Sprawdź masę, silnik - nadwozie, wyjmij przekaźnik prądu świec żarowych i zobacz w jakim stanie są styki.
Najprawdopodobniej zwarta plusowa dioda alternatora.
Witam! Może być to uszkodzenie samego urządzenia. Jakieś pękniecie druku.na płytce przy złączu ładowarki. Nawigacja jest wpięta w uchwyt (przynajmniej powinna) a kabel wisi. W samochodzie zawsze są drgania. Pozdro!
sprawdź ciągłość przewodu od kontrolki ładowania aż do samego zacisku na alternatorze bo na pewno gdzieś nie łączy i stąd taki objaw, i niepotrzebnie inwestowałeś w altka i aku bo nie tam problem. daj auto na zapłon i obserwuj kontrolke czy nie zapali się ruszając kostkami na wiązkach.
mostek do wymiany
Mostek do wymiany, na bank.
Regulator ,mostek ,oryginał?
Ubita dioda w alternatorze
Nie świeci się czasem kontrolka ładowania??
Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
,,formant" No tak faktycznie no ale przy okazji i tak niech zajrzy do tego alternatora jak już się za to weźmie.
To nie wina alternatora tylko instalacji.P
A jeżeli będa zwarte diody w alternatorze i klijent wyłączy auto z gorącym silnikiem to czy sterownik nie załączy wiatraka (jak będzie sygnał ładowania)?
Gwarantuję że diody regulator nie reguluje masy a popaliło by ci się w tym momęcie wszystko. Jest to już spawdzone w wielu oplach. POZDRAWIAM
Spróbuj zmierzyc napięcie na zaciskach arternatorze podczas ładowania i jak kontrolka świeci i jak zgaszona może byc przegrzany styk ja bym zrobił drugą masę arternatora z silnikiem
W oplach raczej nic poza regulatorem nie wtrąca się do sterowania napięciem.
Oczywiście, masz rację. Tylko gdzie w tym klekocie jest komputer silnika?
Dekoder ładuje listę kanałów jaką operator do niego wyśle czyli C+. Nie przewidzieli że ktoś będzie korzystał z tegoż kanału i nie został on umieszczony w liście jak wiele innych. Proszę zauważyć że lista z kanałami z astry ładuje się przy ustawieniu anteny na hotbirda.
Tak to zostało przedstawione w warsztacie.
Alternator do naprawy . Ostatnim razem jak go naprawiałeś zostały sprawdzone dokładnie wszystkie diody ?
Masz do wymiany mostek prostowniczy.Notoryczna usterka w tych Delco-Remy.
regulator lub diody albo wszystko razem:)
Czy może udało się rozwiązać problem z brakiem ładowania w Astrze IV J bo mam taki sam problem? Gdzie szukać przyczyny?
jest OK, napięcie 14,4 V prawidłowe.
Tam są regulatory 14.7 V wszystko w porządku.P
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Jeżeli masz rzeczywiście mieć mostek bez diod wzbudzenia to tak je wylutować i zrobić tylko mostek z ostatniej fazy.P
Jeżeli na tym łączniku do którego dochodzi wyprowadzenie diody widziałeś wyrażne slady podwyższonej temperatury,albo zimny lut-mostek prostowniczy do wymiany.
Alternator do sprawdzenia, nie ma innej rady. Kturaś dioda jest uszkodzona. Pozdrawiam.
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Tez nie miałes ładowania?
Było tryliardy razy, kiedy się nauczycie korzystać z wyszukiwarki? Uszkodzona dioda plusowa w mostku prostowniczym.
Jutro wytestuje ale po części już Ci mogę odpowiedzieć że alternator zacznie ładować a ECU nie zaświeci żarówki i kontrolka nie zgaśnie od ładowania.
Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Weź multimetr i sprawdź jakie jest napięcie ładowania podczas pracy auta.
Nie kombinuj ze starymi kablami.Kup w sklepie linkę o przekroju 8mm2 ok. 8 zł za metr , końcówki oczkowe i zlutuj je porządnie.Połącz alternator z akumulatorem.Masa alternatora-najlepiej miedzy śrubą amortyzatora a obudową alternatora.Poprawa prądu ładowania gwarantowana.
Alternator jest ok. Akumulator jest do wyrzucenia. Szkoda nawet roztrzasać dlaczego, chociaż jestem w stanie powiedzieć. Czy w każdej celi była ta wartość jednakowa?
