Witam. Uszkodzony system sprężonego powietrza SCR po odczytaniu komunikatu MR a 6883 na fisie, kontrolka silnika się nie świeci, ad blue pobiera bo ubywa ze zbiornika. Proszę o radę co mogę zrobić samemu na bazie, żeby znaleźć przyczynę, ponieważ to komunikat zbyt ogólnikowy, więc zacząłem od podłączenia manometru do dozownika bo nie dysponujemy ani...
Bobek? W łączniku dolotu do kolektora ssącego masz zaślepkę. Wielkość doładowania jest zależna od obciążenia a nie obrotów. Dawkowaniem paliwa steruje MR, inaczej niż w starych rzędowych pompach. :) Bez komputera diagnostycznego nie dowiesz się czy czujnik czyta doładowanie prawidłowo.
atego dymi na bialo komputer pokazal ze wtrysk leje lub pompa po wymianie nic nie pomoglo czy to moze uszczelka ? prosze o pomoc
Witam wszystkich na forum, W ramach sprostowania, pacjent to dźwig Terex PPM z popularnym silnikiem w tego typu sprzęcie czyli znanym z ciezkiego atego om906la. Sprawa wygląda tak że po chwili kręcenia silnik odpala ale pracuje na obrotach 300/min plus czarny dym z rury i brak reakcji na pedał gazu. Potrafi pracować tak kilka minut po czym gaśnie i...
Witam serdecznie. Posiadam MB Atego 1518 z roku 2006 i od pewnego czasu, jest tylko rano przy zimnym silniku straszny jęk, szum przy skręcaniu kierownicą i ciężko jest nią ruszyć( ściana nad pedałami ciągle mokra i spocona). Domyślam się że przyczyną jest pompa. Zasięgałem rad u mechaników mówią że może być też nieszczelność węży. Chciałem dodać że...
Problem może być z zapowietrzonym układem hydraulicznym zmiany biegów a jeśli biegi wchodzą ze zgrzytem to przyjrzał bym się tarczy sprzęgła. Zapowietrzony HPS to zupełnie inna bajka. Nie ma wtedy połowy biegów a lewarek zmienia pozycję po każdej zmianie biegów, aż do utknięcia w którymś krańcowym ustawieniu. :) Po pierwsze, trzeba sprawdzić zasilanie...
Witam, Mam problem z Atego 1524 rok 2009 samochód bardzo długo kręci zanim odpali, jeśli stoi na ogrzewanej hali pali od razu Zrobione: -odpowietrzenie zbiornika - Sprawdzone - filtry oryginał mercedes - Pompa niskiego ciśnienia pracuje - kulka filtra drożna, pracuje prawidłowo - zaworek zwrotny na bloku nowy - wymienione wtryski - wymienione pompy...
Spuszczasz płyn, zdejmujesz wąż gumowy z pompy wodnej. Na końcówce pompy, nad którą jest termostat, masz przykręcony wężyk do chłodzenia sprężarki, musisz go delikatnie odkręcić przytrzymując płaskim kluczem "oczko" wężyka, łatwo go złamać, przy przykręcaniu obudowy termostatu kluczem nasadowym przeszkadza. Odkręcasz dwie śruby M8 i masz termostat na...
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Jak już pisałem miałem taki problem przy Manie na elektronicznej pompie wtryskowej, gdzie tachograf maił zasilanie aby wskazywać godzinę, ale podczas odpalania wprowadzał jakiś błąd uniemożliwiając odpalenie silnika. Wtedy okazało się, że podczas ładowania akumulatorów został uszkodzony przewód zasilający tacho. Uszkodzenie prawdopodobnie nasilało się...
Kolego, Euro 4 i 5 to nie sposób przeniesienia napędu na skrzynię. :) Byś nie błądził to podpowiem. W Atego centralny wysprzęlik jest cały czas zaparty łożyskiem wyciskowym o słoneczko docisku. Odpowiada za to sprężyna odpychająca łożysko od podstawy siłownika. W Actrosie łożysko jest na stałe złączone z dociskiem i również spręzyna w siłowniku utrzymuje...
Był zastały,stąd podejrzewam brak ciśń. wcześniej.Pompa mieliła w powrót Rzeczywiście - warunkiem uruchomienia się ciśnienia AdBlue w układzie jest zamknięcie takiego śmiesznego zaworka w pompie sterowanego własnie ciśnieniem powietrza. Jak ten zaworek się nie zamknie, to (jak sam zauważyłeś) pompa będzie "mielić na powrót". Z tym zaworkiem jest zawsze...
