Regulacja napięcia jest tam raczej minusem, więc bez przeróbek niewiele zdziałasz. Należy wnioskować, że maszyna słabo wzbudza się. Powody to zwarcia w uzwojeniach (z racji nowego regulatora nie ma mowy o zanieczyszczeniu) lub na prostowniku. Może uszkodzona dioda wzbudzenia (jedna z trzech). Może zbyt mały prąd wzbudzenia pierwotnego, czyli za słaba...
Użyj innego miernika 17,8 to zabójstwo dla akumulatora jeśli wyjdzie tyle samo masz wadliwy regulator lub uszkodzony prostownik w alternatorze . Maksymalnie 14,4V
Powinien być regulator FL, a wsadzili WL. Wygląda tak samo, ale nie są zamienne w stronę nowszych modeli. Wsadź ARE 2032.
Sprawdź przewody na alternatorze i masę przy głowicy nad alternatorem.
Odpinaj śmiało zresetuje się tylko zegar i ew pamięć szyb ... Z silnikiem i immobiliserem nic się nie stanie ..
Pobór prądu na postoju jes 0.07A. Tyle ze aku po zgaszeniu ma tylko 12.5v. W drugim aucie starszej daty jest 13.5.v. Aku sprawny 100% zmieniałem z innym autem.
wygląda na to, że znów poszedł mostek. Możesz relamować, ale tego nikt nie uwzględni, wg mnie nierozważnie użytkujesz auto, isuzu ma to do siebie, że mostki mogą siadać co pół roku. Musisz wiedzieć, że po zapaleniu świece grzeją tu do kilku minut, co za tym idzie, nie powinno się włączać od razu świateł, dmuchawy na wysokie biegi lub co gorsza ogrzewanej...
W oplu paski nie piszczą ,nie pytaj czemu po prostu tak jest. Pasek,koło ,masa.
Zacznij od pomiarów,może na początek ładowanie i pobór prądu.
Część W samochodzie Opel Astra III cabrio 1,8 z 2008 roku, czasem nie działa wspomaganie kierownicy. Wydaje się, że w lecie działało bez problemu, zimą raz działa raz nie. Co może być przyczyną i jak ją zniwelować? Gdzie warto szukać usterki? Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony temu czas. A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej?...
Dla pewności posprawdzaj jeszcze masy w aucie może brakuje przy silniku albo ma słaby styk a kontrolka od poduszek zaświeci się jak napięcie akumulatora zabardzo spadnie . Naladuj akumulator spróbuj odpalić a jak się uda to zmierz czy jest ładowanie .
Witam Ostatnio zakupiłem akumulator nowy podłączyłem wszystko. Zapaliłem go. Jechałem ok. 3 godziny. Dojechałem do domu i zgasł. Podłączyłem go do prostownika i ładowałem do końca. Nazajutrz sytuacja się powtórzyła. Co jest nie tak? Proszę o pomoc Tak na chłopski rozum - nie ma ładowania akumulatora w trakcie jazdy. Czy kontrolka ładowanie świeci się...
Czasami jak kończą się szczotki, to ładowanie pojawią się i znika. Elektronika w regulatorze też potrafi czasami bzikować zanim padnie. Jak nie mierzono napięcia to ciężko coś wywnioskować. Na odległość mechanika raczej też nikt nie oceni.
A jakie masz ładowanie na wolnych obrotach?. 13.8 to norma w starszych Opelkach, od nowości.
witam. ciekawy temat interesuje mnie czy można z samochodu wyciągać akumulator do ładowania i nie tylko na zimną noc do domu ,czy nic się nie stanie z elektroniką komputerem nic nie padnie. ja posiadam Fiata Albea i w instrukcji obsługi pisze że można wyciągać, A mój znajomy co posiada skodę fabię kłuci się zemną że pod żadnym pozorem nie wolno odłączać...
Czyli ładowanie raczej dobre, warto by sprawdzić dobiły spada napięcia podczas rozruchu, oraz wykręcić licznik i sprawdzić jego złącze oraz punkty masowe pod deską.
