2 zbiera się tłusta maź. Co może być tego przyczyną? Na jednym z filmów na You Tube widziałem jak bohater filmu przy takich objawach, chyba w Astrze H wymieniał uszczelki obudowy filtra oleju. Czy obudowa filtra Corsy D 1,2 ze zdjęcia poniżej posiada również kanały wodne czy tylko olejowe? https://obrazki.elektroda.pl/1438414400_...
Witam Państwo bardzo serdecznie i prosze o pomoc, jednocześnie o podpowiedz. Posiadam Opla Astre F 1.7 TD 1995 rok prod i ostatnim czasem zaczeło coś sie dziać ze wspomaganiem. Słysze dziwne odgłosy pompy- rżenie a w zbiorniczku wyrównawczym znajduje sie czerwona piana a powinien być czysty czerwony olej. Co jest powodem?? bardzo prosze o podpowiedz??...
czu zbiornik płynu jest z prawej strony silnika za zbiornikiem od płynu do spryskiwaczy?:?:. Jaki płyn mam dolać ? mam nadzieję ze jak doleję to nie bedzie szybko ubywał. tak to ten duży zbiornik pomiedzy tym od spryskiwaczy a kielichem amortyzatora i ma on żółty korek wlewu, najlepiej to spuść stary płyn i wlej nowy np. Dynagel 2000, bo nie wiadomo...
witam.panowie problem polega na tym iż ubywa płyn w zbiorniczku wyrównawczym i to dosyć sporo.wycieków zewnętrznych nie widzę a stanu oleju za dużo.auto dopiero kupione więc obawiam się najgorszego.no i jak odpalam auto to słychać w środku po dodaniu gazu jakby się woda przelewała gdzieś w nagrzewnicy.dodam jeszcze że jak odkręcam korek od zbiorniczka...
w zbiorniczku wyrównawczym zrobiło się więcej płynu od rozgrzania po odkręceniu korka nie słychać ani nie aby ciecz się ruszała.... tak ma to być? Dodano po 1 z tego co wiem w zbiorniczku są dwa otwory dolotowy i wylotowy podczas wprowadzania cieczy a tam jest dość duże ciśnienie nie powinno się coś tam ruszać?
Przepraszam za roztargnienie :) Wszystko na szybko się robi, mogłem trochę to opisać. Wykonuję stanowisko do pomiaru ciśnienia paliwa wtrysku jednopunktowego Multec, samochodu Opel Astra F. Większość elementów już posiadam, chciałem przystępować do składnia tego do kupy, no i tu pojawił się problem z pompką. W zamierzeniu miałem po kolei wszystko zamocować,...
Witam mam pytanie jak do tej pory opel astra trzymał mi temperature ok83stopnie od dzisiaj stało się tak że cały czas ok 90stopni gdy chwilke popiłuje go to już pod 98idzie ale nie przekracza bo wentylator się włącza gdy na gorącym silniku odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy to zaczęło wywalać płyn do góry ale nie odkręciłem całkiem więc nic nie wyciekł...
Częstą przyczyną jest pęknięty zbiorniczek wyrównawczego pęknięcie często jest z dołu nie szukaj dziury tylko przebarwień (zdemontuj zbiorniczek czas ok. 1 min) Jeżeli nie masz pewności co do uszcz.głow.to spr. chłodziwo na zawartość spalin metoda 100% (tylko warsztat )i nie masz żadnej rozbiórki.
Witam. Mam astre g z silnikiem 1.7 dti isuzu. W skrócie to same problemy.. Ubywa mi cały czas płyn chłodniczy - 2 razy sprawdzałem na rozgrzanym silniku i nie wiem skąd bo nie widac dokładnego wycieku tylko mokre węze naprzeciwko (i też niżej) zbiorniczka od wspomagania http://obrazki.elektroda.pl/2700533300_1... W zbiorniczku wyrównawczym...