Ciekawe jest też to, że podczas postoju akumulator się rozładowywuje... gdzieś musi być zwarcie... A pewnie jest. Walnęła dioda plusowa i przez pomocnicze i regulator prąd leci na wirnik.
ptaszek1975, dobrze wiesz, że ma tam alternator kompaktowy Delco Remy. Powinieneś wiedziec tez, że awaria mostka w nim, a najczęsciej diody plusowej powoduje to, że alternator ładuje "ile mam tyle dam". Na 1 przypadek na 20 trzeba łącznie z mostkiem wymieniać regulator, jeżeli kierowca długo tak jeździł. Regulator łatwo się sprawdza, wystarcza zasilacz...
Najprawdopodobniej uszkodzony alternator. Możliwe że padły w nim diody lub regulator napięcia.
witam forumowiczów Mam podobny problem z kontrolką ładowania. Jakiś czas temu żarzyła się przy włączonym silniku,a przy wzroście obrotów świeciła coraz jaśniej. Aż wreszcie przestała gasnąć. Świeciła się od włączenia zapłonu. Na aku było zbyt wysokie napięcie, więc zdiagnozowano regulator i mostek. Wymieniłem oba i na teście pod obciążeniem wszystko...
Mostek i regulator w komplecie do wymiany.120zł
Mam problem z ładowaniem , mam alternator bosha i na wyjściu powinno być 14V a mam 13,2v co moze być tego przyczyną ? Czy jest wadliwy regulator napięcia ? i nie wiem jak sprawdzić regulator :(
Sprawdz diody i regulator ładowania.
Dokładnie,bezpieczniki oznaczone jako KL15
opel astra napiecie ładowania Znalazłem u kolegi w książce o oplu astrze, że dla aternatora DELCO-REMY ta wartość wynosi od 14,2V-15,2V, a dla BOSCHA 13,7-14,5V. I jak to traktować, kiedy wszystkie instrukcje obsługi akumulatorów podają napięcie ładowania z przedziału BOSCHA, a co gdy jest w aucie DELCO-REMY.
Witam mam problem z ładowaniem w astrze 1.4 v8 na malych obrotach silnika brak ładowania dopiero ładuje na większych obrotach jak może być przyczyna pomoże ktoś??
Sprawdziłem połączenie tak jak sugerował Wodnik-W8 i było. Odpaliłem kontrolka normalnie zgasła poleciałem więc sprawdzić czy będzie ładowanie - było!! W sumie nie mam pojęcia czemu wcześniej tak się zachowywał! Jeśli ktoś mógł by mi to wyjaśnić to bardzo będe zobowiązany.
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Witajcie, Pozwólcie, że i ja podepnę się do tematu, z tym, że problem mój dotyczy Corsy B 1,7D ISUZU '97 (może to wyglądać na offtopic, ale podpiąłem się ze względu na podobne objawy i podobny silnik - z góry przepraszam). Problem jest bardzo podobny, a wręcz nawet identyczny jak kolega napisał w pierwszym poście, a mianowicie: Na zimnym silniku zaraz...
z obrotami to zaczął bym od silniczka krokowego może się zacina a do ładowania sprawdzałeś na akumulatorze rozumiem jakie wartości miałeś przed zapaleniem i po? posprawdzaj połączenia z akumulatorem przewodów i alternatora. A zimny na pycha pali czy też ma ciężko? jeśli pali to posprawdzaj połączenia masy z silnikiem. co do chłodnic to możesz mieć albo...
Witam, w moim Oplu Astrze świeci sie kontrolka ładowania mimo że alternator ładuje. Prąd ładowania wynosi 13,9 i jest taki sam mierzac na alternatorze jak i na klemach. Kontrolka żarzy się mocniej po dodaniu gazu . Czasem całkiem zgaśnie i jest zazwyczaj ok, dopoki nie wlącze kolejnego odbiornika energii np. kierunku. Wymienilem regulator napięcia wraz...
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
ładowanie 12.8 Czyli brak ładowania, a nie zwarcie.
Częsty przypadek w astrach - szczególnie przy pożyczaniu prądu komuś do rozruchu.
Zaczołbym od sprawdzenia wartości napięcia (prawidłowe ładowanie).
Aby to zrobic musisz miec specjalny miernik, ktory ma niekazdy nawet elektryk, tzw cengowy i to jeszcze do pomiaru pradów stałych. prady plyna natyle duze ze zwykly miernik ulega uszkodzeinu. Jesli juz wymieniles alternator to nie jestes w stanie nim obracac tak jakby to robil silnik samochodu co wyklucza jakikolwiek pomiar pradu ladowania. mozna przemierzyc...
Tak ,w alternatorze,w okablowaniu, w niechlujnie wykonanej robocie.
Miernik masz sprawny? Co z kontrolką ładowania?