Mierzyłeś jakie jest ładowanie akumulatora pod obciążeniem i bez obciążenia???? Nagrzewanie się alternatora może byc spowodowane zbyt mocno rozładowanym akumulatorem.
jezeli bys miał uszkodzony przekaznik swiec to wywali kontrolke a ładowanie 14.1 jest ok a tak pozatym to często padaja tam alternatory
Masz 70mA poboru? Jest to zdecydowanie za dużo Silnik pracuje wszystkie odbiorniki prądu wyłączone ładowanie powinno być nie mniejsze niż 13.9 nie większe niż 14.4 14.4 jest ładowaniem książkowym Pobór prądu nie może może przekraczać 50mA wszystko ponad te wartości sugeruje usterke
Raczej na ten kabelek bym obstawiał i w związku z tym uszkodzony regulator pradu ładowania. Tak czy owak po podłaczeniu pod kompa jeśli jest za wysokie napiecie lub za niskie w instalacji wyszło by. Zmierz jakie masz ładowanie obecnie. To że kontrolka od ładowanie nie swieci też nie do końca może oznaczac że jest wszystko ok.
map sensor na moje lub uszczelka pod korpusem. weź w rękę plaka i psikaj na około gardzieli zwracając uwagę czy rosną obroty. "zawor cyrkulacji spalin" hehe zostaw oryginalnie, jeśli plak nie zdiagnozuje to map sensor. ewentualnie silniczek krokowy sprawdź i ładowanie alternatora. odczytaj też błąd z druta - A i B
Jak ja pomyliłem jednostki A z mA to od razu dostałem pouczenie a jak ktoś wyżej pisze bzdety że ładowanie 12,4V jest ok to nikt nie reaguje............ .Pobór prądu właściwy (w normie) ok 50mA.Żeby sprawdzić gdzie go pobiera w nadmiarze najlepiej wyjmować kolejno bezpieczniki i za każdym razem sprawdzać jego pobór.A odnośnie ładowania winy nie doszukiwałbym...
Wskazują na to problemy w czasie deszczu i przy dużym obciążeniu (postój) Ja myślę że należało by sprawdzić ładowanie podczas występowania usterki. Duże obciążenie -> mniejsze napięcie w instalacji -> pompa wspomagania zostaje wyłączona. Najlepiej to odczytać zapisane błędy w sterownikach.
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
Na Komputerze wyswietla CEWKA. a to ciekawe , jaki jest kod błędu DTC ???
Jeżeli ma S&S oraz obroty ponad 1000 i ładowanie na max to niestety ale komputer stwierdził iż akumulator jest już do wymiany. Ja wiem że zaraz autor odpisze "ale przecież rano super kręci rozrusznikiem", ale niestety tak mają zakodowane w sterownikach. Wymienisz aku i wszystko wróci do normy. Oczywiście ten "zużyty" akumulator może spokojnie pracować...
wsadź większy auku i większy alternator np od diesla i będzie ok :) Tylko wiesz muszą pasować mocowania, może masz walnięty np regulator napięcia na alternatorze albo diody juz ci padły wiec może być słabe ładowanie .... zmierz jakie masz ładowanie. Może instalacja już ma swoje lata i takie beda objawy ... jest wiele czynników no i aku większość wytrzymuje...
Podstawa to sprawdzenie ładowania , jak pisali wyzej , sprawdz przewod pradowy na alternatorze (30) groby czerwony , idzie bezposrednio na akumulator albo na rozrusznik (nie pamietam dokładnie podłaczenia ) .Podłacz najlepiej bezposrednio na akumulator z zacisku 30 na alternatorze i sprawdz ładowanie .Jak bedzie brak ładowania to wyciagnij regulator...
