Źle Cię zrozumiałem, myślałem że chodzi Ci o to, że mierząc na akumulatorze masz 13V a przy alternatorze 14,4V (na pracującym silniku). W/w pomiary są ok, z ładowaniem jest wszystko w porządku.
Zrób ładowanie to i wspomaganie się znajdzie.
Sprawdź ładowanie
jak niema ładowania to też nie będzie działać wspomaganie więc sprawdź ładowanie
a tam aby nie jest wspomaganie elektryczne?? w Astrze G jest elektryczne a Zafira=Astra G także to normalne, że jak niema ładowania to niema wspomagania, bo wspomaganie elektryczne strasznie dużo prądu ciągnie i jak umrze ładowanie to byś nigdzie nie dojechał bo by zaraz akumulator zdechł, a tak z wyłączonym wszystkim co się da można do domu/warsztatu...
Jak niema zegarów to może nie wzbudzać się alternator, bo nie podłączona kontrolka ładowania, a jak się nie wzbudzi alternator to niema ładowania i wspomaganie może nie ruszyć
Częsty przypadek w astrach - szczególnie przy pożyczaniu prądu komuś do rozruchu.
Może tak zamiast w ciemno wymieniać alternator, zacząć od początku? Ładowanie, wiązka, masy...?
Zasada jest prosta, jeśli nie ma ładowania to nie będzie wspomagania . Taka jest logika wspomagania, nie pobierać prądu z nieładowanego akumulatora.
A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej? Ładowanie i akumulator jest OK. Awaria alternatora i nie mamy wspomagania. Jest elektryczne i to może być przyczyną, kiedyś miałem podobnie przez luźna kleme na Aku nieraz zanikało
Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Ta pompa działa nawet bez ładowania, byle by był sygnał załaczenia z alternatora i ze stacyjki.
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
czarny plus za stacyjką niebiesko-biały to kontrolka ładowania brązowo-biały to diagnoza
Wymienić albo naprawić alternator, a wspomaganie wróci samoistnie:D.
Tak, jest wspólna przyczyna, wspomaganie jest elektryczne, jak brak ładowania owo się wyłacza.
Sprawdz tez ładowanie tak jak napisal ladamaniac bo inaczej nowy aku padnie szybko...
Jakies odczyty? Alternator ładuje? Zanim zaczniesz zadawać dalsze pytania, zacznij naprawiać coś a potem sie zobaczy
Kolego z tego co mi wiadomo to ASTRA G ma wspomaganie elektryczno-hydrauliczne, czyli jak nie ma ładowania to silnik elektryczny który napędza pompę wspomagania nie ruszy.
Witam. Wtedy jak nie działa wspomaganie, sprawdź czy masz ładowanie, może szwankować regulator napięcia z tego co pamiętam to w momencie gdy nie ma ładowanie brak również wspomagania.
Alternator ??? Gdzieś na innym forum wyczytałem, że może to być jakiś mostek prostowniczy przy alternatorze. Ale tam zrozumiałem, że nie gasła w ogóle lampka ładowania i nie było wspomagania u mnie tylko po uruchomieniu silnika nie ma a gdy przegazuje się do 2000 - 2500 obrotów to coś sie wzbudzi i jest już ładowanie i wspomaganie już ono nie znika...
A jakie masz ładowanie przy tych 2000 i 4000 obrotów w różnym zapotrzebowaniu na energie?
Nie. Cisza pod maską. Po przekręceniu kluczyka jest wszystko jak należy. Wszystkie kontrolki, które powinny zapalają się i gasną, reszta gaśnie po odpaleniu auta - czasem tylko kontrolka ładowania nie zgaśnie i wtedy brak wspomagania - ładowanie prawidłowe.
rozrusznik kręci w miarę szybko i odpala bez problemu a wspomaganie padło wraz z zakończeniem ładowania
W tych alternatorach Hitachi padały w 90% diody prostownicze, a wspomagania nie ma ponieważ najprawdopodobniej jest tam pompa elektro-hydrauliczna i jak nie ma ładowania to nie ma wspomagania.
a kontrolka od ładowania gaśnie?
Wspomaganie elektrohydrauliczne powinno zaczynać działać dopiero gdy silnik pali i jest ładowanie. To żre mnóstwo prądu i bez ładowania szybko wykończyłoby akumulator.
