Słuchajcie chłopaki. Wymieniłem wczoraj zbiorniczek wyrównawczy i drugi dzień nic się nie dzieje..
Faktycznie, zapomniałem napisać co to za samochód. :) Jest to Opel Astra F z silnikiem 1.7D 44kW GM. Zbiorniczek wyrównawczy na pewno jest w porządku, bo ostatnio jak prowadziłem przewód zasilania do Car-Audio to go demontowałem bez odpinania od instalacji. Jest w dobrym stanie, lekko zżółkły, czysty. Nadkole nad którym wisi też jest czyste, bez jakiegokolwiek...
jezeli by miał uszczelke pod głowicą lub mikro pękniecie to by mu wyrzucało płyn przez zbiorniczek wyrównawczy ja stawiam na nagrzewnice
Soda kaustyczna (niskie stężenie). Faktycznie jednak lepiej kupić nowy zbiorniczek - będzie czystszy od starego po umyciu, a i wygląd będzie inny.
Dolej płynu w zbiorniczek wyrównawczy do pełna i nie zakręcaj korka dodaj gazu do 2 - 2,5 tys. obr. i tak trzymaj przez jakieś 30 s. zobacz co się dzieje w zbiorniczku. Jeżeli będziesz miał mały gejzer to znaczy że puszcza gdzieś ciśnienie do układu chłodzącego (typowy objaw nieszczelności uszczelki pomiędzy cylindrami a kalałem cieczy chłodzącej. Ja...
Przepraszam za roztargnienie :) Wszystko na szybko się robi, mogłem trochę to opisać. Wykonuję stanowisko do pomiaru ciśnienia paliwa wtrysku jednopunktowego Multec, samochodu Opel Astra F. Większość elementów już posiadam, chciałem przystępować do składnia tego do kupy, no i tu pojawił się problem z pompką. W zamierzeniu miałem po kolei wszystko zamocować,...
Przy zapowietrzonym układzie chłodzenia nie puchłyby ci przewody a poza tym to raczej silnik wyposażony z zbiorniczek wyrównawczy sam powinien się ew. odpowietrzyć.
Witam państwa, chciałbym zwrócić się do użytkowników o poradę. Mam do wykonania na uczelnię model/stanowisko pomiarowe, benzynowego układu paliwowego samochodu osobowego. Układ ma być jak najprostszy, jednak chodzi w nim o to, żeby pokazać ciśnienie paliwa jakie jest dostarczane do wtryskiwacza poprzez zamontowanie w układzie manometru. Poniżej schemat...
Witam mam pytanie jak do tej pory opel astra trzymał mi temperature ok83stopnie od dzisiaj stało się tak że cały czas ok 90stopni gdy chwilke popiłuje go to już pod 98idzie ale nie przekracza bo wentylator się włącza gdy na gorącym silniku odkręciłem zbiorniczek wyrównawczy to zaczęło wywalać płyn do góry ale nie odkręciłem całkiem więc nic nie wyciekł...
Mam takie cudo i w serwisówce jest wyraźnie napisane że układ sam się odpowietrza przez zbiorniczek wyrównawczy i tak było u mnie, postaw go odpal niech złapie tak aby było powyżej 90 na blacie i dolewaj do poziomu kalt na zbiorniczku, jak masz fontannę lub wywala wodę to niestety uszczelka pod głowicą, głowica pęknięta lub blok pęknięty bo u mnie lekko...
Witam, Opel Astra F Classic, 2000r, 1.4 60 KM, benzyna, kod silnika X14NZ, przebieg 173473 Miesiąc temu 11.12.2015 przy przebiegu 171350 zauważyłem zbyt mały stan płynu chłodniczego, dolałem do poziomu 3/4 , weszło 540ml. Dzisiaj 12.12.2015 chciałem sprawdzić jak wyglądają poziomy płynów (przebieg 173312) i o dziwo płyn chłodniczy na min. - dolałem...
Możliwe że była robiona uszczelka ale nie wypłukali układu chłodzenia. Wyjmij zbiorniczek i go umyj jeśli znowu się pojawi to uszczelka. Nie pamiętam czy w tym silniku jest przy filtrze oleju chłodnica oleju bo ona też by mogła być uszkodzona.
Kolego ludacris , przedłuż ten wężyk do dna bańki do której zbierasz płyn. To co układ wypluł na gorąco powinien zassać z powrotem w miarę stygnięcia (t taki zbiornik wyrównawczy). Tak powinno być jak nie ma "dopływu" powietrza do układu. Kupiłem na dniach zbiorniczek wyrównawczy z Omegi 2.6 Dual Ram. Muszę dorobić do niego mocowanie przy kielichu,...
Korektor liczby oktanowej, do wyboru na jakim paliwie jeździsz. Jakbyś ją odwrócił czyli zmienił na 92 to zapłon by się opóźnił.
