Czujnik temperatury, ciśnienie lub wydatek pompy paliwowej
Świece są ok?
Brak obiegu cieczy przez nagrzewnicę na przykład.
Zobacz [url=http://www.czarnik.neostrada.pl/x16... - masz rozrysowaną kolejność przewodów zapłonu
Ustawić wał na blokadkę - autodata podpowie ci gdzie ona ma się zmieścić. Potem wkladasz blokade w koło wałka, jak się spasuje to rozrząd ok.
Już sie poprawił. Wypnij kostkę z czujnika temperatury płynu chłodzącego i zapal.
Lepiej jedź do innego mechanika na diagnozę bo ten robi wywody ze szklanej kuli .
Jaki rocznik? W samochodach tych były do 2008RM montowane bardzo słabe rozruszniki (niski moment obrotowy), po zmianie na nowy "ulepszony model" znika problem z odpalaniem na zimnym.
Wyczyść zawór egr bo się nie domyka i spaliny idą do cylindrów na zimnym silniku stąd to dymienie miałem ten sam problem z tym silnikiem tylko w vectra c . Zaślepiłem egr i po problemie.
za lewym przednim kołem na skrzyni będziesz miał korek bodajże na ampul 10 lub 12 wykręć go,powinien wylatywać olej jeżeli nie wylatuje to dolej..Co do tematu to sprawdż mechanizm na skrzyni czy nie ma nigdzie luzu w oplach często to jest przyczyną ,że biegi ciężko wchodzą...
szanowny kolego :-) jestem posiadaczem takiej samej astry jak ty z tym samym silnikiem oraz gazem. dam ci najlepszą radę - daj sobie spokuj z szukaniem usterek. To nie jest pompa paliwa, to nie jest sterownik - wszystko jest w najlepszym porządku - gwarantuję ci to. Po prostu silnik SZ jest wyposażony czujnik spalania stukowego, którego zadaniem jest...
Witam tez mam podobny problem Renault Clio II 1.4 16V + LPG 4-tej generacji.Auto od jakiegos czasu ma problem z odpaleniem rano i tylko rano trzeba krecic z 30 sekund az zaskoczy, chwile ma problem z wejsciem na obroty, czasem sie zaksztusi i zgasnie jak mu chce dac troche gazu...ale jak mu to przejdzie to nie ma problemu przez caly dzien az do rana....
Najpierw sprawdź świece i czy dostają prad
Witam niby wszystko ok ale spaliny bardzo smierdzą jakby nie do końca się spalały, a jedyny podejrzany parametr to właśnie temperatura sondy ale błędu dotyczącej sondy brak . Co radzicie wymiana a i pomiar z nową przed montażem czy jest jakiś lepszy sposób? To sonda UEGO , parametr który wydaje Ci się dziwny to temperatura grzałki. Wydaje mi się ,...
Co było u mnie przyczyną. Oczywiście napięciowe klimaty. Pogrzebałem jeszcze w forum elektroda i znalazłem gdzieś posta z info o tym że to moduł padł, ale też może... i tu uwaga moduł może mieć złe umasowienie - więc postanowiłem to sprawdzić. I faktycznie zdjąłem moduł przeczyściłem wszystkie miejsca... założyłem - odpalił! To jest właśnie to o czym...
Popychacze zaworowe, zanim wypełnią się olejem i skasują zbyt duży luz zaworowy.
Jak ktoś ci powiedział ze za 500 zł bedzie w porządku to wydaje mi się że sprawa jest jasna. Zapłaciłeś za instalacje z komputerkiem gazowym a założyli ci bez komputera. Pewnie włożli samo pudełko. nowy komputer + wymiana + zarobek = 500zł. Teraz rozumiesz. Poleciałeś robić gaz do kolesia co 3 miesiące temu rury kanalizacyjne przepychał i takie są rezultaty....
Przyczyną dużego spalania może być termostat, który się zbyt wcześnie otwiera lub niedomyka.