W takim razie przebieg piwinienes liczyć nie w kilometrach a w motogodzinach. Bo rozumiem, ze jak pracujesz na pompie to silnik również chodzi. Jakiej pompie?
Witam szanownych forumowiczów. Chciałbym prosic o pomoc w rozszyfrowaniu błędów w mb Atego 1217. Pojawiają się następujące błędy FR 1 7070 INS 2 4021 oraz świeci sie kontrolka EDC Podczas wyświetlania tych błędów wyskakuje również strzałka nad znaczkiem koła otoczonego okładzinami,(trzeci symbol od lewej) Bardzo proszę o pomoc. Dodam że samochód ciężko...
witam wszystkich mam problem z atego niechce odpalic paliwo idzie na wtryski czyli pompa dziala,ale chyba nie otwiera wtryskiwaczy.co to moze byc czy to jest wina sterownika.prosze o odpowiedz i z gory dzieki
Kolego miałem taki sam przypadek że mój atego 1228, 2001 czasami nie chciał odpalić, czasem przez tydzień było dobrze a czasem po wyjściu do sklepu i powrocie nie chciał odpalić. Odp. Napewno masz w baku przedziurawione sitko i paprochy z paliwa dostają się do filtra wstępnego, osadzając się tam, blokują opadanie kulki która jest zaworem zwrotnym. Gdy...
A wiązka elektryczna, czujniki, ze starego włożone? Popuszczanie rurek nie zawsze się sprawdza jeśli któryś wtrysk leje za dużo. Ciśnienia paliwa na układach bloku do zmierzenia, jeśli wtryski i pompy pewne, jak przekładane ze szrotu to daj lepiej silnik pod diagnostykę. Doloty powietrza, wydech, turbina, wszystko ma wpływ. Jeśli nie pali pierwszy albo...
Witam, może ktoś wie o jakim przekroju i z jakimi końcówkami idzie przewód paliwowy z baku do pompy paliwowej w mercedesie atego 1217l rok 2000. I czy jest to przewód gumowy czy plastikowy? Niestety sam nie mam jak tego sprawdzić, bo dopiero będe jechał po ww. auto, które ma właśnie pękniety przewód paliwowy ssący.
Silnik już jest rozebrany, przyczyną najprawdopodobniej było zepsucie pompowtryskiwacza, który spowodował pęknięcie tłoków (chyba dwóch). Obrócone są panewki. Z tego co się dowiadywałem pasują też silniki 230KM, 240KM, 280KM bo podobno tylko różnią się komputerem i mają lekko inne pompo-wtryski, a moc to tylko sprawa elektroniki. Czy to prawda? Szukałem...
witam proszę o pomoc w sprawie podłączenia zegara do sterownika pieca ebera. poniżej podaje oznaczenia pieca i sterownika oraz zdjęcie zegara, poszukuje także instrukcji do tegoż zegara. jakie powinno być napięcie na świecy oraz na pompie paliwa? jak wykasować ewentualne błędy w sterowniku? czy przy pomocy tego zegara można sprawdzać kody błędów? Gdzie...
Zakładam, że cały układ zasilania sprawdziłeś na 100% a nie tylko korek. :) To zostaje Ci diagnostyka komputerowa na pracę MR. Wtryski i pompy do sprawdzenia. Bez komputera to możesz chłodzić pompy zimną wodą przed odpaleniem. :) FR - sprawdź czujnik pedału sprzęgła INS - chyba coś pomyliłeś ABS - przerwa na styku 2 zaworu ABS osi tylnej
Kolego ja ostatnio walczyłem z webastem też w atego i powiem Ci że cały problem był w pompie paliwa tzn: najpierw wydzieliła się parafina i wszystko zapchała objaw identyczny jak u Ciebie. Niestety poszła z dymem więc założyłem nową i okazało się że w zbiorniku z paliwem do webasto miałem tyle parafiny, że i ta go zassała więc wszystko rozebrałem pomyłem...