Brak styku masy pomiędzy silnikiem a karoserią - poprowadź dodatkowy przewód i połącz w dobrze odizolowanych miejscach
Powiem tak też miałem problem z altkiem 6diód, upaiła się dioda, więc wymiana na drugi mostek na stół i brak ładowania;wychodziło że regulator padł. Więc podkładka na taki z półki, ale okazało się że z 9diód więc nie ładował. I dupa. Dopiero komplet mostek 9diód + regulator i śmiga aż miło. Ładowanie na wolnych książkowe bo 14,4 i jeździ już ponad 3...
coś się dzieje z ryglowaniem o ile jest takowe w tym oplu-a pewnie jest mam starą omege i zamki w zimie w niej to jest historia .Natomiast marwić się powinieneś gdy przy sprawnym aku sa jakieś chece z zamkiem po drugie aku coś za szybko pada może słabe ładowanie ,a może trzeba raz porządnie naładować . A z tą linką to pewnie przypadek bo gdy auto stoi...
Ja mam podobny problem opel corsa 1.5d silnik isuzu alternator 2-pinowy.Wydaje mi się że wina tkwi w regulatorze napięcia gdyż z niego wychodzi przewód na lampkę kontrolną.
Bo widzialem ze mozna np jedna osoba odpala auto a druga patrzy miernikiem Np jak spadnie ponizej 10.5 V to nie za bardzo Dobre bedzie takie sprawdzenie teraz po calkowitym naladowaniu akko ? No nie do konca naladowany bo z tego co widzialem to ludzie pisza nawet 16 V w czasie ladowania Hmm bardzo mozliwe ze np jeden kanal jest zasiarczony wtedy moze...
Miałem taki przypadek , co prawda w innym samochodzie, moduł podgrzewania świec pracował przez kilka minut, ponieważ świece pobierają kilkadziesiąt A prądu akumulator był ciągle niedoładowany przy jeździe na krótkich dystansach, po odpaleniu silnika odłącz świece i zmierz napięcie, jeśli będzie 14V, moduł do wymiany, ja wymieniłem moduł i wszystko powróciło...
Jakie Ty masz ładowanie na postoju? Główny problem astry po latach to gnijąca wiązka elektryczna. Sprawdź ładowanie bezpośrednio na alternatorze i dopiero na akumulatorze. Jest różnica? Pamiętaj, że elektronika nie wyłącza się tylko od zbyt niskiego napięcia, ale też przez zbyt duże napięcie.
A skąd. Włącz światła i zobacz jak zleci.
Stary był chyba Denso, nowy albo po regeneracji albo chinol, brak oznaczeń.
Wszystko wskazuje raczej na koniecznośc wymiany akumulatora - utrata pojemności. Po uruchomieniu silnika napięcie ładowania jest niskie, bo zużyłeś energię na grzanie świec i pracę rozrusznika. Jak zauważyłeś, im dłużej jedziesz tym wyższe napięcie ładowania, bo mniejsze obciążenie alternatora (doładowuje sie akumulator). Napięcie ładowania powinno...
Ładowanie w mojej Astrze 1,7 TD mierzone na akumulatorze wynosi 12,6 V. Kontrolka ładowania gaśnie odrazu po uruchomieniu silnika. Dodam, że wykonane jest dodatkowe masowanie alternatora. Usterka najprawdopodobnie wystąpiła po wizycie u mechanika który zmieniał uszczelkę pod głowicą. W czym może być problem?
Ładowanie 14-9-15V to zdecydowanie za dużo, Skończysz akumulator.
Jak wygląda zimering uszczelniający alternator, nie leje się do środka olej z vaccu-pompy? Bo często się o nim zapomina. Jakie paliwo lejesz i czy dodajesz jakiś uszlachetniaczy w postaci skyda, czy innych tego typu preparatów. Jak wygląda uzwojenie stojana, bo jak pada mostek lub regulator to może porządnie dostać...
świece są grzane po odpaleniu auta do uzyskania temperatury około 30stopni. Nawet jeżeli kontrolka nie pali. ok ale czemu nie ładuje po zapaleniu 14,7 tak duzo biorą świece na krutkich trasach zimą to po tygodniu koniec z akumlatorem i nawet na kable z innego auta nie idzie odpalić ino akumlator naładować albo na po pych dziwne co????sam nie wiem co...