Przecież zdejmowałeś filtr przy niepracującej pompie .Wiec skąd miało być ciśnienie?Mogło być ale jakbyś zaraz wymieniał ten filtr po wyłączeniu silnika - zawór zwrotny jakiś czas utrzymuje to ciśnienie po zgaszeniu. Jak wymieniłeś filtr paliwa to teraz najpewniej teraz zbadać ciśnienie manometrem na wtrysku. Będziesz wiedział czy pompa siadła czy regulator...
To jest silnik krokowy bipolarny, poszukaj sobie w jaki sposób się takim steruje i nie wymyślaj głupot. Jakby coś było nie tak z jego sterowaniem to w żadną stronę by nie zrobił nawet jednego obrotu.
przerabialem ten sam temat tylko w kadecie 1.6 wszystko wymienione a ja kupilem za grosze chcieli oddac auto na złom;] zawor cisnienia oleju ;] zawory sie niedomykaja ,pomiar cisnienia oleju robiłes i ile wynosi? Proszę niezwłocznie poprawić pisownię, użyj przycisku "pisownia", pamiętaj o wielkich literach oraz znakach interpunkcyjnych. Nie kasować...
Tak udało sie,rozgryzłem temat i to samo bedzie u ciebie.Jak zainteresowany to odezwij sie na PW.Za duzo wlozylem czasu i eksperymentow zeby to publicznie ogłosic.
Taka usterka moze świadczyć o kończącej się przepływce.Po odpaleniu ECU uchyla lekko EGRa co powinien wykryć przepływomierz w postaci mniejszego przepływu powietrza.Jak zmienia się charakterystyka przepływomierza(efekt stopniowego zużycia)sterownik nie widzi zmiany z przepływki i wywala błąd EGRa.Trzeba zapiąć TECHa i sprawdzić co mu nie leży.Jeżeli...
Hall się tam psuje sporadycznie i tylko jeżeli jest aparat Lucasa ( czarna kopułka). Natomiast psuje się moduł, ale łatwo jest go naprawić.
Problem z zaworem regulacji ciśnienia paliwa DENSO w pompie wtryskowej wysokociśnieniowej.Falowanie obrotów przy niższych temperaturach-do problemów z uruchomieniem auta.Koszt 600zł+wymiana 300zł. Denso do 2006 roku robiło badziewiaste zawory SCV potem zmienili ich konstrukcję. DENSO + SCV = KŁOPOTY i to we wszystkich markach samochodów. http://www.oknation.net/blog/preechasan/...
Witam. Czy rozwiązałeś swój problem z astra J z brakiem mocy na zimnym silniku ? Mam taki sam problem.
Cześć, mam podobny problem. Co było przyczyną u Ciebie?
Tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Witam Astra h 1.7 101km po odpaleniu zimnego auta , auto potrafi przyfalowac lekko obrotami bądź całkiem zgasnac. Chwilę trzeba pokręcić żeby ponownie odpaliło, potem jest ok ? Scv ? Obudowa filtra ?
Odczyt temperatury czy jest prawidłowy. Ogrzewanie sond lambda i odczyty.
A tak zapytam oprócz tych dziwnych wyników ( które są nierealne), dzieje się coś niepokojącego czy po prostu szukasz dziury w całym. PS Aby poprawnie wykonać test sprężania trzeba odpiąć wtryskiwacze (po co lać paliwo przy teście). Dwa otworzyć przepustnicę na max (częsty błąd zaniżający pomiar). Trzy dobrze jest wykonać dwa pomiary na zimnym silniku...
OPL Monitor na smartfona OPCOM made in ... ;-)
Raczej zostawił ci go w pozycji zamkniętej, nikt normalny nie zostawia otwartego EGR. Miałbyś wtedy co najmniej duże problemy z rozruchem silnika, a nawet niemożliwość jego odpalenia. Zawór działa odwrotnie niż opisałeś ;) Na zimnym i gazie w podłodze zamkniety, otwiera się na ciepłym w warunkach średniego obciążenia. Jeśli jeździ ok, check ci nie przeszkadza...