Wszystko posprawdzane, łącznie z wałem, skrzynią i mostem a wielki problem. Cudów nie ma. Coś nie zostało sprawdzone. Łożyska w piastach, zaciski hamulca, resory, stabilizatory, przy zawieszeniu pneumatycznym przeguby reakcyjne itd... Czyli wszystko to od czego się zaczyna przed dobraniem się do sprzęgła. Jak w czasie jazdy Ci wibruje a na wstecznym...
Tylko odpowietrznikiem sprzęgła odpowietrzysz, ale musisz po włączeniu zapłonu zasterować zmiany biegów. Parzyste, nieparzyste i wsteczny. Popuszczasz odpowietrznik na 3-5 sekund jak pompa przestanie pracować, pilnując cały czas poziomu płynu. Po odkręceniu odpowietrznika pompa prawie natychmiast powinna się włączyć. Jak wszystko jest czyste to możesz...
BODEK 434 postąpiłem jak napisałeś czyli dokładne oczyszczenie układu od zbiornika po pompy z przedmuchaniem wszystkich przewodów i kanałów w głowicy.Po złożeniu i jeżdzie próbnej auto pracuje równo błędy pomp nie występują.Przy okazji zauważyłem co mogło być przyczyną obecności piasku , mianowicie kierowca miał uszkodzony korek wlewu paliwa i tankując...
"Sprawdzałem wtryski w serwisie są OK" Jak były sprawdzane? Komputerem czy na stole? Przy mniej więcej równym dojechaniu wtrysków komputer powie Ci, że są dobre. :) Zmierz szczelność układu w silniku na ciepłym i zimnym, oczywiście przy wyłączonym motorze i odłączonych przewodach zasilających. Jak Ci spadnie w kwadrans o pół bara ciśnienie w bloku to...
Witam Panowie mam problem z Mercedesem Atego 1518 rok 2006 zaczęło się kopcenie na przy postoju na swiatlach. Wtryski zrobione problem nadal występuje , diagnoza komputerem zawiesza się pierwszy wtrysk znowu wyciągnięty i zrobiony nadal to samo. Pompa podmieniona dwa dni spokoju i znowu kopci .Czuć w kabinie przepalonym olejem a później dym z wydechu....
Trochę po czasie ale może komuś się przydać. Podmiana czujnika na nowy oryginał, wymiana korpusu filtra, pompy zasilającej, zaworu upustowego, uszczelniaczy na pompach, nic nie dała. Za radą starego mechanika przedmuchałem sprzęgło przez dolne okienko i port czujnika silnym strumieniem sprężonego powietrza (wąż 1/2") w trakcie pracy silnika. Zanieczyszczenia...
Witam. Mam problem z Mercedes Atego 2528, chodzi o ogrzewanie. Brak obiegu wody w nagrzewnicy - raz grzeje a na drugi dzień lipa. Termostaty wymienione, pompa wody też, obieg w nagrzewnicy jest. Może miał ktoś podobny problem.
Witam jak w temacie atego 1218 2003r ciężko pali na ciepłym silniku temat walkowany ale nikt nic konkretnego nie pisze. Więc kiedy auto jest zimne pali od strzała na ciepłym po 10 min postoju zapali odrazu a po 20 min kręci z 10 sek. Zanim odpali. Pompa niskiego ciśnienia wymieniona tak samo filtry sprawdzona kulka nyple na dolocie paliwa odpowietrznik...
Witam, mam pytanie otóż w moim Mercedesie atego 1222 2008r euro 5 z ad blue, silnik 924 la od pewnego czasu znika płyn chłodniczy. Przy dodaniu gazu w zbiorniku wyrównawczym wyraźnie podnosi się poziom wody, ciśnienie się nie robi bo nie wyrzuca go tym zaworkiem z tyłu zbiornika. Po jeździe i ponownym odpaleniu silnika np. na drugi dzień woda w zbiorniku...
Jeśli tylko poziom wyświetla, to raczej zasilanie na module jest, wygląda mi na wiązkę przy pompie albo sam czujnik poziomu. Do przedzwonienia wiązka od pompy do modułu.