Świeci się kontrolka a alternator ładuje.Po odpaleniu kontrolka zaświeca się po różnym czasie i wyłącza się wspomaganie.Ze dwa miesiące temu wymieniany był mostek i regulator ,bo ładowanie padło całkowicie.Co może być przyczyną?
Decybel, mostek to os razu pali sie kontrolka. I wspomagania niet...
do sprawdzenia ładowanie
Świece ci grzeją bo tak sobie konstruktor przemyślał. A spadki napięcia na obwodzie ładowania stwarza poważny problem niedoładowania, dziwne że wspomaganie ci sie nie pluje o brak napięcia.
Witam Ostatnio w mojej astrze G zaczęło brzęczeć wspomaganie (nawet na zapłonie) i przestała się świecić kontrolka ładowania. Nie byłem pewny czy jest jakaś zależność między tym czy osobna usterka, ale chyba tak. Jechałem dziś samochodem i strasznie parowały szyby od razu zauważyłem że przestał chodzić silniczek od zamkniętego obiegu. (jak jest wyłączone...
mysłi pisząc o alternatorze? Jak napięcie za bardzo spada to elektryczne wspomaganie się wyłącza jak nie ma ładowania to wspomaganie nie działa wcale.
cześć, spróbuje jeszcze ktoś pomóc? w komputerze sprawdziłem, że napiecie spada do 10.5v przy rozruchu a ładowanie przy włączonych swiatłach to 13.9-14
Witam. Czy podczas zapalenia kontrolki ładowania działa wspomaganie układu kierowniczego
Dokładnie tak jak kolega brandy-p mówi, skończyło się ładowanie, poczym rozładował się akumulator, w wyniku spadku napięcia poniżej 10V zaczęła świrować elektronika w samochodzie, a wspomaganie jak wiadomo jest tam elektycznohydrauliczne, więc też zaczęło świrować. Naładuj akumulator, odpal samochód i miernikiem sprawdź napięcie na klemach powinno być...
Wspomaganie działa.
Kolego Motronic, pewno mi powiesz że gdy nie ma ładowania to wspomaganie działa normalnie?
Alternator do naprawy.Po naprawie gdy napięcie ładowania powróci do normy zacznie pracować wspomaganie.Układ wspomagania pobiera znaczny prąd z akumulatora i przy braku ładowania akumulatora automatyka odłączyła wspomaganie.
i bez wspomagania
Z tym wspomaganiem to troszke nie tak.Wspomaganie startuje w momencie kiedy dostaje informacje z dwóch miejsc ze stacyjki (włączenie zapłonu) oraz z alternatora(że ładuje).Ta druga informacja jest brana właśnie z wyjscia na kontrolkę.Kontrolka nie świeciła czyli od strony alternatora miała pełny + to powodowało startowanie wspomagania.Żadna dioda nie...
Sprawdzić instalacje na ciągłość szczególnie w wiązce pod akumulatorem. Zrobić diagnostykę komputerową, bo wygląda na to że ECU nie ma kontroli na ładowaniem. Słaba kondycja akumulatora, w połączeniu z elektrohydraulicznym wspomaganiem, skutecznie wykańcza alternatory, jeden po drugim.
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
Witam. Pytanie teoretycznie proste. Jak podłączyć pompe wspomagania w astrze II bezpośrednio z akumulatora ?? U mnie tak jak i u większości posiadaczy astry II wysiadło wspomaganie. Sprawdziłem kable, sygnały są, alternator ładuje 14V a na zapalonych światłach siada do 13,8V więc elektryk powiedział, że jest on dobry i nie jego wina. Teoretycznie wszystko...
A jak zachowywała się kontrolka od ładowania i jakie było ładowanie. Dla mnie wygląda na uszkodzony (przerwany) przewód ten cienki niebieski lub na skutek naruszenia jego izolacji padały regulatory w alternatorze.
Proponuje sprawdzić akumulator i jego ładowanie! Ma to istotny wpływ na pracę wsp. w Astrze II bo jest tam wsp.elekryczno-hydrauliczne. Sprawdz też poziom płynu w zbiorniczku od wspomagania ! Użyj funkcji szukaj, było tego sporo !!!