Po wymianie rozrzadu było już ok
Normalne, sonda cyrkonowa potrzebuje się nagrzać do 300 stopni żeby jej wskazania były wiarygodne. Po za tym na zimnym sterownik i tak ignoruje jej wskazania i chodzi w OL czyli na sztywnych mapach.
Cofa się paliwo
Dodałem logi zrobione programem op-com
Sprawdź kompresję silnika na zimnym.
Czujniki, wału / wałka rozrządu sprawdzone ? Przebiegi prawidłowe ? Stało się to nagle czy po jakiejś naprawie awarii ? Diagnostyka robiona ?
Sprawdź ciśnienie sprężania przy zimnym silniku. Jaką temperaturę pokazuje czujnik w parametrach silnika?
Sprawdzić błędy to podstawa
witam napisz czy dzieje się to na ciepłym czy na zimnym silniku
Witam mam problem z opel astra H 1.4 90 koni Ben +gaz na zimnym silniku szarpie i nie ma reakcji na pedał gazu, jednak jak się rozgrzeje jest ok. Wymieniłem już połowę części a ona nadal nie chodzi. Może ktoś miał podobny problem i może pomóc Pozdrawiam
Porządna regulacja reduktora powinna załatwić sprawę. Może również się okazać, że sam reduktor jest do niczego, nie można przeprowadzić regulacji - zanieczyszczenie lub bardzo zużyte membrany, uszczelki i inne pierdoły. Załączanie zaworu od gazu po włączeniu zapłonu to normalka, jak również "syczenie" z parownika na zimnym silniku, rozprężanie się zimnego...
Czy kolega poradził sobie z tematem?
A na długo odłączyłeś kleme z akumulatora? Bo powinien już działać poprawnie na benzynie chyba że dostaje też GAZ w tym samym czasie. Na gazie jest OK w 100% czy jest problem? Jak go odpalisz na gazie na zimnym to chodzi lepiej niż na tej benzynie?
Pomiar wykonuje się na zimnym silniku. Podczas pracy silnika ten olej rozprowadzany jest po całym silniku. Zanim on całkowicie spłynie do miski olejowej to musi trochę czasu minąć. Jeżeli chodzi o komputer to błąd dotyczy ciśnienia oleju czy poziomu oleju?
Zawór dodmuchu powietrza sterowany pneumatycznie. Auto bez niego jeździ normalnie. Na zimnym gdy odpalisz pompa powietrza tzw. odkurzacz dodmuchuje powietrze w wydech przyspieszając nagrzewanie katalizatora i oczyszczanie spalin. Wymysł ekoterrorystów
Witam, Danek1313 jak twoja historia się zakończyła ? Pozdrawiam Rafał
W astrze 1 nie ma silnka sterującego nawiewem. Są linki, krzywki itp mechanika napędzna pokrętłem. Czyli "wajchotronik". A że zimnym wieje ze środkowego nawiewu to Ten Typ Tak Ma (TTTM). Polecam wywlec kratki i na zimę zapakować tam gąbkę / szmatę / styropian.
Nie odczułem raczej znaczącej poprawy, przypadkowo miałem jakiś szajsowy mineralny na początku roku chyba to było widać tragedię na zimnym - ale to trwało tylko tydzień bo później wymieniłem na powyższy od GM. Oczywiście u mnie astra f 1.6 8v 75KM z 99r x16szr. Niby się nie wymienia oleju w tych zabytkach ale myśle że warto raz na jakiś czas toż to...
Jakie masz ciśnienie w cylindrach ? Na ciepłym i zimnym silniku Potem w rękę miernik i podajesz listę napięć z : Czujnika temperatury silnika TPS Sondy lambda Map sensor Oczywiście sygnały do ECU
Podkładka jest pod wtryskiem, teoretycznie jednorazowa, na Twoim miejscu sprawdziłbym kompresję na zimnym silniku. Wałek jak wygląda? Zmierz krzywki pierwszego i np drugiego garnka.