Witam. Usterka 4,5i6 cylindra (błąd zasterowania, brak reakcji na zasterowanie). Brak paliwa albo "stoją" pompy albo niesprawne wtryskiwacze lub ich połączenia. a ten MR 5523 to nie 5528?
przewód zasilający pompo - wtryskiwacze Ten samochód nie ma żadnych "pompo - wtryskiwaczy" nie wiem , piszę to co przekazał mi właściciel auta , może chodziło mu o wtryskiwacze . fakt , że nie było zasilania a po jego przywróceniu auto odpaliło ( a czas naprawy wynosił podobno 20 minut )
mam problem z 823. kupiłem niedawno i jadąc 800km przeż pierwsze 100 było ok a póżniej zaczoł przebierać i głośno chodzić po następnych 50km postał 10min i chodził równo ale jakby bez turbo taki słaby że 60km/h to ledwo ledwo. później znowu stukał aż do domu.i od tamtej pory dalej stuka.prawdopodobnie to sterowanie silnika coś szwankuje. doradźcie...
Wszędzie, od głowicy po blok silnika, lejący strugą wtryskiwacz, uszkodzone uszczelnienie pomp wtryskowych... Możliwości bez liku, jak nie robiłeś tego nigdy to ciężko będzie Ci zlokalizować usterkę. By wykluczyć same końcówki wtrysku zaślep pompy i wytwórz w układzie paliwowym silnika ciśnienie 5-6 barów, jak utrzyma przez kwadrans to wtryski, jak...
Sprawdź na początek turbinę, tak jak kolega Gerri sugeruje. Ale może być też przyczyna w "dojechanych" wtryskiwaczach. W momencie usterki czujnika wału korbowego, MR 0312-brak sygnału, układ nie reguluje obrotów a pompy mimo wyłączenia zapłonu przebijają paliwo przez wtryskiwacze, i są kłopoty z wyłączeniem silnika. Baaa, taki silnik nawet potrafi bez...
był to czujnik temperatury silnika ten przy pompie ,Problem rozwiązany dzięki za wsparcie.
Typowe miejsca po miesiącu mrozów? :) Podejrzewam, że cały silnik jest jak sito, nie do uratowania. Zdejmij głowicę, miskę olejową, na gładź bloku pod głowicą przykręć jakąś gumę zaślepiającą i woda w pompę pod ciśnieniem. Myślę, że przy każdym cylindrze pocieknie. Najłatwiej sprawdzić głowicę, ale to wierzchołek góry. :)
Zmierz ciśnienie w układzie chłodzenia, sprawdź sprężarkę powietrza. Masz dwie możliwości przy nadmiernym ciśnieniu, albo sprężarka albo uszczelka pod głowicą silnika. Jeśli z pompą, termostatem i chłodnicą wszystko OK.
Odświeżając temat - w moim atego 918 (2003) w ostatnim czasie po włączeniu pompy obroty wzrastają tylko podczas mokrych dni :-( . Wybieram się do elektryka ale wciąż zrzucałem to na problemy z instalacją. Jednak tam faktycznie wychodzi tylko 1 przewód z dwoma zaciskami po odłączeniu którego kontrolka na liczniku gaśnie. Wcześniej obroty podnosiły się...
MR 5127 - pompa jednosekcyjna cylindra 2 - usterka zasterowania
Pompy jak na PW :)
Górski jest ok. Czujnik sterowania w kolektorze ssącym także.... Pozostało mi na dzień dzisiejszy sprawdzić tylko pompy./nawet ciśnienie wstępne jest ok 4,6bar-.Pompa wstępna jest także ok na biegu jałowym w odpływ idzie około 2l paliwa/.Ale dzięki za podpowiedzi "co dwie głowy to nie jedna".Pozdrawiam
Witam.Od niedawna jestem posiadaczem Mercedesa Atego 1017 i pojawił się problem z odpalaniem po dłuższym postoju,jest to auto pomocy drogowej więc bywa że stoi nie użytkowane po parę dni,ale wystarczy również że postoi 8h i trzeba pokręcić rozrusznikiem 2-3 razy przez około 10 sek.(tak jakby zapowietrzony był) aby silnik zaskoczył,jak zapali pracuje...
Przewody sygnałowe lub wspólny przewód masy zaworów elektromagnetycznych uszkodzone. Sprawdź czujniki ciśnienia na pompie i masę elektrozaworów na siłownikach.
Obniżona oporność zaworu mogła doprowadzić do braku jego zasterowania, a to z kolei do skrystalizowania mocznika w kanałach urządzenia dozującego. Z mojego doświadczenia wynika, że krystalizacja nie następuje w przewodach pomiędzy urządzeniem dozującym i zbiornikiem AdBlue (zbyt duża średnica) Urządzenie dozujące zapycha się natomiast bardzo chętnie....