Trzeba przede wszystkim sprawdzić ładowanie w samochodzie,później okablowanie pompy,pomierzyć napięcia czy nie uszkodzone przewody zasilające.Jeśli wszystko będzie w porządku to może być pompa zatarta przez brak oleju...
Sprawdź i podaj to Ci powiem czy jest dobre. Przy okazji napięcie ładowania przy włączonych wszystkich odbiornikach na wolnych obrotach.😉
Dodam właśnie że jest to Astra X16XEL, to znaczy jeżeli wspomaganie nie będzie chodziło bez paska to wtedy wina leży po stronie alternatora??? Patrząc na alternator to uzwojenie wygląda dość świeżo, ładna miedź, tak jakby juz ktoś próbował w ten sposób zdziałać, no ale zawsze warto spróbować i coś wykluczyć. A miernikiem nie da się tego sprawdzić???...
Man astrę II 1.4 16V z 2001 i kiedyś też miałem podobny problem. Raz było wsp. a raz nie. W moim przypadku wina była akumulatora. Jeśli masz możliwość to podnień akumulator i zobacz czy będzie OK. Astra II ma wspomag. elektryczne więc po zapaleniu auta aby działała pompa wsp. musi być dobrze naładowany akumulator i prawidłowe ładowanie z alternatora.
Tu nie można dyskutować że nie możliwe, jeżeli po założeniu wszystko było w porządku to nie szukać dziury w całym tylko sprawdzić jeszcze raz alternator bo zamienniki są dzisiaj niewiele warte. Ponadto ładowanie nie jest za wysokie więc nie ładuje się wspomaganie tylko napięcie idzie powoli do góry po czasie zezwalając na włączenie wspomagania.P
Ja też potrzebuje szukam i nie mogę nigdzie znalesc. Dokładnie chodzi mi o przewód do wspomagania Zafira B Brak wspomagania, alternator po naprawie ładuje 14.4v grubymi kablami dochodzi prąd na czerwonym plus na brązowym minus. Na małej wtyce jest prąd na czarnym po stacyjce a na zielonym nic i na białym też nic po uruchomieniu silnika brak zasilania...
Chwileczkę, ale tam jest wspomaganie elektrohydrauliczne. Silnik elektryczny napędza pompę. Pompa włącza się dopiera jak jest ładowanie i odpowiednie napięcie. Posprawdzaj przewody zasilające, sprawdź czy masz ładowanie dobre. Zdarza się też uszkodzenie sterownika tych pomp. Tam jest silnik typu brushles DC, padają tranzystory w sterowniku.
Może po prostu padnięty akumulator i alternator nie daje rady przy trochę większym poborze prądu przez auto. Podobny przypadek z " Podczas jazdy zginęło na chwilę wspomaganie, zgasły zegary" spotkałem w astrze g 1.6 benzyna, samochód potrafił też zgasnąć i po chwili odpalić. W pełni winę ponosił akumulator.
Żaden obwód lampki. Wspomaganie elektryczne. Jak odłączy kable sterujące od alternatora to układ myśli że jest ładowanie (lampka nie świeci) i wspomaganie działa. Zapewne dwa kable sterujące. Jeden lampka drugi żądanie napięcia systemowego z kompa. Tu trzeba szukać usterki skoro napięcie na aku okey.
Zmierz napięcie ładowania w czasie gdy pali się kontrolka.
Mi się wydaje ze ten sam pasek bo kiedyś jak mi pękł to zaświeciła się kontrolka akumulatora ze nie ma ładowania bo to pasek od alternatora pękł i nie było też wspomagania kierownicy i się ciężko krecilo
Dzień dobry, mam taki problem, ponieważ po odpaleniu silnika świeci się kontrolka ładowania i samochód nie ładuje (brak wspomagania) w Oplu Astrze G 2003.12 (Z17DTL). Po tych ~10sek lekko auto zadrży i wraca ładowanie, kontrolka znika. Co mogło się zepsuć? Mam taki mini miernik w aucie i pokazuje ~14 V ładowania po zniknięciu kontrolki. Z tego co czytałem...