Masz te podciśnienia źle podłączone. Z wakupompy wężyk do trójnika pomiędzy zaworem termicznym, a mechanicznym przy dźwigni nastawnika, z zaworu termicznego do siłownika na pompie (podnosi obroty biegu jałowego na zimnym silniku), a z zaworu mechanicznego do egr
Proponuję: 1. Sprawdzić reakcję z włożoną jakąś szmatą / gąbką do obudowy filtra powietrza - tam gdzie zasysa powietrze - aby wyeliminować zbyt źle dobraną mieszankę. 2. Może filterek gazu nadaje się do wymiany? - groszowe sprawy. 3. A może wystarczy wyregulować pokrętłami dopływ gazu w przewodach gumowych, lub wyregulować wolne obroty - pokrętłem przy...
Piszesz że tylko na pierwszym biegu. Czyli jak już wrzucisz drugi bieg to dławić przestaje? Tak tylko na jedynce dławi
Gaz? Gaś na benzynie, bo pewnie zostaje niespalony gaz w kolektorze, ulatnia się do niego, i na zimnym, po dłuższym postoju, nocy, odpalasz na benzynie i tym gazie... Zakręć najlepiej zawór gazu na zbiorniku, i popróbuj chociaż jeden dzień, po odpalać, jakbyś w ogóle nie miał LPG. To jedna z najprostszych przyczyn. Pierwsza, druga, trzecia, czy czwarta...
Nie zawracaj sobie głowy temperaturą, jeśli dobrze chodzi na zimnym to oszczędzaj benzynę. Trzeba jednak zimą pamiętać że przy mrozie pod -10 i większym silnik musi popracować do lekkiego podgrzania na benzynie. Technicznie wygląda to tak że w obecnych temperaturach odpalasz, przegazowujesz żeby się przełączył i wio a jak duży mróz to przełączasz na...
Miałem kiedys taki przypadek, całkiem podobny gdy padł sterownik od gazu i silnik pracował na dwóch paliwach, benzynie i gazie. Spróbuj odpalić go na gazie a wcześniej wypinając złączke od wtrysku benzyny. Jesli ożyje to jest to. Powinna Ci sie swiecic w tej sytuacji "Check Engine", zły skład mieszkanki. Również takie cuda zdarzają sie gdy sondaλ...
Astra bez LPG. Dzięki za sugestie, sprawdzę to co napisaliście. Dzięki
Oczywiście że mierzyc na zimnym silniku. W tych motorach olej scieka powoli i aby miec miarodajny wynik trzeba naprawde długo poczekac po unieruchomieniu silnika- wiem bo takowa astre posiadałem.
Sprawdź czujnik położenia wału.
I w kodach błyskowych będzie kod "666-ten samochód na zimno nie pali bo..."
Prosba do moderatora. Jestem w zimnym garazu i pisze z telefonu przymknij oko na pisownie nie wyskakuja mi polskie znaki.. Dziekuje To idź do domu. Zresztą mrozu nie ma, więc bez żartów. Brak zasilania sterownika - albo zgniły oczka masowe, albo plusa brakuje - bezpieczniki do przejrzenia.
Kup sobie środek do czyszczenia przpustnicy (ja użyłem Liqi Moly) i przepłukaj ją ale wcześniej zdemontuj żeby ten syf nie poszedł w kolektor dolotowy, od razu kup uszczelke pod przepustnice. Albo masz wtryskiwacze zawalone nagarem, mi się tak prawdopodobnie, dzieje bo rozregulował mi się komputerek od gazu i skład mieszanki na niskich obrotach jest...
Sprawdź świece.