Masz najprawdopodobniej zapowietrzony układ HPS, choć może być też niesprawny siłownik albo pompa. Nie wiem jak próbowałeś odpowietrzyć, ale stawiam, że niewłaściwie. Po prawidłowym zawsze biegi wchodzą, nawet jeśli siłownik nawala to parę razy załączysz.
dzieki za szybka reakcje! obroty skacza na postoju, jak i podczas jazdy, ale tylko jak jest zimny silnik. musze jeszcze dodac, ze jak jest zimny to przy wcisnietym sprzegle i wcisnietym pedale gazu obroty wchodza i spadaja, a jak jest cieply wciskam sprzeglo i gaz do podlogi i nic nie reaguje. tzn obroty stoja przy 600 rpm. pozdrawiam Dodano po 2 nr...
Ja nie stwierdzam sam tego, ze to sprawne. Te elementy były na sprawdzeniu na stole pobierczym. W firmie PEZAL w Gdańsku. Zajmują się regeneracja wtrysków i pomp. U nich kiedyś były robione właśnie te wtryski. Były teraz ponownie na sprawdzeniu i było ok. tak jak i pompy ok. Jeśli mi taka firma mówi że ok. to co mam sam to po nich sprawdzić ? Dzisiaj...
Trzeba sprawdzić obieg no i chłodnicę, czy pompa dobrze działa, może termostat się zacina.
Wygląda na pęknięta głowicę. Przyjrzał bym się też pompie wody czy się np wirnik nie obluzował na osi.
Należaloby sie zastanowic jakie sa jeszcze roznice pomiedzy 150 a 170 konnym silnikiem. Mam na mysli pompy, wtryski itd. Obie wersje roznia sie z pewnoscia programem sterujacym i wymiana samej turbiny nic nie da. Natomiast gdybys zmienil i turbo i sterownik to taka zmiana jak najbardziej ma sens ale pod warunkiem ze pozostale elementy sa takie same.
I tu się mylisz koniol. Pompy jeśli chodzą na dobrym paliwie i nie dostają powietrza z dziurawego układu, silnik nie został przegrzany, to są nie do zajechania. Silniki mają po 1,2 - 1,5 miliona na zegarku a pompy nie były ruszane. Wtryskiwacze wytrzymują połowę z tego przebiegu, potem zwiększają koszty. :) Jak ktoś chce jeździć na niesprawnych wtryskach...
Otworzyć sie nie chce - a jak nacisniesz przycisk w gore to pompa rusza?
częściej wsysa olej do paliwa. Wtryskowa pompa. Oringi na wtryskiwaczach tak.
Witam w mercedesie Atego mam problem z AdBlue a mianowicie wyświetla mi 2 błędy MR7905 i MR6721. Dodam ze ten drugi wyszedł po wymontowaniu pompy ad blue i jej zamontowaniu. Dodam ze ciśnienie ad blue wynosi 1269 milibara a przy teście z sprężonym powietrzem nawet do 5000 milibara. Proszę o pomoc.
Oczywiście, że układ zasilania. Trzeba zacząć od podstaw: wkład filtru paliwa, ssawka , przewody - aby dobrze było doprowadzane paliwo pod odpowiednim ciśnieniem do pomp jednostkowych. Tylko jak nie masz z tym do czynienia to nie jest takie proste - bo te silniki nie mają ręcznej pompki paliwowej, a wkład filtru musi być odpowiedni i dokładnie zamontowany....
3909 Pompa AdBlue ma przerwę. Jak radio kupiłeś to masz kod i instrukcję. :)
Bez komputera to możemy zgadywać. Paliwo dochodzi ale nie przechodzi przez zatkany filtr. Masz dziurę w układzie zasilania na silniku. Miałeś trefne paliwo w zbiorniku i załatwiłeś pompy wtryskowe itd. Nie masz błędów to szukaj w paliwie albo pod komputer.
Co znaczy przerywa? Odcina gaz czy gaśnie silnik i nierówno pracuje? To ciśnij po gazie aż zacznie na dobre go dławić. Jesli to układ paliwowy to w końcu błędy pomp wyskoczą. O układzie zasilania było na forum. Jak nie, to szukaj w elektryce, czujnik sprzęgła, neutral, pedal gazu. Górski sprawdziłeś?