Mam problem w Oplu Astrze 1.7 DTI po dłuższym postoju (przez noc) po odpaleniu nie gaśnie kontrolka ładowania (czyli nie mam też wspomagania) czekając z odpalonym silnikiem kontrolka gaśnie po ok 10 min i podczas jazdy nie ma problemu. Nawet gdy po jeździe zgaszę to problemu z kontrolką i wspomaganiem też nie ma zaraz po odpaleniu (tylko po dłuższym...
Kolego ja wiem jak to sprawdzić miernikiem. Tylko czy takie sprawdzenie jest dobre? Druga sprawa to czy możesz się wypowiedziec na temat oporności tego wspomagania? Jak bezpiecznik od wspomagania jest włożony to przewód plusowy do masy ma około 350 ohm. Jak go wyciągnę to jest przerwa. Pompa wspomagania może miec jakieś zwarcie?
W astrze szwagra pracuje cały czas, zaczęły przygasać delikatnie zegary a wcześniej tego nie było.... Ponoć może być zwarty przekaźnik pompy ale nie wiem nawet gdzie można go zlokalizować ??? Kolego nie rób obory , pompa nie ma żadnego przekaźnika , startuje wraz z odpaleniem silnika. Co do przygasania zegarów o pomiar ładowania.
Nie ma nic takiego. Ważny jest rocznik. Tak mniej więcej od modelu 2001 wspomaganie jest diagnozowalne techem i można coś tam odczytać. Tak na szybko: -poziom oleju -zasilanie pompy EHPS, gruby kabel czerwony -masa pompy (gruby brązowy) -pietnastka (cienki czarny) -i co ważne- sygnał ładowania alternatora (cienki niebieski)
Trochę to zawiłe... Sprawdzałeś najpierw na świeżym naładowanym akumulatorze jak odpala auto? Jaki to akumulator? Ile ma lat? Sprawdzasz pobór prądu na zapłonie włączonym czy wyłączonym? Drzwi pozamykane, lampki pogaszone itp? 5 minut doładowywania akumulatora to rozumiem, że podłączyłeś pod prostownik i się jeszcze tyle czasu ładował? To na to nie...
Dzisiaj wymontowałem alternator i zawiozłem do firmy zajmującej sie regeneracją alternatorów. Po założeniu na stół altek ładował 14,4 v jak nigdy dotad. Zostawiłem go do czwartku mają posprawdzac. O wynikach poinformuje.
sprawdziłem świece i rozłączają się prawidłowo. zaobserwowałem dzisiaj że kiedy jezdze dłużej to znaczy pow 10km to alternator podładuje baterie i jest trochę lepiej ale jak jezdze krótkie odcinki to dwa przejazdy i do ładowania.
[url=http://pl.wikipedia.org/wiki/Contro... do poczytania i powodzenia życzę. Lepiej zastosuj z astry G, albo Punto II , bez cana potrzebują tylko sygnał że ładowanie działa.
Nie widziałem Valeo w astrze G, ale widziałem Delphi z logiem Valeo. A tak z ciekawości- wspomaganie nie szwankuje? Żarzenie kontrolki ładowania nie nasila się kiedy włączy się jakieś silne odbiorniki elektryczne, np światła długie razem z krótkimi, ogrzewanie szyby tylnej i jeszcze dmuchawa wnętrza na najwyższe obroty?
Samochód jeżdzi , ma moc , elektryka sprawna , wspomaganie też pracuje , ogrzewanie kabiny jest? Może świerszczy wentylatorek nagrzewnicy - sprawdz ładowania na wolnych obrotach i podwyższonych.
Przewód plusowy jest dobrze podpięty, co chwila pojawia się nowa sprawa. Kontrolki zaczęły się świecić a pompa wspomagania włącza się zaraz po zapłonie. Co godzina humor się Astrze zmienia.
witam miałem podobny przypadek, astra II z silnikiem diesla 1.7. Mianowicie zapaliła się kontrolka od ładowania akumulatora i wspomaganie przestało działać. Jest tam wspomaganie hydrauliczno-elektryczne, po wyjęciu alternatora sprawdziłem go i okazało się że diody prostownicze padły( alternator hitachi) po szybkiej regeneracji alternatora w Kleszczelach(...