Nie pisałeś nic o sprawdzeniu masy między silnikiem a karoserią.Możliwe że tu leży pies pogrzebany. Wprawdzie było to w innym aucie ,ale przyczyna takich cyrków tkwiła właśnie w tej masie. Pozdrawiam
Problem z zasilaniem. Jaki ładowanie masz..? Ale jak znam życie to ecu kończy życie.
lampka sie świeci ale alternator normalnie ładuje
Chyba że domasuje po '' właściwej stronie;; Mi sie zdarzyło rozwalenie łożyska i masowanie pierscieniem który z niego wypadł.
Mało szczegółów, gdzie badasz ładowanie sprawdz na alternatorze jeżeli tam niema alternator do naprawy.
Zdejmij klemę masową i ładuj.
Ale jakby to był alternator to chyba świeciłaby się kontrolka na desce hmm? No i nie byłoby ładowania, a ładowanie jest.
Prawdopodobnie uszkodzony rozrusznik.
Sprawdź ładowanie (napięcie na akumulatorze). Musi być "przepisowe" napięcie na aku (a więc sprawne łądowanie i sprawny aku) żeby ten genialny wynalazek działał... Rozumiem że olej w zbiorniczku masz i jest to włąściwy olej ;)
Sprawdź oring na osi alternatora, uszczelniający pompę vacum.
normalne to nie ma nic wspólnego z ładowaniem naelektryzowane auto
Witam. A ja mam pytanie jakie powinno być napięcie na wtyczce do pompy paliwa pod siedzeniami? Czy napiecie 14,5 V jest wporządku? czy nie? Ładowanie też na akumulatorze wynosi 14,5V
Sprawdź ładowanie
Witam, mam problem: auto Astra H Twintop. W sumie to bardziej pytanie. Na teorię, akumulator rozładowany do zera, jak odpalę na kable, ładowanie 12.8. Po zgaszeniu już go nie odpalę. Akumulator, czy szukać zwarcia?
Przez te 3 minuty silnik osiągnie 60 stopni:)
Powinno być ok.14,4V max. Markowy czy podróbka to kwestia gustu.
W konsoli centralnej na dole po otwarciu szufladki :P
To było z 15 lat temu. Masę (4mm2) doprowadziłem pod śruby które były, ale szczególnie chyba komputer ją tracił bo jest zamontowany obok kolektora wydechowego, a blok aluminiowy i pewnie się utlenił. Sam silnik pewnie masę miał bo rozrusznik kręcił normalnie i ładowanie też było ok.
Zrób ładowanie to i wspomaganie się znajdzie.
Mi się jeszcze nie trafiła ta hybryda z błędami wentylatorów, zwykle to immo, ładowanie (ogólnie uszkodzona komunikacja), czujnik wała albo EGR, Ale kolega wyżej bardzo dobrze podpowiada sterownik na stół, otworzyć go i sprawdzić połączenia miedzy drukiem a wtyczkami.
Ładowanie zmierz, przy za wysokim tak potrafi się dziać.
jak niema ładowania to też nie będzie działać wspomaganie więc sprawdź ładowanie
do sprawdzenia ładowanie
Od kilku dni jestem użytkownikiem ładowarki BOSCH C7. Wcześniej kilka lat używałem CTEK MXS 5.0. Też zastanawia mnie tryb regeneracji w tym prostowniku, ponieważ w CTEK tryb recond polegał na włączeniu się dodatkowego programu nr 6 który trwał od pół godziny do godziny chyba max., gdzie napięcie ładowania jest w tym trybie podniesione do 15,8V i w różnych...
Alternator ładuje, ale nie wiadomo, czy odbiorniki nie ciągną z akumulatora więcej, niż akumulator jest w stanie "się ładować" z alternatora. A jest prawdopodobne, że na wolnych obrotach tak właśnie się dzieje, W takiej sytuacji spada napięcie. Jeśli napięcie utrzymuje się na właściwym poziomie a bateria jest rozładowana to istotny jest czas ładowania...
A jakie masz ładowanie przy tych 2000 i 4000 obrotów w różnym zapotrzebowaniu na energie?