Brak plusa na zegarach, do sprawdzenia na początek bezpiecznik nr 7.
a czy czasem nie masz juz starego akumulatora ?? gdyz jak bedzie mial popsute cele moze ci skopac alternator i robic takie psikusy. wymien akus i sprawdz ładowanie miernikiem na nowo :) pozdro
Odpinaj śmiało zresetuje się tylko zegar i ew pamięć szyb ... Z silnikiem i immobiliserem nic się nie stanie ..
Masz problem z alternatorem. W dieslu sygnał obrotomierza jest brany z alternatora. To również tłumaczy zachowanie kontrolki ładowania.
Alternator do naprawy.Brak ładowania.
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Kolego na temat alternatora Hitachi jest już tu napisane chyba wszystko więc alternator wyciągać i najczęstszą przyczyną jest uszkodzony prostownik i gnijący stojan a regulator to rzadkość ale wymienia się zaraz profilaktycznie ,na dodatek jest spalony przekaźnik K-79 i tyle.P
Może wystarczy wymienić regulator napięcia w alternatorze, uszkodzony regulator potrafi robić różne cuda.
W alternatorze padl mostek prostowniczy. Po wymianie mostka i zalozeniu alternatora, kontrolka ladowania lekko żarzy, widac to tylko po zmierzchu, gdy mam włączone dodatkowe odbiorniki pradu np. dmuchawa, podgrzewana szyba. Kontrolka przygasa natomiast na wyzszych obrotach. Elektryk sprawdzał miernikiem i jest dosc dobre ladowanie, natomiast spada przy...
Możliwe że akumulator jest do wymiany .w nissanie miałem tak że gdy akumulator był niedoładowany to po wyjęciu kluczyka świeciła lampka ładowania
Przy włączonym zapłonie dotknij odłączonym przewodem ze styku D (nakrętka M5) do masy powinna się zapalić lampka ładowania , jeżeli nie to wiesz co dalej.
w tych autkach bardzo często były straty na kablach.
Astra 1.6 16v benzyna.
Wszystko w porządku nic nie kombinuj
Być może przekaźnik się "przykleił" odłącz akumulator na początek i sprawdź przekaźniki jeżeli jesteś pewien co do stacyjki.
Słyszałem że zalecane jest odłączenie wszystkich przewodów od akumulatora podczas ładowania.
Pomiar na zaciskach akumulatora czy na alternatorze?
Może dwie usterki,jakie masz ładowanie?
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
Warto sprawdzić połączenie obudowy alternatora z masą silnika.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Pomijając temat kontrolek sprawdż miernikiem czy ładuje.
a ten mostek to gdzie sie kryje ?? sa tam jeszcze 3 diody jak je moge sprawdzic mam tylko uniwersalny miernik
Wg.tego modelu napięcie na klemach akumulatora przy silniku pracującym na wolnych obrotach powinno wynosić 13,8-14,4v po zgaśnieciu kontrolki ładowania.
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Zmierz ładowanie.
Silnik to 1.7cdti
szczotki są nowe, włożyłem alternator od kolegi i jest to samo, nic nie ładuje
Podaj napięcie ładowania
Nie ma ładowania ECU odłącza pompę.
Ale jakby to był alternator to chyba świeciłaby się kontrolka na desce hmm? No i nie byłoby ładowania, a ładowanie jest.
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
Wyrywasz alternator ,mostek z regulatorem kpl. zestaw i simmering plus oring,pompy. Za ok 250zł-300zł przeważnie masz zrobione w warsztacie. Bez kanału ,podnośnika nie podchodz do roboty.
czarny plus za stacyjką niebiesko-biały to kontrolka ładowania brązowo-biały to diagnoza
Dobra, a teraz do rzeczy- jak się zachowuje wspomaganie? Działa, przerywa, kierownica jest twarda do czasu aż nie przygazujesz? Pytam nie nie kozery, bo działanie wspomagania w tym modelu zależne jest od tego, jak się zachowuje lampka ładowania.
Nie masz ładowania każdy akumulator klęknie przez to, załóż nowe klemy.
Jak przygazujesz lub zapalisz światła to też mierzyłeś jakie jest ładowanie?
Ale po odpięciu tego kabla po daniu na zapłon kontrolka ładowania się zapala a po rozruchu gaśnie normalnie, ale ładowania nie ma.
Sprawdź masę w tylnych lampach. Kiepska masa powoduje, że po naciśnięciu stopu prąd "płynie" z braku masy przez kontrolki (ładowania, kierunków).
ładowania astra astra kontrolki ładowania astra kontrolka ładowania
bezpiecznik octavia schemat prąd czynny bierny ekspres delonghi zbiornik fusów
castel garden tcp102 pioneer subwoofer
Toyota Yaris Hybrid – montaż siłowników maski silnika, dobór i instalacja Nissan Primera P12 – różnice głośników przednich i tylnych, rozmiar, adaptery, audio