Nie wiem jak długa jest ta przerwa między tymi impulsami, ale wydaje mi się, że w momentach gdy tego impulsu nie ma, to napięcie powinno minimalnie się podnosić. podczas pracy zimnego silnika świece grzeją z częstotliwością zbliżoną do mrugania kierunkowskazu - badałem żarówką zasilanie 1 świecy , może sterownik świec zasilanie włącza impulsowo na...
Mam problem z tym autem mianowicie nie wiadomo kiedy,raptownie wyłącza się najpierw radio następnie wyświetlacz mid następnie podświetlenie licznika i znikają przednie światła mijania oraz brak jest wspomagania kierownicy(wspomaganie elektrohydrauliczne) sprawdziłem ładowanie nic nie wskazuje na alternator ładowanie jest na poziomie 14V po włączeniu...
Sprawdziłem właśnie ładowanie akumulatora - działa/ Co ciekawe sprawdziłem u znajomego w Astre 3 tam wspomaganie wygląda na takie same ale nie załącza się po przekręceniu kluczyka dopiero po odpaleniu silnika. U mnie bez względu czy odpalę silnik od razu czy przekręcę kluczyk bez odpalania silnika pompa załącza się po około 7 sekundach. Szukałem na...
Tam nie ma przekaźnika ... Pompa wspomagania dostaje następujące sygnały .. Plus po kluczu , sygnał ładowania , zasilanie bezp 80A , masa , ew diagnoza tech ... Sprawdz Podłaczenie tej małej wtyczki dwupinowej czasami gubi styk (jest koło małej skrzynki bezp w komoze silnika po prawej stronie ... ) Pompa posiada sterownik w sobie i czasami niestety...
Sprawdź na pompie wspomagania -na grubym czerwonym jest stałe 12V z aku -na czarnym cienkim jest 12V po włączeniu kluczyka -niebieski pojawia się napięcie jak ruszy ładowanie (sygnał z alternatora).
W moim przypadku (w zasadzie to auto siostry, ale często używam w zamian za tankowanie i serwis) :lol: ładowanie i akumulator sprawne na 100%, zakładając, że instalacja też jest w porządku i nie pokazuje żadnych błędów na zegarze mam pewność, że sama pompa jest sprawna ? Czy trzeba wyjąć i sprawdzić na krótko ? Dla przykładu podczas łagodnego skrętu,...
Witam Wiem, że istnieje wiele podobnych wątków, ale żaden nie rozwiązał definitywnie problemu takiego jak mój. Pewnego dnia padło mi ładowanie, elektromechanik wymienił regulator napięcia i przez tydzień było ok. Zaczęła mrygać mi kontrolka ładowania, wszystko cyklicznie przygasało, napięcie ładownia wynosiło 13,6V. Po przejechaniu kilku kilometrów...
Witam W mojej astrze w czasie jazdy zapaliła się kontrolka ładowania i zginęło wspomaganie elektro mechanik stwierdził że jest uzwojenie spalone w alternatorze a więc zakupiłem nowy alternator i jest tak samo jak na starym alternatorze i dodam jeszcze że sprawdziłem ładowanie i na starym było 13.8v-13,9v. Jak ktoś miał taki przypadek to proszę o pomoc.
sprawdz ładowanie i wtyk licznika
Witam wszystkich. Potrzebuję pomocy w sprawie nieszczęsnej pompy wspomagania trw 1. Jak większość mających problemy z wspomaganiem u mnie również przestała działać. Sprawdziłem wszystko co możliwe, ładowanie wszystkie przewody pompa została podłączona na krótko i zero reakcji. Po rozebraniu pompy miałem nadzieję, że na układzie który tam się znajduje...
Cześć, w aucie zapaliła się kontrolka ładowania, zniknęło wspomaganie. Ładowanie brak. Zdemontowałem alternator, uszkodzona jest jedna dioda w mostku prostowniczym. Przed podjęciem decyzji o naprawie (wymianie diody lub mostka) lub wymianie całego alternatora chciałem sprawdzić regulator napięcia. Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany...
Witam, posiadam Astrę G 1,4 benzyna 1998r. Mam problem z ładowaniem, tzn dziwnie ono się zachowuje. Jak włączę auto to ładowanie w samochodzie wynosi 14,1V. Włączę wszystkie odbiorniki tj światła dmuchawy i radio to spada do 13,9V. Światełko w samochodzie tak pulsuje delikatnie to samo jest z podświetleniem deski. A jak zaczynam kręcić kierownicą i...