Witam Z mojego punktu widzenia honda wypada najlepiej chociaż sam jeżdzę bmw :). Jakieś 3mc temu sam stałem przed podobnym dylematem, samochód dla mojej dziewczyny do 10k. Brałem pod uwagę marki które wymieniłeś, po obejrzeniu około 30 samochodów z samego Poznania odpuściłem sobie sugerowanie się marką i wybrałem dla dziewczyny hyundai-a coupe. Tak...
To dobrze,że wentylator się załącza- sprowadź,czy w czasie pracy silnik węże gumowe idące do chłodnicy nie twardnieją,i odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego(uwaga,może wystrzelić gorącym-zachowaj ostrożność,aby nie poparzyć twarzy) i zobacz ,czy przy przegarowaniu nie idą bąble-pęcherze.Pooglądaj tez miarkę-bagnet oleju-czy nie...
któraś z tulei cylindra może być pęknięta i przez nią płyn dostaje się do komory spalania i z tego ten biały dym... Trop dobry , tylko mało prawdopodobne aby płyn był zasysany do cylindra . W cylindrze jest większe ciśnienie podczas sprężania i spalania , niż płynu w chłodnicy i tak ja piszesz , węże robią się twarde , ew, bąblowanie w zbiorniczku...
Witam Kolego napiszę od początku jak było z moim silnikiem 1.7 dtl (oplowski) samochód wstawiłem do mechanika na wymianę paska rozrządu a przy okazji została wymieniona pompa wodna ,po remoncie silnik szybko łapał 95-100 stopni a wentylator się nie włączał ,mechanik jeszcze raz wymontował pompę okazała się sprawna ,do pewności wymieniłem chłodnice nic...
Mam takie cudo i w serwisówce jest wyraźnie napisane że układ sam się odpowietrza przez zbiorniczek wyrównawczy i tak było u mnie, postaw go odpal niech złapie tak aby było powyżej 90 na blacie i dolewaj do poziomu kalt na zbiorniczku, jak masz fontannę lub wywala wodę to niestety uszczelka pod głowicą, głowica pęknięta lub blok pęknięty bo u mnie lekko...
Witam, mam problem z Oplem Astrą G 1.6 8v (X16SZR) 1999 r. benzyna gaz. Ubywa mi ciągle płyn chłodniczy, odkąd go kupiłem (czyli jakiś rok). Dziś po przejechaniu 50 km (30 km w trasie, później gaszenie/odpalanie, jeździłem z punktu A do B i gasiłem) zobaczyłem na korku oleju "białą maź" i trochę tam w oleju dalej. Czy to uszczelka pod głowicą? Auto...
witam serdecznie proszę o rade. Po wymianie uszczelki i planowaniu głowicy na wolnych obrotach świeci się check engine po dodaniu gazu znika ,ubywa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego przybyło oleju powyżej 3 tys. obrotów rozłącza turbo skacze temperatura podczas jazdy od 90 do 50 węże miękkie w zbiorniczku brak oznak nie wiem co może być proszę o poradę...
Piszesz że jest to biały dym, jeżeli jest to para świadczy to raczej o uszczelce pod głowicą choć nie koniecznie! Czy ubyło płynnu chłodzącego, jeżeli tak, to na 80% uszczelka. Możesz to potwierdzić : jeżeli na odpalonym aucie w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego pojawiają się pęcheże powietrza (bomble) to świadczy jednoznacznie o przedmuchu...
mój problem polega na tym że w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodniczego pojawił mi sie olej. miałem już ten problem w tym aucie i wtedy jak pojechałem do warsztatu to diagnoza była prosta uszczelka albo głowica. uszczelka została wymieniona na nowa głowica sprawdzona i okazało sie ze w głowicy były jakieś pory i to mogłaby być przyczyna. głowica...