Co z tym może być związane, gdzie konkretnie się wybrać http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic13... str. 27 co sprawdzić Wykonać diagnostykę zdjąć przedni zderzak, dokładnie przeglądnąć wszystkie wtyki wiązki modułu chłodzenia Otworzyć obudowę modułu sterownika wentylatorów - wylać wodę ze środka ... auto zgasło na środku drogi Sprawdzić wszystkie...
Nie będę zakładał nowego tematu bo ten odpowiada dokładnie problemowi jaki mam. Pacjentem jest Opel Astra J 2.0 CDTI. Używamy go jako samochodu campignowego i potrzeba podłączenia dodatkowego akumulatora hotelowego do obsługi lodówki. Ogólnie rok temu już taki układ działał. Kabel 25mm2 od dodatniej klemy akumulatora rozruchowego, pociągnięty na tył...
Wymiana sterownika zmniejszyła częściowo problem. Ale ładowanie i tak nie było idealne...
Sprawdź ładowanie akumulatora
Dziękuję za odpowiedź , wyjęcie altka to nie problem , tylko chciałem wiedzieć czy jakiś dodatkowy przewód nie biegnie do niego przez to złącze takie cylindryczne - tam właśnie myłem ale to chyba zbieg okoliczności że tak się zadziało. Niedługo się zabiorę za to , dobrze że drugie autko jest na chodzie . W sumie ta astra to nie taki nowoczesny wóz -...
Coś krecisz, do momentu kiedy nie odpali świecić się muszą jeszcze ładowanie i olej.
Sprawdż czy masz dobre ładowanie
Sprawdz tez ładowanie tak jak napisal ladamaniac bo inaczej nowy aku padnie szybko...
Dajcie spokój opornikowi który nie ma żadnego znaczenia.Po pierwsze coś tu nie gra z instalacją.Po wypięciu kostki z alternatora kontrolka musi świecić ponieważ z przekaźnika dostaje masę a przekaźnik jest dwuobwodowy i rozłącza styki po podaniu napięcia z wzbudzonego alternatora i wtedy gaśnie.Po drugie jeżeli z alternatora wychodzi na styku kontrolki...
Sprawdź ładowanie auto ma xenony
Książkowo to może kiedyś leciał tam DFM ale kto to wie. Jak jest ładowanie i nic innego się nie dzieje to już ci pisałem.
To od świateł podciag +12v. Co do CAN to jest przeważnie w module centralnej elektryki (Body) z niego wychodzi +12 V po rezystorze. A kontrolka w liczniku zapalana jest po CAN. Ale jak pisałem wcześniej wg mnie jak sprawny alternator to wystarczy przegazować do 3000-4000 i ładowanie powinno być do zgaszenia. Wystarczy mieć wpięty miernik napięcia w...
Prawdopodobna przyczyną był alternator. Nagle padł i po wymianie powyzszy blad nie występuje. Jeśli ktoś będzie miał ten błąd proponuję dobrze sprawdzić ładowanie alternatora. Mój musiał niedoladowywac przez około 2 miesiące aż w końcu padł całkiem.
To tylko przewód masowy, co nie ma za dużo wspólnego z rozładowaniem się akumulatora... Szukaj dalej. Sprawdź czy przy samym alternatorze jest ładowanie
W woli zakończenia tematu, całym problem w moim przypadku był uszkodzony prostownik w alternatorze, uszkodzona część diod. Po naprawie alternatora ładowanie działa normalnie. Dwa równoległe rezystory wzbudzające 2x2k8 (Rwyp=1k4) i alternator wzbudza się bez problemu.
Problem rozwiazany :) Tak jak mowiłem, przełozyłem koła pasowe miedzy alternatorami i ładowanie na alternatorze wynosi 14,45V na akumulatorze 14.4V na biegu jałowym bez obciążenia, po obciązeniu (właczenie swiateł i nawiewów oraz radia 14.2V) Wrzuce poradnik do internetu tak dla innych na przyszłość jak łatwo można podłaczyc alternator z inna wtyczką...