Witam wszystkich jako nowy członek tego forum.W tych autach częstą przyczyną braku wspomagania jest słaby prąd ładowania dlatego proponuję od tego zacząć.Drugie to poziom płynu w zbiorniczku.Pompa wraz ze zbiornikiem znajduje się za silnikiem przy ścianie grodziowej od strony pasażera.Jeśli tam będzie wszystko ok. to wtedy dopiero można szukać drugiej.Takie...
alternator 90A, akumulator 60Ah, nigdy nie było problemów z ładowaniem. Zasilanie pompy wziąłem z zacisków akumulatora. Aku podczas rozruchu daje większe prądy niż 70A (tak mi się przynajmniej wydaje). Może poprostu nie daje takich przepływów?
Dzięki za podpowiedzi, zobaczę z ciekawości czy w ogóle jest jakiś sygnał DFM, ale nawet jeżeli jest to sterownik chyba nie bierze go pod uwagę. Co do regulatora, to od nowości po wymianie alternatora miałem jeszcze taki problem, że np. przy szybkim kręceniu kierownicą od oporu do oporu (w tym samochodzie jest elektryczna pompa wspomagania) napięcie...
Dlatego też ja projektując pojazd tesla konwersja ze spalinowego na akumulator stawiam na ekonomia energii elektrycznej i jak najmniejszy pobór prądu z akumulatora. Prędkość podróży maksymalnie celuje do 80 km bo więcej nie ma sensu w Polsce przepisy. Ale taka prędkość podróży pod górę największą w Polsce jakie są ma być 50km. ... I jeszcze żeby można...
Witam,a więc tak,dwa grube to +/- zasilane ciągłe przez bezpiecznik w komorze silnika 2 cienkie jeden + po stacyjce drugi + z altelnatora ale ten pomocniczy ten co gasi kontrolkę ładowania nie mylić z plusem głównym prądowym czy jak go nazwać i teraz tak,podłącz sztywne zasilanie na grubych +/- podaj + ten co po stacyjce i najważniejsze + z alternatora...
miałem podobny problem poszła dioda w alternatorze hitachi 100A Wspomagania nie masz bo silnik pompy wspomagania jest załączany przez przekaźnik, który by go włączyć bierze "dane" z dwóch miejsc - musi byc włączona stacyjka i pracować alternator. O tym czy alternator ładuje "dowiaduje się" z kontrolki ładowania. Jeśli pracuje to lapka nie świeci, jeśli...
Witam Proszę o pomoc w moim problemie. W lipcu miałem problemy z alternatorem w którym wymieniono diody regulator napięcia i szczotki. Praktycznie od tamtego czasu nie miałem żadnych problemów z autem, aż do ubiegłego tygodnia. Po odpaleniu auta i przejechaniu 15-20 km zapaliła się kontrolka akumulatora i nastąpiło delikatne falowanie pracy silnika....
Witam Trochę minęło dni od mojego postu ale u mnie ciągle pada deszcz i nie mam jak podziałać dokładnie z autem.. Ale do tematu.. Wczoraj naladowalem aku, poszedłem go wsadzic po czym wsiadłem do auta szybko zakręcić i odpalił choć trochę długo kręcił. Później jeszcze w ten sam dzień jakieś 2h później również odpalił ale dziś już odmówił współpracy....
Jechałem dziś do szkoły, po 2h gdy wracałem, zapaliła się kontorlka od ładowania, i momentalnie wspomaganie się wyłączyło itp.. ale zaraz wszystko wróciło do normy. Z tym że teraz jak przekręcam kluczyk w stacyjce to nawet się nie zapala kontorlka od ładowania, a zawsze się zapalała dopóki nie uruchomiłem silnika, i też pod maską coś daje dźwięk, i...
U mnie też został wymieniony mostek diodowy a lampka po paru dniach znów się nie swieci po przekreceniu zapłonu (raz się swieci, a raz nie). Lampka jest ok, ponieważ gdy się nie zapali po przekręceniu zapłonu załącza się pompa wspomagania kier. Czyli jest sygnal z alternatora, że ładuje. POdejrzewam, że te mostki na rynku są złej jakości i mogly znowu...