Skoro nie ma paliwa to sam znalazłeś usterkę. Teraz dowiedz się czemu nie ma. Może filtr paliwa jest z biedronki. A może pompa paliwowa. Zmierz ciśnienie w układzie i poszukaj czemu ewentualnie go nie ma.
Wykręć czujnik temperatury paliwa, jest w bloku silnika za pokrywą filtra paliwowego. Tam dopasuj jakiś manometr i mierz, ma być nie mniej jak 4,5 bara na wolnych obrotach. Wtyczka MR jest w sterowniku, za filtrem paliwa i pod pompami. :)
Może trafiłeś na serię z której odrzuciłem niedawno dwie kolejne pompy. Dopiero trzecia była sprawna. Też miały tłoki poprzeczne nieszczelne. Zdejmij osłony gumowe i sprawdź czy tłoczki po wysunięciu w górę są idealnie suche. Jakikolwiek ślad oleju na tłoczku dyskwalifikuje całą pompę. Jeśli będzie sucho to wymień jeszcze oringi na połączeniach przewodów....
Masz ten "zgaszony" błąd w pamięci, odczytaj. Pewnie będzie regulacja pomp. A jasny dym po odpaleniu może być z kilku przyczyn. Może przepalał płyn chłodniczy z cylindra, paliwo z lejącego wtrysku, wodę z olejem z intercoolera, popękane pierścienie albo tłok... Ale od straszenia to są wiedźmy. :)
a wysprzęglik? Trzeba rozbebeszyć i sprawdzić. Wysprzęglik, łożysko. Także pompa sprzęgła do sprawdzenia: Docisk ślizga? A nie tarcza? No i przydało by się dopisać: rocznik, silnik
Czas wtrysku i balans jest odzwierciedleniem stanu całego zespołu cylindra. Czyli kompresja, pompa, wtryskiwacz. Wpływ ma tez i cisnienie paliwa, trochę mniej i temperatura silnika. Określenie co jest do naprawy w takim przebiegu jest zgoła trudne i praktycznie niemożliwe. To tak jakbyś miał określić czy wymienić oryginalna tarcze sprzęgła w aucie z...
Też już o tym pomyślałem, wieczorem jestem umówiony na kompa, mam nadzieję że cos się wyjaśni. Sprawdzałem filtr paliwa i czy pompa małego ciśnienia podaje paliwo, Paliwo podaje, auto zaczęło kopcić na czarno, ale nadal nie odpala. Tak jak by miał za mało powietra lub za dużo paliwa dostawał? Po odpowietrzeniu układu paliwowego auto pali na dotyk, ale...
Witam --trzeba pozakładać elektrozawory na dojściu z baku i na powrocie (przelewie)średnice wejść dopasować do węży paliwowych ,,to są takie od gazu lpg pierwszej generacji ,, podłączyć je do plusa po stacyjce!!! PALIWO NIE BĘDZIE UCIEKAŁO DO BAKU A W POMPIE NIE BĘDZIE ROBIŁA SIĘ PRÓŻNIA
jeżeli wodę nadal wypycha ze zbiornika przez ten wężyk to znaczy wzrost ciśnienia w układzie chłodzenia np. uszczelka pod głowicą ? sprawdź też pompę wodną woda przy małym wycieku odparuje ale zostawia ślad np białe smugi?
Pompa wody, chłodnica i termostat sprawdzone?
Witam. Autko chodzi.. Wymontowałem wtryskiwacze i znalazłem przyczynę. W jednym podwiesiła się igła i kompresja przez wtrysk prawdopodobnie sadziła do pompy i powstawała piana. W drugim podobnie. Wtryski rozebrane, oczyszczone. Pomimo nowych końcówek taka przypadłość. Ot takie gówno kupujemy.... Jestem po trasie 500km, nie przerywał mi w trakcie jazdy....
mój przypadek z mercedesem wypracowana pompa zasilająca można wyjąć zaworek przed filtrem paliwa i pomorze lżej zasysać paliwo.
Witam. Witam, wie ktoś gdzie jest filtr AdBlue? Pompa działa a brak adblue. Chciałem wymienić filtr.