Wymieniłem baterię w mierniku i za chwilę sprawdzę jeszcze raz. Wcześniej gasł podczas przyspieszania, teraz chwilę pracuje na wolnych obrotach i też gaśnie. Dodano po 26 Dziękuję za podpowiedź. Wymiana baterii w mierniku pomogła. Wskazania prawidlowe. Aumulator i ładowanie są ok.
Ładowanie sprawdzić.
Sprawa się wyjaśniła padł akumulator ,zawiozłem go do sklepu zmierzyli go i stwierdzili że jest dobry ale przez pół godziny stał pod domem w samochodzie uruchomionymi potem 16km jazdy więc się podładował ale ładowanie z samochodu było15,1 może przez to że rano był rozładowany do4,8 .a bagażnik otworzył się po odpaleniu samochodu.dzięki wszystkim za...
Sprawdź ładowanie , czy przypadkiem alternator nie pada i nie siada napięcie.
Sprawdz ładowanie akumulatora.
Witam. A ja mam pytanie jakie powinno być napięcie na wtyczce do pompy paliwa pod siedzeniami? Czy napiecie 14,5 V jest wporządku? czy nie? Ładowanie też na akumulatorze wynosi 14,5V
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
cześć, spróbuje jeszcze ktoś pomóc? w komputerze sprawdziłem, że napiecie spada do 10.5v przy rozruchu a ładowanie przy włączonych swiatłach to 13.9-14
1.9CDTI Z19DTH Jak w temacie. Alternator naprawiony, wymienione diody, i przy okazji regulator. Na stole przy wzbudzeniu żarówą 2 W alternator daje od strzała napięcie 14.2V. W aucie już tak ciekawie nie jest, bo altek nie chce się wzbudzić na wolnych obrotach, a jedynie "wstaje" przy około 2tyś. RPM. Efekt jest taki, że kontrolka ładowania zapala...
Witam mam na warsztacie astre J z silnikiem X18XE1 2010r. z problemem przygasania oświetlenia licznika i włączników na desce w trakcie jazdy po nierównościach . Sprawdziłem akumulator testerem to jest on do wymiany. Ładowanie jest książkowe ,czy wiecie gdzie w tych astrach jest takie miejsce w których przeciera się wiązka albo który moduł odpowiada...
Ładowanie masz dobre nie ma się co przejmować, jeszcze weź jedną igłę miernika dotknij - na akumulatorze a drugą do silnika jeśli wartość na woltomierzu będzie prawie 0,00 to masę na silniku masz dobrą i wszystko jest dobre.
Ładowanie jakie?
Ładowanie jest?
Oj nie pamiętam jaki był pobór prądu ale mieścił się w normie a ładowanie ma bardzo dobre od 14.4 bez obciążenia do 13.9 pod obciążeniem Próbowałem z wyciąganiem bezpieczników tak radził elektryk ale nic to nie dało i pobór jakby dalej jest
Ja mam dokładnie taki https://allegro.pl/oferta/transmiter-fm-... jest też dobry bo ma szybkie ładowanie do telefonu, ale możesz kupić jaki ci pasuje bo ten to jest tani ale dla mnie wystarczający. Dodano po 1 Najlepiej wejdź w transmitery i poczytaj opinie tam najwięcej się dowiesz.
W moim przypadku (w zasadzie to auto siostry, ale często używam w zamian za tankowanie i serwis) :lol: ładowanie i akumulator sprawne na 100%, zakładając, że instalacja też jest w porządku i nie pokazuje żadnych błędów na zegarze mam pewność, że sama pompa jest sprawna ? Czy trzeba wyjąć i sprawdzić na krótko ? Dla przykładu podczas łagodnego skrętu,...
ładowanie astra astra ładowanie wspomaganie astra słabe ładowanie
ekspres bosch wyczyść zaparzacz arduino shield midland 1001z schemat
opornik katalizatora opornik katalizatora
Tryb serwisowy w LG TV 43UT81006LA: Jak włączyć? Vaillant VK21 UBW – funkcje potencjometrów, regulacja temperatury i histerezy CWU