Witam!!! Mam problem z ładowaniem . Znajomy po pomiarze miernikiem stwierdził ,że przyczyna leży w alternatorze ,natomiast dziwne jest ,że nie świeci sie kontrolka braku ładowania. Objawy klasyczne odstawia się wszystko po kolei od ABS, wspomagania, poduszek po nawet wentylator kabinowy. Miał ktoś z was może podobny problem ??? JAki element alternatora...
panowie już sprawa załatwiona. Winna była elektryczna pompa wspomagania, która od czasu do czasu już wcześniej padała bo ginęło wspomaganie. Teraz dokonała żywota. Dostał sterownik zwarcia i temu było takie obciążenie. Dziwne to że bezpiecznik wytrzymywał i nie paliło go. Po odłączeniu pompy altek ładuje wyśmienicie nawe 14,4 na włączonych światłach,...
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa. Paski piszcza w oplu bo od wspomagania nieraz mi popiskuje a w innej znowu astrze pasek od alternatora piszczał mi jak szalony. Ale oczywiście postaram się wymienić koło bo pasek tak jak pisałem wymieniony był Zastanawia mnie jeszcze ta masa, nowy przewód puścić czy tylko...
http://obrazki.elektroda.pl/7890755200_1... Przyczyną powstania tego projektu było zapotrzebowanie na prąd w instalacji. W FSO 1,6 głównym odbiornikiem jest wzmacniacz pożerający 111A przy pełnej mocy. Jako alternator zastosowany jest alternator z Laguny II 1,9 DCI Valeo SGxxxxx dający 125A. Problemem było kolo pasowe , ale orginalne...
To samo, spadek napiecia, niby normalne bo tam jest pompa wspomagania elektryczna Ale czesto sie zdarza ze po odpaleniu silnika opadaja obroty na liczniku mniej wiecej powiedzmy miedzy 900 i spada do 800 i znow wraca Ale np jak juz powiedzmy dojade sobie do pracy 10 km i sie zatrzymam to nie ma falowania
Panowie jakiś czas temu dolewałem płyn do wspomagania bo był dość spory ubytek po dolewce wspomaganie działało świetnie przez jakieś 3 tyg- lecz niestety dziś jak przyjechałem po pracy do domku postawiłem autko i zacząłem modzić z diodami po moich zabawach w Asi odpaliłem ją aby wjechać do garażu lecz niestety brak wspomagania, po przyjeździe z pracy...
Witam.A napiszę bo może komuś się przyda.Masz do pompy 2 kable grube +/- i dwa cienkie jeden po stacyjce,drugi z alternatora z mostka pomocniczego(to ten cienki kabelek co idzie do żarówki w zegarach) co za tym idzie napięcie na nim pojawia się kiedy alternator zaczyna ładować(jest tam napięcie znikome,bo przez szeregowo połączoną żarówkę płynie prąd...
Ok. To wytłumacz mi jeszcze 2 rzeczy: 1. Na wolnych obrotach, bez żadnego obciążenia (typu szyba, wspomaganie itp.) napięcie ładowania jest cały czas w okolicach 14.1 - 14.3 V. Dlaczego więc silnik nie pracuje idealnie na wolnych obrotach ? 2. Jaki wpływ na pracę silnika (na wolnych obrotach, jak i szarpanie podczas jazdy), mogą mieć takie wahania napięć...
Zmierz pobór prądu z akumulatora "całej instalacji" samochodu oraz wepnij się amperomierzem w obwód zasilania centralki alarmowej. Wystąpiły nowe okoliczności brak kontrolki po przekręceniu kluczyka choc po naładowaniu i podłączeniu aku swieciła się stale nawet jak odpaliłwm astre sprawdziłem pobór jest na 0.02A po wyłączeniu wszystkiego. Drugiego...
wspomaganie astra astra ładowanie ładowanie astra
klocek megane ctcss radmor toroid zasilacz impulsowy
laskomex cyfral radio poemat schemat
MAN TGX Euro 6 – jak prawidłowo zalać płyn chłodniczy, odpowietrzanie, norma MAN 324 Peugeot Citroën P1337 – kasowanie kodu, wypadanie zapłonów, czujnik wału