Często przyczyną obecności oleju w zbiorniczku wyrównawczym jest mała chłodniczka znajdująca się przed chłodnicą. Jest dwupłaszczowa. Z jednej strony jest olej a z drugiej płyn chłodniczy. W razie nieszczelności na grodzi, olej z racji wyższego ciśnienia dostaje się do obiegu płynu chłodniczego. Ja bym się najpierw przyjrzał tej chłodniczce zanim zajrzysz...
Najbardziej prawdopodobną przyczyną jest uszczelka pod głowicą. Jeżeli jest uszkodzona to nie koniecznie musi oznaczać, że płyn musiał przedostać się do oleju, mógł równie dobrze dostać się na tłok. Odkręć korek od zbiorniczka wyrównawczego i niech silnik sobie pracuje, a ty patrzy czy na płynie nie pojawiają się pęcherzyki powietrza. Najlepiej przygazuj...
LPG mam podłączone równolegle do nagrzewnicy. Z odpowietrzaniem parownika teoretycznie zawsze jest problem bo znajduje się on obok akumulatora czyli na wysokości zbiorniczka wyrównawczego. Generalnie na wężu do reduktora zamontowałem sobie dławnicę, która tłumi ilość cieczy płynącej przez parownik. W innym przypadku cała woda zamiast iść przez nagrzewnicę...
mam problem jestem w Niemczech mam Opla Astre II 2001rok 1.7tdci zaświeciły mi się kontrolki od chłodnicy i klucz a na dodatek ubywa płynu ze zbiorniczka wyrównawczego chłodziwa i zaczoł kopcić jest też maź na korku od oleju pewnie to uszczelka .A pytanie mam takie czy mogę nim pojechać do Polski około 1000km co byście zrobili czy lepiej laweta
jesli nie ma oleju w płynie chłodniczym, lub płynu w oleju, lub nie zalewa swiec lub nie ma bombelmków w zbiorniczku wyrównawczym to uszczelka jest ok ! najlepiej sprawdzic termostat albo go zdemontowac abo jak sie zagrzeje sprawdzic waz z dwóch stron temostatu jesli jest goracy to termostat ok, wtedy moze byc zapchana chłodnica lub banalnie za mało...
Przepłukaj cały układ chłodzenia bierzącą wodą.Szlauf ogrodowy spisuje się tu znakomicie :D 1.uszkodzony korek na zbiorniczku wyrównawczym. 2.uszczelka pod głowicą 3.pęknięcie głowicy 4.nie pali na "wszystkie gary" 5.uszkodzony termostat(proponuje go całkiem wyrzucić,a jeszcze lepiej wywiercić w nim ze 2 otwory "fi 6 " 6.trzymające hamulce 7.żle ustawiony...
Proszku kolego nie będę sypał nie wierzę takim wynalazkom jeszcze mi zalepi nie to co ma zalepić To nowoczesne preparaty zatykają w miejscu wycieku resztę można spuścić po uszczelnieniu przy okazji wymiany płynu przed zimą to na wypadek małej dziurki w chłodnicy może się przydać. Zatkałem tak w drodze koledze chłodnicę w peugeocie 307 i już dwa lata...
Witam. Faktycznie przez okres zimy do kwietnia ubyło ok 0,5 do 1 litra i po dolaniu takiej ilości jest połowa zbiorniczka wyrównawczego i przez ostatnie 2 tyg nie ubyło, ale jeżdżę głównie ,,w koło wieży'' - trasy po1, 2, góra 4 km, autko ma swoje lata, przez co nie dziwił mnie ten szlam na korku wlewu oleju bo auto ciągle niedogrzane. Po niedzieli...
pęknięty zbiorniczek wyrównawczy korek zbiorniczek wyrównawczy czujnik zbiorniczek wyrównawczy
indukcyjność łuku mruga kranik transformator halogenowy zmienne
regulator temperatury smart licznik
Wymiana kabla zwijacza w odkurzaczu Samsung SC47J Wzbogacenie mieszanki LPG: Jak to zrobić?