Przyjrzyj się okolicy akumulatora. Między akumlatorem, a błotnikiem obok zbiorniczka wyrównawczego.
Przyczyną dużego ciśnienia w układzie chłodzenia może być uszkodzona uszczelka głowicy, lub uszkodzenie parownika gazu. Można to sprawdzić na węch. Powąchaj otwór przy odkręconym zbiorniczku wyrównawczym. Jeśli czuć spaliny - uszczelka pod głowicą; jeśli czuć gaz - uszkodzony parownik. W obu przypadkach mogą być wydobywające się bąbelki w zbiorniczku...
Z powodu przelania płynu w zbiorniczku wyrównawczym, do kabiny się nie dostanie.
Zbiorniczek był wymieniany w zeszłym roku Cały komplet Dodano po 10 A czy może ktoś wie dlaczego mimo braku widocznych nieszczelności ubywa płynu chłodniczego Posiadam Astre j 1,4 120kM przebieg 252tyś zagazowaną Pozdrawiam
Uszkodzona uszczelka pod głowica i przedmuchuje do kanałów z płynem chłodniczym
Cześć. Mam Opel Astra G. Z układu chłodzenia ucieka płyn chłodniczy, ale silnik trzyma temperaturę, nie ma białego dymu z rury wydechowej, olej w silniku jest czysty i jego poziom się nie zmienia. Jednak w zbiorniczku wyrównawczym jest bardzo duże ciśnienie.
Uszczelka pod głowicą daje identyczne objawy. Na dobrze rozgrzanym silniku sprawdź obecność CO2 lub CO w zbiorniczku wyrównawczym.
Wszystkim dziękuję za pomoc- dokręciłem 27Nm, jest OK. Przede wszystkim nie ma majonezu w zbiorniczku wyrównawczym płynu chłodzącego. pozdr!
Pompa ma za małą wydajność. A jak było przed naprawami? Co mu było że to wszystko robiłeś. Zaworek w korku chłodnicy-zbiorniczka wyrównawczego działa?
Test cisnieniowy układu jak go wykonać?
Najprawdopodobniej korek-puszcza za szybko.Zamienniki przeważnie krótko wytrzymują
kolego ten czujnik od ecu jest w kolektorze ssącym pod gażnikiem obok alternatora niebieska kostka dwu pinowa jak będziesz odkręcać to nawet nie musisz spuszczać płynu o ile nie odkręcisz korka w zbiorniczku wyrównawczym
Napisz jaka elektronika jakie wtryski i redukror i przebieg instalacji,i przydałyby się screny z ustawień sterownika może masz ustawioną zbyt niską temp minimalną gazu, sprawdz poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym.
Podobny problem miałem w Astrze J 1.6 turbo. Od czasu do czasu wywalało trochę płynu ze zbiorniczka i co kilka, kilkanaście dni trzeba było go uzupełniać. Nowy termostat, płyn i na życzenie klienta nawet zbiornik wyrównawczy z korkiem. Tester obecności dwutlenku węgla w układzie nic nie pokazywał. Problemem okazała się uszczelka pod głowicą. Przy niskiej...
Brak masła nie oznacza że uszczelka/głowica są szczelne. Może sadzić powietrze do układu chłodzenia i zaburzać przepływ, stąd brak ogrzewania. Także nie wykluczałbym głowicy/uszczelki. Zobacz czy powietrze nie idzie do zbiorniczka wyrównawczego.
wymień korek zbiorniczka wyrównawczego, on ma zaworek i powinien wpuszczać powietrze a nie ściskać węża
a oczekiwanie na włączenie wentylatora ma być na zakręconym i odkręconym korku od zbiorniczka wyrównawczego
Sugestia kolegi Sadur1986 jest słuszna. Miałem ten sam problem, u mnie często pojawiał się komunikat o zbyt niskim poziomie płynu i okazało się, że zawieszał się pływak w zbiorniczku wyrównawczym. Prawdopodobnie zagotował się płyn w układzie chłodzenia i na pływaku osadził się kamień, wskutek czego ocierał on o krawędzie zbiorniczka. Wymiana zbiorniczka...
jeżeli w zbiorniczku wyrównawczym masz ślady oleju to prawdopodobnie siada uszczelka pod głowicą. takie jest moje zdanie
mogą jeszcze spaliny się przedostawać do chłodzenia i to podnosi ciśnienie ja tak miałem w Astrze z silnikiem X17DTL
Sprawdź szczelność żółtego korka zbiorniczka wyrównawczego. Często się psują i przez to zapowietrza się układ.
bardzo często powodem jest zaśniedziała masa szczególnie przy połączeniu karoserii z silnikiem sprawdz te połączenia (z tego co pamiętam to połączenie jest z prawej strony silnika i pod zbiorniczkiem wyrównawczym w sumie 4 punkty)
No ale w sumie jaką temperaturę osiąga silnik? Ubywa płynu? brak płynu chłodniczego w jednym z węzy układu chłodzenia jest to dokładnie wąż który idzie z samego dołu pojemniczka wyrównawczego do pompy wody Czyli jak, w zbiorniczku jest płyn, a w wężu, który wychodzi z dołu zbiorniczka nie ma płynu?