Witam pojawił się taki błąd i auto pracuje prawdopodobnie tylko na 3 cylindry. Wiem że jest to problem z 3 pierwszymi pompami PLD zwarcie do plusa ,tylko teraz pytanie czy wina którejś pompy czy sterownik? Może ktoś przerabiał. Jutro wróci drugie takie auto i mam zamiar podmienić sterownik. Pozdrawiam
Odgrzeję temat, problem również dotyczy ciśnienia paliwa w 4 cylindrowym atego, mam w swojej okolicy dwa takie przypadki i proszę o rady. Smok drożny, zaworki na wejściu do podstawy filtra wyczyszczone, filtr dokładny nowy odpowietrzenie drożne, filtr siatkowy wyczyszczony, zawór utrzymania ciśnienia podmieniany. Problem polega na tym że auto nie ma...
Witam, Ten problem był już opisywany, ale nie wyczytałem jednoznacznej odpowiedzi. Problem pojawił się pewnego dnia po dobrym nagrzaniu silnika i postoju dłuższym niż 20 minut. Jeśli odpaliłem przed upływem 20 minut, to wszystko było ok. Wymieniłem filtr paliwa oraz oringi na oryginalne, sprawdziłem kulkę w odstojniku, sprawdziłem sitko w baku (niedziurawe),...
Jak sprzęgło sterowne linka czy hydraulicznie na pompie i tłoczkiem.
Niestety, sprawdzałem po VIN'ie nie ma takich kodów błędów. Najlepiej będziesz miał podłączyć autko pod Star Diagnoze i odczytać błędy bezpośrednio, przy okazji podejrzysz parametry silnika. Martwi mnie to,że jak piszesz auto nie pali nawet na plaku. To może oznaczać brak kompresji na którymś z cylindrów. Olej sprawdzałeś? tzn. czy nie ma jakiegoś syfu...
Zalej go wodą z mydłem albo środkiem do płukania układu to będziesz miał pianę. A pompa wody?
Mam Atego 1218 z 2002r. W czwartek kierowca ledwo wrócił z trasy, auto bez mocy. Objaw jest taki jakby nie dostawał paliwa, do 30 jedzie jako tako, później słabo, po prostym 60km/h to max ale wystarczy tylko niewielkie wzniesienie i na pusto prędkość spada. Silnik pracuje równo, nie kopci, na postoju normalnie wkręca się na obroty. Bardzo ciężko odpala,...
U mnie wygląda to że kiedyś komuś chyba zatarła się rolka na końcu pompy i wytarła wałek bo wytarta jest tylko jedna krzywka. Ktoś zamontował druga pompę i po problemie. Ale czy jedna wytarta krzywka ograniczy tak moc?
Możesz wymienić kawałek wężyka na przeźroczysty (ewentualnie dodatkowo dołożyć pompkę ręczną) i zobaczyć czy rzeczywiście się cofa. Nie znam tego samochodu, ale w niektórych jest wstępna pompa elektryczna w zbiorniku, możesz ustalić czy u Ciebie jest i ewentualnie sprawdzić. Przywrócenie diagnostyki myślę że też warto zrobić, może się wtedy czegoś dowiesz.
Witam Pacjent to Mercedes Atego roku 1999. Auto nie pali na 3 pierwsze cylindry i wyświetla się błąd mr 2 5028 świadczący o zwarciu na pierwszym cylindrze. Wymieniłem cewkę na pompie pld lecz nie pomogło. Przedzwoniłem kable w wiązce i też wygląda ok. Możliwe że padł sterownik? Proszę o podpowiedzi jeśli ktoś to przerabiał.
Podbijamy temat i witam serdecznie. Wydajność oleju przez pompę wspomagania kierownicy samochodowe czy ciężarowe są takie małe? Do maks. 5l.min? Pomału powoli to będzie działać. Obroty minimalne ok. Ciśnienie ok. Chciałbym to wykorzystać do koparki mini. Albo podnośnik tylny trzypunktowy zaczep rolniczy esioka czy Ursus C-360...w Ostrówku... Co o tym...
Właśnie jestem po powrocie od mechanika i okazało się że rano jak silnik był zimny i chciałem spuścić nadmiar płynu to okazało się że jest 5 litrów za dużo. Następnie w drodze do warsztatu ok 8 km znowu temperatura poszła do gury do 117 stopni chwilowo wyświetlił komunikat o redukcji mocy z tego powodu, płyn w zbiorniku zimny. Po podniesieniu kabiny...