Samochód sprzedany, jednak na 90 procent winne były wtryski. Pozdrawiam
po zgaśnięciu kontrolki świece grzeją na zimnym przez trzy minuty,w miare nagrzewania silnika coraz krucej.na swiecach powinno być napięcie akumulatora,pod obciążeniem będzie niższe. przewód od filtra do turbiny potem na chłodnice ładunku i dopiero do kolektora,średnica ok 50mm.
regulator jest na parowniku takie gwintowane pokrętło. Na zimnym silniku może dzięki ssaniu silnik chodzi OK, a jak ssanie się wyłączy po nagrzaniu silnika to mogą zacząć się problemy. Ile ma ta instalacja lat? Może membrana jest już zbyt sztywna, a powinna być elastyczna, i nie podaje wystarczającej ilości gazu na wolnych obrotach. Koszt wymiany membrany...
Dzięki kolego za odpowiedź i przypomnienie w ogóle o tym temacie. Z astrą uporałem się całkiem nie dawno, około miesiąc temu. Przyczyną wszystkich dziwnych zachowań było za małe podciśnienie w kolektorze ssącym. Do wyeliminowania tego zjawiska, musiałem wyjąć cały mechanizm twinport, dorobić górne prowadnice klapek twinport i wymienić uszczelniacze,...
Immo nie ma nic do tego. Obstawiam, że gdzieś Ci ginie zasilanie.Szukaj luźnych połączeń, nadgryzionych przewodów...Może to być także uszkodzona kostka stacyjki.
Co chwilę ten sam temat to sposób bycia u góry?
Kiedy ta czarna chmura - po zapłonie, podczas jazdy, przy deptaniu ostrym czy cały czas; na zimnym czy gorącym silniku? Jak z mocą? Nie był kiedyś czasem przegrzany? Ubywa oleju lub płynu (czy w płynie nie ma oleju lub odwrotnie) więcej szczegółów!!!!! Przebieg (nas twoje oko nie z licznika) Sonda działa dopiero po kilkunastu sekundach od zapłonu (nie...
Truizm? Nie! Ale zakładamy że- samochód po dobowym postoju ma temperaturę 10 st.C- teoretycznie świece żarowe są nie włączane w takim silniku. Napisałem wcześniej post pod tytułem>Sprawdzenie świec żarowych/ 13 listopad/-żadnych odpowiedzi nie dostałem. Ten silnik powinien odpalić po 2-3 obroty wału w takiej temperaturze. Jeśli jestem w błędzie, to...
Jak mogę sprawdzic poziom oleju w skrzyni biegów? I ile litrów wchodzi?
Witam, podepnę się pod temat o tusz mój problem wygląda tak że pod czas jazdy(Astra G 1.8 16V 116KM HB Alternator Delphi 100A nr 93186485) zapala się na chwilę kontrolka ładowania odłącza wspomaganie i po chwili wraca do normy dodam że zaświeciło się może z 5-6 razy. Sprawdzałem ładowanie przed odpaleniem 12,7 natomiast po odpaleniu bez obciążenia ok...
Check engine :>
Winny okazał się sterownik silnika "komputer"
I jak problem zostal rozwiazany.? Bo mam takie same objawy...
Service manual Astra G
Kolor świec, oraz stan elektrod dużo mówi o kondycji silnika. Mówię z góry, świece na zimnym silniku zawsze będą okopcone.
sprawdz świece żarowe na początek jak dobre to jest to obiaw zapowietrzania układu paliwowego
2gen to najgorsza instalacja gazowa jaka może być, to już śruba lepsza, bo ten komputer zakręcający i odkręcający śrubę działa straszliwie wolno i nie precyzyjnie, przez co nadaje się to tylko dla dziadków do dojazdów na cmentarz, jak chcesz tym jakkolwiek dynamicznie jeździć to zapomnij, wciskasz gaz i nic się nie dzieje a to myśli....myśli...kręci...
Więc niemal napewno zrobiłeś gdzieś zwarcie. Mam nadzieję że skonczyło się to na bezpiecznikach, sprawdź wszystkie ale pamiętaj. Ostrożnie z wyjmowaniem bo w aucie które ma poduszki powietrzne nie powinno się tak robić bez zdjęcia klemy akumulatora a najlepiej sprawdzać bez wyjmowania , lampką kontrolną i wiedzieć które bezpieczniki mogły polecieć....