Sprawdź czy dywanik pod nagrzewnicą jest suchy-to po pierwsze. Po drugie, pod kolektorem wylotowym z lewej strony wychodzi z silnika metalowe kolano, czasami puszcza tam oring i też może lać. Po trzecie nic nie piszesz o płynie w zbiorniczku wyrównawczym, tzn. czy zmienił kolor, zmętniał, na powierzchni pływa jakaś tłusta maź - to bardzo ważne informacje....
Po wymianie świec auto zapaliło bez problemowo. Jednak martwi mnie duże ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym, po odkreceniu korka slychac jak bombluje, ubytku raczej nie ma.
A na jakiej zasadzie działa ten czujnik poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym? Mam czujnik od dołu, ale nie działa. W zbiorniczku od spryskiwania szyby jest pływaczek z magnesem i halotron tutaj pływaka nie widzę.
Witam, Jak w temacie mam problem z układem chłodzenia w mojej Astrze F 1.8 16v. Problem polega na tym iż płyn chodzący wybija mi korkiem w zbiorniczku wyrównawczym podczas jazdy natomiast na postoju samochód może pracować aż do momentu załączenia się wentylatora i nie ma żadnych problemow...
Niektóre modele tak mają, że po wyłączeniu zapłonu wentylatory nie działają. Jak go nagrzejesz to zgaś silnik, a potem włącz sam zapłon. Wentylator pochodzi i sam wyłączy się po jakimś czasie jak we wspomnianym fiacie. Jak masz termometr w domu na podczerwień to zmierz po nagrzaniu wąż i zobacz temperaturę czy wskaźnik się nie myli o parę stopni. Auto...
A pęknięta uszczelka tłumaczyła dostawanie się oleju do płynu. No sam sobie odpowiedziałeś :) Masz zapewne "masło" w zbiorniczku wyrównawczym a jako, że to nie zima to zapewne uszczelka.
Witam. Czy może mi ktoś podpowiedzieć jak najlepiej zamontować w zbiorniczku wyrównawczym czujnik poziomu płynu chłodniczego w oplu astra 2. Zastanawiam się nad montażem jakiegoś czujnika który informowałby o niskim poziomie płynu i z tego co się zorientowałem to niektóre astry 2 (chyba z silnikami 2,2) miały takie czujniki oryginalnie. Szkoda że wszystkie...
A może najpierw sprawdź zaworki w korku zbiorniczka wyrównawczego jak one walnęły to w mojej Asi 1,7 DTL też głupiało ogrzewanie.
Znajdź wiązkę wychodzącą przy zbiorniczku wyrównawczym, tam ona wchodzi do kabiny. Można tam poprawdzić kabl od akumulatora. Pozdrawiam
Wygląda na to ze ci uszczelkę wydmuchało pod głowicą , a wystarczy mała nieszczelność i spaliny ido w płyn dlatego ci wywala, zapewne przewody od chłodnicy masz twarde. Na znanym portalu aukcyjnym można kupić płyn do sprawdzani obecności dwutlenku węgla w zbiorniku wyrównawczym płynu chłodniczego
Witam Kolejny szybki test : Zaobserwuj czy podczas pracy silnika woda w zbiorniczku wyrównawczym kotłuje się, bo jeśli tak, to uszczeleczka pod głowicą do wymiany. Znam dwa przypadki tego typu w oplu astra
Czesc. Może olej uciekł do układu chłodzenia, sprawdź co się dzieje w zbiorniczku wyrównawczym, sprawdź czy w oleju nie ma drobinek płynu chłodniczego - może to uszczelką pod głowicą? Pozdrawiam.
Jeżeli jest to związane z przegrzewaniem się silnika to przyczyny mogą być trzy -niedrożne przewody odpowietrzające (silnik lub chłodnicę, cienkie wążyki biegnące z najwyższych miejsc tych podzespołów do zbiorniczka wyrównawczego. -uszkodzony termostat. -uszkodzony termozałącznik wentylatora w chłodnicy. Jeżeli na zimnym silniku przy otwartym zbiorniczku...
pęknięty zbiorniczek wyrównawczy korek zbiorniczek wyrównawczy czujnik zbiorniczek wyrównawczy
latarka budowa berlingo szyby rodzaje uziemienia schematy
edifier r1280dbs edifier r1280dbs
Schemat kostki licznika Mercedes Sprinter 311 CDI 2.2 Transformator głośnikowy: zasada działania i zastosowania