Dobry wieczór. Mam problem z Mercedesem Atego 1229 rok 2007 euro 4.Przebieg 540tyś km. Auto zakupione 3 dni temu. (rok stało u komornika). Silnik dosyć głośno pracuje a na komputerze wyświetla następujące błędy: 5327 - Pompa wtryskowa cylindra nr 4 BŁĄD AKTYWACJI 5427 - Pompa wtryskowa cylindra nr 5 BŁĄD AKTYWACJI 5527 - Pompa wtryskowa cylindra nr...
Witam serdecznie, mam identyczną sytuację w moim mercedesie i chciałem spytać czy może macie namiar na kogoś sprawdzonego kto ogarnia te pojedyncze pompy wtryskowe PLD i ten sterownik?
Mercedes Atego 815 KIPER i HDS. Mam problem, nie załącza mi pompy hydraulicznej. Włącznik jest dobry, przekladalem z takiego samego mb i też nie działa, prąd do niego dochodzi bezpieczniki dobre, tak że nie wiem co może być. Może miał ktoś podobny problem i pomoże..
Witam. Dzięki za materiały , już ogarnięte podłączone było dobrze, nowa pompa nie potrafiła zaciągnąć adblue. Jeszcze raz wielkie dzieki
1623 mercedes jest to mercedes wywrotka z hds Podaj VIN tego auta - bo inaczej do niczego nie dojdziemy. To, że na pompie jest "Made in Germany" nie znaczy, że pompa jest zamontowana oryginalnie.
WDB 970 258 1L 315 239. Ato już w drodze. Gerri proszę podaj wartości jak sprawdzisz , poprawię na bazie jak będzie duża różnica. Przykręcone momentem 40 Nm a koło pasowe 47Nm. Teraz się zastanawiam czy pompę można było też 47Nm skoro przy kole było bezpiecznie.
Silnik zalany mocznikiem, bo pompa uległa rozszczelnieniu. Wymiana na regenerowaną działa do tej pory.
Witam, Jako, że mam podobny problem podepnę się pod temat. Autko Atego 818 2011r. Pompa AdBlue daje za niskie ciśnienie ok 2,5 bara. Sprawdziłem ciśnienie dla układu SCR jest 5,5 bara tak jak powinno być. Wymieniłem zaworek redukcji ciśnienia w pompie AdBlue na oryginalny mercedesa 000 142 00 19. Ciśnienie wzrosło do ok. 3,3-3,9 bara ale nadal jest...
MERCEDES BENZ ACTROS, ATEGO, AXOR TRUCK LISTA KODÓW USTEREK LISTA KODÓW BŁĘDÓW JEDNOSTKI STERUJĄCEJ UKŁAD PRZECIWBLOKUJĄCY (ABS) mercedes-truck-fault-codes-1 0160 Komunikacja między danymi w magistrali CAN samochodu ma błąd 0162 Sygnał prędkości przez magistralę CAN z tachografu ma błąd 0163 Bus IES-CAN: otwarta komunikacja 0167 Brak sygnału CAN GS...
Przy 2,5 barach sprawdza się najpierw dopływ paliwa, zaworek kulkowy w filtrze wstępnym, zaworek przelewowy w bloku, uszczelkę podstawy filtra, mierzy podciśnienie... A dopiero kupuje nową pompę zasilającą. :) Pompy w Atego są nie do zajechania jeśli nie dostaną piachu. A najczęstsza przyczyna to taka jak na obrazku; Króciec dopływu paliwa do filtra....
Źle ustawiona pompa Źle ustawiona pompa w DCI? I coś link chyba nie ten teges.
Pytanie nie jest precyzyjne: "VARIO" wychodziło z silnikiem sprinterowskim (zwykły turbo diesel z pompą rozdzielaczową) oraz z motorem z "Atego" (common rail) Ale to tak dla porządku - w tej chwili jestem poza domem i literaturą :| (wakacje)
Witam. Zwracam się do was z problemem.... Pacjent MB Vario 2002r. mianowicie rozrusznik kręci silnikiem ale da się go uruchomić jedynie Plakiem, na pompach niema sygnału. Do PLD dochodzą wszystkie potrzebne zasilania, czujniki wału mają odpowiednią oporność, zmiana przewodu CAN bez rezultatu, zamiana komputerów PLD jak i MR nic nie daje a nawet w jednym...