Co do czyszczenia przepustnicy to nie jestem pewien czy ona tego wymaga, bo zdejmując to czarne "pudło" przykrywające wtrysk to cały kanał łącznie z przepustnicą wygląda na bardzo czysty więc nie wiem czy poprzedni właściciel już coś przy tym grzebał (może właśnie tak popsuł te jałowe obroty) a może po prostu filtr powietrza bardzo skutecznie wyłapywał...
a powiedz mi jak od nowa ustawić zapłon tak krok po kroku z góry dziękuje;) jak odpalę na zimnym to na benzynie ma tak 300 do 500 obrotów na lpg odrazu gaśnie
Od tego zacząłem przekaźnik też dobry. Świece żarowe włączając się min. - 4 stopnie a mi przy 18 już nie pali :-(
Mam jeszcze jedno pytanie. Co jest odpowiedzialne za ssanie tzn. w oplu mojego kumpla z takim samym silnikiem po zapaleniu długo pozostaje na 1500 obrotów dopiero po dłuższej chwili schodzi do niecałych 1000
Jesli mialby ktos podobny problem, to sa to popychacze zaworow (kieliszi)... W mojej astrze wysiadly przy 170 tyś km. Pozdrawiam i zamykam temat.
Daj znać jak wyglądają krzywki. Jest jeszcze jedna mozliwość-jesli dałeś(czy ktoś dał) zbyt dużo silikonu na styku obudowa wałka-głowica to mógł się przytkać otworek którym płynie olej smarujący czopy wałka i krzywki. Tylko wtedy raczej "świerszczy" i długo byś nie pojeździł. Czy dobrze jest podawany olej można zaobserwować przy pomocy latarki. Odkręcić...
Być może jakaś nieszczelność w układzie paliwowy i dlatego trzeba pod pompować paliwo bo go nie ma - schodzi po dłuższym postoju.
Witam posiadam Astre F 1.7D. z 1994r. Otóż mój problem to odpalanie auta jak jest zimno (tzn. po nocy, po dłuższym postoju po prostu.) Jak jest ciepło - powiedzmy ponad 13st. to muszę ją chwilę pokręcić i w końcu zapala, ale jak już jest poniżej 8 to już nie ma szans aby odpaliła... Jeżeli ją w końcu odpalę to już odpala normalnie, jednak znowu jak...
może czujnik temperatury wody? a poza ty czy tam przypadkiem nie są te wadliwe komputery przykręcane do silnika?
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
Komputer silnika był uszkodzony po naprawie auto jeździ bez problemów.
Witam mam podobmy problem, w silniku 1.7 dtl i u mnie jest ta grucha, i moje pytanie jak ja sprawdzic czy dziala poprawnie, bo swiece wyminialem w zeszlym roku, na ngk to powinny byc sprawne.
Pedał gazu sprawdzić.
Zdecydowanie do mechanika.
Zmierz ciśnienie sprężania.
No więc tak. Wczoraj gdy wracałem z pracy nie było żadnych objawów dymienia tylko trochę na czarno. Komp wykrył nieszczelność w dolocie powietrza (błąd ukazuje się powyżej 3tys. Dodam że DPF wycięty i podobno wylogowany z systemu. Piszę podobno ponieważ kompem można uruchomić wypalanie ale nie pokazuje żadnych wartości poza temperaturą spalin. W momencie...
astra gaśnie zimnym astra szarpie zimnym zimnym silniku astra
canon zatkane głowice telewizor telefon konto allegro
myjka ciśnieniowa stanley myjka ciśnieniowa stanley
Opel Corsa D 2011 – szyberdach nie działa, bezpiecznik sprawny, co sprawdzić? Schematy elektryczne Subaru Outback 2010 - gdzie znaleźć?